Ahoj, už od koupě kola Author je velmi neúčinná zadní kotoučová brzda Tekro (4. sezona nastane). Kolo bylo 2x u různých servisáků na odvzdušnení. A nepomohlo, někdy musím několikrát namáčknout aby brzdilo. Loni jsem vyměnil destičky, moc se jim šířkou nechtělo, ale brzdilo se lépe. Koupil jsem si i vlastní odvzdušňovací sadu a výsledek žádný. Včera jsem před sezonou to chtělo odvzdušnit a samozřejmě se nepovedlo. Páčka je až k řidítkům a brzdný účinek skoro žádný. Přední brzda brzdí super, jezdím asfalt, tak užívám ji spíš.
V čem může být problém? Dala by se vyměnit jen pístek v páčce, nebo třebas třmen?
Spíš jsem rozhodnutý koupit nové brzdy Shimano - zde bych druhou radu. Zda stačí základní MT 400 ? https://www.kolokram.cz/sady-brzdy-kotoucove... nebo jít do vyšší řady. Kolo není to terénu, nějakou citlivost nepotřebuji, jen aby to brzdilo a pasovalo na stávající kotouč.
Máš to zavzdusneny
To už bylo tolikrát odvzdušňované. Pokud tam někde visí bublina, proč nevyjede...?
Jinak je to opticky tento typ https://brzdy.heureka.cz/tektro-auriga/#
Někdy pomůže "čarování" mimo oficiální postup. Nahýbání, poťukávání, hrkání atd. Ale to už je taková poslední pomoc, když je něco divně. Mělo by to jít bez toho.
Bezprostředně po odvzdušnění se to zřetelně zlepší (a pak se to zase zhorší), nebo je to pořád stejné ?
Podle mýho tam je vzduch. Nevím, jak to odvzdušňuje, jestli jenom nahoře u páky nebo natvrdo dole u třmenu povolit šroub a odspodu to nacpat. Kdyby to dělal jenom tím horním = jednodušším způsobem (kterým to většinou stačí), tak by někde bubliny zůstat mohly.
Nevím jak Tektro, ale Shimano standardně nahoru kalíšek (nebo stříkačka) a odzdola stříkačkou tlačit. Zas tak jiný nejsou, zvlášť tyhle základní, takže asi taky to samé.
U Juiců s jinou kapalinou to bylo zase skoro to samé, jen ještě navíc čarování s podtlakem.
Rondo, já mám všechny hydry od shimana, odvdušňuji celkově minimálně vlastně jen u jedné přední brzdy, která se po ujetí cca 2 tis km propadává z důvodu toho, že je v páce špatné těsnění. Takže jenom našroubuji kalíšek, mačkáním páky jdou nahoru bublinky, trochu doplním olej a fertig, zase na 2 tis. vystaráno. Tím protlačením zespodu to nedělám.
To je takovej způsob "lepší něco nežli nic" s předpokladem, že všechny bublinky vylezou nahoru.
Taky tam bude nějaký renonc, že se musí odvzdušňovat tak často.
Když už na to ale hrábnu, tak rovnou vyměním těch pár mililitrů rovnou za čistou kapalinu. To brzdám určitě neublíží :-)
Takto podle návodu výrobce https://www.youtube.com/watch?v=cS0pBCBT65g Toto je snad ten samý model...
Včera jsem i hadičku poklepával, cvrnkal do ní.
2x před tím, než jsem koupil vlastní sadu to bylo na odvzdušnění v servisu.
Trošku to tvrdne, když namačkávám. Aspoň jsem dnes páku víc vyklopil.
Jestli to děláš podle tohoto návodu, pak teda pro mě záhada, kup jiné brzdy než se s tím trápit.
Taky bych to tak vyřešil u laciných brzd. Může tam být už nějaké těsnění v háji, rozžvejklá gumička, která něco pouští, nebo naopak kloudnému odvzdušnění brání. Jen pro zlost.
A kolego, když budeš kupovat jiné, jestli mfinance dovolí, nekupuj tu nejnižší řadu. Sice je taky funkční, ale abys nebyl za rok zase tam, kde jsi teď.
Není potřeba pořizovat kdoví co, ale koukal bych obecně do řad Alivio (4xx) nebo Deore (5xx). Zas takové rozdíly v cenách tam nejsou, zvlášť pokud se vyhlédne nějaký výprodej. A přece jenom, jsou to brzdy a občas se hodí :-)
Ano Arline, koukám, že jsou i nějaké levné, že jen za pokus by to stálo:
https://www.moolbike.cz/brzdy/brzda-shimano-br...
nebo
to risknout u té značky, co ji neumím správně pojmenovat Tekro x Tektro :) https://www.moolbike.cz/brzdy/brzda-tektro-hd...
Já jsem s Tektrama na Autorovi také dlouho bojoval. Zadní mi tekla a opakovaně zaolejovávala destičky. Nakonec jem to vyměnil za nejlevnější Shimano a je to v pohodě. Dokonce je pocitově mnohem lepší, tvrdší, než ta přední Tektro, co tam zůstala. Doporučuji výměnu. Ty Tektro brzdy jsou opravdu šunt.