Ahoj, mám dotaz na odborníky :-)
Synovi sem pořídil starší elektrickou čtyřkolku s motorem 36V 800W. Původně byla na pb baterie, které sem nahradil li-ion. Jezdila parádně až do včera, kdy motor zasmrděl a dál už nejede :-(
Čím se to mohlo stát? Přetížení? Mohla na to mít vliv ta baterie?
Přikládám foto rozebraného motoru. Je nějaká možnost jak to opravit? (vyplatí se to?) případně máte nějaký tip na alternativní motor?
Foto motoru zde: https://photos.app.goo.gl/Rsb7VErkm89Jga4ZA
Děkuji za rady
Mám elektrokolo,které mělo původně také olověnou baterii a v návodu se píše,že ŘJ je přizpůsobena pro oba typy baterií,olověnou i li-ion,že je lze bez problémů zaměnit.Udělal jsem to a bez problémů.Odhaduji,že zřejmě průběh proudu,nebo něco takového,je u obou druhů baterií jiný.Že tedy pokud není konkrétní ŘJ přizpůsobena konkrétnímu typu baterie,tak se může ŘJ,nebo motor poškodit.To je zřejmě tento případ.
Ak je tá nová bat. tiež 36V tak v tom problém nebude. Motoru aj RJ je to jedno pokiaľ je napätie v správnom rozsahu. Z fotiek nie je jasné či je to vinutie niečím natreté alebo je spálené. Motor nemusí byť zlý, mohla odísť RJ.
Možno v návale radosti z novej lepšej batérie dostal stroj viac zabrať a bolo to moc. Takéto veci nebývajú vyrobené moc blbuvzdorne a predimenzovane. Stačí to viac potrápiť alebo urobiť chybu a niečo odíde...
Jinak to vinutí se mi zdá asi natřené a pak spálené.
Jde mi o to proč se to spálilo. Nerad bych dal dohromady třeba za draho motor a za nějakou dobu to řešil znovu...
Ak zhorel raz... Buď bol nekvalitný, alebo skôr by som povedal nedostatočne dimenzovaný. A každopádne nevieme za akých okolností odišiel, spáliť ide asi každý motor, pokiaľ teda nemá teplotné čidlo a systém ochrany. Ak to má byť spoľahlivé bolo by fajn určiť príčinu zhorenia a následne to zabezpečiť voči takému stavu.
Môj osobný tip je že bol preťažený, jazda do kopca alebo v zlom teréne, možno veľká váha jazdca... Ako všetky motory trpí pri nízkych otáčkach a veľkom príkone.
Ten rotor je jednoznačně vypálený/spálený.
v dnešních poměrech motor na výměnu.
Zkus sa syna zeptat zda to např nepostavil ke zdi a následne nezkoušel zda to zahrabe.
Nebo se mu mohl seknout pohon a motor se snažil přetáhnout např zkřížený řetěz nebo brzdu...
Podle toho jak je vinutí je spálené, tak to bylo přetížení za min. otáček.
asi bych dal před motor vhodnou pojistku (800W/36V je 22A tj 25-30 A pojistku , tu plechovou pro náklaďáky)
totok(první link co jsem našel):https://www.automarket-sukorady.cz/automarket...
no a podívat se zda má ta řídící jednotka nastavení....
Ahoj, děkuji všem moc za rady! Stalo se to na zahradě (nerovný terén, ale zase žádný kopec). Myslím, že co sem ho viděl tak rychle určitě nejezdil - takže by to asi odpovídalo těm nízkým otáčkám... Nějaká pojistka v pouzdru tam je, ale nevím kde přesně (asi hned za baterkou).
Jak sem už psal - řídící jednotka tam je ta co sem fotil a myslím, že ta asi nijak nastavovat nejde.
Čím bych to mohl "vylepšit"? Občas s tím jedeme i do terénu a nerad bych aby se to opakovalo. Motor sem našel jiný za cca 1.000,- takže oprava asi nedává smysl.
Už som to písal, tepelné čidlo alebo tepelná poistka (vratná). Buď nejaký meráčik s čidlom aby bolo vidno teplotu motora, alebo vratnú poistku ktorá vypne napr. signál z plynovky...
Ideálny by bol silnejší motor s väčšou rezervou prípadne lepším chladením + to čidlo/poistka.
možná upravit převod víc "do pomala", aby se motor dostal do vyšších otáček. příp se podívat na aliexpresu po motoru s převodem - "geared motor")
A jak píše Lubo, silnější motor+ kontrola teploty. U motoru bych se bavil od 1kW výše.
(jinak... udivuje mne velikost/malost motoru- mám motor 1kW 36V a ten váží tak 10-15 kg... inu vojenský pro trvalé použití)
Na tom něco bude... Sehnal sem jiný motor a je tam menší kolečko na motoru. Zatím jezdí v pohodě - o víkendu testneme v náročnějším provozu.
kolik zubů má pastorek starý/nový?
kolik má kolo které je hnané?
dík
Zubů má stejně - jen je to novější menší.
Už sem ho musel vyměnit zpět, protože mělo menší zuby a po pár km začalo přeskakovat (měnší vybrání zubů).
Hnané kolo nevím - musel bych spočítat, ale je výrazně větší (cca průměr celého těla motoru odhadem).
no, použít pastorek pro jiný řetěz než na který je stavěný je... !!!
To nemáš ani trochu technického citu v těle?
Jo a napíšeš konečně kolik má zubů?
změř rozteč řetězu (např přez 10 článků) a vnitřní šířku. (tu posuvkou)
bude to v palcových rozměrech, tak se nelekej necelých čísel.
Pokusím se najít potom vhodný pastorek na úpravu převodu.
Některé krámy je nejlepší opravit prodejem, ať se s tím vzteká zas někdo jinej.