Ahoj, pořídil jsem baterii k elektrokolu na stránkách E-bike48 ( Benátky nad Jizerou )Specializují se na repas baterií. Baterie má být 500wh a na plnou kapacitu najedu okolo 25 km na nejnižší přípomoc v kopcovitém terénu...to asi není úplně dobré,že.? Navíc mi celý blok baterií při jízdě děsně bouchá, asi jak není vyplnění uvnitř obalu. Baterii jsem poslal na reklamaci a byla mi poslána zpět, že je O.K...přikládám fotky, kdyby tu byl někdo znalý...díky
To vypadá na partu bastlířů. To není práce profesionálů. Pravděpodobně tam jsou tyto články o nestejné kapacitě.
https://www.e-bike48.cz/shop/
To je prasácká repase. To budou pravděpodobně nějaké starší články,vybrané z různých baterií a poskládané dohromady. Kolik za tu repasi chtěli? V tom odkazu od Bobboba se píše,že repase u nich stojí 5400Kč?! To bych za tohle nedal.
Reklamoval jsem baterii i kvůli dalším nedostatkům....tlačítko zapnutí a vypnutí baterie je zbytečné, páč nefunguje...USB port na těle baterie taktéž nefunkční...celkově je nějaká vykuchaná a celkem mám strach ji nabíjet doma, aby ještě nazačala hořet...
Když to tlačítko a USB nefungují,je možné,že vyměnili BMS za nějakou,která tyhle okruhy nemá. To jsi měl reklamovat,jakmile jsi baterii dostal a zjistil jsi to. Předpokládám,že to bylo poštou. A co ta cena? Opravdu chtěli za tohle pět tisíc? To bys měl lepší baterku za patnáct set z Číny.
Za cenu kolem 6.000Kč můžeš mít 500Wh baterii novou, vč. nabíječky http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-2v-sy7p
Tak toto je moc. Niečo také otrasné som ešte nevidel ani z číny, ten kto to robil je diletant bez základných znalostí a s neskutočnou dávkou drzosti, chamtivosti a nezodpovednosti... To porušuje snáď všetko čo sa porušiť dá. Varujem pred používaním takejto batérie, je to časovaná bomba. Odporúčam riešiť u kompetentných orgánov, tu ide o zdravie/život a majetok.
Jen tak ze zvědavosti se ptám, mohl bys napsat alespoň pár těch nejhorších problémů téhle "repase"? Já na té fotce vidím amatérskou práci, ale zase tolik hrůzy tam nevidím. Kdybych si stavěl akumulátor, tak by to asi dopadlo podobně. Také nemám bodovačku. Ano dají se koupit články s vývody. Tak by mne zajímalo, jaké hlavní hrůzy tam provedli.
Majitel píše,že zjistil,že mu nefunguje vypínač a USB konektor. To byl asi také důvod,proč se podíval dovnitř a uviděl tohle. Kdyby všechno fungovalo,tak o tom letování ani neví.
Dobře, je to sletované. Ptám se, když je to dobře sletované, tak to vadí? Ano, je to jasně známkou amatérské konstrukce, ale je to tolik na škodu? Ano, může to tepelně poškozovat ty články při letování. Kdyby měly vývody a ty byly pospojované letováním, tak už by to bylo OK?
Dobře sletované to moc není a oxiduje to. Dale tam jsou články o různé kapacitě a o jejich kvalitě když vidím ten šlendrian, velmi pochybuji. Profesionální firma články nikdy neletuje ani u repasu. Tohle je švindl na zakazníka. A jak píše Lubo u takto zbastlené baterie bych se obával o své zdraví a majetek. Tak že nebylo by to rozhodně OK. Navíc spotřeba na nejnižší přípomoc naznačuje že jde o značně vyčerpané (staré) články.
Autor dotazu píše,že proti původní baterii ho neohromil ani dojezd,navíc ty nefunkční věci. To by asi přimělo každého,aby rozebral obal a podíval se,co je vlastně uvnitř. No a uvidět tohle? Já bych se toho také bál. To vypadá,jako když v lepším případě vybrali z hromady starých článků nějaké,které měly v tu chvíli stejné napětí a sletovali je k sobě.
To hnědé je kalafuna a ty zelené kuličky je měděnka na spojovacích měděných páskách. Patrně do toho obalu zatéká. Máš pravdu, chtělo by to nalakovat. Ale elektrickou kvalitu toho spoje to nekazí. Já bych se víc bál, jak to bude vypadat pod tím cínem na těch niklových čepičkách akumulátoru. Zda tam cín opravdu pořádně chytil. Ale to z fotky nejde poznat.
v podstatě se dá říct a i kdo to umí změřit že sletované články je lepší varianta spojení než blbě bodované články i když se bodovaný spoj tváří chytře, ale co jsem tady viděl na fotkách bylo to letování, pájení opravdu špatně provedeno, jako že takto pájet, tak to opravdu ne, jinak je pájení článku jednoznačně víc funkční něž bodování pokud to bodování opravdu někdo nemá zmáklé a ideálně umí i změřit přechodový odpor toho bodovaného spoje, což je při pájení vcelku zbytečné, teda pokud to je opravdu připájené, né přismrklé, což na mě z těch fotek takto pusobí.
Na druhou stranu pán reklamuje hlavně malou kapacitu akumulátoru a nikoliv malý proud, který by souvisel s velkým vnitřním odporem akumulátoru. Takže v současnosti patrně to letování, i když vypadá podivně, vyhovuje.
Píšeš nesmysly, 10let používám baterie jen bodované a vždy v pohodě. Letované si dělají doma amatéři ale profesionální firma by si to nedovolila.
Bodování je určitě lepší způsob, který tolik nezatěžuje tepelně ty akumulátory. Pro profesionální výrobu je to také rychlejší. To ovšem podle mne neznamená, že dobře sletovaný akumulátor nemůže vyhovovat a je špatný už jen z důvodu toho letování.
Okecávej si to jak chceš letováním články poškodíš. Pájej si doma pro sebe jak chceš ale pokud poskytuješ placenou službu repase baterie, tak si to dovolit nesmíš. A navíc baterii osadit články nestejné kapacity světčí o naprosté neznalosti.
Takže:
Závažné/nebezpečné chyby:
1. Články sa NESMÚ letovať
2. Paralelné skupiny musia byť od seba odizolované (tá fólia na článkoch nestačí, ak by sa poškodila tak to horí...
3. Články v krabici nesmú hrkať, inak sa to "uklepe" a niečo sa môže vyskratovať alebo inak poškodiť
4. Na plus póloch chýba dodatočná izolácia, ak sa izolácia na hrane poškodí, vznikne skrat
Ďalšie chyby:
5. Články majú byť nielen rovnaké, ale správne by mali byť z rovnakej výrobnej várky
6. Odhliadnuc od toho že letovať sa nesmie, letovať to tým medeným pásom je chyba, obzvlášť v tomto "hrkajúcom" prípade dôjde rýchlo k uvoľneniu spojov - medené lanko by bolo vhodnejšie
7. Spôsob ako sú články pospájané je zlý, takto ide celý prúd batérie v určitých miestach cez jeden ten prepájací medený pásik čo vedie k zohrievaniu v danom mieste a celkovo vyššiemu odporu celej batérie
Z fotiek mám dojem, že články nie sú nové a je na nich vidieť stopy po predošlom bodovaní a brúsení, ale toto na 100% z fotografie nedokážem určiť, majiteľ to môže preskúmať a napísať čo vidí prípadne dodať ďalšie detailné fotky.
Kabeláž na fotkách nie je dobre vidieť, ale som presvedčený že aj na nej by sa našli chyby...
Tiež by bolo zaujímavé vidieť BMS modul a jeho zapojenie - je tam vôbec???
Zhrnuté a podčiarknuté - toto je podvod, ohrozenie a nehorázna drzosť.
Ak niekto chce stavať batériu a na tejto nevidí haldu prúserov tak by sa do toho v žiadnom prípade nemal púšťať.
Najväčší problém totiž nie je to, že urobí niečo tak ako to nemá byť (to si niekedy môže odborník dovoliť), ale to, že nevie prečo to tak byť nemá a čo z toho vyplýva...
Pozrel som si ešte raz fotografiu a nevidím balančné vodiče, takže je jasné že batéria nemá BMS (alebo nie je funkčne zapojené) a to je ďalší bod do kolónky "nebezpečné" závady - požiar je vcelku pravdepodobný a bolo by to len otázkou času pokiaľ by sa batéria používala...
Lubo, to že je tam 6 skupin po 8 článcích a jedna po 4, to je normální? (nejsem ekolař, tak se ptám.. jen mi to přijde jako člověku lízlym elektrofakultou no hodně divný). Jinak bych si tipnul, že takový dva tři studeňáky tam budou jistý..
Je tam 13 skupín po 4 články.
Jo už to vidím, když jsem si to zvětšil. Ono to je ještě horší, než na první pohled. Mobil není ideální.
Závažné/nebezpečné chyby:
1. Články sa NESMÚ letovať
to myslíš Lubo opravdu vážně?
Áno, a myslia si to aj všetci ich výrobcovia. Ja netvrdím, že letovaný článok vybuchne alebo bude mať hneď zjavne zlé parametre, ale ak ste niekedy článok zvnútra videli tak je jasné že k poškodeniu dôjsť musí, na priletovanie je potrebná teplota aj okolo 300°C, na tú nádobku cín príliš dobre nechytá. Navyše málokto má dostatočne výkonnú letovačku a tak to treba nahrievať poriadne dlho. Plech nádobky je tenký a smelo môžem povedať že teplota z druhej strany je prakticky rovnaká ako zvonku. Čo asi urobí ten elektrolyt pri takej teplote? Navyše je k spodku nádobky nabodovaný aj zvod od zápornej elektródy takže teplo postupuje aj ním.
Proste letovaný článok je poškodený článok. Do akej miery, to závisí od vybavenia a šikovnosti ale nikdy to nebude celkom OK.
S tím nelze než souhlasit. Takže pokud letovat, tak raději letovat články s nabodovanými přívodními pásky.
Pokiaľ sa letuje na nabodovaný niklový pásik, tak so správnou výbavou a praxou k prehriatiu nedochádza. Pre stavbu jednej batérie to môže byť cesta, ak ale predpokladám že ich budem robiť viac určite sa oplatí zadovážiť (alebo postaviť) bodovačku. Tu ale musím povedať že neodporúčam tie z mikrovlnkového trafáku, kedysi som to sám skúšal a výsledok je slabý. Najjednoduchšie a dobre fungujúce riešenie je bodovačka napájaná autobatériou alebo extra výkonnou LiPo batériou (65C+).
Jen pro zajímavost, předpokládám, že bodovačka bude mít velký proudový odběr, možná blížící se zkratu. Je to nějak jištěno? a neškodí tak velký odběr jak olověné baterii tak LiPo? Ale teď mi napadá, že startér má taky velký odběr a baterie drží. Kdysi jsem v mládí zkusil krátce zkratovat velkou autobaterii v Tatře 138 širokou ocelovou malířskou špachtlí (hodně hloupý nápad) a vzniklý oblouk upálil docela velký roh špachtle.
Bodovačka funguje na princípe tvrdého skratu. Pointa je v tom, že pri použití vhodnej batérie, káblov atď. je prúd obmedzený odporom daného obvodu. Býva to niečo od 500-1000A. Energia dodaná do zvaru sa potom reguluje dĺžkou pulzu a ten by mal byť iba niekoľko milisekúnd. Časy výrazne nad 10ms nie sú vhodné - namiesto tavenia materiálu teplo uniká do okolia - spozná sa to podľa farebného fľaku okolo zvaru.
Vzhľadom na krátke trvanie "skratu" to vhodná batéria zvládne celkom dobre, je to overené praxou nakoľko takéto bodovanie sa už používa u amatérov celé roky.
Do obvodu sa zvykne zaradiť autopoistka cca 300A, krátky pulz 1kA ju nepretaví, iba trochu zahreje, ale ak by sa mosfety prerazili a skrat trval dlhšie zachránila by to od katastrofy.
Všem Vám moc díky za odpovědi...tuší někdo z Vás, jaké kroky bych mohl podniknout, aby se mi dostalo minimálně slušně repasované baterie? Firma je psaná na Lenka Chumlenová, ale není možné se s ní spojit...vždy mi odpoví jakýsi Lubomír Smolík, zřejmě jediný zaměstnanec...Ten vyřizoval i moji reklamaci...odeslal jsem ji poštou a přišla zpět přesně 30tý den bez jakýchkoliv změn nebo oprav...prý je naprosto v pořádku...
ČOI ochrana spotřebitele. Asi to bude běh na dlouhou trať. Zřejmě bude potřeba také nějaký znalecký posudek. Začal bych tím,že bych se ještě jednou obrátil na tu firmu,která to repasovala s tím,že pokud to neupraví jak požaduji,tak budu konat dál. Třeba by je to k něčemu postrčilo. Pokud se chceš vyhnout dlouhým nejistým tahanicím,tak také samozřejmě existuje možnost přiznat si,že za blbost se prostě platí,baterii buď úplně vyhodit,nebo nechat znovu repasovat někde jinde.
Jaký čas uplynul od rapasu? Repasem se rozumí osazení novými články a ty podléhají nějaké záruční době. Tohle vidím jednoznačně jako úmyslný podvod. ČOI, živnostenský uřed, popřípadě na policii podat oznámení o podezření na podvod. Hodit to na sociální sítě aby si případní další zakazníci dali pozor.
V podstatě už jen zveřejněním tady,ta firma přijde o zákazníky. Ano,je třeba tu firmu upozornit že pokud s tím něco neudělají, bude další reklama na sociálních sítích. To bych jim napsal v tom dopise. Jejich případnou odpověď,že je skutečně všechno v pořádku bych potom zveřejnil s těmi fotografiemi.
Tohle budou zřejmě oni, překupníci. Dal bych tam inzerát s výsledkem jejich "profi " peáce.
https://www.sbazar.cz/ebike48/detail/25492030...
Že tam nedají fotografii toho svého letování. Asi vědí proč...
Na fotkách na ich stránke je možné pri troche snahy uvidieť kadečo...
Třeba tohle?
https://www.e-bike48.cz/repasovani-baterii/#...
S tím nářadím se ani moc nedivím, ten výsledek odpovídá těm nástrojům :-) To i já mám lepší vybavení ale na repasy baterii bych si rozhodně netroufal.
Odpusť, ale já jsem na fotce našel dva šroubováky, nůžky a krokosvorku. O jakých nástrojích hovoříš?
Kdo se pozorně dívá vidí že to není profi dílna na repasy. Pokud to sám nevidíš pak jsi slepý :-) Už stačí nepřítomnost bodovačky. Pajet si můžeš doma baterie do hraček ale ani to bych nikomu nedoporučoval. A šroubovák, kleště a nůžky je co? To jako nejsou nástroje? Tak co to je?
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1stroj
Aha, takže ty usuzuješ, podle šroubováku a nůžek na fotce, že ta dílna je nehodnověrná?
Já nehodnotím tu dílnu, jen zpochybňuji východiska tvého úsudku o nich.
Zkrátka myslím, že mimo Luba990 se necháváte unášet tou stížností a z těch obrázků se nedají vaše závěry odvodit. No a nic jiného nemáte k dispozici.
Vždyť jsi četl úvodní příspěvek. Necháš si zrepasovat baterii,slibuješ si od toho větší dojezd. Pošlou Ti chrastící krabici na které nefunguje vypínač a USB,dále zjistíš,že dojezd větší není. Tak první,co tě napadne,bude podívat se dovnitř. A tam uvidíš tohle...
Opravdu jsi tak slepý a nevidíš výsledek jejich fušerské práce? A o té nedůvěře tu první psal zrovna Lubo, jenže ty nečteš a potřebuješ se dohadovat o hloupostech. Za deset let mně prošlo rukama mnoho bateriíí ale žádná nebyla pájena. To co je na fotkách je dílna někde v garáži rodinného domku. A i kdyby nakrásně ne, tak výsledek jejich práce vypovída o amaterismu nejvyššího stupně.
Až do jasného potvrzení od Luba, že letováním se články poškozují jsem to jen tušil. Já na té fotce jinak nic nevidím, než sletovanou baterii. Jediný Lubo ještě popisoval bezpečnostní izolace, což je jistě důležité.
A co ti naznačuje tohle? Kdepak je ta utajená provozovna? A proč je utajená?
www.e-bike48.cz
Lenka Chumlenová
sídlo: Benátky nad Jizerou - Bratří Bendů 281 - není adresa provozovny
IČO: 74857339 neplátce DPH
+420 774 300 096
Znovu musím poděkovat Vám všem, kteří se na této diskuzi podílíte. Firma se na stránkách jeví, jako solidní. A je pravdou, že by mě ani nenapadlo podívat se na baterii zevnitř, kdyby fungovala, jak má. Ještě tu mám několik fotek k nahlédnutí pro ty, kteří vědí, na co se zaměřit
Ono ani tie ich stránky veľa dôvery nebudia, sú narýchlo zbuchnuté cez webnode, obsahujú gramatické chyby a čo sa batérií týka, nikde nie je hodnoverne prezentovaný výsledok - je tam foto s bodovanými článkami, ale to isto nie je ich robota, je to batéria ktorá prišla na repas.
Po zhliadnutí výsledku ich práce je zjavné, že nemajú vybavenie, znalosti, skúsenosti a určite ani oprávnenie takúto činnosť vykonávať. Smutné je hlavne to, že napriek tomu že dnes je možné všetko potrebné naštudovať a zohnať na internete, tak tu zjavne nebola ani minimálna snaha...
Asi už naposledy děkuji všem zúčastněným...včera jsem ještě poslal fotky odborníkům do Tišnova, ktěří dělají přestavby a tento druh baterií používají a s hrůzou zjišťuji, že pan Lubomír Smolík z E-bike48 je známá firma napříč republikou....však si to přečtěte....viz foto
Lubo i E-POHONY snad dostatečně vysvětlili co všechno je tam špatně. Tohle není repase, tohle je prasárna. Baterka je nebezpečná, asi bude nejlíp když se domluvíte s některou skutečně odbornou firmou a dáte jim baterku na opravdovou repasi, včetně likvidace těchto článků. Investované peníze budete muset možná oželet, ale protože je firma E-bike48 nebezpečná, bylo vhodné na ně poslat ČOI, nebo něco podobného, aby už nemohli tohle provádět dalším lidem.
Použití článků Samsung 22P a 26H není vhodné kvůli malé kapacitě, vhodné by pro 4p baterku byly např. Samsung 35E, nebo podobné s velkou kapacitou.
Větší problém je pájení, a snad ještě horší je absence BMS, chybějící dodatečná elektrická izolace a nedostatečná fixace článků, díky čemuž hrozí že se něco uklepe a zkratuje.
Pájení Li-ion 18650 článků není vhodné mimo jiné kvůli tomu že oproti bodování hrozí nebezpečí poškození vnitřních struktur vysokou teplotou. Teplota stěny článku může i při krátkém čase pájení dosáhnout 300 °C.
https://youtu.be/byvr-dwwao4?t=349
Znamená to že elektrolyt bude lokálně degradovaný.
Rovněž hrozí lokální degradace plastového separátoru oddělujícího anodu a katodu, zvyšuje se nebezpečí vnitřního zkratu.
Pokud má článek zabudovanou PTC pojistku, může být teplem aktivována a výsledkem může být vyšší zůstatkový vnitřní odpor.
Pokud má článek přetlakovou pojistku dole na záporném pólu, pájení může znemožnit její funkci.
Malá oprava : teplota stěny článku bude okolo 200 °C. Teplota tavení nejběžněji používané pájky Sn60Pb40 je zhruba 190 °C.
Lenže letovanie prebieha pri vyššej teplote, aspoň 250-350°C, pri nízkej teplote pájka nechytá a obzvlášť nie na taký povrch aký majú články. Takže bude to určite viac než 200°C. Ale aj tých 200 si myslím že je celkom dosť.
Nejen že ty články domrvil, ale kdo někdy pájel ví co je to za pakárnu při tomto množství, cín taky něco stojí, u bodovky by i časově ušetřil a když se tím míní živit tak bodovačka je jednorázová investice a výsledek práce je o něčem jiném. Kolik už takhle napálil zákazníků, zatím jsem na žádné hodnocení či recenze na webu neobjevil.
Já jsem další.
My jsme další. Špatná a lživá komunikace, neustále výmluvy na díly, karanténu atd. Zakázka po 4 měsících zrušena, kdy jsme se museli samy neustále doptávat jak to s kolem vypadá. Po měsíci od zrušení jsme se opět dožadovali navracení peněz i kola a zmínili případnou právní cestu, byli jsme nazváni lháři s tím, že nám peníze budou poslány a kolo si vyzvedneme. Bohužel pán už 2 dny věděl o potvrzené insolvenci, čili nám bylo ve slíbený den zaslání peněz řečeno, že se nic vyplácet nebude protože je firma v insolvenci. Toť vše k této “ firmě “.