Dobrý den, můžu poprosit o radu co by mohlo způsobovat tohle cinkání?
https://photos.app.goo.gl/MJGuNU3vrmViSPCM8
1. Ozývá se jen při šlapání a to na stejném místě.
2. Šlapačkový střed v servisu rozebrali (několikrát).
3. Zvuk se začne ozývat cca po dvou kilometrech jízdy.
4. Nic mi při šlapání nebrnká o rám (tkanička apod.).
5. Zvuk už se ozvá cca rok. Přes zimu kolo stálo a na jaře je to tu znovu.
6. Řetěz nejeví žádné známky poškození.
Děkuji za rady, už nevím co s tím.
Ještě doplním, že pedály jsem vyměnil.
Co by to v ní mohlo dělat?
Píšeš střed několikrát rozebraný,pedály vyměněné.Jak pedály?Samotné pedály,nebo celé kliky?Pokud řetěz a rozeta zůstala stejná,může být na ní třeba poškozený jeden zub.Třeba od spadlého řetězu,nebo od nějakého nárazu.Dělá to jen při nějakém zatížení,nebo i při točení pedály naprázdno?Pokud to dělá stále,tak můžeš zkusit ten řetěz z rozety shodit a vyzkoušet,jestli to bude dělat také.Spíš ale počítám,že to dělá jen při nějaké zátěži. A to už zbývá jen ta rozeta.
Já vím, že píšeš, že ti nic necinká o rám. Taky jsem o tom byla přesvědčená...
"Tohle" na bundě mi cinkalo o sedlovou trubku, přesně v rytmu šlapání, někdy hned po vyjetí, jindy až po chvíli... Chvíli to přestalo, pak se to zas ozvalo, zdálo se, že to i souvisí s intenzitou šlapání..., zaboha jsem nemohla najít, co to cvaká :-)
Vidět na to v jízdním posazu není, a když se narovnáš, tak tě nenapadne, že by "tohle" mohlo o něco cvakat :-)
Ber to jako příběh pro pobavení při tom hledání příčiny. Ať to brzo najdeš.
Tak už jsem na to přišel. Zádný střed, ale bylo to na zadním kole u pevné osy. S nasazeným kolem nebylo nic vidět, šroubky zašroubovaný, ale předevčírem jsem ho sundaval a 2 mm se to hejbalo.
Jj, bicykl je zdrojem zábavy.
Zvlášť, když někde něco vrže, skřípe, klepe, cinká a podobně. To bych ho někdy vzal a hodil do škarpy:).
To je zajímavé, jak vás chlapy dokáže nějaké povrzávání rozhodit.
Povrzávání? Já si docela živě pamatuju blahé paměti Kominíkovo krosovou Meridu, ve který něco řvalo tak, že se vedle něj skoro nedalo jet:).
Já jsem nedávno řešil divný zvuky na starým stroji dvakrát... jednou to dělalo nářadí v brašničce, no a po druhý byly zdrojem divnejch zvuků moje klouby....
Zrovna teď jsem chtěl napsat svoji nemilou zkušenost.
Podobný zvuk mi začalo vydávat i moje e-kolo, když jsem za ním vláčel asi 2000 km (sečteno) dost naložený vozík.
Prostě takové jakoby křupání, těžko zjistit, odkud to šlo. Z motoru nikoliv, nakonec jsem si řekl, že tó bude ten vytahaný řetěz.
Dneska jsme kolo rozebrali, a zjistilo, že to bylo ložisko v zadním kole. Úplne na hadry.
Mám tam pevnou osu Boost 12-148, v tom osu od Thule na vozík, všechno vypadalo docela v cajku, ale nebylo. Zjevně smýkat za sebou dost naložený vozík to ložisko dost nesymetricky namáhá, a prostě jsem jej sešrotoval.
Trochu mi to komplikuje situaci, inu, budu muset zase chvilku bez motoru, sehnat 27,5 zadní kolo s tou pevnou osou k dodání skladem hned je nemožné.
Už to vypadalo, že to klapne, sehnal jsem nádherné superlehké Mavic Crossmax , prodáváno pouze v páru za 14 tisíc, říkám si, hochu, to bude teda žihadlo, do Radotína, přivezl do servisu do Prahy, zjistil, že mě místo 148 dali 142, skladem prý obojí, tak znova do Radotína a tam hodinu štrachání ve skladu, aby se zjistilo, že nemají, stejně jako všichni ostatní.
Takže říkám, hoši, přepletem, ale oni že ne, že mě objednají nové zadní kolo, že prej přepletení by mě stálo víc, tak tomu už vážně nerozumím.
Když jsme se ptal, jestli mi teda to zadní kolo seženou taky Bontrager, sklidil jsem výsměch, což mě teda rozhodilo. To jako přední budu mít jinej než zadní?
Jo, šlo o servis eKolo, v Praze 4.
Takže, vláčet zátěž chce asi s rozumem.
Nevím, jestli to u tebe bude ložisko, ale ten zvuk byl safra podobnej.
Když z toho děláš multikáru, tak se nediv :) Tohle je moderní výrobek, zkonstruovaný tak, aby se rozesral 2 dny po záruce, nikoli starý stroj, dimenzovaný na jeden a půl furtu :)
Kdyby multikáru, rovnou traktor.
Se divím, že s tím doma neoře zahradu. Soňa by jela vepředu na "traktoru" a Jindra by ovládal radlici.
Náhodou, je to fakt praktický, zapřáhnout vozejk a jet na pláž místo autem na kole.
Navíc ekologický, to bys měl ocenit :-)
Jen se o to kolo je potřeba trochu líp starat.
Po druhé podělám něco jiného, chlap dvakrát stejnou chybu nedělá, dělá furt nový.
No, ono to přesně tak nebude.
Já tu pevnou osičku dotáhnul dost natvrdo, a jak to táhlo ten vozík, ještě se do dotahovalo.
Druhá věc, na tom špalku, jak se nasazuje ten vozejk, je plastová vložka, asi 2 mm, tu jsem sundal, protože mě prudila při nasazování a vyndavání toho oje vozíku. No takže tam ten záves měl vůli, a při každém rozjezdu a brždění to muselo dostávat pěkný prdy.
A pak trocha toho písku z pláže, a rozšmelcuješ ložisko jako prd.
Prostě když potáhnu vozík, chce tomu věnovat trochu té péče a údržby.
A zjevně tomu bude vyhovovat ten symetrický závěs, co má extrawheel véc než ten jednostranný.
Zadní kolo jsem sehnal stejný, toho Bontragera, přijde mi z Německa za pár dní. U nás bez šance.
Člověk se musí furt učit, takže tahle sranda stojí něco kolem 6 tisíc, tak asi je dobré si dávat fakt víc bacha.
Ta poslední věta sedí- hlavně nic neupravovat a nenechat se "vyprudit"!!! ;-)
Pokud je to jen ložisko, nikoli celý náboj, tak nechápu ten servis.
Kupování nových kol už vůbec ne.
Jsi jednou chlap, tak to ložisko vyměň.
Zaručeně je k tomu návod v manuálu výrobce nebo na YT .
Stahováky koupíš a ložisko stojí "pár drobnejch".
V porovnání s koly za 14 tisíc.
No vzadu je, jestli koukám dobře 12ti kolečko. Známý, dobrej jezdec a šikovnej člověk se včera stavoval a přijel na svým starým kole s 3*9.. když jsem se ptal, kde má to nový úžasný, jak o něm na jaře básnil, tak systém 1*12 proklel, neboť ho pravidelně za měsíc sjel, nebo něco vysralo... a bylo jedno, jestli koupil kazetu za 16, nebo tu nejlacinější.. jednotlivý kolečka nejde.. a ložiska prej stojej tak za prd, že když se to jednou načne, rozsype se to celý, jak je to zeslabený. Prej drahá zkušenost za opřenou krosovou karbonku o zeď.
No, asi jsem zabloudil v té strojařské terminologii, je tam ten náboj Boost
něco takovýho:
https://www.netbike.cz/naboje-boost-12-148-zadni/
Jak to mají uvnitř udělaný nevím, říkal, že tam kuličky byly na kaši a ukazobal mi tu osičku, vo z toho vytáhnul, a byla pěkně orajbovaná.Prost3 velej ten bazmek ke na vyhození.
Když koukám na ty ceny, ten chlap měl asi pravdu, ten náboj boost plus dráty a práce a jsi na ceně zapleteného kola. Já toho Bontragera loupil na netu za 145 euro.
Mě trochu popudilo to, že se chlapci na to vykašlali, měli na to tejden s slíbili, že v pátek odjedu. A začali na tom dělat až v pátek, a zjistili, tenhle problém.
A ten se řeší tou výměnou kola,i když by stačilo tam strčit ten náboj, přeplést a mohl jsem jet.
Koupit zapletené zadní kolo bylo trdy okamžité rychlé řešení. Jenže "skladem" není, a nejsou ani v páru za velké prachy.
Kdyby se na to koukli v pondělí,dalo by se to stihnout, k dodání do tří dnů jich pár je.
Furt je něco špatně.
V tom ekolu to mají dobře zorganizované, příjem na čtvrthodinu přesně, tohle se mi líbí.
Jenže bych čekal, že když jsi objednanej na čtvrthodinku, že se na to hned ten den, nebo druhý, kouknou a zjistí, jestli nemusí nějaký díl objednat, aby to do týdne stihli opravit.
Jenže evidentně takhle oni nepracují.
Ale to je s autem taky, dáš ho v pondělí do servisu, a v pátek ti volají, že musí objednat něco z Francie, a že to bude další tejden trvat.
Kurnik, proč na to přišli až za tejden?
Proč to neobjednali v pondělí.
Nechají stát káru na dvorku tejden, a pak do toho kouknou.
To mě dost bere nervy..
Pokud jsi ho LOUPIL za 145 euro, kolik stojí legálně ??
tvůj humour se blíží formátu Lanny :-):-)
Někdy taky pomáhá trochu dotahnout rychloupínáky,jestli máš kotoučky.. pokud je to krapet volný a umíš zabrat, cinkneš si. Jak přední tak zadní.
Mně minulý týden začal na Favoritu cinkat řetěz o ramínko přesmykače. Divil jsem se tomu, poněvadž jsem ho den předtím nastavoval a řadilo to dobře a bez zvuků. Našel jsem, že to ocelové ramínko je už vepředu probroušené na tenkou fólii a ta se částečně utrhla a částečně drnkala do řetězu. Po odehnutí otřepů rukou se to zklidnilo a kupodivu to i dál řadí. Jen musím sehnat nový přesmykač. Tenhle je snad ještě z původní Esky, rok výroby někdy kolem revoluce (české, ne VŘSR).
Na aukru je favoritích střepů za pár šupů spousta, myslím že se tam zásobit nebude problém.
Když jábych chtěl nějaký nový, co řadí nejlépe na popud myšlenkou. Talíře mám veliké 54:44:34 a bez náběhů. Tak se musí předmykač víc snažit.
Koukal jsem na nové přesmykače. S mojí Favorití sedlovou trubkou o průměru 28mm budu potřebovat asi silniční přesmykač, na který se dá sehnat náhradní objímka na 28mm místo obvyklých 32. To je náhradní objímka pro úchyt na návarek na rámu?? Ale zase potřebuji převod pro MTB řazení a ne pro duály. Nevíte někdo, jak poznám u silničního přesmykače jeho kompatibilitu s řazením. Že by třeba Shimano udávalo řadicí poměr, tak to ani náhodou. Bez nápovědy jsen vedle:(
Shimano k silničním sadám dělá i řazení na rovná řidítka.
Ale to má asi převod jako ty duály. Už jsem takový vodorovný duál viděl. Já mám funkční kombi řazení a brždění a chtěl bych ho zachovat. Chci vymněnit jen prošoupaný přesmykač.
co tak hledat redukci 28/32mm?
měco jako toto?
https://www.koloshop.cz/presmykac-prislusenstvi...
Teď sem koukal do Shimano specifikace, horské přesmykače na objímku jsou na trubku 34,9 a je tam uvedena kompatibilita pomocí adaptéru na průměry 31,8 a 28,6, kolik přesně máš průměr té trubky?
Měřeno šuplérou přes lak 28mm. S tou vložkou bych to dokázal. Mohu pod ní dát třeba kus alobalu. Díky za nápad.
https://aukro.cz/presmykac-shimano-rx-100...
https://aukro.cz/presmykac-shimano-exage-300-ex...
plus to ramínko.. teda od pána, kterej šrot prodává za cenu zlata :)
https://aukro.cz/jizdni-kolo-favorit-soucastka...
Mám tu celkem tři silniční přesmykače (horní objímaka, dolní tah) s objímkou na Favorita (26,8).
Dvojkvalt pro max 48 zubů (SunRace novátor),
tříkvalt pro max 48 zubů (SunRace novátor) a
nějakýho Falcona, kterýho jsem sundala z Fáva se třema talířama, kolik měl ten největší talíř nevím, ale byl velkej.