Ahojky, poraďte prosím co přibalit jako první pomoc pro kolo, když jedeme na štreku asi 300 km. Mě napadlo jen lepení, ale to určitě nebude všechno....
Duse, lepeni, montpaky, imbusy...mobil, seznam cykloservisu:-) Jako zenam a navic s detma vam rad pomuze kazdej muz. Ale zase aby mel cim opravovat, kdyz vas potka na polni ceste:-)
Michale, ale na to musíme snad vzít extra vozejk :o)
Když už se vzpomíná vozík,doporučil bych i metr drátu,lepící pásku a nějaké šrouby s matkami (asi tak M4,požádat mužského o pomoc při výběru).Moc místa to nezabere a než se najde ochotná pomoc na nouzovou opravu to stačí.Když jedete samy,musíte být šikovné.
Díky moc za rady. Klidně pokračujte. Každá rada vítána. Čím víc to bude připomínat popis pro naprosté cyklistické analfabety tím to bude pro nás srozumitelnější. Mužskýho na radu nemáme.
Skus se podívat tady.Myslím že je to hodně podrobné.http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloinformace...
Ten mužskej by ale byl nejlepší.... Měly byste vystaráno, je to jen jeden kus a tedy se dá uhlídat.
Jenže dosud jsme nenašly nikoho kdo by si troufnul jet s námi.
Musíte usilovně hledat a jít na to velmi, ale velmi opatrně! My muži jsme od přírody citliví, stydliví a velmi plaší...
Plachým se každý stane, když se dozví co vezeme ve vozíku :o)
Tak já nevím jestli si děláš srandu.......to co napsal Michal je úplný základ-to vozím pořád.A pohodlně to dáš do podsedlovky.Na 300 km bych toho vzal mnohem víc,jinak si můžeš výlet pěkně znepříjemnit. A jestli jsi opravdu laik /a vypadá to že jo/tak ti ani "štreku" 300 km nedoporočuji.
A když už Michal radí to lepení, tak samozřejmě pumpičku ;-)
:o))
Ceceee...ty mas houby pliceee:-))) To ja psoukam ustne:-)
Já ty plíce budu moc potřebovat
A balónek a oblek tučňáka proti trudomyslnosti....teda pokud budete draftovat.....
Jinak vážně bych doporučil silný gumičky, třeba zavařovačky, to je neuvěřitelně univerzální věc na přichycení. Od brzdový páčky při přepravě vlakem až po nalomenej blatník.
Něco skladnějšího proti trudomyslnosti a malomyslnosti nemáš?
Pleskacku slivovice :-)
JInak k tomu co je napsany nahore, nytovacku, centrkic, nejaky rezervni draty (po nasem spice) , brzdovy lanko, radici lanko... jeste me trea neco napadne, dolu jsem to jeste nedocetl, proste jsem musel zareagovat na tu trudomyslnost :o)
To ja vozim ty pasky se suchym zipem na lyze. Je neuveritelny, ze maj i docela silu.
Ale zatim jsem je pouzil fakt jen vevlaku, kdy jsem s nima zabrzdil kolo.
Ale kdyz pise Zakarr gumycky na prichyceni, tak ty pasky se dobre stahujou a pouzivaj. Me to drzi dusi pod sedlem. Mam tam dva.
Vypadá to jako zbytečnost, ale určitě se hodí nýtovač na řetěz. Zrovna o víkendu se o tom přesvědčil jeden cyklista kousek za Brnem. Bez mého nýtovače by si dost ošlapal tretry.
Taky kreditní karta se na výlety hodí. Je hrozná otrava vozit navíc jeden batoh na peníze. A dá se s ní oškrábat bláto z kola... :o)))
Nýtovač na řetěz??? Co to proboha je? :o)
Hele a náhradní rám, zvonek, pření a zadní kolo si brát nemám? :o)
Nýtovač je taková celkem malá blbůstka, kterou spousta lidí nikdy nepoužije. Sem tam se ale stane (zásadně velmi daleko od civilizace, k večeru a za počínající průtrže mračen), že vlivem špatného řazení dojde k rozpojení řetězu. Kolo se stane nepohyblivým krámem k ničemu. Je třeba vytáhnout nýtovač, odstranit vadný článek řetězu a buď pomocí rychlospojky nebo náhradním čepem řetěz znovu spojit.
Váží to pár deka, místo to nezabere a může to dost významně pomoct. Už jsem taky nýtoval...
Může vypadat třeba takto :
http://www.bikestore.cz/inshop/shop.asp
Hmmm, v tom odkazu se objeví pouze úvodní stránka. Koukni na "Doplňky a ostatní" a "Nářadí"
Nýtovač je ten třetí od konce.
A nebo treba tady:
http://kupkolo.cz/product_info.php?products_id=498
No, ja me jeden malej jak se prodava v krabicce od zapalek a uz nekde vypadl.
Doporucil bych kouit uz ten integrovanej v cele rade naradim. to se jentak neztrati.
Asi neco takoveho. Budu to ted kupovat, protoze jedina moznost jak se dostat ke cvemu naradi je vystehovat celej sklep plnej krabic na staveniste. ale toto nebudou vyhozene penize.
http://www.nejlevnejsi-kola.cz/cz/detail...
Paštiky!!!
díky díky díky. Udělám si seznam a zapakuju další vůz.
Hele máme s dcerou nový kola, je něco na co si máme dát pozor?
Je na nich ujeto asi 100 km
Nechte si je očipovat a pojistěte je.
Jo a solidní zámek, aspoň 80 cm dlouhý - čím delší, tím lepší.
Nevíte někdo, kde se dá v severních Čechách očipovat kolo?
Docela by mě to pro klid duše zajímalo.
Tuším, že jsem cosi zaslechl o Teplicích. Ale není to natuty - pro mě je to trochu z ruky ...
Teď mne napadl třeba i kousek hadru na otření rukou po servisním zásahu někde v přírodě... Nebo zvlhčené ubrousky... Ten šmír, např. z řetězu, nebo i jiná špína jde jinak z rukou dost špatně, do trávy se to jen tak neutře...
Možná místo nýtovačky aspoň jednu spojku na řetěz... Repelent... A určitě i nějakou tu "první pomoc" při nějakém karambolu...
Hlavně dobrou naladu.
Dobrá nálada a elán nám nechybí, ale jak dlouho nám to bláznům vydrží, těžko říct.
Občas tu padla slova, že si budu muset vzít slovník, abych věděla co to je. Jakým jazykem jste to na mne mluvili? :o)
Ale v každém případě vám všem moc děkuju.
Koukám, že ti radili samí chlapi. Přídám se tedy já, jako zástupkyně žen.
Co vozím já vždycky , bez ohledu na délku trasy.
1. Koupila jsem si v cykloservisu nářadí na kolo. Dělají se takové soupravy, stojí kolem 500,- (i méně), některé jsou i s nýtovačkou. Pokud je bez nýtovačky, je nutno nýtovačku přikoupit zvlášť - je fakt důležitá.
2. Sada lepení - je maličká a stojí něco kolem 20Kč. Vždy kupuji tak 3 a tak přesně nevím.
3. Duši - určitě, i když budeš mít lepení. Ne vždy jde vše zalepit.
4. Pumpičku - tu nejdřív vyzkoušej, ne s každou jde kolo napumpovat. Stačí taková malá, ale kvalitní. Taky bacha, aby šla na vaše ventilky u duše. (dva druhy ventilků - galuskové a auto ventilky)
5. Malý hadřík .
To vše se mi vejde do malé brašničky pod rámem. Pumpičku mám pod košíkem na lahev.
Pak je samozřejmě nutné zkontolavat kolo. Utáhnou šrouby, kontrola brzd, lanek, klik - dotažení. Kola máte asi nová , pochybuji tedy , že by byly španté brzdy (špalky) nebo lanka. Pokud tedy nemáte nějaké dvoutisícové baumaxy.
Teda , to jsem se rozepsala. Až jsem sama lekla.
Baumaxy nemáme, ale asi to taky nebude velká kvalita. Já se v tom nevyznám, ale jsou to kola Kellys. Snad nám vydrží.
To by měla.Kola Kellys v hypermarketech neprodávají.
Jo, Kellyse mám taky. Je to docela držák.Ještě mě nnikde nenechal , až tedy na přetržený řetěz, ale o něm jsme věděla , že nic moc. Jen jsem výměnu odkládala na víkend.
Kola Kellys jsou dobrá. Jsou i lepší, ale za tu cenu co se prodávají jsou plně vyhovující. Sám jedno sedlám. Jinak balím asi to samé jako "Ane" To chcete těch 300 km ujet za jeden den? Né že by se to nedalo, ale podle toho co čtu, předpokládám, že toho moc najeto nemáte. (myslím to v dobrém a v žádném případě se neposmívám)
Já to taky neberu jako posmívání. Za jeden den to samozřejmě nechceme ujet. Máme na to tak deset - čtrnáct dnů. Jukni sem - http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2741
Já osobně jsem schopná ujet za den s vozíkem tak 60 km, delší trasu asi ne, to bych už umřela. Ale to ani nechceme, protože vezeme děcka. Ta budou ve věkovém rozpětí půl roku až čtyři roky, tak musíme program hodně přizpůsobit jim. Časté a dlouhé zastávky na krmení, kojení, přebalování atd atd.
Snažím se teď jezdit opravdu každý den, ale žádný zázraky to nejsou.
Hlavně to chce hodně pít. Teď nevím jestli mám Těm dětem závidět tu sqjelou jízdu a nebo nezávidět to teplo ve vozíku. Já totiž vídávám jen vozíky s pevnou kapotou (myslím tím fólii) Ono je to asi zapotřebí k vůli bzučícím potforám, ale nějaké okýnka to má, nebo to má snad klimu:o)))
Já tedy jezdím jen se zataženou síťkou, která je ochranou jak proti lítajícím potforám, tak proti kamínkům. Slídu nechávám jen při dešti. Když se otevře zavazadlový prostor, tak se vozík větrá docela dost.
Právě i kvůli teplu chceme vyjíždět brzy ráno a pak přes největší horka někde zaparkovat.
Docela Vám závidím :o)) Nevezmete mě s sebou. Horší, že já mám už děti větší, ale do vozíku bych je určitě dostal, poněvač se jim nechce šlapat :-( Taky s něma příští týden vyrážím ven pod stan, ale budem na jednom místě a budem prozkoumávat okolí.
Tohel sem asi nepatří. Taky pamatuji , když se staršímu synovi nechtělo šlapat. Nakonec ho nalákalo auto na dálkové ovládání. Po příchodu ze školky se vrhnul na tréning. To je již 13 let : to auto nás pak stálo 5000,- . Na to dobu slušná pálka a jeli jsme pro něj do Rakouska. Měsíc na to se nám narodil druhý cyklista. Dneska si ten starší dá za rok těch svých 12000Km. Když je den bez kola , má absťák. Mladší už jezdí taky docela slušně. Loni asi 4000,- . Letos strávil týden na Zadově od bike klubu Vimperk a od té doby jezdí a jezdí a mě poučuje, že ten terén redy nic moc - tedy jako já. Jen si počkejte. taky se dočkáte
Ještě se chci zeptat na mapy. Koukala jsem tady v diskuzi, že někdo jezdí i podle autoatlasu 1:100 000, někdo jen cyklomapy. Co doporučujete? A od koho ty mapy...
Ja jsem nedavno objevil mapy, ktere mi maximalne vyhovuji. Meritko 1:70000. Jsou to takove oranzove od Kartografie Praha. Najdes je tady http://www.kartografie.cz/ (vlevo odkaz Cykloturisticke mapy). Je tam vse potrebne.
Jinak obcas jezdim podle klasickych, turistickych, zelenych padesatek (sbiram je). A obcas, kdyz zrovna nemame mapu dane oblasti, tak jezdim podle stovky. No a na pristi rok jsem si koupil atlas Skandinavie 1:250000:-)
Stovku bych použil jen na hrubší orientaci po silnicích. Já používám 1:50000 od KČT, protože se mi nejlíp přepočítává vzdálenost a jsou tam i pěšiny, které bych na stovce marně hledal.
A když náhodou mapu ještě nemám, tak si ji stáhnu z netu, vytisknu pár listů a slepím. Jako nouzovka je to plně vyhovující.
Takže radíš koupit přímo cyklistickou mapu i když pěšiny budeme muset vynechat?
Jsou buď turistické mapy (KČT, ...) nebo cykloturistické mapy (Shocart, ...). V těch cykloturistických najdeš (jak píše Burajda) i výškový profil různých doporučených tras a jiné užitečné info. V turistických si výškový profil trasy musíš spočítat z vrstevnic. Rozhodně bych si ale koupil 1:50000. Podle atlasu světa jezdí jen Mamut (ale jde mu to, směr vždycky trefí) :o)))
Hmm, vrstevnice..... co to je? :o)
Vrstevnice jsou bud takove tenke hnede cary na mape, ukazujici vyskovy profil...A nebo je to nase mila recka bohyne Radka:-)
Co se map týče, já používám převážně "50" (1:50 000). Pro Tebe, respektive vaší výpravu, bych doporučovala speciální cyklomapy, které se skládají z vlastní mapy a popisu jednotlivých vyznačených tras (včetně výškových profilů). V té popisové části je totiž také seznam cykloservisů v dané oblasti. To bych pro vás pokládala za důležitou informaci.
já jezdím bez problémů podle autoatlasu 1:200 000, v zahraničí i podle 1:300 000. CHce to ale pořádně vybírat a srovnat třeba čtyři různé mapy stejného měřítka, každá je jinak podrobná. Občas se stane, že třeba na mapě 1:200 000 je víc detailů, než na 1:100 000.
Krajně nedoporučuju se v ČR spoléhat na značené cyklotrasy, a to ani tzv. páteřní (s jedno a dvouciferným číslem). Až příliš často vedou zcela neprůjezdným terénem.
Nejhorsi je, ze zapominate na ty PASTIKY! To se vam vymsti:-)))))
Proboha všemu se divíš , k tomu nové kola a chcete jet 300km ?? To jsi fakt dobrá,ale asi si to moc neužiješ........
Občas je u věty smajlík všimni si. :o)
Je fakt, že něčemu tady nerozumím, tak se zeptám. Každý tady nějak začínal ne?
Nová kola máme zkrátka proto, že stará dosloužila na tom není nic divného.
Možná jsme blázni, ale jedeme na dovču, ne na Tour de France, nejedná se nám o žlutý trikot, ale o legraci, aktivní odpočinek s prima partou. Takže pokud ujedeme za den 10 km, tak nám to žíly trhat nebude a budeme v pohodě.
Na těch 300 km máme asi 14 dnů, tak v tom problém nevidím.
Já jsem to nemyslel nijak špatně..... já jsem letos kupoval taky nové kolo a všechny komponenty musí sednout aby to dobře fungovalo....byl jsem v servisu 3x a teprve teď to všechno funguje.A to už mám na něm natočených 500 km.Takže tak. A taky je potřeba si zvyknout na nové sedlo....to chce taky čas:)Taky nový posez dokáže udělat divy se zádama - já jsem po 3 denní jízdě nemohl slézt z kola.Prostě to chce zvyk. Šťastnou cestu a nezlob se....
Já se nezlobím. :o)
Můžu říct, že to sedlo co mám, mi zatím perfektně vyhovuje. Dřív jsem si málem raději nechala protrhnout měchýř, jak jsem byla z toho sedla zrasovaná. Teď to byla - zatím - pohodička.
Na tu delší tůru jedeme až koncem srpna, takže do té doby je čas vše seštelovat a vymazlit. Já to neumím tak musím do servisu. Navíc tam stejně po určitých počtech km mám přijít na prohlídku.
Každý den se snažím něco ujet, není to moc km, ale myslím si, že nějaké ty mouchy by se do té doby měly projevit. Budou-li nějaké.
Ještě se chci zeptat na oblečení. Myslím do špatného počasí, deště, vichru bouře a tornáda :o) Máte nějaké spešl či něco obyčejné a přesto fungující?
Vzhledem k tomu,že jedete v srpnu tak asi tak :
přilbu, taky je bezvadný šátek na hlavu /při stoupání ho používám místo přilby-nesvítí na hlavu a saje dobře pot/
tričko se zadními kapsami
dobrá věc jsou samostatné rukávy-nezaberou místo a při ochlazení jsou bezva- stojí asi 300Kč
kraťase s "plinkou" a jezdit zásadně "na ostro" jinak se zbytečně zapaříš
já ještě vozím lehkou částečně nepromokavou bundu smotanou v kapse-neprofoukne,dobrá při ochlazení,přeháňkách atd....
nepromokavou pláštěnku nevozím,protože se pod ní stejně zapotím a jsem mokrý jako kdybych zmoknul-v létě zbytečná věc
To jsou moje zkušenosti,nikomu je nenutím a samozřejmě s tím nebudou všichni souhlasit - ale mně to vyhovuje.
A kam vlastně jedete?
Tak fajn.
Přilbu mám už delší dobu, bez ní vůbec nevyrážím. Puboška s ní má problém, prý v tom není dostatečně sexy, ale má smůlu. Buď má přilbu a nebo jde po svých.
Šátek mám taky, kdysi jsem si koupila Moiru. Ten naopak musím před pubošem bránit.
Triko s kapsama mám taky, ale nějak se v tom necítím... Nemám moc ráda upnuté věci. Jinak je to pohoda.
Kraťasy s "plínkou" vždy! Po šíleném zážitku na starém sedle a po 70 km bez tréninku, bez nich nedám ani ránu.
Ty dlouhé rukávy to není blbej nápad. Ještě jsem viděla nohavice samostatně, ale nevím jak vy, ale raději jen v kraťasech.
Takže proti dešti nic. Mě právě "nutili" nějakou cyklistickou soupravu asi za 3000 kč. Což je teď na mě moc a navíc jsem nechtěla nic kupovat jen tak bez rozmyslu.
Jo a jedeme z Břeclavi do Veselí nad Lužnicí.
Já bych taky 3tis za nějakou super soupravu nedal....mám zkušenost,že pod pláštěnkou jsem fakt úplně mokrý díky potu,vy pojedete stejně s dětma tak nepředpokládám že budete jezdit v nějakém dešti.Já používám bundu Pertex,je velice skladná a fakt neprofoukne.A vystačila mi v Dolomitech,Alpách a dokonce v ní přejíždím i v zimě - ovšem to si dám ještě jednu vrstvu na tričko.
A pubošce teď klidně můžeš říct,že pokud bude jezdit bez přilby tak si bude platit pokuty :) Ona si to rozmyslí.
Jo a samostatné nohavice bych v srpnu nebral.Na nohy mi zima nebývá....
Ja jezdil dost dlouho s lyzarskou NOWINDovou bundou. Bohuzel me nekde spadla z nosice a nevim kde. Nepromohla, neprofoukla a dalo se v ni jet i do kopce. A hlavne i rychla po desti schla. Ted mam jako nouzovku tu vetrovku s materilaem od P a ta bunda byla lepsi. Bohuzel byla trosku drazsi a nova musi pockat.
Jinak pozor na Goratex a jine laminaty. Na kole do kopce se v nich dost spotis. Jenom prece, na horach apod je to o necem jinem. Ale ten zakladni NOWIND se strasne osvedcil. Ale ted se uz blbe shani. Ted si na vyrobce nevzpomenu, ale ta firma co ma v nazvu Alpen a je asi z Liberce.
Ahoj,
najskor moj obdiv k vasej vyprave a drzim palce nech vsetko vyjde.
Nuz a skusim pridat svou skusenost proti vode. Skusal som vselico, ponco , ktore zakrylo takmer cely bicykel, tenku nepremokavu bundu. Nakoneic som zostal pri zltej bunde (www.dodeste.cz) a potim sa v nej podstatne menej ako pod poncom. Je lahka, nepremokava, priedysna, ale je dost nachylna na roztrhnutie, takze dlho asi nevydrzi(vraj sa da zalepit, ale neskusal som to). Ale som s nou spokojny, nosim ju stale so sebou v podsedlovke. Nohavice k nej (tiez zlte) sa uz tak nevydarili (maju asi blby strih, alebo ja mam blbu postavu, proste mi nesadnu), tie pouzivam ovela menej ako bundu.
Koupil jsem si tu bundu, když jsem jel do GR. Perfektně se osvědčila, ale ... Tam, kde jsou rukávy stažené do gumy, vnější (žlutá) šlupka popraskala a začala se trhat. Podle získané informace se snadno slepí, ale v prodejnách nevěděli jakým lepidlem 8-((( , nabídli mi však jinou "výhodnou" možnost : "kupte si novou, tu samou bundu a my vám na ní dáme slevu 20%". Dozvíš-li se, čím se lepí, nenech si to prosím jen pro sebe ... 8-Ď
Mám stejný problém s touto bundou. Já ty trhliny podlepila oboustranou lepenkou a zatím to drží. Sice s ní parádu již neudělám ale aspoň se mi to netrhá dál. To lepidlo bach taky brala. Jinak proti dešti i lijáku je vynikající, ale oproti jiným bundám je dost neskladná a tuhá.
Ahoj, tak lepenie bundy je vraj v pohode. Pisal som na CZBMI , maju nejaky lep , ale nepredavaju ho. Da sa ale s nimi dohodnut, ze ti ho nejakym sposobom posunu. Predpokladam, ze ked sa spojis s CZBMI, tak urcite riesenie najdete. Len neviem, ci sa da lepit aj to okolo rukavov, lebo mne povedali,z e najlepsie sa lepi rovna plocha.