Je mi 60 let, kolena bolí víc a proto pomocníka v motoru jsem se rozhodla pořídit.
Do el. kola chci dát okolo 30 tisíc kč. Ve 3 obchodech se mnou jednali s pohrdáním, že jen tak málo peněz investuju a ztratili zájem.
Jezdím asi 5x týdně, za měsíc najedu 70 km, po silnicích i cestách, na výletech okolo řek a rybníků, žádné hory ani vysoké kopce. Ale kolo občas zamknu před obchodem, nebo hospodou, i na tržišti. Mám dát 50 tisíc za kolo a bát se že ho někdo ukradne?
Mám Authora Corsu doma a obyč. skládačku Nexty na výlety.
Vybrala jsem si elektrokolo Crussis e-City 1.11 2020, baterie 17,6 Ah. Rám 17". Nebo LECTRON CITANA R model 2020. Nebo Crussis e-Savela 1.5 13 Ah. ( 40 tisíc kč)
Líbí se mi: Elektrokolo BH Atom Street model 2020 ( 57 tisíc kč)
Vyhovuje mi bez rámu, tak proto městské a na nosiči baterii nechci, mám 50 kg a pak je zadek moc těžký si myslím, ale nechám se přesvědčit co je lepší. Skládací jsme zavrhli, neb na delší výlet jsou nepohodlná.
Dík vám všem za čas a ochotu, protože na radu jdu k vám.
Pro takové nenáročné ježdění by mohlo stačit ekolo z druhé ruky. Na bazoši jsou kolem 30.000 i zajímavé nabídky... https://sport.bazos.cz/inzeraty/elektrokolo/
U běžného kola bych se nebál ho koupit už jeté, ale u elektrokola bych měl dost vážné obavy, zvlášť když se neví jak s tím bylo zacházeno a jak bylo udržované.
Použité nechci, kdyby bylo dobré, proč by ho někdo prodával a nebo na něm nejezdili a budu dokupovat drahou barerii. To už jsem zvažovala.
Podle Vašeho zadání 5x týdně,70km za měsíc to vychází na 3,5km na jednu cestu.Pokud neplánujete náročnější cesty,chcete kolo používat ve městě na nákupy a do zaměstnání,občas na projížďku do přírody a uvažujete o tom,aby Vám drahé kolo někdo před obchodem neukradl,tak pro takovéhle využití by mohlo docela stačit kolo s baterií za sedlovou tyčí s cenou nějakých 14 tisíc.Chce to ale si nějaká kola vyzkoušet.Co vyhovuje jednomu,nemusí vyhovovat druhému.U bazarových kol mám tu zkušenost,že každý tvrdí,že baterie je nová a ona pak po pár měsících odejde.Tady by byla záruka.
U elektrokola je obecně nejdražší akumulátor.
A ten kupovat z druhé ruky není dobrý nápad.
Proto levné elektrokolo z druhé ruky může být brzo dost drahé. Řekl bych, že nové kolo, které by tomuhle nájezdu vyhovovalo na trhu bude.
Mnohdy lze sehnat ekola prakticky zánovní, zato s výraznou slevou a dokladem o nákupu. Za jednu sezónu snad ani nelze baterii či motor zhuntovat. Nějak tím ale nepřesvědčuju, aby si nové ekolo paní nekupovala.
Je proti logice věci, aby někdo hodně lacino prodával něco, co je dokonalé a funkční.
Ono je to u různých kol různé, ale třeba u těch Boschů co je jezdíme, cena baterie dělá od 25 do 40% ceny. A i starší, repasovaná baterie, je furt na nějakých 70 procentech ceny nového akumulátoru, takže fakt o tom chce hodně přemýšlet, protože snížení kapacity baterie o 20 procent, což u rok starého kola je možné, nevyrovná snížení ceny nové baterie....
Koukni na ceny 400 a 500Wh baterii.
U jiných baterek to může být jinak, ale tady 100 Wh dělá nějakých 5000 Kč....
Je možno ušetřit a pořídit baterii jen ve folii-v odkazu je za čtvrtinu ceny baterií Bosch:https://enerprof.de/fahrradakkus/softpacks...
Pokud není třeba baterii stále vyndavat z rámu.
Další obal k baterii ve folii (např. tenký Al plech+folie) a připáskování k rámu není problém.
Pořízením vlastní baterie lze ušetřit když ebike nekontroluje typ baterie. Takže nejspíš smůlu by měli uživatelé pohonů Bosch, Shimano, Yamaha atp.. Tito jsou odsouzeni kupovat baterie v cenové úrovni v příspěvku výše.
Byla jsem ve dvou obchodech. El. kola do 40 000.-kč mají vyprodaná. A prý už letos nebudou, navíc když jsem si vybrala Crussis, prodavač mi řekl, že jejich firma končí výrobu.
Nevíte o tom něco? Díky.
Končí? To asi proto, že Jágrovi narvali všechny peníze za reklamu a už nezbylo ředitelům na výplaty :-))
asi měl prodavač na skladě nějako plečku, které se potřeboval zbavit. Prodejci již teď objednávají Crussise model 2021, i když ho viděli jenom na obrázku. Když to neobjednají teď, tak nebudu mít příští rok co prodávat. P.S Kolo, které má baterii 13 Ah bych okamžitě vyloučil, možná tak před 3-4 roky to bylo standard
No, běžela na webu nějaká reklama, že díky covidu je mimořádný zájem o kola a e-kola, že je celá roční produkce již vyprodaná. Asi podcenili zájem a tak jistý problém v zásobování bude.
Jinak bych zachoval klid a sledoval situaci, v reálu to určitě nebude tak horké.
Možná horší než jsme mysleli, zájem díky koronaviru o kola všeobecně stoupl, viz např.https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek... jestli píší že se tržby zdvojnásobily tak vzhledem k velikosti země to budou čísla nemalá, v jiných státech to nebude jiné když dovolené u moře je nejistá tak se bude trajdat po vnitrozemí a kolo(i ele) je ideální.
Je to jen oblíbená taktika prodavačů pro vyvolání paniky u lidí, že něčeho bude nedostatek. Kdo není ovečka, ve vteřině může zjistit, že se jedná o falešný poplach "https://elektrokola.heureka.cz/f:s:1"
Dost webů píše skladem a když dojde na objednání tak to objednají ve velkoskladu a pak se čeká bude-nebude. Skladem tak leda u velkoprodejců (alza,mall)u malých to nebude vždy, kolikrát tím skladem myslí u dodavatele.
Reklamy obecně mají za účel podpořit nákupy a to i ty "negativní".
Vůbec bych se nedivil, kdyby v době "opatření" dramaticky poklesl nákup kol a toto byla akce na jeho podporu.
Zkrátka, když ne k moři v zahraničí, tak všichni "pupkáči" sednou na kolo a budou jezdit po ČR!
Kdo nešlape není Čech!!! 8-D
Udivilo mě, kolik lidí včera čekalo ve frontě na prodavače aby jim poradili, nebo vybrali. A pak ta veliká fronta kupujících 70níků co čekali v druhé frontě u mladé slečny, aby u ní zaplatili zálohu na vybraná krosová el. kola. Žádné blatníky, nosiče, široké hrubé pláště. Asi jsou zvyklí jezdit dlouhé štreky cestou necestou.
Stačí sledovat pár velkých prodejců, jak se na jejich webech mění u řady kol "Skladem" na "Nyní není skladem", "Na objednávku", "Dostupnost na dotaz" apod.
Tak až se s tím sledováním dostaneš k "Dostupnost na dotaz", tak už si to kolo asi nekoupíš, ani kdybys ho byl původně chtěl :-)
Tak toto je kachna, žádný výrobce nekrachuje. Ale že nemají co prodávat, tedy alespoň nežádanější modely, to je fakt. Byla o tom zmínka i v TV. Alespoň se vyprodají ležáky staré tři roky včetně zastaralých koncepcí elektrokol. Příležitost, jaká se naskytne jednou za život. Prodejci a servisáci si mnou ruce.
Neříkal nikdo, že krachuje výrobce Crussis, jen že končí.
Proč by mi to jinak ten prodavač povídal? Málokdo si koupí výrobek firmy, která balí a končí. Za pár let můžou, ale také nemusejí být náhradní díly.
Pravda je, že vyprodají všechno, co má kola.:)
Protože nechce aby mu lidi všechno vykoupili? :-)
Proč by výrobce Crussis "končil" zvlášť v době, kdy je o elektrokola zájem, prakticky bez ohledu na úroveň jejich předraženosti? To nemá logiku. Jinak, koly jsou prodejny doslova přecpané, rozhodně netřeba mít obavu, že "nebudou";)
A není vhodná doba prodat firmu , trochu i zavedenou v době největší poptávky?
Za prašule si jet válet šunky a surfovat třeba na Havaj, nebo si založit novou firmu, když už vím co a jak a ještě mi dost peněz zbyde?
Kdoví.
Jen tak mě to napadlo.
Je zajímavé, že tazatelka řeší existenci firmy, to už ji výběr kola nezajímá? Aniž bych preferoval jakéhokoliv výrobce, tak Crussis má každý den reklamu v TV, tak asi mají zboží dostatek, ne? A i kdyby "ukončil prodej", je dost jiných.
Pgnexte, není výběr.
Tedy pokud chci trekové el. kolo s blatníky, nosičem a výrobou 2020.
Středový motor , dámské a okolo 40 tis. kč.
Dívat se v 2 obchodech a odvozovat z toho nabídku kol je neobjektivní. Zkus si vybrat:
- Bikero (kolo až domů)
- Akumo
- Leader fox
- Apache
- Crussis včetně prodejen Author
- Mauntfield
- Projdi nabídky na Heurece atd.
Pořád tvrdím, že e-kol je dostatek a vhodných velikostech. Ale když budeš ještě měsíc váhat, třeba opravdu nebudou. Nepíšu přímo odkazy, abych nevyvolal skrytou reklamu. Je třeba Googlit.
Doplnil bych třeba ještě "Mojekolo", přijde mi, že podle webu toho mají skladem dost. Loni jsem u nich kupoval e-fulla, v těch dámských-městských se ale nevyznám. V pražské pobočce bylo jednání OK.
Proč nejdeš do Pendixe? Je to středový motor a můžeš si ho jednoduše dát na jakékoliv kolo...
https://www.youtube.com/watch?v=B9Thlgkabc4
https://www.youtube.com/watch?v=-RvDRGwmZTg&...
https://www.citybikes.cz/prestavba-na...
Ten pendix má taky problémy s proprietárním aku. Mušíš pořídit "origo" aku, aby jsi mohla mít aku po repasu ve zvolené kapacitě kvůli elektronice.
Navíc je matoucí popis.
"Nominální výkon sady je 250W při 48 Voltech."
"Součástí dodávky je nabíječka 230V/42V/2A"
To bych si úspěšně tipl spíš 36V. Trochu by mně vadil nižší výkon, ale vítáná je možnost převodníků.
Kdo si koupí přestavbovou sadu za cenu nového solidně vybaveného elektrokola?! Kromě toho není pravda, že lze dát na jakékoliv kolo, je třeba mít šlapací střed typu BSA, tak jako je třeba u jiných sad za třetinovou cenu a s více možnostmi. Pendix = předražená zoufalost (slušně vyjádřeno).
"If your bike has a fancy pressfit bottom bracket then that is when you are basically out of luck." http://electricmountainbikes.blogspot.com/2018...
Tak, pokud se někdy dopracuju k přípomocnému motoru na jízdní kolo, bude to něco takovéhoto, případně Vivax.
https://www.youtube.com/watch?v=TiyaQ5pfI3s&...
Až budu chtít krávu těžší 15 kilo, tak si koupím za ty love náklaďáček aji se sklopkou:
https://www.benycargo.cz/pracovni-elektro...
Podle mně pokud si někdo koupí přestavbovou sadu za cenu nového elektrokola,tak to udělá proto,že si pár elektrokol vyzkoušel a nevyhovují mu,nebyl s nimi spokojen,zatímco na své kolo je zvyklý a dobře se mu na něm jezdí.Jinak je jasné,že všechny přestavbové sady nebudou pasovat na všechna kola,ale pokud někomu na jeho oblíbené kolo přestavbová sada pasovat bude,tak proč ne...
Však nedám přes 40 tisíc za motorek .
To už si radši koupím kolo celé nové.
Druhý týden lítám po doktorech; ortoped 2x a zubař 2x.
Zatím nenarovnám kolena, jak bolí po injekcích, ale jen co se zlepší, jdu do obchodu a chci už koupit. Na výběr mám 2 druhy, oba střední pohon.
Lectron nebo Crussis.
Lectron má pozoruhodný přístup k zákazníkům... Na dotaz "Kde je možné vaše kolo vyzkoušet" bych očekával odpověď ve smyslu "Napište odkud jste, doporučíme vám prodejce". Odpověď ovšem zněla "Podívejte se na náš web a na mapě si najděte prodejce".
Vzhledem k tomu, že pár těch prodejců v okolí znám, vím, že nějaké kolo na vyzkoušení tam nemají ani náhodou.
Před hodinou jsem na Lectronu Altezza seděla.
Ještě jsem dnes jezdila na Rock Machine - hlučné a " drncavé".
Prodavač mi řekl, že to musí být slyšet, protože je tam motor.Jenže já slyšela jen ten hukot, bzukot. Ani pražská doprava nebyla tak hlučná. Ne, takové kolo bych si ani za stovku nepořídila.
Na takové nenáročné ježdění to určitě stačí. Zvážil bych případně nákup nějakého loňského modelu, pár tisíc se dá ještě ušetřit.
Z vlastní zkušenosti bych doporučil elektrokolo s nábojovým motorem, protože pro daný režim vyhoví, cena nižší a řetěz, kazeta atd. mají delší životnost. Baterie na nosiči výrazně zhoršuje ovladatelnost (kolo je, jak správně odhadujete, "těžké na zadek"). Podle informací od servisního technika jsou kola BH poměrně poruchová a jsou problémy s dodávkou náhradních dílů, ale jde o informaci z druhé ruky.
Tak to jsem asi odhadla špatně ujetou vzdálenost.
Většinou v sobotu s přítelem naložíme skládačky a vyrazíme na stezky okolo řek. To už můžeme 15 km najet. A když bude pomocník s pohonem, bude výlet ještě lepší.
Pak bude stačit sundat přední kolo a kola dát do auta?
Na Flystork.cz jsem koupil kolo Apache Matto MX, s větší baterií za 28 tis s dvouletou zárukou. Měli ho v půjčovně, mělo najeto 1000 km a přišlo po servisu, seřízené, jako nové. To by mohla být dobrá volba. Zkuste se tam zeptat, jestli ještě nějaké nemají.