Zdravím přátelé,
Rád bych se zeptal jestli je možné přes USB nastavení v pc, změnit citlivost přišlapu u motoru max drive. Momentálně funguje rak, že pocitově snad nezabírá, jen v případě že silněji šlapu, což ale vyústí v celkové zrychlení a to nejde do nekonečna.
Dík
dělá se to tak, že se zvýší max přípomoci motoru na jednotlivých stupních. Hlavně 1a 2 jsou dost omezené. Citlivost torzního snímače bude zřejmě i souviset s nastavením reakční doby atd. Tak jednoduché to asi nebude. Ale sám bych se do toho moc nehrabal, chce to někoho zkušeného
To je právě problém. Výkon na jednotlivých stupních bych hodnotil jako plně dostačující, ale citlivost ne. Pocitově to jede jak normální kolo bez motoru,ale s handicapem, protože kolo je těžší než normální. Mám přestavbu bez torzniho snímače a naladil jsem si výkon cca 70,160,250,350,450w na jednotlivé stupně a nemůžu si to vynachválit, přepínám dle potřeby. Manželce jsem koupil nyní kolo s max drive motorem a říkal jsem si že bych si pořídil taky, ale s takovou připomoci bych to delší trasy neuslapal. Motor je jinak výkonově perfektní a silnější než mám já, jen ta citlivost snímačů je opravdu (pro mě) špatná.
Podle mě je to spíš nezvyk při přechodu z kola s řízením pomocí senzoru otáčení, u kterého stačí mít zařazen lehký převod, točit jde snadno a většinu práce vykonává motor. U torzního snímače přidává motor výkon v násobcích (200%, 300%..) k výkonu jezdce a tento výkon tedy musí být nenulový. Cíl lehkého šlapání je dosažitelný, když u torzního řízení zařadíš nejsilnější režim asistence.
Tak jsem měl nyní možnost kolo s torznim snímačem vyzkoušet na delší trase, mohu tedy trošku porovnat. Moje kolo má přestavbu bez torzniho snímače, na něm jsem najel cca 3000km (papírový výkon 350w v reálu mám nastaveno 80w-480w max) . Manželce jsem koupil author s max drive.a něm mám 80km.
Ze všeho nejdřív bych se zmínil o reklamaci displeje která nás postihla hned po týdnu. Než se vyřídí reklamace, koupil jsem jiný displej c965. Tento ukazuje aktuální spotřebu ve watech a celkem jsem se musel smát nominálnímu výkonu 250w. Na první projížďku jsem jel do 27km/h,tak jak byl nastaven originál displej, na druhou jsem vypnul omezení rychlosti. Motor při rozjezdu tahá 650w a při normální jízdě jede celou dobu klidně 400-500w (ne krátkodobě jak se všude píše).
Vynechám-li původní nastavení připomoci kdy pod jedničkou je maximální výkon 17w což je opravdu nic, tak jsem zjistil že po celou dobu stačí mít nastavenou nejvyšší připomoc a spotřebu regulovat přehazováním. Větší pastorek a motor pomáhá třeba jen 80w,nejmensi pastorek a pomáhá kolem 400w a více. Přitom pocitově na nejmenší pastorek nemusím tak zabírat a motor táhne, což je ale paradox, protože s větším pastorkem jedu více za svoje a ikdyz bych se měl méně našlapat, opak je pravdou, a vzhledem k tomu že mám špatnou pravou nohu a námahu v ní za chvilku poznám,tak jsem po cca 20km jízdy zůstal jen na nejmenším pastorku,coz ale nesvědčí vůbec řetězu ani kazetě. Tento styl jízdy se nejvíce blíží motoru bez torzniho snímače. Celkově jsem dávkováním motoru rozladěn - motor jede hezky, má opravdu sílu a jde s ním vyjet snad každý kopec, ale pomoc na lehčím převodu je nevyvážená a celkem by mě zajímaly vaše (pokud možno objektivní) názory, nebo přesněji porovnání s jinými motory jako bosh nebo yamaha. Z mého pohledu bych potřeboval na tomto motoru trošku zvýšit citlivost přišlapu a bylo by to dokonalé. Výkon se dá vždy regulavat především kvůli dojezdu stupněm připomoci.
Názor manželky je jiný, dopíšu níže...
Manželka má první zkušenost s ekolem až nyní, nikdy na žádném ekole nejela, nemůže tedy srovnávat, což je dobře :-D.
Dle jejich slov by už na obyčejné kolo nesedla. Podle ní i vypnutý motor nemá žádný odpor a jízdu bez motoru hodnotí jako lehčí (nebo stejnou) než na předchozím kole bez motoru (to bych se hádal, ale budiž). V mnoha případech při kratších úsecích motor ani nezapina. Do kopce ale přehodí na nejmenší pastorek protože podle ní motor opravdu zabere až na nejmenším pastorku a nestojí ji to zdaleka tolik síly jako na větším pastorku (tady se shodneme a potvrzuje to moje slova).
Celkově kolo hodnotí jako perfektní a konečně se mnou jezdí i na delší trasy kopce, nekopce. Což je paráda.
Pokud měření výkonu není zatíženo příliš velkou chybou a motor skutečně neustále odebírá 400 – 500 W, pak je někde zásadní chyba a kolo by jste měli reklamovat. Opravdu vám baterka vydrží jenom cca jednu hodinu jízdy ?
Nemyslím si že je to na reklamaci, u každého kola najdete napsáno 250w a krátkodobé třeba 500-600w. Mohu potvrdit že tam je výkonnostní rozdíl mezi mým kolem a manželky. 450w vs 650w je už citelný rozdíl navíc má manželka přední prevodnik menší, takže pocitově při plném záběru měl motor snad 2x více síly než můj. Jinými slovy ten výkon tam opravdu je, ostatní motory jsou na tom jistě stejně, což je poznat při odblokování - čip, nebo soft úprava, neupravuje výkon, jen omezení v překročení rychlosti. Proto jsem se musel usmát tomu 250w výkonu, který je snad všude větší. Navíc to bylo na baterii hodně poznat. No v každým případě by mě zajímal názor lidí co mají třeba bosh, nebo yamaha motory. Myslím že display u kol v obchodech záměrně neukazuje spotřebu ve watech.treba se ale pletu...
Nezmiňujete při jaké rychlosti byl ten odběr 400 – 500 W.
Vzhledem k tomu jak popisujete reakci kola na šlapání to naopak na reklamaci je, buď jsou problémy s čidlem kadence šlapání popř. s torzním čidlem, nebo je rozhašená řídící jednotka. Kolo dává maximální výkon při nízké kadenci, normálně to je naopak při vysoké kadenci. Ale je to vaše kolo a zřejmě vám to tak vyhovuje.
doufám že jsi to nemyslel tak, že se má jezdit s nízkou kadencí. Motor samozřejmě je nucen dávat vysoký výkon, chtěl bych vidět ty proudy, co tam tečou a jak daleko se dá dojet. Účinnost motoru je naopak při vysokých otáčkách, Yamaha myslím udáva kadenci 100 ot
Myslím to tak že mu teď kolo funguje nějak divně a nutí ho používat nízké kadence pro dosažení vyšších výkonů. Což je samozřejmě špatně, protože motor pak pracuje v oblasti nízké účinnosti a proto má ty vysoké odběry a zbytečně dostává zabrat motor i baterka.
Dám-li vzadu nejmenší pastorek motor jede mezi 450-600w až do vyřazení rychlosti (27km/h). Víc se s kolem nejezdí, to že jsem měl vypnuté omezení bylo opravdu jen na zkoušku. Manželce jsem to ani neříkal,aby ji nenapadlo to tam mít (ikdyz je pravda že ona by to asi nevyužila).
No ale jsem rád že jsou tu další reakce, pač to fungování motoru se mi taky nezdálo. Takže se na to u prodejce zeptám, výkon by ve špičce měl být větší, ale to dávkování vykonu mi přišlo taky nelogické. Otevřely u nás novou prodejnu s koly, kde je možné kolo vyzkoušet. Zkusím se projet na stejném motoru na jiném kole. Chtěl jsem si koupit také nové kolo, ale pokud by fungovalo obdobně, tak to pro mě torzni snímač vážně nemá smysl.
Jednotlivými stupni na kole s torzním senzorem nastavuješ poměr elektrické pomoci s ohledem na sílu šlapání. Výsledný příkon ve wattech je úměrný terénu a rychlosti šlapání. Pro maximální efektivitu je dobré držet kadenci šlapání aspoň 60 ot./min a podle toho řadit příslušný převod. Při pomalém a silovém šlapání účinnost motoru klesá.
No právě, "Do kopce ale přehodí na nejmenší pastorek protože podle ní motor opravdu zabere až na nejmenším pastorku a nestojí ji to zdaleka tolik síly jako na větším pastorku". Takhle používat motor je děsivé, u ženských bohužel normální, většina se řazením neobtěžuje. Je to prostě motor, držím pokud možno konstantní otáčky (kadenci šlapání), těch 60 je myslím pro většinu lidí optimální. Klesají otáčky, řadím, stoupají, řadím. Je to stejné jako u auta. Bohužel jsou řidiči, kteří v 50 km/h zařadí za 5 a jedou kopec nekopec za 5, dokonce jsem slyšel názor že tak šetří motor a mají nízkou spotřebu, když jedou na nízké otáčky. A je úplně jedno, jestli je to Bosch nebo Yamaha. E kolo není kripl kára, motor je jenom na přípomoc
Priteli nevím jestli má smysl abych na tvůj komentář vůbec reagoval... Četl si vůbec důvody proč přehodi na nejmenší pastorek, nebo se potřebuješ jenom vykecat a hodit tady nějaké moudro. Podobně inteligentní komentáře budu mazat.
už jsem ti to psal na začátku, Max drive má nastavené omezení na jednotlivých stupních přípomoci. Navolením velikosti zadního pastorku myslím vznikají jenom pocity. Navíc netuším, jak se ti povedlo vypnout omezení rychlosti, když to u motorů vyrobených od 2019 nejde.
Heslo na display odblokoval limit, navíc mám kabel USB do motoru, jen se mi do toho nechce hrabat, je to v záruce. No ale není to o rychlosti, manželce úplně stačí těch 27km a dle jejich slov je zbytečné jezdit rychleji.
O připomoci na jednotlivých stupních vím, ale to s tím nemá vážně nic společného. Vím jak to funguje a sám jsem to na svém motoru upravoval.
motor bez torzního snímače umožňuje bez námahy točit klikami a ono to jede. S torzním snímačem tohle zřejmě nedosáhneš, na druhou stranu to je dobře. Existuje motor Bafang Max drive, vypadá stejně jako M400, nějaký odlehčený, ten torzní snímač nemá. Myslím že to do levnějších kol dávají, ale nikdo to nějak nezmiňuje, myslím to často netuší ani prodejci
Bafang Modest, jedná se o středový motor, ale řízení má senzorem otáček... https://ekolo.cz/stredovy-motor-bafang-modest
Ondrap: dík za reakci. Problém je v tom, že šlapu li rychleji, tak jedu opravdu téměř za své bez ohledu na stupeň připomoci a to je to, co jsem řešil jako úplně první věc. Pocitově motor zabírá až když cítí že jsem vyvynul určitý tlak ale málo se otočily kliky. V tom případě zabere, jinak když třeba v kopci přehodím na největší pastorek abych si ulevil, jedu téměř za své a našlapu se jak blbec - tady tedy přestává mít smysl, abych jel na elektrokole. A je to to, jsem řešil v úplně prvním příspěvku. Nakonec až jiný displej ukázal že to bude pravděpodobně chyba.
Doporučuji obrátit se na http://www.skladacikola.com/Programov%EF%BF...
-za 450 Kč nastaví dle požadavků.
Tovární nastavení pravděpodobně upřednostńuje otáčky -při nízkých dává větší přípomoc. Při vyšších zase ubírá, tedy na větší pastorek jedete skoro za své.