Dnes mi U Anděla totálně odstrojili kolo a hlavně mi ukradli leta selektované a v současnosti už jednoduše nesehnatelné nářadí.
Takže hlavně sháním pro staré kolo sadu lehkých stranových klíčů 8..19. Byly to jen ocelové výseky, které ničily matice, ale bylo to lehké. Fungovaly i jako imbusové klíče. To nějak nemohu nalézt.
Jinak co vozíte, aby to nevážilo tunu? Já jsem měl v brašně:
šroubovák křížový a plochý a jeden zahnutý a větší plochý;
centrklíč;
stavitelný stranový klíč, ten nejmenší;
montpáky;
malé kombinačky;
sadu planžetových plochých nástrčných klíčů 8..19mm;
nýtovadlo;
kombinované nářadičko s imbusy, to nejmenší;
lepení a různé redukce k ventilkům a rychlospojky na řetěz, pár článků různých řetězů.
Ještě v krabičce sadu různých šroubů. Ale tu už zavrhnu, poněvadž když lepím závity, tak už jsem to dlouho nepotřeboval.
Ale stejně to bylo hrozně těžké, takže bych chtěl odlehčit.
Sháním nějakou inspiraci. S tím nářadím jsem byl schopen poskytnout ledaskomu účinnou pomoc a ne to jen skusit s univerzálním nářadíčkem vlastně nanic.
Ty bláho, tolik toho nemám snad ani v autě ! A to si skoro všechno servisuju sám.
Vozím jen malé multinářadíčko s několika inbusy a křižákem (na silničce tak maličké, že se až blbě drží v pazouře) a lepení s maličkýma montajznama, pumpičku a duši. To musí stačit (a zatím vždycky stačilo - jen jednou jsem sháněl dvě kladiva na ohnutou přehazku)
Když já jezdím s přáteli, kteří vyjedou jednou za rok bez jakékoliv údržby a předpokládají, že jim to jejich kolo i s nimi domů nějak dotáhnu.
Výsledkem je, že musím být vybaven na kola, která nemají vůbec nic na imbusy a stranové matice prostě po cestě strácejí.
Můj horák už je jen na imbusech. Favorit sice nikoliv, ale díky lepení závitů se nic neuvolňuje a nepadá. Vlastně dělám servis hlavně okolí.
Když já jezdím s přáteli, kteří vyjedou jednou za rok bez jakékoliv údržby a předpokládají, že jim to jejich kolo i s nimi domů nějak dotáhnu.
letos už jsem definitivně vyměknul, plánovaná minimálně 14 ti denní společná dovolená, když už si kolega koupí buřta, stejně musím mít já pro něj chleba a hořtici, už to nedávám, já jsem za idiota co táhne mraky krámu--pumpičku, nářadí, lepení náhradní duše zámek na kolo a další hovadiny který on vubec nepotřebuje vozit, bo jemu přece stačí když je vezu já. letos jsem to už fakt nedal a 14 dnu před odjezdem mu oznámil--hele já jedu, ale sám za sebe, pokud chceš, někde se potkáme, noo asi jsem přišel o kamaráda, ale to už opravdu nešlo, abych byl za blbce že vezu pumpičku, nářadí, lepení, náhradní duše a ustával jsem to když to opravdu většinou potřeba není a to už vubec neřeším, že trasu musím vybrat já a nedej buh, že se někde spletu a musíme se 50 metru vracet.
nic méně co se týče duležitýho nářadí jsem v podstatě řešil kdykoli kdekoli pouze opravu píchlé duše, vše ostatní se dá vyřešit i u někoho cestou v baráku s vybavenější dílnou než bych byl schopný vezt na kole--v mém případě na koloběžce, ale v základní výbavě určitě vozím takový ten základ co byl v cyklo brašnách v prehistorických dobách na kolech favorit, eska.
jinak co se mi hodně osvědčilo, do lepení na duše si dát špendlík, když tu díru najdu, píchnu si do ní ten špedlík abych věděl kde ta dirka byla a fajn je i mít v případě autoventilku si koupit v autoprodejně ty klasicke kovove čepičky kterymi se dá vyšroubovat ten autoventilek.jinak dirka i malá v duší se dobře hledá protahováním te píchlé duše otevřenou pusou.já jezdím elektro, motory v kole a vubec není potřeba to kolo vyndavat z ramu, jen vyndám duši, co nejvíc ji nafouknu pak protahuji pusou než mi to začne do huby foukat, do dirky pak píchnu ten špendlík a pak už klasika lepení..
jinak dobré jsou někdy na menší píchnutí i ty rychlospree, dnes už je ale používám pouze na zaceleni poru nových duší--ztrácejí pak tlak porama podstatně pomaleji.
Já to místo které ucítím proudem vzuchu na jazyku špičkou toho jazyku nasliním a pak to zakroužkuju kouskem tužky, nebo propiskou. Stejně to musíš zbrousit, tak to větší kolečko snáz vydrží patrné.
Jj, tohle byl také jeden z mnoha důvodů, proč jsem hodně selektovala výběr lidí, se kterými vyjedu.
I když je fakt, že "na jistotu" jezdím stále, a tudíž sebou stále vozím dost nářadí i lékárničku.
Lékárničku jsem vozil s dětmi, ale děti už jsou dospělé, takže to nevozím. Občas by se hodil jeden flastr na kůži na odřeninu.
Na odřeninku je supr Acutol spray. Vytváří to průhlidný pružný film, který chrání odřeninu proti další infekci. A kurevsky pálí při aplikaci na odřeninku, takže si potom každý dvakrát rozmyslí jestli bude padat nebo pojede opatrněji. A když už spadne, tak nikdy nejde pro ošetření ke mně podruhé.
Ten film na cestě není nejšťastnější, poněvadž se to stejně musí doma vzít kartáčkem, aby to bylo čisté a nehnisalo to. Teď v době covidové se mi osvědčil papírový kapesník a desinfekce na ruce. Tím jsem to umyl a vydesinfikoval tak, že odřenina celý den nebolela. No a večer nastoupil ten kartáček.
Ale sám tahat desinfekci kvůli tomu nebudu.
Látkový lepicí flastr je tak malý, že jsem ochoten ho vozit v nářadí. Leda, že bych tu alkoholovou desinfekci považoval za prostředek k umytí rukou od šmíru. Pak bych malinkou lahvičku možná snesl.
Moc dobře si pamatuju, když přišly tyhle speje poprvé na trh. To bylo někdy na začátku sedmdesátek. Táta to tehdy pořídil do autolékárničky. No a zanedlouho jsem se jako malej kluk nějak vymáznul a sedřel si koleno. Ke slovu přišel Akutol. Na ráně vytvořil neprodyšný "igelit", pod nímž mi to nádherně zhnisalo. A jako bonus se to dlouho, neochotně a bolestivě odlupovalo. Akutol letěl do popelnice.
Později se pro něj v obecné motoristické praxi našlo skvělé uplatnění. V době prachmizerných těsnění pod vanou a jinými olejovými víky se po důkladném odmaštění Akutolem stříknul spoj s těsněním. Do určité míry to zabraňovalo odkapávání oleje pod auto.
Paradoxne ten flastr mi staci s detmi. S dospelymi naopak lekarnicka.
A co v ní máš? Dva obvazy s polštářkem, škrtidlo, desinfekci, roušku atd? Prostě na první pomoc? Já jsem měl malou lékárničku od motorky, ale stejně byla moc veliká, takže jsem vozil jen výběr v igelitovém pytlíku.
....tak někoho, co nechá vše na druhém(tahání nářadí i "doplňky" stravy, bych moc kamarádem nenazval. Já měl podobný problém se spolujezdcem- ten sice vozil kopu nářadí(kombinačky, klasické klíče i kladivo), o kolo se "staral" až cestou pomoocí mne, ale pokud se něco jemu pokazilo, tak zrovna neměl na opravu nic- dokonce se ve vsi neoptal ani na matičku/šroubek po ztrátě. Když se dvakrát na začátku dovolenkové cesty vl. vinou po nedodržení domluvy) ztratil, tak byl konec....
Nebylo by lepší pozvat si je den před odjezdem domů a kola jim vyservisovat?!?
Když už to tedy chtějí od tebe.
Jak známo, různé poruchy se stávají nezodpovědně dost daleko od hospody a v terénu opravovat je dost vopruz :o)))
Vozím, co se vejde do bidonu = lepení, kousek řetězu + spojku, sedlový šroub, klíč na matku na šlapky, nějakou sadu imbusů, klíč na dráty, svěráček na řetěz, bovden brzdový a teď i řadicí , gumové rukavice, brzdové pakny (ačkoli už mám dost dlouho hydry) a já nevím co ještě. už se dost dlouho chystám, že provedu revizi a zredukuju, ale ještě jsem se k tomu nedostala.
V neseséru mám náhradní duši + dvě pumpičky, pěnu do duše a olejíček. Jo a dva dráty do kola.
Pak vozím ještě lékárničku.
Tam se toho, bohužel, vejde docela dost. Měl jsem na to brašničku v zadní stavbě Favorita pod sedlovou trubkou a tak mne vlastně limitoval objem té brašničky. I tak byla nechytně těžká. Teď hledám, jak ušetřit na váze.
Opravdu vozíš bowdeny a sedlový šroub? Pochopím vozit sebou lanka, také jedno vozím, ale bowden je zbytečnost, ten se nepoškodí a mění se jednou za pět let. A smysl toho šroubu mi fakt uniká. Zbytečná váha a místo.
Ale ty dvě pumpičky to už je něco, kam se na tě hrabě Jindra :-))
A co teprv ty dráty do kola to je bez nářadí na sundání kazety/vícekolečka taky celkem k ničemu, tedy pokud nemá přímé dráty.
Vézt dráty na nějakou cestu není až tak zbytečné, ne vždycky a všude seženeš nový drát, ani servisy nemají všechny a objednávají. Nářadí na sundání kazety seženeš celkem snadno na rozdíl od drátu.
Ja vozim upravene draty. Ten koniec dratu na zadne koleso je vybruseny tak, ze presne vojde do dierky na draty. Ked sa drat zatiahne, drzi v dierke celkom pevne. Testoval som , ze mi takyto drat vydrzal na kolese mesiac(Jazdil som s nim len do prace a domov). Tak odpada stahovanie viackolecka, pripadne brzdoveho kotuca. jednoducho prestrcim drat cez dierku opacnym smerom.
Okrem par nahradnych dusi, nahradnych plastov, kusa retaze a naradia vozim so sebou aj nahradny plast. Uz som menil deravy plast na hrebeni Javornikov medzi Kohutkou a Kasarnami.
Ano,taky vozím zkrácené delšì dráty s háčkem. Od doby, kdy jsem je začal vozit, jsem je ještě nepotřeboval.
Dobrý nápad. Ale když jsem potřeboval měnit drát na straně kazety venku na zájezdu, tak mi stačil jen můj stahovák, protože bič byl ve výbavě cyklonávěsu autobusu a velký francouzák jsem si půjčil od autobusáka.
No já dráty na starý plečce vozím.. zrovna teď se mi začal jeden výplet rozsejpat... už jsem získal virtuosoitu a pokud to není na straně řetězu, tak mi oprava trvá 10 minut a kolo ani nejde na krovky. Asi to přepletu jinejma drátama komplet.. jen co se napdrnu.
Matně si vzpomínám, že na jedné K24 tam v noci obcházela cyklisty (asi) manželka nějakého závodníka a škemrala, jestli by někdo, kdo nebude přes noc jezdit, nemohl šroub k sedlovce (nebo rychloupínák? už nevím) do rána postrádat... jenže to už by pak člověk mohl vozit celé náhradní kolo...
Ano, od nejaky poruchy vozim bovden, ted po srazu jsem pridala i lanko k prehazce. Sedlovy sroub vozim take od te doby, co kamaradovi prasknul.
Já sem si v sobotu musel volat odvoz kvůli strženému závitu na rychloupínáku, ten bys měla vozit taky :-)
Sakra, já jsem si myslel, pohledem na okolí, že já jsem ten blázen co toho tahá spoustu. Nářadí šroubovák, kleště, malé inbusy mám vyřešen spolu s nožem, nůžkami a pilníkem nářaďovým nožem. Akorát že vzhledem k jeho ceně je dražší než moje stařičké kolo.
Někdy se to tahání zbytečných věcí vyplatí. Loni jsem na cestě opravoval zlomený nosič. Použil jsem k tomu šroubek, který se nikam na kolo nehodil, ale když jsem na něj před cestou narazil na ponku, tak jsem ho přihodil, co kdyby něco.
Já se snažím Ibex natož MTB nenechávat nikde bez dozoru, maximálně zamčené ve firemní kolárně, protože nářadí není zdaleka jediné, co by mohlo zmizet. Na cesty do města a podobně beru šrotokolo, na kterém nic cenného nenechávám... i tak se o zamčené bojím a nářadí ni pumpička tam není, takže holt v nejhorším návrat pěšky...
Na Ibexu vozím věcí poměrně málo - pumpička, lepení, duše, montpáky, multiklíč (imbusy+nouzová nýtovačka), nějaké stahovací pásky, lanko přehazky a měl by tam být i kousek hadru. Jo a zámek (lehký lankový, prostě placebo).
Na MTB pokud zrovna nezapomenu věci přendat, vozím totéž (jinou duši). :-)
Většinou mám sebou baťůžek, kde je červená blikačka, čelovka, jodisol a mobil.
Jelikož se mnou věčně nikdo nikam nechce, jsem zvyklý, že jezdím všude sám, takže základní problémy snad umím vyřešit...
No já včera za 5 minut přišel i o přední světlo, pumpičku a houkačku. To se dá všechno koupit a nahradit. Ale ta sada planžetových ocelových plochých oboustranných otevřených klíčů se už na našem cyklotrhu asi nedá sehnat. Našel jsem podobnou sadu z Anglie přes 1000Kč. Príma sada 5 klíčů :(
Přitom tomu debilovi bezďákovi, co to ukradl, to všechno bude úplně k ničemu. Tedy baterkou si může chvíli svítit, než se mu vybije. Houkačka bez tlačítka nehouká.Je to neprodejné. Už to patrně celé zahodil.
Tak si to prostě za těch 1000 Kč kup, když máš pocit, že to je to ono. Tak nějak tuším, že jsi nekuřák, tak ten litr ušetříš na cigárách během měsíce. Třeba. :)
Když si spočítáš kolik měsíců si to nářadí vozil, tak ti vyjde, že jeho cena za měsíc byla pár korun. A nemusíš se vztekat vždycky když vezmeš do ruky nářadí, které si koupil z nouze.
Asi ano. Právě kvůli tomu vztekání se.
Nejen pro cyklisty by život byl mnohem snazší, kdyby se nekradlo... :-(
Ty plechové klíče jsem u favoritu taky vozil, tam to jako nouzové nářadí smysl mělo, ale na současných kolech už je potřeba spíš sada imbusů než klíče na šestihran a povolit/utáhnout tím plechovým klíčem třeba pedály je stejně nereálné...
Já s tím kradením uvažoval,jak to udělat,aby ta výbava někoho nelákala. Na elektrokolo jsem onehdy na nosič páskami připevnil košík za 26 Kč ze supermarketu,protože ho občas použiji na nákup,ale tak nějak se mi nezdálo se s bílým košíčkem projíždět přírodou. Případně aby někdo cestou lesem viděl,že vezu chléb. Tak jsem na košík vyrobil maskovaný potah a jak se ten košík směrem ke dnu zužuje,z vnitřní strany potahu jsem ušil kapsy. Jednu mám i zvenku vpředu pod sedačkou. Nářadí,lepení,z boku podél košíku pumpička a speciálně přidaný klíč 19 na matice nábojového motoru. Moje zkušenost je taková,že se nikdo ani nevšimne,že tam nějaké nářadí je. V nejhorším se podívá do košíku. Ty vnitřní kapsy nejsou zvenku vidět. V té přední je jen hadr,ten také považuji za důležitou výbavu. Běžně nechávám stát kolo třeba před Globusem a ještě se mi nic neztratilo.
Kdyby se ti některý z nich hodil, já je nepotřebuju.
Moc děkuji, jsi hodný :) Ale tyhle jsem nemyslel. Ty už nechci ani vidět od doby mé první Esky ve 13 letech. Já měl pěkné dvoustranné ploché vyseknuté z jednoho kusu ocelového plechu. Byla to sada 5 kusů za pakatel.
Tady píší extra tenké, ale nepíší kolik přesně ani netuším jakou tloušťku si ty představuješ.
Už je nemám, abych ti je mohl přeměřit. Ale šly používat jako konusové klíče. Pro velké síly matice ničily, takže v dílně jen na konusy, ale na cestě jde o tu opravu a váhu klíčů.
Když odhadnu, že tlouštka toho paklíku 5 klíčů naskládaných na sebe byla asi 1cm, tak tlouštka jednoho byla cca 2mm.
Koupil jsem nejlehčí konusové klíče od Park Tool DCW 1..4 a jsou přesně 2mm tlusté. Je to jen vystřižený tvar z ocelového plechu, nic víc.
Až teď sem si všiml, že sem zapomněl odkaz.
https://www.triumfcz.cz/klice-ploche-8-19-mm...
Díky, to vypadá zajímavě. Jak je ten 18x19 klíč dlouhý a kolik to váží? Našel jsem v Anglii nějaké klíče Light s dírou na držadle a kratší. Rád bych porovnal cenu. Jinak Park Tool vyrábí 4 imbusové klíče z 2mm tlustého plechu. Ale je to jen od 13 do 19 mm.
Co se mi povedlo dohledat, nejdelší klíč z té sady má 24,5 cm a tloušťky jsou 3,7-4,6 mm, to je asi pořád docela hodně.
Jo jo, je to hodně. Našel jsem na netu nějaké zkrácené klíče. Jinak jsem koupil malé celkem lehké kobinačky. Uvažoval jsem o kleších z multitools, ale jak je to nadité těmi noži, tak je to těžší, než ty moje kleště za 60Kč.. Přitom já potřebuji jen ty kleště. Také uvažuji koupit jeden stavitelný francouzák, kterému zkrátím rukojeť.
na co potřebuješ kleště ?
Třeba na podržení, či přitažení lanka od brzdy, když nefungují napínací matky. Nebo na podržení matice, když z druhé strany šroubuji šroub. Nebo na pokus, zda přece jenom nepovolím ten nastavovací šroub pro ruku na seřízení brzdového lanka. ne každé kolo je jen na imbusy a ne každé kolo je v dokonalém stavu.
já měl kdysi trekáče, taky plno různých šroubů a matic, ale pak jsem to předělal na imbusy a byl pokoj
no a kleště seženeš všude, to bych netahal
Už jsem to tu jednou psal. Servisuji na společných výletech spoustu pleček, co vyjedou jednou či dvakrát za rok. Jsou to stará kola, dávno před érou imbusů, na svoje kolo bych takhle velké nářadí nepotřeboval a to dokonce ani na toho mého Favorita, který na imbusy není. Je ovšem z domova seřízený a má zalepené závity, takže nic nepadá.
Mí kamarádi jsou mi drazí a milí a tak to nářadí do těch jejich pleček investuji a rád jim to opravím.
Ale snažím se to teď váhově optimalizovat, abych tu krádež alespoň nějak využil.
Prosím Ťa, čím konkrétne lepíš tie závity?
Minule sa mi povolila matička na stredovom zložení /mám ešte staré na venčeky štvorhran/ na kľuke. Len tak tak som prišiel domov bez straty matičky a vybitia osky. Našťastie blízko domova.
Ďakujem
Tmelem na závity Locktite. Je jich spousta druhů a je třeba koupit typ, který jde ještě po ztuhnutí povolit. Já ho koupil v běžném železařství, kde prodávají ten nejběžnější pro všeobecné použití. Pokud to budeš kupovat v nějaké speciálce, tak si nech poradit, že to je jen na zajištění před povolením.
Je to malinká tubička s kapalinou, kterou se lehce smočí ten závit před zašroubováním.
chápal bych, že jim to opravíš, ale nářadí by si mohli snad vozit sami ne ?
To máš jak s vlečným lanem v autě. Vozí ho ten, kdo chce někoho tahat :-)
Máš na mysli tyto? Bohužel nedostupné
https://www.dookie.cz/sada-konusovych-klicu-jv/
jednou jsem při šlapání na Dlouhé stráně přetrhla řetěz, od té doby mám sebou i nýtovačku, která je součástí takového balíčku, kde je několik imbusů, křížák a podobně. vozím lepení, pumpičku, nejsem si jistá jestli bych s ní kolo nahustila, duši a časem přibylo pár zbytečností. uvažuju, že by se hodilo mít sebou kleště. do Alp vozím lanko, destičky, nikdy jsem to nepotřebovala. na srazu mi už dvakrát prasklo lanko u přehazovačky, které jsem neměla, ale bylo mi zapůjčeno a měnila jsem i destičky. nářaďová brašnička je už docela těžká, ale občas se hodí i gumicuk a něco z lékárničky,
Vozím snad úplnně všechno. Při mé váze kolem 80ti kilo, mně přijde zbytečné šetřit a pro absenci potřebného vercajku nedojet. Onehdá jsem za Kolínem namotal neopravitelně přehazku, zkrátil řetěz na "singlspída" a "dotáhl" trojkolku domů.
Se mi stalo, že bylo potřeba svářečky, tu ale nevozím. V zemi kutilů to není potřeba.
Lepení, montpáky, pár potřebnejch klíčů, lanka k brzdám, přehazovačce, přesmykači, centrklíč, nýtovačku s kouskem řetězu, spojku na řetěz, pár drátů v řídítkách, švýcarskej armádní nůž... https://www.youtube.com/watch?v=-W5UNus6Lao
Jezdím s kolem i do zahraničí a vozím 4 imbus klíče na běžné výměny a dotahování, nýtovačku, centr klíč, 6 špic do kol, duši, lepení, pumpičku a to je vše
a než někam jedu, tak potencionálně nebezpečnou část vyměním a je pokoj
jinak bych se tahal s neskutečně těžkým vybavením jako většina ostatních
moje plně naložené kolo na delší cestu váží 23 kilo, včetně teplého oblečení do hor,nepromoků, stanu, spacáku a matrace a kdyby bylo nejhůř tak dotlačím, hodím na náklaďák a někde u lidí pořeším
nebudu se zbytečně dřít s krámy navíc, stejně se může porouchat cokoliv
Jak poznáváš potencionálně nebezpečnou část? Já umím roztřepené lanko, volné ložisko, dlouhý řetěz, cvakající rám, sjeté pláště, ojeté brzdy. Víc toho neumím. To mi přijde jako extra prevence nedostatečné.
ojeté desky
kazeta+převodník+vytáhlý řetěz
výměna brzdovky po roce
kontrola šlapek, vozím umělohmotné se zapouzdřenými ložisky, protože jsou lehké
kontrola drátů v kolech, kontrola ráfků
kontrola plášťů, jestli nemají praskliny, nebo jsou ojeté
dotažení všech šroubů
jednou za rok rozebrání vidlice a kontrola střev
a jednou za dva roky měním ložiska v kolech, jezdím v terénu i po blátě, občas brodím
ještě jsem zapomněl na zadní hydraulickou hadici s koncovkami, váží pár desítek gramů a dodává mi pocit bezpečí a to je vše
Hm, tak tohle dělám v zimě v rámci celkové údržby kola. Když se to udělá pořádně, tak se to může pokazit jen nějakým defektem. Já měl na mysli, jak odhaluješ dopředu možnost toho defektu. No patrně to vlastně moc nejde. Kdyby to šlo, tak by na silničních závodech za nimi nejezdili mechanici s náhradními koly na střeše.
neřeším to, protože jinak bych měl z kola náklaďák plný věcí pro případ kdyby, dvě brašny vzadu, pytel na nosiči, řidítkovou brašnu, brašnu v rámu a nedejbože brašny na předních kolech a s takovým monstrem se jezdit nedá
i když někteří jedinci s v tom libují, jenže se pak dřou jak otroci na plantáži
a kdybych nespal ve stanu mimo kempy, tak bych toho vezl ještě méně
Ono to spíš patří do "Potěšilo", ale vzhledem k otvíracímu příspěvku tohoto tématu to tak trochu patří i sem.
Dneska jsem potřeboval pár věcí v Lidlu a když jsem se vrátil zpět ke kolu, zjistil jsem, že nemusím hledal po kapsách klíče. Trčely v zámku.
Což asi byla kompenzace za to, že dneska jsem při cestě do práce i z práce zažil, že se proti mě řítilo auto v protisměru. Prostě bylo potřeba ten kamion (ráno) a autobus (odpoledne) za každou cenu předjet. Ráno to ještě šlo, ale odpoledne to bylo o fous, ještě, že tam byla širší krajnice.