reklama

Kolo do města i do terénu

Zdravím všechny cyklisty,

potřebovala bych poradit s výběrem nového kola. Původně jsem si chtěla koupit nějaké ojeté lacině, ale po přečtení různých diskuzí jsem se celkem nadchla a nyní je má představa tak do 10 tis. Samozřejmě čím levnější, tím lepší, ale stále chci nějakou tu kvalitu. A nebojte, už jsem se dočetla, že od "tescakol" ruce pryč. :)

Chci kolo především na cesty do práce, ale také na nějaké ty výlety do přírody, a proto bych raději zvolila trekové či crossové než čistě městské nebo silniční. Zalíbil se mi model Author Linea 2019, ale všimla jsem si, že má pláště 29" x 1.75", přičemž jsem se zatím setkala hlavně s 26" a 28". Pokud by mi někdo dokázal vysvětlit, co velikost kol ovlivňuje a na co dalšího si dávat pozor, moc ráda si všechny rady a připomínky přečtu. :)

Jinak jsem drobnější (160cm), takže uvítám kolo co nejlehčí, ideálně rovnou dámské, ale až tolik mi na tom nezáleží. Pravděpodobně také počet převodů ovliňuje komfort a jezditelnost, že?

Zároveň pokud byste někdo věděli o nějakém super modelu v mé cenové kategorii, tak sem s ním prosím.

Poslední věc; odpružené sedlo/vidlice, ano/ne?

Moc děkuji všem, co se podělí o názory! :))

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.04.2020
Autor: Mel
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    docela pěkný článek byl na servru dopráce na kole https://www.dopracenakole.cz/24671/seznamte-se...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2020
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      1. Paní chce kolo a ne nějaké lehátko na slunění, či kapotovanou lehopříšeru.
      2. Chce kolo cca za 10 000 Kč. Za to jí u Azubu tak nejvýš potřesou rukou.
      3. Je drobné postavy a chce lehké kolo. Lehokolo vychází lehčí, než klasické?
      4. Chce na tom jezdit do práce. Na ulici jí na lehu díky výšce přehlédnou. Nějakého praporku si nikdo nevšimne. Na ježdění po chodnících a skákání po obrubnících asi leho také nebude to nejlepší.
      Neber to jako útok na lehokola a už vůbec ne osobně. Mně lehokola nevadí, je to takové zpestření, ale ne pro každého a navíc začátečníka.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.04.2020
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        četls ten článek? Nebo píšeš jen svou reakci na firmu AZUB?
        Ten článek je zajímavý právě zkušenostmi člověka co používá kolo jako dopravní prostředek nejen k nejbližší hospodě, kde ho opře o plot a ve značkových cyklohadrech předvádí svou příslušnost k cyklistům.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.04.2020
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Jejda, jejda, nějaká potrefená husa :D
          Uklidni se a vydechni, nebo tě pro snížení imunity sežere covid.:D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.04.2020
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            O čem to teď píšeš? co do toho pleteš nějaké husy, covid a imunitu? Nerozumím řeči tvého kmene.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.04.2020
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Jenže to všechno jsou kola téměř mimo realitu běžného cyklisty a požadavek :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.04.2020
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    Tady ti kluci nejspíš poví, že za tu cenu vem, které má pěknou barvu. Jo bílá a zelená kombinace je hezká. :-) Deset let jsem jezdila na krosce, tenkrát stála 8500,- a byla jsem spokojená. Jen sedací část protestovala. Už má nové sedlo. Převody 3x7, do kopce to jde tuze tuze, ale za vysoké řídítka se parádně vede. :-) Teď je mým koněm číslo jedna horák s koly 29". Dají se na ně nazout i tenké osmadvacítkové pláště. Ráfky to má stejné, nebo skoro. Toho se neboj.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2020
    Autor: plusjedna
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Mám 3x6 a do kopce pohoda. Mám talíře 42-32-22 a šroubovací šestikolečko 14-34 zubů.
      Přehazovačku takovou levnou Shimano Tourney.
      Pro sedmikolečka dělají rozsah zubů s maxirangem, si to pořiď:
      https://www.jizdnikola.net/kolecko-7-13-34z...

      A nějaké menší talíře:
      https://www.jizdnikola.net/kliky-3-sunrace-m600...

      Stojí to za to, já s takovým převodem vyjedu i těch 14%.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2020
      Autor: bara2
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        +1, nejde o to, aby to bylo 3x"hodně", ale aby nejlehčí převod byl alespoň tak 0.75 (při 28" kole). 22/34 je 0.65, takže úplná pohoda. I když teda záleží, někde v Polabí na rovině se asi dá jezdit s čímkoli.

        Mimochodem Mel píše že je drobná. Kliky 170mm mám teď já se svými skoro dvěma metry -- neměla by ona mít nějaké menší?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2020
        Autor: JendaH
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Jsou krásné menší 165mm, ale mají 24 zubů nejmenší pastorek. Na čtyřhran. No, třeba by to šlo...
          https://www.velkoobchodcyklo.cz/trojtalir-24...

          Já jezdím 170 nebo 175 mm, jak na kterým kole. Podle nějakých tabulek mám mít 173 :-)
          Ono nezáleží na výšce, mám 167, ale na délce noh.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Hm, ale taky potřebuješ rychlejší převod na rovinu. Těch 42:14 je tak na hraně a nejmenší pastorek se hned sjede. Na druhou desetitisícovku jsem tam dala velkej talíř 48 zubů, aby se víc využil aji pastorek 16 a 18, ale to už je mimo rozsah řadícího ústrojí a kombinace 48:34 je neřaditelná a musím to vést v patrnosti. Příliš volný řetěz by na jiných převodech plandal.

          Ale s osmikazetou a pastorkem 11 zubů nemůže být se třema talířama problém.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    Pořídil bych si horské kolo s dámskou geometrií a 26" koly.
    Teď napíšu proč...
    Chceš mít kolo pohodlné a jezdit po městě - tím jsme vyřadili silničku. Chceš jezdit do přírody, do terénu - tím jsme vyřadili městská kola. Zbývají kola trekingová a horská. Osobně bych si trekingové kolo nikdy nekoupil, ač je s ním mnoho lidí spokojeno. Trekingové kolo je hybrid mezi silničkou (chci jezdit na silnici) a horským kolem (chci jezdit v terénu). Jako každý hybrid kombinuje to horší z obou variant - na silnici nejede jako silnička a v terénu je jeho použití strašně omezené.
    Zvolil bych horské kolo - do města na dlažbu a mezi koleje jsou pláště např. 2,1" nebo 2,25" k nezaplacení a slušná odpružená vidlice jakbysmet. V přírodě se horské kolo chová také lépe než jiné kolo. Také bych si nikdy nekoupil velká 29" kola. Proč? Kolo je ve výsledku o dost těžší (a to nechceme), spousta hmotnosti přibude jako neodpružená hmota - to jsou ta kola (větší a těžší ráfky, těžší pláště) a navíc jsou 29" kola v terénu hůře ovladatelná než 26" kola (naprostá většina cykloturistů to nepozná a neuvědomuje si to).
    Asi bychom tady mohli napsat ještě mnoho důvodů pro a proti...
    V této cenové kategorii opravdu nečekej zázraky, ale dobré kolo pro tvé použití lze najít. Rychle jsem proběhl inzeráty a našel jsem dobré kolo s dámským rámem a velmi slušnou vzduchovou vidlicí. Navíc budeš mít bezúdržbové hydraulické brzdy a výborné pláště. Podle podmínek, které jsi napsala, bych o něm vážně uvažoval.

    https://www.cyklobazar.cz/inzerat/395724/horske...

    P.S. Postavil jsem již mnoho kol a za tím, co jsem napsal si stojím.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2020
    Autor: ckp13
    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Souhlasím, ale s těmi 26 koly už bude mít problém to sehnat a také problém následné údržby. 26 kola se už skoro neseženou. To je totéž, jako shánět v současnosti náhradní díly na osmičkové řazení, konkreetní kombinované páky na lankové brzdy, nebo přesmykač na třítalíř. Dá to stále víc hledání a už jsi nucen do různých kompromisů. Pokud to kolo nemá být veterán už v době koupě, tak by mělo být osazené současným trendem konponentů.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2020
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        S tím trendem komponentů nesouhlasím. Zcela běžně můžeš pořád nakupovat od šestikolečka, přes osmikazety... a trojtácy. Včetně čtyřhrannů. Naopak, já nic jiného ani nechcu, mi to stačí, je to odolné a nenáročné na údržbu. Na každém cyklošopu to mají.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2020
        Autor: bara2
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Včera a dnes jsem po Eshopech sháněl náhradu za stříbrnou kombinovanou levou řadicí a brzdovou páku na trojpřevodník a V brzdu. Luxoval jsem poslední zbytky z výprodejů a hledal něco, co bude vypadat podobně, jako ta pravá na osmikolečko. Ano, zatím se to sežene, ale už nemůžeš trvat na stejné řadě, podobném vzhledu a podobném ovládání. A koupíš to v prvním kolokrámě. U 10 let starého kola jsem s tím smířen, ale proč by to mělo být u toho nově koupeného?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Řešením je možná netrvat na stejné řadě a stejném designu jako byla před deseti lety. Je to jen a jen spotřebák. Když se něco pokazí, tak to komplet vyhodím a koupím nové.
            Jasně, že je třeba časem upgradovat na novější. Jezdím 3*9 a až to jednou nepůjde koupit aspoň v XT, půjdu dál. Ale zatím mám nakoupeno do zásoby... :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: ckp13
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Proboha, kolik to stojí jako celej pár?
            Dyť to měníš jednou za x let se vším všudy...

            A jinak, já mám na Arabovi levej revošít černej, pravej stříbrnej a vůbec mně to nevadí :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: bara2
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Jak píše níže Bára, nemám nejmenší problém se sháněním komponent typu 3x8 apod. Relativně nedávno mi Karel Stárek dodal i nový 26" ráfek Cross Max od Mavicu.
        Současný trend tlačí cyklisty do nesmyslných kombinací 1x12. Neumím si představit, že bych jel 150 km s 30 nebo 34 zubovým převodníkem. To snad ani nejde.
        Ale rozumím, je to trend...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2020
        Autor: ckp13
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Taky souhlasím, ale stejně jako Brahma si myslím, že normální kola (622) jsou nejlepší. Na to si může dát plášťě podle potřeby.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2020
      Autor: bara2
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Ještě nedávno byla "normální" kola 26" :-)

        Velká kola mají pro lidi význam na silnicích nebo cyklostezkách. Roztočíš setrvačník a jedeš. V terénu je to něco úplně jiného. Stále zrychluješ a zpomaluješ a ten těžký setrvačník stále brzdíš a roztáčíš. Poskládat se v lese na 29" na úzkých cestách do vraceček je velký problém. Ta 26" je prostě hbitější. A pláště se dají koupit jakékoliv. Výběr je i v rozměru 26" velký. Teď jsem na jeden svůj bike kupoval bezdušové Rocket Rony a na Enduro bezdušové Hans Dampf.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2020
        Autor: ckp13
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Ale ano, souhlas. Jen si běž do cyklokšeftu koupit náhradní zapletené kolo na průměr 26" s dobrou nábou s kvalitními, třeba průmyslovými ložisky a pro V brzdy. Jestli nějaké vůbec budou mít, tak bude jen to jedno, žádný výběr. Budeš si ho muset nechat postavit.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            jj, výběr tam je v rozpětí Tourney-Altus-Acera. Něco málo Alivio a pak už se jen paběrkuje.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Kam na ty informace chodíš - třeba tady

            https://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola...

            mají nabídku 23 ks zapletených kol 26" od 338 Kč do 3799,-

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: vysočina
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Si myslím, že takový kola budou furt. To snad mívaly skládačky Eska, ne?
              Na městské kolo do obchodu, s košíčken a s vysokejma vlaštovkama si to dovedu představit. Ale na výlety bych to něchtěla. Možná s motorem, motorky taky mají menší kola a tlustý gumy, ale šlapat na tom, ne ...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.04.2020
              Autor: bara2
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Skládačku Eska mám ještě na chalupě, má 20", 26" se objevilo po velevetu jako standard u MTB.
                Za mých mladých let byl běžný rozměr dospělých kol 27x1,75", ráfek 632mm.
                Pak došlo ke změně metodiky měření a dospělé kolo mělo 28" = 622 mm
                tříčtvrtka měla 26" - 559 mm - o železné neděli r. 1985 jsem takové kolo našel, opravil svár u zadní vidlice a z nových dílů sestavil manželce krásné kolo 2x6, bohužel moc krásné, protože nám ho později ukradli. Perfektně sedlo k její výšce, což byl tenkrát problém.
                Další rozměry byly:
                24" - 507 mm
                20" - 406 mm

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.04.2020
                Autor: vysočina
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo do města i do terénu

                       

                  Re: "Za mých mladých let byl běžný rozměr dospělých kol 27x1,75", ráfek 632mm."

                  Domnívám se, že se mýlíš. Bylo to 27 x 1 1/4.
                  Neboli cestovní pneumatika na Favority, dnes by se řeklo 32 - 622.

                  1,75 palce = 44,4 mm, krapet široká guma...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 25.04.2020
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    Jj uklepl jsem se - 27 x 1 1/4

                    Dík.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 27.04.2020
                    Autor: vysočina
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Kinetická energie rotující obruče, hmotnost 1.5kg, poloměr 13" (0.33m), rychlost 5m/s = 15.15rad/s: 0.5*m*r^2*ω^2 = 18.7 J

          29" kolo bude vážit třeba 1.7kg, poloměr 14.5" (0.37m), rychlost 5m/s = 13.58rad/s: 0.5*m*r^2*ω^2 = 21.5 J

          Kola jsou dvě, takže celkový rozdíl v setrvačníku je 5.6 J.

          Celková kinetická energie 70kg soupravy při rychlosti 5m/s: 875 J.

          Závěr: uvedený jev má vliv 0.6% (při rozjezdu! protože málokdo dává veškerou energii při jízdě na kole do rozjezdu, ve skutečnosti to bude ještě mnohokrát menší).

          Počítám špatně?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Autor: JendaH
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            E=mv^2
            E = 70.5.5 = 1750 J
            5J navíc je 0.3%.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: Brahma
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Ano, počítáš to blbě.
            Pokud by mělo 29" kolo rotující hmotnost 1,7kg, tak 26" bude mít jen 1,4kg. Srovněj si rozdíly hmotností stejných plášťů a ráfků.
            Takže rozdíl bude o hodně větší.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.04.2020
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Takže to vychází na 17.5J, celkový rozdíl je 8J a po Brahmově opravě je to tedy 0.45%? To není o hodně větší.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 25.04.2020
              Autor: JendaH
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Ještě nedávno byla "normální" kola 26" :-)

          Mě ta doba nějak minula. Brácha měl dospělýho Favorita a já jsem si koupila první kolo před třinácti lety a to mělo kola normálně velký. Kupuju na to pláště 622 nebo 700C.
          Růženka je dospělej Favorit a taky jí pasujou pláště 700C.

          Pořídila jsem jedno kolo s malejma kolama na tahání vozejku. Ale jednu zimu, když byl Arab v opravě a Růženku jsem ještě neměla, jsem s tím jezdila, taky to šlo, ale jakmile jsem mohla jezdit na normálním kole, tak jsem to odstavila. Je to líný jak sviňa.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Autor: bara2
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            26" bylo obvyklých u MTB, ostatní kola (silničky track ... ) měla normální rozměr 28" = 622 mm
            Pro MTB se začaly na stejný ráfek 28" dávat ty balony a označují se jako 29"
            Ještě jsou 27,5" - 584 mm, což má být jakýsi kompromis mezi lépe průjezdnou, ale těžkou a hůře točivou 29" a hůře průjezdnou, ale snadno točivou 26". Neznám, neumím.

            Bohužel nemohu najít obrázky srovnání kol 26", 27,5" a 29", kde to bylo krásně vidět, jak se mění vlastnosti, úhel nájezdu apod.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: vysočina
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Už jsem na to narazil - počtete si kdo chcete:

              https://www.moolbike.cz/jak-vybrat-jizdni-kolo...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.04.2020
              Autor: vysočina
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Z textu :
                "Výhody 29" kol
                - Na jedno šlápnutí ujede delší vzdálenost díky většímu obvodu"

                Dodneška jsem měl za to, že to závisí na zvoleném převodu.
                No, alespoň neumřu blbej :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.04.2020
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              27,5" je teď asi nejoblíbenější rozměr kol za docela rozumnou cenu. Novější trend jsou 29" kola, ale cenově zatím nepříznivé. No a 26" to už je historie a bazarová kola.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.04.2020
              Autor: ondrap
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Kde jsi zas na tohle přišel ?
                27,5" přišly asi až po 29", nejvejš zároveň. Ale každopádně 29" už hučely naplno a 27,5" se jen velmi zvolna a ztěžka rozbíhaly.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.04.2020
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            No jo, ale Mel má požadavek, aby mohla i do přírody. Pokud to znamená do lesa, trochu do terénu, tak nemůže mít silničku.
            Tvůj Favorit je čistá silnice, určitě ti maximálně vyhovuje, ale do terénu s ním nemůžeš. Proto jsem psal, že "normální" kola byla ještě nedávno 26" - jde o horské kolo.
            29" je čistě marketingový tah. Trh byl nasycen, všichni už měli kolo a tak bylo třeba cyklistům vysvětlit, že až doteď byli hloupí, když jezdili ty malé špatné pláště (a trojpřevodníky,...). Výrobci přece ví, co je pro nás nejlepší. Neptej se, cyklisto, nepřemýšlej a kup si nové kolo (telefon, televizi, počítač, ... dosaď si sama).

            Už se to tady zase posouvá směrem, který Mel asi nezajímá. Jsem praktik, který jezdí desítky let od silnice po sjezd. Proto jsem navrhl tu bazarovou kostku (CUBE :-) ). Je to dobré kolo dle jejich požadavků a v její ceně.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2020
            Autor: ckp13
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Dřív nic jinýho, jak Favority nebyly a jezdilo se s tím všude. Když dám na Růženku 35mm gumy (s takovejma přišla), tak je to normální trek. Aji s těma silničníma 23mm gumama projedu po lesní cestě, musí být sucho. Na tom nacvičuju obratnost na kořenech.
              Právě proto, že je to jemná žena, potřebuje co nejlehčí kolo a dobře zpřevodovaný kolo, jinak se akorát nadře a nebude z toho mít žádnou radost.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.04.2020
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              To sleduju, co potkávám v lese. Na horských kolech jezdí takové dobře zkrmené mladé dívčiny, které když s těma stehnama dupnou do pedálu, tak to jede. Mládí a síla, to jde. Mladičkou křehkou dívku kolem 50 kil jsem na tom ještě nepotkala, takové potkávám dvě dole na silničkách :-)
              Kategorii žen 30-50 prakticky v lese nepotkávám. A 50+ už mají buď nějakého lehčího treka, zpravidla jede sama, tempem, co jí vyovuje, nebo to maj motorizovaný a jede s partnerem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.04.2020
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Ten postřeh o kategorii 50+ musím potvrdit.
                Na milované Vysočině přibylo cyklistů a tuto věkovou kategorii tvořily vesměs páry - pán na slušném MTB, či treku + paní na e-kole, aby vyrovnala výkonnostní handicap. Ale žádné Bosche, občas nějaké střeďáky Baffang, hlavně nábojové motory v zadním kole >> ryze účelová záležitost.
                Páry se tvářily pohodově a zjevně si užívaly společné výlety.

                I kolem Vltavy a Berounky lze zahlédnout totéž, tam tvoří rovněž výraznou skupinu singl starší dámy na e-kolech, také většinou mají nábojové motory.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 25.04.2020
                Autor: vysočina
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Re: "Trekingové kolo ... jako každý hybrid kombinuje to horší z obou variant - na silnici nejede jako silnička a v terénu je jeho použití strašně omezené."

      Pěkný plky. Jezdím na trekingovém kole, poté, co je vyzkoušela přítelka a pochvalovala si je, jsem je zkusil a oblíbil si také. Navíc je to trekové kolo s dámským rámem a mám přes metrák. Tohle kolo beru na výlety tak do těch 60 km (na delší výlety beru silniční kolo). Po pevném povrchu to jede krásně lehce a zvládá i výmoly na poli, či kořeny v lese.

      Zase z toho nedělej raketovou vědu. Paní chce jezdit do práce (takže asi často) a do přírody (takže asi méně často). Trekové - ideální.

      V téhle kategorii do 10 000 pro začátečníka je úplně jedno, co přesně to je za typ kola, jaká je tam řada komponentů a další bláboly. Podstatné je jediné: aby byl správně velký rám, aby se jí na tom dobře jelo a aby se jí kolo líbilo. Toť vše.

      Jezdit se dá úplně na čemkoli, pokud je Ti kolo správně velké a pokud Tě výlet baví.
      Na skládačce jsem jel několikrát 55 km např. přes Měsíční údolí u Mrače, a bylo to naprosto v pohodě.
      Na silničním Favoritu s klipsnami jezdím po turistických značkách ve Voď. Buč., a taky v pohodě.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2020
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Chtěl jsem napsat něco podobného a líp bych to nepodal. Taky si myslím že tazatelka terénem nezamýšlí řítit se po úzkých singletrekách mezi kořeny a přeskakovat potoky, takže nějaký obyč. trek Altus-Acera-Alivio, 3x8 nejlépe 22/34, gumy nějakých 35-40 a má slušný držák co pokryje její potřeby. Kdyby trochu víc popsala kolik za rok našlape a co si představuje pod tím terénem, určitě by to pomohlo ve výběru toho pravého.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2020
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        OK, vzdávám to. Na tvoje tvrzení, že to dámské trekingové kolo s pevnou vidlicí jezdí přes kořeny stejně dobře, jako horské kolo fakt nemám protiargument. Možná by sis mohl aspoň jednou v životě půjčit slušný HT (nebo i FS) abys věděl, o čem mluvíš. Takto je to jen plané teoretizování.

        Přeji Mel šťastnou ruku při výběru :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2020
        Autor: ckp13
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Napsal jsem "zvládá i výmoly na poli, či kořeny v lese". Kde tam vidíš "stejně dobře, jako horské kolo"?? Mi laskavě nevkládej do klávesnice, co jsem nenapsal.

          Lépe čti a dvakrát se rozmysli, než něco napíšeš. Tady se to nedá vygumovat.

          No a nebo to teda raději vzdej, OK.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2020
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Jasně že zvládá. Ale musíš jet o hodně pomaleji a stejně jsi z toho pěkně vytřepaný. :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.04.2020
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Trekové kolo sice výmoly a kořeny do určité míry zvládá, ale často vůbec, stačí aby ti sprchlo a si namydlený a nemáš téměř šanci pokud nejsi opravdu dobrý jezdec s výbornou technikou.
            Navíc výmoly a kořeny na trekovém kole jsou dost náročné a únavné a jízda je výrazně pomalejší než na slušném horáku.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.04.2020
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Re: malej-jarda, Lelek-nakole

            Chlapi, a kde Vy tam v úvodním příspěvku zakladatelky vidíte, že ona chce jezdit přes kořeny rychle a případně v dešti?

            Celé tohle pod- vlákno je o tom, že já zpochybňuji tvrzení nicku ckp13, že "Trekingové kolo ... kombinuje to horší z obou variant". Tvrdím, že pro zakladatelku je trekové kolo fajn, protože "Po pevném povrchu to jede krásně lehce a zvládá i výmoly na poli, či kořeny v lese".

            Zbytečně mě přesvědčujete, že horské kolo je do terénu (čo si predstavujetě pod takým pojmom terén?) lepší. O tom se řeč nevede a o tom se s Vámi nepřu.

            Lidé, bděte.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.04.2020
            Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              To ale byla reakce na tebe, ne za zakladatelku vlákna.
              A nemusí to být terén. Stačí polní cesta, kde za mokra projel traktor a následne to uschlo do tvrdosti betonu. Nebo i jen šotolinka, kde auta vyjezdí "roletu".

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 25.04.2020
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Seš jak malej Jarda. Kolik ještě okrajových a nepříliš četných situací si vymyslíš, abys dokázal, že na trekovém kole do práce prostě ne a ne a ne?

                Spadlou větev ze stromu na cestě? To zakladatelka na treku nedá. Rozsypaný písek na cestě? To zakladatelka na treku nedá. Přehrada z koňských kobližek? To zakladatelka na treku nedá. Hromadu trávy, co tam nafoukal chlapík s fukarem, uklízející park? To zakladatelka na treku nedá. Vysoký obrubník? To zakladatelka na treku nedá. Brod na rozvodněném potoce? To zakladatelka na treku nedá. Bábu s čoklem, co má vodítko přes celou cestu? To zakladatelka na treku nedá, kdežto na horáku by to skočila.

                Vzpamatuj se. Napsal jsem, že pro zakladatelku je pro cesty do práce a do přírody vhodné trekové kolo.
                Jo, musí se teda po cestě do práce vyhnout "polní cestě, kde za mokra projel traktor a šotolince, kde auta vyjezdí roletu".
                Už je to lepší?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 25.04.2020
                Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo do města i do terénu

                       

                  Takže může jezdit jen po hladné cyklostezce, kde nikdo široko-daleko v okolí není. Aspoň to z tebe právě vypadlo. :-D Spokojený?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 25.04.2020
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    Re: "Takže může jezdit jen po hladné cyklostezce, kde nikdo široko-daleko v okolí není."

                    Přesně. Jen po hladné cyklostezce.

                    Promiň, už si s Tebou nemohu dále psát. Musím jít zase chvíli házet na stěnu hrách.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 25.04.2020
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Já taky trekingová kola tak jak se dneska sériově prodávají považuju za naprosto nesmyslnou kategorii. Oproti MTB tam prakticky není úspora hmotnosti, ale kvůli úzkým plášťům často s tuhou kostrou je tam značně horší pohodlí. Tenkonohé vidlice mají horší odolnost a životnost, to tedy v případě ženy 160 cm pokud má normální hmotnost nehraje až takovou roli.

              Taky spousta výrobců tuhle kategorii vůbec nedělá nebo jen velmi okrajově.

              Pro velmi mírný terén má smysl jsou kola typu gravel, ta už jsou podstatně lehčí, mají pevnou vidlici a na slušném povrchu jedou. A pokud někdo nechce berany jsou i kola tohoto typu s rovnými řidítky.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 25.04.2020
              Autor: xtonda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Záleží na užití. Mám MTB, silničku i treka. A nevzdal bych se ho. Na vylepované okresky snesitelnější než silnička. A bylo sakra poznat, když jsem vyměnil původní lacinou vidli za funkční vzduchovku. Z gravelu bych byl po celém dnu v Orlických vymlácenej až běda.
                Ale hlavně - trek mívá jinou, "turističtější" vzpřímenější geometrii. Ne každý chce furt na kole jen chrtit. Mezi MTB se samozřejmě taky vzpřímenější geometrie najde, ale je vzácnější.
                A jako bezva trénink pro pozdější řádění v terénu jsou celodenní jízdy na těžkém naloženém treku v kopcích bezva.
                Kdybych musel mít jen jedno kolo a chtěl se motat i mimo silnici, tak samozřejmě volím MTB, bylo by univerzálnější. Když si ale můžu vybírat, má trek svůj smysl a i své výhody.
                No a pro jízdy do práce a krátký výlet k rybníku... je trek takové civilnější kolo. U nás je furt ta mánie oblékat se a vybavovat sportovníma specialama. Stačí ale mrknout do Německa nebo Holandska. Sportovní kolo tam je vidět jen při skutečném sportování.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 25.04.2020
                Autor: ronda
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                Souhlasím s tím, že je to těžká kráva, ale zdá se, že už na to pomalu lidi přichází a objevily se karbonové vidlice, které dokážou nahradit tu těžkou mrchu vepředu.
                https://www.koloshop.cz/odpruzeni,-vidlice...
                Ale chcou za to teda dost peněz... na to zimní ježdění a dojíždku do obchodu mi to přijde jako zbytečná investice.
                Ale kdybych neměla Růženku a jezdila furt na trekovi, asi bych to do toho dala.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 25.04.2020
                Autor: bara2
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo do města i do terénu

                       

                  Ale zas, Růženka mě přišla s kompletní přestavbou na pětku. To je cena té vidlice...
                  Dobře, že jsem potkala Růženku :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 25.04.2020
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Když jsem se Voděradskejma bučinama projížděl na cesťáku z první republiky, tak někteří majitelé horáců koukali, div jim nevypadly voči.. vono mi to totiž jelo skorem stejně jako jim.. bez řazení X rychlostí, bez hustejch tlustejch terénních plášťů...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2020
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Tak vidět, že si tu hájí každý své, ale málokdo poradí s něčím konkrétním. Kolega ckp13 má pravdu. Na malou postavu kolo 26", pěkné je to v odkazu, nebo nové např. https://cz.author.eu/horska/mtb-26 .Tedy s kotoučovkama. Dovybavit blatníky a nosičem je možné.
      Brahma si mele své, zapomněl např. krosová kola. Výpočty jsou skvělé, ale většině je to u zádele.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2020
      Autor: pgnext
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Namátkou tohle, to je do těch 10 litrů a je červený :-)
        https://cz.author.eu/horska/mtb-26/outset-26...

        Váží to nějakej 14 kilo, úplně holý, když tam dá šlapátka, nosič a blatníky, bude minimálně na 15, spíš na 16 kilech.
        Pokud váží 50 kilo, bude mít kolo 32% její váhy.
        Pokud má 60 kilo, bude to 25% její váhy.

        Nevím, kolik vážíš, kdyby jen 75 kilo, znamenalo by to, jako bys měl kolo o váze 24 kilo resp. 19 kilo. Bez motoru. Zvaž, jestli by tě na tom bavilo dojíždět každej den do práce. Mě teda určitě ne.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.04.2020
        Autor: bara2
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    Jinak, pokud se ti líbí ta Linea, tak si myslím, že chybu neuděláš. Jsem taky začala s Author Vistou a dost let na tom bez potíží jezdila. Je to držák, za 13 let a přes 20.000 km na tom bylo potřeba akorát vyměnit pro zteřelost řadící bowdeny.
    Jinak běžné opotřebení řetězu a kazety. Vyměňovala jsem talíře 28-38-48 za menší 22-32-42, abych měla lehčí převody, ale ty původní talíře jezdí na jiném kole dodnes.

    Na údržbu nenáročné, první roky to dostávalo i dost bláta a brodění řeky, všechno to v pohodě sneslo, stačilo ostříkat hadicí a občas namazat.

    Já osobně, kdybych měla odzkoušené to, co dnes, bych si koupila levnější Authora Thema s neodpruženou vidlicí, o to by to kolo bylo lehčí. Taky jsem si svého času něco takového (dámský Author trek sneodpruženou vidlicí) půjčovala na výlety (mimo moje bydliště) a jezdilo se mi na tom dobře.

    https://www.mojekolo.cz/author-thema-seda-ruzova/

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.04.2020
    Autor: bara2
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Asi poslední příspěvek... zkusím to opět logicky. Neber to, pls, nijak zle :-)

      Původní zadání: pohodlné kolo do města i do přírody, malá postava.

      Výchozí podmínky: kočičí hlavy a možná koleje ve městě, cyklostezky ale možná i lesní cesty v přírodě.

      Můj návrh: MTB z odkazu, celkem kvalitní v dané cenové relaci, zamykatelná vzduchová vidlice pro bezpečnost a pohodlí, širší pláště pro bezpečnost a pohodlí ve městě i v přírodě, slušné kotoučové brzdy, kola 26", dámský rám a geometrie.

      Tvoje návrhy: levné trekingové kolo Author Thema bez odpružené vidlice (kde je bezpečnost a pohodlí?), mizerné brzdy, pro malou postavu velká kola s úzkými a tvrdými plášti a výměna převodníků za menší, aby se to vůbec dalo v přírodě ušlapat.

      Fakt si myslíš, že tvoje řešení je lepší?

      P.S. Ta karbonová vidlice, na kterou jsi dávala odkaz, není dobrá. Každý cyklista ví, že karbonová vidlice plní svoji funkci pouze v případě, že je celokarbonová. Vidlice s duralovým sloupkem jsou levné, ale nepruží (myšleno pro nekvalitní silnice, do terénu je to celkem nesmysl).

      Cením si (obecně na všech), že jezdíš a užíváš si to. Je mi jedno, jestli máš kolo za 5 tisíc nebo za 200 tisíc. Ale obecně, snad mi dáš za pravdu, nemůžeš srovnávat moderní horská kola s historickými kostitřasy.

      Poslední poznámka k tebou uváděným hmotnostem. 15-16 kg neváží zdaleka ani moje enduro s dvoukorunkovou vidlí a můj sjezďák je jen o málo těžší. Ale tady, samozřejmě, hraje svoji roli už i cena a to, co si na kolo pověsíš navíc. Těžký stojan, nosič a spousta krámů na nosiči vytáhne hmotnost do závratných výšin.

      Stejně jako v mém původním příspěvku neuvádím ani zde žádné "řady komponentů a další bláboly" jak mě nařkl Favorit1970 - to jen, aby se z toho zase neosypal :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2020
      Autor: ckp13
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    No a proč ne to kolo z Tesca? Dneska se mnohé drahé značkové kola prodávají z horšími brzdami nebo náboji.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.04.2020
    Autor: NejedeMiTo
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Jestli porovnáváš "značkové" kolo s podobnou cenovkou, jakou má to teskové, tak se není čemu divit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.04.2020
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Před rokem jsem dceři koupila toto kolo (nešel mi stáhnout odkaz, tak přikládám foto obrazovky) za osm tisíc. Za ten rok najela celých 72 km, takže pro ni je to luxusní kolo. :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2020
        Autor: plusjedna
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Jen aby to nebylo, tak, že najela jen 72 km protože musí jezdit na takovém těžkém šrotu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2020
          Autor: xtonda
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Jo, přesně tak to má kámoš, kterého jsem už i jinde zmiňoval. Na kole skoro nejezdí a divil se mi, co na tom jako mám. Než se svezl na mém... (a já na jeho a pochopil jsem, proč se diví)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.04.2020
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Ale mám obavu, že šlapat se musí na každém. :-) To jsme tak s Jardou někde šlapali do kopce, jen tak na lehko a Jarda mi povídá:,, To se krásně jede bez brašen. "??? Fakt??? Nepozoruju! Zdechlá jsem s brašnama i bez. Asi to nebude vahou kola, ale jezdkyně a kondicí Hmmm...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.04.2020
              Autor: plusjedna
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Těžký jak kráva, se ani nedivím...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2020
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Váhou to nebude, ani kola, ani její, spíš za to může ta nesmrtelná teta Lenóra. :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.04.2020
            Autor: plusjedna
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Váhou kola určitě ne, ta je celkem normální. Ale je fakt, že když se nechce, tak se nechce a nejde to i kdyby to šlo samo :-)
              S tím se toho moc dělat nedá, to musí přejít nebo na to jít nějak oklikou.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.04.2020
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                To víš - berta puberta. V sobotu oslavila sladkých 16. Nějak v tomhle věku chtěla neteř někam odvézt autem a ségře to nepasovalo, tak jí navrhla, ať jede na kole. Neteř vytřeštila oči,, Blázníš??!! Ještě mě někdo uvidí!“ Tož tak. :-))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.04.2020
                Autor: plusjedna
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo do města i do terénu

                       

                  Mladých holek na kolech moc nejezdí, téměř žádná a je hodně velkou vzácností nějakou potkat, takže její představa, že by veřejně jela někde po ulici může být dost děsivá :-))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.04.2020
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    V tomhle směru zlatý Holandsko...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 28.04.2020
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    Jo, všechny mladý holky jezděj na koních :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 28.04.2020
                    Autor: xtonda
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo do města i do terénu

                           

                      Rozhodně, těch potkávám nepoměrně víc, ale je fakt, že jim ten kůň sluší :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 28.04.2020
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo do města i do terénu

                           

                      Ty, které kůň unese. Ostatní mají velkého psa.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.04.2020
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo do města i do terénu

                       

                  Takže to kolo dostala v patnácti? Kolik váží patnáctiletá holka, 40 kg? To má to kolo víc než třetinu její váhy. Něco takovýho bych dal dítěti leda za trest.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.04.2020
                  Autor: xtonda
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    Obdobné kolo lehčí těžko seženeš a pokud jo, tak tě přijde hodně draho.
                    Kola pro děti a dospívající jsou zpravidla v mnohem horším váhovém poměru než k dospělému i když má kolo stejnou váhu a 15 kg není až tak moc, to má kdejaké kolo.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.04.2020
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo do města i do terénu

                           

                      Tak pokud se budeme bavit o "horském" kole s kotouči za 8, tak asi ne. Ovšem s tím nájezdem to kolo skutečný terén asi neuvidí, pokud má holka na svůj věk normální hmotnost, tak ta levná vidlice pod ní stejně nebude fungovat, takže kolo s pevnou vidlicí, V-brzdama a rozumným pláštěm by klidně mohlo být o tři čtyři kila lehčí a jet daleko líp.

                      Ano u dětských kol je to ještě horší, bohužel výrobci to dělají ze stejných materiálů jako dospělá kola a tak 20" kolo pro šestiletýho prcka má nosnost 80 kg. Ne každý chce kupovat věci jako Federleicht, ale to neznamená, že nemá cenu se snažit mít to v rámci možností co nejlepší.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.04.2020
                      Autor: xtonda
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    Copak je váha kola to jediné a rozhodující? Však jede ona na kole a ne kolo po ní, teda v ideálním případě. :-) Tam, kde by ho musela nosit, nejedu ani já. Moje kolo váží taky 14 kg a Kellyška dokonce 16,5 kg a jak jede po těch našich rovinách. Na žádném kole, co neváží ani 9 kg, jsem nejela, tak nemůžu kvality posoudit. Ovšem pode mnou by takový stroj čapnul. :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.04.2020
                    Autor: plusjedna
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo do města i do terénu

                           

                      Tak u nás je rovina jen "ocuď-pocuď" :-(
                      To jezdím v zimě na těžkým kole, bydlím uprostřed, na Radostice je to hezčí.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.04.2020
                      Autor: bara2
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo do města i do terénu

                           

                      Na Vysočinu jsou tři výpadovky:
                      na Zbraslav, na Litostrov a na Popovice.
                      Si moc nevybereš, na těžký kolo to moc není. Pak už je to fajn :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.04.2020
                      Autor: bara2
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo do města i do terénu

                           

                      Jediné určitě ne, ale u dětí a obecně slabších osob mi to přijde celkem podstatné.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.04.2020
                      Autor: xtonda
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    Já mám dobrou zkušenost s Merida Crossway - nabízej to v různých cenových hladinách... takovej univerzál, kterej projede všude (někde holt pomalejš a opatrnějš). Každopádně to chce koupit kolo někde, kde se dá půjčit a project (Praha třeba Horní počernice, kde se dá zkusit asfalt i troška toho "terrainu". Odpruženou sedlovku bych nebral, když už, tak kožené sedlo s pery (Brooks Flyer) - mám to stejně, odpruženou přední vidli ano.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.04.2020
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo do města i do terénu

           

      Ale dotaz byl na kolo za nějakých 10 tisíc :-)
      Jednak Crossway bude nejméně za 14 a pak, chtít levné kolo, protože na víc zřejmě nemá a bude si na něho dávat sedlo v ceně třetiny kola? Dobrej úlet :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.04.2020
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo do města i do terénu

             

        Flyera úplně novýho seženeš za 2000 když se budeš trochu koukat po netu. A pokud se spokojíš s loňským modelem kola v doprodeji, cena se taky významně snižuje.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2020
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo do města i do terénu

               

          Otázka jestli dát 20% z rozpočtu za sedlo. Kožený originál brooks je pro hipstery, určitě se dá koupit něco podobně konstruovaného od méně profláklé značky a z levnějšího materiálu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.04.2020
          Autor: xtonda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo do města i do terénu

                 

            Ale sedět bys na tom nejspíš nechtěl při celodenní vyjížďce :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.04.2020
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Kolo do města i do terénu

                   

              Proč? Na pohodlnost sedla má vliv tvar a jak sedne se zadkem, drahé je snižování hmotnosti, exkluzivní materiály a značka.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.04.2020
              Autor: xtonda
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo do města i do terénu

                     

                A ty by si rád seděl na nějaké levné napodobenině?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.04.2020
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo do města i do terénu

                       

                  Pokud bude srovnatelně funkční, tak bez problému.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.04.2020
                  Autor: xtonda
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo do města i do terénu

                         

                    neznám srovnatelný stejně trvanlivý ekvivalent... se sedlem se strašně dlouho pral, až mi poradili zkusit B17... myslel jsem si svoje.. předraženej krám pro pozery. Až jsem si na to sed. ještě mi tam chybí kroska, na ní je taky :)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.04.2020
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

         

    Dvě poznámky k této diskusi.

    Za prvé: Dosud jsem si nevšiml, že by zakladatelka kromě úvodního příspěvku reagovala. Může to znamenat, že "pouze" v sobě nemá dost slušnosti, aby napsala Díky za názory a za Váš čas s nimi strávený. Také to ale může znamenat, že úvodní příspěvek napsala třeba z nudy, nebo kdovíproč, a už se k diskusi nikdy nevrátí a namáháme se s raděním zbytečně.

    Za druhé: vidím, že se tu rozjíždí diskuse na téma kožených sedel.

    Dostal jsem od rodičů Favorita ve "druháku" na gymplu, měl sedlo z výlisku z tvrdého černého plastu. Ronda toto sedlo v nějaké starší diskusi označil jako "mučidlo". Zásadně nesouhlasím. Sedlo mi sedlo, jezdilo se mi na něm dobře. Včetně týdenního putování se stanem v západních Čechách, a včetně takových cest, jako byl noční přejezd Šumavy z Velhartic přes Kašperské Hory, Vimperk a Budějice do Stráže nad Nežárkou, asi 140 - 150 km, celou noc se zapnutým dynamem a nabaleným nosičem.
    Jistě, první tři jízdy na jaře jsem vždy měl otlačený zadek, než jsem si zase na kolo zvykl. Ale to mívám po zimní přestávce dodnes i na moderních měkkých sedlech.

    A pak jezdím v poslední době na skládačce Eska. Bylo na ní socialistické jakože dámské sedlo, měkké, ale širší a kratší. Při jízdách do 30 km vyhovovalo zcela bez výhrady. Ale jak jsem zkusil s Eskou párkrát 50 km, už mě sedlo tlačilo, mělo ostrou hranu mezi svojí horní a boční částí. Už tam mám nové.

    Můj závěr: nezáleží na ceně sedla. Vůbec není nutné mít snob--- drahé kožené sedlo. Klidně může vyhovět i sedlo úplně obyčejné. Záleží na tvaru sedla, a také na správné montáži. Bude-li si jezdec sedět na pytlíku, asi nebude spokojený ani s Brooksem. Jak to mají jezdkyně, to nevím ;-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.04.2020
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

           

      Myslíš opravdu tohle sedlo, co přidávám na fotkách ?

      Před delším časem jsem ti ho slíbil ještě s pár drobnostma, ale nemohl jsem ho pak nalézt. Před pár týdny vyplavalo, tak jestli máš zájem si ho užít, pošlu ho.

      Na tom, že je to mučidlo trvám. Použitelné pro někoho s úzkou stavbou sedacích kostí při zalehnutí na žiletce a za předpokladu výkonného dupání (čili nadlehčování) a častého šlapání ze sedla. Jinak se na tom valchují měkké tkáně a po pár hodinách je to čiré utrpení.
      A fakt není potřeba si na dobré sedlo zjara zvykat. A už vůbec nemusí (a nemá) být nějaké měkké, i když holý skelet je až na nějaké gramařské kompromisy taky nesmysl.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.04.2020
      Autor: ronda
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

             

        Re: Myslíš opravdu tohle sedlo, co přidávám na fotkách ?
        Ano.

        Re: Před delším časem jsem ti ho slíbil ještě s pár drobnostma, ale nemohl jsem ho pak nalézt.
        Ano.

        Re: Před pár týdny vyplavalo, tak jestli máš zájem si ho užít, pošlu ho.
        Ano. Svůj e-mail jsem Ti poslal do schr chrr schránky.

        Re: Na tom, že je to mučidlo trvám.
        Já zas trvám na tom, že se mi na něm jezdilo dobře.
        Tisíc lidí, tisíc chutí. C'est la vie.

        Re: Použitelné pro někoho s úzkou stavbou sedacích kostí při zalehnutí na žiletce a za předpokladu výkonného dupání (čili nadlehčování) a častého šlapání ze sedla.
        Obvykle jsem na Favoritu držel řídítka shora za brzdové páky, nebo shora uprostřed u představce, z Jáchymova na Klínovec jsem také moc zalehnutý nebyl, a ze sedla jsem nejezdil (neuměl jezdit) nikdy.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2020
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

               

          Uznávám, že i masochisti a jejich pomůcky mají své místo na světě ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.04.2020
          Autor: ronda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

               

          A jak jsi na tom s inervací svého pozadí? Když tě někdo kopne, cítíš to?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.04.2020
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

             

        Tenhle mučící nástroj jsem měl taky.. a pak jeho vylepšenou variantu potaženou koženkou (nějakou parodií na kůži).. moje zadel nebyla kompatibilní ani s jedním z nich. Škoda, že jsem obě vyhodil, netušil jsem, že tím mohu někomu udělat radost :(

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2020
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

           

      Prosím Ťa, to máš Sturmey Archer kick shift na skladačke? Spokojnosť?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.04.2020
      Autor: palot
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Sturmey Archer kick shift na skladačke?

             

        Ano, mám Sturmey Archer kick shift na socialistické skládačce Eska.
        Není to tam z původní výroby ;-)

        Chtěl jsem skládačku zrychlit a zároveň na ní zachovat lehký převod do kopců. Přičemž jsem nechtěl lanovody, protože by mě obtěžovaly při skládání. Čili Sturmey Archer kick shift je ideál - řadí, i brzdí.

        Je to skvělé, jsem naprosto spokojený, až nadšený! Praktičnost skládačky Eska stoupla o 100 %.
        Navíc, často mám chuť projet se na skládačce už jen proto, abych mohl řadit :-) Je to kromě všeho jiného i hračka pro velké kluky.

        V nějakých diskusích jsem zachytil námitku, že tato převodovka řadí do pomala, a že tím se skládačka ještě zpomalí. Šmankote - tak snad dám dozadu menší rozetu, ne? Já měl vzadu na Esce původně rozetu 16 zubů, Sturmey Archer kick shift byl dodán s rozetou 20 zubů. Takže šla dolů a nacvakla se tam ta původní socialistická šestnáctka, kupodivu to pasovalo.

        Dále Eska dostala pohodlnější sedlo.
        A představec, které má dole ten úkos, protože ten původní kónický klínek v představci se vždycky zakousl. Pak se při skládání někde na trati muselo, kladivo nemaje, tlouci do šestihranného šroubu nahoře kamenem.
        Až o nějaký další šutrák úplně odrovnám původní pedály, které jsem zatím jenom ohnul, tak Eska dostane pedály Author.

        Mám několikrát vyzkoušené s takto vybavenou Eskou výlety 50 km po polních cestách s nabaleným nosičem.
        Sturmey Archer kick shift na skládačku Eska mohu doporučit.

        https://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.04.2020
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

             

        .

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.04.2020
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

               

          Ďakujem.
          Tú tému som už dávnejšie prelúskal aj ma to zaujalo nakoľko je to bez bovdenov. Mám aj takú skladačku síce nie s takým pekným lakom.
          Chcel som ten náboj na tento bicyklík, ktorý má prevod 36:15 a 16"kolesá. Je to pomalé, max. priemerná rýchlosť 18km/h, ale 40km som dal veselo aj cez kopčeky na trase. Musel by som dať nový ráfik+náboj+špice komplet cca 80-100eur. Možno sa nato dám.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.05.2020
          Autor: palot
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                 

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.05.2020
            Autor: palot
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Sturmey Archer kick shift na skladačke?

                   

              Ježkovy zraky, vždyť to je dětské kolo od 4 let, nějaké třeba Puky, že?
              Nenarážíš koleny do řídítek? A proč je sedlovka zahalená v tom hidžábu?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.05.2020
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sturmey Archer kick shift na skladačke?

                     

                Teď jsem se na tu fotku podíval pořádně. Tak to kam se hrabe billicek se svojí skládačkou :-))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.05.2020
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sturmey Archer kick shift na skladačke?

                       

                  A to by už byla opravdu machrovina na těhle kolečkách od kočárku vyrazit do Beskyd na hřebeny :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 01.05.2020
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sturmey Archer kick shift na skladačke?

                     

                Je to Kenzel Wild.
                Riadidlá som si požičal zo skladačky na vyskúšanie. Teraz mám iné. Toto je fotka z prvej skúšky. Nenarážam kolenami, keď dávam pozor. Výšší predstavec nemám.
                Sedlovku som musel vykombinovať, aby som získal výšku takto: obidve sedl.rúrky takého priemeru ako originál, zospodu sedloviek vypilníkovať väčšiu dieru a jednu zasunúť do rámu tou stranou na ktorú sa uchytáva sedlo do nej vložiť guľatinu a nasunúť druhú sedlovku so sedadlom. Preto je to takto "maskované".

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.05.2020
                Autor: palot
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                   

              Tak, momentálny stav je tento s recyklo-'Bbrrookkss"sedačkou, ktorá ma netlačí. Teraz si ani nekopem do riadidiel.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 10.05.2020
              Autor: palot
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                 

            Taky existuje převodovka do šlapacího středu - Schlumpf drive http://www.schlumpfdrive.com/
            https://youtu.be/z5auAfwWesc
            Řadí se nohou takovým kolíkem co se pohybuje středem osy, posunuje se nohou ze strany na stranu. Tady to má jeden na kole společně s tím SA kickshiftem.
            https://youtu.be/sYpZNdZZuFM
            Ale oproti SA převodovce to stojí docela ranec a je potřeba pro instalaci speciálně opracovat domek rámu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.05.2020
            Autor: xtonda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                   

              Ďakujem Xtonda. Skúšal som dať 3tanier, ale reťaz bola úplne mimo linky, ani najmenšie ozub.koleso sa nedalo pouźiť. Ten malý pôvodný tanier je nejak viac k stredu a kĺuky sú vyhnuté do vonka.
              Ten Schlumpf má na trojkolke myslím Juras. Stojí to +- okolo 500€(Azub). Skúšal som niečo cenovo dostupne. Zatiaľ na drobnú behačku je to tak ako to je. Mám niečo prichystané. Dúfam,že sa mi to podarí dotiahnuť do úspešného konca. Nechcel som do toho sypať veľa prachov.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.05.2020
              Autor: palot
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                     

                S těma trojtalířama jsem dospěla k závěru, že pro co nejmenší řetězovou linku je potřeba hledat správnej typ, který se dá posouvat nejmenším talířem až přes okraj domku.
                Našla jsem tyhle:
                https://www.velkoobchodcyklo.cz/trojtalir-al...

                S osou 113mm mají linku 44mm a nejmenší talíř se točí hned v úrovni okraje domku (viz. obr). S kratší osou by se to dalo dostat ještě blíž.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.05.2020
                Autor: bara2
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                     

                A kliky jsou trochu vyhnuté ven

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.05.2020
                Autor: bara2
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dvě poznámky. Rozjíždí se téma "Sedla"?

                       

                  Ďakujem. Hlavne skúšam čo dom dal, aby som to ešte viac doma nehromadil.
                  Skúšal som, čo som mal doma práve vtedy. Ešte mám kľuky teraz aj ďalšie asi 150-ky, tak éšte vyskúšam. Potrebné sú krátke, aby neškrtali v zákrute. Orig.sú asi 125mm alebo tak nejak.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.05.2020
                  Autor: palot
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

427 cyklistů (8 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024