Odchlipují se nějak ty špalky, když za ně zabereš ? Takhle na fotce to nevypadá nějak hrozně. Jestli se tam neodhaluje tkanina pod gumou nebo nevznikají nějaké deformace a boule, tak bych asi neřešil a jezdil. Víc na středu gumy by to mohlo spíš zlobit.
Chvíli to vydržet může, ale jakmile se špalek utrhne tak je pod ním už kord a hrozí jeho snadné protržení třeba na ostřejším kameni.
Já bych s tímhle jezdil tak do hospody, nebo na nákup, kdyby to nebylo nijak daleko. Když ta guma takhle začne praskat, znamená to, že křehne (puchří) a dejme tomu při opravě defektu může být zdrojem nemilého překvapení. Nehledě na to, že do těch prasklin může zalézt trn, nebo nějaký jiný neřádstvo a způsobit defekt.
Tak já bych to stejně jako Ronda sledoval a dál jezdil. Tohle ještě rozhodně není na vyhození, nebo jen na ježdění do hospody. No na 14 denní výlet do ciziny do terénu bych uvažoval pro jistotu o novém plášti.
Tohle je dobrý i na těch 14 dní v cizině po pevných cestách, jen se musí víc hlídat utržení špuntů, ale to na pevných cestách moc nehrozí.
I s takovými plášti se dá jezdit v Alpách mimo cesty po stezkách a kamení. Na plášti snad nebylo deset špuntů co by nebylo nějak natržených :-)
Asi bych to na zadku s opatrností jezdil dál, na předek bych dal nový. Spíš bych se zamyslel, proč k tomu za dva roky s takovým nájezdem došlo. Může to bejt zmetková šarže, ale spíš bych tipoval na trvalé podhuštění. Bok pláště bude zesílenej, ten drží a střed se při zatížení vlamuje dovnitř a vznik trhlin podporuje.
Tlak v pneu si hlídám a je to z venkovnich obou stran a přední je trochu. Jezdím pořád stejně. Hlavně moje cesta je do práce a z práce.
A nestojí to kolo během té práce někde venku na slunci?
Podle mě moc foukáš a tak se plášt začíná trhat ve špalcích. Chce to dodržovat předepsaný tlak v pneumatikách.
Ten dodržují podle výrobce a to dávám ještě méně než tam mají uvedené.
Jak starý je to model kola? Pokud je to nějaký starší model ( sice tobě prodaný jako zcela nový), co stál na obchodu jako předváděčka, tak ten plášt´ sám o sobě také postupně stárne. (směs trdne, puchří atd.) Tak to by mohla být také příčina. Starší plášt a vytvrdlá směs.
Každopádně píšeš necelé dva roky....zkusil bych to ještě v té dvouleté záruce reklamovat prodejci. Ty gumy nevapadají ještě nějak zvlášt´ sjeté a výrazně namáhané.... Ostatně jsou to pláště do terénu, tak by měly něco vydržet.