Ahoj kluci prosím o radu nebo kde seženu recenze na kola CANYON. Vybral jsem si gravel kolo Grail CF SL 8.0. Kdo má s CANYON zkušenost a podělí se. díky za každý příspěvek. odkaz
https://www.canyon.com/cs-cz/road-bikes/gravel...
Nebo kdo poradí jinou značku se kterou má zkušenost a je spokojený. Hledám kolo na ježdění do práce po špatných cestách mám tam i kostky a toto mi přišlo jako fajn řešení.
To máš těžký, přes celou stránku na tom odkaze je vokno s nějakým cookies a na kolo není vidět...
ahoj tak dejte prosím jen canyon.com
https://www.canyon.com/cs-cz/
road - gravel - grail CF SL 8
Který blb tam dává cookies přes celou stránku?
A jaký vůbec má to cookies význam? Nerad na takové okna klikám. Má to vůbec pro mne nějakou výhodu anebo jim to jenom usnadňuje aby mi pak posílali všelijaké otravné maily a nabídky?
To toho moc neprohlídneš. Já se s tím odsouhlasováním setkávám skoro všude, kam vlezu.
Neprohlídnu. O nic nepřijdu. Když to mají jen přes spodní půlku, dá se i článek přečíst. Ale odklepnout kdejakej web se mi ekluje. Ty, kam chodím, jsem odsouhlasila a občas cookies smažu. Ty, kam nechodím a nějakým odkazem na ně skočím, neschvaluju.
Má to i naprostá většina e-shopů. To bych nic nepořídil z toho co sháním, nebo bral to nejdražší. Neřeším, odklepnu. Za ty roky nepozoruju z tohodle vůbec žádný problém.
Jen nechápu jejich motivaci. Každý zákazník opravdu není zvědav, aby mu pak chodily od nějakého eshopu otravné maily s jedinečnými nabídkami. Považuji to za takový agresívní způsob prodeje. Chceš se k nám podívat, tak musíš strpět od nás cookies.
Cookies lze dát někam do rohu na malý baner anebo úzkou lištu dospodu. Kdo chce si klikne a kdo ne, pohodlně se může dívat bez klikání.
Že tím si odrazují potenciální zákazníky, to jim nijak nedochází. Inu, amaterští prodavači. Kdejaký kluk dneska má eshop se vším možným. Já na takové neklikám a raději se nedozvím o jakou jedinečnou obchodní možnost jsem přišel a tak nejlepší a nejlevnější věc na světě prostě nemám.
Přestaň bezmyšlenkovitě klikat na kdejakou volovinu co ti přijde a nebudeš mít problém. Když jim dáš svůj mail a souhlas aby ti to zasílali, tak se nediv, že ti něco přijde.
Je jen na tobě jestli chceš aby ti chodily reklamní materiály nebo ne.
https://cs.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie
Nepleteš si to s něčím jiným ?
Ty si asi dost zabržděnej, technologie cookies je tu už hodně dlouho a ke sledování pohybu a chování uživatelů se používá taky už hodně dlouho. Teď jen někdo vymyslel, že se bude vyžadovat, aby uživatel vyjádřil souhlas, ale to neznamená, že by tím odsouhlasil něco, co by se dřív nedělo bez ptaní. Někdo má banner přes třetinu obrazovky, někdo má minbanner s prohlášením ve stylu, že když budete pokračovat, tak souhlasíte, což opět neznamená, že by ten druhý použil méně cookies. A že by odkliknutí hlášky o cookies znamenalo, že bude provozovatel posílat nějaké maily je už úplně padlé na hlavu, kde by ho asi tak ten web vzal.
Nelíbí se mi sedlo, určitě bych chtěl jiné :-)
Všimli jste si toho, že téměř kdykoliv tady má někdo technický dotaz. Tak místo odpovědi se tady musí pročítat blbinama, za které se ZDE diskutující opakovaně napadají. BOŽE jak mi tady chybí ostrý humor Hekynena nebo Henykena.
KLuci díky ale o kole toho moc od vás nevím.
Nemyslím, že tady je někdo kdo by měl zkušenosti s podobným kolem v téhle kategorii.
Řekl bych že to kolo bude určitě dost dobrý i pro hobby ježdění. Mě osobně se docela líbí a určitě bych se na něm rád projel po cestách a pevných pěšinách. Je to spíš pro sportovní ježdění a nevim jestli bych na něm chtěl jezdit denně po dlažbě.
Asi bys měl lépe definovat pojem "špatná cesta". Je zřejmé, že na kole bez odpružení, s uzkými řídítky - berany lze jezdit po asfaltové silnici nebo cestě se srovnaným povrchem. V ostatních případech bude jízda na takovém kole spíš utrpení, viz praxe: https://youtu.be/hVGRKWNM03k?t=687
Zase to nepřeháněj. Kolik jsi toho na gravelu najezdil?
On dnes moderní gravel má nejméně karbonovou vidlici, často i karbonový rám. Používají se široké pláště, většinou na bezduše. To dost utlumí. Příp i další tlumicí vychytávky, jako např. dvojitá řidítka u Grailu, co se na něj původně zakladatel vlákna ptal.
Jasně, že to není do těžšího terénu, na ten je určeno HT.
Když jsem viděl, jak s ním karbonový gravel za 50.000Kč vyklepal na běžné lesní cestě, jednoznačně mě to přesvědčilo, že tento typ kola má velmi omezený rozsah použití.
Za mě je to naopak nejuniverzálnější kolo, co jsem kdy jezdil.
Lehké, jednoduché. Pojede pěkně po silnici, šotolince, polní cestě a opatrně se dá i v terénu. Zaleží, jak to máš v ruce.
A v nesjízdném terénu se navíc dobře nosí. :-)
Můj oblíbený gravelák.. trochu starší.. ony tehdy ani jiné cesty nebyly :)
Na sraz veteránů to je určitě vhodný dopravní prostředek :-)
Natrhnu na tom prdel 85% cyklistů :)
Asi takhle, silničku a krosku mám opatřenou počítadlem, co umí průměry.. kroska 24 za asi 4500 km od výměny baterky, silnička kolem 29 a na tomhle se musím snažit s mapou, nebo nezapomenout pustit navigaci na founu v kapse.. a nebo ject známou trasu. Dává mi to průměr přes 22. Je to dobrá tréninkovka, ten jedinej převod znamená, že musíš vydat minimálně o 20-25% víc energie oproti kolu s přehazkou. Tedy pokud chce někdo získat kondičku a pořídí si na to draze elektriku, udělal chybu, nezíská nic.. Tohle je cesta :)
Nepochopils. Nevyjadřoval jsem se k jízdě, ale k výhružce ;-)
Jo ták, poposednul jsem... já to myslel obrazně, ty skutečně :)
Krásné kolo, taky mám podobné. Nejlepší je brzda předního kola, která je vhodná jen těsně před zastavením. Protože nad 5km/h je jen do počtu. Tlakem tyčkou s gumou na konci, proti plášti shora. :) A vzadu torpedo....
Ta přední brzda je vskutku jen parkovací. Pokud kolo stojí na rovině a jezdec nevyvíjí aktivitu k jeho posunu vpřed či vzad, bezpečně funguje. .....
Pokud je torpedo OK, tak ubrzdí vše.... Musí :)
Todle je přeci singlespeed, žádnej gravel!
No a co, i jediný převod stačí.. a projedu všude :) Zejména na šotolině je jak doma :)
Na tom se musí umět jezdit :-)
https://www.youtube.com/watch?v=cuHOWWKb6HE
Jak hodnotíte toto?
https://www.bikero.cz/author-aura-xr6-2020-seda...
Výbava asi ok, možná kazetu s více zuby.
Je to vhodná geometrie na výlety cesta + les? Nebo je to spíše závodní speciál?
(Má Author dobré rámy?)
Díky
Byl to jeden z typů, o kterém jsem uvažovala a myslím, že je to celkem univerzální kolo.
Ale podívala bych se na bazary, poměrně často se to tam objevuje, vzala bych to jeté za míň peněz jako startovací model na otestování, jestli mi tento typ kola sedne. V mojí velikosti na bazarech Aura nebyla, takže jsem brala jiný model od Spešla.
Rámu Author bych se nebál a rozsah kazety bude v pohodě pokud s tím nebudeš chtít do nějakých velkých a delších zvedáků.
Podle geo to závoďák nebude. Spíš kolo na pohodové výlety.
Otázka je, jestli nepočkat do léta, Author pak svoje modely pravidelně slevňuje. Jen je pak riziko, že už nebide v požadované velikosti.
45 tisíc, co za to teď chtějí, mi přijde docela dost, to už bych spíš trochu přidal a koupil něco na karbonovém rámu.
Já jsem tehdy uvažovala i jen o rámové sadě, ale hlavně proto, že celé převody bych stejně musela předělávat. Rámová sada se dá sehnat do desítky:
https://www.global-sport.cz/ram-author-vidl...
Někde i za míň, ale musí se pohledat správná velikost:
https://www.sportcyklo.cz/produkty/cyklo/author...
Ale tohle je silniční kolo. Musíš chtít Auru XR. :-)
Tady máš za šestku.
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/418572/ram...
Jo, máš pravdu, to druhý už bylo silniční, já tehdy koukala právě po silničním :-)
Jde mi ale o to, že samotný rám zdaleka není taková pálka, a pokud má třeba kolo, ze kterého může něco přebrat, zbytek dokoupit, ví, co mu vyhovuje a umí si to poskládat, tak se dostane na příznivější cenu, jak těch 45 tisíc. To mi za hliník taky přijde moc.
To je kolo pro dráhovou cyklistiku/velodrom? Nebo v dnešní době ještě někdo uvažuje, že bude jezdit na neodpruženém kole na běžných cestách a silnicích?
Na neodpružených kolech se jezdí běžně. Každý nepotřebuje houpacího koně. :-)
S karbonovou vidlí? To asi těžko.
Nevim, ale tady píšou pro "Aura XR5 2019" že vidlice karbonové nohy s duralovým sloupkem:
https://www.bikeprodejna.cz/180905-author-aura...
Já fakt nevím, vidím jen to, co u toho píšou "Rám Author+vidl. Aura XR 5 2019"...
To by měl být rám asi z tohoto:
https://mtbs.cz/clanek/author-aura-xr5-gravel...
Jestli jo, tak to hodně srazili cenu.
Ta rámová sada byla cenově vždycky zajímavá. Právě proto o ní vím, jsem fakt tři roky hledala něco, co by se mi líbilo a nestálo to balík. V podstatě Růženka vyhovuje a nasadila nízkou cenovou laťku :-)
Akorát teda nevím, jak dlouho Růža vydrží, a přece jen není v některých kruzích zrovna repre, tak jsem prostě hledala... :-)
Já auru vedu v patrnosti už dlouho, to spadá do doby příchodu Růženky :-)
https://www.nakole.cz/diskuse/20728-ak-splasit...
Se podívej na Force za kolik mají silniční/trekové vidlice s dural sloupkem a karbon nohama, je to někde mezi 2 - 3 tis, Maxbike o něco dražší, ale žádné pálky to nejsou.
Za tuhle cenu to má na webu i Author, sleva za 12 tis. na 8. Za rám s patkou, vidli, hlávko a osy je to pěkná cena, ale už jen velikost 56.
Pevnou vidlici karbon s alu krkem Force na cyklokrosku jsem koupil loni v akci za 2000,-. Normálně se prodává okolo 2500. A můžu říct, že je docela pohodlná, ve srovnání s jinými, co jsem zatím vozil.
Včera jsem shodou okolností narazil v jedné cykloprodejně na Author Auru 4XR 2019. Naživo docela pěkné kolo. Kdyby mělo jinou barvu, tak bych o něm i uvažoval. :-)