Ahoj, Prosím o pomoc s výběrem řídící jednotky, pro motor Evbike 500W/750W, který se mi podařilo levně sehnat (bazar).
Baterii mám 36V, ale plánují v budoucnu upgrade na 48V z důvodu plného využití potenciálu motoru.
Tudíž by bylo nejlepší, aby jednotka pracovala s napětím 36V-48V.
Mí dva favorité jsou "Řídící jednotka 50A Magic", která pracuje od napětí 24V do 48V a má funkci tempomatu, myšlenka tempomatu se mi velice líbí :-)
Druhá možnost je jednotka přímo z e-shopu Evbike, tudíž originální pro tento motor. Tam je zase 100% spolehlivost funkčnosti.
Doporučili by jste mi prosím ještě nějakou další možnost, nad kterou přemýšlet v podobné cenové (1500-2500 kč)? Jakoukoliv vymoženost navíc beru jako výhodu. (možnost rekuparece, tempomat, motorová brzda...)
Děkuji za jakoukoli radu.
https://www.e-pohon.cz/Ridici-jednotka-50A...
https://www.evbike.cz/p/nahradni-ridici...
Motor bude určite fungovať aj s RJ Magic, jej výhoda je naozaj to že je veľmi univerzálna, programovateľná (odporúčam dokúpiť aj programovací káblik) a má spomínaný tempomat - naozaj vynikajúca vec - aj možnosť zapnúť a nastaviť rekuperáciu (neodporúča sa ak máte malú/slabú li-ion batériu, inak super posilňovač bŕzd).
Neyvýhoda je absencia displeja a montáž RJ - mala by byť tak, aby boli káble a konektory chránené a naopak to rebrovanie vystavené prúdiacemu vzduchu. Potom nie je problém s prehriatím.
http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Tuhle jsem montoval kolegovi, s motorem Magicpie v 28" kole. Má tempomat, rekuperaci, a je sinusová - motor účinněji táhne v nízkých otáčkách do kopce.
Má i výstup pro Cycleanalyst. Bohužel asi není programovatelná, sice z ni leze konektor kde je napsáno "program" ale to jsem nezjištoval jestli je to nějak možné.
Jinak nejsem si jistý ale rj. Magic už nemá rekuperaci, ale jen brzdění motorem, rekuperaci měly ty starší typy. Prodece tam i píše "motorová brzda", Někde jsem to četl v diskuzi, osobní zkušenost nemám.
Tie sínusové sú fajn, jediná nevýhoda je že nie je možnosť ich programovať.
Motorová brzda znamená rekuperácia, kam asi by sa tak tá energia podela? Predsa do batérie. RJ Magic som použil cez 10ks, ale poslednou dobou mám podozrenie že to nie je to čo to bývalo a pár ich odišlo. Nejakú dobu už do nich dávajú mosfety len na 68V a pri 14s batérii to už asi nie je dostatočné...
V té diskuzi psali, že energie nejde do baterie, ale vytápí se do chladiče regulátoru, a při sjíždění dlouhých kopců právě někomu odešla v důsledku přehřátí. Ale jestli máš ověřeno že ty nové rekuperují tak ano. Já ji nemám, jen jsem o ní uvažoval, a tohle mě odradilo.
To je nezmysel, ten kto to písal tomu asi moc nerozumel. Keby to tak bolo, zhorelo by to po pár sekundách. Samozrejme pri rekuperácii sa RJ hreje nakoľko spodnými mosfetmi tečie fázový prúd zodpovedný za brzdný účinok a vrchnými rekuperačný prúd (ten je podstatne menší) a tak sú tam samozrejme straty. Podstatná časť energie ale ide do batérie. V RJ Magic je možné rekuperáciu nastaviť 0-100%, ale nie je k tomu žiadne vysvetlenie a tak bežný užívateľ nevie ako to má nastaviť. Rozumné hodnoty sú tak od 60-90%. To percento je maximálna hodnota PWM rekuperácie a čím vyššie číslo tým to brzdí do nižších otáčok motora.
Moc děkuju za rady a zkušenosti nakonec jsem zvolil jednotku 50A Magic, avšak jsem se zaseknul na zapojení k motoru.
Poradil by jste jak rozeznat zapojení z konektoru? na jednotce je
k motoru: Ma, Mb, Mc
a k hal.sondam: Ha, Hb, Hc, H-, H+
Má někde dostupný Evbike datasheet ke konektoru?
Někdo by poradil jak multimetrem proměřit kterou kam zapojit?
Moc děkuji za rady.
Máš k tomu konektoru protikus?
Jestli jo, tak to stačí zapojit podle barev co lezou na druhé straně toho protikusu, jestli ne a nechceš ho používat tak ho fikni a zapoj stejně. Tři tlusté vodiče jsou fáze, modrá,žlutá,zelená, a ty tenké jsou haly modrá,žlutá,zelená,+červená,-černá. Bývá tam i bílá ale ta není potřeba.Pokud se motor netočí, cuká, nebo točí obráceně, přehazuji mezi sebou fázové vodiče, je dobré vyzkoušet všechny kombinace, někdy se točí ale má vysokou spotřebu.
Ještě mě napadá, že tahle řj. ani haly nepotřebuje, stačí připojit ty tři tlusté piny na tom konektoru, to jsou fáze a motor by se měl roztočit, jedno jak je zapojíš, kdyby točil obráceně, prohod dvě fáze mezi sebou.
Asi moc nepomůžu. Když jsem ten motor měl rozdělaný tak mi nenapadlo opsat zapojení na kabelu.
Jen co jsem okem viděl.
Zástrčka pro motor (3+6 kolíků):
3x silový drát prům. kolíku 1,45 mm
6x datový drát prům. kolíku 0,95 mm
červený drát - asi napájení +
černý drát - asi kostra
modrý drát - levé Hal
žlutý drát - střední Hal
zelený drát - pravé Hal
bílý drát nezapojen - jen zastrčen do chráničky
Asibac bych zkusil :-D Provozuje to někdo? Tam je to tak o 0 vejš no ,D
https://youtu.be/YEGLPLT4mHQ NO mě to takhle na bbshd jezdí taky a to na 25a omezení :-D s origo jednotkou, snad vydrží. Zatím 1200km ok