Počmárat si ho můžeš jak chceš. Žádnej problém :-)
Většina má originál rám, protože natřít to, aby to vypadalo profesionálně a mělo i odpovídajcí odolnost a životnost, není žádná sranda. Ale všechno jde.
Protože jim to tak dostatečně vyhovuje :-)
Neviděl, neznamená, že nejsou. Spíš si myslím, že sis jich ani nevšiml.
Kolik lidí znáš co si počmárají motorku podle vlastní představy? Jsou originál, ale zas tak málo jich není, zrovna tak i nějaká kola.
Pokud použiješ dvousložkovou poluretanovou barvu, tak snad OK. Pokud použiješ opravný spray, tak se ti to brzy to ošoupe.
Já jsem si nechal rám nastříkat práškovou barvou, ale otloukl jsem jí a také mi to rezlo. Pak jsem to několikrát přestříkal opravným sprayem. Naučil jsem se na tom lakovat. Ale už mne to nebaví každé dva roky přestříkávat. Takže zrovna teď je to znovu u profesionálního lakýry a dostaneto znovu pořádný práškový lak. Varuji tě, je to dobrodužství, lecos se naučíš, ale výdrž to má pramalou.
Originální barvy jsou vícevrstevné práškové vypalované laky.I tak se o některých výrobcích kol říká,že jejich kola se rychle odírají.Obecně platí,že čím déle to schne,tím méně to drží.Jak píšeš,nejméně vydrží rychleschnoucí nitro a akrylové autolaky ve spreji.Delší životnost by měla syntetická barva ve spreji,s tou jsem sice celé kolo nelakoval,ale zastříkával jsem odřená místa do ztracena a musím napsat,že drží docela dobře.Nejlepší zkušenost mám s tou na fotografii,je samozákladová a používám ji například i na nápravy u auta,v rámci nějakých oprav.Tam samozřejmě černou.Stačí omýt,očistit rez a přestříkat.Nikdy se mi to ještě neloupalo a součástka vypadá jako nová.Kdybych v domácích podmínkách uvažoval o přelakování kola,tak by mně tahle barva napadla jako první.