Koupil jsem levně toto E-kolo, stáří cca 10let, výroba .de Stroj je přes zastaralost funkční, málo jetý, vyhovuje mi. Rád bych ale vylepšil parametry elektropohonu. Je tam zadní motor 250W, patrně kartáč, ten bych tam i nechal. Aku=NiCd24V×10Ah je dnes nesmysl a chci tam Lion36V/80článků -to si i sám složím, články mám, není probl, ostatně jinak to nejde, protože orig je do rámu zahnutá jak šavle a to už na míru nikdo takto nedělá.
Co je problém/předmět dotazu: potřebuju zjistit, jak by se tam to nové aku dalo nabastlit. Nejlépe schéma zapojení, nebo jakékoliv informace, jak to funguje. (Nikde jsem k tomu nic nenašel, ani na stránkách výrobce www.hercules-bikes.cz) Origo elektronika, která všechno řídí, je zalitá v tom akupacku, nic z toho nevyčtu, jdou z ní dráty k displeji a ovládání, světlům a motoru, když ji vyhodím, měním všechno, nejspíš i motor. To je možné řešení, rám je na to dělaný, ale to zatím dělat nechci, leda jako poslední možnost, kdyby to jinak nešlo. Něco svých poznatků k funkci ev. doplním podle reakcí. Za případné rady předem děkuji.
Stabilních 24V můžeš z 36V baterie získat pomocí DC-DC konvertoru, tím se vyhneš potřebě měnit původní elektroniku nebo motor. https://www.aliexpress.com/item/4000353761772.html
To je dobré řešení, děkuji. Tím se řeší spolupráce aku s elektronikou. (48V se mi nehodí, protože chci využít prostor na baterku v rámové trubce akorát na 10ks paralelních bloků 18650. Kvůli zahnutí trubky se tam musí nasouvat paralelní bloky zespodu jako buřty, takže to tak vychází. Víc energie nepotřebuju, spíš ať se to trochu odlehčí. Možnost přidat ext. aku zůstává, origo stav tuto možnost myslím že taky měl.
Baterii můžeš pak použít i 48V, tím pádem bude na vstupu menší proud, př. http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-52-c8sc