svého času jsem o tom také přemýšlel a hledal co a jak, vcelku levně se dá ten nosič koupit i za třeba 3K, ale pokud chceš nosič kdy jde ty kola třeba u sámošky sklopit a dostat se do zadních výklopných dveřích už to bude nosič za 15k plus oser--vyřízení s třetí spz.
to sklápění ale jde mám pocit vyřešit pouze v případě tažné koule.
Dávat kola na zadní dveře auta je až ta úplně nejvíc poslední varianta. Takže lidí se zkušenostmi bude jak šafránu. Ale chápu, že to někdy jinak nelze.
Hledej nosič na tři kola (3x15 = 45 kg) a pomalu ani nemusíš sundávat baterku. Třeba tohle:
https://www.nosice-stresni.cz/detail/nosic-3...
máš li to na jedno použití, tak bych možná risknul CAR FACE:
https://www.autokelly.cz/Product/DO-CF11512...
Já jsem narazil na tento.PERUZZO PURE INSTINCT REAR 2,vypadá že by je mohl unést.Má nosnost do 45kg.Nemáte s ním někdo zkušenost?
Osobně mám Peruzzo SIENA 4, přidělat na auto a naložit kola trvá cca 1/2hod. Utažení na kouli je šroubem, tak u toho mám ráčnu. Na boky je to jištěný popruhem na zadní dveře. Drží to dobře i po dálnici. Jedíné co vytknout je váha toho nosiče, je to celé železné.
Používal jsem obyčejnej (do tisícovky) nosič na zadní dveře. Vozil jsem dvě dospělý a jedno dětský kolo. Až pro 4 kola jsem přešel na střešní a tohle mi leží zaprášený v garáži (zdarma k dispozici). Když mají zadní dveře dole nějakou hranu o kterou se nosič patkama opírá, dají se i s kolama otevřít, ale jen do úhlu, než se řidítka vnitřního kola opřou o střechu. Zvedal jsem s maximálně dvěma koly, byla to už docela váha (spouštět se pak musí opatrně, byla by to řacha). S jedním v pohodě.
Nevýhodou je, že se kola trochu o sebe opírají. Zase se ale nemusí zvedat tak vysoko, jako na střechu. A chce to pohrát si s nastavením nosiče a držáků kol, aby nepřekážely stěrači, nestínily světla a nepřesahovaly do stran. Prostě "vyladit" :o)
Viděl jsem jednou luxusní provedení, při nandavání kol to vypadalo jako nosič na kouli. Ale pak ti Němci zatáhli za páku a kola vyklopili nad zadní okno!
pouzívám Thule - back pac.
Koupený z druhé ruky,(nový nezaplatíš) dokoupeny koncovky na moje auto.
Součástí návodu je tabulka, kolik kol můžeš na zadní dveře daného auto naložit.
Takže, mám nosič na který lze dát max 4 kola, ale na moje auto jen 3 a pokud se namontuje na jiné-menší-auto, tak dokonce jen 2.
Takže pozor na nosnost dveří auta.
Ovšem jediný mě známý způsob jak ji zjistit jsou ty tabulky u Thule.
Já mám MPV Opel Merivu B,máš jí tam v té tabulce?
Na webu Thule:
https://www.thule.com/cs-cz/bike-rack/trunk...
můžeš stáhnout na https://www.thule.com/cs-cz/bike-rack...
EDIT:
v tabulce však meriva není, napiš jim (thule) mail, odpovídají.
V odkazu výše je na stránce konfigurátor. Nabídne i Meridu.
jo, tento nosič je i pro Merivu, ale v tabulce k danému nosiči není max zatížení nosiče (počet kol) pro Merivu.
Ale je. Max. 3 kola a Thule uvažuje váhu 1 kola 15 kg.
promiň, v návodu který jsem si stáhl já, toto opravdu není, asi jsi našel aktualizovanou verzi... kde prosím?
přikládám tabulku "nosnost dle typu"
na další straně návodu už je "jak sestavit nosič" , a tam meriva je...
v zatížení jsem vycházel z úvahy 2x20kg elektrokolo je míň než 3x15kg normální kolo.
Ovšem nějaký právník by to zcela jistě rozcupoval, já jsem jen strojař...
je to priamo na webe thule. Odkaz daval Koorado
Omlouvám se, Meriva je v souboru V11, (oznaceném VW-Peugeot :-) ) a opravdu je pro 3 kola/45 kilo.
přez vyhledávání mne to odkazovalo na soubor V12... chyba nejen na mé straně.
Když je tady to téma tak se jako laik (a nemajitel auta) musím zeptat, drží to na zadních dveřích fakt dobře? Nepoškodí to ty dveře? Kdybych si pořizoval nosič, tak si pořídím na kouli, to mě přijde festovní, ale ty dveře?
Nosič na kouli ale stojí asi desetinásobek a je to obrovské - problém s uskladněním. Praxi s nosičem na dvěře nemám, ale zřejmě to funguje. Počítám, že to prošlo i nějakými testy, že se to může prodávat.
Dělají se i skládací, třeba westfalia bc60 nebo bosal traveller
Ona se prodává spousta věcí, ale nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci :-D
To ze je neco levne jeste nemusi nutne znamenat ze to danemu ucelu neposlouzi i kdyz treba s kompromisy. Ja jeste do lonska jezdil vikendovat se zafirou kde me uz zmahalo davat elektrokolobrndy na strechu auta. Tak dlouho jsem promyslel nosice na zadni dvere nebo na taznou kouli az jsem nakonec koupil opla vivaro kam dam ty kolobrndy dovnitr. V pohode dve max tri kdyz tam mam i spani Ovsem cena toho auta by taky mohla mnohym pripadat. Nejsem tak bohaty abych kupoval levne veci.
Ahoj,
Nosič na kouli je, pro auto i uživatele příznivější ale já kouli na autě nemám- nepotřebuji.(a ani nechci) Zda je tužší závisí od jednotlivého nosiče, myslím že ten můj je v tuhosti velmi dobrý.
Nosiče na zadní dveře jsou různé.
Od těch s "popruhovým upevněním" po celokovové.
Mnou popisovaný je, že druhého typu, se drží na zadních dveřích jen nahoře a dole, , jako "svěrák". A drží dobře.
Problémem mého auta (opel zafira) je sklo zadních dveří které překrývá rám dveří až ke boční spáře.
Pokud bych chtěl ten "popruhový" nosič, tak bych musel zaháknout dva boční popruhy za okraj skla, nebo je provázat vnitřkem.
Jak by to dopadlo , je jasné.
Druhý problém, který občas musím řešit , je to že auto je až 7 místné a 7 kol na střechu nedostanu....
Poškrábání: obvykle jsou háky kterými se chytáš na kastli potáhnuté vrstvou měkkčeného plastu, botky kterýma se o karoserii opíráš jsou měkké taky (gumové). Jediné nebezpeči pro lak je prach - je třeba důkladně otřít místa, kde se nosič opírá.
A když chceš do kufru, tak musí nosič dolů, alespoň u těch co jsem viděl. Tenhle problém je u levnějších nosičů na tažné, pokud se nedají sklopit.
Zvedal jsem u Xantií zadní dveře se dvěma kolama na nosiči a šlo to. Jen se muselo opatrněji spouštět (přidržovat).
Kolega má sklopný na kouli a s kolama stejně zadní dveře neotevře vůbec. Navíc s ním třeba přes zpomalovací prahy tříská o zem (Kia Ceed). Záleží hlavně na konkrétním modelu auta.
Petrp: Když si to dobře seřídíš, kolo se auta vůbec nedotýká. Ale než to vyladíš - je to samý kloub a hejblo, pozice jsem si na nich pilníčkem vyznačil. Pak bylo nandání otázkou minut, nosiče i kol.
Edit:
Cibi - v otevřené poloze bylo těžiště už za pantem, tak to drželo samo.
;-) jo, mám to stejně.
Ale ten blbej pocit že porušuji návod zpracovaný s německou důkladností, ten je k nezaplacení.
Když jsme měli půjčený Ford Tranzit s držákem na zadních dveřích, bylo součástí výbavy zapírací koště....
Teda, 7 kol jsem na střechu dostal, jen to byly 4 dospělé+3 dětské 20". Bylo to na milimetry, včetně polohy pedálů atd.
Nosiče jsem s koly šteloval na zemi, pak jsme to 4 dospělí zvedli a dali na střechu a přišroubovali.
(nosnost střechy je 100kg). NA výletě jsme potom sundávali a nandávali už normálně.
Auto je se 7 lidmi a 7 koly spíš parník, nebo "houpavá amerika".
Varinta vozit ty dvě elkola uvnitř auta by nebylo řešením?
https://www.filsonstore.cz/nosic-na-3-jizdni...
on se asi ozve zakladatel tematu, nicméně Meriva je relativně malé auto. (vysoké ano, ale od sedadel dozadu moc místa není)
Bylo to ve své době prezentované jako "zvýšená Corsa", ale reálně to bylo staveno na strojním spodku Astry.(stejně jako Zafira)
Menší nebo větší jak Fabia? Já bych o tom ani neuvažoval, kdybych náhodou nenarazil na ten obrázek v příloze.
V té fabii máš kola naštorc.
ad Meriva:
Jsem za blba... kufr to má podle tohoto
https://www.vybermiauto.cz/katalog/opel/meriva...
dlouhý 180 cm. Takže řešení by to bylo.
Většina nosičů na zadní dveře má celkovou nosnost 45kg bez ohledu na počet převážených kol. Nosnost lyžin je 15kg a tady je problém s převozem těžkého elektrokola. Pokud amatérsky "posílím" lyžiny a vyřeším připevnění městských elkol na koupenou konstrukci, klidně vyjedu na túru po vlastech českých. V odkazu na https://www.nosice-stresni.cz bych nejprve otevřel aplikační tabulku a vybral nosič podle typu auta a podle hloubky své kapsy. Sám o tom fest uvažuju. Hodně zdaru!