Zdravím,
před týdnem jsem poprvé lepil duši na 29' kole s TLR ráfkem (plášť Bontrager XR3). Myslel jsem, že na tom nechám ruce. Nakonec jsem to nějak na sílu a s montpákami udělal, ale neumím si představit, jak bych to dělal na cestě. Hlavně to pak něšlo nafouknout, tak aby plášť zapadnul do drážek na ráfku a nešmajdalo to.
Máte nějaké tipy, jak se to dělá nějak normálně? Běžně s sebou v batohu nevozím kompresor, abych to mohl nafouknout, ale ruční pumpička na tohle zjevně nestačí....
Díky.
Doma mám tohle https://1url.cz/Tzpxh a sebou v báglu vozím v maličké lékovce několik mililitrů. Po nasazení pláště prstem vmáznu na ráfek a patka snadno přiskočí. Pomohlo by to i patce přes hranu ráfku.
V pneuservisech používají "mýdlovou vodu".
Jo, pomáhali si kdečím, když nic šikovnějšího nebylo. A určitě se i dneska nějaký takový retro-pneuservisák najde. No a doma jednorázově mejdlo nebo saponát taky poslouží. S vychytávkama je to ale trošku jiná práce.
Díky, určitě vyzkouším.
Jak psal vysočina, pomůže i mejdlovka, ale s tímhle je lepší práce. Akorát se to blbě shání. Narazil jsem na to jen v jejich eshopu s příšerným poštovným. Ale třeba to nějaké pneuservisy vedou.
No a nebo si to objednat i se záplatama a lepidlama na kolo. Mají tam kusovky v různých velikostech. Bezkonkurenčně nejlepší.
Kdysi jsem na praktickejch musela vyměnit dušu na zadním kole od traktoru. Měla jsem nárok na jednoho pomocníka a i tak to šlo blbě, práca na půl dňa. Nemáš používat gumy od traktoru, na jízdní kola se dělají jemnější, lehčí. :-)
Na normálních s drátěnou patkou a i ty širší a hrubší (35mm) přetáhnu na ráfek rukou. Na stahování používám dvě páčky, je to pohodlnější.
jo... ty gumy od traktoru už tam byly... nejdřív jsem myslel, že je ani nesundám... Dost mě to překvapilo, jiný kola dělám rukama bez montpák. Doufám, že to k něčemu je (a ne jen k tomu aby každý druhý hobík hned platil servisu za lepení duše).