Ahoj, jestli máte někdo řazení Rapidfire, určitě jste si všimli, že ty okýnka jsou rozdělené čárkama na tři části. Tak mě napadlo, jestli každému okýnku přesmykače odpovídá okýnko přehazovačky - čili jakási ideální kombinace převodů tak, aby nedocházelo ke křížení řetězu. V tom případě bych ale teoreticky neměl 3x9 rychlostí, ale 3x3.
Třeba přítelkyně si s tím vůbec neláme hlavu, ale já se snažím řadit nějak "slušně". Myslíte, že je to nutné hodně dodržovat, nebo křížení řetězu jemu ani ostatním dílům moc neublíží?
No vidis, tohle me nikdy nenapadlo, premyslet, proc tam asi jsou ty okynka. Jinak extremni krizeni retezu (tzv. na Spanela :-) ) pochopitelne retezu skodi, driv se opotrebuje a je taky pricinou "praskani" retezu, resp. jeho roznytovani bez nytovacky :-).
K tem poctum rychlosti, nejde o celkovy pocet prevodu, ale o jejich odstupnovani a rozsah. I kdyz v podstate to stejne muze nabizet uz i 3x8 rychlosti, skoda, ze uz se dela jen u nizsich rad, vydrzelo to vsechno vic.
Ja radim + - na velky prevodnik vsechno krome dvou nejvetsich pastorku, na prostredni vynechavam dva krajni odspod i odshora a na maly neradim dva nejmensi pastorky. Ale ty neco takoveho uz dodrzujes, tak vis, ze je to otazka citu.
Tak si vezmi kalkulačku a počítej převodové poměry.Těch 27 tam stejně nemáš,oni se totiž vyskytují některé převody opakovaně,ale bez nesmyslného křížení.A hlavně -nejhorší pro řetěz je křížit-někdo si s tím hlavu neláme,ale až bude mít řetěz své za sebou a povolí v nýtu,namotáš přehazku,ta vletí do výpletu(a ty na pod auto),tak bude pozdě-v nejlepším případě tě to bude jen něco stát.Každý to jezdí jinak,ale tak nějak rozumně-nejmenší převodník-1,2,3 pastorek.Střední převodník-3,4,5,6,7 vzadu.Velký-5,6,7,8,9.Ale každý to bere trochu jinak-záleží moc na řetězové lince.Kluci jezdí závody klidně velká-velká,ale s vědomím,že to ničí a taky vše včas vymění-jde to taky rychleji do kopru.Taky poslouchej zvuky zezadu a uvidíš,že se to nelíbí ani kladkám v přehazce-to křížení.Tak si to přeber:-))))