AHojte. Vybírám pro syna koloběžku https://trefasport.cz/kolobezky/22157-master-26... a chtěl jsem se zeptat, jestli tahle za to stojí a jestli s ní nemáte někdo zkušenosti. Za veškerý info budu vděčný.
Koukni na
Kolobezky Novak
Wilcox away udajne by to mela byt cinska kopie prvotiny od kostky.nizky naslap a svary opravdu kvalitni
V rodine mame 3 prekopane na elektro a i po x k kilometrech na ne nebylo potreba hrabnout a neco zasadniho opravovat. Vahove asi o pul kila tezsi nez zaklad kostka tour ale predek jak zadek oproti kostce dvoukomorove rafky. Nenutim ti ji ale na kolobezce je hodne zasadni vyska naslapu. Pokud je naslap vysoko tak je to tak maximalne dojet si do samosky pro rohliky 500 m.
Podle meho z cinske produkce nic pouzitelneho nez ten wilcox koupit nejde. Kdyby jo tak to mam. Olpran je neskutecne svarove zpraseny a stejne drahy. Takze podle meho bud wilcox away nebo kostka tour.
https://www.kolobezky-novak.cz/kolobezka-pro...
Jeste pouvazuj o te kostce https://www.kolobezkyhodkovice.cz/www...
Financne to neni zase az takovy rozdil. To ze ma pouze jednokomorove rafky taky nebude az takovy problem. Jen nema v sade rovnou i blatniky ale zase ma smysluplne vyvedene lanko i na zadni brzdu. U toho wilcoxe to zadni lanko vede ze stupatka do boku a to je jen otazka casu kdy se ten bowden pomlati. Jde to vcelku jednoduse predelat ale uz je to kuteni. Ale stejne debilne maji takto resenou zadni brzdu i seriozni drahe kolobezky. Na asfalt v pohode ale v terenu to je opravdu problem
Urcite si ale pri vyberu hlidej vysku vrchniho naslapu. Pokud si to uhlidas nic levnejsiho nez kostku tour nebo wilcoxe away ale nejspis nevymyslis.
Já mám čínskou yedoo Friday
https://priblizovadla.cz/yedoo-friday-podrobny...
Díky tomu, že je malá 2x 16" kola a duralová, tak je lehká 7.5kg a velice velice tuhá. Do města bych řekl, že ideální. Vezmou tě s ní do tramvaje a autobusu (není to legální) a ani cestující nic nenamítají. Tlusté gumy na kolečkách lecos odpruží. Má dvě výšky nášlapu, takže si můžeš vybrat.
Teď o weekendu jsem jezdil na Kostce Tour po Jizerských horách. Jezdí se na ní moc pěkně. V tuhosti jsem oproti Friday nepoznal rozdíl, ale nehledal jsem ho. Je podstatně rychlejší a jde snáz dopředu při odrazu. Je mnohem méně obratná, chová se už jako kolo. Pokud vyjedeš do terénu (pískové cesty), tak na blatníky zapomeň. Velká kostka trošku nerovný povrch zvládne. Na malé by to vyžadovalo mnohem preciznější vyhýbání se nerovnostem, abys neuvázl a neplachtil kupředu bez koloběžky. Ta malá ale zase snáze skáče. Možná je to těmi tlustšími pneumatikami, ale určitě i váhou. Při přejezdu příčných stružek ve sjezdu při vyšší rychlosti se to hodí.
Ty nove yedoo se me osobne libi akorad je tam opet blbe reseny vyvod lanka zadni brzdy. Do mesta na asfalt urcite v poho ale nejaky lesni cesty to je jen otazka casu kdy se to ohne. Zlomi o nejake parezy. Navic pry docela problem u tech jeducek s nedostatecnou tuhosti poctem dratu vypletu. Na asfalt ale asi v poho. Ja ty nozni moc neresim. Kamos ale jezdi i nozni uvazoval prave o yedoo kdyz kostku ode me potupil elektropohonu ale nakonec misto yedoo koupil po nejakych recenzich radeji cicbaik nebo tak nejak. No tvarove pro me oci naprosto hnusna kolobezka uz jen chybi aby na ni jezdil v latexovem oblecku a kdyz s nim ja jedu s cubou na te elektro kolobezce uz jen chybi aby ta moje kolobrnda byla ruzova pak uz by to opravdu nemelo zadnou chybicku.
Tak jedůvky mají i ocelové provedení,
https://priblizovadla.cz/zpatky-k-trubkam-velky...
alá standart kostka, která má ale nejblběji řešený stojan, ale na cestovní krutopřísné otřískání bych už vzal něco bytelnějšího od MIBA. Ve výprodeji půjčoven kolobrnd jsou nejvíce ojeté kostky i za necelých 5k. Ten Wilcox bych z výběru v klidu vynechal.
Na hliníkové jedůvce 26/20 nějaký Marek poodrážel mega štreky po Americe i Ásii, opravdu ale opravdu natěžko aj s gelem na propíchnutí v pneu. Odrážel se po světě třeba jako ambasador pro Adru.
Kazdemu kdo chce levnou kolobezku vzdy rikam. Wilcox away stoji 3600 kc je to alespon v mem pripade drzak na ktery vyjma predelani vyvodu zadni brzdy pokud se jezdi v terenu neni treba hrabnout. Mame v rodine tri wilcoxy ale vzdy budes s nekym resit ze to neni znacka jako treba kostka ktera sice nema na rozdil od wilcoxe dvoukomorove rafky nema uz rovnou v cene i blatniky ale je to kostka a tak do tebe nikdy nikdo nebude rejpat a cena necelych 6 k neni oproti 3600 kc zase az takovy rozdil.
Yedoo steel je urcite v poho. Jenze to uz jsme cenou na 9 tisicich coz uz nejaky peniz je a to uz stoji za zvazeni. Jestli by nestalo uz za to si radeji jeste neco priplatit bo za 15 tisic uz to bude opravdu dobra kolobezka a bude uz i urcite o pul kila mozna i kilo lehci nez ten wilcox.
Tak jsem byl zase projet na nákup a co to? Přední kolo drhne a nebrzdí ? Tak se k tomu sehnu a vidím, že se neodklápí ramínko s přivedeným bowdenem. Panika jak sviňa! :-D Kolobrndu na stůl, odmontovat ramínko, vyčistit kloubek i trn na vidlici, namazat, nasadit do dírečky poskytující větší předpětí, seřídit lanko a pokus dobrý. Sundám ze stolu, nasadím brašny a potíže zpátky. Proč to? A ejhle, přívodní bowden se opírá o roh brašny a tak se neodklápí kvůli tomu. Brašny jsem upravil na pozicích háčků a posunul dopředu.
Zase jsem se poučil :-D
Ahoj, mám vlastně 2 dotazy:
-dcera tvrdí, že jsou jí nízko řidítka na kolobce.
je to taková ta klasika 12", ocel rám, V-brzdy.
Trochu jsem se na té kolobce projel já (měřím 178cm) a řidítka jsme měl pocitově tak o 3-5 cm níž než by mi bylo pohodlné. Jenže dcera má nějakých 162cm...
DOTAZ1: - Existuje nějaká míra,(vzorec) kolik mají být řidítka kolobky od země/ resp nášlapu?
DOTAZ2: - kolobka má takové ty "bmx" řidítka (s hrazdou)o výšce snad 15cm, závitové hlávko a představec starého typu- ještě s tím šroubem skrz o průměru 22.4 mm.
Existuje možnost koupit takovýto představec delší
- tento má vysunutou část po rysku tak 230mm a vzhledem k řidítkům s hrazdou musí mít dvoudílnou objímku. Nahradit stávající "bmx" řidítka vlaštovkami by chtělo představec ještě o tak 5-10 cm vyšší :-(
jo a vzhledem k tomu, že se kolobka použila poprvé za prázdniny, jinak se používá tak 1x za měsíc za větší kolobku (26") nebudu vyhazovat peníze.
jo ta kolobka je +- tato:
https://www.mall.cz/detske-kolobezky/olpran...
Koloběžku mám, ale necítím se znalcem. Přesto jsem pochopil, že je snaha dávat řídítka poměrně nízko, aby se nastavil trochu aerodynamičtější postoj. Když se s tím závodí, tak je zoufalý nedostatek výkonu a u vzpřímeně stojící postavy obrovský aerodynamický odpor. Takže čím závodnější koloběžka, tím nižší řídítka.
i pro Arnošta - použití je jen po sídlišti,
tj nějaká aerodynamika opravdu nemá smysl.
gro je zrychlení přesunu na kroužky když se nestíhá a to se užijí hlavně brzdy - bydlíme na jediném kopci v UH. Zpět je to do kopce ale to se už nespěchá...
Připrav se hlavně na následné snížení, až si to zvýšení užije. Chce takovéto městské vzpřímené koloběžkování na způsob městských kol. Asi na tom moc často nejezdí, co?
Ty vlaštovkové řídítka jsou dobrý nápad, chci časem koupit 26" kolobku a na ní bych někde v čajná ty řídítka objednal. Na "delší" pohodové kolobkování jsou rozhodně lepší.
Pro inspiraci něco nevhodného na delší cesty :-D
https://www.kolobezky-kickbike.cz/cs/kolobezky...
Když sem nastavoval koloběžky neteřím, tak sem si to zjišťoval a řidítka se dávají celkem nízko, jak tu padlo cca do výšky kyčelního kloubu osoby stojící na zemi, to je asi orientační pravidlo, protože to nezohledňuje výšku nášlapu a co občas vídám lidi na koloběžkách, tak skutečně většinou minimálně ti sportovně vyhlížející to mají nastaveno tak, že jsou na tom v předklonu. Čili max výška řidítek 90 cm by pro osobu 162 cm měla být dostatečná.
Já jsem o tom nikdy moc nepřemýšlel, na skládací Oxelo 9 kolobrndě jsem prostě řidítka vytáhnul nadoraz. Bál jsem se, že to při mé výšce bude málo, ale zhodnotil jsem, že mi to vyhovuje... dál jsem to neřešil, poloha nadoraz je při rozkládání jasně daná a nemusím koukat na stupnici. :-)
Teď jsem se byl schválně podívat a ano, když stojím na zemi, rukojeť řidítek je zhruba ve výši kyčle (kde je střed kloubu přesně neodhadnu).
zatím jsme našel nejvyšší představec tento:
https://www.retrocyklo.cz/-predstavce/948...
ví prosím někdo o delším?
díky
Každopádně bych upřednostnil koloběžku s velkým předním kolem (pochopitelně pokud to není pro dítko do 3 či 4 roků). Čím menší kolo, tím větší možnost havarie...
Máš vůbec kolobku? Víš co je geometrie rámu?
To opravdu nevím. Ale vím, na jakých se zabili někteří známí....
A kolik se jich zabilo? Kdy a kde?
zanyne, prosím k tématu.
POTREBUJI RESIT TECHNICKOU STRANKU
jaký představec? (konkrétní typ/ link)
jaká výška? (vzorec, číslo, zvyklost)
poprosím aby jsi se jinak k danemu tematu nevyjadroval, jinak se zde zakecáme o nepodstatnostech.
děkuji
Zanyna ignoruj, je to trol.
Já používám k občasnému urychlení pěších přesunů K6 (viz foto). Představec (nebo spíš nadstavec) jsem poměrně dlouho sháněl, protože originál tam má něco ze standradního trekovýho kola příslušné éry - tzn odmysli si ten stříbrnej kus navíc a předsaď řidítka o 40mm dopředu, asi...
Výška nášlapu od základny - 70mm
Výška řidítek od základny - 890mm
Výška jezdce - 1980mm
Stojím-li na zemi, vychází mi to tak pět centimetrů pod tu kost co se obecně (mylně) označuje za kyčelní kloub a asi bych to snesl asi o to samé výš, ale krom vlastní výroby už není kde brát. Jak si můžeš všimnout, i tenhle husí krk se užíváním host ohýbá, demontáž už pravděpodobně nemožná bez destrukce.
Použití asi jako rogalo, dosplývám si zrychleným pohybem někam po rovině, sjedu si kopec, občas popjedu metrem... Obecně volím trasy tak, abych jel pokud možno z pozvolného kopce dolů a nahoru chodil po schodech či se vezl MHD (kam se tohle dá obvykle vzít bez potíží).
Původní nízká verze byla možná mnohem aerodynamičtější, ale já to mám na přepravu, ne na závody. Chci se dostávat z A do B a netrpět přitom bolestí zad. Skoro to splňuju, i když jak jsem řekl, mohlo by to být ještě o kousek vyšší...
Bude to pravděpodobně tenhle:
https://www.palasport.cz/Predstavec-ZOOM-Trek...
Budu-li věřit rozměrům na obrázku ukradeném z téhle recenze https://priblizovadla.cz/oxelo-town-9-ef... tak já mám řidítka vytažená úplně nahoru, což by mělo být 101.5 cm a vyhovuje mi to. Výška postavy, nevím přesně, cca 195cm... :-)
Inu nálepkovat umíš, argumentovat už ne. Jako většina dnešních "modernistů" vlečených proudem..
Stačí se kouknout na weby. (třeba https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov...
Osobně známy bývalý trener měl též smrtelný pád. Takže nálepkáři přestaňte nálepkovat a argumentujte fakty.
Vždyť ty neumíš ani vložit funkční odkaz... ;-)
Žádná skutečná elektrokoloběžka neexistuje! Všechno to jsou malé (nebo větší) elektroskůtry, které při striktním výkladu legislativy nemají na silnici co dělat. Počítat nehody těchto strojů mezi koloběžky je zvěrstvo, patří do kategorie neschválených motorových vozidel...
Jasně, dá se zabít i na koloběžce. Ale pokud si člověk bez zkušeností půjčí velkou koloběžku na vrcholu Pradědu nebo podobném místě, kde to mají jako lákadlo pro turisty, co nechtějí dolů pěšky... tak tomu úrazu jde dost naproti.
U normálních nemotorových koloběžek (o kterých je tohle téma narozdíl od odkazovaného článku), když se člověk chová rozumně, bude riziko srovnatelné s jízdou na kole.
Pokud chceš být v bezpečí, zůstaň doma! :-)
Souhlas, musíš volit mezi pohodlím a rychlostí. Pro popojíždění po městě je snaha o rychlost zbytečná a naopak se hodí vyšší řídítka. S tím souvisí i velikost předního kola. Velké přední kolo je príma, má malý valivý odpor a dobře žehlí nerovnosti. Ale také lépe vzbuzuje dojem sportovního nářadí, které nemá na chodníku a v tramvaji co dělat. Malé přední kolečko všem připomene jejich dětskou koloběžku a jste více tolerováni. Je třeba si vybrat.
Zanyn je troll, který musí do všeho kafrat a neví vůbec o čem je řeč.
Dobrý. Já jsem troll i když vpodstatě říkám to co ty. Inu Nová doba....
Jasně... Kdyby sis aspoň přečetl, co tady píšeš, ty brebto. Např.
Máš vůbec kolobku? Víš co je geometrie rámu?
Datum: 05.08.2021
Autor: Arnošt905
To opravdu nevím. Ale vím, na jakých se zabili někteří známí....
Datum: 05.08.2021
Autor: zanyn
Popravdě: O koloběžkách a notabene o technické stránce nevím nic. A o té bezpečnosti jen to, co jsem napsal, protože na webech čtu o havariích. Jinak nic a mlčím...