Stránka k24.signaly.cz je už nějakou dobu nedostupná, tak nevím, jak to letos bude (a jestli vůbec). Máte někdo nějaké informace? Jestli ne, zeptám se přímo u zdroje, ale nerad bych byl stopadesátý zvědavec, co Pavla otravuje :-).
Netuším, mám prostě za to, že to v tichosti ukončili. Jelikož se to tak jeví už od loňska, nemrzí to tolik, jako kdyby to měli teď zrušit jen kvůli viru jako všechno.
Co je ale dost divné, že na stránce SHM Újezdu u Brna je pořád na K24 odkaz.
Mohli vydržet aspoň do 20. ročníku.
Asi ho bude otravovat víc dotazů, ale když není nikde zmínka, tak s tím musí počítat. Jsem zvědavý, jestli něco zjistíš.
Pardubickou Perníkovou 24 mají vyvěšenou na webu, ale na dotaz na mailu vůbec nereagují. Pořádá to nějaká charita, tak mají teď asi jiné starosti, než nějaké závodění.
S Plzeňským Fanatikem prý počítají v červnovém termínu a mají náhradní termín v červenci, kdyby to nevyšlo.
No a Drtič se jede letos individuálně, každý kdy chce.
Konec spekulací, máme info přímo od Pavla: K24 letos nebude.
Stránky nefungují, protože se přesouvaly na jinou adresu a ještě není zprovozněné přesměrování.
a já se tak těšil :-)
vypadá to, že nejen do Francie v červenci nepojedu, ale ani tu 24ku....
Nelámal jsem tě na K24, ale na Perníkovou 24. Ta ještě furt v luftu visí, případně s náhradním termínem.
V červenci by už snad Francie mohla jít. Už se otevírá Rakousko a Německo bude také brzo volné.
K24 není špatná, ale je náročnější než Perníková 24 (Pardubice).
Čéče teď to vydali, ti jejich papaláši se chystají nevhat si protáhnout zdravotní nouzi do 24 července.
Já mám být od 5.7. v Andernos u Carol na stáži.
Ona mě to přesune, i ubytování, jakkoliv zaplacené a bez možnosti zrušení v tomto případě mi vrací zpět, ale těšil jsem se.
Možná jim to parlament neschválí, ale pokud ano, tak to znamená, že každý kdo přijede do Francie z ciziny musí na 14 dní do karantény, což prakticky cestování ruší, aniž by byla dotčena svoboda pohybu a hranice se zavíraly.
Jediná dobrá zpráva dneska je ta, že 11.5. otvírají zahrádku Pod ledem i s tankovou plzní.
Tady taky chtěli, ale zasáhl soud a parlament vyhověl jen na půl, do 17.5. a vypadá to, že tím to asi bude odbyté. A Rakousko i Německo to také uvolní tak doufej, že i Francie dostane rozum a budeš si moct udělat radost :-)
V čem je K24 náročnější než nějaká jiná 24hodinovka?
Jednak má Perníková menší převýšení a je vedená po pěkných a hladkých silnicích mimo krapet hrbolatějšího celkem krátkého úseku ve sjezdu a pak tam je mnohem méně otevřených prostor kde tě ničí vítr.
viz lelek, navíc ty úseky proti větru jsou krátké, jezdí se "do čtverce". A další výhoda, že na sedmi kilákách se snadněji chytneš balíku. V prima intervalech zvolna přizvedneš a pak máš zas pravidelně oddychovou pasáž. Na K24 skoro půlhodinu jen bušíš proti větru, než se otočíš - tady za čtvrthodinku až dvacet minut otočíš kolečko. Fakt se to lítá líp. A otočka tam žádná není, zatáčí se plynule skrz kruháky nebo rozlehlé křižovatky.
No kdyby se to náhodou mělo uskutečnit, třeba by to stálo za úvahu, protože ta 24h v ÚO taky nebude a vlastně teď nemám na dohled ani jeden jedinej (pro mě zajímavej) závod. ;-(
Nicméně sedmikilometrový kolečko, to už musí být úplně na zbláznění. Určitě to výhody mít bude, ale zase kolečko na K24 bylo pestré... ano, jsou tam místa, která jsem nenáviděl... ale když jsem jezdil tady 5 km tam, 5 km zpátky, připadal jsem si jak křeček v kolečku... nicméně jestli tam není žádná otočka, to je určitě plus... :-)
Taky jsem si myslel, že 7 je málo a bude to na zblbnutí, ale opak byl pravdou. Ta délka je perfektní a trať má výhodu, že se od startu jede z kopečka, pak chvíli rovina, lehké rovné stoupání širokou silnicí a zase rovina do cíle. Trasa je zajímavá a člověk se na ni nenudí. Navíc na křižovatkách jsou pořadatelé, kteří blokují auta a dělají ti volný a rychlý průjezd křižovatkou. Křižovatky jsou široké s rychlým průjezdem.
Můžeš si to cvičně projet, od baráku to tak daleko nemáš. https://mapy.cz/s/puhehafata
Asi si na vás vezmu elektrokolo, a budu vám dělat raziče proti větru :-)
Se 4 bateriema těch 24 hodin stihnu průběžně i dobíjet. Takže pokud bych neusnul je theoretická šance dosáhnout na dojezd něco přes 600 km, do 25 pomůže motor, pak už musí člověk sám.
Kolik ujedou ti nejlepší papoušci?
Na cyklo 24hodinovkách zpravidla mívá vítěz 700-800 km, tady to nejspíš bude podobné.
Sem se ještě nenahrnuli ti praví vlčáci (dva ročníky), takže poprvé bych měl určitě bednu i s pohárem (ale nevěděl jsem o tom), podruhé nejlepší asi 650 km.
Trošku vychcané tam je to, že jezdí dohromady až šestičlenné štafety s jednotlivci. Takže se stačí chytit furt odpočatého a rozjetého balíku. A když náhodou ujede, na krátkém okruhu jede za chvíli okolo znovu. Na dlouhém Káčku jel okolo mne Božák jen párkrát.
V závodě, co se jezdí tady jsou dohromady jednotlivci, dvojice a trojice. Jenže je otázkou, jak velkou výhodou je jediný peleton, který jezdí fakt zběsile rychle... pak jsem řešil dilema, zda jezdit sám 20 nebo se držet peletonu, co jezdil 40, přičemž nejvíc za to schválně brali hned za otočkou, kde jsem s lehokolem pokaždé musel dotahovat mezeru a tepy mi lítaly nad teoretické maximum a než jsem se stačil trochu vzpamatovat, přišla další otočka... :-)
To na K24 většinou byly menší skupinky s různou rychlostí, takže se s trochou štěstí mohl člověk přidat k někomu jedoucímu rozumně.
Na druhou stranu v K24 to bylo o štěstí, protože situační povědomí o tom, kdo kde na trase je, bylo nulové. U nás, kde se jezdí tam a zpět, se všichni pořád potkávají, takže jsem měl přehled, kdo ještě jezdí, jestli kromě hlavního peletonu je nějaká skupinka a za jak dlouho mě budou předjíždět, abych si mohl promyslet, zda se zkusit chytit...
Ale s Božákem jsem tehdy jel ve skupince chvíli před koncem asi 15 minut! Dokonce jsem se s lehokolem na chvilku nacpal do čela, aby si nemysleli. :-)
V Pardubkách žádné otočky, takže ani žádná drsná zrychlování. Jezdilo se dost plynule.
Božáka jsem viděl na startu a pak až s pohárem. Párkrát se tehdy kolem mne prořítila skupinka. Ale mockrát to nebylo. Sice jeli o dost rychleji, než já, ale na skoro třiceti kilákách to chvíli trvá, než tě s tím rozdílem rychlostí zas dojedou. Tehdy jsem to celé jel schválně sólo, za nikoho se nevěšel.
Další rok jsme se chvíli střídali a tahali s Radkem. Na nás musel bejt pohled :-))
Tak jsem koukal na pravidla.
Číslo na řidítkách bych snad nějak usmlouval a připevnil jinam, ale mají tam povinnou přilbu, což bych u takhle dlouhého závodu trpět nechtěl... :-(
Tak K24 ji měla odjakživa jen doporučenou, na té 24h v Ústi mě taky nechali jezdit bez přilby. Před pár lety 6ti hodinovka u Svitav, taky přilbu neřešili...
Na triatlonech chtěli přilbu pokaždé, ale něco jiného je hodina, něco jiného celý den...
Nehrotil bych to tak. Pořadatel se tímhle kryje. Předpokládá se zábradlí, leho jsem tam neviděl. U něj poměrně snadno odůvodníš absenci přilby třeba opěrkou hlavy (nevím jestli máš). Dá se třeba mailem doptat, jestli a jak moc na ní trvají u leha. Myslím, že zas tak žhavé to nebude. Je to napůl společenská a charitativní akce, žádný ostrý závod.
A ještě špatná zpráva pro příznivce nerovných povrchů. Ten sjezd k cíli má exportní nový koberec.
Doufám, že při průjezdu do dalšího kola se nebude muset brzdit. V pravidlech je něco o čipech ...
Jo, na startovním čísle je zezadu samolepka s čipem a mají tam postavenou anténu, okolo které jen profičíš. Malinko jim ale švindlovala, nejspíš při průjezdu většího balíku. Já i brácha jsme jedno kolečko reklamovali.
Ale nebyl problém, věděli, že to není úplně perfektní a připočítali kolo. Říkali, že to budou vylepšovat, tak snad se jim to povedlo.
Na Perníkové jezdily tuším 3 větší skupiny zhruba po 10 až 15 lidech a každá z těch skupin měla krapet jinou rychlost a pak několik dalších malých skupinek. Těm nejrychlejším jsem nestačil, ale střídal jsem ty další dvě skupiny, to celkem šlo. Nebyl problém jezdit sám a občas se za nějakou skupinou svézt.
Tak to na elektrokole s omezovačem asi ujet nejde, snad jen kdyby tam byly významnější kopce, protože do kopce udržíš 25 a s kopce pojedeš rychleji.
Na rovinkách je váha toho kola, když už ti nepomáhá motor, dost brzdou.
Však to jsme tu už rozebírali, vítěz určitě nepojede pod 25 km/h. Kašli na elektro a radši zkus, co zvládneš sám... :-)
Víc, než si sám myslí. Taky jsem byl tehdy poprvé docela vyvalenej. A to jsem jel úplně bez zkušeností s něčím takovým, bez přípravy a na těžkém treku. On je zvyklý prosedět na tom spousty hodin, i když pomaleji. Stejně se nasčítá slušný výsledek. Atmosféra strhne.
Taky myslím. Já poprvé vyrážel na K24 s představou, že stovku snad ujedu (víc jsem do té doby nezkusil), takže bych 150 km považoval za úspěch... nakonec jsem tam (včetně možná 6ti hodin spánku) stihnul 369 km (nebo nějaké podobné číslo).
Vzhledem k tomu, jak Jindra zvládá ty své etapové závody přes Francii, tak v režimu, kdy pojede na lehko, bez kopců a nutnosti nechávat rezervy na následujícíc dny, má potenciál ujet hodně slušné číslo... a navíc už bude vědět, co příště udělat jinak, aby za rok najel ještě víc... :-)
Hodně tam dělá ta atmosféra, lidi kolem. Člověk se hryzne, vybejkuje. To mu docela jde.
Sakra. To je dilema. Ve stejný původní termín je i plzeňský Fanatik. Měl jsem zálusk na 340 km na silničce (časový limit, nezávodní). Tak když se z Perníkové dlouho neozývali, začal jsem se těšit do Plzně. Pak se z Pardubic ozvali, že je to na vážkách, že možná jo a možná náhradní termín... No to bude bitva rozhodnout. A třeba bude oboje. :-)
Plzeňáci mají náhradní termín týden před drtičovým termínem. To by bylo prima rozklusání (a pak rychlá exhumace).
Včera mě předjeli dva elektrokolaři, neměli to odblokovaný, je-li těch 25 až 26, takže jsem se za ně mohla s Růženkou pověsit. Na rovinkách jsem je dvakrát předjela a zjišťovala, jestli zrychlí. Ani ťuk, musela jsem na ně zas počkat, když jsem se chtěla schovat a nechat se táhout. Vezla jsem se s nima 7 kilometrů.
Kluk s holkou, tak kolem třiceti. Ty kola už od pohledu žádná lehká váha nebyly. Kluk měl takové trochu lehčí gumy, ten by jel, ale ta holka seděla na naleštěným fortelním celopéru s kolama jak od traktoru a nemít tam motor, tak se s tím snad ani nerozjede. Přišlo mi to, jak když jsem zamlada jezdila na babettě, ale tohle je pěkně tiché.
Jo, ono to všechno jsou MTB, fakt gumy jak u traktoru včetně vzorku, to kolo samo o sobě je těžké jako prase, jezdit s tím bez motoru není žádný med.
Na silničce na rovince, když není protivítr, tomu v pohodě ujedeš, pokud to nemá načipované. Taky jsem se nedávno na Zelenáčovi za jedním takovým vezl, proti silnému větru, pětadvacítkou, asi 12 kilometrů.
Chudák o mě vůbec nevěděl, a když se asi po dvacetim minutách ohlédnul, a uviděl, mě, jak mu visím za blatníkem, málem spadnul s kola, jak se leknul. On ten motorek slabounce vrčí, takže nějaké to šustění za sebou vůbec neslyšíš.
Ale v kopcích ti na takovém elektrostroji ujede jako prd, tedy pokud se nebojí to dolů pustit.
...a pokud má šťávu v baterii :o)
Včera to byly nějaké lepší kola s baterií v rámové trubce, že skoro nebyla vidět. Nevidět tu bakulu u převodníků, tak ani nepoznám, že je to elektro. To holčino kolo mi přišlo jak Sonino, ale zas jsem to tak neštudovala, žádnej výraznej nápis na tom nebyl. Ale ty obrovský kola mě fascinovaly, takže jsem čuměla hlavně na ně (ona navíc nejela moc plynule), na silnicu je takovejch škoda. :-)