Sice vetsinou veskere prispevky pisu 2x, na co jsem jiz byl upozornen, ale vyjmecne dam odkaz. Zde bohuzel nejsou ankety. Pridejte se, hodlam pak neco sesmolit a kdyz nebudu mit jenom ja takovy nazor, tak i odestal za MDCR. Mozna pripravit i nejakou petici, ale zatim mluvim jen za sebe. Ridici si mohou pomoci, maji CESMAD, Odbory, instruktory apod, ale kdo zna pozadavky cyklistu ?
http://www.bike-forum.cz/forum/271803/0/forum.html
Nějaký diskusní server na toto téma už byl založen... Ikdyž spíše pro motoristy. Ale proč jim tam také něco nenapsat, že ?
http://www.chcetezmenu.cz
Prave, ze je to jenom pro motoristy. Ale ja spi shazu odkazy jenom ze svich stranek jim. Jsou to hold jenom motoristi. Chtelo by to neco od cyklistu.
Predpokladam, ze tato diksuse a BF diskuse obnasi velky pocet populace nicici ci zdravy "sportem". Chtel bych znat ruzne nazory. Zatim na nova pravidla nadavaji vsichni co znam.
to je sice všechno pěkný, ale stejně si myslím, že ta nová pravidla jsou lepší než stará. Takže bych proti nim radši moc neprotestoval, aby je ještě někdo nezrušil a nevrátil se k těm starým. Na nová pravidla nadávají akorát ti, pro které je porušování předpisů normou a bojí se, že přijdou o řidičák - na takové bych ohled rozhodně nebral.
U většiny těch bodů, co píšeš, není řešením změna pravidel, ale změna značení v terénu (např. ve Vídni je na obou koncích skoro každé jednosměrky dodatková tabulka "mimo cyklisty", v Německu je na prakticky každým "chodníku" značka, která jasně říká, jestli je to cyklostezka, pěšocyklostezka, chodník s povolením cyklistů anebo čistě chodník. Touto cestou by se mělo postupovat. Pravidla jsou správná, špatná je situace v terénu (podobně jako tuzemské cykloznačení - zásady značení jsou vymyšleny dobře, značení v terénu je ale nepoužitelné).
No, me se zda zakon, kterej ti zakazuej projet kruhac, zakazuje ridicum BUS zastavovat v zastavkach, prikazuje ti 100% dodrzovat veskere znaceni, ackoliv kazdy vi, ze 50% je ho spatne, dava ti za banalni prestupek pokutu, z ktere se prumerny obcan nedostane (0.01% alkoholu na kole v lese 25000 - 50000).
<b>DOSTI SPATNA</b>
a zda se, ze je nas vetsina. Ale s ti, ze se zde musi udelat poradek a bodovy system souhlasim, ackoliv to dosti odnesu. Jezdim rychleji a mozna i moc, ale na 2.000.000 km zadny problem pri jizde. a ver tomu, ze na male jsem mel vzdy. Vzdy pri posunovani, pojizdeni ci v kolonach.
A nam cyklistum zakon pomalu zakazuje bezpecne jezdit. Cyklostezky neexistuji a po silnicih, kde projedou desetiticice aut denne to bezpecne neni. A ja vetsinou jezdim na vyjizdky z domu nebo z prace. Ne autem nekam a pak na kole. To delam pri vikendech.
Ale je to jen muj nazor.
zakazuje projet kruháč? Na tos přišel jak? Pravda, že zákaz zastavování (ale ne pro \"řidiče bus\" ale pro \"řidiče\" všeobecně) v zastávkách tam je (zapomněli dodat, že to neplatí pro busy - ale bylo to ve starým zákoně? A jsou policajti fakt tak blbí? To snad ne). A starý pravidla dovolovaly dodržovat pouze 50% značení? No toto! I kdyby 50% značení (myslím, že to bude úplně max. 2 %) bylo špatně (tzn. tak, že se podle toho skutečně nedá jet), není to chybou zákona o provozu na pozemních komunikacích, ale chybou zákona (či jiné normy), který upravuje umisťování dopravního značení. Stejně tak , pokud policajti měří rychlost tam, kde je nesmyslně třicítka a dá se tam jezdit bezpečně 60 a pokutujou toho, kdo jede 40, není chyba těch policajtů, ale toho, kdo tam tu značku tak blbě umístil. Ale řidič, i když tam třeba jezdí denně, nemá právo soudit, jestli ta značka je umístěna nesmyslně, protože neví všechny souvislosti.
Myslím, že místo petic proti novým pravidlům by byly na místě spíš petice za pořádné značení (například není problém značkou na některých silnicích v obcích povolit jezdit třeba 70, a na některých to tak skutečně je, stejně tak by nebyl problém dovolit značkou jezdit na některých úsecích dálnic za pěkného počasí třeba 160, není problém dát na dnešní neoznačené \"chodníky\" značku, ze které bude jednoznačně plynout, že se tam může na kole atd. Ale hlavní chyba skutečně není v zákoně (přestože tam bude asi hodně nedomyšleností, které by se měly poopravit) ).
Mas pravdu, ze to ve znacemi. Ale trosku bych se haqdal mezi tem 2% a 50%.
Jsem nazoru, ze vetsina zakazu vjezdu by mela byt jen pro motorova voizdla. Vetsina jednosmerek s dodatkem mimo kolo. To nemluvim o plno zbytecnych omezeni rychlostech a jeji ch neukoncovani. Oni casto nesouhlasi ani informativni cedule, plno znacek je neprehledne ve stromech apod.
Ale k tomu kruhaci. Niikde jsem necetl, ze by kruhac byla jedna krizovatka. Podle meho nazoru je to x krizovatek.
No a pokud na ni vjizdis, tak musis pokud je tam znacka dat prednost v jizde. (divne, ze je o tom nekde psano. Ja mysel, ze ta znacka to rika dusledne).
Ale jaky paragraf ti dava na kruhaci prednost ? ZADNY. Takze das prednost, vjedes na kruhac a prvniho vyjezdu (pokud neodbocujes vpravo) MUSIS prece dat prednost zprava ? Nepamatuji si moc malych kruhacu, kde je ta hlavni oznacena. Ale par jsem jich videl.
Jinak i pokud bude na dalnici znacka 160km/h, tak dle zakonaty nemuzes s vozidlem do 3,5t prekrocit 130km/h. Takze ani ta znacka nic neresi. Kdyz tam mas treba 100km/h, tak nakladak podle stejneho pravidla take nemuze nad 80km\h.
Ale jinak mas pravdu. je to ve znaceni. Ale dokud nebude vporadku, musi to resit nejaka vyjimka nebo zakon. A vporadku jentak nebude. Nez to nekdo zmapuje, zaplati a vymeni, tak budem asi v duchodu.
myslel jsem 2 % značení, které je špatné zcela evidentně (např. na jednom sloupku cyklostezka a zákaz vjezdu všech vozidel, přikázaný směr jízdy do zákazu vjezdu atd.). Tedy značení nejednoznačné, podle kterého skutečně nevíš, jak máš správně jet.
Pokud by se započítaly např. i případy v současné době většinou zcela neoznačených "chodníků" (kde by měla být na každém taky značka (stačí namalovaná na zemi), aby bylo jednoznačně vidět, jestli se tam např. může či nemůže jet na kole), tak toho samozřejmě bude víc.
No a pokud by šlo o skutečnou optimalizaci (tedy u každé značky uvážit, proč tam vlastně je, a jestli by nebyla lepší nějaká jiná značka), tak to bude skutečně možná až kolem těch 50 %, výsledkem by pak bylo skutečně dokonalé značení, které by nám všude okolo všichni záviděli.
Neukončená omezení rychlosti chybou být nemusí, omezení rychlosti končí na každé křižovatce, na začátku a konci obce a na začátku a konci dálnice a silnice pro motorová vozidla.
A kruhový objezd je v zákoně popsán zcela jednoznačně: řidič atd. vjíždějící na kruhový objezd označený značkami blabla dává přednost vozidlům atd. j(e)doucím po kruhovém objezdu. (pro blbé: Takže když jedu po kruhovém objezdu označeném značkami blabla, tak vím, že mi ostatní musí dát přednost, takže jedu. Stejně tak jedu, když jedu na křižovace po hlavní silnici, protože vím, že z vedlejší mi musí dát přednost. Co je na tomhle nepochopitelné?)
Zvýšit rychlost na nějakém úseku dálnice na 160 km/h skutečně nelze (§18 odst. 7 platí pouze pro rychlost v obci), to jsem se sekl. Stačilo by ale dopsat dvě písmenka:-)
Jinak s tou blbosti MP. Uz jsem mel par problemu s MP, za parkovani proti zancce, ktera upravuje zpusob stani.
Pracuji na Vinohradech a tam je to fakt problem. Proto jepovoleno kolme na chodniku. Obcas je tam ale strom s travnikem a ohraniceny zabradlim. Takze se tam akorat vejdes podelne. Nekoukas, nikomu neprekazis.
Ale jak me tvrdil en zrzavej a asi zamindarkovanej mensi mestak z kancelare, MP MUSI ZAJISTIT DODRZOVANI ZAKONU !!!. A domluvou to prej resit nejde. Chtel 1000CZK. Tak jsem se s nim pohadal a on rekl, ze pokd je znaceni blbost, musim na magistrat. NAstesti na odvolani, ze jsem byl nucen spachat prestupek z duvodu aktulani dopravni situace to skoncilo.
Ale asi by opravdu mel magistrat pred kazdym tim stomem dat znacku park podelne a za nem zase kolmo na chodniku. Takze 2 znacky kazdych asi 10m.
A prece nemuzou nechat autobusaky poruzovat zakony ne ? Alespon s tou jejich moralkou a rozumem.
Jinak jsem nekde cetl, ze v GB dodnes plati, ze se musi pred vozidlem bezet s praporkem. Byl jsem tam asi 3x a nikdy me za to policista nepokutoval. Takze pokud mame blbe MP, musime mit prece 100% dokonale zakony.
Predtim Vas MP nepohl zastavit za prestupek proti zakonu, ale pouze proti mistni uprave. Takze toto nehrozilo.
nemusí tam být každých 10 m značka. Stačí vodorovné značení. A chyba MP to skutečně není, oni skutečně mají buzerovat každýho, kdo dělá přestupky. Mě třeba dost vadí auta parkující v křižovatkách a těsně vedle přechodů. Z hlediska toho řidiče je to samozřejmě taky nesmyslný a buzerující pravidlo, vždyť "tam nikomu nezavazí, všichni můžou v pohodě projet". Akorát na křižovatce není rozhled. Už mě z tohoto důvodu jednou sejmulo auto. Stejně tak parkování na "nesmyslných" zákazech stání, který tam jsou třeba z důvodu průjezdu požárních vozidel, o čemž ale ten řidič nemůže vědět. A argument "kde jsem teda měl zaparkovat, když tady nikde není místo" neberu. Kdo např. bydlí na sídlišti, kde není dost parkovacích míst, tak prostě nemá mít auto nebo se má přestěhovat nebo parkovat někde třeba 2 km daleko, kde místo je (třeba si koupit či pronajmout garáž). Policajti by měli důsledně a pravidelně vymáhat pokuty, i kdyby to bylo od 70% aut. Určitě by těch aut časem radikálně ubylo. Většina lidí by si totiž spočítala, že radši budou platit třeba 1500 měsíčně za pronájem garáže než každej druhej den 2000 pokutu za parkování. A pro vozíčkáře a jinak pohybově omezené jedince není problém udělat vyhrazená místa.
No, castecne mas pravdu, ale je nesouhlasim. Plno lidi auto nutne potrebuje. Ja sice zrovna moc ne, ale nastesti s tim parkovanim problem nemam.
I s tim parkovanim v krizovatkach. Take me to zhorduje vyhled, ale zvladavam to. Je to proste problem toho, ze Praha je nastesti nadherne historicke mesto, ale zase tim nema parkovcit kapacity. Musi se udelt nejaky kompromis.
Jinak k tem hasicum, znama bydli ve Stodulkach. Tam se parkuje systemem auta na obou stranach a jeste uprostred bez rucni brzdy a rychlosti. Ty auta se navzajem pretlacuji.
Jednou tam delali akci s MP a odtahovali vse. Meli pravdu. Ale jeji znamej hasic rikal, ze to byl ajen buzerace. Oni to chapou a znaji svuj rajon. Takze k pozarum jezdi v tech mistech prostredkem pres park. Je to sice pro ne omezeni, ale zadny problem. Ale MP to zduvodnovala sirkou prifilu pro hasice.
Jinak 1500 ? Ja musel mit sluzebaka zaparkovaneho bezpecne. Takze jsem nahodou sehnal misto po 3 mesicich za 1800CZK. Ale znam lidi, co na to misto cekaji i pul roku.
A stehovani ? Kolik lidi je rado, ze ma alespon byt po rodicich nebo bydli s nima. A pokud bydlis v panelaku na sidlisti, tak s tim stehovanim si nepomuzes. Ale dam ti nabidku ? Vymenim svuj vetsi byt v panelaku, vbyjmecne i mistem na parkovani za nejakou vilku treba na Vinohradech. Na doplatek nemam, ale pak si budu parkovat ve sve vlastni garazi. Uz se tesim. :))
Ja jsme v tomto jako ridic vseho, majitel auta a cyklista tolerantni. Mozna az moc. Jinak i jeden duvod, proc jsem prestl jezdit do prace autem bylo to, ze jsem po 15min projizdeni ctvrte stejne zaparkoval vetsinou proti uprave. A kdyz me tu delali zednici, tak jsem to auto opravdu potreboval. Teda nemusel, mohl jsem jezdit MHD a pro zedniky platit plno taxiku.
Ano, jsou lidi, kteří auto potřebujou, pro ty je ale parkovacích míst všude dost. Na sídlištích se to dá vyřešit např. parkovacíma hodinama. Pokud někdo nutně něco potřebuje stěhovat, tak si tam přijede, zaplatí hodinu stání, naloží a odjede. Rezidenti můžou mít slevu. Pokud někdo nemá na garáž a s autem nemá kde parkovat, tak to auto prostě nemá mít. Cena pronájmů garáží je dána poptávkou. Jenže když všichni parkujou na zákazech, tak o garáže není zájem, ceny jsou nízké. Pokud by byly ceny vysoké, vyplatilo by se postavit garáže. A hodně lidí by si prostě nemohlo dovolit vlastnit v rodině třeba několik aut.
Velmi málo lidí auto skutečně potřebuje. Nikdo z naší rodiny auto nevlastní a nikomu to nechybí. Zato někteří moji známí, kteří mají auto v rodině odmalička, si nedokážou bez auta poradit ani ve zcela banálních případech. Komu před barákem stojí auto, toho ani nenapadne, že například dovézt pár pytlů cementu z 5 km vzdálených stavebnin nebo metrák brambor na zimu na uskladnění do sklepa lze i jinak, než autem.
Jinak já autem jezdím (pracovně) celkem často, takže se dokážu dívat na situaci pohledem řidiče sk. B. Jezdím na různá místa (10 - 500 km od domova, často zcela mimo dosah HD, nebo naopak v centrech měst v pěších zónách a podobně) s autem plně napěchovaným těžkýma věcma a vracím se pravidelně v noci, kdy HD nejezdí (pokud to jde, jedu ale klidně i s věcma (několik kufrů, dohromady 30 kg) na kole nebo MHD). Takových na auto skoro jednoznačných případů samozřejmě existuje víc (zejména řemeslnící - ale i ti jezdí většinou autem zbytečně. Trochu jsem se podivil, když k nám jednou přišel opravář pračky pěšky jen s brašnou s nářadím, ale měl by to být daleko častější úkaz)
Nojo, v Brne maqm znamou a pribuznou. Tak maximalne 1x objedes ctvrt a zaparkujes. Ale jajednou neco vezl kamosovi do Bulharske a pochopitekne po prac dobe. Jezdil jsem dokola a skrz ctvrt asi pul hodiny, nez jsem mohl zaparkovat alespon v krizovatce (takze v zakazu). V Brne se parkuje nadherne.
Ale uznavam, ze na velke nakupy a do stavebnin jezdim jenom autem. Takze mozna rozmazlenost. Ale taky dokazu na kolo privazat treba 3 obrovske napechovane igelitky hadrama. Zatim jeste zadne foto v cyklohruz nemam. Ale to je asi jen otazka casu.
A jediny duvod, proc muzu jezdit do prace na kole je ten, ze mame v kanclu sprchu. Ale ted jsem to resil v jine diksusi. Nema tu moznost kazdy. A kdyz jsem mel kolo tyden KO,tak jsem radsi jezdil autem. Preplnenou a zatuchlkou sockou fakt nemusim. To jsu radsi z prace pres hodku pesky.
To je právě ten problém, všude stojí auta, která tam nemusí stát, a potom ti, kteří to potřebujou, nemají kde zaparkovat. Řešením není tolerance přestupků, ale vytvoření takové situace, aby k přestupkům nemuselo docházet (i když pár aut zaparkuje v křižovatce, místa může být pořád málo a problém se jen odsune). Na ulicích (v oblastech), kde je permanentní nedostatek parkovacích míst, by mělo být zavedeno placené a/nebo časově omezené stání a to akorát tak přísné, aby se nějaké to legální parkovací místo někde v dosahu vždy našlo. A to bez ohledu na to, jestli je to centrum města nebo okrajová čtvrť.
Kdyby se jezdilo autem jen na velké nákupy a do stavebnin, tak by to bylo v pohodě. Blbý je, že nejsou výjimkou tříčlenné rodiny, které vlastní dohromady 3-4 auta. Nemusí s nima ani jezdit, aby zavazela na ulici. Když si před svůj barák na dva dny složím fůru písku, musím platit za zábor veřejného prostranství. Když tam celoročně parkuju s autem, nic neplatím, přitom to auto zabere třeba i víc místa.
Nevím, čemu říkáš socka. V drtivé většině větších měst existuje použitelný systém MHD, kterou není problém se dopravit prakticky odkudkoliv kamkoliv a většinou v čase srovnatelném s kolem či autem a za cenu ve srovnání s autem o dost nižší. Takže ti, co by si z ekonomických důvodů nemohli dovolit platit parkovné, by rozhodně nebyli odkázáni jen na bicykl (podle některých nutnost sprchy, což ale není úplně pravda) a pěšky (pomalu). A pokud nemám auto a potřebuju vyjímečně dovézt něco, co by bez auta byl problém, je taky spousta možností (půjčovna aut, soused či kamarád s autem atd.).
Ano, take jsem rodina, kde kdyz pocitam pritele sestry mame na 5osob 4 auta. A ja se s nim snazim jezdit nejmene. Mam ho pro pohodlnost. Pujcovna by byla levnejsi. Ale nedavno jsem vezl kamaradku na nosici a bohuzel strcila nohu da rafku. Bylo to kolem pulnoci. Do nemocnice ji sice ozvala rychla, ale ja byl rad, ze jsem mel auto k dispozici. to same, kdyz nekomu nekde chcipne auto. Muze si zavolat odtahovku, ja taky. Proto si za ten luxus priplatim. Ostatni auta jsou vice opravnena. Dale je obcas problem sehnat auto na posledni chvili. Zjistim, ze mam o vikendu cas a sezenu lidi a nekam jedem. Mame vzdy cim. Minule jsem zkusili na Jested pouzit Hrom.Dopravu a nic moc. Jako ne cesta, super, ale dostat se v Ne odp do Prahy nemozne. Po x hod cekani na bus nas zadny nevzal. Nastesti to slo vklakem. Ale za normalni cenu se to nevyplati. A otravuj souseda, kamos neco potrebuje, tak me tam odvez a ano vyzvedni. Bohuzel, takova doba uz neni.
A k te sosce, tim ja oznacuji MHD. Pokud mam cas, tak od jdu radsi pesky. Nedavno to bylo v noci z Palmovky do Michle. A lituji lidi, co tim musi v techo vedrech jezdit. To je opravdu za trest.
Dalsi problem jsou znami na mistech, kam opravdu HD nejezdi. Kdyz se domluvime na posledni chvili, sednu do auta a jedu. Platit taxi 4x nebo hledat v noci pujcovnu je asi nerealne.
S tim casem a cenou MHD se neda souhlasit. Pokud nejezdis pravidelne (litacka), tak se to nevyplati ani asove a ni finacne.
A toho zpoplatneni bych se bal. Asi k tomu casem dojde, ale pri dnesnim ekonomickem zpoplatneni a zdaneni vseho pak zacnes platit i za to, ze muzes dychat a chodit po ulici. Staci tlaky na zpoplatneni emailu, ktere vlastne platis i tak pokytovateli pripojeni. A pro nekoho je i kolo kus zeleza, co prekazi na cestach.
Jinak k tem kruhacu, co kdyz nedas prednost zprava autobusu a jemu tam bude chybet znacka dej prednost v jizde. Ty to neuvidis. Nedas mu prednost zprava a je to obecne ohrozeni a kriminal. Bacha na to, je to dost o hubu. Ten zakon je dosti nebezpecnej.
To je právě ono. Kdybyste museli platit tržní cenu za parkování, tak byste si možná uvědomili, že se vám ekonomicky víc vyplatí jezdit ty občasné jízdy taxíkem a mít místo čtyřech aut třeba jen dvě (a hned stačí jen polovina parkovacích míst).
MHD samozřejmě není žádný luxus, klimatizovaných vozů se asi hned tak nedočkáme, ale je to zcela použitelný způsob dopravy (horko taky není po celý rok). Cenově to vychází ve většině případů míň, než auto (cena auta 5 Kč/km, většinou jedeš víc, než 5 km).
Pohodlí je samozřejmě pěkná věc. Jsem přesvědčen o tom, že kdybys na to měl, budeš mít na střeše domu heliport se soukromou helikoptérou. S tou bys na tom Ještědu byl raz dva. Po nějaké době by sis nedokázal představit, že bys ji neměl. Nemáš ji, protože na to nemáš peníze. Kdybys neměl peníze na auto, obejdeš se bez něj stejně, jako se teď obejdeš bez helikoptéry. Problém je v tom, že uživatelé aut neplatí skutečnou cenu, kterou jejich provoz stojí (tedy zejména zabrání plochy na jízdu a parkování).
Já bych se úměrnému parkovnému za kola tam, kde se parkování nadměrného množství kol stalo problémem, nebránil. Jenže taková místa v současné době v ČR prakticky neexistují (snad možná uvnitř nějakých hospod). Je třeba si ale uvědomit, že na místo, které zabere jedno auto, se těch kol vejde třeba deset a plocha nemusí být tak náročně upravena jako na parkování auta. Takže cena by byla méně než desetinová.
Kruháč: V zákoně je to zcela jednoznačně řečeno. Na kruháči označeném některou ze značek "dej přednost v jízdě" máš přednost a hotovo. Nemůže se stát, že by na některém vjezdu ta značka byla a na některém ne. Stejně jako se nemůže stát, že by na klasické křižovatce hlavní X vedlejší silnice chyběla na vedlejší silnici značka "dej přednost". Samozřejmě, že ji může někdo ukrást, to ale není problém tohoto zákona.
jo,, a hasiči, řešilo se to např. u nás v Brně na Vinohradech, tam hasiči skutečně kvůli parkujícím autům neprojedou. Než je odsunou na stranu, zdrží se do některých míst i půl hodiny, což už skoro ani nemusí být co hasit.
Jasně, že policajti jsou někdy hyperaktivní, např. mi jednou chtěli dát pokutu za "stání na chodníku". Člověk, který tam ten "chodník" nechal postavit (bylo to na pozemku instituce, jíž je ředitelem) se tomu divil, říkal, že to není chodník, ale parkovací stání (ale neoznačené značkou "parkoviště"). Problém byl opět v tom, že u nás není zvykem označovat chodníky značkou, přestože tato značka existuje.
Jinak k tem hasicum. To co jsem psal byl priklad. Chapu, ze treba ve vilkach v Zabovreskach by to asi neslo.
Ale to je ta tolerance. Pravidla mohou byt prisna, ale musi byt nejaka tolerance pro ruzna mistni specifika. To specifikum urcite mistni policie apod znaji.
Jako byvaly ridic mezinarodni dopravy znam situaci i jinde. A stat napric v Berline take nebyl problem. A policiste co prijeli, si jeste zapnuli majak, aby me tam kazdy videl. Proste jsem jim vysvetlil, ze jiny zpusob opravdu neni a bude to trvat jen 5min.
A kamose, co jezdi pro cestovku MP serval, ze stoji pred hotelem a vyklada kufry. Prej ma nad Vacavakem placene parkoviste. (Asi tak 10min pesky).
Pro PavlaS
S tim placenim nakladu takmoc nesouhlasim. Ze nejezdim, ze najedu nejakych ubohych 10.000km rocne (nepocitam sluzebne). To znamena ze projedu tak 800 litru benzinu zapla6tim statu za to nejakych 16.000CZK. Za to mam snad i nejaky narok na neco ? Jinak jsem jezdival tak 150.000km rocne a zamestnavatel za me zaplatit peknou palku.
S tim kruhacem nemas pravdu. On upravuje pouze vjizdeni na kruhac. Ne dalsi jizdu. Ale puvodne jsem cetl, ze bys pak mel na kruhaci prednost. Ale v zakone to neni. A nikde ani nemas, ze pokud je ta znack ana jednom vjezdu, je na vsech. A pres autobus a nahladak tam taky neuvidis.
Proste novej zakon je hodne nebezpecnej. Ale mozna dobrej zpusob pro nekoho, jak si nechat od nekoho opravit bouranej predni levej blatnik.
§ 22(5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě“ musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.
Zkušenosti z jiných diskusí ukazují, že bavit se o veřejných nákladech na provoz soukromého vozidla nemá smysl. Problém je rozumně určit, co vše se vlastně platí.
(údržba a výstavba silnic, dopravní policie,...)
U železniční dopravy je to jednodušší, tam se platí za ujeté km a odvezené tuny, Kdybyste třeba měl platit 0,50 Kč/km (což myslím není nijak moc, je to pořád levnější než obvyklá cena ve veřejné dopravě) musel byste platit k té ceně benzínu platit ještě 5.000 Kč/Rok.
Nicméně, zkuste si za těch 16.000 Kč nechat postavit parkoviště před domem, možná že to tak akorát bude stačit pro jedno auto, 16 kKč nejsou z pohledu údržby silnic žádné úžasné prachy, vždyť je to jen 43 Kč/den :).
Nebo jinak, v roce 2004 jsme měli cca 127.800 km silnic a dálnic, tedy na každý km jste přispěl 12 haléři.
Jednou jsme počítali, že kdyby měla být dálnice Praha-Liberec ekonomicky soběstačná, muselo by se za její průjezd zaplatit asi 70 Kč. (už si to přesně nepamatuji)
Pro Pavla Š ze včerejší diskuze.
Nedá mně to, ale není pravda, že majitelé aut neplatí za parkování na ulici!! Co takhle spotřební daň z benzínu?! Je to nejvyšší daň hrazená JEN motoristy!! A co se s ní děje?? Zajímalo by mě, kolik této spotřební daně zaplatíte za tu Vaší hromadu písku. Jsem však rád, že do stavebnin a na velký nákup mě pustíte. Tu almaru si klidně přinesu na zádech nebo jí hodím na nosič. A na dovolenou na lyže nemusím. Služební cesty se vzorky zakažte, alespoň nebudou zákazníci rozmazlení. Jinak pokrok nezastavíte byť přináší mnohdy velká negativa. Nejezdíte na koni, o poště a poštovních holubech ani nemluvě. Těžko můžete zakazovat používání aut. To byste mohl rovnou omezovat nebo kontrolovat nákupy televizí, praček, myček atd. Mimo jiné i používání PC a účasti v diskuzích, protože strom diskuze je tak rozvětvený, že se v tom nedá vyznat a někdy to vůbec neřeší prvotní dotaz.