Ahojda.
Zajimalo by me, zda je normalni, kdyz praska v Al ramu. Vznika to ve stredu (ale i behem tydne :-) ) pri slapani ze sedla....proste se ze stredove osy ozyva praskani. Je to tim, ze tam na sebe doseda ocel/Al nebo je to nenormalni a mam se do toho zacit stourat?Dik
Zdravim !
Nechroustají to jen nečistoty mezi sedlovkou a sedlovou trubkou...?
Nene...to uz jsem cistil....a hlavne to dela jen kdyz do toho poradne slapnu....hlavne ze sedla. Je fakt, ze vetsinou s timhle kolem jezdim na tezko, takze se ram pekne krouti...Vim, ze se v tomhle zrovna AL a ocel nemaj radi, ale nekdy to praska docela dost
Tak potom třeba málo dotažené středy nebo opět nečistoty v závitech středu, konec životnosti středu, nedotažené kliky, nedotažené pedály v klikách... Ale nepředpokládám, že zrovna Ty bys toto už nezkontroloval ;-)
P.S. Co pedál v Satalicích ;-)))
No nic jsem nedotahoval...na me je to moc nizko a na stredy navic nemam klice...ale zkusim to:-) Ja jen, ze uz se tu o tom psalo a vim, ze to dela vice lidem...tak me to jen zajimalo.
No pedal je fuc:-) Mozna, az sleze to zelene svinstvo (koprivy), tak tam vyrazim...jen pro tu srandu. Zrovna ted se ne netu na nejake koukam.
Jeste k tem stredum. Potrebuju Kamile dat novej stred (nejak se nam to obou seslo, ale ona uz ho ma vydehanej pekne). Koupit zapouzdrenej stred nebo jinej? Jsou to kola se kterejma jezdime na tezko, takze potrebuju, aby se to pak dalo nekde jednoduse opravit. Ale mozna zapouzdrenej a pripadne (v ramci zachvatu strachu) jeden vzit s sebou:-)
Nevěř tomu,že to praská kde ty si myslíš.Tohle vysoká-najít někdy praskajícímísto.Tedy pokud máš Author Versus,tak jdi rovnou po svárech dole u středu nebo nahoře u sedlovky :-))).Ale fakt,musí se projít a vyloučit vše,tedy i střed.Teď jsem diagnostikoval jednoho DURATECa.Po hodině jízdy,jen někdy praskání prý v sedlovce-vše Xkrát rozebráno a mazano majitelem.Příčina?Horní rámová trubka v místě navaření na sedlovou.Ne prasklý svár,ale v místě pod svárem,kde je natupo opřená trubka o trubku.Po vystříkání hustším mazivem(Wurth-HHS 2000)-najednou ticho-je otázka na jak dlouho:-)))Jsou to někdy věci,ale jsou typy rámů určitých výrobců,kde jdeme najisto:-)))Tak hodně štěstí při hledání.
Ja vim ze s timhle jsou problemy a ze je to vetsinou jinde nez ve stredu...Parkrat uz jsem nekoho nabadal, ze to neni stred, ale sedlovka:-) Ale svary me nenapadly. Zitra to nejak prolezu...
To stejné mi nedávno dělalo kolo, rozebral jsem střed. osu, vše promazal, máznul spoje klik s osou atd a nic. Potom jsem zjistil, že stačilo vyndat zadní kolo a znovu nasadit, evidentně to lupalo v uchycení zadního kola a rámu.
Takze to znamena rozebrat do sroubecku:-) Jupiii:-)
Tak me tak napadlo, neexistuji nejake stranky, kde by bylo popsano jak co na kole opravit? Tenkrat tu nekdo daval odkaz na pekne udelane stranecky...sice v Aj, ale bylo tam snad vse....
V zcatcich mi pomohlo toto: "http://www.cyklobanda.com/index.php?page=servis... a v anglictine je skvely portal ParkTool "http://www.parktool.com/repair/". Jen kliknes s cim chces poradit :)
Ja letos mnenil a predelaval na ahead hl. slozeni, vidlici, riditka, predstavec a cely brzdy a lakoval ram. No je pravda ze jsem bejvalej strojar a spoustu naradi ma bracha, ale kdyz ma clovek chut a cas, tak vysledek potesi. A kdyz neni vsechno naradi, tak se da taky neco vymislet. Misky hl. slozeni jsme lisovali starym lisem na ovoce a slo to jak po masle :)
Jojo...ParkTool...to je to, co jsem hledal...dik.
Těch záhadných zvuků co vycházejí z kola je opravdu nepřeberné množství. A většinou je pak příčina úplně jinde než odkud se ozývají ;-)
Asi předloni mi začalo něco cvakat u klik. Takové malinko jako kovové lupnutí... Ale jen když jsem šlapal a ještě k tomu pravidelně, jen v určité poloze klik. Celé odpoledne během jízdy mne to rozčilovalo, několikrát jsem z kola slezl
a hledal co to může být. A samozřejmě nenašel ;-) Měl jsem jen představu že by to mohl být třeba nedotažený pedál nebo kliky, možná i řetěz... Druhý den jsem to objevil na první pokus... O pravou kliku mi cvakal ten kousek přesahujícího lanka od přesmykače ;-)
Taky mam uz dlouho podobny problem. Mam Kelly's Magnus 05 a pri slapani a to hlavne do kopce kdyz jdu ze sedla, tak to silene praska. Namazal jsem sedlovku, lyziny sedla, sedlovou objimku, rozebral stred, zkontroloval pedaly, rychloupinaky, hlavove slozeni, kosiky, vymenil jsem bowdeny, proste udelal jsem asi vsechno, ale porad to praska. Chystam se na reklamaci ramu
Kelly's je právě jeden z těch náchylných ,co lupe trubka o trubku,ale většinou v oblasti hl. sl.Vyhoď vidli a prostříkej oblasti styků trubek u hl. slož.konstrukčními otvory pro odvod plynů při svařování.Něco hustšího,nebo aspoň WD40:-)))
Další sranda-mám rád ráfky REMERX-dobrá kvalita za dobrou cenu,ale jednu chybku mají.Ty co jsou s dvojitou vložkou,se po čase uvolní a ty vložky vydávají pazvuky a těžko se hledá odkud to jde.O5 stačí vyhodit gumu,prolít i obyč olejem,pokud jsou některé volné moc,tak zanýtovat:-))))
Tak já to tedy taky zkusím nějak rozebrat a promazat. Včera jsem chytla déšť a kroupy, ale kolo přestalo vrzat. Zkusím tam tedy dát místo vody olej. To s těmi sváry by mě fakt nenapadlo. Díky Merido.
Musim ti moc moc moc podekovat, nebot si mel pravdu. Pozorne jsem poslouchal to praskani a epicentrum bylo opravdu nekde v okoli hlavoveho slozeni. Sundal jsem vidlu, poradne to prostrikal WDckem a potom jeste cast ramu u hlavovky ponoril do oleje. Bohuzel jsem doma nemel dostatecne mnozstvi oleje, pouzil jsem proto olivovy olej (mel proslou zarucni dobu) a smichal jsem to jeste s klasickym stolnim rostlinym olejem:). Jeste jednou diky moc za radu. Kolo jsem projel a praskani naprosto zmizelo.
Já mám Kellys Magic, uděla jsem taky téměř všechno. Kolo přestane praskat jen po pořádném promazání středu - vydrží to tak 80km a pak nanovo. V cyklouši jsme se shodli, že to tedy dělá střed. Už jich několik z tohoto důvodu měnili. Zkusím se mrknout ještě na rám a hlavně v okolí hlavového složení. Pak půjdu a vyměním střed. Jo ten střed vypadá úplně bezvadně, prý i funkčnost je bez vady, ale prostě jen praská.
Stredovou osu jsem prave menil, je nova a praska to dal. Bojim se ze to bude trenim trubek ve svarech.
Jak psal meridak...zkus ho vyndat a zevnitr ty spoje maznout....Nikdy me nenapadlo, ze by to mohlo byt trenim trubek ve svaru, ale hold to varej narychlo, tak je to asi mozne...jooo, rucni prace je hold rucni prace
pokud mas authora neni to uplne ciste nahodou praskani v hlavovem slozeni? A nebo v zadnim nabu? Timhle authory proste vzdy trpi! Neberte me za slovo je to jenom muj maly skromny nazor ale vzdy se mi to potvrdilo!
Mam:-) Celej ho ponorim do husteho oleje a at si skvirky vezmou, co jim hrdlo raci:-)
Ja se jen bal, aby treba nebyl nekde ruplej ram nebo neco podobneho...
Nevím,jestli jste mně úplně pochopili s tím lupáním ve svárech v místě styků trubek.To je tak,že ty trubky jsou k sobě připasované "na tupo",tedy přesně sedí na sobě,ale při vaření se přidáváním materiálu tvoří svár-housenka nad spojem,nedojde vždy k rozvaření materiálu v místě styku trubek.Spoj je normálně pevný,ale jak rám pracuje,tak se v místě styku trubek tře jedna o druhou a vydává to pazvuky.Není to tedy nějak na úkor pevnosti,ale kvality ano.Ovšem berme to tak,že to vaří automaty a cena rámu na Taiwanu je asi k pousmání-až dorazí sem je to poněkud horší.Ovšem ten Duratec by měl být vařený ručně....:-(((
Jinak to vystříkání ve spojích má ještě jeden efekt-vzlínavé mazivo dobře ukáže praskliny rámu,vyvzlíná skrz prasklinu a docela dobře se ukáže po ježdění v prachu-a to asi jezdíme všichni:-)))Ovšem majitelé černých rámů mají smůlu-tam toho moc neuvidí:-)))
Cus.Mam Author Versus a praska v tom jenom se toho dotknu.Uz jsem z toho na prasky:)Vypada to na svary,ale muzou to pry byt i koncovky bovdenu....nevim co s tim a myslim,ze reklamacka by se na to mohla vztahovat
A co takhle nechat si udělat rentgen svárů, pokud to budou vadné sváry, tak je to na reklamaci a výdaje za rentgen ti zaplatí, pokud to nebude problém svárů tak budeš mít alespoň jistotu, že rám je vpořádku a potom to praskání můžeš úspěšně "ignorovat".