Co máte doma za nařádí ke kolu? Já, mám toto a nevím jestli mi něco ještě do objednávky nechybí :)
imbusáky, klíče, momentak
ted dokupuju maziva, stahovák na pružinu, a tu blbost na lepší sundávání pláště, lepení duše
no zkratka sem si konecne koupil kolo ale problem je ze umim jen vymenit dusy, a nejake zaklady a chtel bych se naučit víc, abych si mohl sám něco spravovat a tunit, ale nejvíc na*ere když chcete opravit něco co ste nikdy nedělali a nemáte nářadí...
S tímhle ti nebude nic chybět
http://www.cyklonaradi.cz/sada-drobneho-naradi...
....a može si- až chytne zručnost- otevřít servis!!! ;-)
Schází tam přípravek na rovnání ráfků zpět do kulata.
Ten se dá zhotovit z masivnějšího napínáku.
No on hlavně už asi nikdo ocelový ráfek nerovná a raději si koupí nový.
Ale rovná. Falcové C ráfky se nějaký ten pátek nedělají
Musíš se líp dívat, kladiva v té sadě jsou.
radit s nářadím je to docela problém, podle mého to tak nějak samo vyplyne, když zjistíš, že něco potřebuješ vyřešit a on na to ten nástroj --klíč doma chybí, já mám doma dílnu, o které se traduje, že u nás ve vesnici když vypadla elektřina, u nás se stejně svítilo
co mi ale přijde na cyklo naprosto super je tento čínský kompresor---navolím na kolik a je to tam, žádný stres to dojet třeba ob víkend, nebo podle trati snížit, zvýšit tlak , jasně, velkou ruční pumpičkou by to šlo a jde taky----ale----se fakt musí hodně chtít
https://www.mall.cz/kompresory/powerplus...
...pokud "obhospodařuješ" více kol, tak se to vyplatí- na jedno je to však spíš pro lenochy. Doma kolo s prázdnou duší nafoukáš do dvou minut, na občasné přifouknutí stačí pár žduchů, na snížení tlaku pumpy netřeba- navíc i "vydáš" pár kcal, za prachy(1100+ suma za baterii) si koupíš užitečnější věc na kolo... ;-)
Když pro mne je ta obtížnější část natočit ventilek tak, aby byl přístupný a nasadit ten šlahounek a zaprasit si ruce. S velkou dílenskou pumpou s manometrem je to napumpované pohodlně a hned. Jo ještě musím v sešitě najít pro každé kolo ten správný tlak. Silnička a koloběžka se tlakují na max, co snese plášť. Za sebe s kompresorem nevidím žádnou úsporu. Možná kdyby měl několik paměťí pro přednastavený tlak. Ale muselo by se tam listovat podle jmen a ne jen tlak číslo.N.
Vidíš to a už máš výrobní program. Vedle ventilku přilípnutý čip, na hubici kompresoru čtečka. Že jsem to ještě nikde neviděl... Ale třeba jsem si jen nevšiml.
No, a pro puntičkáře a hlídače tlaku v pneu si pak k tomu může na řídítka namontovat třeba tohle :-)
https://www.banggood.com/Waterproof-LCD...
https://www.banggood.com/IMars-T240-TPMS-Solar...
Akorát to asi moc nebude na galuskový ventilky ;-)
Nebo z mnohem větší nabídky ;-)
https://www.banggood.com/search/tire-pressure...
Jé, díky za tip. Tohle se bude líbit synovci. Ten má auto zastlaný budíčkama :-)
A já nepohrdnu tím na motorku. To má šmrnc. :-)
Pokud nemáš cyklodílnu a nechceš se "ondit" s pumpičkami, které se obvykle v rozhodujícím okamžiku porouchají, tak si pro více kol sežeň kompresor z ledničky - obyčejně se porouchá něco jiného, než vlastní kompresor a je škoda ho vyhodit, jen proklemuješ svorky spínače teploty.
Obsluhuji obvykle dvě až šest kol, tak mám kompresor jak doma, tak druhý na chalupě již 30 let - pohoda!
P.S. nesmíš ho položit, aby se nazalily membrány ventilků!
vymenit dusy je doztatecni zaklat, vyc nepotrebujez
Co třeba dát vydělat cykloservisům, k tomu tady přece jsou. A pro drobný opravy a údržbu se můžeš inspirovat tady: https://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/
To je pravda, ale nevyplatí se tam dojít s každou prkotinou.
Pro začátek stahováky klik, středu, kazety, nTo je pravda, ale nevyplatí se tam dojít s každou prkotinou.
Pro začátek stahováky klik, středu, kazety, nýtovačka. Postupně si dovybavit dle toho, co si troufáš nebo se to naučit. Např. klíče na kónusy,rozebírání ořechu, odvzdušnění brzd... hlavně se s tím nauč zacházet, seštelovat lanka, zkrátit nebo opravit řetěz v terénu, pokud to nemáš nacvičené, vede k neúspěchu.ýtovačka. Postupně si dovybavit dle toho, co si troufáš nebo se to naučit. Např. klíče na kónusy,rozebírání ořechu, odvzdušnění brzd... hlavně se s tím nauč zacházet, seštelovat lanka, zkrátit nebo opravit řetěz v terénu, pokud to nemáš nacvičené, vede k neúspěchu.
mi blbnul text, už to nejde vrátit.
Ale jo, já měl kolo v servisu akorát na garanční prohlídce, občasný reklamaci a centrování kol (to se už nikdy nenaučím). Jinak pár vercajků jsem si pořizoval podle potřeby a s sebou vozil akorát pár imbusů, nejtovačku, duši, lepení, centrklíč, lanka a pár drátů v řídítkách pro nouzový dojetí. Ale koukám, že se mi toho ve sklepě nahromadilo za ty roky dost, podniknu asi lehkou čistku.
K vycentrování kola je třeba jenom trpělivost, jinak na tom nic není.
K tomu mám silně vyvinutou slabou vůli. Nemysli, že jsem to několikrát nezkoušel. :-)
Trpělivost je fajn, ale s kvalitní centrovací stolicí a tenzometrem to jde daleko líp.
Tenzometr jsem si zrovna dneska objednal. Doufám, že jím nebudu muset měřit našponování nervů při centrování...
Tak, tak, nejen domácí výbavu, ale také co vozit - loni mi po mnoha letech praskl řetěz, už jsem s hrůzou kalkuloval kudy a jak se vrátím pěšky domů, a pak jsem našel v nářadí nýtovačku a po sedmi minutách pokračoval v jízdě! :-D
Pořizovat si zároveň s novým kolem i sadu nářadí,kterou jde celé to kolo do šroubku rozebrat a zase složit je asi zbytečná panika.Každý výrobce se snaží použít někam nějaký speciální šroub,na který musí být speciální nářadí,které si člověk musí zvlášť koupit,nebo musí dát vydělat značkovému servisu.Na běžné opravy,třeba na tu opravu píchlého kola,stačí běžná sada cyklistického nářadí.Pokud chce člověk něco upravovat a předělávat,tak si musí příslušné díly prohlédnout a příslušné nářadí si sehnat.Těžko bude existovat nějaká univerzální sada na všechna kola všech výrobců.Ani by nemělo smysl si ji pořizovat,protože polovinu věcí by člověk nikdy nevyužil.
Zhruba před 15-20 lety jsem si pořídil na svá "nová" kola a e-kola tuto sadu nářadí:
https://www.lidl-shop.cz/CRIVIT-Sada-naradi-pro...
je orientovaná na Shimano (ale i další - viz popis).
Pročti a pomysli, za 6kilo v zásadě neprohloupíš....
V sezoně je hlavně problém, že si pak třeba dva týdny počkáš, takže je lepší být maximálně soběstačný. Nebo si poruchu přivodíš v Pátek odpoledne.
Proto je potřeba mít kolo náhradní, reservní a záložní :)
Já mám takhle 3 stará kola, co nich mohu ihned vyject.. 2 pro případ, že se mi na tom, co na něm jezdím vysype. Díly se shánějí špatně, už řadu let se to nevyrábí a s touhle reservou to lze řešit v klidu a rozvážně :)
Tenhle web mi nepřijde moc dobrý, něco mají příliš stručné, něco zastaralé. Lepší je velká modrá kniha o servisu jízdních kol (dá se na netu najít i oskenovaná v PDF), případně návody na webu ParkTool a videa od ParkTool na YouTube a u Shimano jejich originální dokumentace.
Mám takovou příruční "kápézetku", kterou s sebou vozím/nosím prakticky pořád:
- Stranové klíče od 5,5 do 17 mm, z toho některé dvakrát a některé tenké (kónusové)
- Inbusy od 1 do 6 mm
- Menší placatý šroubovák
- Montpáky
- Věci na opravu duší (lepidlo, záplaty, šmirgl, náhradní ventilky a hadičky)
- Asi pět různých torxů
- Centrovací klíč (trochu zmenšený)
- A někde bokem pumpičku (na favoritu tu velkou plechovou, co drží na rámu, na ostatních kolech malou teleskopickou, co se vejde do zavazadla)
Celé to váží asi půl kila, vyřeší to skoro všechno a využije se to i jinde než na kole. Na delší cesty s sebou někdy beru další vybavení podle potřeby: věci na sundání pětikolečka (adaptér a klíč 24) nebo dva klíče 19 mm na matky M12 (ale ty se na normálních kolech nevyskytují).
Doma dále mám:
- Nýtovačku na řetěz
- Stahovák na kliky
- Adaptér na středové složení
- Adaptéry na skoro všechny typy kazet a pastorků + bič
- Štípačky (na lanka i jiné věci)
- Zahnuté kleště na ségrovky (výborné na rozpojování sramáckých rychlospojek)
- Trubkové/nástrčné klíče
- Pinzetu (na ložiskové kuličky)
- Injekční stříkačku (na vazelínu)
S tím už se dá zvládnout cokoli. Přidej závitníky na kliky, vrtačku, pilku na železo, pilníky, svěrák, flexu a svářečku a můžeš si to kolo doma vyrobit úplně celé :-).
Půl kila? Možné to je, ale jak znám svoje věci co vozím a jejich váhu, tak bych řek, že to přece jen bude o trochu víc :-) Až budeš mít chvíli, dej to celé na váhu.
jj, jen ty stranové klíče do sedmnáctky, to je slušná nálož. Leda že by měl nějakou speciální titanovou edici. :-)
Mám ty stranové klíče ocelové z asi milimetrového plechu. Ničí to matice a ruce ale je to lehčí než ty odlitky. Pro vození na kole je to príma. Starší kola je potřebují.
Tak jsem to zvážil, bez pumpičky rovných 600 g. Takže jo, o trochu víc to je, ale pořád v toleranci toho "asi" :-).
Pro Báru: torx je tohle:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Torx
Mám je rád, protože se mi ještě nestalo, že by vyžvejkly prohlubeň ve šroubu do kulata. S inbusem jsem to zažil už mockrát.
600 není úplně málo. Jak často to nářadí na jednodenní vyjížďce použiješ?
Já vezu jenom ty dvě plastové montajzny a malinkaté kompaktní nařadíčko a nic jiného a použiju je jen vyjimečně. Něco jiného by bylo pokud bych někam na víc dní, to už by toho bylo o něco víc.
Sedmnáctikilovou skládačku těch 600 gramů nevytrhne, o pětadvacetikilovém oceláči nebo čtyřicetikilové tříkolce nemluvě :-). Na kole to nářadí použiju několikrát do roka, ale pokaždé jsem rád, že ho mám. V práci bývalo v akci skoro denně.
Plechové klíče jsou hlavně na kónusy, ty se ničím tlustším chytit nedají. Kované klíče jsou na matice na osách a podobné věci, kde je potřeba větší moment a plechový klíč by mi prokousl buď ruku, nebo matici. Dva klíče od skoro každého rozměru mám proto, že je potřeba držet zároveň matku i šroub.
S použitím souhlas, jen se pak nediv váze toho vercajku. Já vozím jen ty plecháče a na cestě ničím matice.
....já vozím i na dlouhé cesty jen ty plecháče a neničím nic...;-)
Na Růžence vozím skoro tu stejnou výbavu. Akorát místo centrklíče a pěti "torxů" (ani nevím, co to je) vozím rezervní duši.
Na váhu jsem dala tvou výbavu bez "torxů". V pytlíčku je lepení, montpáky, ventilky a nějaké čepičky...
Váží to 65 deka, což lze vyjádřit jako "asi půl kila". Souhlasím :-)
Panenka v košíčku je součástí váhy, místo kovové misky mám lehčí plastovou a panenka ten rozdíl dovažuje.
Super kuchyňská váha, taková se dnes už moc nevidí. :-)
Hlavně to nepotřebuje žádnou baterii a furt to funguje. :-)
To je sice pravda, ale zrovna v tomhle případě ta spotřeba proudu je naprosto minimální a prťavá knoflíková baterka tam při běžném provozu vydrží i víc jak rok (zapnu zvážím vypnu – otázka pár desítek vteřin max. minut, a pak zase třeba i pár dnů v kredenci vypnuto). Přitom tolerance plus minus gram, takže mnohem širší využití i mimo kuchyň třeba pro přesná vážení balíků na poštu.
Ovšem ta hejblatová mechanická krása konstrukce – té se žádný digital nevyrovná. :-)
Digitálka je super aj na takéto váženie.
Kolo vářím na osobní váze tak, že se zvážím já, pak si na to stoupnu i s kolem a udělám odečet. Ještě pořád mám kola, který uzvednu :-)
Osobní váhu mám digitální, ale pořád pošilhávám po něčem takovýmhle :-))
https://f.aukro.cz/images/sk1588790946458...
Když vezmu do hrsti baterie, co už to sežralo, plast, ze kterýho to je, a to oné, co je uvnitř, co stálo energie to vyrobit, jak se to bude blbě likvidovat, tak při životnosti toho plastového krámu je ta železná věc úplně ekologická. Slouží mnohonásobně déle, a aji kdybych to nerecyklovala a jen zakopala na zahradě, tak si s tím příroda poradí.
Mám v zálohe podobnú tiež staršieho dátumu, toto je na rýchle použitie. Ťuk ťuk a už je vynulovaná nádoba alebo tie latky a máme čistú váhu. Na domáci chlebík, pre psa žrádlo atď. Ako písal predchodca baterka vydrží veľmi dlho, ale (mechanická klasika) rezerva musí byť.
ořád je dělají, nová mechanická přijde na dvacítku.
https://www.azmedicashop.cz/lekarska-mechanicka...
To já mám vyhlídnutou tu na obrázku. Nerisknu si, že bych se jednou dostal mimo rozsah...
Tyhle 2 by taky nemusely být marné. U té druhé jen dořešit fortelnější uchycení nahoře, dole na hák pak zavěsit křesílko, a vážení bude úplný luxus. :-)
jj, když si vzpomenu, jak nás jako malý kluky brali na takovéhle decimálce elegantně na hůl ve sběrných surovinách. :-)
Na druhou stranu, takováhle decimálka pro nás tehdy symbolizovala nějaké ty korunky na nanuky navíc.
Na takový nás vážili před závodama a před a po tréninku v šedesátých letech, přesně na deka.:-)
Si myslím, že dělají zbytečný fóry. Dyť každé to zařízení slouží k něčemu, a vážit třeba člověka na gramy je blbost, si dáš pivo nebo se jdeš vyčůrat a všechno je jinak :-)
Stejně tak s tou kuchyňskou váhou, hérák na tom nevážím a psaní mi zváží na počtě doma známky neskladuju. Bábovku, knedle a často dělané věci odměřuju na hrnky a nějakej recept toleranci plus mínus jedno dvě deka snese, beztak autor receptu neví, jak velký vajíčka do toho přijdou... :-))
Na "hérák" a další podobné prťavosti mi z Číny kdysi dorazilo něco podobného tomuhle https://www.gearbest.com/digital-scales/pp... ;-)
To moje má navíc rozlišení 0.01g při té nosnosti 0,5kg...
Za ty prachy, no neber to :-)
..."Jak se dostat přes nářadí k váhám"....:-))
Určitě to bude nějak fungovat až do konce světa. Jen jakou to bude mít chybu? Také jsme měli takovou. Něco navážit na tom byl už docela kumšt.
Digitální váha sice tzv, váží na gram, ale opět s jakou chybou? Ale alespoň s pořád stejnou a stačí ji nakalibrovat.
Na kalibraci je tam vpravo takový šroubovací závažíčko. Jinak myslíš, že to posuvné závaží časem zoxiduje natolik, aby podstatně změnilo svou hmotnost, či že se délky ramen převodového mechanismu nějak změní? Jedině, že by se zadřel čep...
Vyběhají se čepy na těch vážících ramenech a začne se to chovat občas podivně. Měli jsme takovou a muselo se do toho strčit, aby se váha pohnula a začala něco vážit.
souhlas, akorát namísto sady klíčů vozím náhradní duši. Po tmě a v bahně k nezaplacení. Mám přibalenou i dobrou svítilnu z téhož důvodu. Ale váží to už kilo.
Neodolal jsem a udělal si jasno jak je težká moje KPZ. Na váze to ukázalo 1.2 kg, včetně brašen (rámová +podsedlová). Mám tam navíc dvoustovku, multikleště, jednorázové rukavice, piksličku od filmu se solvinou, trochu oleje, pár článků řetězu, rychlospojky, hadr, stahovací pásky, toaleťák.
Tato sestava je pro mne optimální pro řešení většiny problémů, prověřeno pár tkm. A potvrzeno množstvím děkovných pivsonů od zachráněných kolistů :)
Za ty dvě stovky už dnes s polámaným kolem domů nedojedeš. Už pár let tam mám složenou tisícovku...
Zajímavá zpráva pro zloděje kol :-)
To mám v kapsičce u vesty, v takovém furtálku s klíčama od baráku a zámku na kolo. Jsou tam kopie dokladů (občanka, zdr.pojišťovna), řidičák (oficiální doklad) a důležité telefony. Se do toho vejde mobil (nevozím) a dá se to i pověsit na krk, když není žádná kapsa.
Na krátké denní vyjížďky netřeba nic jiného vozit, když jede člověk na větší výlet, beztak s sebou veze peněženku a další osobní věci.
Mě zaujala ta částka, moje kola mají každé svoji kapsičku s nářadím a do každé dávat peníze by bylo zbytečně moc :-)
Dobrá informace, kapsář půjde najisto. :-)
Vlakem za to lze dojet i z dálejc, taxál jen pár km. Ty dvě stovky jsou zejména jako pojistka pro neplánovaný výdaj (někdo občas zapomene prachy doma, nebo při návratu je komín na dohled (a ráno neřídím) - udeří dávivá žízeň nebo náhlá chuť na doveselovací vínko, přikousnout kostičku sýra...)
Nezbytná součást cyklovýbavy
https://www.hornbach.cz/shop/Opravna-paska-Tesa...
MacGyver páska je jen velmi účinný prostředek v zoufalství. Slušný cyklista se pokusí bez ní obejít. To jen pro tebe je to prostředek první volby :D
spravíš díru v brašně nebo plášti, stejně jako nahradíš vypadlý šroubek, geniální a přitom prostinké :-)
Vypadlý šroubek nahradím jiným, co mám na kole v nářadí v krabičce. Od té doby, kdy šroubky lepím, tak ty náhradní z krabičky poskytuji na cestách známým. Díru v plášti zalepím tou velikou záplatou, co je v každém lepení a je jinak skoro na nic. Duši zalepím tou malinkou záplatou. Když jedu s brašnami, tak mám s sebou šitíčko a ty brašny definitivně zašiji. Moje brašny se dají totiž normálně šít. Kus hadru na záplatu někde seženu. Nevím, na co bych tu pásku vozil a kdybych jí někdy potřeboval, tak jí koupím v každých domácích potřebách či drogérii a asi i v supermarketu, které jsou už úplně všude. Jak píšu, pro cyklistu je to jen výraz zoufalství, že si neví rady.
To je umění roztrhnout brašny hned u drogerie nebo supermarketu. Mě když se něco někde poškodilo, tak to bylo vždy mimo civilizaci a otvírací dobu. Odkázanej sem byl jen na to co si vozím. Když nás jede víc na dýl, tak vozím nejen pásku, ale i pár stahovacích plastových pásek. Na mělkij remont na dojetí na kemp, nebo pohodlné místo se světlem, kde lze provést opravy definitivnější, je to k nezaplacení.
V nouzi se hodí všechno. Mimo nouzi je to jen další těžký krám do brašen. Je třeba volit kompromis a ten je zcela individuální a odpovídá povaze a schopnosti riskovat každého jednotlivce. Jeden to projede nalehko s písní na rtech, druhý kvůli tomu nadměrnému risku zkape a třetí zkape, protože byl díky opatrnosti a přehnané zátěži moc pomalý.
Inu, mechanik cyklistické jednotky prvorepublikové armády měl předepsané mít s sebou 20 m drátu.
Tak ty elektikářské zdrhovačky jsou jen jeho dnešním vtělením :-)
čerpáno z knížky p.Pejčochja - Cyklistické jednotky ČS armády.
tak jsem zdokumentoval co s sebou vozívám já:
-imbusáky 2-8
-vidlicový 8/10
-dělané konusové klíče 13/15,2ks
-centrklíč
-univerzální klíč 8-17
-montpály 3x
-"kouzelnou krabičku" - lepení, ventily, kovová čepička, 2 šroubky, matička...
celek má včetně hadru a pytlíku od mléka 420g.
+duše(200) a pumpa.
Pokud s dětmi, ještě duše 24".
Jo, šlo by to odlehčit o imbusy 2,3 a 8, jednu-dvě montpáku/y.. to bych byl tak o 75 gramů níž.
Samozřejmě jsem prošel kolo, aby na něm nezůstaly matičky M5 šestihran 9 a podobné chuťovky.
mám i "velkou sadu" - kde jsou i klíče 13/17 a 14/15, nýtovač, stahováky, vazelína a olej,náhradní špejle...
Ale to už je mód "V3S- dílna" na "dlouhé" cesty - s přenocováním.
Akurát mi docházejí pytlíky od mléka, (předposlední) nemáte někdo? mikroteňák nevydrží nic.
Ty věříš tomu hliníkovému universálnímu nástrčkovému klíči? Mně zůstal ulomený v ruce.
JJ taky jsem ho zlomil. Ovšem jeho prvorepubliková ocelová varianta, je na rozdíl od bolševického hliníkového sráče (jako prakticky všeho bolševického nanic) použitelná velmi mnoho.
Michálku, prosím foto. Viděl jsem jen takovouto alu hrůzu.
už jsem s ním povoloval i utahoval 17 na ose náboje, 14 na klice... jen musíš dát tu 8 imbusák křížem přez díry v stejné "kouli", to co je mezi tím, opravdu nevydrží.
Jo takhle, to to pak ale používáš jako klasický nástrčkový klíč.
Když to tak vezmu, nejsem troškař a přitom vlastně nevezu o moc víc, jak ty. Růženčina kabelka váží 940g. Má v ní sbalené klíče, montpáky a lepení, olejničku, náhradní duši v krabičce a kolem kabelky dva pružné suché zipy :-)
Je teda fakt, že centrklíč nevozím, počítám s tím, že ty niple beztak už dávno zarezly a nešlo by s nima hnout, ani kdybych chtěla.