Na M5 vrtáš cca 6,8 mm díru. Do trubky vyjde ještě k tomu šišatá. Jaký máš průměr těch trubek ? Ten nýt je před zborcením dost hluboký.
Nezdá se mi to jako rozumné řešení.
závitové vložky a nýtovací matice jsou dva odlišné pojmy. Závitové vložky byly řešené naposledy https://www.nakole.cz/diskuse/28293-strzeny... Jedná se u vložky HeliCoil a jiné závitové vložky, jsou pouze do plného materiálu.
Na trubky a plechy se používají nýtovací matice, je potřeba drahého speciálního nářadí, nejlépe pneumatické nebo mechanické. Dá se i pomocí šroubu a matice, ale to není tak jednoduché a musí to umět. Doporučuji matice se šestihranem. Na hliník jsou doporučené nerezové nýt. matice.
Na nýtovací matice stojí kleště pro rozměr M3-M6 něco málo přez tisícku, kupoval jsem je před 2 měsíci, v obchodu se spojovacím materiálem.
Po koupení a použití jsem se dověděl, še to jde v pohodě nanýtovat rychloupínákem.
Nezkoušel jsem, když už mám ty kleště :-)
myslím, že různě silné stěny se dělaly u klasických cr-mo double/ triple butted trubek.
U součastných alu rámů budou spíš tloušťky
proměnlivé vlivem hydroformingu.
Pokud nemáš nějaký extrémně lehký rám, v klidu vrtej a nýtuj.
Pokud máš lehký rám, řeš to objímkami.
A nyní moje mantra: Je to alu, stejně praskne.
Kdy by měl ten hliník asi tak prasknout ? Mám treka cca 14 let, dostává na okreskách a občas i v terénu dost za uši, nalítáno má dost přes 50t a furt nic. Dva horácové cca 12 let, taky žádné velké šetření a prdnul jen jeden tam, kde téměř všechny tohodle modelu co znám, prostě konstrukční chyba. Jinak hlína jako taková drží. Divné. A tolik dalších různě starých neprasklých hliníkových kol všude okolo...
..... Hliník se odstěhoval do Humpolce ....
Já sem tohle vyrobil nosičem na sedlovku
https://www.bike-forum.cz/foto/detail/57134...
Rám měl tři sezony a cca 9000 km, ten nosič sem vozil lehce přes rok.
Proč nepoužít do hliníku hliníkovou?
https://www.sbcomp.cz/hlinikove-matice/
Závit v ocelové určitě vydrží víc.
Akorát by se neměl dávat k sobě hliník s ocelí, to se nemá rádo.
Stejně do toho našroubuješ ocelové šrouby. Ale je pravda, že můžeš dát i titanové. :-)
Tak je rozdíl, jestli bude korodovat spoj matice-šroub, nebo matice-rám. Ale třeba je to jedno. Já si prostě pamatuju, že železo s hliníkem k sobě nepatří a snažím se tomu vyhýbat (např. misky versus rám)
Na kolech, které neměly návarky na horních vzpěrách zadní vidlice, jsem roky vozil nosič upevněný objímkama. Vždycky bez problémů, celkem už to bylo několik tísíc km. Ani objímka nikdy nepraskla, ale tu jsem vozil pro jistotu náhradní.
Nebo se dá použít objímka na sedlovku se závity:
https://www.kilometry.cz/sedlovky-pro...