Krkolomné zákony nám nepomohou, ale vzájemná výchova k ohleduplnosti a bezpečné dopravní cesty. Silnice s upravenou prostornou krajnicí (popř. zelenými dělícími pásy) by pomohla chodcům, cyklistům i motoristům. Za bílým pruhem dnes často u nových nebo opravených silnic následuje příkop, tráva nebo křoví.
Také mám pocit, že ten styl vyjadřování znám.
Na kole trávím dost času. V autě stejně tak. Někdy mi to “objíždění” hlava nebere. Jedou okolo nás 100 km/h+ a nedokážou vybočit z pruhu na bezpečném úseku? To je fakt nepochopitelné. Které cyklo díly jinak používáte? Já jsem nově začal nakupovat ty od Nexelo na https://www.cyklosvec.cz
Chjó, takže další obchod si ze seznamu škrtám...
I když co si vzpomínám, z cyklosvec jsem před lety objednával akorát trojtác a kazetu, poslali to volně ložené v krabici, takže kazeta dorazila zkřivená, že nešla nasadit a trojtác měl roztřískaný plastový kryt...
Pravda vyřešilo se to, poslal jsem jim to zpátky a napodruhé už to zabalili lépe, ale spousta zbytečných starostí... lépe nakoupit jinde... ;-)
jak si představuješ vzájemnou výchovu k ohleduplnosti? Jakože řidiči aut budou školit v provozu cyklisty a naopak? Nebo jaks to myslel, myslela? Bo tvoje pohlaví je velká neznámá. Všem ostatním z 153 pohlaví se omlouvám ale jako staromilec furt rozlišuju pohlaví na penisy a vagíny.
Proč? Ty máš něco proti ohleduplnosti a bezpečnému odstupu? Ve v Francii a v Německu k tomu bezpečnému odstupu chtějí opět plošně zavádět i roušky.
Nemám, ale troufáš, že máte nějaký řešítko?
Ne, podobně jako nikdo jiný, ale proč o tom nepokecat :-)
Já mám mnohem větší obavu, že to u mnohých vyvolá pravý opak a u mnohých nastoupí "já ti ukážu odstup" a u některých i snahu o pomstu za vynucené výrazné zpomalení a nemožnost předjet protože před ním jedou jiní bázliví a připosraný řidiči.
Přesně tyhle řeči se vedly po přijetí přednosti chodců na přechodech. A ejhle, je to něco nečekaně úžasného. Konečně není chodec na přechodu štvaným zvířetem.
Jo, na to si pamatuju. Bohužel, trvalo strašně dlouho, než všichni pochopili, že nejde o absolutní přednost.
https://ekonomickydenik.cz/absolutni-prednost...
Nikoliv, tam nejvíce škody nadělali přitroublí novináři a laičtí "odborníci" co sice nevědi, ale myslí si a důslek trval hodně dlouho než se tu "absolutní" přednost chodce na přechodu podařilo vyjasnit a vrátit tam kde to bylo od začátku a vysvětlit, že není žádná absolutní přednost.
Už dnes se bohužel občas najdou řidiči, kteří ti předvádí, že jim na silnici překážíš a on se kvůli tobě nebude namáhat ani trochu pohnout volantem i když prostoru má dost. Dovedeš si představit co to provede s takovýmhle blbem až bude muset hodně zpomalit a počkat, zvlášť když bude krapet pospíchat? Nechtěl bych tam v té chvíli být.
Takové debily je třeba ovšem ze silnic eliminovat, poněvadž jsou agresivní a nebezpeční. To není problém zákona, ale policie.
No sláva a jsme zpátky na začátku.
Já přece nikde nepíšu nic o tom, že to je problém zákona. Nasopak od počátku tvrdím, že žádné rozměry o odstupu být v zákoně nemusí, stačí když se policie víc soustředí na řešení tohodle a jiných problémů.
Řidič co provede něco podobného co jsem popsal je obecně nebezpečný a podobných prasáren udělá poměrně dost. Podobně agresivní a nebezpeční řidiči se dají eliminovat, dá to dost práce, ale jde to. Samozřejmě k tomu musí být správně nastavené také zákony.
A naopak, když bude v zákoně definováné, co je to ten bezpečný odstup, tak to bude všeobecně známé a dodržované. No a tyhle debily, co je to naopak vyprudí, je třeba zklidnit jinak. To, že zákon bude obsahovat definici ničemu neškodí a mnohým to pomůže.
A jak zklidnit? Máš účinný recept jak na ně?
Vážně si myslíš, že nějaký rozměr v zákoně na ně funguje?
Ty nejspíš moc autem po zúžených vozovkách nejezdíš a jestli jo, tak si nevšímáš toho co se děje.
Na řadě zúžených vozovkách je určená šíře vozidla 1,8 m 2 m nebo 2,2 m. Každý řidič naprosto přesně ví (měl by vědět) jak se jeho auto široké (včetně zrcátek). A ty myslíš, že to někoho trápí? Ani v nejmenším a bohužel policie tomu také nechává volný průběh a řeší to až když dojde ke hlášené kolizi. Podobné to je u sníženého a omezeného průjezdu.
Re: "Každý řidič naprosto přesně ví (měl by vědět) jak se jeho auto široké (včetně zrcátek)."
A do Prčic! Jezdil jsem s Avií, trambusem, Lízinou sklopkou i se stovkou s Bumarem, s Tatrou 148 s vlekem a s 815 solo, postupně se čtyřmi Žiguly, Espětou, Žukem, Favoritem, Feldou, Saabem. A nikdy jsem nevěděl, jak je moje auto široké! Natož abych to věděl "naprosto" přesně. Naprosto přesně mi stačilo, že s Matesem nenabořím vrata ani nespadnu do montážní jámy, když couvám do haly.
Jdu si roztrhat řidičák a vrátit mzdu za všechny ty roky u stavebního podniku.
Naprosto nepřesně jsem tušil, že není radno s Lízou ramenovým nosičem podjíždět Most Inteligence z centra ven v pravém pruhu.
No, alespoň konečně vím, od čeho byl vždycky ten sajrajt v pravém zadním tupláku...
[Do práce na Šeberově, kde parkovaly tyhle mašinky, jsem ze Zeleného Pruhu jezdil na Favoritu - tak hergot jsem teda točvolant, nebo klikošlap?!]
---
Toto neděli jsem na kole projížděl u Prahy z Královic do Nedvězího.
https://mapy.cz/s/bumupetota
Tam je těch požadovaných 150 cm extra kreténovina. Normálně mě předjížděla auta, aji zlé totávky, s odstupem asi 40 cm, a stačilo to bohatě.
Já se vůbec nevidím, že je fůra řidičů co snad ani přibližně neví jak je jejich povoz velký a těžký, zvlášť když vidím kam se občas nějaký jelito nacpe a pak se diví, že se nevešel ať na šířku nebo výšku. O váze ani nemluvě.
Já osobně bych jim nepomáhal a nechal je to rozebrat a v rukách vynosit ven :-) Myslím, že by si pak ta dvě čísla určitě pamatovali.
To je zajímavá sonda do myšlení některých cyklistů. Jestli si oni myslí, že snad řidiči nosí v hlavě, že jejch - já nevím jaké - osobáky mají šířku 1879 mm bez zrcátek a 2012 mm se zrcátky...
To by pak vysvětlovalo tu jejich (těch cyklistů) posedlost uzákoněným číslem.
Kam se vejdu nebo nevejdu, to vidím a to mi hlavně dá cit. Ať už řídím Malucha, nebo Karosu.
Běž si dát studenou sprchu a přečti si od začátku o čem píšu a pak nebudeš psát takovéhle ptákoviny.
A na podjezdech, průjezdech, různých vratech a na kuželech zůžených vozovek je jasně vidět co co mnozí řidiči vědi a vidí.
Ty si běž dát ty studené sprchy dvě a přečti si, cos napsal, když už si to teda nepamatuješ.
Re: "Každý řidič naprosto přesně ví (měl by vědět) jak se jeho auto široké (včetně zrcátek)."
Já říkám, že to je blábol.
Kolik jsi toho najezdil s osobákem? Jak byl naprosto přesně široký se zrcátky a bez zrcátek?
Kolik jsi toho najezdil s něčím větším, než je Avie? Jak to bylo naprosto přesně široké se zrcátky a bez zrcátek?
Nebo jsi jen cykloznalec™, který ale naprosto přesně ví, co se děje v hlavách řidčů? A hlavně naprosto přesně ví, co BY řidič MĚL?
Ajéje. Tohle miluju, podobných machrů už jsem taky pár viděl.
Ještě manapiš že až najezdím tolik kolik si ty nacouval, tak teprv můžu něco namítat.
Pokud si nepamatuješ co kdo píše tak za to já nemůžu, dělej si poznámky, to by ti mohlo pomoct. Nebudu ti tady od začátku opakovat co jsem psal a hlavně proč jsem psal to o rozměru auta se kterým řidič jede. No a jestli nečteš co něčemu předchází a zareaguješ na něco co se dotýká tvých citů a pak na to takhle zareaguješ, tak se nediv, že jen reaguješ jako hloupý a namachrovaný točvolant.
Ajéje. Podobných machrů jsem neviděl jen pár, podobných machrů je na síti bambilion. Odpovědět neumíš anebo se stydíš, a tak vyblinkneš urážky. Reaguješ jako velmi chytrý a skromný cykloaktivista!
Re: Lelek-nakole: "Každý řidič naprosto přesně ví (měl by vědět) jak se jeho auto široké (včetně zrcátek)."
Já říkám, že to je blábol.
Kolik jsi toho najezdil s osobákem? Jak byl naprosto přesně široký se zrcátky a bez zrcátek?
Nebo jsi jen cykloznalec™, který ale naprosto přesně ví, co BY řidič MĚL?
Na starýho Vodu nemám. ještě bys nám mohl povyprávět jak si jezdil se stojedenáctkou.
Až přestaneš vytrhovat text z celku a snad by se dalo i diskutovat.
A pokud si myslíš, že pro řidiče je rozměr vozidla blábol a údaje na rozměrových značkách zbytečností, tak potom označení tupý točvolant těžko může být urážkou, ale jen zhodnocení skutečného stavu, jaký se jeví.
racionálnímu řidiči stačí vědět, kde mu končí pravá strana auta, kde má pravé přední kolo a jak vysoko mu trčí střecha a mít "tušení" a mít "to v ruce" je naprosto v pořádku.
Reálný svět na číselných hodnotách obvykle nestojí...
https://youtu.be/GZ96NFH59-0?t=2827
Dojel jsem se čtyřmetrovou plachtou k tomuhle podjezdu a byl jsem docela rád, že to vím přesně. Stejně jsem krapet tajil dech a poslouchal, jestli se to tam nahoře nějak neplaší :-)
https://mapy.cz/s/leguzujepe
Bych na těch přechodech ještě zavedl, že řidič (samozřejmě i nemotorový, případně elektro-nemotorný) musí zastavit když chodec bude ve vzdálenosti menší, než 150cm od okraje vozovky.
151cm - volný průjezd
149cm - Stop!
:-)
150 cm je díky rychlosti chodce příliš, ale třeba něco mezi 50cm a 1m by docela vyhovovalo a už to tak mnozí provozují.
Jo, na Smetaňáku už 150 cm provozují (150 cm od chodníku do vozovky).
Pravda oni tam nechodí, ale sedí - na sedce se to nevztahuje:-))
https://www.lidovky.cz/domov/praha-od-pristiho...
Pravdou je, že už ty ohyzdný přenosný žlutočerný protiterostický zábrany vyměnili za trvalé. Že byl zabrán jeden jízdní pruh (v délce cca 200 metrů) pod záminkou pomoci Covidem zkoušeným restauracím, je jen takový očekávatelný bonus. Nejvíc mě naštvalo, že mě tam jako cyklistu přinutili opět jednou vjet mezi tramvajové koleje, ačkoliv je tam hafo místa.
Takže sbohem kolo. V tom úseku slejzám a vedu po chodníku.
Copak to, tramvaje ti nedělají dobře? nebo že by to bylo proto, že tvrdošíjně pojedou stále rovně a nebudou tě bezpečně objíždět? :-)
Cože, ony tramvaje nebudou předjíždět cyklisty s 1.5 m odstupem?! Vždyť tam mají spoustu výhybek, určitě by to šlo, stačí trochu chtít... ;-)
Ne, nebudou. V případě předjíždění cyklisty tramvají se o dostatečný boční odstup musí postarat cyklista.
Pražští cyklisti budou mít v povinné výbavě výhybkovou tyč (v držáku místo pumpičky).
Takže co?
Takže si cyklista takzvaně "legálně zabere" tramvajový pás.
Sice ta tramvaj veze dva vagony, každý a´ 40 chodcopytlůbrambor (chci říct lidí, co někam jedou, třeba do práce).
Jejich chyba. Kdyby jeli individuálně na kole, nemuseli by se tlačit v tramvaji:-))
Každý jízdní pruh, který je zabrán, zúžen, osazen zábradlím, posázen zelenožlutými balisetami, vyšrafován jako nepojízdný...je zabrán autům stejně jako cyklistům. Protože podle zákona cyklisté patří do vozovky spolu s auty.
(Jinak kolejí se bojím. Dvakrát jsem se na kolejích vymázla, naštěstí kromě odřených kolen nic horšího. Ale chybami se (moudrý) člověk učí. A dvě zkušenosti moudrému k výuce stačí:-))
Prostě se nauč přejíždět koleje. Za sucha to není nijak obtížné ani nebezpečné.
Nerozkazuj a raději přemýšlej, jak mi tramvaj dá 150 cm odstupu:-))
Třeba takto:
https://prahounakole.cz/jak-do-mesta/jezdime-v...
Z hlediska tebou jinde probíraných očních klamů a neviditelných goril, mě v článku zaujala teorie extrémní neviditelnosti cyklisty (dělej schválně gorilu, je to pro tebe extrémně výhodné:-)))?
A jinak: dobré je také konstatování v rámečku, že autor nepřebírá žádnou zodpovědnost za to, co se tam píše:-))))
P.S. tak mi vysvětlete, jak může pražský řidič vůbec tušit, že cyklista potřebuje boční odstup minimálně 150 centimetrů, když často vídá, do jakých myších děr se někteří pražští cyklisté dovedou nasoukat?
Ten článek je docela dobrý a když se z něj poučíš a nebudeš jen hledat hnidy, tak by ti mohl být užitečný. Jako nejdůležitější a ne úplně zřejmé pravidlo bych uvedl, že na kolejích a ani těsně před nimi neměníme směr ani rychlost. Prostě na vlhké koleji je jakýkoliv náklon smrtící. Změna směru na kole = náklon. Stejné je to se zabráním za šlapky. Zadní kolo se na mokré koleji dokáže protáčet bez odporu a následně tě to katapultuje někam, kam rozhodně nechceš. Od zapadnutí do koleje se člověk uchrání, ale před nenadálým sklouznutím předního kola je to obtížnější.
Hele, z toho článku jsem si vzala následující:
"Upozorňujeme proto, že veškerá zodpovědnost za vaší bezpečnost zůstává na vás, jakožto účastnících silničního provozu."
A po pravdě, nikdo mě na to nemusí upozorňovat. To vím i bez upozornění a jezdím tak, abych, pokud možno, tu zodpovědnost za své činy unesla.
No, vždyť píšu, že na tom jen hledáš hnidy a poučit se nechceš. Co se dá dělat...
Brahmo, mám se učit jezdit za tramvají na centimetry za spřáhlem stylem "extrémní neviditelnosti" a volat po tom, že chci dostatečný boční odstup?
Dává ti to smysl? V obou případech se jedná o odstup a v obou má být bezpečný a dostatečný.
Ale kdež, ten článek nabízí mnoho dobrých rad a stačí si jen vybrat, co chceš akceptovat. Nikdo ti nenutí akce, které jsou nebezpečné, nebo proti předpisům. Ten článek to postihuje vše a každý si musí vybrat, co je mu milé. Proto je na konci i to upozornění. Půvab toho článku je v tom, že současně upozorňuje i na nebezpečí každého toho jednotlivého stylu. Nemusíš to získávat bolavě vlastní zkušeností.
No ty sis vybrala hledání chyb. Každý svého štěstí strůjcem.
Poslouchaj, Brahmo, voni ať si jezděj přes koleje a po kolejovém tělese, jak jim ctěná libost.
Já budu jezdit obezřetně, ukázněně a předpisově.
Nejsem pubertální klacek, který nutně potřebuje jezdit v těsném závěsu za tramvají.
A už jdi zase školit někoho jiného, jů?
Tak proč tedy z ničeho nic vytahuješ ten článek, jen abys mohla poukázat, že nedodržuje odstup?
Jezdi si jak chceš, kde chceš a na čem chceš. To je tvůj problém. No a pokud se tak bojíš jezdit po kolejích, tak pro tebe už bude možná nejlepší tříkolka na chodníku.
Protože´s mi přikázal, ať se naučím jezdit přes a po kolejích. A ten článek je přesně o tom:-))
A já jsem napsala, co mě na tom článku zaujalo (třeba teorie extrémní neviditelnosti). A také jsem napsala, co si z toho článku odnáším jako zásadní sdělení: že zodpovědnost za to, co dělám v silničním provozu (a jinde) si nesu sama.
Na to jsi mi odpověděl, že hledám hnidy a poučit se nechci.
V tom článku se na mnoha místech píše o porušování pravidel hry z důvodů jakési výhody jednoho hráče před jiným.
Jenže takto se nedá hrát ani člověče nezlob se. Možná tak pexeso s tříletým dítětem, nad kterým prostě přivřeš oko, i když víš, že bys v jeho vlastním zájmu vlastně neměl.
A TOHLE je důvod, proč to v některých zemích funguje lépe než u nás. V zemích, kde se aktivistický cyklisti nestaví do role malých hloupých dětí, ale uvědomují si, že hrajou hru s ostatními dospěláky.
Jakou zase tříkolku, Brahmo? Na tříkolce v provozu za sebe neodpovídám?
V provozu za svoje jednání odpovídám a ručím, i kdybych měla jen jednu nohu a místo ní tři kola.
Ale to je něco, co nepochopíš. Ty jsi cyklista a jezdíš po kolejích:-))
A když otevřeš oči a podíváš se na tu naši "cyklonovelu", musíš pochopit, že to je opravdu jen "cyklonovela". Když ji srovnáš se zákonnými úpravami v jiných zemích, tak uvidíš rozdíl. Uvidíš, že tam to řešili komplexně, pro všechny v provozu nechráněné a více ohrožené. A nepsali tam nic o tom, jak si cyklista bude určovat, zda použije cyklopruh k jízdě nebo vezme tramvajovej pás, protože to se vyplatí. Že to nebyla jen nátlaková akce tříletého dítěte - cyklisty, co chce mermomocí vyhrát v pexesu.
A v tom je ten rozdíl!
Celá tahle série 13 příspěvků, od toho s tím s nebe spadlým článkem až k tomuto, slouží jedinému účelu a to je tvoje exhibice. O nějaký odstup či koleje nebo dokonce poučení ti vůbec nejde. Ty to víš, my to víme, ale tobě to z nějakého důvodu dělá dobře. Tak si to užij a zkus zase otravovat někoho jiného. Já jsem svůj potenciál trpělivosti už vyčerpal.
To se nesmíš snažit jezdit jako tramvaj v tom žlábku, ale po asfaltu mezi kolejemi.
Už tu zaznělo, že vláda tu cyklonovelu 13.7. projednala a zaujala neutrální stanovisko. Co tu ale nezaznělo, nebo sem to přehlédl, že v příloze k tomu stanovisku zde https://apps.odok.cz/attachment/-/down... je tento odstave
Pokud jde o navrhované prolomení povinnosti cyklistů užít jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezku pro cyklisty nebo na křižovatce s řízeným provozem pruh pro cyklisty či vymezený prostor pro cyklisty stanovené v § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu, vláda konstatuje, že jde o opatření zřizovaná v místě souběhu se stávající pozemní komunikací právě v zájmu bezpečnosti cyklistů. Z platné právní úpravy přitom jednoznačně vyplývá, že se předmětná povinnost netýká společných stezek pro chodce a cyklisty. Pokud jde o stezky či jízdní pruhy pro cyklisty vedené souběžně s jinou pozemní komunikací, považuje vláda za nevhodné a neúčelné, aby byla dána možnost volby, zda cyklista užije cyklistické stezky nebo pruhu nebo pojede po pozemní komunikaci společně s motorovými vozidly.
Kde je zcela jasně řečeno, že zákonná povinnost použít stezku pro cyklisty se netýká stezek smíšených.
Samozřejmě zákon může vykládat pouze soud, ale stanovisko vlády přeci jen má určitou váhu.
To je zajímavé rozlišování příkazových značek,na příkazy,kterými se musí účastník provozu řídit a kterými ne. Značka Stezka pro cyklisty je v kterékoli podobě značka příkazová a z výkladu k této značce vyplývá,že jedu-li na kole směrem,kterým stezka vede,musím tu stezku užít. Nemáme příkazové značky,které platí více,nebo méně než jiné.
Trochu problém je, že ta příkazová značka je typicky umístěna tak, že neplatí na tu komunikaci, po které jedeš, ale pro nějakou jinou vedle.
No a cyklonovela navrhuje udělat i z těch ve vozovce vyhrazených a do vozovky integrovaných cyklopruhů volitelnou alternativu.
A jako následek se v mnohem vyšší míře dočkáme umisťování cedulí B8, svojí grafikou propagující cyklistiku...
Přesně. Příkazová značka platí jen pro tu komunikaci, kde je umístěna.
Zatímco užití cyklopruhu či jiné "nesmíšené cyklokomunikace" je dáno nejen tou příkazovou značkou, ale přímo zákonem.
Pak je zbytečné takovou příkazovou značku mít. Klidně se dá nahradit informativní značkou.
Nikoli. Principem příkazových značek opravdu není jedním plechem obsáhnout všechny silnice v okolí. U žádné jiné příkazové značky by takhle uvažovat vůbec nikoho nenapadlo. Proč právě tady u té jediné ano?
Takže na tom příkladu, který si s dovolením vypůjčím od PepikaW, značka pro cyklistu jedoucího po silnici platí nebo neplatí?
https://mapy.cz/turisticka?x=14.1949810&y...
Tady platí ta povinnost ze zákona že tam je stezka pro cyklisty, ale ta značka je umístěná tak, že pro vozidlo jedoucí po silnici neplatí, rozhodně ne pokud jede směrem, že je na odlehlé straně od stezky. Si představ, že tam není značka stezky, ale značka omezení rychlosti na 30 km/h a ty tam jedeš autem. Považovala bys takovou značku že platí pro tebe?
Čili podle tebe pro cyklistu na silnici neplatí z důvodů umístění značky, podle Ifči platí, protože to není smíšená cyklostezka.
Jinak - podle Ifči platí ze zákona povinnost takto označenou stezku použít.
Tj. další úvahy, zda pro něj platí specielně ta značka, už nemají smysl. On tam ze zákona musí a když už tam bude, tak pro něj ta značka pochopitelně platit bude taky.
Nojo, já to ještě zkomplikuju :o)
Je to Labská cyklotrasa a tady vede asi kilometr přímo takhle podél silnice. Jinde se ale odchyluje. Sice vede stále jakoby "souběžvě", ale třeba 500-1000m bokem, za polem, za vsí, za továrnou atd.
Já jí samozřejmě použiju místo silnice, ale ortodoxní žiletkáři ani náhodou (i když je tam novější asfalt bez děr a výtluků).
A je to skutečně stezka se značkami C 8, C 9, C 10 nebo nebo jen žluté turistické orientační značení.
Jasně že jo - Stezka pro cyklisty (alias cyklostezka):
https://mapy.cz/turisticka?x=14.1867247&y...
Já na takto označenou komunikaci nesmím autem, takže mě ta třicítka nezajímá, ale zajímá ty, kdo na takto označenou komunikaci musí.
Navíc, značka stezky pro cyklisty je kulatá modro-bílá, čili klasická příkazová.
Značka omezení rychlosti je kulatá s červeno-bílá, čili klasická zákazová.
Ty si vážně úplně hloupá.
Já pouze navrhuji myšlenkový experiment. Řidiči aut často argumentují že cyklista musí použít smíšenou stezku protože značka, která je umístěná kdoví kde bokem za kusem trávníku u nějaké souběžné komunikace. Já navrhuju představit si na stejném umístění jinou značku, třeba omezení rychlosti a zamyslet se, jestli by řidič auta takovou značku bral jako že platí pro něj.
Nemluvíme o řidičích aut. Mluvíme o cyklistech a já se tedy ptám, zda, když v tom daném místě pojede cyklista po silnici a přijede k tomu místu, tak je povinen odbočit a najet na tu stezku.
Ano nebo ne?
To sme dávno vyřešili, už sem napsal, dvakrát, že ano, takže ještě jednou potřetí snad to pochopíš i ty, ano, ale ne kvůli značce samotné, ale kvůli tomu, že v zákoně je povinnost použít stezku.
Teď se bavím o platnosti značek obecně. Tady je opět ta smíšená stezka u Blanska https://mapy.cz/s/naducumuta značka je za pruhem trávy u jiné komunikace, přesto spousta řidičů aut tvrdí, že ta značka pro cyklistu platí a má povinnost stezku užít. Proto navrhuji aby se zamysleli a představili si, že tam je značka nejvyšší dovolená rychlost 30, jestli by i v tomto případě zastávali názor, že tato značka platí i pro vozidla jedoucí po té silnici a tedy i pro ně.
Tuhle stezku sem tady dal schválně, protože na bike-foru byl uživatel co stezku nepoužil a policajti ho tam stopli a dost to tam rozebíral.
Ad: poslední odstavec.
A co je tam v tom místě za cyklostezku? Smíšená nebo čistá cyklo? Od toho jsou totiž právě ty značky, aby se to poznalo v terénu. Ty značky to právě určují.Bez nich by se to nepoznalo.
Takže je tam stezka pro chodce a cyklisty nebo stezka pro cyklisty?
Smíšená, máš na tý panoramě co sem dal odkaz
A na ty řidiče, co nás cyklisty posílají na smíšené cyklostezky, se nezlob. To není jejich chyba.
Oni prostě vidí značku smíšené stezky přímo v reálu, chtějí vědět, co ta značka znamená. A protože významy značek jsou definovány ve vyhlášce, tak se podívají do vyhlášky. A tam najdou, že ta značka PŘIKAZUJE CYKLISTUM.... Nepředpokládají, že by vyhláška šla nad rámec zákona, dál nezkoumají.
To není jejich chyba. To je chyba v naší legislativě.
Ostatně Němec, Rakušan nebo Holanďan, když vidí tuhle značku, tak ji jednoznačně identifikuje jako příkaz. Protože u nich to příkaz je. Když chtějí nějakou komunikaci označit pro cyklisty jako volitelnou a nepovinnou, nepoužijí příkazovou značku (ta má snad v celé Evropě jednotný vzhled modrého kruhu s bílými symboly), ale použijí jinou vhodnou značku.
Například mezi kulatou modrou značkou s bílým číslem vevnitř - třeba "30" a kulatou bílou značkou s červeným olemováním, kde je také napsáno "30", je obrovský rozdíl.
Řidiči si ty značky nesmí splést.
A aby toho nebylo málo, máme také značku doporučující rychlost. Ta je čtvercová - modro-bílá s číslem.
Prostě na tvaru a barvě záleží.
U značek upravujících přednost především na tvaru, tak, aby i řidič, který v křižovatce na své straně žádnou značku nemá, dokázal podle tvaru určit značku, kterou tam má řidič na komunikaci vedle.
To vychází z Vídeňské úmluvy o silničním provozu.
Nojo, to je ten problém lidí, co se jen "podívají" do vyhlášky, místo aby si ji přečetli...
Jinak by se dověděli rovněž, že "(1) Svislá dopravní značka umístěná vedle pozemní komunikace platí pro celou pozemní komunikaci v daném směru jízdy s výjimkou značky upravující zastavení nebo stání, která platí jen pro tu stranu pozemní komunikace, u níž je umístěna." a nemysleli by si, že o platnosti dopravní značky rozhoduje pouze to, že ji odněkud vidí.
Jistě. To je problém.
Ale jak se srovnáš s tím, že stezka pro cyklisty (jakkoliv v reálu vyznačena), je pro cyklisty ve vyhlášce povinná, zatímco stezka pro pěší a cyklisty (jakkoliv v reálu vyznačená) povinná není. Ano, já vím, mělo by to vyplývat ze zákona, který je vyhlášce nadřízen. Ale proč to, probůh, už konečně nějak nesjednotí.
Mám pocit, že se v tom plácají i samotní dopravní experti, pročítají důvodové zprávy k návrhům zákonů, čtou obsáhle komentáře k zákonům a snaží se z toho najít cestu ven.
No, právě tím, že není pro cyklisty povinná "ve vyhlášce", ale v zákoně.
Já si dokonce myslím, že to takto byl úmysl (a proto to probůh konečně nesjednocují). Pokud mají cyklisté svůj pruh či stezku, nemá žádný smysl, aby se cpali někam jinam. Pokud ovšem jsou pouze dvě varianty - motat se s kolem mezi auty nebo motat se s ním mezi chodci, tak už není tak úplně rozumné chtít jednu z nich nařizovat.
Jenže ona JE povinná ve vyhlášce (prováděcí vyhlášce k zákonu, čili podzákonné právní normě), ale není povinná v zákoně.
Což je problém a musí se řešit.
Nikoli. Značka NEMŮŽE ukládat povinnosti řidičům na jiných komunikacích. Platí jen pro tu komunikaci, kde je umístěna. Na to není nic k řešení.
Ale vzhledem k tomu, že to jsem jen v této diskuzi napsala už nejmíň třikrát a zdá se, že marně, tak už bych tady v tom motání se v kruhu s dovolením nepokračovala.
https://www.nakole.cz/diskuse/28828-bezpecny...
Lanna: Vyrozuměl jsem tedy z toho vašeho vlákna o hodinkách a holinkách, že tady ta značka sama o sobě nezakládá cyklistovi žádnou povinnost. Cyklistovi jen oznamuje že tam je cyklostezka a zabraňuje vjezd na ní pro ostatní vozidla. Přesto by cyklostezku cyklista jedoucí kolem měl použít, protože tuhle povinnost mu nařizuje zákon.
Jsou tam sloupky, aby projel jen cyklista, takže by klidně místo té kulaté značky mohla být hranatá, nebo jen třeba cedule s nápisem "cyklostezka" a vyšlo by to nastejno :o)
PepikW: No, zdá se, že jsme se dobrali výsledku, že u nás v Kocourkově jsou obě ty stezky, jak čistá cyklo tak smíšená s chodci, vlastně jen taková reklama na kolo. Povinnost po nich jet buď neplatí ze zákona nebo z umístění. Leda, že se cyklista z čistajasna na té stezce nějak ocitne. Pak teda po ni musí jet, když u po ní jede:-))
Ne, není to "reklama na kolo".
Je to návod (příkaz), jak se na komunikaci označené touto značkou chovat Podrobně je v zákoně, stručné shrnutí pak je v popisu té značky v prováděcí vyhlášce.
Mimochodem, všimla sis, že v té vyhlášce je psáno, že značka přikazuje CHODCŮM a cyklistům užít... atd? V modelu silnice - stezka - les jsi taky tak neochvějně přesvědčena, že chodec nesmí jít tím lesem (třeba sbírat houby), ale musí pouze a jedině použít předepsanou stezku?
Upravit nejednoznačnost legislativy by to chtělo, povinnost dedikované infra je logická, u té smíšené už to tak jasné není, vzhledem k tomu jak se chodci chovají na smíšených stezkách je to kolikrát daleko víc o hubu než na silnici
Docela mne baví rozdílný přístup, kdy je řidičům vyčítána podobná výhrada k pohybu cyklistů na silnici. :-)
A přitom je to úplně stejné. Na silnici patří cyklisti i auta a na smíšenku chodci i cyklisti.
Ano patří, ale chodci se na stezce chovají jako magoři. Na silnici se chovají rozumně, když mají děti, psa, tak si je hlídají, na stezce nikoliv, matka kočár na štorc stezky a hrabe se v něm. Kdyby se chovali adekvátně, tak to až takový problém nebude.
Jak už tu někdo napsal, dedikovaná infra povinná, pokud se má cyklista s někým mixovat ať si sám vybere s kým. to v daném místě považuje za méně problematické, sou frekventované silnice a vedle nich skoro prázdné stezky i sou i místa, kde je to naopak.
Tondo, neber to tak úporně.
Jde o to se chtít srovnat, a pak se srovnáme i v uzounkých jednosměrkách v protisměru.
Když ohleduplnost, slušnost, schopnost předvídat nahradí citování vyhlášek a paragrafů, žije se hůř, a navíc, to nefunguje a to nikde.
Tondo, když jsi na kole, serou tě řidiči, když si v autě, pak cyklisti.
Když si v práci, tak zákazníci nebo šéf, a když si doma, tak manželka a děti.
Život ke boj
Xtonda: Z toho si nic nedělej. Ještě dnes dopoledne tě štvali chodci na cyklostezce. Ty různé maminky s kočárky naštorc a tak podobně. Teď ti usilují o život ti autaři:-))
No hrůza hruzoucí!!!
Hlavně, když si můžeš vybrat, s kým se budeš mixovat:-))
Například v Rakousku mají dva druhy značení stezek pro cyklisty a stezek pro pěší a cyklisty.
Zatímco klasická příkazová kulatá modrá se symbolem kola nebo symbolem chodce a kola je příkazová a povinná, čtvercová modrá se stejnými symboly je pouze informativní a volitelná.
Takovou příkazovou značku pak vůbec nepotřebuje. Nejlepší bude ji z vyhlášky vyškrtnout, používat značku stezky pro chodce s dodatkovou i pro kola.
A na silnici dát zákaz vjezdu kol.
Rozdíl by byl ten, že dneska jedeš po stezce, pokud míříš jejím směrem a po silnici, pokud máš třeba na té silnici svůj blízký cíl, nebo někde po sto metrech odbočuješ. Po osazení zákazovou značkou zbyde jen cyklostezka a po silnici k cíli nebo odbočce legálně leda pěšky a tlačit...
To bude řevu, až se podaří prosadit ty změny.
A to se do věci ještě nezapojili iniciativní poslanci a jejich týmy s pozměňovacími návrhy. To bude bžunda, až ke schválenému 1,5 metru přilepí třeba povinnost, aby cyklista umožnil průjezd rychlejšímu uhnutím, případně zastavením.
To že je v legislativě nesmysl není nic až tak výjimečného. Ta značka jednak dává příkaz a jednak označuje stezku. Ta vyhláška taky má paragrafy 2 a 3 řešící umisťování a platnost značek. Nikde tam není nic o tom, že by jedna část významu značky měla jiný dosah než druhá část. Čili pokud je ta značka umístěna tak, že pro mě platí, pak to taky znamená, že po té stezce právě jedu. Typicky je vedle silnice pruh trávy, pak stezka a u stezky značka a ta vozidlo jedoucí po té silnici prostě nezajímá. Korektní značení je viz obrázek. Kolik takových značek v ČR je. Nebo Zeleneč, tam je souběžná smíšena stezka doplněna značkou zákaz vjezdu cyklistů na silnici. Zjevně to někde pochopili a značení udělali tak, aby pro cyklistu skutečně platilo
Mám tomu rozumět tak, že budeš spokojenější, když těm dnešním (dejme tomu nejednoznačným) C9a a C10a přibydou u silnic jednoznačné B8 ? Z tvé poslední věty mi to tak plyne.
Jo, ten implicitní zákaz použít silnici jakmile někde vznikne stezka i tím, že někdo plácne značku C 9 na to co byl původně chodník mi vadí. Pokud smíšené stezky budou dobrovolné a někdo se bude muset zamyslet, jestli tam ti cyklisti skutečně vadí a jestli tam ten zákaz dát a někdo mu to bude muset schválit, tak těch povinných úseků stezek bude daleko méně a tak nějak chci věřit, že bude větší snaha dělat ty stezky tak aby byly skutečně použitelné a tedy cyklisti je využívali dobrovolně.
Co by k té snaze mělo vést ? Prostě se rozhodnou osadit B8 (zdůvodnění se poměrně snadno najde) a basta. Stezky zůstanou jak jsou. Živě si dokážu představit úvahu, že když už tam tu stezku mají a nejezdí po ní, tak jim na ni pomůžeme zákazem.
Já jen, abychom samou horlivostí nevydupali sami se sebou...
Ta stezka má smysl tehdy,když je z té silnice vidět. Jinak by po ní jezdili jen místní,kteří by ji znali. Také často jezdím místem,kde mezi Plzní a Zručí vede po jedné straně silnice souběžně cyklostezka,je oddělená příkopem,svodidly, travnatým pásem a je obousměrná. Cyklista,který jede po silnici ze Zruče do Plzně si jí vůbec nevšimne,pokud o ní neví,protože ji má na opačné straně. Jen se diví,že na něj najednou troubí auta. Pokud mají mít takové cyklostezky smysl,muselo by se zapracovat na jejich označení. Nestačí jen zakázat cyklistovi jízdu po silnici a ať hledá...
stačí zakázat jízdu po silnici cyklistovi. Cyklista je jako voda cestu si už najde.
No, nejspíš to u těch hojných zákazů vjezdu cyklistům nakonec skončí. To bude správně umístěná a jednoznačná značka, která cyklistovi řekne, hele máš vedle cyklostezku.
Upřímně, děsím se dopadů těhle a podobných prvoplánových nedomyšlených aktivit. :-/
ty se děsíš toho, že cyklista nepojede po silnici, kde to bude mít zakázáno ale pojede po stezce kde to bude mít přikázáno? A proč se toho děsíš?
Už jsem to tu psal proč. Tak ještě jednou...
Představ si, že vedle takové silnice je cyklostezka. Jenže ty nejedeš jejím směrem. Máš cíl na té silnici někde u baráku, nebo po sto metrech chceš někam odbočovat. Bez zákazové B8 pojedeš legálně dál po silnici.
Se zákazovou nesmíš a jediná možnost je kolo tlačit pěšky. A podobných situací je fura.
A další špek - na stezce bude překážka. Bez zákazu tedy pojedeš po silnici. Zákazová značka ale platí furt a nezbývá, než si hledat cestu jinudy...
Pravidla a zákon platí stále, ne jen když se to hodí.
Kde konkrétně je silnice se zákazem vjezdu cyklistů a přitom je to jediný rozumný přístup k nějakým cílům.
https://mapy.cz/s/gepetebaco
Teď už je tam zřejmě dodatkovka, ale podle mě tam dřív nebývala.
Např. v Maďarsku je na většině cest značka "zákaz vjezdu kol, traktorů a povozů"- cyklostezky ve městech vedou neznámo kam(i u nás,např. ve ValMezu) a pak po nich jeď. Ve vesnicích sice vedou souběžně s cestou- ale jsou na úzkých, rozbitých a hrbolatých chodnících, takže jízda po nich je s kolem "natěžko" sebevražda. Takže dostat se přes Maďarsko např. do Rumunska/Srbska na kole při dodržení sil. předpisů je nemožné(naštěstí policie "dálkaře" toleruje)....
Teď jsem na mobilu, tak až večer něco přihodím.
Bavíme se ale o tom, že by došlo k možnosti volby cyklisty - a "na oplátku" by si některé radnice mohly snadno pomoct k usměrněmí cyklistů na vytvořené stezky. Čili, psal jsem, čeho se děsím jako možného důsledku.
Teď jak definovat, co je to ten "souběh"? Tadyto obvykle ignoruju a jedu po silnici:
https://mapy.cz/s/repetodaso
U vyloženýho cyklopruhu ten příkaz chápu, ale třeba takový "souběh" stezky a silnice mi přijde sporný:
https://mapy.cz/s/nucehupemo
Tak v zákoně je
(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
Nic o souběhu tam není, čili bych ad absurdum mohl tvrdit, že cyklista musí jet po stezce i když chce jet někam úplně jinam.
Ve vyhlášce u značky je pak pouze "v daném směru", čili pokud vede stejným směrem, ale třeba po kilometru se stáčí a vede jinam, tak by někdo mohl tvrdit, že máš použít tu část co vede daným směrem a že v místě oddělení bys musel prolézt křovím aby ses dostal na silnici je tvůj problém.
Když on ten zákon asi především myslí na ty různé cyklistické jízdní pruhy a aby se tedy cyklisté laskavě v těch ostatních nemotali.
Případy, kde by se to dalo užít na stezku pro cyklisty by asi na prstech jedné ruky spočítal. Kolikrát jste už potkali čistou stezku pro cyklisty bez chodců? (Já jednou, v délce asi tři metry jako spojnice přes chodník od křižovatky k ulici, po které je vedena cyklotrasa a myslím, že to ještě žádný z chodců nepostřehl, že zrovna tento kousíček je vyhražen a že tam tedy nemá šlapat.)
No ano, ten zákon na to jednoznačně myslí. Ta vyhláška jde proti tomu.
Ovšem teď cyklonovela navrhuje udělat nepovinné i ty různé cyklistické jízdní pruhy.
Přečti si po sobě poslední odstavec a zkus se zamyslet. Jestli opravdu stezka, která se stáčí jiným směrem a musel bys prolézat křovím, opravdu vede tvým směrem... Mě tenhle tvůj konstrukt už přijde dost hodně křečovitej ;-)
Ano, záměrně sem to dovedl ad absurdum, ale jestli sleduješ bike-forum co třeba ta legendární stezka u Blanska https://mapy.cz/s/jabuzejafe
A co tam je za problém? Když takhle koukám na mapu, tak to je pohodová souběžná cyklo.
Turisticky a dopravně. Na silničce ne. Jenže přizpůsobit tyhle stezky silničkám , no nevím, bylo by to sice hezké a příjemné, ale asi taky neskutečně drahé.
Taky není důvod! Přece nepotřebujeme dálnici pro auta do každý prdelky, stejně tak ani snad silničáři nepotřebujou přímej rovnej a hladkej asfaltík úplně všude, ne?
I když - já jsem asi ovlivněnej tím co vídám kousíček od nás na sever :o)
Už jsem sem tu fotku dával, ale zopakuju jí, protože tohle jsou vysmátí sasští (jestli to píšu dobře) žiletkáři. A to kousek vedle vede souběžná normální silnice ...
Jo, tady je to zrovna docela dobré, jen problém je ten záhyb u města -- kdybych to tam neznal a nevěděl, že se dá „objet blok“ a napojit se zpátky na silnici, tak u té zatáčky budu poněkud vyděšený, že mě to odvádí úplně kolmo kamsi pryč.
Kdyby tam byla nějaká terénní vlna nebo překážka, ale vždyť tam je dobře vidět kudy tudy dál na silnici...
Ale pokud jedeš ze severu na jih od Ráječka do Blanska, tak rozhodně nemáš jak poznat, že tady https://mapy.cz/s/napuvepacu máš odbočit vlevo a pak vpravo aby ses dostal na stezku. Pak ta stezka vede 1,5 km a končí, kdyby to aspoň byl plynulý bezpečný průjezd celým Blanskem.
Nebejt místní, neznat ji, tak ji prostě normálně po hlavní minu po silnici. Nezačínala mě na dohled (neviděl jsem nájezd, domnívám se, že vede odkudsi, ne z mého směru) a pro mne by se jen připojila a běžela vedle. Při příjezdu zezadu od města má zas logické napojení.
Jako jeden z mnoha cyklistů, bijící se v prsa tisíci kilometrů ročně bych byl fakt úplně vodvařenej šedesáti metry navíc...
Ono asi taky záleží, kam se jede. Kdo švihá dál rovně, má tam holt dva blbé vylamováky (taky by mě prudily neskutečně) - otázka je, kam tudy hlavně lidi jezdí, jestli není hlavní proud těch dopravních na zadní ulici Osvobození a dál do centra Rájce. Pak by to takhle dávalo smysl. Pro ty dálkovější je to holt komplikace. Ale vyloženě jiným směrem to není. Jak kdyby šofér měl naříkat na dálnici, že musí kroužit po přivaděčích a obchvatech...
> otázka je, kam tudy hlavně lidi jezdí
Co se dálkařů týče, tak ta silnice je podle mě hlavní cyklistický tah cca. z půlky ČR do Brna, obzvláště pokud a) nechceš jet přes kopce na Vysočině, b) z Letovic po silnici první třídy 43.
O to asi jde. Aby cyklista měl nějakou možnost vědět,že tam vůbec nějaká cyklostezka je a že vede jeho směrem. Pak ještě zbývá rozluštit otázku,jak daleko to k té stezce musím mít,aby šlo prohlásit,že to je stezka,která vede mým směrem a kterou musím užít a kdy už o takovou stezku nejde...
Říkal jsem si, že by bylo fér aplikovat podobný princip na auta. Pokud existuje teoretická možnost použít na dané trase dálnici, pak by měl být motorista povinen tu dálnici bez milosti použít, i když existuje rychlejší trasa... pak by možná motoristi pochopili, proč řadě cyklistů vadí povinnost použít cyklostezku (zvlášť když jde o chodníkový cyklo nesmysl, 100m vlevo, 100m vpravo, pravidelně přerušované značkou cyklisto sesedni z kola...).
:-)
To je spíš politická záležitost. Obecní politici se bijí v prsa,že to jsou oni,kdo zajistil větší bezpečnost provozu a vymyslel takovouhle cyklostezku. Že po cyklostezce na které na 100m musím 10x sesednout,nikdo nepojede,to už neřeší. Na předvolebních plakátech vypadá dobře!
To způsobily nesmyslně dotace.
Spousta obcí, kde potřebovali udělat obyčejný chodník kolem hlavní silnice na ten chodník neměla, ale byly k mání dotace na smíšenou stezku. A tak zbudovali smíšenou stezku, kde se tak nějak předpokládalo, že se bude používat jako chodník.
Spousta obcí potřebovala postavit nějakou účelovou komunikaci, ale dotace byly pouze na čistou cyklostezku. A tak zbudovala cyklostezku, 50 občanům obce vystavila povolení k vjezdu a bylo hotovo.
Bylo pouze potřeba osadit to patřinýma cedulema a počkat 10 let, aby starosta a zastupitelstvo, které o tom rozhodlo, nešlo do lochu za zneužití dotace.
Čerstvý příklad:
https://zlin.cz/zpravy/cyklostezka-ve-zline-se...
Myslím, že se v nejbližší době dočkáme toho, že se budou houfně cyklostezky přeznačovat.
Neboj, oni to vyřeší, na silnici dostaneš zákaz vjezdu a přikázaný směr jízdy a budeš mí po problému dilematu, kudy vlastně jet :-)
Já vím, že výrobci značek už začínají počítat kolik bude potřeba zákazů a příkazů :-)
Kdysi už jsem přemýšlel, co kdybych se přestal považovat za cyklistu a stal se jiným nemotorovým vozidlem, abych nemusel poslouchat cykloznačky? ;-)
Vrátím se k bezpečnému odstupu:
Tohle zařízení mě zaujalo. By se to dalo přidělat na sedlovou trubku a uživatel si může nastavit vzdálenost červené čáry na vozovce, jaká je mu pro míjení autem milá.
https://arduino-shop.cz/laserove-moduly/35...
Zkusím pohledat něco na 12V...
Tadu to mají přímo na kolo:
https://e-bikeshop-tempo.webnode.cz/products...
Jo, udělám inovaci zadních světel :-)
https://tuning.autodoplnky.cz/denni-sviceni...
A jak to budeš automaticky zaměřovat tomu řidiči do oka? Bez toho je to funkčně stejné, jako každá dobrá blikna. Nebo spíš míň. Ta blikna svití částečně do toho oka, takže si všimne. Nějaká červená čára na zemi za šera, kdo si toho všimne?
Laser do oka? Skvělej nápad!
:-))))
A člověk se diví, co někteří nešťastníci jsou schopní vymyslet a provést...
Závisí na výkonu. Nemusíš hned padat do mdlob.
Naprosto. Laser znamená jen způsob buzení těch fotonů. To co vadí je výkon a hlavně fokusace do úzkého svazku. Kdybys měl na výstupu toho slabého laseru čočku a ten svazek roztáhl třeba na 15 cm v průměru, tak už by to vizuelně bylo jako obyčejný reflektor.
Už vidím bezpečné výkony a fokusace u čínských šidítek. A především, snadno si dovedu představit šikulu, co si takovou věc vylepší, aby byl "opravdu vidět" a ve svém svatém přesvědčení oslepí nejen šoféry široko daleko.
Že něco tak šíleného může vůbec napadnout sodného dospělého člověka...
Za chvíli se v tomhle třídním boji vytáhnou i zbraně hromadného ničení. :-))
Píšu něco o nějakých čínských šidítkách? Píšu něco o realizaci? Ty prostě hned padáš do mdlob, že se tě snažím oslepit. Nesmíš to tak prožívat. Mně jsi také opakovaně radil, že to těsné míjení moc prožívám a že to určitě nebude tak těsné, jak píšu.
Každý prostě máme něco, na čem nám docela záleží, že?
No jo, ja zapomněl, že ty jen fantazíruješ . A já to furt jen hloupě a nesmyslně domýšlím do běžné praxe...
Tak v tom případě budou nejlepší létající kola. Deset metrů nad silnicí je nebudou auta ohrožovat. Na tom se shodneme, ne? ;-)
A co konečně ta auta řízená něčím lepším, než jsou ti točvolantové, kteří jen svévolně ohrožují cyklisty. Takového robota neoslníš, nebude tě tlačit do příkopu, neusne za volantem, nezabloudí s kamionem na cyklostezku, nebude jezdit nafetovaný. Samé výhody. :D
Tak tohle se ti zvlášť nepovedlo. :-))
Kameru oslníš stejně snadno jako oko.
A ten tvůj autonomní samohyb bez šoféra - už dokázal srazit a zabít člověka. Na to, že bys ty vergly spočítal na prstech jedné ruky a k jimi ujeté vzdálenosti je to oproti točvolantům úctyhodné skóre. ;-))
A točvolanti jezdí bez nehod a nikoho nezabíjí?
I jim se to občas podaří.
Porovnej si ty tisicinky promile s vysokoprocentni "účinností" u autonoma. Kdyby s podobným skóre jezdili šoféři, tak je lidstvo na vyhynutí.
Zatím máš asi pravdu. Ale na druhou stranu těch nehod robotů na otevřené silnici zatím bylo velice málo, aby se to dalo statisticky vyhodnocovat a také jsou ty programy zatím hodně ve vývoji. Musíme si počkat a ještě to chvíli s těmi točvolanty vydržet :)
Ne dozadu, čáru potřebuješ mířit vlevo dolů na zem. To mlhové světlo bys musel sklopit do boku a nechat svítit jen tu čáru..., ale zas je to prakticky hotový, jen připojíš na zdroj.
Našla jsem u Corada malinký modul na 3-12V:
https://velkoobchod.conrad.cz/laserovy-modul...
Má rozsah pracovních teplot -20 až +40, to je použitelné.
https://asset.conrad.com/media10/add/160267/c1/...
No ty ses už snad posral, něco takového vůbec připustit.
Neztlumené dálkové je hrozné, natož něco takového.
Hele druhý, který nepoznal ironiii. Asi jsem to blbě napsal. Považoval jsem to za absurdní a současně jen svítit laserem na zem za neúčinné.
S Rondou jsem se navíc zapletl do toho, zda laser je takové hrozné zlo.
To byla ironie?
Tu bych v tom textu fakt nehledal. Asi by to chtělo zdůraznit ironii a vtip.
Bohužel občas potkávám cyklistu s velmi ostrým a nesmyslně výkonným světlem namířeným přímo do očí řidiče. Na probliknutí někteří neragují, ale dálková světla se jim taky nelíbí a mávají rukama jak větrný mlejn. Jen mám obavu, že těmhle to nedochází a svícení nenastaví.
Stejná zkušenost s některýma motorkářema, co jezdí furt na dálkové. Vysvětlit se jim nedá, že oslněný šofér kloudně nevidí a kouká z nutnosti stranou takže nemá možnost pořádně sledovat, co motorkář se šajny provádí. Řvou si jen tupě to svoje, že prej aby byli líp vidět a kdo říká něco jiného je debil. Naštěstí už tahle "móda" ubývá. Možná přirozený úhyn, nebo jim to nakonec někdo rozmluvil.
Jak se u tebe dá poznat ironie? Jak přes kopirák s jinými tvými vážně míněnými nápady. Proto jsem se tě taky ptal, jak moc vážně to myslíš.
Já mám spíš dojem, že ti doklapla nesmyslnost a zkoušíš "se ctí" vycouvat ;-)
Ale kdež. Jen mne naštvala tvoje představa, že laser je něco, co řeže plech. Tak jsem se snažil obhájit, že záleží na výkonu a ne na způsobu buzení. Ale asi jsem v tomhle moc ten fyzik.
Kde jsi zase četl o řezání plechu (nebo jiném extrému) ??? Psal jsem jen a pouze o oslnění. Přečti si to znova. Tyhle tvoje fauly...
Ale hned nevyskakuj. To byl jen takový příměr. Nemyslel jsem to jako faul. Jsi dnes nějaký útlocitný.
Hmmm, děláš z druhého blbce abys jím nebyl sám - a kdo se tomu brání je outlocitnej. Prima způsoby...
Ale no tak. Snažím se tě přesvědčit, že jsem tě nechtěl naštvat. Asi mi na tom záleží. Blbce z tebe dělat určitě nechci.
https://www.youtube.com/watch?v=Q8zC3-ZQFJI
Někde nabízeli i variantu, že to za tebe na silnici promítalo symbol kola spolu s čárami pro bezpečné předjetí...
Předpokládám, že čára bude na zemi vidět jenom v noci a světla auta ji snadno přebijou. Z fyzikální podstaty je tohle hrozně neefektivní způsob indikace, protože silnice výraznou část světla pohltí (většinou je skoro černá žejo) a z toho světla, které se odrazí jen zlomek správným směrem k autu. V porovnání se zadním světlem, bys do toho laseru pro dosažení podobné viditelnosti musela cpát obrovský výkon. Bavit se tady o miliwattech mi vůbec nedává smysl...
Jestli jsi někdy používala laserový dálkoměr venku třeba na 10m, určitě víš, jak těžké bývá najít červený puntík ve dne na zdi, i když přesně víš, že by tam měl být. Výkon laseru tam bude podobný, používat víc by bylo nebezpečné, kdyby se přímo do toho někdo podíval...
A ve výsledku,k čemu mi takové věci budou dobré? Řidič mně stejně předjede,jak uzná za vhodné. Jedině si mohu na kolo pořídit notýsek a zapisovat si do něj RZ vozidel,která nedodržela odstup a každý den večer předat svůj seznam Policii. Ta stejně nebude mít žádnou možnost dokázat řidiči přestupek.
Informativně, stejně, jako plná bílá čára.
A co rovnou na nosič napříč násadu od smetáku?
Asi jak betonový středový svodidla. Ale o ty svodidla si akorát pomačkaj plechy, smeták jim jen škrábne lak, a to bys ještě na konec musel přidělat hřebík, cyklistu to shodí s kola. Máš blbé nápady, pro cyklistu nebezpečné, ale to užs tady vyjádřil mnohokrát.
Co tohle?
https://www.sfgate.com/travel/resources/transit...
Jako několikrát jsem v posledních měsících viděl dvojici, kdy jeden z nich měl na kole nějakou do boku trčící tyčku. Připomínalo mi to nástroj na klepání koberce s žlutou reflexkou na konci. Moc chytré mi to nepřišlo, když to motorista přehlédne pravděpodobně si cyklista zbytečně natluče, ale třeba to měl připevněné tak, aby se to mohlo snadno ulomit, nevím...
Za úvahu by ale možná stála nějaká ultrapružná tyčka, která by cinkla o plech a neškodně se ohnula bez ovlivnění cyklisty a sama se pak vrátila zpátky... ale stejně bych se bál, že se někam namotá a podobně... :-/
tušírka :-)
https://www.janhauzr.cz/images/stories...
Což podle mě pořád úplně nebrání možnosti, že ti předjíždějící auto přejede tu tyčku předním kolem (nebude-li tyčka výš než blatník, stát se to může) a následovat bude efekt odpovídající přišlápnutí tkaničky od bot = v lepším případě se "jen" celá tyčka utrhne.
Ale šlo by udělat ve spojení s tím radarem, co vidí dozadu, zařízení, které by při přibližujícímu se autu vyplivlo do boku metrovej blesk, třeba třikrát za sebou, ještě dřív, než by se to auto k tobě vůbec dostalo. Si myslím, že by si dal odstup :-)
Doufám, že o těch 1,5 metru dlouhých tyčkách jen teoretizujete.
Komplikovat si život s tyčkou by se mi fakt nechtělo. A hlavně si pak hlídat, kde vlastně mám ten levý bok, abych někoho omylem nesestřelila, nebo aby mě při odbočování doleva neofackoval protijedoucí mojí vlastní pružnou tyčí:-))
Já jednoho cyklistu (jedoucího zásadně ve dvojici) opakovaně potkal a nebyla to tyčka, ale spíš něco jako karabáč (nebo jak se nazývá věc na bouchání matrací / koberců?), rozhodně to nebylo 1.5, možná ani metr, ale rozhodně to doleva trčelo...
Já nic takového neplánuju, ale docela by mě zajímaly zkušenosti s provozem takové překážky... :-)
Fotku nemám, jestli ho uvidím, zkusím si vzpomenout, pokud ho ještě potkám... ;-)
Jeden čas se něco takového prodávalo. Oranžový plast, na konci "plácačka" s odrazkou. Řekl bych, že efekt nulový.
Jo, to jsem viděl na obrázku a kdysi možná u někoho i v reálu, ale ta plácačka byla podle mě kraťoučká, tak 30 cm? To, co myslím, byla evidentně domácí improvizace a délku bych tipoval 3/4 metru. No třeba ho ještě uvidím...
Tak jakákoliv překážka, aji pouhé světlo, vůbec nic nezmůže, pokud není jasné, že ta překážka či ten pruh vyznačují nějakou společenskou normu. Lhostejno, zda uzákoněnou či jen obecně uznávanou.
Když se za normu považuje určitý způsob držení příboru, tak se to jednak snaží rodiče dětem vštípit a druhak se dospělej stydí to neznát a nedělat. Stejně tak tisíc jinejch věcí, který se nějak dělají a určitě jdou dělat jinak.
Předpokládám, že většina řidičů se jakémukoliv kontaktu s viditelným předmětem bude snažit předejít (třeba protože si nechtějí miláčka odřít ani zašpinit)... ale neměl bych odvahu na to spoléhat.
Ty už si to asi nepamatuješ, ale já si pamatuju doby, kdy u poštovní přepážky nebyla žádná diskrétní zóna a nezapsala jsem jediného člověka, který by udržoval tenkrát odstup tak velkej, jak je dnes ta čára... No vidíš, a teď se budou dušovat, že je to přece normální udržovat odstup a že oni přece nejsou žádní burani..., asi spadli onehdá z Marsu a před třiceti lety tu žili jiný lidi :-)
Jako všude, kus od kusu. Žádná vzácnost že mi u nás na vesnické poště buran funí u okénka za krk a civí přes rameno.
Na větších poštách se vyvolává, takže to tam nehrozí.
A co si pamatuju ze začátku devadesátých let, tak tuhle kulturu sem začaly tahat banky u svých přepážek. Pošta až o hodně moc později.
Buď budeme muset být dál smíření se současnou právní úpravou,nebo prosadíme uzákonění povinnosti mít kolo vybavené certifikovaným trčícím svítícím udělátkem za spoustu peněz,které ale stejně nezabrání tomu,aby se k nám auto nepřiblížilo. Maximálně to může cyklistovi zvýšit sebevědomí,víc nic.
Jo, toho je na aliexpressu spousta, většinou kombinované s bliknou a někdy to na zem promítá i symbol kola, pochybuju ale, že za světla je to na té zemi vidět.
Ty cyklistický, navíc z aliexpresu, jsou určitě slabý. Potmě nic nepotřebuješ, když máš dostatečné osvětlení, tak tě míjí s dostatečným odstupem. Potmě mají řidiči horší odhad a nechávají si větší rezervu, aspoň to je moje zkušenost. Že by mě někdo natěsno lízal potmě se mi ještě nestalo.
Ovšem záře ze sklopené automlhovky bude vidět i ve dne, ta čára je jen třešnička na dortě.
Dvoutýdenní tuzemské soustředění v Letohradu mají za sebou. Reprezentantky musely zvládnout intenzivní přípravné období a teď už vyhlížejí další soustředění, první zahraniční v rakouském Ramsau.
Jedno je jisté: po českých řidičích se jim tam stýskat nebude.
https://sport.aktualne.cz/biatlon/ridici-troubi...
Hele, bonzáku, jen aby to bylo vyvážené...
https://prostejovsky.denik.cz/nehody/cykliste...
https://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy...
https://brnenska.drbna.cz/z-kraje/hodoninsko...
https://krkonossky.denik.cz/nehody/cykliste-v...
https://budejcka.drbna.cz/krimi/24804-silnicim...
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/cykliste-na...
Zameťme si před vlastním prahem a chovejme se slušně navzájem. Tou tvojí nenávistí pouze škodíš.
Přemýšlím, co je horší?
Když se cyklista opije, následně se chová v souladu s dosaženou hladinkou a ohrožuje primárně sebe (byť znepříjemňuje život okolí jako všichni opilci) nebo když motorista (pravděpodobně střízlivý) ohrožuje sportovce, kteří se (předpokládám) pohybují po silnici v souladu se zákonem?
Nevím, jak bys chtěl výzvu "zameťme si..." realizovat? Já na kole jezdím vždy střízlivý, s opilci nic nenadělám, to je úkol policie...
Ale opilý cyklista na silnici přece neohrožuje primárně sebe. Ohrožuje i všechny ostatní. Když ti upadne metrákový chlap s čtvrtmetrákovým kolem před autem, tak se třeba stihneš vyhnout, ale třeba při tom vrazíš do stromu a zabiješ rodinu. Nebo ho přejedeš, poničíš si auto, strávíš spoustu času po soudech a můžeš mít nadosmrti psychické trauma.
Není to tak jednoduché, že by ožralci ohrožovali jen sami sebe. P.S. nejsem zavilý abstinent :-)
Však jsem psal primárně...
Všechno, co jsi napsal platí i pro ožralého chodce, ten ožralý cyklista je trochu rychlejší a tím ještě méně předvídatelný... a určitě je to špatně!
Takže ano, opilci na silnici samozřejmě jsou problém, ale s cyklistikou to souvisí spíš okrajově a určitě to nemůže být omluvou pro chování motoristů vůči střízlivým cyklistům!
Asi nejsme ve sporu. Jen vyzdvihuji, že problémem jsou jak někteří řidiči, tak někteří cyklisté (a další účastníci silničního provozu). Vždycky to tak bylo a vždycky to tak bude. Jen to procento blbů na všech stranách by se mělo snižovat (výchovou).
To ti přijde normální, někoho oslovovat bonzáku?
Já jsem to nevymyslel. Šíravník tak opakovaně pojmenoval sám sebe i svoji manželku, nevzpomínáš?
A v minulém tématu, kde jsi ho tak usilovně bránil jsem tě vyzval, aby ses vyjádřil, jestli s tím bonzováním souhlasíš. Tak co, máš na to nebo to zase zahraješ do autu?
Přestaň hysterčit, chlape, mohl bys dodat nějaká data, kolik nebohých motoristů už jsme s manželkou nabonzovali, když neexistuje měřící zařízení, ani zákonný limit???
Trochu v nadsázce jsem napsal že se rád přihlásím jako dobrovolník a budu vozit nějaké měřící zařízení.
To ale neznamená, že bude někdo otravovat řidiče kvůli pár centimetrům.
Předpokládám, že ani u policie nejsou žádní pitomci a svoji pozornost by zaměřili jen na ty řidiče, kteří se zachovali opravdu nebezpečně, nechápu proč si myslí, že by se s takovými řidiči mělo jednat jak s nemluvňátky..
No to jsem rád, že to bereš zpět a nikdy jsi to vážně nemyslel. Já jsem si myslel, že je to jen nadsázka! Lidé na webu přehánějí, ale ve skutečnosti to bývá jinak :-)
A jsem taky rád, že to vidíš stejně jako my - že otravovat někoho kvůli pár centimetrům nemá smysl. Každá situace je jiná a přesnou hodnotou v zákoně je to neřešitelné.
Konec dobrý, všechno dobré...
Nevidím to stejně jako vy, máte v tom argumentační guláš - omezení rychlosti má také přesnou hodnotu, stejně tak zákaz vjezdu do zúženého pruhu má přesnou hodnotu, nedávno jsem četl, že v Německu za to sází mastné pokuty, rozměry ráfků, pneumatik, omezení průjezdu dané výškou, hmotností vozidla, datum, kdy musíš mít zimní pneu, maximální povolené zatížení vozidla, nápravy, hmotnost přívěsného vozidla, počet osob ve vozidle.
Zpátky nic neberu, jen se ti snažím vysvětlit, že slovo "bonzák" používáš za naprosto nevhodných okolností.
Tohle všechno jsou hodnoty,které se dají změřit a zkontrolovat. S tím bočním odstupem,kdyby byl konkrétní číslo, by to bylo horší. A pokud sám píšeš že nemá smysl bazírovat na nějakém centimetru,tak potom nemá smysl do zákona to konkrétní číslo uvádět. Pokud tam to konkrétní číslo bude,tak za 149 cm musí být jednoznačně pokuta,protože to je porušení zákona.
Tys asi nečetl vysvětlení Favorita, že to jsou naprosto zbytečné údaje, které řidiči neznají a nepotřebují znát, protože přece vidí :-)
Mám pocit, že argumentační guláš v tom máš především ty...
Připomenu:
"mne předjíždí rychle jedoucí auto s minimálním odstupem, což je situace, která se mi stává cca 1x - 2x ročně"
Datum: 03.07.2020
Autor: šíravník
Kvůli tomu, že se ti jednou za rok přihodí nekomfortní situace (a zbývajících 364 dnů je to OK), chceš dělat změnu zákona a osočuješ všechny řidiče? Nejsi padlej na hlavu?
Si myslíš, že dvakrát ročně se nechat ohrozit na životě je OK? Myslím, že vůbec netušíš o čem se tu jedná.
Tak ta ženská v osobáku dnes v protisměru vypadala dost šokovaně. V tom místě, které jsem onehdá fotila, přesně tam, kde jsou ty malůvky na silnici s písmenkama "C" a "NA", mě předjížděl autobus náhradní dopravy za vlak. Je to tam široký 2x 2.7m, tj., ať nežeru, 5,5 metru, plná čára, mírná zatáčka, do které není vidět. Já jela ze vsi už po písku, ona v osobáku měla čtyřmetrovou mezu na pravoboku a zůstala stát s předním kolem na hraně toho svahu, jen lapala po dechu, za jak dlouho odjela, nevím... Autobus odfrčel, jak kdyby se nechumelilo. Co na to říct?
Nejedná se o nekomfortní situaci, nýbrž o situaci životu nebezpečnou.
Kvůli těmto situacím jsem ochoten to měřící zařízení vozit dobrovolně a přál bych si, aby ten jeden, nebo dva přistižení řidiči za rok, skončili u soudu za neúmyslné ohrožení na zdraví a na životě. A konkrétně u řidiče bílého BMW řady pět, o kterém jsem psal, bych si dokonce přál, aby jeho počínání soud vyhodnotil jako úmyslné.
Naprostý souhlas. Tvrdě postihnout ty, co tě opravdu ohrozili.
Proč ale prudit i ty,co tě neohrožují ani neobtěžují? Nějaká kolektivní vina?
Chtěl jsem někdy něco takového? Proč z toho zákonného odstupu děláte takovou vědu, nakonec by se to v praxi srovnalo, jako každý jiný číslo, jen si myslím, že silniční cyklisté si to svoje číslo zaslouží, už jen kvůli tomu, aby se o něm mluvilo a dostalo motoristům do palice. A o tom že stačí nějaká kampaň už mi nepiš, na to nikdo prachy nedá.
Takže číslo,které má sloužit jen ke strašení. V praxi by se to srovnalo. Nemá se vyžadovat,má být připraveno v záloze,aby šlo vytáhnout třeba jen na řidiče BMW. To se moc neliší od současné úpravy. Dnes také mohu říci,že řidič BMW nedodržel bezpečnou vzdálenost.
Hlavně že za volant nikdy nikdo ožralý nebo zfetovaný nesedl, zameť si před vlastním prahem, točvolante.
Nikdy jsem netvrdil, že mezi řidiči nejsou hovada. Jen tvrdím, že je jich zhruba stejné procento jako cyklistů nebo jakékoliv jiné skupiny. Neměli jste ve škole Gaussovo rozložení?
A proč mi říkáš "točvolante"? Není to tak dlouho, kdy jsem na kole najezdil řádově víc než autem.
Nebydlím u sjezdovky a nějak se k ní prostě dostat musím. Máš snad nějaký jiný, geniální nápad?
Tady bych řekla, že stejně jako všichni motoristé, i ti ukáznění, nemohou "zametat svůj práh" za ty neukázněné, tak to "zametání" nemohou na sebe brát ani ti ukáznění cyklisté. A nikdo to po nich nemůže chtít.
Nedělíme se na motoristy, cyklisty a chodce. A nikdy si nenechme tohle dělení vnutit. Je falešné. Jsme lidé. A jsme buď opatrný a tolerantní k druhým nebo nejsme.
Sportovci na soustředění v Letohradu :
"Jsou tady vůbec takoví milí řidiči."
K dobru dávají i konkrétní příhodu, kterou nedávno zažil jejich zkušený reprezentační kolega Ondřej Moravec při výjezdu na Ještěd." :-)
Že nepřidali nějakou vlastní historku a konkrétní příhodu ze Letohradu.
A že na ně občas někdo zatroubil? Tomu se nedá co divit, když jedou na trénink ve skupině, tak stoprocentně nejedou spořádaně za sebou.
A je zajímavé, že ostřikovače zažívají výkonní sportovci aktivní hobíci. Od nikoho jiného jsem to ještě neslyšel.
"Nebo nám pouští ostřikovače, to je taky dost příjemné," navazuje kolegyně z týmu Jessica Jislová."
Se přiznám, že ostřikovače jsem taky nezažil, ale že na mě někdo z okna vyplivl obsah dutiny ústní plné žrádla, to už jsem zažil a dodnes nevím, čím jsem si to zasloužil, nikomu jsem nepřekážel, atd.
Netvrdím, že se to nemůže stát, jenom to, že podobné nářky registruju jen od úzké specifické skupiny cyklistů.
A ty ostřikovače to nemusí být vždy záměr a úmysl trefit cyklistu. Myslím, že většinou to bude nechtěné, protože řidič primárně potřebuje opláchnout okno aby dobře viděl a že mu voda lítá deset metrů na všechny strany ho nejspíš ani nenapadne. Ne všechna auta mají trysky přímo na liště stěrače a pak voda nikam nelítá a teče jen po autě.
Silniční cyklistika je záležitostí úzké, specifické skupiny cyklistů, protože ostatní cyklisté ze silnice utekli, nebo se jim mezi auta nechce od samého začátku své cyklistické kariéry.
Ale běž ty brepto.
Sedni si k silnici a dělej si modré čárky za žiletkáře a červené za ty ostatní. Uvidíš co ti vyjde, objektivně.
Posledních pár let po silnici jezdím na horském kole, celoročně a naprosto objektivně, potkávám mix cyklistů od žiletkářů, přes krosová kola po biky, co jsi tím chtěl říci, brepto?
Tak pak ale nějak nerozumím tvému předchozímu příspěvku, kde píšeš, že kromě specifické skupiny žiletkářů ostatni ze silnic utekli, nebo na ni ani nevlezli. Taky právě vídám mix, víc těch ostatních.
O žiletkářích jsem nic nepsal, podle mě jezdí po silnici skupina cyklistů která není specifická typem kola, ale tím, že ze silnice neutekla.
Edit.: podívej se na Jindru, už taky utek a takový to byl hrdina.
Jo takhle, měli bychom si sjednotit termitologii. Je tak nějak zažité mluvit a psát o silniční cyklistice v souvislosti s žiletkama. Proto jsem na to reagoval.
Pak mi ale zas nejde do hlavy, kdo že to vlastně ze silnice utekl, když po ní jezdí specifický nespecifický cyklistický mix...
No kdo asi, slabší povahy utekly, nejde přeci o typ kola, ale o počet cyklistů, kteří se mezi auta odváží.
Už jsem tady psal, že znám spoustu bývalých silničářů, co utekli ze silnice na horské kolo, do lesa, přece se nenechám zabít, říká většina z nich.
Co vim tak po silnicích jezdí rozhodně víc cyklistů co se nedají považovat za "silničáře" ani v náznaku. Mnohem víc je těch "dopravních", turistických a rekreačních, kteří jezdí po silnicích. Těch sportovních cyklistů na žiletkách zase tolik není. Taky jezdím po silnicích.
To platí akorát o víkendech a možná o prázdninách. Třeba v zimě tady jezdí akorát s beranama, byť na tlustších gumách a jinejch strojích, jak v létě. Ty dva e-kolisty, co jezdí i v zimě do práce, nepočítám, bavíme se o cyklistech.
Tak se běž postavit k silnici kde se na kolech opravdu běžně jezdí. Je jasné, že když budeš někde na Vysočině, Krkonoších, Beskydech, tak to bude určitě jiné než třeba v oblasti Labské nebo Orlické tabule a podobných oblastech.
Re: šíravník: "Se přiznám, že ostřikovače jsem taky nezažil, ale že na mě někdo z okna vyplivl obsah dutiny ústní plné žrádla, to už jsem zažil a dodnes nevím, čím jsem si to zasloužil, nikomu jsem nepřekážel, atd."
Ale zas nebuď tak vztahovačnej. Nikdo Tě nechtěl úmyslně trefit žrádlem, zas tak významnej nejsi. Prostě jenom někdo v autě za jízdy blil z okýnka, to je celý.
Nemáš se tam motat.
Jako dítě jsem to provozoval dvakrát, ale žádného kyklistu se mi bohužel trefit nepodařilo :-(
Už je to dlouho, ale několikrát jsem po předjetí autem cítil ve vzduchu něco jako Okena / Iron nebo jak se ten čistič jmenoval. Jestli ale bylo cílem mě pokropit (a nezdařilo se) nebo to byla náhoda, si netroufám soudit.
Že to někteří řidiči dělají jsem hodněkrát četl...
Co jsem zažil a bylo to hodně nepříjemné - těsné předjíždění v malé rychlosti kombinované se řvaním z otevřeného okna... s tím, že bohužel zlomek populace jsou kreténi schopní ještě mnohem horších věcí, se asi mnoho dělat nedá... :-(
Děvčata tam taky říkají, že je ten výkonnostní tréning také trochu otravuje. A že si ho rády zpestří jízdou vedle sebe, kdy si mohou aspoň popovídat.
Chápu to. Záleží na tom, kde zrovna jedeš. Pokud po oválu stadionu, tak to nevadí. Pokud po silnici či cyklostezce, je to trochu problém.
Pokud bych se zapomněla a jela ve dvojici a byla bych zabrána do rozhovoru s kámoškou, ať už na silnici nebo na cyklostezce, tak bych se asi nezlobila, kdyby někdo na mě zatroubil nebo zacinkal. Spíš bych mu poděkovala, že mě probudil:-))
Tak tohle asi dělám špatně. Jezdívám taky často vedle a žvaním. Ale furt ve střehu a jak je na obzoru auto, šoupnu se ke straně. Bodejť bych se pak mohl dočkat nadávek, ostřikovačů nebo bordelu z okénka. Budu muset zkusit změnit taktiku, ať mám taky o čem vyprávět. :-)
Co takhle zkusit tu novou taktiku v Německu, schválně, dočkáš se tam bordelu z okénka, nadávek a ostřikovačů?
Třeba já to nezažívám ani tady, ještě se mi něco podobného nestalo a osobně se neznám s nikým jiným.
Že mě občas někdo předjede víc natěsno, to ano, ale to se mi stalo i v Rakousku v Itálii i v tom Německu, ale i ve Francii nebo v Nizozemí.
No já mám trochu podezření, že existuje úzká, specifická skupina řidičů, kteří jsou vysazení na žiletkáře.
Pokus mne poplivat z auta, ten jsem zažil na žiletce. Dokonce si tipuju, že se ta specifická skupina (ne vždy, samozřejmě) pozná podle vytuněného auta, dost často se jedná o auto poměrně staré, nebo podle kšiltovky, holé hlavy a podobně.
A připouštím, že žiletkáři v tom nejsou nevinně, protože jízda na žiletce na výkon, takoví ti závoďáci namakaní, to je mnohem agresivnější sport, než si většina obyčejných cyklistů uvědomuje, určitě to nebolí míň než třeba box a není to ani méně agresivnější, jen při tom nedochází k fyzickému kontaktu (většinou:).
No a tomu odpovídá i styl jízdy a případné velmi agresivní reakce na chování motoristů.
Ale zase, za prvé, jak k tomu přijdu já, když sednu na žiletku, a za druhé, agresivní gesto cyklistovo je sice na pár facek, ale furt je to úplně jiná liga, než když se řidiči či spolujezdci podaří mně rozhodit, nebo pokud řidič přímo použije auto jako zbraň..
A když tě náhodou nějací grázlové okradou nebo zmlátí třeba na nádraží, pozavíráme do kriminálu všechny cestující a pro jistotu i aznboňáky... :-))
Sice vůbec nechápu, co ti na tom přijde vtipného, ale asi jsi z těch, co se tak rádi smějí svým vtipům.
To vůbec není ftip ! Jen příměr (a ty to víš, jen si to nechceš přiznat, tak to takhle obracíš).
Kdejakou nepravost brát hákem a prudit a trestat preventivně všechny okolo. I ty slušné, co všechno dodržují.
Taky to tak dělám. Většinou. A ostřikovače jsem zatím neměla. Spíš kecy o tom, že nemusím být tak outlocitná, vždyť ti autaři si to přeberou:-))
Ale když se zapomenu, zaberu do rozhovoru, tak jsem ráda, že mě někdo upozorní.
Když to je jemné ťuknutí z dálky, tak to nevadí ani náhodou. Problém je tvrdé a vzteklé zahoukání pět metrů za zadkem.
Většinou je to jemné ťuknutí. I když dnes jsem dostala mohutné vyzvonění. Šla jsem pěšky a přecházela jsem silnici, kde je jednosměrka. Z druhé strany, v protisměru, se přihnal cyklista a vyzvonil mě.
No, co naděláš, nemůžeš za všechny zametat:-))
Večer ve zprávách si nějaká paní stěžovala, jak jsou tam cyklisté bezohlední, že nenechávají dostatečné rozestupy, aby je mohla předjet...
Jako sice chápu, že dlouhý souvislý had cyklistů se předjíždí špatně, ale je to přesně podle zákona. Fakt nevím, co by ještě chtěla? Kdyby cyklisté směli jezdit po dvojicích, délka by byla poloviční... ;-)
No a hned tady máme návrh na další cyklonovelu. Po 5 cyklistech muset nechat mezeru 15 m aby mohla auta bezpečně předjíždět.
Tohle nemůže projít. Řekni mi, jak by ten nešťastný cyklista, co ani mouše neublíží, mohl změřit 15 metrů? Jako jak a čím? To má snad kromě toho, že vozí 1,5 m dlouhou příčnou fošnu ještě k tomu vozit 15 metrů dlouhou podélnou šraňku?
To je přece snadné, podél silnice dáme pro změnu třeba zelené patníky po 15 m a cyklisté budou hned vědět jakou mezeru mají ponechat.
To je dobrý nápad, to se mi líbí, já s tím snad půjdu za nějakým poslancem, to by mohlo mít docela hezkou šanci jako pozměňovací návrh. Tím by se mohli řidičům zavděčit jako protiváha za bezpečný odstup.
Bylo by to jen uzákoněné a nařízené doporučení toho jak by to mělo být, úplně stejné jako s tím bočním odstupem.
Takže by žádný cyklista proti tomu neměl nic namítat a řidiči aut by měli být spokojeni, že jim skupina cyklistů umožní předjíždět.
No jenže tohle by nic neřešilo na úzkých silnicích (pod 5m šířky), kde jezdí cyklisté v obou směrech a předepsané 1.5m boční odstupy od předjížděného a protijedoucí ti neumožní předjíždět cyklistu, pokud současně jede cyklista v protisměru.
Pokud by tedy cyklisté v obou směrech jeli podle tvého předpisu, měl bys vždycky 5 cyklistů (minimálně 10m) a pak 15m mezeru, takže i kdyby sis počkal, až v protisměru výjde 15m mezera, tak na předjetí 10m cyklistů ve tvém směru to prostě nevýjde ani v závodním autě a někde bys 1.5m odstup porušil...
Navíc se ti tam mohou naprosto legálně procházet chodci, kteří za nesnížené viditelnosti mohou jít dva vedle sebe... když jich v obou směrech půjde dostatečné množství, je deadlock nevyhnutelný... :-)
Počkej do středy, skočím si nechat patentovat zelený patník.
Docela peklo pro školní výlety... ;-)
Budu-li počítat 25 dětí + 2 učitelé, tak při 2m na cyklistu roztáhne se celý konvoj minimálně na 130m místo 54m.
Navíc si živě představuji, jak se jim do té 15ti metrové předpisové mezery narve 18ti metrový kloubový autobus... ;-)
Ty sis koupil takový krátký zábradlí? ;-)
Nepředpokládám, že by ve školním výletu byla lehokola ve významnějším počtu. Nebo myslíš, že 2m jsou na dětské kolo + minimální odstup málo?
Hm, dětské kolo je teda menší... Ale moje kola mají 2x70cm kola a schválně jsem změřila to nejkratší, Messner má mezi kolama 35 cm. Do dvou metrů zbývá 25cm, na mě je to teda dost málo a při představě dvaceti děcek a všichni takhle natěsno... No, nechtěla bych tu řadu mít jako pedagogickej dozor na triku :-)
A co kamiony a kloubáky? Ty samotné mohou být delší, než 15 metrů. Plus mezera před ním, plus mezera za ním. Kdepak, 15 je málo. Aspoň 25 metrů.
Ale nemusí to být nutně hned v první úpravě zákona! Nejprve dáme 15 metrů, to bude přílepkem k Zákonu o třídění zdravotnických odpadů, kdy nepoužitý čistý obvaz jde do smíšeného, ale použitý už je nebezpečný.
Aby se odstup 15 metrů dostal do povědomí lidí, o to se postarají neziskovky "Bikuj bezpečně" (dotace 8 000 000), "Odstup pro život" (Dotace 13 000 000) a "Přátelský cyklista" (dotace 2 500 000).
Potom se za pár mega zadá studie, jak se odstup osvědčil. Již po třech letech se zjistí, že je malý. A tak se nařídí odstup 25 metrů, tentokrát přílepkem k Zákonu o veterinární kontrole medonosných světlušek.
Čili: jedno téma jsme dokonale vytěžili. Jednak ty bráchovo a strejcovo neziskovky si vedly vcelku fajn. A hlavně - prosadili jsme hned DVA zákony pro OBYČEJNÉ LIDI! Prostě makáme.