Neznáte prosím někdo nějaké objímky nebo něco podobného co by udrželo baterii na mém rámu. Stalo se mi že při pádu kola dva závity a dvě stahovací pásky neudželi baterii (taky že baterie má 6kg). Rám je hliníkový. Další info poskytnu
do toho rámu musíš použít nýtovací matice, dají se koupit třeba v Hornbachu, osobně bych doporučil kovové, měli by stačit 4ks M5
Hliníkové se mi neosvědčili, časem se proklepal závit
těžko je ale zatáhneš do toho rámu bez originál kleští, tak by bylo asi rozumnější objet v okolí nějaké firmyčky, soukromníky co pracují se železem a nechat si to udělat---teda pokud ti bude líto kuli pár matkám kupovat ty kleště.
https://www.google.com/search?q=n%C3%BDtovac%C3...
https://www.youtube.com/watch?v=cliyzWgEsZU
Ja dávam plech v tvare širokého U-profilu na zvislú rámovú rúrku, bývajú tam závity pre druhý držiak fľaše. Batéria do neho po úplnom zasunutí dosadne a už sa do boku ani nepohne. Pri tých ťažších a častokrát celkom vysokých batériách je uchytenie na dve skrutky úplne nedostatočné, ale ani ďalšie skrutky a úchyty v jednej línii problém celkom neriešia.
Ja to mám takto
To je moc nízko, ideálne je to v mieste kde sa batéria dotýka zvislej rúrky. Potom to aj na 2 skrutkách drží tak že s tým nejde pohnúť do boku ani milimeter.
Nemohol som to dať vyššie lebo ten držiak nedovolí.Je zo zadného svetla a vrtať diery nechcem,origo tam neboli. Ale je to velmi pevné. Inak keď som to tam nemal tak stačilo občasné dotiahnutie troch uchytov na flašu a žiadne problémy s uvolňovaním matic neboli.
Tohle asi zkusím, ale taky si asi udělám jiné uchycení takových těch kolejnic na baterii. Závity už moc nechci dávat
Jaký průměr má trubka, ke které chceš baterii připevnit? Pokud nechceš zbytečně do rámu vrtat, šlo by použít svěrný spoj. Mám nějaké masivnější objímky, různých průměrů, ty by baterii udržely.
Možno dám typ.
Podlej lyžinu epoxidom. Aby, sa plnou plochou dotýkala rámu. Ja som si robil vlastný úchyt batérie, rybinu lyžinu. Je dlhá cca.200 mmm, široká 50mmm. Prišrúboval som ju dvoma skrutkami do rámu, na miesto flaše. Oblepil páskou a zvrchu nalial epoxid. Batéria má cca.4kg a perfektne drží na dvoch skrutkách.
Nie je lyžina prilepená, ale leží celou plochou na ráme bicykla. Môžem ju dať dole. Drží iba na tých dvoch skrutkách. Bude to aj tým, že rám bicykla , spodná trubka nemá okrúhly profil, ale lichobežníkovi.
To dává smysl,aby ten držák jen neležel naplocho na rámu a držel jen na dvou bodech šroubů. Musí být ale dost složité oblepit to páskou tak,aby epoxid nevytekl. Existují ale i dvousložkové epoxidové tmely,které jsou jako plastelína,když se zapracují ty dvě složky dohromady,tak to ztuhne na kámen a nechá se to případně později tvarově upravit, obrousit, nabarvit. Nejlepší by bylo omotat tu rámovou trubku smršťovací fólií,co se s ní balí balíky, pak nanést vrstvu té hmoty na ten držák,přitisknout ho na rám, připevnit ho a pak tou hmotou ještě dotvarovat boky. Po vytvrdnutí jednoduše sejmout a obroušením upravit okraje. Tím by měl vzniknout držák,který bude k rámu přiléhat v celé své délce.
Dal som hliníkovú lepiacu pásku. Nepodtiekla ani kvapka. Samozrejme, že najväčší problém, aby epoxid dobre zatiekol do všetkých kútov.
Pásku som dal aj na rám pred namontovaním lyžiny, aby sa neprilepila o rám.
To by se, pohodlněji než na rámu, odlévalo, kdyby sis vyrobil nějakou formu,třeba s novodurovou trubkou. Odlít si to pohodlně v rovině na stole, případně i s nějakými výztužemi do té pryskyřice. Byla by s tím lepší práce. Pak bych ten hotový držák obrousil, nalakoval, podlepil oboustrannou páskou, přilepil ho na rám a přitáhl ho těmi šrouby.
Bez debaty. Keby napr to bola rúrka a nie nosník lichobežníkového tvaru, ktorý nie je po celej dĺžke rovnaký.
Len sa zopáknem. Takto je to jednoduché a drží to dobre. Nemusíš n ič špekulovať. Oblepíš, naleješ, zoberieš nejaký dlhší drôt a s ním epoxid napjechuješ a hotovo. Na dvoch šrúboch 3,5 kg batéria, cez 4000km najazdené aj v horskom teréne a drží. DOPORUČUJEM túto úpravu, ak ju ešte nemáte.
Dúfam, že zajtra keď si niekde vyrazím, tak odpadne lebo som prechválil.
PS: obojstranná páska, nebude dobré riešenie.
Prečo?
Čo ja mám také pásky, tak sú cca.2 mm hrubé. Nalepíš , dotiahneš na pásku. Páska pri tej hrúbke péruje / pruží. Lepšie je, keď epoxidová podložka pod batériou je nepružná, leží priamo. Skrutky nie sú namáhané výkyvmi ťažkej batérie pri natriasaní v teréne.
Pre istotu, ešte raz. Ja rám nemám s trubiek okrúhleho prierezu, ale z lichobežnikového.
Aby som iba netáral, tak prikladám foto.
To biele pod batériou je teflónová lyžina s rybinovou drážkou a pod ňou to čierne je odliata epoxidová podložka. Celá batéria drží iba na dvoch skrutkách, ktoré boli určené na flašku.
Baterii lze zafixovat páskou spolu s horní rámovou trubkou. Je to však na úkor snadného vyjmutí baterie.
https://i.postimg.cc/jjQ0s8QH/2018-10-04_17.56...
I amtérská úprava může mít profesionální úroveň.
Pro uchycení nosiče baterie se běžně uchytí lyžina ve třech bodech - jak to dělají i profesionálové - za pomoci "nýtovacích matic" rozměr M5, které seženete např. zde:
https://www.vjrousek.cz/nytovaci-matice-ocel...
jak nýtovací matici "instalovat" se dozvíte např. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=VIUVq6zYHT4
nebo zde:
https://www.youtube.com/watch?v=Ax9fXQN4dGU
No Problem! Přeji zdar vašemu počínání! :-)
Taky mi to prijde a delam prez ty nytovaci matice. Na tvarove problematicky ram Kolobezka kostka jsem si nechal vytisknout presne tvarovane podlozky ktere pak jen upravim aby vysledna dosedaci plocha pro drzak baterie byla v rovine.
Prvne jsem taky delal dosedaci luzko pomoci epoxidu. L285 a uhlikove vlakno. Jde to ale je to neskutecny oser kdyz to dnes uz jde vyresit prez ty 3D tiskarny. Nemam nic proti objimkam treba na destove svody. Na kole bych to ale takto mit nechtel. To ze neco bastlim nemusi nutne znamenat ze to bude hnusny a i kdybych to elektro jednou zrusil. No boze tak budou v ramu tri ctyri nytovaci matice na ktery bych pak pridelal treba nejake brasnicky na mobil sustakovku svacinu.
ach jo, to že nýtovací matice se dají přidělat bez kleští, jsem se dověděl až když jsem kleště koupil.
Správný cyklista to nacvakne rychloupínákem+ osou nebo pár matičkama M6.
Takže kleště se dají u mne v UH zapůjčit...
Te koupe klesti vubec nelituj. Ja to doposud delal prave prez ruzne bazmeky pomoci sroubu ale ono to je timto zpusobem pekna pakarna takze ty kleste koupim nakonec taky jeste zvazuji takovou redukci do akuvrtacky. Ale tam je pak zase problem s prostorem nad tou redukci a samotnou vrtackou.