Zdravím všechny,
ráda bych poprosila o radu při výběru dámského městského elektrokola. Jako technický antitalent a anticyklista, pro kterého je nejdůležitější technický parametr kola vzhled, mám jen matné povědomí o existenci (a lepších doporučeních) středového pohonu, otázkou ovšem je, jestli pro mě není zbytečný-cenu samozřejmě řeším. Kolo bude pořizováno za účelem podnikání krátkých rodinných výletů (nejmladší účastník zájezdu je školkového věku), žádné dlouhé horské túry s ním neplánuju, jízdu po městě atd...
Řešili jste někdo? Máte nějaké tipy? Rady?
Děkuji.
Představa přibližně takto:
Účastník školkového věku pojede taky na elektrice ?
Záleží také,jak dlouho Vám ta idea společných výletů vydrží.Do města a okolí by motor v zadním kole stačil.Myslím,že pro plánované výlety s dítětem předškolního věku by bylo nejlepší nějaké elektrokolo,které spíše vzhledem připomíná ta obyčejná kola sdílená.S menším rozměrem kol bude obratnější,musíte si uvědomit,že nejspíš nepojedete stylem stále pryč,ale budete zastavovat a případně se otáčet a k dítěti se vracet.To Vám s takovým kolem půjde lépe.Navíc chodci a důchodci budou méně skřípat zuby,když Vás na takovém kole potkají na chodníku.Mohlo by i posloužit na nějaké cesty třeba do obchodu.Případně i to dítě mu dříve doroste a může na něm v budoucnu jezdit.
Na rovinu, kolo moc nemusim. Byvam vetsinou “realizacni tym”. Kazdej jsme nejakej ze... Tohle by byla cesta jak kolo uplne nezazdit. Nemam v umyslu jezdit po chodniku. Vyletujeme v nejakem standartnim rezimu. Kdyz je hezky, urcite kazdy vikend. Vetsinou pesky nebo my behame za kolem ditete. Ted by se to mohlo posunout o level vys jak roste. Takove to tlaceni do kopce a pomoc po ceste to zvlada tatinek. Takze moje uloha je svacina a nespadnout ze svyho kola...
No právě.Bude to představovat časté zastavování a čekání na zbytek rodiny,případně otáčení a vracení se k nim. Na něco takového se lépe hodí elektrokolo pojmenované jako městské,nebo příměstské.To by vyřešilo i případné nespadnutí.Bude při takových manévrech obratnější.Nějaké super výkonné kolo se středovým motorem při takovém rodinném výletu moc nevyužijete.
To jsem prave myslela, nejakd mestske kolo, ty ale taky byvaji se stredovym pohonem, myslite tim ze je pro ne zbytecny?
Samozřejmě můžete mít i se středovým motorem.Předpokládám,že s rodinou nebudete jezdit nějaké náročné trasy,takže spíše než to kolo na Vaší fotografii využijete něco s menšími koly,třeba 24,bude to obratnější,nemusíte se bát,že z toho při nějakém manévru spadnete.Nevybírejte podle umístění motoru,vybírejte podle toho,které se Vám bude lépe ovládat,případně ještě podle ceny.V nějakých obchodech si jich pár vyzkoušejte.
Nejlépe žádné do města to nemá smysl. Možná ještě pokud máte kolem spoustu krpálu. Půjč si to kolo a zkus si ho vynést do bytu nebo ze sklepa.
Pokud je to na malé výlety, tak lepší službu udělá lehké kolo. Ať už silniční nebo gravel na horší cesty.
Gravel se štanglou a beranama pro někoho, kdo se bojí, že spadne z městského kola? Na něm namontovaný stojánek a nosič s košíkem, aby se tam vešla velká svačina? To asi nebude to pravé ořechové. Tyhle kola mají přece jen sportovnější posez a při nasedání přehazovat nohu přes sedlo, není pro každého pohodlné. Asi podobné kolo, jako na obrázku, bude sloužit líp. Snad. :-)
Víš jak vypadá dámskej gravel? :-)
Jaká šangla? Jaký přehazování nohy?
Lehký obratný kolo :-)
Na gravela to má moc úzké pneumatiky a mizerné brzdy. Tohle je spíš dámská silnička. Ono se to také bude výzamně kroutit díky tomu rámu. Mám doma na cyklověšáku jedno takové s rovnými řídítky po mé manželce, která na tomhle už nejezdí. Po silnici to jezdí moc pěkně a svižně.
Víš, pořídila jsem modré kolo a můžu porovnávat. Ano, jsou tam rozdíly, řekla bych, jako když máš koně se strmou opakou a krákýma bedrama nebo koně s dlouhejma bedrama a šikmou lopatkou :-)) Je na tom jinej pocit, jezdit se dá na obou, ten delší míň drndá.
Růženka, když jsem na ni poprvé sedla, mě okouzlila a od té doby se na ní čtvrtej rok s radostí vozím a užívám si vyjížděk. A můžeš na ňu klidně obut 35mm gumy,nastrojit ju blaníkama, nosičem, stojníkem (o všechno měla, když přišla). Budeš to mít o o těžší.
Jo modrej je o dvě kila lehčí a o to je rychlejší i v kopci, ale zas takovej kvalt to není, šlapat musím furt. Růženka je na hrbech hlučnější, ty vůle tam jsou, to jo. Na Růžence je řazení technicky náročnější, ale možná jí pořídím duály, už o tom přemýšlím. Jo, Růženka hůř brzdí, ale tomu je prostě potřeba přizpůsobit jízdu a nezávodit :-)
Na modrém mám 150 km, na Růžence už 700. To asi hovoří samo za sebe. Fakt nevím, které si vezmu, až budu chtít jet dál...
Modrej je určitě víc repre, to jo.
Jo, a abych zůstala v tématu:
Kdybych už nestíhala šlapat, tak si dovedu představit Růženku s Pendixem. To by se na ňu mělo dát nasadit a stojí to snad kolem 35 litrů a vážila by tak 15 kilo aji s klíčama.
https://www.youtube.com/watch?v=-RvDRGwmZTg
https://pendix.com/
Vivax by na ňu asi nešel a je moc drahej.
Re: Brahma: "Ono se to také bude výzamně kroutit díky tomu rámu."
Bude se to? To je Tvoje zkušenost, nebo autoritativní kvalifikovaná domněnka?
Mám jinou zkušenost. Jezdím na dámském Favoritu, jak po asfaltu, tak i po polňačkách či přes nějaký ten kořen. Už dávno nejsem docent a nosič mám vždy slušně nabalený. A žádné kroucení se nekoná, natož "výzamné".
To kolo jsem si kdysi poprvé vzal na jeden výlet, že je otestuji. Je to popřevratový výrobek osazený popřevratovými komponenty, 3x7 převody, atd. A byl jsem unesen, jak nádherně lehce a pohodlně to jede. A to snadné nasedání, to je prostě paráda. Od té doby na něm jezdím často. Je to normální plnohodnotné trekové kolo.
Asi to považují za "kroucení" a mají pocit, že je to jednoznačně negatívum. To je věc názoru, já to vnímám, ale prostě s tím při jízdě kalkuluji a nevadí mi to. Ano, je to v zadní stavbě díky pružné oceli a tenkým dlouhým profilům stranově ohebné, pružné. :-)
Podle brzd máš nějaký vylepšený stroj, já také manželce koupil porevoluční rám a vidlici a sestavil ošimanovaný stroj, nicméně si žena na jistou "pružnost" stěžovala. Totéž vykazovalo i e-kolo přestavěné z MTB. Předloni jsem jí přesvědčil na "pánského" malého Autora a je nadmíru spokojená, dokonce se nebojí pustit řidítka! :-)
P.S. Ta vidlice už je na e-kole, netřeba se pohoršovat!
Moje dvě favoritky Brigittky s V-brzdami jsou z roku 1993 a 1996. Tvůj růžový dámský Favorit bude, hrubým odhadem podle různých znaků, tak z roku 1991 - 1992. Mrkni dospod na středové složení a napiš prosím, jen tak pro zajímavost.
Favorit Bary2 bude, myslím si, tak asi z rozmezí let 1965 - 1970. Jaký máš rok výroby, Baro2?
Teda rok výroby TOHO KOLA myslím...
Od roku 1993 jsou rámy Favoritů jiné, než byly ty socialistické.
Nelenil jsem a navštívil sklep a bohužel jsem ke svému nemalému údivu zjistil, že tam žádné v.č. začínající dvojčíslím roku není!? Tedy pokud není pod vodítkem, ale to by muselo být hodně krátké, což nebývá.
Kupoval jsem to skutečně mezi lety 1991-93 v H.K., kde je dnes "Vše pro kola".
Ta Brigitta je pěkná.
Opravuji chybnou informaci: moje Brigitty jsou z let 1996 a 1999. To už měly V-brzdy. A výrobní čísla byla na svislé rámové trubce.
Zkus ještě příležitostně hledat výrobní číslo [nemusíš sklep navštěvovat ihned ;-) ] na svislé rámové trubce v její horní části na levém boku po směru jízdy.
Ale nemyslím si, že najdeš. Podle mých zkušeností platí, že standardní rámy s čelisťovými brzdami = číslo zespodu středového složení, nové rámy s V-brzdami = číslo na svislé rámové trubce.
Mimochodem, jedna Brigitta je právě na Bazoši. Je to moc příjemné trekové kolo.
Jo, a Brigitta je samozřejmě jeden z modelů Favorit, domnívám se, že ještě z Rokycan.
Sedmička by se tam při troše snahy nenašla?
:-)
No jo, Růženka je unikát. Netvrdím, že dámské silničky s nízkým nástupem a beranama nejsou, ale osobně jsem, kromě Růženky, žádné jiné neviděla. Možná mají horní trubku níž, ale ne o tolik. Ale to je fuk. Tazatelku kolo zatím nebaví, ale až ji to chytne a omrzí motor a posed jak za barem, kdy se bude muset při jízdě do kopce zakousnout do řídítek, pak založí nové vlákno s názvem,,Chci silničku". :-))
Re: "Na něm namontovaný stojánek a nosič s košíkem, aby se tam vešla velká svačina?"
Svačinu nepodceňovat!
Kolo na obrázku vypadá dobře a mělo by splnit účel. Má zjevně středový motor, takže by tě mělo vyvézt kamkoliv.
Doporučuji se zamyslet nad tím, jak kopcovitým terénem se budete pohybovat, bude-li to např kolem Poděbrad, tak by bohatě stačilo kolo s nábojovým motorem v zadním kole, které bude o dost levnější (uvidíme také co nám covid provede s cenami).
Samozřejmě jako vždy doporučuji navštívit prodejnu s půjčovnou a kolo si na den/víkend zapůjčit a vyzkoušet. Na e-kolo a jeho ovládání - jízdu na něm - si musí jezdec zvyknout a na to vyzkoušení na dvorku nestačí. Slušné prodejny kolo půjčí a v případě nákupu půjčovné odečtou.
Ano, to je rozumné, kolo si půjčit a vyzkoušet. K tomu se zaměřit na pohodlnost posedu na kole, pohodlnost nastupování apod.. To je důležitější než typ pohonu. A zapojit do výběru i manžela, to mají chlapi rádi :-)
Dobrá poznámka!:-))
Ta bílá krasavice na obrázku stojí 30 tisíc? Jaj, jak pěkné by, za ty prachy, bylo kolo bez motórka. Tatínek, i když umí šlápnout, se bude muset, s potomkem na sedačce nebo na tyčí, pořádně krotit. Určitě bys stíhala i s těžkou svačinou. Ale jak chceš.
Doporučuji totéž.
Nejdůležitější věcí na kole pro ženu je být pohodlný, jinak ji nepoužije