Zdravím, přemýšlím nad variantou napájení 350w motoru pomocí 3 sériově propojených olověných akumulátorů, má někdo zkušenost s jejich použitím?
Při variantě 12V 9Ah vyjde jeden na 360Kč, takže celkem 1080Kč za 36V 9Ah, což je zlomek obdobné lithiovky. Jsem začínající rekreační elektrocyklista a plánuju jezdit cca jen jednou týdně, proto se mi nechce vysolit za aku balík. Olověné aku jsou dostatečně tvrdý zdroj a i při zohlednění nižší životnosti mi poměr cena/výkon příjde OK, váha taky není až tak tragická (3x 2,1kg).
Případně, kdyby obyč. olovo nebylo ideál, existuje i "deep" varianta dobře snášející úplné vybití. Myslíte, že stojí za příplatek(cca 2x dražší)?
A poslední dotaz, co nabíjení? Ideál by byl asi nabíjet každou zvlášť, což ale je docela časově náročné s jednou nabíječkou, myslíte, že bude OK je nabíjet paralelně spojené?
Díky za rady.
-K vhodnosti se neumím vyjádřit.
nabíjej sólo a hlavně nenechávej vybité.
(tj kup si 3 nabíječky)
můžeš prosím trochu rozepsat důvod potřeby nabíjení sólo? dík
v skratce - balancování.
nebezpečí přebíjení/ nedobití
Každý akumulátor je orginál,
rozdíl ve vlastnostech by při nabíjení paraleně
vedl k tomu že nejlepší aku (ten s nejvyšší kapacitou) by nebyl plně nabitý, a ten nejhorší by se přebíjel.
Olověné aku jsou "odolnější" proti Lixx, nicméně jim to dobře nedělá.
Lze to řešit vhodným balancérem, ale to je "vyšší dívčí" a musel by být pro konkrétní typ baterií.
Šlo o nabíjení paralelně, kde tam s balancérem? Ve fázi konstantního napětí se všechny dotáhnou na své maximum.
Paralelní nabíjení nevadí ani Lixx - ostatně se tak do baterií běžně zapojují.
Olověné se navíc můžou bez obav nabíjet i v sérii a bez balancéru, pokud jsou stejného typu - jsou do jisté míry "samobalancovací". V jedné 12V baterii je od výroby 6 článků a žádný balancér, tak jaký rozdíl, jestli se nabíjí v sérii 6, 12 nebo 18 článků?
V průmyslové UPS se takhle nabíjí najednou třeba 300 článků.
Nicméně olověné na kolo vhodné nejsou.
čistě teoreticky, jak by to bylo u lithiovek? Kdybych měl třeba 2 bat. 10s3p 8Ah a připojil je zároveň paralelně, nešetřil bych je tím při vyšších odběrech?
A stejnětak nabíjení, paralelně by se nabíjely nižším proudem (sice dýl)?
Pokud je to nesmysl, tak mě nekamenuj :-D
U baterie s pochybnýma článkama bych to raději nezkoušel. Baterie zakoupené u Šikuly tak provozuji již tři roky. Rozhodně je větší risk provozovat levný noname šunt, raději si připlatím a mám i nějakou dvouletou záruku (ne na kapacitu).
Zas když za cenu tvé baterie koupím v číně 3-4 s podobnými parametry, tak i oželím kratší životnost, případně že odejde dřív. Ale je to samozřejmě věc názoru, třeba jej jednou také změním :-)
Psal jsi,že na kole chceš jezdit 1x týdně,tak baterie klidně můžeš nabíjet postupně. Já mám zapojené dvě baterie paralelně a na nabíjecím vedení mám přepínač mezi oběma k jednomu konektoru. Nabíjím tedy jednu baterii,když je nabitá,tak nabíjím druhou.
Já nejsem tak bohatý abych kupoval levné šmejdy :-) A ani nechci riskovat požár nebo nějakou jinou mepříjemnost plynocí z noname levných baterií.
Keby sa dalo podľa tohto riadiť, tak by som sa potešil. Bohužiaľ veľmi často z vysokej ceny nevyplýva aj vysoká kvalita.
Zatím jsem se nespletl, tak že u mně ano je i kvalita.
Mohu te ubezpecit ze to co dnes povazujes za spickovou kvalitu bude zitra nekdo hodnotit jako levne smejdy s tim ze si radeji priplati za kvalitu. Fakt si myslis ze cinan vyrabi na rejzovejch polich svoje lion clanky ? Houbeles jen za levno vytvari nejake produkty aby svetu ulevil a mezi lidi jeste nejak dostal clanky ktere uz jsou dnes technologicky kapacitne vuci vaze prekonane.
Ano muze se u cinana stat ze neco vytvori z tak stare skladovky ze uz jsou ty clanky I kdyz funglovky v haji.
Co se tyce zaruky respektive seriozniho servisu na drahou v cechach zakoupenou baterii to uz jsem tu psal. V cechach zakoupena cyklobaterie za neco pod 10k a kdyz mi v ni odesel bms tak ho za typove stejny vymeni neumi. Umi ho vymenit. To ano. Obednaji jiny nejaky z aliexpresu. To ale umim ja taky.
Mně ani moc nezajímá co číňan vyrábi, ja mám baterii z NSR a ti si kvalitu sakra dobře pohlídají. Mám i od Šikuly a kecy o BMS z alika ti nežeru, jedna mně shořela a byla mně dodána totožná. Rozhodně raději dám 12tis za profi baterii než par šupů za tu slátaninu co tu někdo nedávno prezentoval. A tenhle blaf je jako co? "Ano muze se u cinana stat ze neco vytvori z tak stare skladovky ze uz jsou ty clanky I kdyz funglovky v haji." Zajímavé ja je mám už 4 roky a tu z německa 7roku a stale v perfektní kondici. Články byly určitě vyrobeny v číně. Kupuje je tam téměř celý svět.
V poho oba pouzivame hlavu ja take nejdriv koupil baterii za cca 10k a az pote koupil baterii za cca 2k tak jsem mohl ten pomer cena versus kapacita porovnat. Ne se jenom domnivat ze kdyz je neco levne tak to nemuze fungovat. Fakt muze a po pravde ta v plastove krabici origo baterie apache je pro me ted spis takovy horky brambor u ktereho si tak mejak preju aby co nejdriv schnil bo v tom plastovem obalu ho nemohu pouzit do brasen na obyc zasmrstenych cyklobateriich.
Chapu treba jindru ze nebude vymyslet jak na origo kolo od bosche to nejak vymejslet na baterie ve smrstovacce z ciny.i kdyz ja bych do toho sel. Paralelne k origo baterii. Ale pokud nekdo bastli klasicke kolo na elektro tak koupe baterie jako by seriozni tady u nas v cechach je tak zasadni darda za tak malo kapcity ze dnes uz bych touto cestou nesel.
Za cca 10k v cechach koupena kapacita cca 13 Ah
V cine za cca 4500kc koupena kapacita min 20 Ah. To si necucam z prstu to mam zmereny. Ano na cinsky zasmrsteny baterky musis vyresit jak je ulozit na kole. Na u nas koupenych drahych sadach zasunutelnych do origo drzaku budes jen resit jak opravit ty ulamane zacvaky. To me taky hodne bavilo drahou baterii kutit a opravovat na ni ulamane zacvaky a to same kamosovi. Co koupil stejnou baterku.
Ale je fakt ze ja jsem manualne opravdu vcelku zrucny. To nemyslim jako vytahovani a biti do prsou. Jsem uplne blbej ale ruce mi Kutilsky fungujou asi vic nez nekomu jinemu. Tim nechci rict ze nekdo mraky lidi nejsou jeste sikovnejsi to ne jen si vsimam ze nekomu reknes pripajej tento konektor a kdyz vidis jak ho pripajel. No fakt lepsi kdyz si to necha od nekoho pripajet.
Takto to delam jednomotorovku kolobezku jezdim na dve baterie prez noc nabijim obe najednou rozbockou nabijeciho konektoru obyc nabijecem 2A
Dvoumotorovou kolobezku 3 baterie nabijim opet obyc cyklonabijeckou 2Ah s rozbockou pro tri baterie. Respektive na jedne cyklonabijecce mam troj rozbocku bud nabijim jednu dve nebo tri baterie. Pokud pospicham nabijim kazdou baterii jednim 2 A nabijecem. Letos jsem to nikdy nepotreboval. Prez noc v poho tech cca 20 Ah zase dobiju i tim jednim 2A nabijecem.
tak to uz je slusna kapacita, jaky mas s takovou sestavou dojezd a pri jak silnych motorech?
Na te dvoumotorove mam dva 250w motory ve spickach je vykon vetsi. Cca 850 W. Dojezd zavisi na terenu. Rovinky po asfalte je dojezd tak 90 km kopcovite turisticke trasy tak 60 km. I kdyz je mozne ze jeste by to v obou pripadech dalo do uplneho vybiti plus dalsich 10 km. Ono na te dvoumotorove tezsi kolobezce i kdyz macham nohou tak ale diky te vaze ˇˇvozim jeste psa ˇˇˇTomu nohou asi moc efektivne nepomaham.
Zkušenost nemám, ale vzal bych do úvahy, že to řešení je prostorově nejspíš o dost náročnější plus to, že stejná kapacita vychází na cca dvojnásobnou hmotnost.
Ta hmotnost asi nehraje takovou roli, podle toho co jsem hledal na internetu by šlo o navýšení okolo 4 kg Ale kam to umístit?
plánuju umístit na nosič připevněný na sedlovku, neco jako tohle:
https://www.mountfield.cz/nosic-na-sedlovku-mtf...
To je snad ta nejhorší možná varianta, vysoko těžiště a zbytečné přetěžování sedlovky a rámu, proč tam nedáš normální nosič a baterky umístit pokud možno po stranách.
baterie budou 3, tedy to rozdělit po bocích nepůjde, nehledě na potřebu co nejkratšího vedení při propojení baterek, vzhledem k tomu, že obdobně (teda ne na sedlovce, ale na rámu pod ní) vozím na jiném kole sedačku s 15kg dítětem, tohle v porovnání třetinové rozhození rovnováhy ustojím. A sedlovce nějakých 6kg plus (ač na "páce") problém taky dělat nebude. Jasně, ideál to není, ale vzhledem k rozměrům moc není na výběr, jedině jak říkáš pevný nosič, ten jsem taky ještě nezavrhl.
Dětský sedačky se chytají tou kostkou na sedlovou trubku rámu a nikoliv na sedlovku + ty pruty co sedačku drží jsou pružné, to je něco úplně jiného. Já sem nosič na sedlovku rozlámal a to sem to nepřetěžoval nad povolených 10 kg, vozil sem tam 3 litry vody + svačina, rezervní oblečení, odhadem tak těch 6 kg. Bohužel nosič i když nakonec povolil, tak vydržel dost na to aby stihnul rupnoput i rám. Je fakt že sem s tím jezdil i dost rozbité polní a lesní cesty, na asfaltu by to vydrželo dýl. Ale i tak bych pro použití co chceš ty dal normální nosič.
1- toto je hodně blbý způsob namáhání rámu a sedlovky.
Ta dětská sedačka je uchycena na lepším místě
z hlediska statiky rámu.
2- a jaká je nosnost tohoto nosiče?
bývají pro "pár"kil.
3-je to full, že tam nejde dát klasický nosič?
Nevím, kolik ty 3 olověný baterky budou vážit, ale myslím si, že úplně nejlehčí nebudou. Když použiješ lionky, budou vážit max 2 kg a na tu cenu a kapacitu se taky dostaneš. Koupíš na Alíkovi baterku i s nabíječkou o které tvrdí, že má 20Ah, 20 sice mít nebude, ale minimílně 10 má a je vystaráno. :-) https://www.aliexpress.com/item/4000559535468...
Kéž by :-) přikládám foto těch, co jim to nedalo a takovéto levné aku pitvali. Obvykle u 10s4p (teda těch levnějších do 60-70USD ) naměří 6 se štětím 8 Ah. Pokud máš nějakou čínou dobrou zkušenost, uvítám odkaz.
Keď nemáš dôveru vo vyskladané acu paky , tak choď od piky, ako ja.
Na Alikovi ťa jeden článok 3400mA/3,7 V stojí cca.2 €. BMS cca.10€. Dajú sa články kúpiť s nabodovanými plieškami, nemusíš nič riešiť, len letovať.
Pred nedávnom som si u Aliho objednal 5 tipov batérii na testovanie.
Robil som 5x10 - Liitokala nouvelle originale 18650 NCR18650B Rechargeable Li-ion batterie 3.7V 3400mAh batteries bricolage Nickel
Kapacita sedí. Batéria vyšla cca. 100 € plus robota.
Super, díky za tip. Když už jsi tedy 5 typů testoval, můžeš poslat odkaz, nebo alespoň napsat modely těch, které dle tebe obstály?
Na tie vzorky čakám už druhý mesiac. Ak mi dôjdu, tak dám otestovať a hodím to tu.
Tu som Ti dal jeden typ (Litokala). Batéria mi slúži nejaký ten mesiac OK. Boli nejaké problémy s BMS, ale už je to OK. Najazdil som nejakých pár tisíc km a OK.
Za nějakých 1200 Kč bys měl čínskou li-ion baterii o stejné kapacitě a nevážila by ani 2kg. Já jsem to z olověných baterií předělával.
Ta li-ion baterie se dá případně za takovouhle nějakou cenu objednat i s příslušnou nabíječkou.
Nie som veľký fanda čínskych batérií ale v tomto prípade musím dať za pravdu že je to stále lepšie ako olovo. Olovo patrí do minulého storočia (či vlastne tisícročia), bežne nie je žiadny rozumný dôvod ho použiť.
Navyše, tie lacné olovené batérie nie sú až taký tvrdý zdroj a sú určené pre použitie stand-by, teda stále nabité a občas sa z nich cucne trochu šťavy a hneď sa dobijú. Tieto sú absolútne nevhodné na trakčné účely, cyklická prevádzka ich zlikviduje veľmi rýchlo. Dostať z nich nominálnu kapacitu je na ebajku nemožné, pri nových by som rátal tak s 60-80% a už to pôjde len nadol (viď Peukertov efekt a metodika merania kapacity 20HR). Trakčné verzie sú podstatne drahšie, ale okrem lepšej životnosti v cyklickej prevádzke a vyššej využiteľnej kapacite neponúknu nič navyše. A to už sme cenou tam kde sme nechceli...
Malá ľahká batéria sa dá umiestniť aj do rámu a ak to nie je úplný šunt pár rokov poslúži.
No, hledáním něčeho takoveho jsem nějakou chvíli strávil, ze začátku také s mylným názorem, že alespoň půlku deklarované kapacity mít budou. Ale aku do 60$ dle recenzi lidí co je přeměřovali mají reálně obvykle jen kolem 6ah. Nehledě na to, že nemalá část 10s4p jsou reálně 10s3p a poslední řada je doplněna na oko kdoví čím, viz. fotky kuchnutých aku v recenzích. Proto se mi právě do takového rizika moc jít nechce.
mícháš jabka s hruškama--to, že tady někdo řešil, že v čechách mu repasovali baterii a poskládali ji z ruzných článku vebec nemá souvislost s tím, že kupuješ novou baterii z číny a jak jsi přišel na to, že když objednáš z číny baterii 4P ale přijde baterie 3P, no to si už evidentně musíš cucat z prstu---při vší uctě jen plkáš hovadiny bez reálných zkušeností a evidentně ani to co zde čteš si neumíš porovnat v hlavě co a s čím souvisí.
promin, musel jsem bo opravdu co jsi napsal je totální nesmysl.
pokud na aliku koupíš něco okolo 100 dolaru s kapacitou max 12Ah je velice pravděpodobné --na 99 procent že dorazí to, co jsi objednal.
pokud umíš měřit---tedy změřit, že dodaná baterie nemá deklarovanou kapacitu, mužeš reklamovat a reklamace ti v případě že je to pravda bude uznána---jako že třeba prodávaná baterie 12Ah má pouze třeba 8Ah--samozřejmě ti nikdo neuzná reklamaci, že jsi koupil baterii 12Ah a ty jsi naměřil kapacitu pouze 11,,5 Ah.
řešit v dnešní době pohon ekola olověnejma baterkama, se opravdu divim že se v tomto směru vubec někdo snaží nějak poradit, to snad musí být někdo, kdo vubec nic o elektrokole neví---a nejspíš ani o olověných bateriích, bo minimální napětí pro obyč olověnou baterii je minimálně nad 11 voltu--tuším nějakých 11,9V , nižší podvybití ji ničí, vypínací napětí kola je ale cca 30V, takže nižší napětí než snese vybijení obyč olověná--gelová baterka, musela by to být trakční baterka, která bude ale zase podstatně dražší, než lion cyklosada z číny.
Kde jsem řekl něco o repasované baterii z Čech? Stačí se podívat na pár hodnocení uživatelů na ali u často prodávaných baterií, nebudu ti tu screenovat desítky hate recenzí a fotek, přiložím jednu za všechny, pokud nevěříš, ověř si sám.
Dál tvůj optimismus o 99% pravosti parametrů bych teda chtěl mít, takže ty desítky nabídek s 10s4p z 18650tek slibujícími kapacity mnohdy i 100Ah jsou ok? Ale uznávám, při cenách nad 100USD to bude asi trochu lepší(ale určitě ne 99%), nicméně zde se bavíme o nižších cenách.
Ve zkratce než příště začneš mudrovat o cucání z prstu a plkání hovadin, buď si ověř, o čem se mluví, nebo se na to doptej.
v poho, udělej to na olověné baterie--já na tom jezdit nebudu a ani nebudu řešit jak a čím to nabijet případně jak dlouho ty olověné baterie vydrží---schrnuto podtrženo---je mi uplně jedo jak si to pořešíš ty----teda pokud bychom nejezdili spolu a tvé řešení by mě pak nějak zásadně při společných výletech nekomplikovalo život.
Ja z číny aku nekupujem lebo si ich viem vyrobiť, ale zdá sa mi že tu na fóre niekto nejaké čínske packy hodnotil ako dobré, chcelo by to pohľadať...
Inak je pravda že číňania sú neskutoční podvodníci a treba vedieť kde a čo kúpiť aby to nebol totálny prúser...
není to až tak složité, pokud je popisek baterie hodně barevný zapojení 4P a deklarovaná kapacita nad 13AH v ceně pod 100 ndolaru tak to asi fakt neklapne. pokud je to okolo 100 dolaru v zapojení 4P a kapacitou okolo 10Ah tak je to vcelku reálné že to opravdu klapne---jen je samozřejmě potřeba počítat s tím, že to nebudou typově moderní opravdu tvrdé články jako v cyklosadách s X násobně vyšší cenou i když o stejné kapacitě.
Vždyť se dá jednoduše smířit s faktem,že když si objednám levnou baterii,na které Číňani uvádějí kapacitu 90Ah a píší,že 2A nabíječkou ji za 4 hodiny do plna nabiji,tak že to není pravda. Že ve skutečnosti bude mít ta baterka kolem 10Ah. Když s tím budu počítat předem a s tím vědomím vyberu a objednám,tak nebudu překvapený. Pokud,jak tazatel píše,se chce jednou týdně projet na kole,tak mu taková baterie určitě stačí a nebude muset řešit upevnění těžkých olověných baterií.
Ta kapacita je u těch Číňanů zřejmě reklamní záležitost. Víme,že u kol i elektromobilů každého především zajímá dojezd. Každý chce co největší výdrž. Plánuje si 100km výlety na kole,v reálu pak zjistí,že jeho výlety jsou do 40km. A na to taková baterie stačí.
Jo, v tom máš pravdu :-) 100km na jednu jízdu určitě neplánuju. Ony baterie s "barevným štítkem" slibující nesmyslné kapacity jsou na ali asi největší hazard, jasně, na těch 40km stačilo i kdyby měly těch 6Ah, jak někteří v recenzích uvádějí.
Zatím se mi nejlíp jeví značka Laudation, je sice o něco dražší, ale za 80-100USD mají 8-12Ah a dle recenzí jak na ali tak google by to cca mělo odpovídat.
Já můžu přidat osobní zkušenost, kdy jsem z pswpower kupoval baterii 48V/17,5Ah s články LG a deklarovaná kapacita odpovídá. Pro 36V/14,5A mám tip níže, jedná se o klasickou montáž na rám, nabíječka součástí... http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-2v-sy7p
prosím o radu, volil by jsi raději 10s4p z 18650tek, nebo 10s3p z 21700? Nějak se nemůžu dopátrat objektivního srovnání, vím, že to asi nejde takto paušalizovat, že záleží na konkrétním typu, ale třeba mi řekneš, že 21700 z nějakého důvodu nejsou vhodné :-) dík
18650 a 21700 sú len rozmery, o vhodnosti rozhoduje konkrétny typ. Rozdiel nie je veľký, je to trochu o prácnosti skladať 30 alebo 40 článkov a tiež o výsledných rozmeroch.
Pri kúpe z číny by som bol opatrný aby tie 21700 neboli len prebalené 18650 a tiež aby "21700" nebol len marketingový ťah ako že je to nové tak je to lepšie a drahšie...
Ja používam oba formáty podľa toho čo sa mi na daný projekt hodí viac.
Z ciny mam odvahu kupovat pouze sady 4p. Uz jen z toho duvodu ze 4 clanky nejspis zvladnou vyssi proudy nez pouze 3 clanky a i u nas kupovane drahe baterie maji zapojeni 5p. Alespon moje apache cca 13 Ah ma zapojeni 5 P a vyssi proudy stejne neustavala aniz by uz zacinala trochu topit. Proto i ty cinske 4P sady pouzivam minimalne dv졡tedy jako 8P.
Pouze na jedne male elektrokolobezce pouzivam zapojeni 3P ale po teto kolobrnde chci tak max aby me od auta dovezla max kilometr na nejakou stanici metra.
Já absolvoval 30 km výlet s vyfocenou baterií VariCore 2p10s a zvládla všechny kopce,které jsem potřeboval. Kapacitu tam uvádějí 5,2Ah. Teď už jí mám zapojenou paralelně s 4p10s.
Jde prece o to kolik po tech clancich chces. Jak e jestli vubec pomahas nohama. Kdyz budu mit na kole zapojeni 1P a budu slapat jen nohama tak to zapojeni na dobijeni mobilu bude stacit v pohode.jde o to ze pokud na nohy uz nezvladas melo by byt zapojeni xP takove aby to ty baterie za tebe dali vzdy v pohode.
Škoda to jsi prisel o zkusenost jak dlouho by a kolik cyklu ta 2P sada vydrzela.
Ta baterie se od loňského roku stále používá,letos mám najeto kolem 3000km. Baterie stále normálně funguje.
No jasne ze funguje kdyz ji uz pouzivas paralelne s dalsi baterii tedy spojeni vice nez 2p
Pokud bys ji ale jezdil trvale jako pouze 2p a pri vyssich odberech tak by si ji vyrazne snizil zivotnost. Ja mam jednu baterii lion poskladanou 3p z nejakych zaloznich zdroju Sama o sobe nezvladne ani kilometr ale jako paralelni zapojena k baterii apache 13ah doda V dojezdu dalsich tusim 5 ah. Samostatne ale zvlada dodavat tak max 2 A.
Obvyklá hmotnost jednoho článku 18650 je kolem 50g, takže jen články baterie v typickém zapojení 10S5P by vážily 2,5kg. Další váha bude pouzdro s držákem, elektronika, propojovací kovové pásky, fixační výztuha atp. Z toho vychází hmotnost baterie v tomto zapojení nejméně tak 3,2kg.
Za 100 € . 14 Ah / 36 V. Jednoduchá práca.
Liitokala 3.7V 14A puissance ternaire batterie au lithium pack unique coque en aluminium moto véhicule électrique stockage d'énergie modifié
plus BMS
Ja mel olovo na svem prvnim elektrokole v roce asi 2013. Nikdy to nedoporucuju. Hned ho vymenil za LiFePO4 (taky tezky), pak za li-ion (nezvladaly proud) a pak za LiPo, a tak jiz mam 30kg LiPo baterek:)
Za 1000Kc urcite lze koupit pouzitou litiovou baterku na ~8-10Ah, 36V (napriklad ja mam dve starsi v sklepe, jednu LiFePO4 jiz jsem prodal).
Pokud by jsi nejakou starsi, ale kapacitne dostacujici baterku k prodej mel, tak mam zajem, muzes nabidku trochu upresnit? dik :-)
Zdravim.
Dekuji za dotaz. Je to nabidka pro vse, kdo to chce vyskouset:
Mam na prodej starsi Li-Po baterky (ano, je to nebezpecny baterky a clovek musi to vzit v uvahu).
Cena 1000Kc za >8Ah, 36-44V vypada asi fajn.
Pokud baterka vam nebude libi, jste muzete ji me vratit, ja vam vratim celou castku. Jste zaplatite jen 2X dopravu asi 300Kc (nebo zdarma osobni prevzeti Kladno/Praha6).
1. Dve Li-Po baterky Multistar 6S (takze 12S=44V), puvodne 12Ah, vaha 3.5kg. Dobry baterky, ale na me elektrokolo (500-800W trvale) jiz slaby. Jedna baterka ma slabsi clanek asi 8Ah, ostatni 11 jsou fajn, maji asi 10Ah.
K tomu je nutno mit modelarskou nabijecku (~500-1000Kc) a radsi i 30Kc pristroj na mereni napeti slabsiho clanku.
2. Li-Po 10S asi 10-15Ah baterka, vaha asi 5kg.
To je spise hracka pro znalce v elektronice. Je to Cina, vevnitr je asi levnejsi BMS.
Ted ma 40V, mozno nejaky clanek neni moc dobry. Koupil ji jako pouzitou baterku, jeste nenasel jsem cas to resit.
3. Li-Po 10S 14.4Ah baterka, vaha asi 5kg.
To je taky spise hracka pro znalce v elektronice. Je to Cina, vevnitr je asi levnejsi BMS.
Po dobity s 41V do 42V prestala fungovat. Asi mensi problem s konektorem ci BMS. Nemam cas to resit.
K 2 nebo 3 baterce tomu muzu nabidnout jednu Li-Po 10S nabijecku za 300kc.
Myslim ze jakekoliv s tech trech baterek je lepsi volba, nez olovo za 1000Kc:)
4. Jako vhodnu volbu na 48V muzu nabidnout asi 3-4 roku starou 13S8p baterku (puvodne 48V27.2Ah, 5.5kg) za 8000Kc. Tahle baterka jeste je fajn pro spoustu ucelu, proud 10A drzi fajn, 15A je jiz moc pro ni, kapacita asi nad 20Ah.
Jako zdroj mtrvych 18650 baterek a funkcni BMS 13S za 500Kc muzu nabidnout 48V li-ion baterku 9Ah puvodne a taky za 500kc 14Ah baterku (ted urcite maji nejakych asi 2Ah:)
S tou Pb baterií souhlas. Ovšem kde se dá sehnat za těch 360 - 400 Kč? Nenašel jsem. Asi to kšeftaři mají dobře spočítaný stejně jako ti s LiOn či LiPol, LiFe. Bylo by třeba zjistit ceny výrobců či v Číně. Stejně mám zato, že s těmi Pb bateriemi vývoj usnul stejně jako s NiFe články, které jsou z pohledu údržby nejlepší. Jde jen o to vývojem jejich výkony dostat někam jinam.....
uz jsem (nastesti :-D) o Pb uvazovat prestal, nicmene pises kde ji sehnat za ty prachy, tady je odkaz:
https://www.k24.cz/product/411749/Armac_baterie...
Zdravím.. Dostal jsem se také do situace,že musím použít bezpodmínečně olověné akumulátory na svém elktrokole,jelikož nabíjení za jízdy akumulátory Li-on a Life-po4 prostě konstrukčně neumožňují a elektronika BMS proměnné napětí blokuje..Dobíjení těmto byznysovým akumulátorům nepřeje a brzo by,tak odešely do věčných lovišt..Proto budu instalovat na svoje elektrokolo 4x 12V PB cyklický trakční 20A akumulátor AGM pro můj stroj s Bafangem 1 KW..A podle výsledků možná kapacitu schodím na ještě méně...Aku PB stojí pár krejcarů..Ty nejlevněší 5 Amh stojí do třech stovek..Každá váží jen 1,5 kg..Za tu cenu se žádnou balancí nezdržuji,neboť v takové cenové relaci je to škoda času!! Alternátor v předním kole mne dává při 13 km rychlosti 250V/8A střídavých..Byl jsem velice překvapen nízkým odporem při šlapání,což zaručuje dostatečný nabíjecí výkon pro všechny přístroje používané na kole..Ještě vše nemám dokončené..Tak,že jak vše dokončím,tak dám určitě všem vědět...Samozřejmně se může ještě něco zadrhnout..Ale nebylo by příjemné mít kolo,které pojede neomezeně co do počtů kilometrů s pomocí alternátoru a akumulátoru?? Nakonec jsem se vsadil o nemalou částku,že můj syn ujede v délce 170 km na jeden zátah s kapacitou akumulátoru 5 Amh...Tak že asi takto a uvidíme..Zdravím všechny zdejší kolaře!!
Tebou naměřená hodnota je nesprávná, utekla Ti nula nebo dvě. (chyba v řádech)
PROČ:
Pokud Ti dává alternátor v předním kole při rychlosti 13km/h 250V 8A, tak to je 200W ! (el výkonu)
není možné aby Ti alternátor dal větší výkon než do něj cyklista šlapáním dodá. (při nízkém odporu, jak píšeš)
(výkon cyklisty je tak 200W a nutno započítat účinnost)
A proč nefunguje Tebou nevrhnuté perpetuum:
(pro ilustraci použiji Tebou naměřených 200W zpětného dobíjení akumulátorů)
Pro výrobu 200W alternátorem by jsi spotřeboval
při účinnosti 80% (200:0,8=)250W mechanického výkonu.
A účinnost nábojového dynama je spíš nižší.
Pro 250W mechanického výkonu by jsi potřeboval
(účinnost motoru 85%, účinnost řídící jednotky 90%) (250/ (0,85*0,9))= 326W které vycucneš z baterky.
rozdíl 326-200= 126W jsou ztráty z přeměny el energie na mechanickou a z mechanické na elektrickou.
Tím, že ten alternátor nezatěžuješ odběrem
NESPOTŘEBUJEŠ nic z těch 326W. (ale ani nezískáš těch 200W)
Pokud odebíráš z alternátoru 200W (kterými dobíjíš baterku) bude mit tvůj motor o 326W vyšší spotřebu, takže ZTRATÍŠ 126W.
AD 170 km na kole s 5Ah aku:
Na kole bez jakéhokoli elektromotoru jsem byl kdysi schopen ujet za den 200km. Takže pokud má patřičnou fyzičku těch 170km zvládne. Ale bez té elektro výbavy bude mít o 15-20kg lehčí kolo...
Nerozumím tvému výpočtu, nebo ten údaj z alternátoru je úplně jiný. Pokud dává alternátor 8A při 250V, tak to je výkon 2000W= 2kW!
Meditování nad jeho údajama je fantaskní věda, tedy ztráta času, nad nějakou chybou bych se nepozastavoval. Jen pro představu - dynamo co v předním kole dává 2kW při 13km/hod :-D
Jadiný validní údaj je těch 20Ah na aku, bo to už by dalo bez trápení nějaký proud. Ale jinak? :-D
Ja sa celkom ochotne vsadím že Vás čaká trpké rozčarovanie vychádzajúce z nevedomosti a nesprávnej interpretácie elektricko-fyzikálnych princípov... Ak ste sa do toho ešte nepustili tak dávam dobrú radu zadarmo - poraďte sa s niekým kto tomu aspoň trochu rozumie a určite žiadne olovené batérie nekupujte.
Zdravím Vás všechny a děkuji za Vaše názory i úvahy..Pokud se zamyslíme a budeme tvrdit,že je to perpetum mobile,tak to být ani nemůže z jednoho prostého důvodu..Vesmírný výzkum a vývoj vynalezl velice silné tzv.neodýmové magnety..Tyto magnety v dnešní době dokáží to,co elektromotor potřebuje ke svému pohybu a sice velice učinnou magnetickou indukci pole(Gauss)..To nedokáží ani napětím buzená vinutí rotorů elektromotorů..Jasným důkazem toho je výroba generátorů malé domácí elektrárny 5 a 10KW.. Začínají se vyrábět v Jižní Koreji společností INFINITY SAV pod vedením ukrajinského inženýra..Tato domácí elektrárna o kterou je ukrutný zájem v celém světě stojí zatím 15 tisíc dolarů..Není k ní nutný přívod el.energie a ani žádný spalovací motor..Pracuje naprosto nezávisle po nastartování z akumulátoru který jí roztočí a po stabilizaci se vypne!!! Tato velice ekologická elektrárna překonává velmi suveréně fotovoltaiku i vítr svým výkonem 90 tis KW za rok..Může běžet desítky let..Její hluk je 55dB a při lepších požadavcích na hluk výrobce zajistí odhlučnění na 30dB..Prostě se dá do sklepa..Má WIFI a vše máte pod kontrolu přes mobil celých 24 hod..
Ano toto je cesta ekologie..Ano a toto dokáží ty kouzelné neodýmové magnety,které mají 1000letou životnost..V generátoru jsou navinuté bifilární cíky s křemíkovými plechy a rotor má polované magntety..Elektrárna vyrábí normální 3 fázové napětí: 3x400V 3x380V 1x230V 1x110V.Elektrárny se dájí skládat do bloků a můžou bez jaké koliv energie vyrábět desítky MW energie..Až bude těchto elektrárníček v domech na úřadech a v malých firmách miliony., Pak nebudou prakticky žádné čudící a atomové elektrárny potřeba..Pokud mne někdo nevěří a umí anglicky a nebo ovládá překladač Google,může se sám přesvědčit o budoucnosti neodýmových magnetů pro lidstvo..
Před léty jsem předělal podle návodu aternátor z náklaďáku s napětím 24V a zrušil vinutí kotvy a komutátor.Upravil jsem rotor a právě na něj přilepil tyto magnety.
A výsledek 30A a 240V.
Bohužel mne i v mých 72 letech moje nátura nenechá
být a nic nedělat..Věřím stále tomu,že bude naprosto bez velikých problémů možné jezdit na elektrokole celé léto s minimální nutností nabíjení.
Tak jako jsem se vsadil před 40 lety,že zapálím vodu,tak se také stalo a sázku jsem vyhrál..Jsem také pevně přesvědčen, že brzo bude i elektrické auto s nabíjením a bude jezdit také neomezeně.Bohužel bude jen pro někoho..Navíc EU zakázala výrobu elektroaut v Česku a musíme jí předat celou do Španělska!!! Prý jsme chudí!!!Věřím v šikovné lidi na této zemi,až na ty války,které jsou k ničemu..Zítra mne příjdou olověné akumulátory AGM, které jsou vhodné na trakční a cyklické použítí.Budou vážit 4 ks pouhých 6kg a mají 4x 7,3 Ah 1 ks .Životnost je 5 let a cena za ně 1700 Kč..Nyní dodělávám regulátor k alternátoru,aby po snížení napětí pod 48 V se alternátor vypnul, což odpovídá rychlosti jízdy 5 km/hod..Jéé už musím spát..Zdravím všecny kolaře v Čechách!!
Ještě pro ty,co celá problematika velice zajímá a chce tuto kouzelnou magnetickou senzaci..Zkopírujte do vyhledávače tento odkaz:
https://infinitysav.com/magneticgenerator
Zdravím.
Samozřejmě Ti všichni přejeme,aby se Ti tvůj záměr podařil. Pokud to vyjde,Nobelovu cenu máš jistou. Věř ale,že nejsi zdaleka první,kdo se pokouší takový stroj vyrobit.
Zkusmo jsem kouknul na stránky infinitysaw.com z jeho odkazu. Zajímavá je možnost kontaktu společnosti - sídlí v Soulu, ale přesná adresa nesmí být zveřejněna, aby tam náhodou někdo neočekávaně nepřišel :-)) Taky telefonický kontakt přes Skype musí být dopředu naplánován a připraven :-)) Takhle se pozná seriózní společnost...
Mohl by mít ve svém věku už trochu rozumu, ale na druhou stranu zaplať pánbůh, že nedělá něco horšího :-)
A ještě nejnovější video je tři roky staré a jinde dva roky staré příspěvky.
Se učit, se učit, se učit ...
Hlavně fyziku. :-(
Zase jsem přišel o část víry ve zdravý rozum lidstva. Když se to zkombinuje s nesmysly kolem Covidu, nepřistáním na měsíci, placatostí země a podobnými, už mi té víry moc nezbývá. :-(
Sebrat volební právo a zákaz množení.
Tak v pořádku..Hezky si tady dávejte mezi sebou plusy v tom Vašem zaprděným foru a trochu se snažte vzdělávat,ať nechcípnete úplně blbý!!Toto říkal můj 75 letý již neboštík kamarád,který měl velikou radost,že mu bílá lůza píchla vakcínu proti kovidu 19..Velice jsem varoval ,ať těm zločincům nevěří..Do čtrnácti dnů se začal dusit a zemřel šťastně doma v křesle!!!! Ano,Takový je Váš svět!!!!
Prosímtě, pokus se myslet.. doufám, že to i v 72 letech jde. Energii neumíme vyrobit, jen umíme jednu její formu přeměnit na jinou. Tento proces je ztrátový - teplo. tedy příkon=ztráty+výkon. Tuhle rovnici neokecáš, to je přírodní zákon. Celá snaha tedy spočívá v tom, minimalizovat ztráty, aby platilo, že výsledný získaný výkon je skoro rovný příkonu. (u parního stroje (včetně kotle) jsou např. ztráty 85 až 95% vložené energie). Lidé, kteří to nechápou jsou zváni perpeťáci.. a jejich snažení je nesmyslné. Nikdy nemůžeš ze soustavy získat více energie, než do ní vložíš (na kole je to výkon jezdce + gravitace, pokud pojede furt z kopce). Můžeš jen minimalizovat ztrátu při přeměně kinetické energie na elektrickou (alternátor), elektrické na chemickou (akumulátor), chemické na elektrickou (akumulátor) a elektrické na mechanickou (motor). Tedy pokud bys dosáhl 100% účinnosti, máš k dispozici jen ten výkon co dodá jezdec, jestliže nepojedeš furt z kopce. A snažší než dosáhnout 100% účinnosti je vyvinout indukční kapacitátor, zabudovat ho do DeLoreanu a zaject se podívat do budoucnosti po nějakém kompaktním zdroji enezgie - Mr Fusion.
PS již za bolševika byly k sehnání repráčky značky "Neodym" s těmi tvými neodymovými magnety... které se ovšem nehodí pro použití v žádném silovém zařízení, které se vlivem ztrát zahřívá.. protože kolem 80 stupňů Celsia své magnetické vlastnosti ztratí.
Ale my se tady v tom zaprděným fóru snažíme vzdělávat, abychom nechcípli úplně blbí...
Třeba nepíšeme "neboŠtík" nebo umíme dělat mezeru za čárkou ve větě. Dokonce víme, že za čárkou se nepíše velké písmeno ve slově "takový". Další perly nekomentuji.
Měl by ses víc vzdělávat, abys nechcípnul úplně blbý. Takhle budeš mít na náhrobku pravopisné chyby... :-))
Několik drobných slov: Zákon zachování energie, točivé magnetické pole, statické magnetické pole...
PS Neodymové magnety nejsou žádná novinka... ve stávající podobě a vlastnostmi se používají od roku 1982 :) a technologie jejich výroby není nikterak kosmická, ale pouhopouhá a zcela obyčejná prášková metalurgie.
PS2: Gratulace ke skvělému výkonu v disciplíně "skok na špek"
Jistěže plně souhlasím, k té výrobě neodymových magnetů jen připodotknutí, že vedle práškové metalurgie, slinování prášků neodymu, železa a niklu, se používá i spojení pomocí plastů, které sice o trochu sníží účinnost, ale zase chrání před korozí, k níž jsou slinuté magnety náchylné a to do hloubky (povrchová úprava je nutná). A musí se orientovaně magnetizovat již při výrobě.
Jinak pro dosavadní vývoj diskuze platí dva monenty: jak říkal už psychiatr Plzák, když dojdou argumenty, nastupují nadávky a dále tzv. Dunnelt-Kroebrův psychologický fenomén - čím omezenější osoba, tím méně je přístupná racionálním argumentům.
Ujet 170 km s 5Ah akumulátorem se dá, já jsem při 24hodinovce v UO ujel s 3Ah Li-ionkou něco přes 300. Dobíjení za jízdy fungovalo výborně, bez něj by mi energie asi na celý závod nevystačila. Takže jestli má syn přiměřeně natrénováno a nezaskočí ho nějaká porucha nebo zdravotní potíže, sázku vyhrajete. Držím palce!
(předpokládám, že se bavíme o akumulátorech napájejících světla a palubní elektroniku, ne o takových, které by měly to kolo pohánět)
Utopie, ale vyzkoušet nutno, jinak se neuvěří, slepá cesta je taky cesta.
Ostatně ptám se, nebyl to právě Cimrman, který dokázal, že fyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevznikne? :)
Počkej, s olovem vyjel nějaký náš "závodník" před pár lety na ten solární závod do Astany.
Chtěl světu dokázat že lze postavit elektrokolo za hubičku. Dojel snad někam do Itálie nebo kam ale i tak překvapil.
Když máš natrénováno, uvezeš i těžké baterky, možná v kopcích tlačíš, ale dá se to :-)
Hele, našel jsem ho....
http://www.arachne.cz/
to je ten kluk
https://www.startovac.cz/projekty/zavod...