Dobrý den,
Hledám elektrokolo pro občasné vyjížďky na kole.
Bydlím v poměrně kopcovité oblasti, proto požaduji větší baterii pro nějaký rozumný dojezd.
Kolo bude horské. Žádné traily a další neplánuji.
Jedna se o modely:
Leader fox:
https://www.ramala-silhavy.cz/elektrokolo...
Nebo Apache:
https://www.ramala-silhavy.cz/elektrokolo...
Parametry prakticky totožné, cena také.
Jsou mezi výrobci nějaké podstatné rozdíly které by mě pomohly ve vyberu kola?
Vím, že obě mají zadní náboj, který je “horší” než středový motor, ale cenový rozdíl s vyššími řadami je již poměrně vysoký.
Jsem v tomto laik, takže za pomoc s výběrem budu velmi rád
Děkuji
Filip
To druhé mi přijde lépe osazené, 9 rychlostí, vzduchová vidlice.
Děkuji za názor.
- ohledně motoru, je to velký nedostatek nemít středový pohon?
Díval jsem se na další modely, ty ale se středovým motorem a větší baterii začínají kolem 39-40 000,- což je oproti nynějším cca 29 000,- podstatný rozdíl.. (alespoň pro mě)
Ještě se zeptám, co je myšleno tím lépe obsazené? Lepší pneu?
V popisu toho moc není a z fotky nic moc já osobně nepoznám
Však sem to psal, Apache má 9r pohon, LF jen 8, Apache má vzduchovou vidlici, LF pružinovou. Apache je o víc než dvě kila lehčí.
Motorizaci neposoudím, to nechám na jiných
Ani jedno z kol nemá PAS senzor, tj. torzní snímač, který reguluje intenzitu přípomoci podle toho, jak silně šlapeš, což je podle mých zkušeností základní vlastnost pro příjemný pocit z jízdy a zároveň to hodně pomáhá v dojezdu - musíš opravdu šlapat, aby ti kolo pomohlo. Nejsem si ale jistý, jestli nějaká kola s nábojovým motorem tento senzor mají.
Takže za mě si ještě trochu našetřit a pořídit něco se středovým motorem a PAS senzorem.
Já mám takového LF s Bafangem 420, vloni kupovaný za 39990, a zatím spokojenost.
PAS senzor nerovná se torzní snímač.
https://elektrosport.cz/kontakty-a-informace...
Tahle debata se tu už vedla, jeden názor je, že PAS = frekvenční/otáčkový snímač a torzní je prostě torzní a není tedy PAS. Druhý názor vychází z toho, že PAS je Pedal Assist System, tedy systém asistovaného šlapání a že tedy kolo nejede samo, nýbrž motor pouze pomáhá pedálům. Jak je ta pomoc zařízena, otáčkami, tlakem a dneska už se třeba snímají čtyři hodnoty, pořád jde o asistované šlapání a tedy i torzní snímač by spadal pod hlavičku PAS.
Tak či onak, existují nábojové motory s torzním snímačem (sám ho mám, ale tento konkrétní typ se už nevyrábí), ale mám zkušenost i s nábojovým motorem a frekvenčním snímačem a taky se musí šlapat a taky to jede. Nejjistější je si to vyzkoušet v praxi.
Je možné, že se výklad s léty a počtem teoretiků mění, ale za PAS byl vždy považován frekvenční snímač otáček pedálů.
Torzní snímač nemusí být uložen ve středovém složení, např. BionX ho měl na ose hnacího motoru v zadním kole.
Jak bylo zmíněno výše, přistupují ještě další snímače (např. rychlosti jízdy) a dávkování asistence je pak výsledkem vyhodnocení síly šlapání + otáček klik + rychlosti jízdy +....
Já bych nekoupil ani jedno, ale každý má svou volbu
Dobrý den,
Dnes jsem byl v prodejně elektrokol, kde jsem si uvědomil, že na moji postavu je rám 19” příliš a rám 17-18” bude dostatečný
.. a také že příplatek za středový motor asi opravdu stojí za zvážení..
- Apache tuwan mx-I —42 700,-
- Apache matto mx-l — 41 700,- (trekove)
- leader fox awalon — 38 000,-
- leader fox Altar — 42 000,-
- cruisis e-Largo 7.5-s —43 900,-
- lectron esconder mdx 2019– 41 700
= awalon za 38 cena zajímavá, nebo zvolit jiný model? Je Apache kvalitnější oproti Lectron nebo leader? Nebo je to vše “na jedno brdo”?
Vsechny modely jsou s větší baterií
Ceny jsou velmi rozdílné u jednotlivých prodejců, třeba ten Leader Fox Altar 2019 lze aktuálně pořídit za necelých 36.000Kč, viz heureka.cz
Jedna věc tu nezazněla: vypnutí motoru při stisknutí brzdy: manželky kolo to nemá a je dost nepříjemná situace, kdy brzdím z kopce a musím přehodit, tak šlápnu a motor mi začne pomáhat - do brzdy. Myslel jsem si, že to je samozřejmost, ale není.
Za mě maximální spokojenost s Apache Matto. Když jsem pořizoval, bylo mi vysvětleno, že Leader jsou fajn na silnice, ale do přírody se víc hodí právě Apache, což sedí i s tímhle článkem https://www.arecenze.cz/test-elektrokol/ .
Smyslu této recenzi nerozumím. Kolo staré 3 roky, s hrbem, ostatní parametry utajeny, motor zastaralý s nízkým výkonem. Možná to někomu postačuje, ale jaký smysl má kupovat mizerné kolo, když na lepší nemám?