Potřebuji vědět jak se dostat do zámku z rámu kola (cca rok 1940) je na kód, je v odemklém stavu. Potřebuji ho rozebrat abych ho rozhýbal. Zkoušel jsem WD-40 ale nic, ponořit ho do oleje taky nic, je srezlý dohromady a proto se potřebuji dostat dovnitř. Víko se podařilo rozhýbat ale nejde vytáhnout. Nemá někdo s tímto zkušenost ? Děkuji za dobré rady.
Pěkný hlavolam. Žádný nedestruktivní postup se zachováním všech původních dílů mě nenapadá. Zkusil bych nějak vypáčit to spodní plechové víčko. Kdyby to nešlo, tak ho opatrně na stolní vrtačce odvrtat a buď vyndat po částech, nebo se skrz ty díry aspoň dostat k mechanismu a rozhýbat ho. Nové víčko vyrobíš celkem snadno a ve finále nejspíš nebude vidět (předpokládám, že přes ty dva šrouby ještě přijde nějaký kryt).
Hlavně bych nic neodvrtával Zkurvit to jde snadno, spravit těžko. Namoč to do nafty s olejem (na delší dobu), pořádně očisti a uvědom si, že se to muselo dát snadno přidělat na kolo. Tedy za mě je jakékoliv páčení či vrtání do toho spodního víčka nehorázná pitomost. Podle mě bude potřeba nějaká kombinace paciček a zarážky a rozloží se to.
Tohle jsem nerozebíral, ale obecně (potřeboval jsem rozebrat něco jiného "srostlého") - namočit, tedy ponořit ideálně do WD, nebo žluté brzdovky, petroleje, nafty apod. a nechat v tom alespoň dva týdny, klidně déle. Ten rez se pořádně nasákne, zavzlíná, leccos povolí. Spěch v tomhle případě moc nepomáhá, nadělá škody.
Podle těch obrázků se zdá,že ty šrouby mají hlavy pod tou přilepenou odrazkou.Čili,když to sestavovali,tak to napřed sešroubovali a nakonec tam přilepili tu odrazku.Takže bych to jako první nechal delší dobu namočené v oleji,nebo brzdové kapalině,jak už tu píší jiní,pokud by to nepomohlo,pokusil bych se vyloupnout tu odrazku,abych se dostal k hlavám těch šroubů.Ovšem musí se opatrně,protože ta odrazka je nejspíše skleněná a mohla by při snaze o podebrání při vyloupnutí snadno prasknout.
To je hloupost. Tyhle odrazky jsou sundávací a zastamdací bez nějakýho lepení, nebo loupání. k montáži stačí šroubovák. Teda v nějaké poloze nastavovacích paciček se to rozloží na 2 kusy (možná půjde ta packa vysunout úplně). Cokoli vylupovat je není chytrej nápad. To do toho možno rovnou majznout kladivem
Šrouby nemusí mít hlavy nikde, ty můžou trčet z nějakýho plechu uvnitř.
prdlajs, tam jsou normální šrouby s hlavou. Zámkoodrazek mi prošlo rukama fůra, bohužel tenhle typ ne, pokaždý mě někdo přehodil (aby to pak zničil při nešetrným pokusu o rozebrání)
Tak to by mělo jít poznat podle "viklavosti" těch šroubů. Šlo mi jen o tvrzení, že šrouby musí mít hlavu - nemusí, není potřeba se hned čílit, že zrovna u tohoto typu asi mají a že odrazka jde demontovat bez poškození.
šrouby hlavu mít musí. Zámkoodrazky se všechny připevňují 2 až 4 mi šrouby na zadní tímeř univerzální plech (2 nebo 4 šroubový) šrouby s hlavou a šlicem. Zámkoodrazku lze přidělat pouze v odemčeném stavu, kdy jde fíglem buď hlava sejmout (otočná), odklopit víčko, vysunout závoru a tak se dostat k montážním otvorům na šrouby. Odrazka se v žádném případě neloupe. Tady, protože zámeček není na klíček ani není hlava se závorou otočná, se celý mechanismus bude nejspíš rozebírat tak, že je nutné nastavovací packy dát do specifické polohy, vyjmnout packu (závoru) - která to jako masivní kus kovu bude celé držet pohromadě) a tahem nahoru oddělit kryt s odrazkou a zamykacím mechanismem. V žádném případě s dolním víčkem nekroutit, nebo do něj vrtat, nebo nějak vylupovat odrazku. To to radši nechat být.
https://www.autoantikvariat.cz/katalog/15763...
Tady je nafocena pěkně kompletní zámkoodrazka s odklopným víčkem.. myslím, že hlavní princip přichycení na kolo je z toho znát dost dobře.
Jestliže jsi s tím spodním víčkem otáčel, tak se obávám, že jsi to nezvratně zničil, protože tohle se otáčet z logiky použití nemá - je to nasazené na vidli, která brání otáčení (viz ty výřezy na korpusu), tedy kryt s odrazkou se musí nasadit na upínací mechanismus (který se nejprve přišroubuje na zadní plech a hlavičky šroubků se pak při sestavení zakryjí tak, aby to nenechavec neznalý kombinace nesundal, ale majitel ano) suvně.