Máte zkušenost s tímto druhem sedla? Je taková šířka použitelná pro turistické ježdění na horském kole? Je podle vás z hlediska komfortu lepší vzduchové nebo pružinové odpružení?
Rekreační sedlo
Šířka sedla: cca 21 cm
Hmotnost: cca 885 g
https://www.lidl-shop.cz/CRIVIT-Sedlo-se...
Preferovaná pozice při jízdě na kole je č. 1 na připojeném obrázku. Dle toho by mělo širší sedlo vyhovovat.
Doposud jsem žil v přesvědčení(asi mylném), že šířka sedla závisí na šířce pánevních(sedacích) kostí(tímpádem i na pohlaví) a sedlo podle toho vybrané vyhovuje(aspoň mi).Na posedu spíš závisí tuhost. Pokud je šířka sedacích kostí 115mm- pak je vyhovující sedlo 143-145mm, větší šířka přispívá jen k většímu pocení a ne k pohodlí.
Tak to jsi fakt žil v omylu.. na posezu (poloze sedla vůči řidítkům) záleží i u Brooksů.. podle toho jak sedíš, při stejné zadeli ordinují užší, nebo širší sedlo
...uznávám- jen mi uniká důvod většího rozdílu v šíři jak 5-10mm :-/
No fůůůj, tohle by si chtěl dát na horské kolo?
Na horské kolo nepotřebuješ dávat odpružené sedlo.
Ale on má mopéda, na Babettu cajk.
....tak žiju nejen v omylu, ale i v slepotě- kde tam vidíš něco o mopedu? "Je taková šířka použitelná pro turistické ježdění na horském kole?" :-O
Podle mě naopak pro ježdění na turistických cestách, kde není nouze o kořeny, kameny a jiné překážky je pohodlné a měkké sedlo potřebné. Nemám ale zkušenost, jak se široké sedlo osvědčuje v praxi - jestli má nějaká negativa.
Kvalitní a dobré sedlo ano, ale tuhle hrůzu bych tím rozhodně nenazval. Na mopeda dobrý, ale určitě ne na horské kolo. Když se šlape a sedlo se pod tebou kroutí, vlní a pruží, tak to žere hodně energie a pak se ztrácí pevný kontakt s kolem právě při jízdě přes nerovnosti.
Na pružení je vidlice, případně i tlumič a správné obutí se správným tlakem.
Podle mých zkušeností široké sedlo negativa má: ztrácí se kontakt s kolem a při krizové situaci, jako je třeba smyk zadního kola, jezdec se širokým sedlem reaguje o zlomek vteřiny pomaleji a to může být rozdíl mezi vybráním a pádem.
Jestli máš řidítka tak vysoko, že sedíš v té poloze č. 1, tak takovéhle sedlo určitě použít jde (pokud neřešíš módní vzhled).
Od odpruženého sedla se dá očekávat to, že trochu zmírní drncání od drobných nerovností povrchu (tak do půl centimetru) a že po x kilometrech jízdy budeš mít o něco míň otlučený zadek. Ne že budeš moci jezdit terénem vsedě.
Osobně mám zkušenost jenom s takovým prastarým gumovým ingotem na pružinách, asi nejlíp je vidět tady:
http://nightrider.xf.cz/galerie/stadion02.jpg
Povrch jsem musel změkčit gelovým potahem, aby se na něm vůbec dalo vydržet, od té doby se na něm sedí velice dobře. Dnešní sedla jsou pohodlná i bez úprav. Jak funguje ten vzduchový poltář a jestli se po nějaké době samovolně nevyfukuje, to nevím.
Prosim Ťa Nightr.vidím na tom bicykli klasickú pumpu, s ktorou mám problémy s hadičkami na fúkanie. Keď sa trochu zohreje pri fúkaní, zlezie alebo praskne dole pri nalisovani. Nemáš nejaku vychytávku? Nepomáha ani zadrátovať. Ďakujem prípadne aj iným zlepšovateĺom.
Něco takového se mi ještě nestalo. Že by se prodřel textilní oplet a následně praskl gumový vnitřek nebo že by odešlo těsnění, to jo, ale ten nalisovaný plechový kousek vždycky vydržel. Jediná vychytávka, která mě napadá, je nešroubovat hadičku do pumpy přehnaně velkým momentem (jestli má tak tvrdé těsnění, že v takovém případě netěsní, tak ji vyměň), dávat pozor, aby při pumpování nebyla nikde zlomená nebo zkroucená, a mít v pumpičce správně promazaný píst, aby těsnil v celé délce zdvihu a nemuselo se šťouchat moc rychle a tím tvořit tlakové rázy. A jestli máš autoventilky, tak v hadičce musí být čudlík, který si je otevře, jinak na přetlačení té pružiny potřebuješ asi tak deset atmosfér a to už se pak rozpadá i pumpa, natož hadička.
Jestli ti tohle pomůže, netuším.
Ďakujem pekne. V hadičke nemám ten kovový stred pre autoventil. Vo väčšine mám autoventilové duše, aby som vedel odmerať nahustenie. Mám aj autohustilku na doma, tam je to OK.Je pravda, že tie tesnenia sú tvrdšie na hadičke. Hadička zlezie z toho naskrutkovaného prechodu do hustilky asi keď nevládze pretlačiť ten odpor čo píšeš.
Dík, polaborujem.
Tohle sedlo je tak dobré pro báby, co jezdí na ohnutých trubkách ráno do penáče na slevy, vzadu košíček ...,Obecně zapomeňte na to, že z měkkého sedla vás nebude bolet zadek. Po půl hodině ježdění určitě bude, protože takový gel, který by vydržel dlouho pružnost neexistuje. Pokud máš normální zadek, tak šířka sedla ´by měla být cca 15 bm
15 bm (běžných metrů?)
ntvl!!!
no jo, překlep, šťouro, i když mám pocit že zadky těchto rozměrů u mladých holek často vidím
Čekám, jestli začnou nosit trička kousek pod prsa a bederní kalhoty. Copak u štíhlejch je to pěkný, ale u BMI nad 30 tragédie.
máš čumět na cestu :)
...co je na cestě zajímavého na stálé "čumění"? :-O
nerozbiješ si hubu... pokud potkáš díru, štěrk, a další cyklistické radosti. Pěkná holčičí zadel je sice pěkná věc, ale nerozbitá tlama, je nerozbitá tlama. A nedejbože, kdybych si kvůli nějaký pomíjivé slečně, která mi nedá, rozbil svý víc jak 100 letý kolo...
...ty nemáš "nacvičeno" prostorové vidění? Na cestu koukneš když je třeba a jinak se "kocháš" krásným okolím(i pozadím vpředu)- to pak na výletu o hodně zajímavého přicházíš, hlavně v krajině krásné přírody, památek i příjemných obyvatel.;-)
... stařecké touhy (se kterými se stotožňuji ...)
...taky to možeš nazvat "konstatování smutné skutečnosti"... ;-)
Jediný sedlo, k kterýho zadek nebolí, je žádně vysezené, napnuté kožené sedlo s pery, pro dlouhé jízdy s prořezem, jako třeba Brooks Flyer Imperial :)
Nesmysl, jediné sedlo z kterého nebolí tvůj zadek...
;)
Je to, na které je tvůj zadek zvyklý.
Každému soudruhu sedlo dle jeho zadele!
...stačí "každému"- soudruzi skončili! :-))
Soudruh jest tradiční oslovení mezi členy ČSSD (kt. si soc-demácká avantgarda "pouze" přisvojila)
a též u národních socialistů. Genosse jest ekvivalent.
Když jsem ještě četl Rodokapsy, tak tam byla obvyklá formulace: "Divoký Bil se svými soudruhy doklusal na ranč U Bílého koně...."
...já tam četl jen o druzích/dobrodruzích- to sou- se asi ztratilo...;-)
Přiživím se: vzduchem nebo pružinou odpérovaná sedlovka, co je při dlouhodobém používání výhodnější (trvanlivější)?
Trvanlivější bude pružinová. Bohatě postačuje pro tlumení velkých rázů.
Vzduchové tlumení sedlovky jsem snad ještě ani neviděl. Jsou vzduchové sedlovky pro nastavení výšky sedla, pro tlumení to není.
ještě bych doplnil, pokud odpružená, tak ne ty za cca 500 Kč, ty se začnou kroutit, jedině Suntour NC nebo M wave, ale jsme tak skoro na 2000 Kč. Odpružená sedlovka ti ale nezachrání zadek, je to dobré jenom na bolesti zad v kříži.
Suntour pruží pěkně, ale je dost těžká a má blbý zámek, sklon sedla se nastavuje v krocích 8st, takže nemusí být možné nastavit sedlo do roviny.
M-Wave nevypadají moc bytelně a někde sem viděl uvedenou nosnost 85 kg, to ve mě nebudí moc důvěry, totéž s jinými logy se vyskytuje na Aliexpresu.
Sou i další možnosti, ale to už není laciný jako Suntour/M-Wave.
máš pravdu, ten zámek u Suntouru je k ničemu, leží mi to ve sklepě, ale dělají už s lepším. Ještě je třeba dát pozor na zahnutou sedlovou trubku, těch 350 mm je pro mě na hraně, zkrátit to nejde. Jinak ty pružiny na vyšší váhu lze dokoupit
Já Suntour SP12 kupoval v roce 2017 a nevidím, že by se od té doby objevil inovovaný model s jiným zámkem. Když se to rozdělá, sou tam zobky do kruhy a je jich 45, což dává krok 8 stupňů. Odjezdil sem na tom tři sezony, ale ten skolon sedla mě vždycky štval.
Pružinu sem právě dokupoval tu tvrdší, spolus nastavením předpětí a možností to vyladit přesně na libovolnou váhu je to fajn.
Letos vyšel nový model sedlovky Thudbuster od Cane Creek a ten předchozí zlevnil z 4300 na 3000, tak sem do něj šel.
Citace xtonda
"Suntour, sklon sedla se nastavuje v krocích 8st,"
Když se zámek to otočí tak jsou polohy sedla přesně mezi tj lze to nastavit v 4°st, ale souhlas jde to blbě nastavovat.
Myslíš otočit jako dát levou stranu napravo a obráceně? Už sem to měl několikrát rozebrané kvůli čištění a netušil, že ty strany jsou různé a neřešil jak to dám zpět, ale teď když na koukám, tak na té zoubkaté části co drží ližiny zevnitř sou na jedné dvě tečky a na jedné jedna tečka, ještě to musím vyzkoumat.
Tož podobné sedlo jsem měl asi před dvaceti lety,jen mělo klasický ventilek a " tlakovalo" se pumpou - v životě už nikdy více takovou mrchu. Po dvou jízdách šlo do popelnice.
Spolužák na výšce si to vyráběl (cca 1986). úzký Favorití "jezevčík", ten celoplastový, bez potahu, duše z motorky slepená na tvar sedla a přilepená chemoprenem., ventil koukal dolů.
Jen žíkal, že to leze mezi půlky, další prototyp byl slepený v zadní polovině po délce uprostřed.
Prý to bylo mnohem lepší.
A můžeš připsat proč to vzduchové sedlo nevyhovovalo? V diskuzících vzduchové sedlo většina lidí chválí (samozřejmě může jít o zfalšované komentáře). Jinak, teď mám gelový potah a nic moc pohodlí to nepřidává. Zpočátku se to zdá dobré, ale tak po hodině je třeba s čím dál častějšími přestávkami. Od vzduchového sedadla čekám, že se nevymačká a bude stále měkce pružit a v rámci možností tlumit i nárazy pře přejíždění třeba hrbolů na cestě. Samozřejmě neočekávám, že vzduchové sedlo nahradí plně odpružené kolo.
Když už by něco mělo tlumit rázy, tak lepší je dobře nastavená odpružená sedlovka, něž divně gumové sedlo, které se ti kroutí pod zadkem.
Odpružená sedlovka možná tlumí vibrace, což je fajn, ale neřeší nepohodlí při sezení (když sedlo tlačí).
Tak to ale chce sedlo, které má pro ten zadek správný tvar a rozměr. A rozhodně nepomůže sedlo z mizerného materiálu, které se navíc vlní a kroutí pod zadkem. Takové pohodlí nepřidá.
Ondro, jednalo se o amaterskou konstrukci.
první prototyp byla vlastně duše tvaru potahu na sedadlo, přilepená na sedadlo.
Jenže, dělala bublinu na té širší části a ta lezla "mezi půlky". Nepříjemný pocit, následně zapařená/ odřená pr...
druhá verze byla v té širší části sedla podélně slepená, takže to trochu připomínalo dnešní děravé sedla. Ta prý byla lepší, ale bylo to krátce před zkouškami a neznám další osud.
Obě sedla znám však jen z vyprávění autora, jel jsem na jednom z nich jen jednou a vůbec si nevzpomínám co a jak. :-(
ad Tvé očekávání pérování při přejezdu hrbolů:
uvědom si, že sedlo je silné centimetr/ centimetry, to ti opravdu napochytá nic větší než milimetrové nerovnosti.
Tak to jedině něco na pružinách, anebo to udělat jako ostatní - prostě se postavit do pedálů.
ad Tvé problémy se sedlem... co máš za kolo, resp jak na něm sedíš? Pokud nemáš nějaký netypický zadek resp. nevhodné sedlo vzhledem k použití,
obvykle si zvykneš, při ježdění 3x týdně na začátku sezony.
Pro mne jsou dobrá sedla přibližně tohoto tvaru:
(první odkaz, jde o tvar, ne značku)
https://www.kupkolo.cz/sedlo-force-sure-cerno...
neosvědčilo se mi resp trvalo mi mnohem déle zvyknout si začátkem sezony na sedlo, které je při pohledu ve smeru jízdy jen oblé, avzadu relativně užší, bez té drážky.
Ale jak píšu, vždy jsem se dokázal "osedět".
Vše už bylo napsáno - pružení u toho sedla prakticky nefungovalo,spíš šlo o tvrdost sedla.Na klsické kolo ( klasické proto,že jedinné správné kolo je to ležaté) mám odpruženou sedlovku a po několikerém seřízení je jízda hodně příjemná.
.. nebo vyhřívané sedlo https://www.lidl-shop.cz/Wittkop-Vyhrivane... lídl jede :) asi pro dívky jedoucí na rande.
Velmi vtipný je údaj o 50 st. uvnitř a na povrchu 40 st. To asi měřili v létě na sluníčku když je 25 ve stínu :-))