Ak má niekto skúsenosti, tak...
Vyskladal som si batériu 5 X 10 (LiitoKalla NCR18650B 3.7 v 3400mah 18650 Lithium)+ balancer.
Ak testujem kapacitu acupaku priamo na batérii , tak kapacita OK. Od 42 V do cca.26 V - 16 Ah. Ale, keď batériu napojím cez balancér, tak ten batériu odpojí už pri 35 V. Ono to vypadá fajn v tom, že batéria bude mať dlhú životnosť, ale na druhej strane prísť približne o 30 % kapacity batérie... nic moc, na dojazd bicykla.
Dotaz, rozobrat acu. pak a nahradit balancér s rizikom, že aj nový bude vypínať skôr než má, alebo napojiť priamo vývody batérie do elektroniky riadiacej jednotky bicykla a tým obísť spínaciu jednotku balancéra? Ono, aj riadiaca jednotka si kontroluje napätie batérie (dokonca sa dá naprogramovať napätie, kedy odpojí batériu ).
Dík za odpoveď.
Pokud to neni bms programovatelne prez pc tak je divne ze vypina uz pri 35 V a je mozne ze je tam nejaka chyba a nebude ani spravne fungovat balancovani pri nabijeni.
Jinak jak pises klidne muzes tu baterii na vystup zapojit mimo balencer a o vypnuti se postara ridici jednotka.
Jeste mi napada jestli jsi nezapojil spatne kabliky toho bms a pokud bys vyvod zapojoval na tvrdo na clanky. Ja to mam u jednoho balanceru takto resene. Ja dal na ten vystup autopojistku 30A.
Dík za odpoveď.
Ja som tiež dumal, či som nespravil nejakú chybu a že by som to mal rozobrať. Asi aj tak spravím, ale najprv si vyskladám novú batériu, aby som mal na čom jazdiť. Samozrejme, keď zapojím výstup priamo, tak poistku dám automobilovú.
Tiež som rozmýšľal, ako vlastne funguje ten spínač v balancéri. Či iba kontroluje napätie komplet zapojených batérii, alebo kontroluje, každý modul zvlášť ( paralelne zapojené batérie 5 kusov ) tak , ako to robí pri nabíjaní. Balancér, je obyčajný teda dúfam. Stál asi 14 €čok.
PS: nabíja dobre. Už asi 20-25 nabití a šlape dobre, až na tu kapacitu. Mám na batérii namontovaný merák ( samozrejme čajna ) originál na batérie. Nastavíš si buď V, alebo % ( 24, 36, 48 sa dá naprogramovať , keď si na displej dáš % ). Pri cca. pod 30 % balancér odpája batériu.
Čo tak dať link na ten BMS modul? Aké hodnoty sú v jeho popise?
Je možné aj to že pracuje správne a chyba je v batérii.
NCR18650B - no nič moc na bajk, dúfam že je to len 250W motor. A či sú vôbec pravé... Sa čudujem že niekto takto ešte nakupuje z číny a pokúša osud.
Inak správne by to malo vypínať okolo 27-28V. Následne po uvoľnení záťaže napätie stúpne v závislosti na tom aký veľký bol vybíjací prúd.
A, čo ja viem čo je to za balancer ?
Stojí tam iba: 36V li-ion battery BMS, 36V 20A lithium ion batteries BMS, With balanced function and ON/OFF switch.
Ono tam je na výber 100vky balancerov.
Keď som ho kupoval tak som riešil iba Ampére a Volty a to, že daný balancér mal vývody na vypnutie zapnutie connect to ON/OFF switch or lock.
K tým batériam. Dôveruj , ale preveruj. Najprv som kúpil vzorku 5 kusov a otestoval som. KAPACITA SEDELA. Potom som dokúpil ostatné.
Prečo by som mal kupovať Panasoniky 3 x drahšie ? S koňom som sa nezrazil.
Ako som písal batéria 20 až 25 krát nabíjaná a kapacita mimo balancér sedí. A, životnosť ...
Pochybujem, že ju budem nabíjať 1000x. Dovtedy sa bicykel rozpadne. A, keby aj, tak vyskladám, novú lepšiu.
Čau
Sa čudujem že niekto takto ešte nakupuje z číny a pokúša osud
no upřimě, finančně mi přijde lepší mít z číny 20Ah za 4500kč, než v čechách od renomovaného prodejce 13 Ah za 9500kč
ano, přišla mi ted jedna baterie z číny která měla mít 12Ah a má pouze cca max 7Ah prostě jsem si vytáhnul černýho petra---zatím jen jednou, v rámci reklamačního řízení mi ale nabídly když pošlu zboží zpět, vrátí mi peníze, já se na to vyprdnul, za 2000kč mi to nestojí ani za to, abych to pro jednou kdy baterie je v reálu málokapacitní řešil.
beru to tak, že na 8 cyklobaterií z číny mi přišla i jedna vadná, ale pokud střelím od boku, tak finanční rozdíl je tak cca 40 tisíc, kdybych nakupoval v čechách na jistotu a kdybych neřešil, že když mi v té cyklobaterii na jistotu za 9500kč odejde balancer, že to ani neumí v čechách nakonec vyměnit a seriozně opravit---jeee, to jste první, zatím to nikomu neodešlo, to my vyměnit neumíme----to si dělají prdel? nejde o to, jestli uplatnuji dvouletou záruku, jde o to, že to seriozně opravit neumí, max mi tam napchat nějaké BMS děj se vule boží z číny. obvolával jsem koho se dalo, bo baterii za 9500kč jsem opravdu nechtěl mít ve výsledku pobastlenou, naprosto neprustřelný, seriozně neopravitelný, nikdo ten konkrentní BMS v čechách v servisu neuměl---baterie Apache
jinak co se týče tvrdosti ruzných typu lion baterií, opravdu není nic jednoduššího, než si koupit pouze jednu i když drahou super lion baterii a tu nějak zatižit trvale dlohodoběji třeba 20Ah a pak si tak nějak porovnat v hlavě, jestli je opravdu smysluplne vyjet při odběru těch cca 20 Ah v reálu nějaký kopec třeba dlouhý 1 km ---časově cca 5 minut.
ono puzně vrknuti při rozjezdu je jedna věc, ale dlouhodopbější odběr je něco jiného a to nedají ani super čuper tvrdé lion články a v podstatě to nedají ani lipol články.
já mám v autě kuli dobijení elektrokoloběžek když jsem mimo 220V externích dalších 8 autobateriích a když dobijím cyklobaterii -- 42 voltu tak mi tam teče přez kabely z 12V nějakých 10 Ah i když cyklo nabiječka nabijí 2 Ah---zrovna dnes jsem to před dovolenou předělával na reprokabely 4 milimery bo kabely o menším pruměru po pár hodinách topí.
podle mého lion článek dá setrvale delší dobu tak maximálně 2Ah pokud se využívá energie baterie pod dvě třetiny a plán je takový, že by bylo opravdu fajn, kdyby klaplo alespon 300 cyklu nabiti--já to mám pokládané tak že na 250/350 w pohon to ty lidi mají zapojené na lion článcíh minimálně 8P.
nechci ale nikoho poučovat, každý má právo si vyzkoušet, jak to fungovat nerbude..
Čo máš požičovňu el. bicyklov a kolobežiek, keď nosíš sebou pojazdnú nabíjačku vyskladanú z olova ?
Čo je to 8P. Myslíš tým 8 článkov Lion spojených parallelne , aby jednotlive články boli menej prúdovo zaťažené ? Ja mám ( ako som písal ) 5 x 10 článkov.
Ináč, môj problém určite bude v zle prednastavenom prahu vypínacieho napätia balancéra.
Asi , ako si aj ty písal , tak ho obídem a výstup batérie pôjde na priamo (mimo BMS)cez auto poistku ktorú tam musím dorobiť. BMS nabíja dobre, ale zle "vybíja". Poistku namontujem zvonku obalu batérie, aby zároveň slúžila, ako vypínač(vyberaním z konektora). Nechce sa mi tam prirábať nejaký 20 - 30 A vypínač. A, možno takto upravená batéria bude mať o nejaké to 1% väčšiu kapacitu, lebo prúd nepôjde cez výkonové Tr BMS, ale pôjde priamo z batérii.
Nee nemam pujcovnu. V aute na kempovani mam pod sezenim 8 autobaterii abych nebyl vzdy zavisly na dobijeni z 220v
Na vikendy mi to staci byt sobestacny a dobijet cyklobaterie z auta.
Čau.
Rozobral som a premeral som jednotlivé články. Komplet batéria vykazovala kapacitu 70%. Jedna pätica článkov (mám 5 x10 ) jedna vetva na balancéri vykazovala o 0,5V menej, ako zvyšných 9 vetiev.
Články na danej vetve otestované. Sú OK.
Čiže bude vada v BMS.
Jaky je rozdil v miliamperach ve vybiti tech zdravych a te jedne sekce 5p s napetim nizsim o 0,5 voltu ?
Jestli by nestalo alespon docasne tu jednu sekci potunit o 6 ty clanek a tim zvednout kapacitu na te jedne sekci protoze pokud budes vyjizdet baterii na 30 voltu ta nejslabsi sekce kdyz padne na nejakych 32 voltu a zbytek baterie ma jeste treba 35v ta nejslabsi sekce muze klidne v zatezi rychle padnout i na nula Voltu a nicit se vic a vic. Idealni by bylo celou tu nejslabsi sekci vymenit za nove clanky. Respektive tu sadu 5p preskladat ze zdravych clanku na 4p a doplnit o 10 novych clanku opet na 5p.
Pri tom mereni kapacity te ale zajima kolik vybijes z plne nabite kazde sekce. Ne kolik dobijes do vybite sekce. Zvlast u vadneho clanku je nabijeci kapacita nic nerikajici.
Zdravím.
Meral som reálnu kapacitu vybíjaním. Sekcia OK.Zatiaľ som poriešil tak, že nabil som celú batériu a následne danú sekciu, ktorej chýbali ešte nejaké desatinky volta ( nabíjačka ukončila nabíjanie ) som dobil zvlášť na plnú kapacitu.
Batéria už následne držala. Nevyplo ju pri 30 % , ale pri 0%. Pre istotu som si už objednal novú BMS, keby to znova začalo robiť.
Ináč DÍK za konzultáciu.
Při tom samostatnem dobíjení sekce/článku který se při dobíjení celé sady dobil oproti ostatním článkům ne na třeba 4,2 Volty ale pouze na 4.1 voltů je jeden problém. On se už neumí a nikdy nebude umět dobít na plné napětí 4,2 voltů tím pádem na plnou kapacitu ostatních zdravých článku. Spíš tam funguje to že nabíječ se snaží tu vadnou sekci dobít a taky pořád dobíjí jenže ten vadný článek. Vadná sekce už to dobíjení neumí uložit tak to dobíjení jen vytápí. Dobíjení se zbavuje teplem. Prostě pokud se sada neumí na každé sekci dobít do plna na 4,2 voltů není způsob jak donutit sekci která už umí pouze 4,1 voltů takže méně naplněnou nádobu vodou dolejt do plna. Jediný jak to jde ošidit je přiřadit tady na tu sekci další článek. I když bude nový stejně ho ale ta uz vadná sekce nepustí nad těch 4.1 voltů ale ve výsledku bude mít sekce s 6 ti clankama víc kapacity než zdravé sekce s 5 ti clankama. Jenže takovou Bastl sestavu nemá šanci ukocirovat obyč bms cyklobaterie. Nejrozumnější a jediné možné řešení je komplet odstranit ze sady výrazně vadnou sekci a sadu předkládat pouze z článku s podobnou charakteristikou a na vyšší kapacitu přiřadit sériové nové články .
Pokud si chceš sám skládat bateri ze samostatných článku mel bys mít nabíječku která umí měřit i vnitřní odpor těch článku. Těžko ti ale pak zbyde čas vůbec na tom kole jezdit.podle mého v případě 36 voltovych cyklobaterie z Číny s tím vůbec ztracet cas a to kuteni si nechat jen na sady které z nějakého důvodu začnou blbnout. Odejde v nich nějaká sekce. Bodování článku je problém kuli přechodovému odporu málo kdo to umí i když umí bodovat. Serióznější a na jistotu je tedy klasické pájení. Ale zase nesmíš ten článek přehrát. Nic méně pájení je rozhodně kutilský lepsi.
Budúcu batériu, keď budem skladať - určite dodržím tvoju radu, každý článok otestovať a sekcie poskladať s rovnakými kapacitami. Nabíjačku s testerom kapacity som si už objednal. Samozrejme z Číny za cca.25€ na štyri články.
Moja batéria čo som skladal, mala mať kapacitu cca.500Wh. V skutočnosti má cca. 400Wh. Ale, aj tak som spokojný, lebo ma stála 110€ a nejakú tú prácu. Robil som ju len tak, bez väčších skúseností. Tá budúca, keď bude vyskladaná, aj podľa tvojich doporučení, by už mala byť dokonalejšia.
Do letovania priamo na jednotlivé články nepôjdem. Onehdá som to robil na NiCd článkoch. Je to dosť pracné a aj ako píšeš nebezpečné pre prehriatie článku.
Bodovať som už skúšal. Cca.500W primár 3 závity D8mm. Prehrievalo , nedržalo. Asi som mal hrubý plech 0,20 mm. Objednám poniklovaný plech 0,10 a skúsim bodovať s 12 V akumulátorom z auta.
Objednávam články s nabodovanými plieškami. Cena rovnaká, ako bez. Tieto články sa už potom ľahko prepájajú letovaním.
čau
Ešte doplním, keby niekto chcel tiež si vyskladať svoju batériu.
Jednotlivé články pred spájaním musia mať rovnaké napätie. Najme tie, ktoré idú do sekcie. Rozdiel pár desatín Volta môže spôsobiť zničenie článku.
Pre bodovanie je dobré, keď poniklovaný plech má zárez medzi plánovanými bodmi zvaru, aby el. prúd nepretekal len povrchom ponikovaného pliešku, ale aby tiekol cez poniklovaný pliešok na pliešok pólu batérie.
Ešte , teda ak som ťa dobre pochopil, tak vyskladaná batéria je ako reťaz. Je taká silná, ako najslabšie ohnivko reťaze, čiže najslabšia sekcia batérie ( paralelne radená batérie (sekcie)) sú články reťaze.
V podstate ano. Predstav si to jako deset flasek od piva. Devet jich dolijes do plna jednu jen z poloviny a pak tech vsech deset flasek otocis. Z deseti flasek to potece pouze dokud nedojde voda v te s polovicni naplni. V pripade baterii jsi tedy limitovany sekci s nejnizsi kapacitou jinak tu nejslabsi sekci budes podvybijet a nicit vic a vic. Ona nejaka tolerance tam je a vzdy se budou clanky casem jak starnou rozhazovat. Ale pokud se dostanes do faze kdy nejslabsi sekce pri vybijeni padne uz treba na 2,5 voltu ale v souctu cele sady bude regulator porad dostavat nad 30 voltu regl nema duvod vypnout protoze on neresi ze na nejakem clanku uz je napeti pod limitem nejnizsiho povoleneho napeti kdy se jeste clanek nenici. Nejrozumejsi je poskozenou zanovni sadu preskladat z clanku ktere v te sade poskozene nejsou.
Pokud chces tunit kutit merit pokusim se ti poslat odkaz na pipaci merak nastavitelneho minimalniho napeti na clanek. Osobne ale nedoporucuju provozovat takovou dratenicinu v realnem provozu kde co se muze prodrit. To se prodre a zjistis zo az kdyz se to o neco prodre a slusne. Na domaci mereni to ale funguje v pohode nemusis nad tim stat kdyz padne napeti na nejake sekci alarm zacne rvat.
https://www.peckamodel.cz/dynf0002-dynamite...
Je to ale merak pouze do 8 clanku. Teoreticky to ale vubec nevadi. Zapojis to do serie prioritne na poskozeny clanek. Sekci clanku nastavis alarm vybijeni na 3 volty kdyz zacne alarm nejvic vybiteho clanku nadavat odpojis vybijeni cele sady a prejdes na vybijeni uz jen treba jedne sekce zdrave sady. Opet hlidane tim alarmem a meris vybijeni dal abys mel nejakou predstavu jaky je skutecny rozdil mezi temi flaskami od piva. Rozdil muze byt v miliamperach rozdil muze byt v amperach. Teoreticky by melo a bude fungovat rozdil doplnit o chybejici ampery. Tedy baterii o odpovidajicim amperovem rozdilu. Jenže !!!!!! Ten poskozeny clanek uz nikdy neda tolik cyklu jako ty zdrave pouze cykly opotrebovane clanky. To je tak maximalne funkcni reseni tuningareni v rijnu jeste dojezdit tak nejak sezonu protoze poskozeny clanek bude uz velice rychle degradovat dal a vic bez ohledu na pocet dalsich provoznich cyklu.
Skladat si svoji baterii zvlast v pripade 10 cl 36 voltu tech je na aliexpres a urcite i jinde mraky za opravdu malo penez fakt dnes uz blbost si skladat baterii sam joo pobastlit z neceho co z nejakeho duvodu castecne odeslo to hlavu patu ma. Nic tim nepokazis maximalne se nezadari ale to jsou zase zkusenosti uz jen ze se treba zlepsis v pajeni a prijdes na figle jak na to.
Jinak domaci testovani cyklobaterii mi tak nejak plus minus vuci realnemu provozu vychazi na trvalou domaci vybijeci zatez cca 4 A a vypinaci napeti nastavit minimalne na 31 voltu letos na jare jsem si kontrolnim merenim pohrbil jednu rozhozenou baterii. V realu stejne nikdo nejezdime stylem pojedu dokud to nevypne tak jsem uz poucen ze neni ani mereni treba merit do minima. Jen ho merit treba sezonu po sezone na stejne vypinaci napeti.
Na meranie batérie som použil malú hračku z Číny viď, foto. Ako záťaž nové vyhrievacie teleso do bojléra ponorené vo vedre s vodou. Prúdová záťaž cca.1 A.
Samozrejme, že je rozdiel merať s BMS a bez BMS, kde treba ztrážiť podpätie.
Samozrejme, že bez BMS, kapacita komplet batérie takmer zhodná s tou udávanou na článku Lionky. Bo ideál od 4,2 V do vybitia 2,5 V na článok.
Vlaste následná kapacita komplet vyskladanej batérie závisí aj na vnútornom nastavení vypínacieho napätia BMS. Keď som mal problém(vadná sekcia), tak BMS vypínalo pri 3,5V na článok. Pravdepodobne, ale je nastavené na vypínanie 3 V na článok.
Nie som si istý, či celkom je to tak, ako píšeš s balancérom, čo sa týka jeho vypínania.
Ako , som písal úplne na začiatku: balancér mi vyplo pri celkovom napätí batérie 35 Voltov.
Čo som oživil vadnú sekciu, tak balancér reálne vypína pri 30 V ( nie pri 25V) na upresnenie.
A, vlastne to čo sa stalo pred oživením: tá jedná slabšia sekcia padla pod 3V, ostatné vykazovali cez 3,5 V. Vypadá to tak, že balancer komlet vypol nie na základe celkového napätia batérie ( jej podpätia ), ale na základe iba jednej sekcie. Tak to vypadá, že balancér si zvlášť čekuje, každú sekciu a keď niektorá dosiahne podpätie, tak BMS vypína.
Teda, tak mi to zatiaľ dáva logiku, pri tej mojej poruche.
Kapacitu sekcie som reálne meral a približne sedí. Preto som si myslel, že ten môj balancér ZLE dobíja tú jednú sekciu.
Ale, ukáže čas, keď znova tá batéria začne robiť náhodou tie isté problémy. Rozoberiem, premeriam, zistím.
Ale, samozrejme, NIE je to môj mega problém. Viac menej má to trochu baví a hrám sa s tým.
Preto, aj ďalšia batéria, bude komplet vyskladaná z jednotlivých článkov.
Objednal som si z Číny nejaké vzorky piatich typov batérii a budem testovať. Následne podľa výsledkov testov (kapacita/cena) kúpim komplet na celú novú batériu.
Zatiaľ dík.
No ja nevim ale podle meho ma smysl si skladat svoji baterii az tehdy kdyz uz se vubec nemusis nikoho ptat jak na to. Jak merit a co merit.
Ono, možno táto naša diskusia prispeje aj ostatným kolegom fanatikom, ktorí by tiež niečo radi sami skúsili a stvorili. Že sa nemusia báť a ísť do toho.
Napr. v živote som nevypletal koleso a podarilo sa.
Motor som kúpil bez ráfiku, lebo takto je to lacnejšie, kvôli cene pri preprave. Chcel som si ho nechať vypliesť, ale potom som si podumal, že to nemôže byť žiadna veda.
A, výsledok ?
Podarilo sa. Hádzavosť vycentrovaná na 0,1 mmm.
Jediný problém čo som mal, tak až na tretí pokus som trafil dĺžku špicov.
Myslel som, že viac ma bude baviť skladať el. bicykel , ako na ňom jazdiť. Skladal som pre manželku. Ju to nechytilo, ale zato mňa.
PS: Nový / hotový bicykel by som určite nekúpil, lebo si vážim svoje ťažko zarobené peniaze. Je to divná doba, keď el.bicykel je drahší, ako AUTO ( bazár ). Pamätám si doby, keď auto bolo drahšie, ako DOM. Síce, asi som moc neušetril ( môj vyšiel na cca.600-700 € komplet s novým bicyklom prerábaným a dielcami z Číny - podobný hotový by vyšiel cez 1200 €) ale aj tak ...
čau
Sledujem túto diskusiu chvíľu s pobavením, chvíľu s obavami, ale desím sa toho že by si tu mal niekto brať inšpiráciu ako na to... Príde mi to ako diel zo seriálu Pat a Mat.
Pritom všetko sa tu už preberalo, a to na dosť odbornej úrovni, stačí si prečítať staršie vlákna, prípadne naštudovať aj inde na webe.
Li-Ion batérie nie sú kocky lega, kto chce bezpečne niečo skladať mal by tomu najprv rozumieť aspoň do takej miery, aby to bolo bezpečné a pokiaľ možno viedlo k použiteľnému výsledku.
A ak tomu nerozumie, mal by sa pýtať a nie machrovať ako mu to ide a aké je to jednoduché...
Naprosto souhlasim s nazorem lubo.skladat si svoji baterii ma smysl az kdyz o tom neco vis.nemusis nutne skladat baterii pouze z top tvrdych clanku. Ale musis vedet co a proc a umet to zmerit Proste se vubec na nic uz nikoho neptas. Skladat si svoji baterii z cinskych clanku je podle meho blbost kdyz jde ta baterie koupitza stejy peniz hotova
OK tvoj názor. Beriem.
Ja mám iný, nevnucujem.
Už sme mimo témy, preto si myslím, že už nemá význam viac diskutovať.
Dík. Čau.
jen jsem se ti snažil popsat a vysvětlit nějake věci jak mi nefungovalo co jsem si prvotně myslel, že by fungovat mělo,uplně zásadně elektronice nerozumim, jen mám možnost co by modelář nějaké ty svoje problémy konzultovat s lidmi co tomu opravdu rozumi na jednom modelářském foru a samozřejmě jako modelař mi už prošlo rukama mraky modelářských baterií ruzného napětí a ruzné kapacity a jakous takous představu jak pohřbít, nebo ještě nějak udržet při jakems takems životě nějakou sadu už mám
jen je rozdíl učit se stylem pokus omyl na bateriích za 300 korun, nebo na bateriích 3000 a víc korun.
Tak som poslúchol Luba a z časti aj teba.
Naštudoval BMS.
čo ma zaujalo :BMS odpojí celou baterii v okamžiku, kdy napětí v tom jediném nejslabším článku klesne pod kritickou úroveň. TOTO SOM POTREBOVAL VEDIEŤ. Preto, ani tebe neodporúčam (ako si Ty hore písal ) obchádzať BMS pri pripojení batérie do záťaže.
Čiže BMS nevypína na základe podpätia celej batérie, ale keď hocktorá sekcia dosiahne prednastavené minimum.
Kapacitu problémovej sekcie som meral a tá je OK.
Skontroloval som spoje ( pre istotu aj preletoval ) BMS problémová sekcia.
Ak, vyskladaná batéria bude mať ešte problém, tak MUSÍ BYŤ VADNÉ BMS !
Toť vsjo. Už nie je čo viac dodať.
JE TO JEDNODUCHÉ !
Čiže BMS nevypína na základe podpätia celej batérie, ale keď hocktorá sekcia dosiahne prednastavené minimum..................................................................................................
ty jednodušší BMS vypínají pouze na součet napětí.zkoušel jsem při vybijení odpojit drátek bms z jedné sekce a beterie byla stále aktivní až do napětí cca 30V, teprve poté bms baterii vyplo.
PS: ale on je to jednoduché. To nie je jadrový reaktor.
A, vždy je dobré nejaká diskusia.
Ono je fajn, že niekde ti je to zahrabané, ale kto to tu bude vyhrabávať v tých tisícoch príspevkov.
Keď , nemáš niečo k veci, tak ickaj radšej na pol deci.
Ono i těch čínských baterií existuje řada,některé lepší,některé horší. Někteří prodejci u jejich 4p baterie napíší,že má 40Ah,jiní napíší,že má 10Ah. Nechce to prostě věřit všemu,co se píše. Osobně myslím,že pro nějaké nenáročné ježdění s 250W motorem,třeba pro babičku na cestu do Pennymarketu to stačí a vyjde to levněji,než drahá značková. Já používám pro 250W motor dvě paralelně zapojené čínské 4p10s a 2p10s. Moje potřeby to splňuje a ještě se mi nestalo,že by mi ty baterie v zátěži vypnuly. Motor se snažím využívat jen v místech,kde bych jinak nevyjel a po návratu z cest zjistím,že baterie má ještě necelých 40V. Takže moje potřeby to splňuje a zatím jsem spokojený.
250 W úplne stačí, keď sa chceš bicyklovať a nie jazdiť, ako na motorke.
Teda záleží na čo ten bicykel máš.
Ja mám 350 W a mám ho nato, aby som jazdil všade tam, kde auto ani motorka nemôže a tam, kde by sa mi peši nechcelo. Čo to znamená ? Že na elektokole, som spoznal detaily môjho blízkeho aj vzdialeného okolia.
Ale, už zachádzame do inej témy.
Ja som písal, niečo o vlastnej stavbe batérie. Dumal som, či kúpiť hotovú, alebo si ju vyskladať. Vyskladať s polotovarov aku pakov, alebo na kompletku s jednotlivých článkov. Išiel som do jednotlivých článkov. Tam sa natíska otázka BODOVAŤ a či LETOVAŤ. Vyriešili to Číňania za mńa, tým že už nabodovali pliešky na batérie. Stačilo potom ich porepájať letovaním. Stavba batérie je úplne jednoduchá, keď človek trošku rozumie elektrotechnike. Najväčší problém, bol úchyt, násuvna lyžina prepájajúca batériu s bicyklom.
PS: asi takto vypadá moja lepenica.
A vyplatí se si to sestavovat z čínských dílů sám,když sestavené baterie i s BMS prodávají Číňané od nějakých 1300Kč? Je pravda,že baterie 5p nenabízejí. Obvykle nabízejí 2p,3p,4p.
90 % komponentov na el. bicykle predávajúcich vo svete je z Číny !!!
Prečo niečo sám robiť ? Pre radosť a pre tvorivosť.
Prečo batériu skladať z jednotlivých článkov a nekúpiť stvorený polotovar z BMS ? Nie preto, že 5 nie je , ale platí to isté čo som o dva riadky vyššie napísal.