ahoj všem, dcerka si přeje k osmnáctinám elektrokoloběžku. Já o koloběžkách a elektropohonu ale vůbec nic netuším. Než začnu chytat moudra od strýčka googla, napadlo mne poprosit o radu tady. Máte s tímhle vehiklem, který mi bude překážet v garáži nějakou zkušenost? :-) Moc díky za jakoukoli radu :-)
nevím co chceš slyšet, když ani nenapíšeš jakou. Baterie, velikost koleček atd. Prostě koloběžka bez nutnosti odrážení, to je vše
právě, že dcera netuší a já také ne. Vůbec netuším, podle čeho to vybírat. Jak to nemá pedály, tak jsem ztracenej :-)
Jak velká kolečka? baterka? motor? vůbec netuším, podle čeho vybírat.
Jestli tu je někdo, kdo to řešil a má nějakou zkušenost, budu rád za jakoukoli radu...
Minimálně by měla vědět na jak dlouhých trasách a v jakém terénu bude tu koloběžku používat.Je rozdíl,jestli bude jezdit trasy 2 km po rovině po asfaltu,nebo 50 km po lesních a polních cestách v kopcích.Nějakou základní představu by mít měla...
Jsou velký koloběžky, teda v podstatě normální kolobrnda typu Kostka/Mibo, akorát s motorem. Populární u starejch fotrů. Cena bratru 20-30 tyček.
Příklad:
https://www.svetkolobezek.cz/elektro-kolobezky...
A pak malý kolobrndy do města, nejpopulárnější je Xiaomi m365. Oblíbené u děcek. Cena bratru 10-20 tyček za použitelnej typ, 5-10 tyček za nepoužitelnej typ.
Příklad:
https://www.geekbuying.com/item/Xiaomi-Ninebot...
A pak ještě elektrický motorky, co se jako kolobrnda jenom maskujou. Cena od 20 tisíc vejš. Nelegální leč nepostihované. Příklady neuvádím, neb to není výchovné :-)
Záleží, co z toho chceš pořídit.
Ani do SZ? Tu posle kategorii myslím…
No, tak třeba tenhle mazlík se tváří jako koloběžka, ale má dvakrát tak velkej výkon, jako měl kdysi Simson S51:
https://shop.funscooters.cz/zbozi/dualtron-ultra/
A takovejch hraček se prodává tuna.
A to nemluvím o tom, že za koloběžku se vydává třeba i tohle:
https://www.rcskladem.cz/eco-highway-3...
Jenže to jsou právě ta těžká nepřepravitelná monstra, odsouzená k jízdě jen kolem komína, což logicky po pár dnech přestane bavit. Lehkou koloběžku kolem 12kg si může vzít kamkoliv do tramvaje, vlaku, auta, na dovolenou a jezdit kdekoliv.
Pro začátek a jízdu po asfaltu bez velkých kopců, by mohla xiaomi postačovat. Výhoda, že ji lze relativně snadno přepravovat v mhd nebo v kufru auta (12,5kg). Určitě ne žádné těžké nepřepravitelné monstrum, které se brzo omrzí a bude jen zabírat místo, nehledě na cenu. https://elektrokolobezky.heureka.cz/xiaomi-mi...
taky bych se přiklonil, co vím, k xiaomi. Poměrně velká kolečka a vyblbne se s připojením na telefon
Xiaomi mám a kamarádi + rodina taky. Je to taková sázka na jistotu, i když kupujete vlastně jen polotovar.
Nutno dokončit doma, jako za starých časů. :-)
Především vyměnit nafukovací pneu za plné. Protože nafukovací vám dlouho nevydrží - podle hmotnosti jedoucí osoby. Můžeme o tom diskutovat, můžeme se přít, ale to je tak asi to jediné, co se proti tomu dá dělat. :-)
Už jsem měnil pneu i zarytému odpůrci, který nakonec přišel s prosíkem. :-)
Taky budete dávat podložku pod kloub a držák zadního blatníku. A připravte se, že vám přestane svítit zadní světlo a nepůjde to jednoduše opravit. Někomu i přední.
Fajnšmekři nebudou po čase spokojeni s výkonem a dalšími maličkostmi a dojde na přepis FW.
Jinak to spojení s mobilem je opravdu katastrofa - to bych raději ani nezmiňoval.
Přes to všechno je to docela solidní stroj.
Osobně teď pokukuji po karbonové, s nižším nášlapem a menší baterkou.
Ješťe jsem zapomněl na uklepané kontakty trakční baterie - specialita to první generace. V nejlepším prostě koloběžka přestane jet a nic s tím neuděláte. Dokonce to ani neopravíte, když nechcete přijít o záruku. Moje koloběžka proto cestovala 2x na reklamaci, u známých totéž. Po třetí už bych jim milou koloběžku hodil na hlavu, ale měli štěstí. :-)
Dlužno ještě podotknout, že v Xiaomi servisu pracují pěkná prasata, protože to, jak koloběžku zabalili a v jakém stavu přišla, se nedá omluvit ani pěti promilemi.
Reklamaci samozřejmě neuznali.
Hodně bude záležet na způsobu použití. Je jasné, že tato subtilní koloběžka je pro jízdu na hladkém povrchu - asfalt a pro menší váhy, což by snad při zadání "dcerka si přeje k osmnáctinám elektrokoloběžku" mohlo být splněno. Tak by i nafukovací pneumatika měla vydržet. Tvrdá guma se sice nepropíchne, ale komfort jízdy se ztratí.
Ono je úplně jedno, jestli je povrch hladký, nebo ne. Ta duše se nepropíchne, ale nějak záhadně prodře a to při každém stupni nafoukání, na každém povrchu a ve velice krátké době. V mém případě (cca. 100kg se vším) ji stačí asi 1-5 km a je to. Při 60-ti kilech máme vyzkoušeno asi 50 km. A při dvaceti kilech možná pojezdí rok. :-)
Mám rozborku a lepení dokonale nacvičenou, takže na pohádky nevěřím.
Co tmel proti propíchnutí dát do duše?
Všechny tyhle věci má vyřešený Ninebot MAX G30. Ten vzniknul původně jako zesílená Xiaomi pro Lime a spol.
Akorát je teda těžkej jak prase, a co vypukla tadlecta epidemie, tak zdražil bratru o 3 tisíce; v zimě se dal koupit za míň než 15 tyček.
...v Datartu pod 560€ https://elektrokolobezky.heureka.sk/ninebot-max...
Mým ideálem je koloběžka malá a lehká, která má elektrický dojezd malý, ale dá se na ní jet jako na koloběžce, tedy kopat.
Kouzlo by spočívalo v jízdě v kopcích na dlouhých trasách bez elektrické zásuvky.
Nahoru jdu pěšky, dolů jedu a nepálím si nohu o blatník, ale ekologicky rekuperuji. :-)
Výsledkem je, že mi koloběžka lehce pomůže na rovině a jsem bez starosti s nabíjením.
Takový Prius na dvou kolečkách.
Chce to nízkou hmotnost a hlavně nízký nášlap.
Snad něco takového, jako na fotce.
Elektrokolobezku mam a na kolech 26/20".Pokud nepotrebujes skladnost tak bych se hrackam typu Xiaomi vyhnul,je to tak na kvalitni asfalt a po rovine.Takze vybirej co nejvetsi nafukovaci kola,co nejvetsi vykon motoru a co nejvetsi kapacita baterie(nesel bych pod 15Ah).Ten vykon motoru zalezi kolik vazi a jakej mate teren.Jestli roviny tek nejit pod 500W,jestli kopcovity tak pod 800W.To bych videl jako naprosty minimum pro holku ktera vazi cca do 60kg.Ja mam 97kg a mel jsem kolobezku 1000W a bylo to na hrane.Ted mam 2000W a teprv ta zacalo bejt zabavny.Dovedl bych si predstavit jeste vetsi vykon.
Tak trochu úlet https://www.youtube.com/watch?v=yJ4j_UupHkI ty poslední minuty předjíždění mě dostaly :) ovšem servis bude asi trochu problematický.
Tomu pánovi měl někdo v té obci alespoň naznačit, že mu vleze do cesty. Brzdit koloběžku z 85km/h na nulu, to musí být úžasný zážitek. Mně se ve sjezdu podobně velká obyčejná koloběžka na chvíli rozjede na cca 40km/h a to se docela bojím a jsem hodně ve střehu. Ty paničky co na tom jezdí 20..30km/h po Praze v kostýmku neví, co to může dělat. Jednou budou hodně překvapené.
Trochu oživím jedno starší téma, na elektroauto nemám tak bych začal elkolobrdou, máte nějaké čerstvější a praktické zkušenosti, doporučení. Xiaomi mě moc nenadchlo, je to takový průměr, jedna co zaujala https://www.vzdusin.cz/elektricka-kolobezka... takhle kdyby měla po složení ještě sklápěcí říditka tak je horkým favoritem, preferuji nízkou váhu +-12kg a slušnou kapacitu baterie(10Ah ideál), skladnost je podmínkou (vleze do kufru auta).
Všechny koloběžky co jsou hodně skládací, tak začnou brzy vaklat a jsou primárně málo tuhé. U verku, co jezdí 50km/h je to napováženou.
Jojo, na skládací Oxelo 9 mám obavy s kopce už při cca 30 km/h a nemyslím si, že by ty elektrické byly výrazně stabilnější.
Jak ale víme, oni jezdit víc než 25 km/h prostě nesmí... ;-)
Pro malé kola kolobky při vyšší rychlosti stačí díra, kámen a neštěstí je hotové, max 25km/h je úplně postačující, přednější je pro mne výdrž a spolehlivost životnosti toho verku.
já jezdím elektrokoloběžky 26/20 kola, svezl jsem se ale na trochu serioznější elektrokoloběžce s malými koly a velice mě překvapilo jak to je stabilní--nelze to vubec srovnávat s dětskou nožní koloběžkou a bylo to i podstatně stabilnější než třeba koloběžka olpran
16/16 kola kterou mám také v elektrice
.samozřejmě že vodní příkop to nepřejede, ale snad na tom nebude jezdit slepec.
Určitě ale bude rozdíl výrobce od výrobce a záležet na geometrii, ta moje koloběžka Olpran je velikostně srovnatelná s městskou koloběžkou Kostka tuším rebel 16/12 a ten olpran je oproti rebelovi na řízení neskutečně citlivej, nechápu, co tam podělali, uhly přední vidle se zdají stejné, ale rozdíl v citlivosti řízení je opravdu neskutečnej, rebel stopu vede, olpran chce dělat všechno jiného, než jet rovně.
To je dané sklonem té vidlice, respektive ve velikosti závleku.
Malý sklon vidlice, malý závlek => nedrží samo směr, velmi citlivé ihned reagující řízení.
Větší sklon vidlice, větší závlek => drží samo směr, možné pustit řídítka a řídit jen náklonem. Do zatáčky se musí víc nutit.
Nelze říct, že jedno je špatně a druhé dobře. Třeba silniční kola mají větší závlek než kola horská. Na silničce si můžeš obléci za jízdy bundu. Na horáku se na puštění řídítek musím připravit. Ale v terénu je obratnější.
U malé koloběžky budou možným důvodem i rozměry.
Aby se kolobrnda dala co nejvíc složit (nejlépe do limitu příručního zavazadla), bude stupátko co nejkratší a těsně za předním kolem. Pokud se za řidítka má ještě vejít taky člověk, předurčuje to osu řidítek téměř svisle. To sice ještě neurčuje sklon vidlice, ale určitě dost zužuje možnosti.
Já bych to ale u své Oxelo9 viděl především na úzká řidítka s vyndávacími rukojetěmi. Je to logicky daň za větší složitelnost, protože v tom vždy bude určitá vůle.
Navíc bych řekl, že koloběžka bude na tom se stabilitou oproti kolu vždycky trochu hůř, protože nemá sedlo, čímž jezdec přichází o jeden kontaktní bod.
Netuším, zda někdo zvládá jízdu na koloběžce bez držení řidítek, pro mě je dostatečná výzva ukázat odbočení v křižovatce a chvilku řidit jen jednou rukou. :-)
kousek se to dá, pokud se kolenama opřu o rám pod řidítkama. Na křižovatkách většinou ale ukazuji směr nohou.
Umím řídit jednou rukou a současně se odrážet. Mohu na křižovatce mávat rukou na odbočení podle libosti, nebo v ní držet zmrzlinu. Co nedokážu při řízení jednou rukou je účinné brzdění. Takže najet do křižovatky s máváním na odbočení a současně zabrzdit a dát přednost nedokážu.
Na kolobezce jezdim pomerne casto. Takze urcitou predstavu o tom jak v pohode se popojede od cukrarny v ruce s kornoutem zmrzliny mam :))
Tak jsi šikovnější, budiž ti to přáno.
Ukázat odbočení zvládnu za ideálních podmínek - obě nohy na stupátku, stabilní pozice a rovný asfalt.
Ruce potřebuju volné, takže buď se vše vejde do baťůžku nebo na koloběžce nejedu. Zmrzlinu za jízdy bych nepokoušel ani na kole. :-)
V v parku ve Stromovce se to dá zvládnout. :)
Vyšší dívčí je vození nákupu v tašce na řídítkách na kole. Teta na to používala nějakou tužší tašku, aby se jí to s menší pravděpodobností kouslo do drátů. Ale stejně se to musí umět naložit a s citem jet. Když ráno takhle jedu s igelitovým pytlem odpadků do popelnice, tak si dávám veliký veliký pozor. Tohle neumím.
O tomhle modelu se toho nedá moc dohledat, dostupné články jsou komerční prezentace, na mall.cz k tomu není jediná uživatelská recenze nebo komentář, na Heurece jen 2 recenze. Na mě to moc důvěryhodně nepůsobí a já bych do toho nešel.
Na trubce je několik recenzí už i z roku 2020 https://www.youtube.com/watch?v=vK-n85xyTas, vypadá to vzhledově na klon xiaomi, slabinou je zadní blatník co praská , u xiaomi jsem četl výtku při defektu - neskutečný opruz při opravě.
Na konci říká, že Xiaomi je daleko lepší kvalita a že tohle Aovo nedoporučuje.
Vem v úvahu, že je to staré 1,5 roku a lecos se mohlo změnit, těch klonů je neskutečně mnoho, jako např. https://www.electroworld.cz/street-surfing-v... skoro za huničku, pak jsou podobných parametrů ale kvalitou výše https://www.alza.cz/sport/ninebot-by-segway... kdyby to zas nezmrvili váhou 17,5kg, vláčet 5kg navíc do 3-tího patra nebude to pravé. Ono možná o kvalitě taky rozhoduje jak kdo a jak se věnuje pravidelné údržbě.
V koloběžku od firmy co dělala Segwaye bych měl rozhodně větší důvěru.
A ta hmotnost tam nebude jen tak pro nic za nic, bezmotorové skládací koloběžky s 20 cm kolečky mají kolem 6 kg, mě spíš přijde těch 12 kg u Aovo podezřele málo.
Tak Segwaye bude asi hodně dobrá, 10 palců bezdušová kola plněné nějakou sračkou při defektu, vypadá bytelně, motor v zadním kole u mne budí větší důvěru, je i v silnějším provedení o 0,5kg těžší, ale taky o 9t dražší, jezdit z Poděbrad do Prahy za prací tak dobrá volba https://www.alza.cz/sport/ninebot-by-segway...
Motorky mi nikdy nepřišly zvlášť bezpečný, zejména ty "zalehávací", ale koloběžky dotahujou...
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aRrLX2B...