Po kolika km měnit řetěz,aby se nezničily kolečka a jak se o něj starat prostě?Sice jsou na to měrky ale vždycky nemusí být spolehlivé co???
Ahoj.
No merka je prave od toho, aby ti rekla "Vymen retez!". Da se to i zmerit, da se to i odhadnout, ale merka je nejlepsi. Jinak retez vydrzi podle toho, jak s nim zachazis, jakym stylem jezdis a tak. Nekomu vydrzi 2tis km nekomu vic.
Jak se o nej starat? Jednou za cas (to poznas) ho umejt. Nejlepsi na to jsou pracky na retez (koupis v kazdem cyklu). Ja to cistim v petroleji. No a pak to staci maznout nejakym olejem na retezy...taky ti v cyklu poradej.
Dobrý je ohřát měrku tak na 400 stupňů, řetěz déleji vydrží. :-)
jsou dvě možnosti:
1. Měrka a měnit řetěz každých 500-3000 km
2. nebo se na měření vykašlat a jezdit, dokud to jde, pak řetěz vydrží třeba pětkrát tolik.
Nevýhoda druhé metody je, že pak ožvejkáš zuby tak, že novej řetěz tzv. střílí (při větším záběru poskočí o jeden až několik zubů), což se dá párkrát vyřešit přebroušením zubů. Jaké jsou nevýhody první metody nevím, používám druhou metodu. A ještě bych měl dodat, že pravděpodobně neexistuje nic rozumného mezi oběma přístupy, žádná zlatá střední cesta.
Presne tak. Ale myslim, ze prvni metoda je lepsi. Cloveku ten retez nestrili. Me to docela stve a kdyz mi zacina strilet, nebo delat podobne vylomeniny, menim. Vetsinou je to po tech 2-3tis km. Zrovna ted me to asi ceka:-)
pokud měníš, až to střílí, tak to děláš stejně jako já. Nevýhoda je, že než to začne střílet, tak to ještě celkem dlouhou dobu blbě řadí. Ale já závody nejezdím, tak mi to nevadí:-)
No, chce to vydržet tak cca 200 kiláků a pak se to zase nějakou chvilku vydrží.
Já už takhle točím druhý řetěz a doufám, že na mi pastorky vydrží ještě na třetí, ale tam to asi bude střílet dobrých 300 na počátku :o)))
No a pak to vyměním komplet všechno...
Na prvním řetězu jsem najela myslím necelé 2000 druhý už má taky asi tak a ještě chvilku vydrží.
Ale pravdaže existuje tretia cesta (neviem či je zlatá ;)).
A síce kvázi-kombinácia oboch spomenutých možností: meniť reťaz relatívne často (250-750km),ale nezahodiť - odložiť a takto párkrát otočiť v prevádzke napr. 3-5 reťazí.
Pri tomto spôsobe reťaz nestrieľa (musí sa však dostatočne často a pravidelne meniť) a radenie je takmer bezproblémové.
Začal som používať tento spôsob minulý rok, takže ešte nemám úplne odskúšané koľko najazdím na jednu reťaz, ale zatiaľ som som spokojný s radením a vyzerá to tak, že to bude aj lacnejšie ako ten prvý spôsob.
..až se dopracuješ k tomu,že budou všechny řetězy nepoužitelný :)
Každý den najedu v průměru 70km. Při tomto způsobu bych nědělal nic jiného nežli měnil řetězy. Takže asi nic pro mě.
Jezdíš v průměru 2000 km měsíčně? Tak to už jsi letos stejně pěknejch pár řetězů vyměnil, co. Nebo jak to děláš?
Těch 70 jezdím od poloviny května, co mi pustili z nemocnice a dal jsem se trochu dohromady. Jinak už jsem to tady někde psal. Řetěz i pláště mají najeto přes 8000 a v pohodě. Řetěz často čistím a mažu.
Mno, vidíš a ja čistím a mažem len keď to vymieňam (očistím ozubené kolieska a nahodím pripravenú namazanú reťaz a starú hodím do Cyklostaru a občas potrepem, umyjem vodou, usuším, namažem a odložím).
Toto opakujem na starom pevnom MTB po 500-750km a na lehocipede 750-1500km (2,5*bežnej reťaze). A somozrejme občas streknem reťaz TF2, napr. po daždi.
Takže toľko času mi to nezaberie.
tak tedy děkuji no asi ujedu těch 2500 a pak se uvidí...nerada bych si ty kolečka asi zničila......
To nedělej, radši si za 150,- kup měrku a řetěz kontroluj, nebo se občas zastav v prodejně se servisem, kde ti ho zadarmo zkontrolujou. Jinak můžeš zjistit, že máš po 2500 km kazetu na vyhození, protože ti novej řetěz bude střílet na 2 až 3 pastorcích, které nejčastěji používáš.
S řetězi je to těžké, někomu vydrží jen 250km (těžký záběr,bláto,závod,prach....) a někomu vydrží i 5000 km, ale pak bych nechtěl vidět ostatní komponenty. Já je měním cca po 1000km.Přesně řečeno když měrka řekne že je na ho... tak jde do džža. Ten řetěz zas není tak velká položka, pokud nenajezdíš teda 10000km za rok a více :o))
Je to individuální podle stylu jízdy a stylu řazení. Mě řetěz vesměs na biku vydrží i 4-5000, aniž by po výměně začal nový střílet. Je jasné, že pokud to rveš přez zuby, křížíš neúměrně převody, nedostatečně ho mažeš a čistíš, tak dlouho nevydrží. Nebo vydrží, ale vyjde ti to dráž, když pak měníš i pastorky.