Na nabíječce pro baterku Li-ion 36V , která přestala fungovat, vidím: DC output : +36V, 2A.
Novou bych koupil tu níže, ale zaráží mne, že uvádí nabíjecí napětí 42V. Jaký to má vliv?
https://www.e-pohon.cz/Nabijecka-pro-Li-ion-aku...
Žádný obojí je správně. Kup si raději tuhle
https://www.akumo.cz/nabijecka-pro-li-ion...
Třeba ti bude stačit i tahle
https://elektrortv.cz/nabijecka-pro-xiaomi-mi...
Samé nabídky ale vše stále stejné. Nabíječka, indikace LED. Takže čuč na nabíječku, jinak přebiješ a odepíšeš baterie. Cožpak neexistuje něco, co bych beze strachu napojil a nechal napojené stále a bez obav? U toho ručního nářadí je to podobné. To už na staré tužk. akumulátory bylo něco k sehnání, na moderní LION nikde nic. (Alespoň já nic nenašel).....
42 nabijecí napětí jak už zde píšou jiní je pro 36V baterii v poho, tak to má být, co je šílené jsou ty ceny v čechách za ty obyč nabiječky cca 1000kč, z číny koupíš 36V cyklobaterii 12AH za bratru 2100kč a ta nabiječka je k tomu automaticky jako bonus--ted mi zrovna jedna přišla a 12Ah ta baterie má.
nabijecí proud 2A je ale optavdu tak maximum co umí ten obyč nabijecí konektor podobný zdrojovým 12 ti voltovým zvládnout, systém by zvládal určitě vyšší nabijecí proud, ale ten obyč konektor ne.
možná by stálo za to pokud znáš někoho kdo má napětím pro cyklo stejnou nabiječku zkusit jestli je opravdu chyba v nabitřeba jen v nějaké části ječce, mohlo ti klidně odejít na cyklobaterii BMS , nebo odejít tavná pojistka, pokud tam je a pak se ten nabiječ logicky tváří, že nenabijí..ted před pár dny jsem kámašovi řešil něco podobného, nešla mu nabít cyklobaterie, problém byl na mínusovém výstupu, který souvisí i s nabíjecím konektorem, stačilo jen nouzově proklemovat mínus výstup z BMS rovnou na výstup z desátého článku sady. jestli je nabiječka opravdu ko bys asi měl poznat když na její výstupní konektor připojíš v serii třeba 4 12 ti voltové halogenové žárovky .
to že nabiječka nenabijí nutně nemusí znamenat že chyba je v nabiječce, pokud je něco špatně na cyklobaterii tak ta nabiječka logicky nenabijí, teda pokud na nabiječce opravdu vubec nesvítí po zapojení do sítě žádná led--pravděpodobně zeleně, tak je nabiječka určitě mrtvá, moc ale tomu nevěřím že problém bude v nabiječce, i když být by samozřejmě mohl, spíš to ale opravdu vidím na nějaký problém v baterce--BMS a nabiječka pak neví že má nabijet..
než budeš kupovat ncykloekol, jestliovou nabiječku , podle mého pokud na té nabiječce svítí po připojení na 220V nějaká led--asi zeleně, nejdřív bych zajel se svoji cyklobaterií do nějaké prodejny cykloekol a poprosil je zkusit na jejich nabiječkách jestli jde tvoje baterie vubec nabijet.lépe poradit neumím.
Nabíječka vůbec nesvítí. Mezitím jsem dostal zdarma starou nabíječku. Na štítku má, že je na Li-ion baterky ale výstupní napětí je 43,8 V což mi vzhledem k výše (max 42V) přijde nebezpečné. 2A což je OK.
Zkusil jsem ji připojit k baterce a nabíjí. Takže baterka je OK.
To je nabíječka pro baterie Lifepo4
http://www.elektrokola-dh.cz/nabijecky...
Kdo to umí tak uvnitř je trimr kterým se dá snížit napětí na 42V
Na tom webu je i ta, která se pokazila:
http://www.elektrokola-dh.cz/li-ion/198...
Ta zadarmo s 43,8V je jí hodně podobná. Navštívit kamaráda s voltmetrem a potočit trimr na 40V by šlo, pokud tam je. Dostat se dovnitř, bude asi větší problém.
Líbí se mi ta 3A výše. Ale ta z e-pohonu, co jsem ji původně vybral má opravdu na fotce 36+ V. Nižší napětí by mohlo prodloužit životnost baterky tím, že nebude nabíjet na 100%.
vyšší nabijecí propud než 2A je problem kuli tomu nabijecimu konektoru, baterie by to v poho dali vyšší nabijecí proud ale nedostaneš ho tam na jistotu přez ten jednoduchý nabijecí konektor, ono je problém hlavně to časově náročné dlohodobé nabijení, jakmile je někde přechodový odpor, dvacet minut, hodinu to jde a vcelku ustojí, než se rozpálí na tolik že se taví plast, ale dlouhodobější nabijení při vyšších proudech je opravdu problém. v modelech letadel mi zvládají konektory krátkodobě příkon přez 100A ty samé konektory mi ale už neustojí dlohodobé nabijení přez noc ani při odběru 20 A
navíc si v rychlosti dobijení stejně nijak výrazně nepomužeš bo v poslední fázi dobijení se nabijecí proud tak jako tak snižuje, aby zvládlo BMS ucyklovat články---modelářsky se to řeší tak, že nabijení vypíná před touto fází, kdy časově je nabití na 80 procent, nebo na plných 100 procent značný časový rozdíl.
U těch nabíjecích konektorů,pokud tam výrobce nějaký stálý nabíjecí proud uvádí,tak nejnižší číslo je 3A. Jinak Číňani na Aliexpressu teď vyprodávají jejich sady baterií i s 2A nabíječkou od cca 1200Kč. Často na těch bateriích uvádějí naprosto nereálnou kapacitu až nějakých 90Ah pro baterii 10s4p. K tomu ale klidně napíší,že tou 2A nabíječkou se plně dobije za 4 hodiny. Kdyby ta kapacita byla pravda,nabíjení by muselo trvat skoro 2 dny.
2, alebo 3 A lauter jedno. Keby to bolo násobkami, tak ...
Ale, aký problém si to odskúšať ?
Dáš nabíjať a po chvíli skúsiš či sa zahrieva.
to jsou konektory, který když je kdysi někdo vymyslel tak měli v popisu práce přenášet tak max 500ma, ty pro cyklonabiječky jsou trochu upravený, mají i na středový kolík cosi jako pružinku, ale stejně i pro ty základní nabiječky 2A na hraně.
tento konektor se používal na starších modelářských nabiječkách, na všech co jsem měl jsem ho nakonec musel vyměnit za jinak řešený konektor bo časem se vždy roztekl
Mám ten konektor na 5A nabíječce a v pohodě stačí. Při nabíjení je vlažný včetně kabelu. Funguje již 6let bez problému.
„Samozřejmě“ hovořím o Mini DC 2.1 konektoru. Téměř vždy nabíjíme přes noc, takže bonus s nabíjením 3A místo 2A je minimální.
Baterka stále majlant (20Ah), takže i když již není v záruce, tak jsme koupili nabíječku dle doporučení výrobce, hlavně doporučil kam si pro ni „za roh“ zajít takže lze hned nabíjet jezdit. Je podobná včetně ceny jak ta na e-kolo.
no tak sláva, vadná nabiječka i když nová koupená v čechách pořád levnější investice než v čechách řešit novou baterii nebo její servis.
Díky všem, nabíjíme, jezdíme, shrnul bych to takto:
Li-ion baterii nutno nabíjet max 42V. Nabíječku na Lifepo4, která dává 43,8V NELZE použít.
Baterii lze nabíjet proudem, který je hlavně dán konektorem – viz příloha. Přetížení = nebezpečí zvýšené teploty a poškození konektorů. Když nabíjím přes noc, tak teoreticky i vyhořelý dům.
Nabíječku na lifepo lze použít po přenastavení vypínacího napětí na 42V, osobně jsem ji pár let používal. Co se týká těch konektorů tak jsou ty hodnoty mírně poddimenzovány, v pohodě snesou minimálně o 1A více než je uvedeno. 10let nabíjím přes noc a zatím jsem ještě nevyhořel :-) A doufám že ani nevyhořím :-)
Chtěl bych se ještě zeptat, je lepší nabíječka 36V2A nebo 36v 5A. Jedná se o baterii 15,6Ah. Někde jsem četl, že nižší nabíjecí napětí /2A/ je pro baterii šetrnější.
15,6 Ah bude zřejmě 5p (nebo 6p), to znamená že při nabíjení proudem 5A to bude max. 1A na článek. Sice je pravda že menší nabíjecí proud je šetrnější k baterce, ale 1A na článek je v pohodě. Já bych bral tu variantu 5A, někdy je dobré mít možnost nabít baterku rychle, zvláště když si vzpomenu až před jízdou. Popř. si ji vzít na výlet a během hodinové přestávky na oběd v restauraci si doplnit do baterky 30% kapacity.