Dobrý den,velmi by mě zajímalo jestli se opravdu vyplatí ,,dnešní době" kupovat nové elektrokolo za astronomickou cenu cca 60.000 AŽ 90.000kč,velmi se mi líbí elektrokolo od HAIBIKE model SDURO Fullseven nebo Hardnine,podle prodejce je HAIBIKE - jednička na evropském trhu a píšE toto Německé elektrokola značky HAIBIKE se řadí mezi to nejlepší co můžete na evropském trhu pořídit. Německá preciznost, nejkvalitnější komponenty a nádherný design se staly již charakteristickými rysy této renomované značky. Nečekejte elektrokolo čínské produkce, levných komponentů a problematických baterií. Opravdu? mám tedy veřit že elektrokolo je opravdu NĚMECKÉ VÝROBY A TECHNOLOGICKÉ KVALITY které nemají ŽÁDNÉ čínské díly ani baterie? děkuji
"astronomická" cena?
60-90 tisíc je běžná cena slušného elektrokola.
Kolik stojí slušné kolo bez motoru?
Ekonomicky se to určitě nevyplatí!
Když si u Českých drah koupíš celoroční jízdenku na 3 roky, zaplatíš 59 tisíc a můžeš jet kdykoliv kamkoliv (pokud tam jede vlak ČD). To elektrokolo 3 roky bez dalších investic nevydrží... :-)
To je zásadní omezení, pokud tam jede vlak. :-) I když máme jednu nejhustších sítí, tak ten vlak opravdu nejede všude.
a v Brně nemaj ani to metro :-)
Tak jasný, zbytek může třeba dojít, to nestojí nic. :-)
Jinak to byla samozřejmě nadsázka, kolo si člověk zpravidla kupuje, protože na něm chce jezdit, nikoliv protože by se to vyplatilo.
Jó může si koupit jízdenku do dědiny Moravská Nová Ves a přímo naproti nádraží, přes koleje, je velká prodejna Haibike. Mají i zkušební dráhu. Může si tam kola vyzkoušet, snad i půjčit. Je to ostudné, mají otevřeno skoro rok a ještě jsem tam ani nenakoukla. Teda teď nevím, jestli je otevřené.
Ano, vyplatí se to. Lidé si kupují třeba i auta za 300 000 a také se jim to vyplatí. Jinak by to asi nedělali, že? Takže kolo za nějakých ušmudlaných 90 se vyplatí.
Když "podle prodejce je HAIBIKE - jednička na evropském trhu", tak tomu samozřejmě věř. Co napíše o svém sortimentu prodejce, je vždy směroplatné.
Jinak můj známý prodává elektrokola Haibike a povídal mi jako kamarádovi, že jsou na současném trhu nejlepší. Je to důvěrná interní informace, která se ani moc neprezentuje, protože pak by nastal problém se zvládnutím poptávky.
Špatně položená otázka - pokud chceš kolo pro dálkové jízdy po Evropě, pak Haibike a pod. jsou ty správné volby, pokud chceš jezdit po rovině pouze kolem Vltavy a Berounky, nebo v Brně na prygl, tak ti stačí kolo kolem 30 tisíc.
"v Brně na prygl, tak ti stačí kolo kolem 30 tisíc."
-- přinde na to, po kterým břehu jedeš :-)
Těch jedniček je více, Haibike lze zařadit mezi ně, cena odpovídá použitým kvalitním komponentům, prověřené a vyladěné pohonné jednotky, ale i mistr tesař se někdy utne - osobní zkušenost, motor k rámu přišroubován jedním z několika šroubů přes závit tak že při demontáži hrozilo zlomení, prostě výroba je klasická pásovka, ale jinak dobrý, vše funguje jak má, motor Yamaha, Bosch má výhodu při výletech že napájecí stanice májí často už vyvedený kabel pro tento systém a není nutno vozit těžkou nabíječku.
Ten blábol o absenci čínských dílů je hůř než úsměvný. Taková kutilská stavba elektroleha by těch 80000 podle mně stála.
Hlavně se ale zamysli, jestli potřebuješ ještě další kolo navíc ...
Kolik máš kol, tolikrát si člověkem :-)
přitlač
...někomu stačí k "člověčenství" jedno kolo (bicykl)- jinému nepomůže ani plná garáž(kol). ;-)
Proč se nezaptáš zrovna nějakého astronoma? :-D
To co uvádíš není astronomická cena, ale rozumná cena za kterou už můžeš očekávat slušné elektrokolo, u fullu spíš ta horní hranice. Astronomická cenovka je třeba u top modelů Specialized (až 390 tis. Kč)
Asi tam nebudou komponenty čínských značek, Ale jestli nějaký díl nepochází z čínské továrny známé značky asi nepůjde vyloučit.
Je ale třeba také uvážit,že žádné kolo není bezúdržbové a dříve nebo později bude potřeba něco vyměnit a cena bude také úměrná.Neznamená to,že když si koupím kolo za 90 tisíc,tak mi vydrží na věčné časy a už nikdy do něj nebudu muset vrazit ani korunu.Dál je potřeba zvážit četnost použití.Jestli se na něm jednou za měsíc hodinku projedu,tak to smysl nemá.A v neposlední řadě také to,že ho,dříve než se od něj na chvíli otočím,budu muset přivázat několika řetězy a v noci ho budu muset parkovat vedle postele.
Ten poslední bod mi připadá nejdůležitější!
Čím dražší kolo (s motorem nebo bez), tím vyšší riziko ukradení a v důsledku pak člověk zjišťuje, že je to kolo mnohem méně využitelné.
Zatímco s levnou plečkou můžu objet nákupy, poštu nebo nechat stát přes den před nádražím, dražší kolo bych raději nespouštěl z očí ani zamčené.
Pak si kladu třeba otázku, když už jedu okolo obchodu, zda risknout nechat minutu kolo před vchodem nebo se vrátit jindy bez kola... :-(
Závidím státům, kde se nekrade!
To jsou které?
Z vlastní zkušenosti nemohu potvrdit, ale vyprávělo se to o severských státech, že tam vůbec nezamykají... je ale možné, že díky migrantům už to ani tam neplatí?
Mohu potvrdit, před 5ti lety jsme byli v severním Norsku na rybách a sousední dům měl oplocenou zahradu a v ní volně pobíhal kůň. Ten se zapletl do plotu a začal ho bourat. Šel jsem nato sousedy upozornit-zvonek nikde, tak jsem klepal na dveře i okna, ale nikdo nikde. Tak jsem vzal za kliku a ono bylo otevřeno tak jsem domem prošel až do zahrady a konika vyprostil sám. Co si vzpomínám nikdy jsme v Norsku domek, chatku nebo apartmán nezamykali a nikdy se nám nic neztratilo. Na severu Norska je stále ještě bezpečno.
Lidi nenechte si kálet na hlavu.
V dnešní době se vše dělá v Číně i když je tam nálepka "Made in Germany"
To co si výrobci dovolují je na rozbití huby.
Například drahé kolo za desítky tisíc výbava XT ale zadní kazeta Alivio. Proč? Kolik na tom ten výrobce ušetří? (Velkobchodní ceny jsou určitě někde jinde)Druhá věc je to sprostý podvod, protože v popisu kola bylo uvedeno XT,
Nevíte proč se výrobci tak strašně snaží své zákazníky naštvat? A proč jim to prochází? Já vím většině lidí stačí reklamní dres a naleštěné kolo. Ale přesto je to divné.
Dost pravděpodobně to nebude u kola, kde opravdu nemusí koukat na nějakou tu nulu navíc u ceny. Jenže kazeta XT už s cenou kola krapet hne (oproti Aliviu) A hodně lidí je na cenu citlivých.
Tak se to dá brát jako v jistém smyslu levná "demoverze" kazety, aby kolo při prodeji jelo a zákazník kupující si komplet XT většinou už ví, co chce jezdit a převody si uzpůsobuje podle svého. Takže zbytečné prodražovat kolo lepšejší kazetou, kterou by stejně třeba nejezdil. Svým způsobem by ji tam nemuseli dávat podobně, jako k lepším kolům nedávají pedály, nebo by (pro mne) nemuseli dávat sedlo.
Nepíšu teď o levné konfekci, kde se kolo obvykle koupí a jezdí tak jak je. Předpokládám, že komplet XT se nekupuje jen pro parádu a každý si takové stejně přizpůsobuje.
No a Čína ? Nebýt to z té "proklaté" Číny, těžko bychom měli doma tolik věcí, těžko bychom si žili v takovém technologickém luxusu, jak si žijeme. To by byly cenovky krapet někde jinde a nám by se to zdaleka tolik nelíbilo ;-)
Kdyby Číny a nízkejch cen šuntu nebylo, vono by se pak třeba lidi víc rozmejšleli, co skutečně potřebujou a nekupovali kdejakou blbost.
Zrovna kvůli úspoře nákladů mají výrobu v Číně i takové značky jako Puma, Adidas, Nike ap.- a o nějakém šuntu se mluvit nedá. Navíc číňani jsou známí copyrightem světoznámých výrobků, jejich malou změnou a prodejem pod vlastní značkou. Takže jestli očekává někdo špičkovou kvalitu za pár korun a nechá si to ještě poslat z Číny aby ušetřil, je naivní- ale neplatí, že vše čínské je "šunt"....;-)
bylo zajímavé srovnání americké kytary Martin a její levnější napodobeniny z Číny. Zajímavé bylo to, že ta levnější čínská napodobenina měla lepší dřevo na ozvučné desce než ta origo kytara. Zvukově byla prý lepší. Já to se svým sluchem nepoznám ale říkali to muzikanti. I takhle ti čiňani kazí kšeft. Schválně vyrábějí kvalitnější a levnější variantu.
Běžná věc, přehazovačka nějaká lepší protože na to lidi nejvíc koukají, brzdy a náboje základní. U kazety je to ještě celkem jedno, to je spotřebák co ojedeš a vyměníš. Nikdo tě nenutí to kupovat. Můžeš vzít značku co to nedělá nebo si to (nechat) poskládat dle libosti.
Cena musí být spojena s zamýšleným použitím, nejlevnější kolo může být velmi drahé, pokud není nikdy použito...