Zdravím Vás bikeři,
mám problém s vidlicí Suntour xc pro 100 mm lock out- zdá se mi, že mi z ní utíká tlak, pokud se to dá tak říct. Prostě jsem nahustil vidli na správný tlak a než jsem dojel domu, po 80 km, vidle byla skoro úplně zabořená. Nevíte co s tím? Ještě bych měl dodat, že vidlice byla v pořádku až do doby než jsem dal kolo do jednoho pražského vyhlášeného obchodu na běžné sezoní seřízení - destičky, střed, promazání a kontrola vidle. Od té doby se mi stalo, že páčka lockoutu mi zůstala v ruce, dále se objevily takové divné zvuky ve vidly, no a teď tohle. Bohužel byl jsem tam někdy v březnu, takže s garancí nebo stížností nemám asi šanci. Nicméně myslel jsem, že za ty prachy co jsem jim tam nechal by se na to nemusely vykašlat tak jak to udělaly. Upřímně - mám sto chutí tu firmu uveřejnit :-(
Doporučení ... ač to bylo v březnu, tak tam stejně ještě jednou zajeď a vysvětli situaci. A pak klidně firmu zveřejni, schválně jak se k tomu postaví. Pokud to nepomůže, tak zvol jiný servis.
IMO zaruka na praci je 6 mesicu.
Jo, ale pochybuji, že bude mít účtenku
účtenku náhodou mám. Štve mě to, že jsem dal vidli na vyčištění a oni s tím vyvedli tohle. Nemyslíte že je třeba špatně daná dohromady nebo že je pryč nějaká vzduchová patrona či co. Nevím-vidlic jsem nikdy nerozebíral
Tahle vidlice není v originále zas až tak v pořádku ale o tom teď ne, to není tohle téma.
Vyčištění vidlice zahrnuje zároveň i namazání. Pávě nemazaný vzduchový pístek může vést k úniku vzduchu a nebo taky je možné poškození při montáži, je to zjistitelné jedině rozebráním. Mazání je možné odkontrolovat pouhým vypuštěním vzduchu a vyšroubováním horní zátky, potom je vidět na pístek vzduchové patrony. Zároveň je možné zkontrolovat O kroužek na samotné zátce, ten by mohl být poškozený montáží a prostě se to může stát, jde jenom o patřičnou nápravu. Kontrola těsnění na samotném pístku je náročnější a v tomto případě bych to nedoporučil.
Knoflík LO je předpokládám na korunce a ten je nasazen přes O kroužek, jestli se uvolnil při manipulaci jde jenom o to zkontrolovat jeho správné zatlačení, zase nic závažného.
Podivné zvuky bohužel nejdou na dálku posoudit i při největší snaze. Doporučil bych zaměřit se na kontrolu funkce LO, vypoví to víc. Pokud se zamčený propadá, znamená to jeho proražení jízdou, tohle se většinou nestává servisem. běžný servis do LO nemůže zasáhnout.