Zdravím,
jak vozíte vodu na kole? Poslední týdny byly hospody zavřené, takže nebylo kde doplnit vodu. Spousta pramenů vyschlá. Případně na větší výlety mimo civilizaci.
Nechci vozit batoh na zádech. Jako nejlepší se mi jeví držák na dvě 1,5L petky na přední vidlici.
Máte s tím někddo zkušenosti?
https://www.kilometry.cz/kosiky-anything-cage...
https://www.kilometry.cz/kosiky-anything-cage...
https://www.kilometry.cz/kosiky-anything-cage...
Zkušenosti nemám, koupil jsem ten první, ale zatím nepoužil.
O něco levnější verze
https://www.marselus.com/d/drzak-pet-lahvi-...
košík šel trošku deformovat, přez hrdlo a rámovou trubku jsem měl udělanou osmičku z provázku, zavázanou na mašličku.
šasem jsem si udělal držák na cyklobrašně - hrdlem dolů z dvou smyček popruhu. To ale neřeší pokud jedeš bez brašen.
Do „standardního“ držáku na lahev na standardních návarcích na šikmé trubce se mi 1,5l PET vleze uzávěrem dolů. Nahoře ji mám chycenou páskem (okolo trubky a té lahve). Pásek je upevněný tak, že mu ten držák nedovolil sklouznout dolů, takže funguje i když je mírně povolený - lahev pak lze za jízdy vyjmout / vložit jednou rukou. Před sjezdem, terénem apod není problém pásek utáhnout.
Na svislé trubce pak mám standardní 0,7l cykolahev, návarky zvládnou v „každám“ cykloservise.
V tvém případě bych nechal na rámu standardní lahev a velkou pet vozil v brašně, myslím typu viz obrázek. Dobře vybírej, ať se ti tam ta petka na délku vleze. Až ten blázinec pomine, tak můžeš v brašně vozit něco jiného.
A to se fakt vyplatí pořizovat si takovýhle nosič a brašnu místo přidělání jednoho nebo dvou držákům na lahve na rám nebo vidle :-)
Takovýto nosič se vozil a rozlámal ho i když sem povolených 10 kg nepřekračoval. Co je horší, že s nosičem šel do háje i rám kola.
Takže i když sem nosič dostal nový, tak ho nehodlám používat a tento problém, kam dát víc vody na delší vyjížďku, řeším taky, takže blákno budu bedlivě sledovat.
https://www.nakole.cz/diskuse/28075-mereni...
Vozím na kole tři bidony, dva v košíkách a třetí za sedlem.
K uchycení používám pružné suché zipy, dá se tím chytit bidon či petka za sedlo, případně přichytnout velkou petku zasunutou do obyč. košíku k rámu, aby nevypadla:
https://www.horseandme.eu/pasky-na-bandaze...
Jo, a Šíravník umí přidělat ještě třetí košík pod spodní rámovou trubku:
https://www.nakole.cz/images/f/diskuse/84/l...
Už před hodně rokama mě přestalo bavit pořád přelévat vodu do bidonů. Tak jsem koupil košík na 1,5 lt petky, postupně jsem to dal na všechna kola a ok - vodu v petce koupím všade a jenom ji dám do košíku. Většinu těch košíků mám od BBB, ale tam to loni přestaly vyrábět, takže teď je k dostání třeba od topeaku (viz. kupkolo.cz).
PRO-T košík na 1,5l petku za dvěsta:
https://www.moxma.cz/kosiky-na-pet/22965-kosik...
Na tenhle jsem se díval, ale mám strach že láhev vypadne. Přece jen na přední vidlici to bude nízko a nějaká větev by to mohla za spodek ustřelit.
Ty se s těmi lahvemi na vidlici chceš vážně prodírat roštím a špatně průchozím terénem?
Jinak bych se nějakého škrtnutí větvičkou o lahev rozhodně nebál. A pokud už potkáš větev, která b by ti lahev vyhodila nebo utrhla, tak taková bude už hodně nebezpečná i když pojedeš bez lahví.
Právě proto se ptám. Ještě se dá připevnit na zadní část rámu. Ale je to tam dost komplikované.
Pokud vodu nechceš vézt v báglu a máš takhle velkou spotřebu, tak lahve přidělané na vidle je dobrá možnost. Krapet to určitě ztíží manévrování v obtížnějším a technickém terénu, ale na běžných cyklotrasách bych se toho nebál.
Dávám do rámu (20" a 21") do obou košíků dvě 1,5 l PET-ky.
Nejlepší lahve byly/jsou(?) od studeného čaje, protože mají větší průměr hrdla = líp se z nich pije
A jak z takových lahví piješ za jízdy? To bych chtěl docela vidět :-)
Tobě nefungujou brzdy??
To jo, ale zastavovat co kilometr kvůli ucucnutí by snad ani nebavilo.
Z mého pohledu je rozumný vézt bidon co se vejde a k tomu ještě nějakou lahev do rezervy a ta pak může být přidělaná dost na pevno a mít libovolný pevný uzávěr.
Super retro designe. :-)
Ale to je tak na asfalt, stačí jedna větší díra a vše letí ven,
Já používám na crossce v rámu dva košíky- jeden na 1,5l PET a druhý na bidon 0,6l. Aby se vešly do rámu, jeden je uchycen páskami na hadice. Ten košík na PETky je originál(výrobce neznám), koupený asi před 3-mi lety. Horní uchycení za hrdlo se dá posouvat(asi 2cm), ale některé láhve jsou vysoké- vozím jednu vhodnou na výšku a nouzí o vodu jsem netrpěl. Přes den se vždy najde vhodný "zdroj", nebo si vyptám(pokud je možnost)...
Bude to asi tohle: https://www.kupkolo.cz/kosik-na-lahev-topeak...
Na naprostou většinu 1,5 l PETek je krátký, nakonec jsem našel lahev s nějakým ledovým čajem, která do toho pasovala.
V dnešní době, kdy pomalu každý druh vody je sice v láhvi 1,5l ale kvůli různému tvaru je i různá výška je opravdu problém najít vhodnou láhev- před těmi lety to až takový problém nebyl. Já vozím stabilně láhev od Chita(je silnější a kvůli lepšímu uchycení pod uzávěrem jsem odřezal a zabrousil tenký výčnělek) a láhev je nahoře v objímce asi 0,5cm pod uzávěrem. Příp. koupenou vodu přeliju, ale na cestách je vždy zdrojů vody mimo obchod dostatek...
To ti ale musí strašně zatížit předek kola!!!
Když se ve sjezdu strčí zadek víc za sedlo, tak se to srovná.
Kdysi sem vozila na řídítkách brašnu a vím, jak moc to bylo na ovládání řídítek znát. Tohle bych tam vozit nechtěla.
U brašny na řiditkách hraje ještě podstatnou roli mimo váhy také právě to umístění vysoko a tím se zvyšuje těžiště celého kola a to se pak stává hůř ovladatelné.
Je to samože znát(proto jsem brašnu na řídítka umístil na příčný nosič hned nad blatník)- na př.nosiči SA po bocích vozím na vícedenních jízdách dvě ploché dvoulitrovky, které až večer před zakončením naplním vodou(abych mohl "zapikovat" kdekoliv) a je to i tu krátkou dobu sakra znát na ovládání!!!
Navíc voda ve flašce je živá, to není jako cihla. Před dávnými léty jsem jednou (poprvé a naposled) zkusil 3-litrový kanystr s vodou do přední boční nosičové brašny (mám ho na 20 roků staré fotce dole). Když byl plný až po víko tak dobrý, ale jak se trochu ubralo, potom při sjezdech nad určitou rychlost a při vhodných drncech se tam ta voda po chvíli rozemlela tak, že se to nedalo absolutně uřídit, řídítka lítala ze strany na stranu a jediné co se dalo tak zastavit. Od té doby vozím jen 2 litrové flašky v košíkách na rámu a jednu 2l petku v zadní brašně. Někdy už ale beru jen litrovou protože jsem pořídil tuten filtr - https://www.youtube.com/watch?v=NqZlq7m56yI
Zatím ale pořád fungl nový, ještě nebyla potřeba ho vyzkoušet.
V podobných nádržích to chce mít uvnitř už nějaké vlnolamy, pak už není problém udělat rychlejší manévr.
To byly začátky typu pokus omyl, dnes už voda jen v zadní brašně a ne víc jak 1-2l (+ dvě litrové flašky v rámu), to mi bohatě stačí, zvlášť když v záloze je ten filtr.
Po různých pokusech s velikostmi petek jsem nakonec skončil u jednoho bidonu 0,7l a nejméně dvou litrových nalgene při mých 3hodinových vyjížďkách. Na celý den beru pro sebe bratru 5l a 2l rezervní. Nalgenky vozím v brašnách vzadu a při zastávkách prostě přelévám vodu.
Je to takový můj velbloud styl :-D
No jo, ale to je nutné jen pro přežití na kontinentu kde už dobrých pár let máte od dubna až do září (plus mínus) vyprahlou Saharu se 40C ve stínu – a bude hůř :-(. Tady na ostrovy nám přes léto sice taky párkrát trocha toho pekelného vedra od vás upšoukne, ale jinak je tu příjemně. :-)
Jezdím převážně na hladkých površích a na těžko, to je 5 - 10 kg v košíku a 10 - 20 kg na zadku, takže váha je přiměřeně rozložena.
Řidíka se nepřetáčejí díky pružině na přední vidlici, která vyvažuje váhu zatíženého košíku.
Zkoušel jsem taky jet s kanystrem, a mohu potvrdit, že vlny lomcují se řízením, ale je-li voda rozložena ve 1,5 - 2 litrových, stojících flaškách, je to v pořádku.
Při jízdě na hrbolatém terenu musím přizpůsobit rychlost, ale na cestování po evropských silnicích a cyklostezkách je to dobré.
čučím jak puk - nápad s pružinou pochází odkud?
Udělal jsem si to sám, ale viděl jsem to v prodejně kol. Např. https://www.kola-kross.cz/mestske-kolo-kellys...
Není to nic nového tohle bylo na některých kolech už kdysi dávno.
na přední neodpružené vidli mám z obou stran držáky na dvě flašky, ale mám to na koloběžce, neumím posoudit jestli by nebyl problém s pitim za jízdy na kole, na té koloběžce je to bez problému.
ty držáky pro flašky jsem přišrouboval pouze samořezama do kovu
https://pepin65.rajce.idnes.cz/kolobezkovani...
občas si skontroluj, zda se ti z míst šroubů nerozbíhají trhninky.
přiznám se bez mučení, že to nikdy kontrolovat nebudu, bo není vubec žádný duvod, aby tam nějaká trhlinka někdy vznikla---ale je pravda, že na té činské kolobrndě není ta vidle uplné tintítko jako třeba na favoritu, je to spíš ten tvar a mohutnost prvních vidlí na horských kolech s neodpruženou vidlí.
No, ona ta vidle pruží, takže je to krásný vrub pro rozběh únavové trhniny.
Na druhou stranu máš pravdu, že namáhání by mohlo být menší než na kole.
lidi neblázněte, řešíte tady přelejvající vodu ve větší nádobě, co bych měl říkat já s tou desetikilovou čubou vzadu v košíku a navíc na koloběžce, kde to neustabilizuji sedlem, furt vrtí hlavou, no prostě se mi při jízdě koloběžka klinká jak čuba pořád čmuchá kořist zleva a z prava, to samé že náklad na přední vidli je problém kuli manevrovatelnosti, ale prdlajs, mraky let jsem jezdil na kole na těžko vpředu vzadu brašny, neodpružený kolo si pružilo snad v tom trubkovém materiálu bo jízda na něm po zvyknutí se na těžší váhu byla opravdu pohoda, žádná boule, rigol mě nerozhodila, jediný peklo bylo pouze pak vždy v kempu, nebo při táboření, když jsem to kolo odstrojil , prvních cca 200metru jsem měl vždy problém jet na nenaloženém kole--se mi kvedlali řidítka při každém šlápnutí, jak tam vepředu nebyla žádná---cosi jako gyroskopická váha.
mám dvě motorové kolobrndy,stejný rám, jedna
jednomotorová druhá dvoumotorová--o cca 10kg těžší
co se týče jizdních vlastností, jako stability, nikdy bych nešel z kopce do rychlosti na té jednomotorovce oproti té dvoumotorové--jak je to těžší, je cejtit že to vede stopu a v terénu ? no neblázněte---teda Ti, co nejezdí soutěžní sjezdy
váha na přední vidli je stabilita--prostě to neuhne na první šišce na lesní cestě, ale vede to stopu
ty držáky na flašky není nutně potřeba vrtnout šroubem do vidle, to jde pořešit takovou tou šroubovací sponou---otázka je pouze ta, jestli i na kole jde na ně dosáhnout-----poslední dobou potkávám hodně lidí co mají flašky na kole na řidítkách, přijde mi to dobrý, je to po ruce.
fakt neblbněte