Omlouvám se všem že zde musí číst mé offtopic názory, ale nemohu si pomoci:
Enyaq je suveréně největší hnus co kdy Škoda přivedla do výroby.
Jasně - každý designér měl myšlenku navrhnout auto které vypadá jako nabourané, ale tady se to nepovedlo.
A je to o to smutnější, že se jim doteď z hlediska "ostrého stylingu" tak dařilo.
To auto není nepěkné jako třeba Multipla svého času, to auto je nepěkné ze všech stran, slepené v různých stylech (víčko nádrže, interier), a prostě nemá na této planetě místo.
Podle mého Škoda tímto velmi promrhala potenciál který v elektromobilu byl, nebo tím ukazuje jak to nechce dělat, ale jasně je vidět jak se v automobilovém průmyslu mrhá zdroji.
Znal jsem týpka, co začal kopat do masky od Bentleye a házel na něj plechovky redbulu, když jej viděl zaparkovaného.
Tady to ani není třeba :D
Že tě tohle vzrušuje... Bejvaly doby, kdy jsme jako kluci na dálku jasně a jednoznačně rozeznávali nejen značky aut, ale i jednotlivé modely. Dneska se dost často pohybuju po Škodovácké fabrice a naprosto bez nadsázky nepoznávám, co konkrétně kde stojí nebo kolem mne projíždí, jestli je to Seat nebo Škoda a jaký model. Chytnul bych se asi jen se CityGo, ale ten se v Kvasinách nevyskytuje :-) S designem je to u Škodovek marný, všechno na jedno brdo, tak jako vše pod koncernem VW. Pro koukatelnější auto bych šel spíš k Frantíkům a Talijánům. Tam se ještě občas něco vyskytne.
Pro mě je auto až příliš mohutné, v žádném případě bych ale netvrdil, že je "hnusné". Jak sleduju předběžné hodnocení (těch, kteří auto viděli skutečně v reálu), auto se všeobecně líbí. Důležité je, že vznikl nový základ, na kterém bude postaveno několik dalších modelů aut VW. Myslím, že vkročení do světa elektromobility bude tímto pro VW úspěšné.
Úspěšnost elektroaut se nepozná podle prvotního prodeje pod tlakem dotací. Pozná se při první a další obnově vozového parku, jestli si ti samí zase elektro koupí a za jak dlouho.
Kdo si elektroauto pořídil, bude mít eletro nepochybně dál, je prakticky jisté, že cesta zpět není. A podobné je to s elektrokoly - elektromobilita dává úplně novou dimenzi zábavy a radosti z jízdy;)
To je idealistický pohled na věc. Jenže ekonomika nakonec stejně vítězí. U benzínu a dieslu je to tak, že za čtyři, pět let obvykle ti, co kupují funglovky, je posílají dál a pořizují zase nové. Ale ne všichni jsou miliardáři, aby mohli platit bez mrknutí oka pokaždé (skoro)plnou cenu. Počítají s tím, že za lehce ojetou káru dostanou víc jak polovinu původní ceny zpátky a dodají jen zbytek.
A velmi podobně to probíhá i na dalších několika stupních různých sociálních skupin, kde jde ojetina postupně z ruky do ruky, než skončí ve šrotu.
A právě v tomhle momentu se ukáže životaschopnost elektroaut v praktickém (propagandou nenakašírovaném) životě, za kolik a jak snadno se budou prodávat ojetiny s vyšeptalýma baterkama.
Zrovna mě včera taky zaujal ten článek, přestože auta nijak nesleduju.
Pravý opak toho, jak bych si představoval úsporný elektromobil budoucnosti.
Nejen vzhled, už jenom to, že všechnu hardwarovou výbavu má vozit namontovanou z výroby a aktivuje se jen ta zaplacená.
To možná budou mít všechny stejně i plnou váhu baterek, bez ohledu na zakoupenou kapacitu.
Souhlas, hnus.
Má to podivně obrovskou rozšlkebenou, a vzhledem k tomu, že jde o čistý elektromobil, taky úplně zbytečnou chladící masku. Ale jak jsem se dočetla, je prý zaslepená a využitá k efektnímu LED podsvícení.
Lanno, budeš překvapená, ale součastné elektromobily používají i chadiče.
Opel Ampera ho měl shodný s Astrou...
http://www.hybrid.cz/profesor-termodynamiky...
Věřit jistě budu, ale zde je ta maska prostě falešná, je zaslepená.
Zaslepená je jen horní část masky, spodní je pro vzduch průchozí...
https://youtu.be/bAXQx72-C_c?t=660
Mám na mysli tu klasickou čelní masku chladiče motoru. Ta je zde pouze "dizajnovým" prvkem. Patrně má vzbudit představu, že pod kapotou je nadupaný spalovací motor.
Nový design vozů SUV/ Cross od firmy Škoda předznamenávají již jejich názvy: Kodiaq, Karoq, Enyag...mikdy bych si nekoupil vůz s podobně pošahaným názvem....to musí snad vymýšlet někdo silně škodolibý či nějaký duševně chorý člověk. I kdyby to auto vypadlo nevím jak, už ten název by způsoboval, že bych se v něm necítil nikdy dobře.
Ferda, to by bylo jméno pro škodovku, to by každý (za půldruha melounu) kupoval, že
Když už chtěli dát Kamiq, tak mají dat Kamyk nebo Sumava, konec konců manželka má kolo Leader Fox Šumava model 2011 a je to tradiční řada, která se u Leader Foxu vyrábí mnoho let a kola jdou taktéž i na vývoz. Všechno lepší než to idiotské Q, kterým se chtěli stát zajímavými. Jediné, co to způsobilo, že třeba konkrétně mně by se i ten jejich Kamiq i vcelku líbil, ale ten název je prostě šílený. Zcela mě odpuzuje. Přijde mi to duševně defektní. Chtěli být tak moc zajímavě světoví až to bolí... Jakákoli Škoda Vltava, Škoda Morava by mi byla milejší...
Kde jsou ty časy, kdy Škodovky vyráběla především pro domácí trh. Dneska jí vkus českých estétů nemůže zajímat. Musela by mít extra pojmenování pro nás a extra pro export. Některé automobilky (nejen automobilky) to tak mají. Nakonec, ani u nás se před čtyřiceti lety neprodávala Škoda Estelle.
Když chceš exportovat, tak nemůžeš dát do názvu nějaké háčky a čárky. A řekl bych, že názvu auta věnují hodně času a energie aby to bylo zajímavé, název upoutal a aby přitahoval zákazníky. Těch pár jedinců co kvůli označení si výrobek nekoupí bude asi nezajímavý počet.
Co může chtit ale člověk po koncernu, kde se mateřská značka od názvů jako Golf, Passat, Beatle či Sirocco dopracovala k názvu ID3 a ID4? Takové označení bych dal tak prototypu nikoli seriově vyráběnému vozu....
Ona se tě fabrika nezeptala na tvůj názor!?
To si dovolila dost, měl bys ji potrestat!
Taky to není navržený na krásu. Koneckonců ani na ježdění.
Navržený je to na bourání v rychlosti 64 km/h. Jako ostatně všechny auta.
Ale aspoň to má asistenta na poskakování v koloně, to je užitečná funkce.
V kolonách by mělo dojít k automatickému mechanickému spřáhnutí vozidel. Ubylo by nehod i zplodin, šoféři by si dáchnuli. Taky jsem si ve štrůdlech něco odstál, tohle bych ocenil. :-)
to už ale přece není scifi, někdy předloni jsme jeli teslou na hudební koncert do Hamburku, jen se zadala cílová adresa a cestu si odřídilo samo už to auto včetně předjížděcích manevru a za sebe mohu říct, že občas bych já osobně do těch předjížděcích manevru která Tesla zhodnotila že je v poho dá, no já bych do toho nešel---no dala to vždy na jedničku , jen dáš blinkr a až to auto zhodnotí že už by to mohlo klapnout , tak provede předjížděcí manevr, opravdu fajn jet s takovým autem dlouhou štreku, i jako řidič tam nedorazíš utahanej a dobitej, hodně to ulehčuje od řízení, že když třeba před tebou přibrzdí auto, tvoje auto přibrzdí automaticky taky---senzory ti sledují oči, takže to nefunguje tak, že zadáš cíl trasy a mužeš dát šlofíka, aktivní za tím volantem být musíš, ale pokud jsi aktivní, mraky věcí a mraky manevru si to auto umí pořešit bez tvého zásahu.
mě se to opravdu moc líbilo, nesmysl tvrdit že to nefunguje, prostě to funguje že auto umí jet v podstatě samo a specielně předjížděcí manevr, no to je opravdu lahudka, jen dáš blinkr že jako že se bude předjíždět, až to auto zhodnotí že ted by to šlo, no tak se to stane a to jako prd. super, fakt super.
no já nevím, ale řekněme že pouze jeden člověk určitě nerozhodl o tom že auto v tomto designu bude zavedené do výroby i když bude na většinu solventních potencionálních kupcu pusobit jako hnusné auto.
ze Siery bylo před lety taky mraky lidí vykulených--vždyt to auto nemá ani chromované železné nárazníky.
no já nevím, ale řekněme že pouze jeden člověk určitě nerozhodl o tom že auto v tomto designu bude zavedené do výroby i když bude na většinu solventních potencionálních kupcu pusobit jako hnusné auto.
ze Siery bylo před lety taky mraky lidí vykulených--vždyt to auto nemá ani chromované železné nárazníky.
Nojo, jenže tohle není jako Sierra - tedy něco novýho, neokoukanýho. Tohle je jen "klasika" typu SUV-ponton. Jediný čím vyniká, je ta nadbytečná simulace chladiče. To asi aby zapadla mezi ostatní hausfraupanzery. Tuctový auto ...
Možná ještě ta obrazovka, která působí dojmem, že si majitel na přístrojovku přilepil izolačkou PC monitor (prý se nikam nezasouvá, ani nesklápí).
Vysoký čumák/ vysoká kapota je daná předpisy na ochranu chodců.
Vysoká kapota, vysoký cumak a ochrana chodců????? :-((()))...Tak leda aby ti to nerozdrtilo pánev či nezlomilo v pase ale rovnou urazilo makovici, ne??? Snad nizka kapota a čumák, ne? Pěkne te podebere,pohodlně se přidržis stěračů a klidně se pak skulis dolů....
Nízký čumák tomu chodci bohužel jen rozdrtí holeně a kolena.
Paradoxně ten vysoký čumák, přez kteý se ohneš v bedrech/pase a praštíš hlavou do (relatině) měkké kapoty, funguje. Pod kapotou musíš mít prostor pro deformaci (jako nad agregátem) U BMW má dokonce kapota pyropatrony a zvedne ji to na straně u okna naproti chodci.
Rozhodně bych nic takové zažít nechtěl.
Začínají se dělat airbagy pro chodce, nevím zda to povede k návratu "klasických tvarů"
Cestou do práce potkávám zaparkovanou červenou Teslu (asi "S") a ta má krásnou nízkou a ostrou kapotu. Taky zbytečně nesimuluje chladič ...
Tohle je ten nejkrásnější nízkej ostrej čumák
Jojo, jen se mi nelíbí ten sedlej zadek u DSek po vypnutí motoru.
Ba né. To auto je úžasný v každém sebemenším detailu.
Viděl jsi někdy, jak se u něj mění kolo ?
To bylo kdysi neskutečně výhodné, když jsi parkoval kde se nesmělo---jak to mělo padlej zadek tak to nemohla odtahovka natáhnout na vozejk :))
jako další vychytávku to mělo přední světla zatáčející za přednima kolama, kámoš to kdysi koupil, dodnes si pamatuji jak nám na hlavách ležel odpadlý tapecirunk střechy :))
jinak co mě osobně u dnešních aut opravdu hodně chybí, kdysi jsem koupil talbota solaru, manželka na to auto dodnes vzpomíná, že to bylo nejlepší auto kterým kdy jezdila,moc se jí líbilo že rozjíždět se dalo v poho rovnou na dvojku a mě na tom autě neskutečně vyhovovalo, že mimo klasické ventilace přez ventilátor v několika rychlostních stupních s klasickým otočným ovladačem teploty, to mělo ještě ve vrchní části palubky pro řidiče i spolujezdce jednu přímou ventilaci náporového vzduchu, která foukala přímo do nosu, hlavně v zimě mi to hodně vyhovovalo, že jsem si v autě mohl jednou klasickou ventilací topit, ale do nosu mi šel čerstvý vzduch---moc by se mi to líbilo i dnes, kdy si sice mohu v létě pustit v autě klimatizaci---ale do nosu byl ten přez nic neprohnaný vzduch příjemnější.
stažení oken to neřeší, to je pak v autě hluk.
https://www.drive2.com/cars/talbot/solara/m2314/
nejlepší auto co jsem kdy měl
po stranách palubky regulovatelné topení, uprostřed dva pruduchy čerstvého vzduchu.
https://pics-about-auto.com/talbot/solara?p=6
Tuhle přímou ventilaci jsem měl ve Sprinteru (2002). Úžasná věc. Navíc byla perfektně směrovaná, že mixovala v kabině topení, ale ledovej vzduch nefičel na xicht, dalo se to naplno používat i v mrazu. Na štrekách ten čerstvej, nevysušenej vzduch k nezaplacení.