reklama

Bafang - nastavení baterie

Dobrý den
Prosím fundované lidi o pomoc a radu.
Mám problém s dojezdem kola se středovým motorem BAFANG
Kolo: 4EVER VelvetLine
Motor: Bafang MM G33.250 43V 250W 13A
Baterie: 43,2V 14Ah
Displej: Bafang DP C07
Rok výroby: 2017

Baterie po ujetí cca 40km vykazuje postupně plné vybití, ale skutečné napětí na výstupech baterie je ještě přes 45V, tzn. že napětí baterie není ani na jmenovité hodnotě.
Našel jsem na netu podrobný manuál, kde přes heslo 0512 se dostanu do servisních parametrů. Tam jsem zjistil:
parametr b08 full capacity je nastavena hodnota 5,18Ah.
Skutečná kapacita baterie je ale 14Ah.
parametr b07 je pak uvedena zbývající energie baterie. Ta po plném nabití zobrazuje hodnotu 5,17Ah a po zátěži čím dál méně.
parametr b04 total votage - 45,3V při signalizaci totálně vybité baterie.

Moje domněnka: řídící systém baterie si myslí, že bateriové články mají 5,18Ah kapacitu a tímto se řídí. Jakmile odebere 5,18Ah zahlásí vybití a odpojí motor od baterie.


Dotaz:
Jak můžu baterii (kolu) sdělit, že má baterii 14Ah a ukazatel a stupnice má počítat s touto hodnotou?

Nikde jsem nenašel jak parametr b08 změnit

Děkuji předem za rady.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.07.2020
Autor: FrantaPepa
  • Re: Bafang - nastavení baterie

         

    ještě další fotky

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 11.07.2020
    Autor: FrantaPepa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bafang - nastavení baterie

           

      Tak po 3 týdnech vám chci jen nastínit, jak jsem dopadl. Pokud by někdo řešil něco podobného.
      Otevřel jsem baterii, odpojil datové vodiče z BMS baterie. Zůstali jen silové kabely plusový a minusový a světe div se, začalo to fungovat.
      Nyní nevypíná řídící jednotka motor při odebrání množství energie 5,18Ah ale až při dosažení 35,5V vypíná BMS baterie ochranou podbití. Faktem je, že se asi baterie stala pro řídící jednotku hloupější, nicméně budík stavu nabití funguje korektně, takže nemusím řešit ani náhradní ukazatel odebrané energie. Dojezd kola z 35-40km se zvednul na cca 2x násobek.
      Mějte se.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.07.2020
      Autor: FrantaPepa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Bafang - nastavení baterie

             

        Takhle vam to ale pri nabijeni nebalancuje clanky.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.07.2020
        Autor: smates
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bafang - nastavení baterie

               

          Můžete toto tvrzení nějak doložit?
          Balancování článků zajišťuje BMS baterie ne? Podle mne jsem odpojil pouze informaci do řídící jednotky kola.
          Pokud se nabíjí, tak BMS baterie hlídá balancování jednotlivých bateriových packů, ne?
          BMS baterie je pro nabíjení a vybíjení článků funkční. BMS baterie odstaví baterii při 35,5V (2,95V na 1 pack) - mám odzkoušeno vybíjením přes žárovku. Nabíječka nabíjí na 50,4V a pak signalizuje nabití. Jak to příští týden vybiju a budu znovu nabíjet budu měřit, zda je napětí na jednotlivých segmentech po nabití baterie přibližně stejné.
          Pokud by káblík byl nutný při balancování asi bych to nějak musel zbastlit přes externo a vždy při nabíjení ho tam zapojit.
          Děkuji za další reakce a infa.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.07.2020
          Autor: FrantaPepa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bafang - nastavení baterie

                 

            „Otevřel jsem baterii, odpojil datové vodiče z BMS baterie. Zůstali jen silové kabely plusový a minusový ….“

            Z tohoto vašeho popisu to tak trochu vypadá že jste odpojil vodiče z jednotlivých paralelních skupin které jsou připojeny do BMS. Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by větší problém byla ztráta bezpečnostních funkcí BMS (hlídání přepětí při nabíjení a podpětí při vybíjení na jednotlivých paralelních skupinách).

            Balancování je proti tomu podružná záležitost, navíc ve skutečnosti často ani k balancování zřejmě téměř nedochází.

            Ale vy jste zřejmě pouze odpojil datový kabel mezi BMS a řídící jednotkou, takže BMS tedy funguje tak jak má.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2020
            Autor: docware
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bafang - nastavení baterie

                   

              Posílám fotku.
              Ty na balancování jsem nechal připojeny.
              Odpojil jsem ten třížilový.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.07.2020
              Autor: FrantaPepa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bafang - nastavení baterie

                 

            Jenom bych nechodil až úplně dolů na 35,5 V ale pro vaši 12 s baterku bych končil někde na 37 – 38 V. Tím ždímáním až skoro na doraz dostává hodně zabrat grafitová anoda a podepíše se to na nižší životnosti.

            Máte v baterce články Samsung 35E ?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2020
            Autor: docware
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bafang - nastavení baterie

                   

              Na 35,5V se asi nikdy nedostanu. Manželka to má na dámském elektrokole a já mám klasický horský kolo. Takže když udělám na vyjížďce 30-40km mám to na celý den a jsem mrtvej. A ona jezdí jen se mnou :-)
              Zkoušel jsem to její kolo po odpojení toho káblíku abych věděl, že to fakt funguje až do minimální hodnoty.
              Mám 90kg. Jel jsem na tom jejím kole stále s maximální výpomocí na stupeň 5, cca 1/2 cesty po kopcích a 1/2 po rovince, ale když po rovince tak stále na stupeň 5 a rychlost 40km/h(v servisním menu jsem si nastavil na chvíli vyšší maximálku). Ujel jsem tímto stylem do úplnéhop vypnutí baterie přesně 63km.
              Moje žena je o hodně lehčí, nejezdí stále na stupeň 5. I tu rychlost jí zase snížím na těch 25km/h kvůli bezpečnosti a aby mi neujela :-)

              Ty vyfocený články LG MG1 2900mAh jsem nechal vyměnit za LG MJ1 3500mAh. Takže jsem teoreticky navýšil kapacitu baterie o 20% .
              Ty původní byly staré 3 roky(asi - to nikdo neví) a 3 packy měly při kapacitní zkoušce poloviční kapacitu, tak než tam dávat 12 nových stejných tak jsem to vzal z gruntu celý. Překvapilo mě to, ale u těch čínských či korejských článků nikdo neví. Kdy byly vyrobeny? Kde a jak byly skladovány? Kde a jak stála ta baterie apod..

              Takže tak. Snad celá anabáze s baterií pro mne skončila a nyní si jen žena bude užívat jízdy.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.07.2020
              Autor: FrantaPepa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

490 cyklistů (9 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024