mam na kole asi rok vydlici manitou black super air 80mm s lockoutem a prave ten se mi nejak polamal...vzdycky kdyz byla vydlice otevrena tak sem drncnul a ona se zavrela, no tak sem nechal vymenit komplet lockout ale deje se to porad...mate s tim nekdo zkusenost? co s tim mam delat?
A kde ti to dělali?Z tohoto důvodu posíláme do servisu R7mičky,Skareby-Black zatím jen jeden,ale v Praze to opraví vždy dobře.Přímo dovozce.Jestli do toho leze nějaký Lojza,tak se nedivím-rozdělat to umí každý,dát dohromady každý druhý,ale když nemáš potřebné díly je ti to k ničemu.A taky poznat,co je vlastně špatné.Proto mně fascinují ty návody jak na to třeba ve Velu-tohle jsou zrovna věci,které nejsou zrovna vhodné pro domácí servis.Jdi do značkového servisu-nebo to tam pošli,ale taky máš nějakou záruku na opravu,ne?
Kontaktuj firmu Progress Cycle, dovoze těchto vidlic do ČR. Mě tam poradili s vidlicí na novém kole Merida také. Kontakt je na http://www.progresscycle.cz/.
Popisované zavírání Lock outu je jednoznačně chybou v horní části Lock outu, ničím jiným způsobena nemůže být. Jestliže byla tato část údajně vyměněna měl by být problém odstraněn.
Sice může nastat ještě jedna méně pravděpodobná varianta a to je zničený spodní pohyblivý pístek, jehož část může ucpávat průtok v Lock outu. Je to ale dost nepravděpodobné a závada takového ražení by byla jistě pozorovatelná i naprostou ztrátou expanzního útlumu.
Přestože existují pouze tyto dvě varianty je třeba souhlasit s tím, že do vidlic by měli vstupovat pouze lidé s dostatečnými znalostmi. Na jednu stranu panuje všeobecná obava ze samotného vstupu do vidlice a druhým extrémem je to, že když mi dostatečně poradíte, tak to vyřeším sám. Oba přístupy jsou chybné.
Kdo se chce věnovat vidlicím, nedosáhne toho nějakým návodem a dotazy ale jenom svojí aktivitou. Neměl by k tomu přistupovat z nouze ale hlavně se zájmem.
V případě tohoto dotazu bych doporučil změnit servis.
Měl bych jeden OT dotaz... Mám Axela Elite '05 s Lock outem. Asi před půl rokem jsem se chtěl jen podívat jestli je v tlumiči dost oleje. Podle manuálu, který jsem při koupi dostal k vidlici, jsem odšrouboval tu páčku, kterou se to ovládá a pak ještě z nohy vyšrouboval celý ten mechanismus. Ale nepovedlo se mi to celé vytáhnout ven, abych tam mohl strčit nějakou "měrku". Silou se mi to nechtělo rvát... Je to nějaká chyba nebo se jen nesmím bát za to vzít...?
Nejde to vytáhnout díky odporu těsnění. Je to O kroužek na spodu locku a nejspíš se i poškodí. dolití oleje potom ztratí smysl.
Takže připravit se na demontáž a mít při ruce nový O kroužek.
Teď bude následovat dotaz jaký je ten kroužek a kde ho koupit.
Rozměr nevím, a má ho buď dovozce a nebo prodejna specializovaná na O kroužky.
Jinak i do povytaženého Locku jde přilít olej ale nejde zkontrolovat přesně hladina.
To je pěkná zrada... A proč to v tom návodu tedy není napsáno...? Nebo je to návod určený spíše pro prodejce-servis...?
Ptáš se na špatném místě.
A myslím, že do takovýchhle detailů nebude žádný servisní manuál.
Bude tam správně, vytáhněte to. To, že se těsnění poškodí a že bys měl mít náhradní díl, tomu se říká zkušenosti a návody to neřeší.