A k čemu by trojplacka s jednokolečkem?
Nebo jak by sis představoval měnit převodníky? Jako že bys měl jednokolečko s napínacím ramínkem? :-)
uvažuji, že bych měl vzadu vedle sebe dvě volnoběžky, jednu k motoru, druhou ke šlapání
jen ještě nevím, jak dát dvě volnoběžky vedle sebe a jaký náboj na to použít
Existují náby, které mají závit z obou stran. Pravý je delší na vícekolečko a na druhé straně je kratší pro "festku", která je proti povolení pojištěná maticí na menším levém závitu. Na ten krátký by šel obráceně našroubovat jednocvrček, ale musel bys vyrobit mezikus s levým závitem, kterým bys toho cvrčka pojistil. Rozdíl mezi velikostí těch závitů je malý, je otázka, zda by tloušťka stěny onoho mezikusu stačila udržet sílu vzniklou kroutícím momentem motoru.
ráfkové brzdy nechci použít, měl jsem je a nevyhovuje mi to
raději bych vzal bubnovou, třeba od archeru, dělají 90mm, nebo tu druhou coaster brake, nevím jak se to jmenuje česky, jestli to není náhodou
jenže s vnitřní brzdou nejsou na levé straně úchyty na kotouč nebo závit
a navíc mám vzadu boost 142mm s kotoučem, takže nemůžu použít šroubovací náboje
No, dalo by se to pořešit, místo kotouče dát pastorek (rozetu) a volnoběžku namotovat na výstup motoru, ovšem pak je potřeba nějakou jinou (ráfkovou, bubnovou) zadní brzdu.(maj to tak mopedy (Korado, u motoru je ale odstředivá spojka, když je v záběru lze brzdit motorem. Při stojícím, motoru, popř. volnoběhu lze pomocí pedálů na tom jet jak na kole))
Kdyzi jsem dal na Favorita širší řetěz (Eskový)
Chytal o vedlejší kolečka pastorku.
pouze tipuji- bude problém u toho třípřevodníku.
Takže - nejse jsi 100 procentně jistý, ale připadá mi to jako nefunkční nápad.
Možná sehnat někoho , kdo Ti volnoběžku zbrousí na "úzký" řetěz
mohl bych dát mezi jednotlivé převodníky podložky, tak by to bylo v pohodě, ale jestli by to přehazovalo, ten řetěz nemá náběhy
Favorit řetěz mi byl schopen řadit 42/54 a bez náběhů. Jen přesmykač nebyl indexovaný atd.
dotazy:
1- Jak chceš řešit délku řetězu. (pokud chceš používat třítác)
2- jak chceš spojit 2 volnoběžky, (to tu už někdo řešil , ale na náboji se závitem) resp jak chceš chytit volnoběžku na kazetový boost náboj?
1 dozadu k pastorku bych dal napínák, rozsah 22-42 to napne v pohodě a jako páčku přehazovače bych použil favorit bez indexace
2 s volnoběžkami netuším, proto se ptám
napadlo mě vyhodit ořech a vyfrézovat do trubky takovej zubatec co by zapadl do děr po ořechu a na trubku našroubovat dvě kolečka, ale praxi s tím nemám
co to udělá v náboji jak jsou ty zuby tak to netuším
Vyhodit celý ořech mi pripadá jako špatný nápad- nemám tušení jak udělat uchycení-přenos síly do nýboje. Co jsem měl rozebrané obycejné Shimano, tak tam byla taková "květinka", ale už si moc nepamatuji, je to snad 15 let.
To je tak na elektrojiskrové zahlubování, nebo NC frézku a po kalení dobrousit, tisíce létají.
Možnou cesto by byl "návlek" který by sedl na drážkování existujícího ořechu- ale nevím jak by to bylo s cenou.
Ten "návlek" ořech se závitem pro volnoběžku bY možná šel, ale odhaduji cenu kolem dvou a víc tisíc- musel by jsi ty vnitřní drážky toho návleku vyrobit na obrážečce+ dělička, nebo drátořezem. Potom ještě venkovní závit, tak aby běžel a nešmajdal.
takže mi z toho vychází závitová nába s delším závitem a celý boost náboj na poličce :-(
to už by bylo možná lepší udělat nový celý náboj, kus hliníku, díra na ložiska, vyvrtat díry na dráty a na to nasadit dvě volnoběžky
jenže se obávám, aby se dráty časem neulámaly, protože to určitě nebude tak jak to dělají ve fabrice, určitě tam jsou nějaký úhly a náběhy v dírkách pro uchycení drátů
abych řekl pravdu tak se mi to vůbec nelíbí, plno práce a nejistý výsledek, jenže bez volnoběžek to reálně nepůjde provozovat
projdi si vlakna "stavitele lehokol" někdo to resil (a vyresil)na trikolku. (jarmes nebo tak nejak)
To co popisujes nejspíš nejde, ale mozna to ma resení ktere mne proste nenapada.
tříkolka není kolo
mají tam mezi šlapaním motorem a zadním kolem ještě další střed s řazením, různé řetězy, řemeny a kila navíc, já chci mít náhon přímo od motoru na kolo a přímo od šlapek taky na zadní kolo
koupím si variátor na crosco, to je odzkoušený a funguje to
poslední zoufalá varianta je našroubovat rozetu přímo do drátů, jak se to řeší u čínských šmejdomotorů a neřešit ani volnoběžku, variátor má odstředivou spojku, ale sám o sobě vyvijí docela slušný odpor a šlapat se s tím pořádně nedá
Máš pravdu jen v tom, že tříkolka není kolo.
Přímý náhon zadního kola od motoru lze jen třecím válečkem. Jinak budeš mít kolo tak rychlé, že motor nebude schopen ho s tebou utáhnout, nebo budeš muset mít tak velký převod, že pojedeš v podstatě po rozetě na zadním kole, né po plášti. Je to matematika základní školy.
Třeba Zden42 má primární převod od motoru tuším 6z na motoru :72z na volnoběžce a v zadním kole rohloff.
použiji variátor od koloběžky crosco, takže mám převod 1:7 a dále řetěz 8 na 80 a pojedu i do kopce bez šlapání a po rovině cca 25km/h, hlavně, aby to bylo odolné a spolehlivé, potřebuji vozit na kole tak 20 kilo nákladu a sám mám taky celkem dost
Jízdní kolo a komponenty jsou vyráběny tak, aby na stranu jednu byly co nejlehčí (každé kilo navíc na kole je znát) a na stranu druhou, aby vydržely něco málo výkonu navíc, než vyvine člověk. Jakékoli vyšší zatížení je nějakým směrem omezující. Třeba otáčkami, jak psal Zazvur. A pak můžeš pokračovat menší otáčky u spalovacího motoru znamenají menší výkon, menší rychlost atd..
Na dostatečně dlouhý ořech nasadíš dvě volnoběžky.
https://funtown.cz/cs/volnobezky/422-553...
ta volnoběžka se nasazuje na ořech ? takže by na tom kole byly dvě volnoběžky na další volnoběžce ? chápu to správně ?
Ano.
a dá se na takovéto soustrojí spolehnout ?
no a k čemu se používá ta volnoběžka, na kterou jsi dal odkaz
když už mám na kole vzadu ořech, tak je volnoběžka přece zbytečná - myslím tím normální šlapací kolo, ne motorový výtvor
Co kdyby sis taky něco našel sám. Domovská stránka odkazu:
https://funtown.cz/cs/
Na volnoběžku se celkem spolehnout dá, má více praporků (některé i 9), ořech jen dva.
asi hledám špatně, ale u těch trialových kol jsou všechny zadní náboje šroubovací, tak kam se tedy nasazuje ta nasazovací volnoběžka ?