Koupil jsem si přes ebay nosič kol na tažné zařízení. Než mi dojde, chtěl bych se poradit, jak to je s SPZ ? Nejsem ale v místě přihlášení vozu, mohu ji kdekoliv dostat? Nebo musím jet napříč republikou jen tam, kde je vůz přihlášený?
Dělají SPZ i nějaké firmy? Musí mít všechny nálepky jako originál nebo jen značky a čísla? Kdo se vyzná? Nosič prý není třeba přihlašovat.
Pak ještě potřebuji poradit, kde bych sehnal za přijatelnou cenu redukci z 13 pólové elektro- přípojky na mou starou 7-pólovou ? Díky.
To je problém, který také řeším. Ptal jsem se na evidenci motorových vozidel a dozvěděl jsem se, že třetí RZ (SPZ) se údajně nedělá, resp. nelze přidělit a RZ (SPZ) určená pro vleky nelze také na nosič kol přidělit. Asi nezbývá, než stále vyndavat zadní RZ a přendavat na nosič kol, což dříve nebo později povede jen ke zničení držáku RZ nebo k poškrábání auta i RZ. Přitom jsem v zahraničí běžně viděl auta s nosičem kol na tažném zařízení vybaveném třetí RZ (SPZ), ovšem blíže jsem nezkoumal, zda jde o originál nebo samovýrobu. Zřejmě je to tím, že u nás jsou tyto nosiče na rozdíl od střešních poměrně nové a zatím se nikdo nezabýval nutností přidělit RZ kromě aut a vleků i těmto nosičům. Také bych přivítal, pokud by se k této otázce mohl vyjádřit někdo, kdo má s tímto problémem zkušenosti, lépe kdo jej již upokojivě vyřešil.
Na nosiče fy Neumann se umisťuje samo-domo SPZ. Konec konců nosič není integrální součástí automobilu ani samojízdné zařízení (jako přívěs), může jej užívat více řidičů, proto ofiko SPZ patří pouze na auto.
ahoj, mám ten nosič a když jsem ho použila, tak jsem tam předěla zadní značku (protože se nevyrábí třetí) a vlastně jsem auto po nosič prodloužila. také jsem to tak viděla u jiných aut.
Díky zatím za názory.
Jestliže si přemontuji SPZ - (je to vůbec dovoleno odstranit ji z auta a umístit na přenosné zařízení ?) a pojedu s tím do ciziny, nebudu mít potíže s jejich policií? V Evropě jsem viděl všechny auta ze západních zemí s dodatečnou SPZ a na voze VŽDY zůstala originální SPZ.
Byl již někdo v cizině s přemontovanou SPZ ?
Přítel Holanďan tvrdí, že v NL určitě nemůžeš mít spz vlastní výroby, tudíž bych to ani v jiných západních zemích nepokoušela. Jak ale vyřešit problém s pořízením třetí spz, což je zase nemožné v ČR. Například jednu spz můžeš jakože ztratit a pak zažádat o novou a tu si přidělat k nosiči. Ovšem pozor, raději bych tu třetí oficiální používala jen v zahraničí, aby tě zase v ČR nestíhali za nelegální vlastnictví tří spz ;-)/:-(
Mnoho zdaru! Pak poreferuj, jak to dopadlo.
Nuz neviem presne ako to je v Cechach, ale na Slovensku Ti po strate jednej znacky daju obe znacky nove s inym cislom (to stare cislo sa vyhodi z evidencie). To znamena nove vsetky papiere, novu poistku atd. a problem s tretou znackou ostal nevyrieseny:-)
Ale pozitivne viem, ze sme prechadzali hranice s Rakuskom so znackou odmontovanou z auta a namontovanou na zavesnom zariadeni. To premontovanie znacky sme robili na pokyn hranicnej policie, inak nas nechceli pustit cez hranicu.
Takže přinejmenším Rakušáci nic nenamítali na to, že auto jelo bez značky. To je dobrá zpráva!
Ono asi je to logické, že SPZ musí být vždy dobře identifikovatelná - a skrytá za koly, byť na autě není k ničemu.
Snad nebudu mít problém v Německu, Holandsku a Beneluxu
myslím si, že i ČR je to to samé - když ti ukradnou nebo ztratím značku, tak ti dají jiné číslo.
...díval jsem se na internetu jak se to řeší... našel jsem toto:
http://www.piccolam.cz/indexn.php?page=nosice...