S dovolením se vrátím k té politické části diskuze, že by opozice prý měla dnes "přispět" případně "spolupracovat". To jsou v podstatě stejná slova bez konkrétního obsahu.
Takže se znovu ptám - JAK?
Jo, na to jsem chtěl taky reagovat. To se Babišovu PR taky daří, dehonestovat v očích voličů opozici.
Opozice do toho právě má PŘIMĚŘENĚ krafat, hlídat. To je její práce. A tu teď dělá vcelku dobře a přiměřeně.
No a že rozcupuje před volbama i to dobré ? Před volbama se blbne obecně. Rozumný volič si podpásovky (z obou stran) přebere. A na druhou stranu bude jen dobře, když se to pak pořádně rozpitvá, abychom se "poučili z krizového vývoje" :-)
A když to maličko přeženou, zas tolik se toho nestane. Kritiku potřebují všichni jak prase drbání.
A hlavně - funkční opozice je potřebná. Není nic horšího, než stav "opoziční smlouvy". Zdánlivě klid na práci, ve skutečnosti klid na podvody, korupci a zlodějinu. Zkušenost máme myslím dost velkou. A věřím, že Babišovi by se taková smlouva moc moc líbila. Zemanovu podporu by k ní určitě měl. Jemu se osvědčila.
Třeba taková "drobnost". Vláda navrhla prodloužit nouzový stav o měsíc. Pak ale musela couvnout, protože ji došlo, že parlamentem by to nemuselo projít. Zdá se, že i ta "opozice" která táhne s vládou, by už nemusela zvednout ruku.
A budou se ptát, budou chtít vědět, co bude dál, jaká je další strategie vlády, zda vůbec existuje. A budou se zcela určitě ptát, jaká je strategie v ekonomické oblasti.
Že to Babiš taknějak po Prchalovsku odbyl, že se vlastně to datum bude lépe pamatovat, to je snad jen směšné gesto pro primitivního voliče:-))
Jo, tohle nepochopím. Ale s tím koronavirus nemá nic společného. Tak to vypadalo i před kovidem.
To je dlouhodobý stav a pokud se nestane jó něco převratného, tak to tak zhruba bude i za rok.
Gaussova křivka má zákonitý průběh, s odchylkou (sigma) do tří skupin. Velmi četné, četné, řídké a pak to, co je za tím — nad či pod tři sigma, což je naprosté minimum lidí, 135 jedinců na deset tisíc lidí z každé strany křivky. U inteligence je jedna sigma patnáct IQ bodů.
Gaussova křivka.
A nyní pojďme počítat. K tomu, abyste chápali alespoň elementární politické souvislosti a volili rozumem, potřebujete IQ asi tak devadesát pět. Možná i víc, ale určitě ne míň. Jak je to v populaci? IQ 85—100 (hloupí) má asi 34 procent lidí a IQ v intervalu 85—95 (hloupější hloupí) asi pětadvacet procent lidí. IQ v intervalu 70—85 (úplně blbí) má asi čtrnáct procent lidí. IQ 55—70 (retardovaní a dementní) mají asi dvě procenta lidí, ale ty můžeme vynechat, protože nemají volební právo.
No a když si sečteme úplně blbé a hloupější hloupé, dostáváme se k hodnotám kolem čtyřiceti procent. Takže ano — počet sympatizantů kobliháře je totožný s počtem pitomců v českém národě. I podle normálního rozložení. Jeho sympatizanti jsou lidé, kteří slyší na heslo Prostě to vyřešíme a nevšimli si, že to heslo vlastně zní Prostě to nezdaníme.
40 procent voličů chce Babiše za premiéra. Co na to Gaussova křivka?
(Jiří X. Doležal, časopis Reflex, 15.května 2017)
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/79419/40...
Už dlouho tu razím, že volební právo bude v budoucnu poskytnuté jen osobám s maturitou, kteří vědí, co činí. Vždy jsem sklidil posměch a nepochopení.
tohle opatření by vedlo ke zrušení maturity. Střední škola by končila prostě tím, že ji student dokončil. Politici voliče potřebují. A osoby s maturitou a výše mají v současnosti tak socialistické myšlení až je mi z toho na zvracení.
Kam se pojedeme o víkendu a o Velikonocích vyvenčit na kole? Tam, kde nebude zákaz vjezdu.
https://www.liberec.cz/cz/obcan/aktuality...
To se dalo celkem čekat.
Když to je s některými lidmi těžký a na některé neplatí nic jiného než přísné zákazy a tvrdé postihy. Bohužel to vždycky s tím odnesou i ti co to respektují.
Včera odpoledne na nevelké louce na okraji města snad stovka lidí s čoklama, nic proti tomu, ale polovina z nich vytvořila tři velké shluky, tak jak byli vždycky zvyklí, bez ohledu na situaci.
A dokud se mezi těmahle blbama nevyskytne jeden co to dost těžce odstůně, tak to s ostatníma nehne.
To by taky nepomohlo, Ježíš taky zlomil hůl nad zázraky pro házení perel sviním. Nezabíralo to tehdy, tak proč dnes.
Třeba podobenství o boháči se žebrákem na prahu a oba umřou. Za nikým žebrák nebyl poslaný s varující zprávou pro zbytečnost takové akce.
Ale tohle zavírání parkovišť není z důvodu nějakého shlukování těch co přijedou. To je čistě ze strachu, aby jim do jejich vesničky nepronikl ten strašný virus od těch pražáků. Oni sice jen vystoupí z auta a odejdou do přírody, ale ten děs místním zatemńuje mozek.
Třeba na Ještěd, že? tam musí být místní strachy úplně šílení :-)
Ne, na Ještědu ne, ale v té vísce s parkovištěm pod ním ano.
Tam je nějaká víska? Byl jsem tam několikrát a mimo bufetu a psí boudy tam jsem tam žádný barák neviděl, natož obydlený.
No a co vím, tak třeba v Drábských světničkách už taky nikdo nebydlí a na Hrubé Skále nebydlí snad ani kastelán. A s jinými místy to je obdobné.
není zájem aby se někde sjelo sto aut a na jednom místě se srocovalo víc lidí. To přece už dávno všichni ví. A jediné co tomu může hodně pomoct je uzavřít parkoviště. Klidně si tam můžeš dojet vlakem, nebo na kole, ale protože člověk je od podstaty líný tvor, tak při uzavření parkovišť je velká šance, že se tam sejde najednou velmi málo lidí.
No a kdo vyjede za své na kole na Ještěd, tak je celkem hodně velká jistota, že je zdravý a nepotřebuje ani roušku :-))
V okolí Mnichova Hradiště to bylo asi takhle:
https://www.cesky-raj.info/dr-cs/27456-navzdory...
K jezeru Jana, jak jsem plánoval to asi nebude. Dokonce ani střelbu z mlékárenských konví si neposlechnu. :(
Prej pomáhat...leda h*vno! My budem sedět a kecat, že EU selhala...to nám jde...
https://www.novinky.cz/komentare/clanek...
WHO přehodnocuje názor na roušky. Dosah virových kapének při kýchnutí překonal všechny odhady
https://www.aazdravi.cz/who-prehodnocuje-nazor...
Jak už jsem psal v minulým (před?). Kapénky dolétnou (dovíří vzduchem) daleko. Je to podobný jako s tím ch..čůráním ve stoje. Máme nedavno zrekonstruovaný firemní záchůdky a na měděnejch trubkách k topení je krásně vidět, jak daleko od mísy (a vysoko nad mísou) jsou pokrytý flíčky měděnky. Tedy na pánech, na dámách jsou furt jen měděný ...
Ty na dámách děláš rajóny, že víš, jak to tam mají?
Ale tak, že si při kýchání máme držet před pusou kapesník nebo aspoň ruku, nás učili, ne?
To zas někdo objevuje Ameriku :-(
A mezi náma, pčiknout si do roušky je pěkně ekl, na to mám teda v kapse pořád kapesníky a snažím se stihnout kapesník pod tu roušku vrazit, a taky další roušku, když se nezadaří. O smrkání a frkání do roušky se snad ani nebudem bavit...
Spíš mám obavu, že právě ti méně obratní to s rouškou nestihnou, a protože třeba ani druhou nemají, či by si ji nedokázali někde venku nasadit, tak v té zaplivané jdou dál. Co taky maj dělat, že jo?
Je dojemné, že vědci z WHO konečně zjistili, že pokud kýchnu v roušce, tak sopel skončí v ní a bez roušky doletí i několik metrů. :-(((
Opravdové vítězství ducha nad hmotou!
...to bylo známo dávno před nějakým Covidem a rouškama- pro tebe je to snad novinka? :-O
https://www.mediaguru.cz/clanky/2020/04/vyzkum...
To je dost tristní, ta anketa dole, dvě třetiny jsou pro uzavření hranic, ale jenom něco přes čtvrtinu by chránilo slabé. Lidi nevyměníš :-(
Což o to, já věřím tomu, že všichni BY chránili slabé. Ale ty zbylé tři čtvrtiny možná tuší, že ještě nikdo nevymyslel, JAK to udělat.
Zavření hranic je oproti tomu zcela konkrétní krok.
A pohodlnější. A teď momentálně zas až tolika lidem nevadí, do dovolených daleko...
Odposlechnuto: Já bych ty zavřený hranice nechal, stejně na dovolenou nikam nejezdím a alespoň se tady nerozcapují ti Němci.
Tak jsem se dočetl, že v Praze, kde je nejvyšší koncentrace, je po měsíci oficiálně nakaženo skoro jedno promile (prý 76 na 100000), ve zbytku republiky mnohem méně.
Pokud se epidemie zastaví až se promoří polovina, případně 3/4 populace, to tímhle tempem budeme ještě za rok na úplném začátku ne?
Jako fakt mi není jasné, jak tohle chtějí vyřešit? Rychlou nákazu nechtějí, protože by to nezvládlo zdravotnictví a pomalá nákaza potrvá desetiletí a díky přirozenému přírůstku nejspíš ani nikdy neskončí... :-/
Tak jako chřipka, taky je tu snámi neustále.
To sice ano, ale pokaždé v jiné verzi podle hygienicky čistého číňana a jeho sežrané syrové slépce. Štěstí je, když ji má alespoň oškubanou popř. opláchlou. Jinak v nějaké čínské oblasti zakázali preventivně konzumaci psů a koček.
Oboje je zoufalé. Cesta mezi asi neexistuje. Co s tím?
Kdyby to šlo, držet to jen tak, aby se nepřekročila kapacita nemocnic. Jenže jak, když každé opatření má dlouhou odezvu :-(
Jenže ani v případě dokonale řízeného nakažení mi to jde proti kupeckým počtům!
Pokud bych mohl v nemocnicích v ČR mít současně 5000 vážně nemocných na Covid, můžu mít současně nakažených 50 tisíc (10% v nemocnicích). Pro zjednodušení beru, že nákaza trvá měsíc. Za rok se v ČR může nakazit max 600 tisíc lidí, obyvatel máme cca 10 Mega, což mi vychází na 16 let při zanedbání přirozeného přírůstku a úbytku.
Přičemž když by se opatření zrušila "už" po roce, jaký je důvod očekávat, že nenastartujeme Italský scénář?
Vycházej z toho, že se vůbec neví, kolik lidí vlastně virem nakažených bylo a je, kolik lidí mělo jen rýmu nebo "jim bylo blbě, asi nachlazení" a kolik nemělo vůbec žádné příznaky.
Pokud se odpíchneš od zveřejněného čísla prokazatelně nakažených testy, nemůžeš se nikdy dopočítat.
Tak z čísel nakažených / otestovaných se ví, že Covid má zhruba 7% těch, kteří se nechají testovat.
Kdyby to byl náhodný vzorek populace, měli bychom nakaženo 7% populace. Jelikož se však nechávají testovat především lidé, kteří se cítí špatně nebo byly v kontaktu s nakaženým, je jasné, že ve zbytku populace to bude méně... nejspíš výrazně méně.
Hypotéza níže, že 30% už má Covid za sebou je tím defakto vyloučena, pokud pomineme šílenou variantu, že většina se při nákaze cítí lépe a má menší chuť se nechat testovat než normálně. To se od nemoci přecijen neočekává... :-)
Nezroufal bych si na základě tak malého a tak nerepresentativního vzorku vzhadovatvprocento nakažených u nás
plošné testování populace, jestli jsem pochopil, v Praze, by mělo pidle všeho dát horší výsledky, než budou celorepublikové, ale mohlo by to naznačit, kolik lidí vlastně to má nebo mělo.
Tedy, zase dost asi bude záležet na spolehlivosti testů.
V dnešní době si vážně nejsem jist, jestli chtějí testovat, aby něco zjistili, nebo proto, aby bylo nutné objednat zase další letadlo z Číny.
Mám obavu, že tady s logickými úvahami neuspěješ. Si myslím, že počítáš zcela správně, ale nejspíš to prostě nějak vyšumí do ztracena (jak vlastně končí taková epidemie?) a budou se řešit mnohem horší průšvihy, že si na nějakej Covid už nikdo ani nevzpomene.
Máš zcela pravdu. Podobně počítali i v Anglii a Jonson chtěl jít cestou masivního promoření, aby druhá vlna nákazy už neměla šanci. Neprosadil to a asi to neprosadí v civilizovaném světě zatím nikdo. Takže si zničíme ekonomiku a následně budeme naplno hynout v druhé vlně.
Do roka uvidíme...
Tak jak to vlastně máš nastavený ? Napřed protebe bylo všechno moc rychlý a děsil ses, žře budeme hynout bez dejcháku hromadně - teď zase bys tleskal větší rychlosti ?
Že ty sis zas někde něco dostatečně sugestivního přečetl (o těch dvou vlnách) a tak jsi otočil kormidlem ;-))
Já nevím. Jedna i druhá cesta je blbá. Netleskám ani jedné a děsí mne obě.
https://www.youtube.com/watch?v=WKKQ7drsCbo
Jestli mne to skolí,tak co se dá dělat. Rozhodně se nebudu teď kvůli tomu nervovat. Na to mám tatínka.
Španělsko - Z Covid-19 se uzdravil 93letý senior. Personál nemocnice ho vyprovodil aplausem
https://video.aktualne.cz/ze-sveta/z-covid-19...
Po 5 dnech pobytu v nemocnici?
To spíš věřím tomu, že po 5 dnech v nemocnici ho propustili z nemocničního léčení, protože víc mu nemůžou pomoct a jeho postel potřebují pro jiného a bude dál schopný se snad uzdravit doma.
Hýříš nebývalým optimizmem.
Druhé vlny nedožiješ :-)
Testují se jen lidé s příznaky, takže nikdo neví, kolik lidí tím už prošlo, aniž by vědělo.
Proto chtějí otestovat ten náhodně vybraný vzorek. Doufám, že už na tom pracují, bylo by jasněji.
Jo, to chtějí. Pak možná zjistí, že bezpříznakových 10%, možná 50%. Pokud by Praha neměla 1 promile, ale ve skutečnosti 2 promile, na beznadějnosti situace to moc nemění...
Třeba už tím prošlo 30% obyvatel, to se právě neví. podle výsledku se pak můžou upravit opatření.
Takových dalších 30% může být od přírody imunních.
Jakože se vědci spletli a bezpříznakových není 10% ale 99.98% případů nákazy?
Řekl bych, že je to velmi nepravděpodobné, protože ti, kteří byli v blízkém kontaktu s nakaženým velmi často příznaky měli...
Mimo jiné by při tvé hypotéze nemohl vir ochromit nemocniční personál, protože by příznaky v celé nemocnici pocítil možná jeden zaměstnanec...
Být v době španělské chřipky internet, byli bychom v karanténě 3 století
Pokud připustíš rychlé promoření populace na 50 a více procent, tak také musíš připustit, že nejsi skoro schopen dlouhodobě ochránit žádnou skupinu osob před nakažením. Při smrtnosti nakažených lidí 60 ..70 let asi 3.5% a u lidí nad 80 asi 20%, tak prostě tuto generaci lidí odsuzuješ s vysokou pravděpodobností k smrti. (Ta čísla sázím z hlavy, nepamatuji si to přesně a hledat to nebudu.) Ta pomalá cesta jim poskytuje odklad pro nalezení nějaké léčby. Která cesta je lepší? Obě jsou špatné.
No, eskymáci dědečka naložili na kru, a odstrčili od břehu.
A eskymácký dědeček popadl pádlo, vrátil se na domovskou kru a všechny nezbedníky tím pádlem vzal po hlavě:-))
eskymácký dědeček vzal pádlo a pádloval na volné moře, protožeto bylo jeho rozhodnutí jít na kru. Důležité je přežití dalších generací, ne živit neproduktivního starce. Mimochodem tohle není jen u eskymáků. Podobně to mají i Sami(laponci) a další národy severu.
No, pár (spíš možná pár tisíc) těch Sámů jsem v poslední době měla možnost vidět a mohu tě ujistit, že tvé a Jindrovy představy o nich a o Inuitech patří do velmi dávné minulosti.
Ostatně už ani ti sobi nejsou, co bývali.
Kondičně jsou na tom mnohem lépe ti sámští stařečkové někde mezi sedmdesáti a devadesáti lety. Ti mladí přescenti, co se zajímají o politiku menšin a jezdí v létě čtyřkolkami a v zimě skůtry, jsou na tom s kondicí podstatně hůř.
ty se budeš chlubit tím, že si děda vzal v zimě sněžný skútr a jel se projet na jezero?
Já neříkám, že rychlá cesta je lepší, jenom mám pocit, že současným řešením jsme si pouze koupili čas a problém zůstává stejný.
Držet stát takhle zablokovaný celý rok, stejně neznamená, že se po odblokování nerozjede Italský scénář. Alespoň zatím nikdo neřekl, jak by rok čekání mohl připravit 99% neinfikovaných, že se nakonec infikují.
Úplně vymýtit epidemii v ČR se nejspíš stejně nepovede a kdyby, tak co? Nechat hranice trvale zavřené, respektive každého příchozího strčit na 14 dní do karantény a pak testovat, přičemž jediná chyba nás opět vrátí na začátek?
Navíc rok je z ekonomického hlediska absurdní, přežila by zavřená republika 3 měsíce? Nevím...
Samozřejmě objevení léku nebo očkování by situaci řešilo...
Vymýtit je nesmysl. Ale epidemie může klidně sama skončit a nikdo ani nebude vědět proč (takový případy jsou běžný, třeba SARS). Nebo skončí s oteplením, to prej virům nedělá dobře. Nikdo neví, tedy až na generalissima ve výslužbě :o)
Plešoun z Běloruska tvrdí, že ten virus zabíjí horko a líh, takže hlavní opatření je sauna a panák na lačno...
Rakovinu už taky umí vcelku úspěšně léčit, přesto berou za skutečný úspěch, že umírá jen nějaké procento pacientů.
Co když prostě v tomhle případě neexistuje bezpečná cesta a to procento holt být musí. Za rok na to budeme třeba koukat jinak a nějakou stovku nebo tisícovku ročně budeme brát jako úspěch, i když nás teď necelá padesátka paralyzuje.
Prostě příroda. Jak je to dlouho, co v tichomoří spláchnula desetitisíce lidí. Fakt si na ty pány tvorstva jen hrajeme a občas se nám to i daří.
Onehdá jsem poslouchal nějaké povídání okolo té nové výpravy "Tatra kolem světa". Bylo to ještě před vypuknutím Covidu v Evropě, ale něco už začínalo v Iránu, kam měli namířeno. Tak narychlo měnili plány.
A tam mě pobavilo, když ten šéf výpravy povídal :
"Víte čím nejlépe rozesmějete Pána Boha ?"
".... ??"
"Něco si naplánujte."
No já si to aktuálně představuji zhruba jako prudký sjezd na kole... :-)
Když jsme viděli, že ti rychlejší si natloukli, začali jsme brzdit víc než ostatní a teď se radujeme, jak hodně se nám podařilo zpomalit.
Jenže co teď dál? Úplně zastavit nejde, vrátit se nahoru už vůbec ne a když pojedeme dál krokem, nestihneme to pod kopec do tmy... nemluvě, že nám dřív shoří brzdy nebo tak něco... ;-)
Možná jsme tedy utratili hromadu peněz za měsíční odklad nevyhnutelného... :-/
Tak znova na začátek.
Ty vycházíš z toho, že jediným plánem je "zastavit šíření viru, mít zdravý, spokojený a šťastný národ".
Ale on tu paralelně běží druhý plán.
Dostat se z toho zadlužení, které hrozí zničit jeho imperium, které tedy vlastně jeho není, vyhnout se možnosti skončit v teplákách za darebáctví předchozí a nejen to, namastit si kapsu.
Pak takový mimořádný stav, kdy se národ cítí ohrožen, a mýá úplně jiné starosti, než mi koukat pod prsty, vlastně vůbec není špatný.
A když se "zaklekne" na možnou konkurenci, která by snad mohla a chtěla vyrábět desinfekční prostředky, testy, respirátory a jinné věci, které buď dokáže vyrobit holding co mě vůbec nepatří, nebo nakoupím předražené v Číně, a z té provize, která každý větší obchod provází umořím tamější dluhy, je celkem reálné, že mi to projde.
Navíc, i kdyby se konkurence náhodou vzpamatovala, a odházela všechny ty klacky, co jsem jí naházel pod nohy, je tu ten "nouzový stav", který mě umožní od holdingu, který není můj, nakupovat za ceny, které si určím bez jakéhokoliv výběrového řízení, a co nezvládnu vyrobit a prodat sám sobě, objednám z té Číny a alespoň se zahojím na těch provizích od čínských soudruhů.
Věř člověku, který vlastního syna zavře do blázince a pak uklidí na Krym......
No, takže termíny a přijatá opatření nejsou diktována pouze a jen zdravotními důvody, a psychologický dopad nařízení roušek kdykoliv a kdekoliv je ohromný.
Člověk na těch zahalených tvářích prostě vidí, že je ohrožen, že je v bezprostředním ohrožení života, a bojí se.
Člověk, který má strach pak snadno přijme jakékkoliv opatření a akceptuje jakýkoliv kšeft, když teda "pomůže s bojem s tou zákeřnou chorobou".
Aha, tak proto si tolik proti těm rouškám. Ono tě to děsí a bojíš se.
Pak není chyba v systému, ale u tebe v hlavě.
Ani u malých dětí nepozoruji, že by měli strach z orouškovaných tvářích, natož že by to děsilo někoho z dospělých.
Re: Jindra: "Tak znova na začátek."
Ano. Estébák je komplexní gauner, to už vidí všichni z nevím které části křivky. A věřil bys, že se přesto najdou exempláři, kteří, když jednou za 4 roky mohou aspoň symbolicky vyjádřit přání Jdi do hajzlu, Andy, normálně zdrhnou za hranice?!
Hlava mi to nebere.
Protože prázdná gesta jsou k ničemu.
Přece žvatlat několik hodin denně na cyklistickém fóru, co jiného?
Ukážu ti jej, až se pojedem projet :-)
Už aby to bylo, jinak pěkně zblbnem :-)
Oblast Posázaví mezi Jílovým a Pyšely je určitě pěkná.
No ano, vykřikovat o tom, že nouzový stav kvůli nemoci ohrožuje demokracii a vede k totalitě, je hrozně jednoduché. To umí opravdu každý, kdo si neuvědomuje, že k ohrožení demokracie není potřeba žádná nemoc.
Dokonce si ani teď nemůžu vzpomenout a případ, kdy demokracii ohrozila nějaká nemoc či karanténa.
Ee, já si myslím, že ten Covid prostě s létem vyšumí. Od začátku se mi ta čísla nějak nezdají v relaci s humbukem, co kolem toho je. Mrtvejch na silnicích, sebevrahů, o infarktech, rakovinách a kardiacích ani nemluvit, je stejně či mnohonásobně víc a nikdo si s tím hlavu neláme.
Vznikla panika, že se to rozjede jak ta španělská před sto lety, nevypadá to na to, ale mohlo, a když začali tak šaškovat, tak se to teď musí nějak důstojně ukončit. Přece nejde říct, sundejte roušky a padejte do školy, ke strojům a na pole... Koneckonců ještě se dá hrát a třeba pár lidí na chvílu ušetřit osudu a mezitím si ještě nějak nahrabat. Jsme civilizovaní, ne?
Ve finále zůstanou ty ekonomické škody. Spekulovat, qui bono? Možná jo, možná ne, dyť je to stejně jedno. Nějak se s tím budem muset popasovat, ovlivnit to neovlivníme, jedny kopneš do řiti a pět ještě horších naleze novejch.
No na silnicích umírá spousta lidí, taky na infarkt nebo rakovinu. To je pravda, nakonec všichni stejně zemřeme. Akurát nikdo moc nechce, aby se na silnicích denně sráželi tři plné autobusy s osobním vlakem a to den po dni třeba měsíc a do toho probíhaly normálně ty další nemoci a těžké případy jako ty infarkty, rakoviny a třeba i banální slepá střeva.
Furt dokola si to tady vysvětlujeme. Všichni jednou umřeme, že ano.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bx3kfsZpqA
....to asi nechce nikdo ani v těch autobusech, ale záleží to jen a jen na řidiči! :-((
Šmarjá pano, přečti si jak ta selanka vypadá v Lombardii, ve Španělsku, ve Francii, v Anglii, v New Yorku a pak blábol o sebevrazích a automobilistech. Ano, u nás je selanka, ale nemuselo to tak být a nemusí to tak být do budoucna.
No možná s létem vyšumí. Ale vzhledem k tomu, že ho ničí teplota někde kolem 60 stupňů, tak to se zase musíme připravit na Jindrovu variantu vlny veder a s tím spojeného umírání.
Tipla bych si, že nějaký vliv bude mít spíše UV záření, ale to je jen laický dohad, stejně jako tvé vývody jsou jen bludy.
Na našem malém městečku máme prvního nakaženého, jsem zvědavý, do kdy bude v "utajení" :-D
Oznámíl nám to starosta, asi po nějakém teplém bonzu, bo mu to nikdo nemá oznamovat.
Naše starostka se vytahovala už někdy 15týho března, že v Perle máme vira. A pak najednou ticho.
Buď jí řekli, že to nemá nikde vytrubovat, nebo to byl planý poplach.
Umíráček zatím neklinkal, takže víme jak to vlastně je. Třeba máme ve vsi už prvního imunního.
A celá dědina navakcínovaná, ani o tom neví :-)
Akorát ty teda ne, ses jich stranil :-P
enem já byl v Reichu, a teď na to chcípnu
Však počkej, do měsíce dvou Prymula slavnostně zkonstatuje, že máme 50% populace promořené a imunizované, poplácají se, jak pěkně to zvládli, a n,ějaký Jerryho výpočty, že je to úplná chujovina nikoho zajímat nebudou, beztak lidi procenta nezvládaj, natož nějaký vyšší počty.
Sepíše se Poučení, Soubor opatření a bude vymalováno.
Teď jsme s Ane zabojovali proti kovidu kuřecím masem jen tak narychlo osmahlým na pánvi + smaženýma brambůrkama s tatarkou... účinná zbraň! Teď ještě uvažuju o smetanovým jogurtíku jako desert :-)
To je mocná zbraň, tou se dá ledacos porazit :-)
Chybí mi informace o pitném režimu.
Olda z Petříkova se zase rozhod vyrábět desinfekci, v rámci svýho boje s virem.
Ale ať dělá co dělá, furt mu toho teče kalvados.
Někde na Ostravsku prý parta mladých chemiků zkouší vyrobit vakcínu. Ale ať dělají, co dělají, furt jim vychází perník...
Takhle se na ně musí : https://www.youtube.com/watch?v=aGRuBcqJ_-Q
V rámci tlumení paniky zvažte následující informaci:
https://cs.qwe.wiki/wiki/2003_European_heat_wave
V Evropě tehdy jen na vedro, během měsíce zemřelo 20 000 lidí, se stejnou, či velmi podobnou součinností věku a jiných chorob.
A teď si představ jaká by nastala hrůza a zděšení kdyby lidi přestali umírat.
Já jsem si představil, že být to letos, tak v Pardubicích přistávají Ruslany s klimatizací z Číny.
V Dašicích a v Mochově jsou dost velký haly aby se tam pár tisíc cvrklých vešlo :-)
Tak nějak mi to připomíná tvoji slavnou zastávku u památníků, kde jsi nás, a to prosím několikrát, upozorňoval, jak tam na 100 hektarech zemřelo 90 tisíc lidí:-))
https://www.nakole.cz/diskuse/24939-dukelsky...
?
Tak ten odkaz není v pořádku?
Já jen, pokud jde o ty oběti, ten virus ve Francii stále dost zaostává za těma vedrama.
Ovšem oaniku a opatření vyvolal násobně větší.
Ake proč to tady uvádím.
Těch 14 800 je velké číslo, safra velké
Nestačili nebožtíky pohřbívat.
Jen nějak v mediích me nebylo na první straně, jako dnes.
A také se ukazuje, že přestože je to zdrcují číslo, nebylo dost velké na to, abychom si toho všimli, nebo si to pamatovali.
Jde, jak se tu snažím dlouho vysvětlivat, o to, jak jsou ta čísla prezentována.
S čísla okolo viru jsou prezentována způsobem, který neuklidňuje, právě naopak.
"Já jen, pokud jde o ty oběti, ten virus ve Francii stále dost zaostává za těma vedrama."
Já jen, že zatímco u veder je jasné, že dřív či později skončí, tady zatím konec není ani na obzoru.
A perspektiva, kdy zaostávat přestane, je v řádu dní.
A pak je otázka, kolikanásobně ho předčí, až uplynou nejen dny, ale týdny.
Pochopitelně, jak to skončí neví nikdo, i když v Číně, virus nevirus, jede výroba na plné obrátky, a to měli jen 2 měsíce náskok, s tím virem.....
Já jen, že ta strašná čísla, když se nahlédnou v širším kontextu, zase tak strašná nejsou. Tedy doufejme že to vydrží.
Před spaním jsem si ještě brousil a našel jem tenhle článeček:
https://www.nakole.cz/diskuse/28263-francouzsky...
Le Monde to dal na server po 20 hodině večer. Prostě údaje z francouzského statistického úřadu.
Doposud se vše zdá být skoto normální, i když sklon té žluté, letošní křivky, začíná stoupat koncem měsíce.
Myslím si, že je dobré takhle na ta čísla nahlížet, a ne uvádět "oběti koronaviru po tisících" protože to vyvolává jiné emoce, než by byly žádoucí pro racionální posouzení nebezpečí, kterému čelíme.
Nojo... v miliardové Číně, kde měli virus jen v jedné oblasti, jede výroba na plné obrátky...
Nemůžu si pomoct, podle mě právě v širším kontextu ta čísla vypadají ještě hůř.
Protože možná ty si titulních stránek v novinách jindy nevšímáš nebo si nepamatuješ, ale snad každý rok v tom nejhorším období, na nich jsou zprávy, kolik lidí na následky horka zemřelo a varování, jak se mají lidé - zejména ohrožené skupiny - chovat. Ono se to za pár dní ztratí, protože vedra odejdou, takže to možná hned zapomeneš. Přijdou nové aktuálnější zprávy.
Jenže teď tady tu "vlnu veder" máme už pár týdnů a konce nevidět.
Mimochodem - už nějak dlouho jsi tu nepropagoval "švýcarský model", čím to?
A neustále propaguji. Stějně jako švédský.
Vlády jsou pod enormním tlakem medií, stejně jako veřejnost. Nemohou "nedělat opatření" protože se bojí, že by je veřejnost zatratila a nevolila.
Prostě když všichni sbírají "céčka" tak je všichni sbírají, a kdo nemá žádná "céčka" je nula.
Četla si tohle?
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article...
číst to ani vlastně nemusíš, i když jsem to přeložil. Stačí si pojezdit v tom grafu a přemýšlet.
No právě... právě že ta poježdění v grafech dost děsí...
Ale upřímně - snad úplně nejvíc se děsím okamžiku, kdy dospěješ k závěru, že se to u nás dělá dobře. Zatím funguješ jako naprosto spolehlivá věštecká koule ve smyslu, že co uvedeš jako pozitivní příklad, tam se do tří dnů situace skokově zhorší.
No, jestli tě děsí, že v roce 2018 bylo hůř, a nebyl žádný koronavirus, a uvědomíš-li si, jaký týatr se kolem toho celosvětově teď děje, a jsi schopna domyslet ekonomické důsledky, je tvoje zděšení oprávněné.
Zdá se, že nejsi schopna se oprostit od osobních výpadů, což je velmi smutné, nicméne nepřekvapuje to.
Jindro, osobní výpady tady vedeš především ty. To neokecáš.
Když se podívám na běžnou úmrtnost v Itálii (a Švédsku) 10.1/1000/rok (9.2/1000/rok), tak při současných 760 (50) denně s vlivem korony jim stoupla o 42% (23%).
A nerovnoměrně, v Lombardii bude nárůst okolo 50%.
Samozřejmě vztaženo jen na prachy, je výhodné koronu nechat pracovat, to je jasné, to nemusíš nikomu vysvětlovat. Ušetříš na důchodech a sociálních zařízeních. Jenže my naštěstí žijeme v Evropě a né někde v Tukménii, nebo severní Koreji.
Prosím link, já našel jen ta francouzská čísla..A nejsou z Bleskového zdroje, a naznačují úplně něco jiného.
Odkud máš ty procenta?
Prosím zdroj
Google?
Promiň, nejsi snad diskomputerik, že? Sáms ten Google doporučoval, když po tobě někdo chtěl data ...
Pokud to nenajdeš, než dojedu z práce domů, navedu tě.
Tak znova, prosím konkrétní link na data úmrtnosti v Italii za posledních pár let, a data současná, nehlépe po dnech, jako uvádí ti Frantíci, alevoro hrubý nástřel stačí i po měsících.
Jak se zdá, úmrtnost není v čase rozložena rovnoměrně (viz graf z Francie tady někde), a tak roční data jsou nepoužitelná.
Idkaz na google mi nestačí,nenašel jsem nic, asi neumím hledat
Takže pokud uvádíš čísla, dodej prosím i zdroj
Pak se lze bavit věcně
Tys taky data nechtěl dát s odkazem na Google ...
Pokud by to ještě někoho zajímalo:
Demografie zemí:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Demografie_podle_zem%C3%AD
Francie samostatně (běžná úmrtnost 9,2/1000 a rok, denní tedy cca.1643)
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of...
Korona podle zemí:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic_by_country_and_territory
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic_by_country_and_territory
Prosím tě, moc tě prosím, nepočítej mrtvé. Počítej živé.
Živé lidi z těžkým průběhem, kteří potřebují intenzivní zdravotní péči po mnoho dnů až měsíců. Bez ohledu na to, co je příčinou jejich stavu.
Když se srazí ten autobus s tím vlakem, zdravotníky ze všeho nejvíc zajímají ty těžká zranění. Nezranění nebo lehce zranění nebo ti, co to mají už bohužel za sebou, nejsou tak urgentní.
Jindra je takový malý bulvár, mrtvoly spolehlivě děsí a proto je sleduje do detailu. Porovnává, sčítá, odčítá, a vždy mu vyjde že všude jsou na tom lépe jak u nás :-) Holt vlastenec, jen nevím ke které zemi:-) Živí jsou nezajímaví.
Když péče nebude, zemřou.
Co ta čísla úmrtí z vedra v roce 2003?
Moje výmysly?
Chyběli JIPky?
Možná jo.
Ve Švédsku začíná být po klidu
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/svedsko...
https://www.insee.fr/fr/information/4470857...
Tohle jsou data, která by nás asi mohla zajímat, bohužel statistici mají mírně skluz, tak březnová data letošního roku tabulka neuvádí, ale jsou jinde, link jsem dával ve Francouzském tisku.
Údaje jsou pro Francii
1) Průměrný denní počet úmrtí po měsících v roce graficky
2) 1) Průměrný denní počet úmrtí po měsících v roce graficky tabelárně
3) Součtová křivka za měsíc březen
Naše čísla asi nemají smysl, ale zajímalo by mě Španělsko a Itálie, jestli někdo má nějaké linky, prosím hoďte je do placu.
Insee
Institut National de la Statistique et des Études Économiques
https://www.insee.fr/fr/accueil
Česky tady:
https://cs.wikipedia.org/wiki/INSEE
Myslím si, že relevantní zdroj, pro Francii
Link, odkud jsou ty grafy je v tom, co tak moudře komentuješ
V souvislosti s kovidem mě zatím nejvíc zaujaly ty pistolový teploměry, kerý zdálky namířej člověku na čelo a hned má změřenou teplotu.
Máme doma takový digitální zázrak z lékárny, má to tři čudlici a pořád mi to ukazuje, že mám 35,4, někdy 35,6... to jsem asi permanentně podchlazenej či co :-)
opravdu přesné měření teploty je v dutinách tedy konečník případně vagína nebo ústa. Tohle povrchové měření je bezkontaktní a tvoje skutečná teplota na povrchu těla odpovídá tomu co je naměřeno. Ne tomu jaká je teplota uvnitř tvého těla.
Osobně jsem spiše pro ty bezkontaktní měření, protože představa, že by měřili lidem teplotu v jednom z výše uvedených otvorů na veřejnosti mě docela děsí. Dovedš si představit jak by to bylo zdlouhavé? A že bys třeba přišel na řadu s měřením v ústech po někom komu ji stejným teploměrem měřili, no prostě ne v ústech? ;-)
Sdílená a demonstrovaná panika a její dokonalý marketing.
Každý to vidí, každý má neustále na očích, že je to něco vražedně nebezpečného. A pak můžeš protahovat nouzový stav a budou ti za to tleskat. Nakupovat bez výběrových řízení, nekontrolovaně "odklánět" prachy, měnit zákony k vlastnímu prospěchu, bez dlouhých debat.
Jde přeci o životy, a to je nejdůležitější.
Marketing dobrovolně a ochotně provozovaný každou hospodyňkou u šicího stroje, která tím získává pocit, že "něco proti tomu dělá"
To je rouška na tváři osamělého běžce...
Ty nám to tady těmi mrtvolami právě předvádíš.
Zabývej se živými ne mrtvými.
Třeba v tuto chvíli je smrtnost viru celosvětově 5,25.
Francii 7,85
Španělsko 9,39
Švédko 5,8
ČR 1,2
Můžeš pokračovat dál. Data zde:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Máš to marný... Jindra už je od suchých čísel a faktů přesunutý do bezpečnější oblasti politické agitky.
Lidé totiž panikaří ze dvou důvodů.
V první řadě jsou to obavy o zdraví své a svých blízkých.
Teprve v druhé řadě jsou to obavy z dopadů epidemie na ekonomiku a omezení osobní svobody.
Většina lidí, to tupé stádo, má priority poskládané tak, jak jsem to napsal.
Jindra, ten se obavám o zdraví nepokrytě vysmívá od samého počátku epidemie, ale současně se hroutí z představy, že by se měl uskromnit a chovat ohleduplně.
Je to holt výjimečný člověk, pohybující se na samém okraji Gaussovy křivky, s tím nic nenaděláme.
Nemyslím si, že obavy o osobní svobody a o ekonomiku jsou obavy z toho, že by se člověk měl uskromnit a chovat se ohleduplně.
Řekl bych, že ve snaze o další výstřel v nekonečném seriálu přestřelek Jindra vs Šíravník mícháš hrušky s jabkama.
Možná by bylo dobré vysvětlit, proč si to nemyslíš? Na Jindru to totiž sedí dokonale.
Ty svoje manipulace sem hrne už dlouho, a ve velkém. Mohl bych na něj alespoň občas reagovat? Prosííím, v tomhle tématu je to můj teprve cca sedmý příspěvek..
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/mame-rusit...
WHO "varovala Čínu" ...
Měla by je žalovat a požadovat reparace. Kdyby to byla první nákaza z toho jejich bordelu, tak neřeknu. Ale už tu byl SARS, H5N1 a další, včetně té španělské :o(
Když dokázali v tak tradiční společnosti prosadit jedno dítě, tohle by zvládli taky, pokud by chtěli.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/cina-peking...
Tak válečné reparace zásadně platí poražený stát tomu, kdo válku vyhrál. Zatím drtivě vyhrává vir, všichni ostatní jsou poražení a zrovna Čína je poražená nejméně, vzhledem k tomu, jak moc její zboží potřebujeme, bude nejspíš nekonec vítězem celé situace, takže proč by komukoliv měla platit? ;-)
Neviděl bych to tak černě. Čína doteď těžila z toho, že se k nim přesunul velký díl výroby z celého světa (včetně technologií, know-how). Budou chtít, aby to tak zůstalo. Kdyby z téhle krize vzešlo poučení, že na Čínu není spoleh, nebo se dokonce snaží s ostatníma vykejvat, část produkce by si výrobci stáhli domů, nebo přesunuli jinam a nemalá část Číňanů by se mohla vrátit k okopávání rejže. Zůstal by jim jen Alík s napodobeninama za tři dolary.
Máš pravdu, že Čína těžila z cizího know how, ale myslím, že doba, kdy Čína byla na EU+USA závislá zvolna končí. Stáhnout odtamtud výrobu zpět by nebylo jednoduché, know how jim zůstane, dávno tam nepracují jenom okopávači rýže, nejspíš by vesele dál vyráběli sami... to my dávno nejsme soběstační...
Ať vyrábějí, ale nebudou to mít komu prodávat.
Včera jsme tu probírali se zákazníkem zařízení, které měl původně rozjednané v Číně, touhle dobou ho měli upřesnit a objednat. "Spotřební" materiál k tomu už taky vytipovali u domácího výrobce.
Doufám, že to skutečně změní pohled na ně.
Dokud všechno budeme chtít jen všechno levné a zadarmo, tak se z čajná nebude stěhovat nic. Ale alespoň tu výrobu léků by teda přesunout mohli. Otázka je, kdy se zase nakazí nějakou chorobou z nějakého ani očištěného syrového živočicha a padne zas dovoz léků.
Myslím, že zatím je platily státy, které válku rozpoutaly. A tak by to mělo podle mě být.
Jak se říká, historii píšou vítězové... ;-)
Myslíš, že někoho přepadnu, zvítězim a napařim mu reparace, za to že se bránil?
Najdi, dík. Já našel na Wiki jen dva případy a v obou platil původní agresor.
https://www.youtube.com/watch?v=eY0gO65N69U
protože původní agresor prohrál. Ukaž mi jednu válku kde se o zisk z vyhrané války dělil vítěz s kýmkoliv. Války se vedou za účelem zisku. Je to podnikání jako každé druhé.
A nad podnikáním má někdo (stát) dohled. Nad válkami snad taky, ne?
ne vždycky ale většinou ano. Když vemu poslední války které jsou v horizontu deseti let tak i když to byly války vedené civilními subjekty tak souhlas státu nebo aspoň zájmy státu tam byl vždycky. Myslím to byl film o Karlu IV. který v Itálii při jedné takové válce vzal peníze od obou stran, nebojoval a v pravý čas se vyhrál k vítězné straně, byla to taková humorná narážka na spojence, které si koupíš. Mi spíše přijde nebezpečné to, že spoléháme na vojenskou pomoc v rámci NATO aniž bychom provedli požadovanou úlitbu USA ve výši 2% HDP.
Martin Balík, vedoucí lékař z Kliniky anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny VFN a 1. LF v Praze
https://dopice.sk/ofu
"Jsou již lékaři a sestry na vašem oddělení vytíženější než za běžného stavu?"
"Jak se to vezme. Prozatím máme stále ještě určitou rezervu, jelikož jsme teprve v očekávání toho skutečného nárazu těžkých případů. Více než přetížené oddělení mě tak v současné době nejvíce stresuje, že máme napříč republikou velké množství pacientů bez Covid-19, kteří potřebují lékařskou péči. Osobně mám strach, aby kvůli současné bublině kolem Covid-19 nedošlo u nich k zanedbání péče. Proto bych rád apeloval na kolegy z celé republiky, aby si zachovali zdravý úsudek a neopomíjeli i jiné diagnózy."
Pan doktor je velmi rozumný. Ano, nesmíme zapomínat na pacienty, kteří potřebují urgentní péči s jinými diagnozami než COVID. Pořád to říkám. Je jedno, na co konkrétně kdo z nás či našich blízkých trpí. Důležité je, aby se všem dostalo odpovídající péče.
Jsem ti vytahala z toho exceláku "absolutní měsíční údaje" z
https://www.czso.cz/csu/czso/oby_cr_m
data za poslední 4 roky.
U nás nemají asi moc význam, protože s 60ti nešťastníky za měsíc s grafem vůbec nehneme.
Zajímavé budou ty státy, co hlásí nejvíce obětí, Italie a Španělsko.
Jinak, když koukneme na ty francouzký data, taky má roční průběh úmrtnosti tvar mělkého U.
to V kétě se umírá prostě míň asi všude.
Tak Itálie má 60 milionů obyvatel, s nákazou jsou v čase o něco dál jak my. Ale ono to vypadá, že Taloši a Španělé jsou nějak citlivější na toho víra, to si budou muset přebrat odborníci. Mi pořád vyvstává před očima obrázek, na který jsem narazila ve spojitosti s reakcí na léky, a už jsem zahlídla taky teorie o souvislosti s očkováním na tuberu...
Argument, že my jich máme málo díky Prymulovi a rouškování, považuji za welmi slabý. Jednak se rouškujem asi jak při tom čůrání v bazénu a druhak se nám to rozlezlo v zařízeních, kde by ta disciplína přece jen měla už z podstaty věci být větší.
Tady je to, si pamatuju, že jsem to někde četla:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/promeny...
Teorie s tuberou je tady:
https://www.aazdravi.cz/sto-let-stara-vakcina...
"V kétě se umírá prostě míň asi všude."
Tos mi připomněl příhodu z mládí. Jsme jezdili na ranč kolem brněnské Centrálky a někdy se zastavili v hospodě "U mrtvoly" (ta už je dávno pryč). U vedlejšího stolu seděli čtyři staříci s futrálama na hudební nástroje a zaslechli jsme dobrou hlášku: "... až přijde sychravej podzim, tak si pěkně zahrajeme..."
Zní to jak kameňák :-D
To snad aji bylo v nějakým filmu. Ve vesničce? Tam hrají za tou zdí... Nevím. Kameňák jsem neviděla.
Ale "U mrtvoly" byl vždycky takovej šibeniční humor, co taky, dyť to bylo hned před hlavní bránou a koukals na ty květinový stánky s umělejma chryzantémama a se svíčkama. Dávat si tam tatranku se zonkou bylo takové neobvyklé, ale dalo se.
Zdá se, že naprosto unikátním experimentem prochází Bělorusko :-)
Že by se virus nakonec dal přechlastat?
V tomhle článku je vše pěkně shrnuto, napsal ho imunolog Svoboda a fyzioterapeut Kolář
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ohrozenym...
Ano, zní to logicky, ale v podstatě propaguje Anglický scénář, ze kterého i Anglie nakonec vycouvala. ;-)
Ale oni nejsou proočkovaní na tuberu... a můžou reagovat jinak...
Co má proočkovanost na tuberu společného s covidem?!?
A poprosím o zdroj o proočkovanosti na tuberu v Anglii.
Tlak medií a medii nabuzené veřejnosti neustojí skoro nikdo z politiků.
A nsbudit veřejnost k strachu je strašně jednoduché.
Mi to začíná připadat pro současnou věrchušku těžce ohrožující. Jesli se to v krátké době nesrovná k normálu, tak půjdou od válu. A jesli to ustojí, tak ty důsledky budou muset zalepit, tohle si lidi pamatujou.
Babišovi nevadí, když kavárna přijde o zdroje (naopak, to ho jenom potěší). Vyhraje ten, kdo získá hlasy robotů a důchodců.
Si netroufám vůbec předpovïdat, jsem odříznut od lidu tím, že mě zavřeli hospodu.
Podle vyjádření lidí na síti se mi zdá, že hodně lidí těm zločincům věří.
Ostatně to vidíš i tady. Lidé, u kterých by si čekal, že budou umět pracovat s čísly a údaji velmi intenzivně demonstrují opak, víra předbíhá rozum.
Teď jde o to, kdo je tím zločincem? :-)
Kamaráde, jedna věc byla svézt se na vlně, druhá věc je ustát ten bordel, co nastane. Sám víš, že tohle z ekonomického hlediska dobře dopadnout nemůže, teď jde jen o to, kdo to bude platit. Volby rozhodnou ti, kteří to zaplatí nejmíň.
Ano, bohužel.
Ono šlo to jeho hospodaření pomalu "cugrunt" už nějakou dobu. A teď pro to získal úžasné alibi...
Ty příští volby vyhraje.
A už jsem ti to jednou psala - průser je i v tom, že lidi jako ty, kteří to vidí, svůj odpor proti tomu splantají dohromady s rouškami apod., a tím pádem je nikdo nebere vážně ani tehdy, když náhodou pravdu mají.
Na budování atmosféry strachu a jeho udržování byly založené vítězné strategie stran jako Bureše, Pitomia a náčelníka Křivá Huba.
Mají s tím dobré zkušenosti a umí v tom plavat. Gulagoví dozorci už tradičně.
mi to připadá, že strachem se hraje na všech frontách. Zelení bijou na buben strach z klimatických změn. Kalousci a spol tlučou na buben strach z řeckého srabu. Miliony chvilek tlučou na buben strach z maďarského a polského vývoje. Zjednodušeně řečeno strach je silný argument pro každou stranu. Akorát Babiš na strach nehraje ten jede na vlně a zatím mu většina věří. I když racionální důvody jsou spíše proti než pro.
Anglický scénář by to byl, kdybychom už neseděli měsíc doma. Spíš bych řekl, že se zamysleli nad tím, jak by se mělo postupovat dál.
No jako na začátku byl u nás alespoň celkem zřejmý krátkodobý plán = chtěli šíření zásadně zbrzdit, což v okamžiku, kdy tu nebyly respirátory ani roušky, mělo určitou logiku.
Jenže potom jediná vize, kterou jsem v televizi zachytil byla "chytrá karanténa", což neni nic jiného než zefektivnit dohledávání kontaktů nakažených. Jediný přínos technologie asi bude historie pohybu, takže nakažený, co bude tvrdit, že už týden sedí doma, dostane otázku, co předevčírem dělal na moravě a najednou si třeba vzpomene, že se ještě stavoval u prarodičů...
Od té doby akorát dokola vydržte, buďte hodní a možná vám povolíme papírnictví, čas na uvolňování ještě nepřišel... takže do velikonoc, ještě dva týdny, ještě měsíc... no snad už v příštím roce... ? :-(
A aby toho nebylo málo, tchyně k nám chce přijet na Velikonoce, je jí 76 let a my vůbec nevíme, co s tím, už je dlouho sama doma.
Tak pro tebe je to tchýně, ty nemáš čeho želet, když nepřijede.
Jak si to vyříkají matka s dcerou...
No né, jak ji znám, do rizikové skupiny nepatří, podle mě má na svůj věk silný imunitní systém, my už se taky cítíme zdraví, tak proč ne.
Ale nevím, jestli spoléhat v týhle situaci na vlastní rozum, otestovaní nejsme, občas musíme mezi lidi, strávit Velikonoce od rána do večera v rouškách taky není nic moc, kdyby jí to skolilo, vyříkával bych si to já se ženou, prtoe žena je kategoricky proti :-)
Vem to pozitivně. Máš jedinečný důvod strávit Velikonoce ve své trucovně :o)))
Je to jednoduchý. Firmy buď vymyslej jak fungovat dál při nějakých rozumných bezpečnostních pravidlech, nebo ne.
Ty co to udělaj dobře, přežijou.
https://www.youtube.com/watch?v=t4eNBYa9q-g
Chytrá karanténa nemá žádný význam pokud to bude na dobrovolnosti a zvlášť když neustále mlží kdo všechno a jak bude mít přístup k datům a kdo to bude vyhodnocovat.
Smysl by to mělo pokud to bude zákonem a v provedení něco jako má Čína, ale to je v našich podmínkách těžko představitelné.
Potom co občas čtu názory mnohých lidí a registruju nálady téměř k linčování, tak snad jen blázen nebo úplný idealista by se veřejně přihlásil, že je infekční.
Hlavně že si každý zapne sledování gůglu.
To je asi mimo mé chápání - do luftu dobrovolně o sobě lidi pošlou neuvěřitelné množství dat a vůbec neřeší, že by je někdo mohl snadno získat a zneužít. Ale jakmile by měli dát souhlas k tomu, že se nějaká část z těch dat zpracuje ofiko za nějakým účelem, můžou se zbláznit a mají fůru keců o zneužití.
Nejde o to, že ta data dostane nějaký úřad. Problém, je že nejsou schopni zaručit, že se tyhle údaje nedostanou ven a mezi lidi.
Proč myslíš, že zatrhli aby starostové obcí věděli, že někdo v obci je infenkční. Na pardubicku byly dvě obce a děly se tam dost hrůzné věci. Pak to museli zarazit a dnes jsou údaje jen po okresech.
Teď, teď to Ken sepsal. Tady máš manuál:
https://koronavirus.mzcr.cz/manual-pro-obcany...
:-(
Hezké "Práva a povinnosti za nouzového stavu"
Mně to příjde jako klamavá reklama, protože o právech se píše jen v nadpise, jinak tam jsou jenom povinnosti a zákazy. ;-)
Jak to? Práva máš vypsaná hned na začátku v "Co mohu?" :-)
Pracovat, pokud máš platnou pracovní smlouvu není právo, ale povinnost! ;-)
Stejně tak ty ostatní body nevyznívají příliš jako právo, když se dají dovodit z jiné dříve uložené povinnosti - na nákup třeba musíš kvůli péči o své děti, nezbytné úřední záležitosti jsou zpravidla takové, kde je ze zákona tvoje povinnost se dostavit a něco nahlásit...
Jako právo tam vyznívá akorát účast na pohřbu (zatím kupodivu nemusí být vlastní)...
I ten pohyb v přírodě tam nabourali omezením "pouze na nezbytně nutnou dobu", jelikož lze vždycky říct, že nezbytně nutná doba člověka v přírodě je nula, na základě textu bych to jako právo ani nepočítal... :-)
Tím neříkám, že nemohlo být hůř, ale mají to blbě napsané. V jednom bodu mají první osobu "Můžu se účastnit pohřbů.", ostatní jen anonymní "Je možné se pohybovat...", což jako čtenář těžko můžu brát za své právo... ;-)
Pracovat je právo, nikoliv povinnost. Je přeci jen na tobě jestli budeš pracovat nebo ne. No a když se rozhodneš pracovat a zavážeš se smluvně, tak potom bys měl dodržet smlouvu, ale to už je zase něco jiného :-)
Na nákup také nemusíš, můžeš si na to sjednat a nechat si nákupy dovážet :-)
Zrovna tak můžeš cestovat v rámci za rodinou, v rámci výpomoci a dobrovolnictví, můžeš na procházky, individuálně sportovat atd. To všechno můžeš v rámci svého práva. Jinak těch občanských práv máš přece dost, některá jsou krapet omezená, ale mnohá vůbec.
Pracovat je právo, ano. Nicméně podepsáním pracovní smlouvy se z toho po dobu její platnosti stává povinnost a nouzový stav na tom nic nemění.
O procházkách ani možnosti sportovat se v tom dokumentu kupodivu nedočteš. Zmiňují tam jen pohyb v přírodě a ještě s omezením, které podle mě ani nemá nikde oporu... takže ano, práv nám zůstalo poměrně hodně, ale v tom dokumentu se o nich píše minimálně.
Nicméně budiš, něco tam je. Alespoň možnost chodit na pohřby je nepochybně právo, protože mě k tomu nikdo nenutí... akorát vlastnímu pohřbu se nejspíš nevyhnu. :-)
Ale na ten tě dovezou ať chceš nebo nechceš :-))
No kromě varianty, že si jako správný mafián uspořádáš předem pohřeb falešný. Tam záleží jen na tobě, zda půjdeš zkontrolovat pozůstalé, zda dostatečně truchlí... :-)
A pak ještě varianta, že se tělo nikdy nenajde... což lze asi těžko považovat za úspěch. :-)
No počkej, ani při podpisu pracovní smlouvy to není povinnost. Smlouvu přece uzavíráš dobrovolně a vše kolem práce je vlastně dobrovolné smluvní ujednání mezi tebou a zaměstnavatelem.
Ano, zavazuješ se v rámci pracovně-právního vztahu k určitým povinnostem, ale to přece nelze prezentovat tak, že máš "povinnost pracovat".
Než to stihne oznámit, bude všechno jinak.
Plukovník couvá, najednou ten virus není takovej vrah a vlastně ho máme chytit
https://echo24.cz/a/Sd9AE/prymula-zmenil-jsem...
Hezké, to jsem fakt zvědav, co nám zítra oznámí. Jestli je ale ten článek autentický, tak má u mě Prymula respekt, že nezavírá oči před realitou. Bál jsem se varianty, že chce držet všechno zavřené, dokud tu bude jediný nakažený...
Řekl bych, že pod ekonomickými a politickými tlaky mění názory.
Přece si nemyslíme, že to tady opravdu řídí on... ;-)
Nemám ambice zkoumat, kdo náš stát vlastně řídí... já chci jen v květnu závodit! :-)
Obávám se, že v tom případě nezbyde nic jiného než zorganizovat Tajný závod :-)
Ono "zavřít" má smysl jen na určitou dobu. Pozvolné otevírání má logiku a sám Prymula mluví o řízeném proměřování:
"Pokud nadále potrvá příznivý vývoj, dojde k jejich zmírnění a začne řízené promořování populace".
Předpokládám, pokud se covid někde rozeběhne nějak víc, tak už "přiškrtí" jen danou oblast.
Ono je to všechno jen theorie.
Postupně proměřovat může velký lobogo, protože ne to nejsou kapacity testů ani laborek.
Ono se to hezky vyhlašuje, zakazuje a nařizuje. Jak ti vojáčci nad mapou plánuje.
Ake pak se narazí na realitu.
Koótu 503 drží furt nepřítrl, a hůř,po křídlech k nám pronikla jeho pěchota a zezadu výsadek. Ubránit se nelze, ohromné ztráty byly zbytečné.
Budem se muset s nepřítelem nějak domluvit.
Generál, teda vlastně plukovník, s ostudou odchází, a aby toho nebylo málo, získá anticenu od presidenta.
Čestný vojáj by se na jeho místě zastřelil.
Pro dějiny oak zůstane symbolem toho, kdo svými ambicemi zničil hospodářstvï země na dlouhá léta.
A smutné je, že je asi pravda, že to vůbec neřídil on, jen kolem sebe trousil hloupé nápady.
Nikomu nedochází, že pouhých 72 mrtvejch "nad měsíční plán" dokázalo totálně rozhodit nejen zdravotnictví, ale celé hospodářství. Vůbec nechápu, jak to mohlo proběhnout v klidu v roce 2018, kdy v březnu zemřelo "nad míru obvyklou" dvatisíce! lidí (a podobně v lednu 2017). Přitom se píše, že nejčastěji umírají lidi v nemocnici....
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/nejcasteji...
To ty dvatisíce chřipkařů umřely doma?
Prostě čísla neodpovídají chování stáda. Někdo to vidí, jiní se tváří, jak kdyby tady probíhala epidemie s tisícama mrtvejch. Dovedeš si představit, jak to tady bude vypadat, jestli se opravdu něco přihodí?
Proč pouhých 72, nad tím ses nezamyslela?
Báro já s tebou souhlasím. Sčítání a odečítání mrtvých celkem k ničemu nevede. Teď je potřeba sčítat ty ekonomické ztráty, odečíst od nich to, co nesouvisí s COVIDEM, přičíst fakt, že státní rozpočet se propadal již před nákazou (a nemusel, stačilo v době růstu myslet na něco jiného, než na stoupající graf voličů), nenechat si vnutit alibi současné vlády, že za vše může nákaza a v příštích volbách podle toho volit.
Před volbama se něco slíbí a vše špatné bude rázem zapomenuto...
Taky předpokládám, že až odezní vášně z koronaviru a přestanou se sčítat mrtvoly, vrátí se vše do starých kolejí:-))
Obávám se, že z toho ještě dost vytěží. Že budou dnešní dění dávat patřičně na odiv a jejich elektorát jim to i s navijákem zbaští.
Ten úvod by snad i pobavil, kdyby to nebyla realita dnešních dnů.
"...Nedělní přehled online: Prezident v rozhovoru pro Blesk kritizoval EU a chválil Čínu, Prymulovi slíbil státní metál. Premiér odmítl odpovědnost za situaci v domovech seniorů. A ministr školství má plán, jak to bude dál s výukou..."
Tak už i Pink se pochlubila, že měla víram
Hele, každej, kdo v tomhle světě něco znamená, ho měl, či se o něj alespoň otřel. Tom Hanks, Gretka, Princ Charles, Boris...a teď ta Pink.
Prchal asi chrápe nebo co?
Andrej ho neměl?
Určitě ano, chytl ho od Kalouska.
Měl, a přesto makal.
Chuck Norris ho chytil taky, ale pustil ho.
Tak jsem v pravidelné půhodince děsení včera sledoval, jak mistři rozjíždějí tu "chytrou karanténu". Prej 50 zkontrolovali, vira ani jednoho zatím nedostilhli, ale co není může být.
Že to prý pomůže "rozpomenout" si tomu nakaženýmu, kde a kdy byl. Takže, s tvým souhlasem, budou šmírovat tvůj mobil a kreditku a pomůžou ti "rozpomenout se".
Takovou "rozpomínací" apku ale máme skoro všichni v mobilu. Jmenuje se to Google maps, a její funkce
"Moje časová osa". Stačí aktivovat, a rozpomenete se i s přesnými časy.
Když jse zapnutá GPS na telefonu, jede to téměř přesně, pokud ne, chytá se všeho co kde kolem vidí se signalem, a taky docela přesně zmapuje tvůj pohyb.
Má to tu nevýhodu (tedy pro plukovníka), že ta data má Google a ne Prymula.
Ale, pokud opravdu máte pocit, že by se mohlo hodit, aby se vědělo dost přesně, kde a kdy jste byli, aktivujte si to.
Já to mám puštěný už léta. Na obrázku je třeba vidět i ta karanténa, kdy jsem se nehnul z domu, kudy jsem jel z Německa a kde jsem stavěl a nakupoval, nebo, když jsem trajdal po Montpellieru, v které knajpě jsem se kdy stavěl.
Myslim si, že z pohybu mobilu a kreditky nevyčtou nic vic.
A to nejen 5 dní zpátky ale třeba i 5 let.
Jj, Google je určitě bezpečnější než Primula, to jsi mě teda rozesmál :-)
kde tohle píšu?
ať se taky zasměju :-)
Má to tu nevýhodu (tedy pro plukovníka), že ta data má Google a ne Prymula.
Tak se směj ale své hlouposti že poskytuješ dobrovolně svá data provalenému Googlu a né Primulovi.
Jo, pokud je něco technicky možné, tak se to i použije. Na hru na "souhlas" moc nevěřím.
Google moje data shormažďuje a má, ať s tím souhlasím nebo ne, a využívá je, čehož si můžeš snadno všimnout, třeba k cílené reklamě.
V cizině Google ví kde jsi, a nabízí ti lokální reklamu a jediný rozdíl v tom, že když si zapneš svoje trasování "Moje časová osa" tak data o svém pohybu vidíš jen ty, a ne jenom Google.
Šanci žádnou jinou nemáš. Ostatně, data o tvé kartě má Google taky, pokud tedy častěji platíš kartou, jen neví, jaké částky si platil, s bankama propojený není.
Tohle prolamuje Prymula, plukovník tři roky bez bezpečnostní prověrky zákonem požadované pro výkon jeho funkce.
Ten, kromě dat o tvém pohybu, komu a kdy si telefonoval nebo psal, bude vědět i vše o tvých bankovních transakcích.
K trasování viru by bohatě stačilo to trasování Google, které tam je a je zdarma.
Znovu si pust, co o tom říkají.
Oni říkají, že to má sloužit k "rozpomenutí" na to, kde a s kým si se setkal, čili předpokládá se interkace s vyšetřovaným. Ono to totiž jinak ani možné není, telefon ví, že si byl v obchoďáku a podle karty poznají, kolik si tam platil.
Koho si potkal a ským si mluvil se z toho sledování nedozvědí.
Chytrý karanténa, skoro jako všechno co plukovník bez prověrky zavedl, je jen jedna velká, drahá kulišárna.
Zapni si Moje časová osa v Google maps, a ušetříš státu dost peněz, kdyby tě náhodou trasovali, což jim samozřejmě v takovém případě nedovolíš.
To co jsi napsal ovšem nic nevypovídá o bezpečnosti tvých dat u google. Mně google sledovat nemůže ja mu to nedovolil. No apokud to dělá tajně je to na žalobu a to by si moc dovolit nemohli. Oželím všechny appky které se mně chtějí nasrat do kontaktů fotek a podobně. Kde by prosím tě google přišel na data k mé platební kartě?
Jestli si mu to dovolil Google moc nezajímá, nebuď naivní
K té platební kartě má data Chrome uložená.
Jak zaplatíš, dá ti možnost uložit data ke kartě. Musíš s tím formálně souhladit, ale to že nesouhlasíš,neznsmená, že je memá. Cokoliv je technicky možné, to použijí, nespoléhej na jakoukoliv etiku. Jen si to budou líp chránit, aby je někdo nemohl žalovat.
Při platbě kartou pak stačí zvolit uloženou kartu, zadat CVV, tím se autentikuje, a platíš. Většina transakcí je však jištěna 6 místným k9dem, který ti zašle banka smskou.
Vycházej z toho, že jskmile z vyhledávače kartou platíš,majitel vyhledávače ta data má.
Je to bezpečné, zdá se, i když machr na karty Brahma ti ukáže opak a vysbětlí rizika. Pak už je na tobě, jak s tím naložíš
Každopádně děkuji za upozornění. Zdá se, že moje opatrnost byla na místě a nadále budu obezřetná, na cestách mobila vypnu a budu se navigovat papírovou mapou, případně klasickou GPS. Nebudu nakupovat po netu, spár budu ve stanu a vařit na plynovém vařiči:-))
?
potřeba něco říci, a k věci nic nemáš, jako vždy
Opravdu nevidíš rozdíl v tom, co ty si nastavíš zcela dobrovolně na mobilu a v tom, že někdo chce oficiálně tvoje data sesbírat a zpracovat a ty mu k tomu dáš svůj souhlas?!?
Ano, zřejmě získají stejná data, jako ty zcela dobrovolně poskytuješ internetu, ale pro centrální zpracování to není možné bez tvého souhlasu.
Já třeba to gúgl šmírování zapnuté nemám, protože mi to vadilo. Ale v případě potřeby bych souhlas dala.
Nerozumím co píšeš.
Přečti si s čím souhladíš když instaluješ google.
Nemluvíš náhodou o Google Chrome?!?
Vrať se k šicímu stroji, nebo k receptům na bábovky.
Ach, ono je vlastně pondělí, jsi v zaměstnání, to si tě tu užijeme celý den :-)
Nemám kartu ani mobil, co já budu dělat,kdybych toho víra chytla....
Budeš se muset rozpomenout bez pomůcek:-))
Ty jsi bezvýznamné hovínko na dálnici, tebe si nikdo nevšimne i kdyby jsi měla 10 koron :-)
Navrhoval bych, když jdeš ven, odmotávat klubko. Podle toho tě psk najdou, nebo naopak, trefíš domu
Nebo můžeš sypat chlebové drobečky :o)))
https://infogram.com/vyzva-rektora-uk-tomase...
Tak si to přečtěte.
Když jsem to o těch číslech psal já, byl jsem za debila...
Tak tady máte rektora a lékaře....
(netuším jakou má vojenskou hodnost, jstli nějakou má :-))
Vojín v záloze, třeba. Záleží na tom?
A ano, dnes se jasně jeví, že je načase začít uvolňovat restrikce a opatření. Dle mého soudu, bylo správné na začátku přibrzdit, prozkoumat terén, zkonsolidovat situaci ve zdravotnictví, tu křivku zploštit, připravit se. A zdá se, že jsme připraveni, dokonce i na to, že můžeme přijímat pacienty z ciziny ve vážném stavu k nám do nemocnic.
Opozice si to uvědomuje, uvidíme, zda vládě schválí prodloužení nouzového stavu na měsíc nebo jen na čtrnáct dní.
A pokud nutně potřebuješ literární příměr: Je to jako, když jeden to pustí na kole terénem z kopce šusem a ještě se přikrčí nad řiditka, aby dosáhl větší rychlosti, kouká na tacháč... a pak si namele. Jiný před sjezdem lehce zpomalí, oskenuje si terén, najde nejlepší stopu a v konečném důsledku dosáhne stejné rychlosti bez namleté držky:-))
Pěkný. Když si to přečte příznivce současných opatření, zhruba 80% textu mu dává zapravdu...
Když si to přečte odpůrce, tak totéž...
V podstatě je tam to, co každý ví... Nějak řešit je to potřeba a bude to sakra drahý.
Samozřejmě neopomenuta hlavní mantra "chránit ohrožené", aniž by aspoň naznačil, jak...
Základní premisa ale je, že to časem chytneme všichni. Otázka kdy, né jestli. Abychom ještě kvůli přežití v důchodu nedělali zavčas spalničková párty.
Borec je chytrý jak rádio, bo nemocnice mají více lůžek než nemocničního personálu k nim. Podstav je zde tradiční.
Ve Štatlu mají třeba plán na "polní" nemocnici na Výstavišti BVV, ale nemají do toho personál, to jen tak. A v případě plošnější "kontrolované" pandemije po Prymulosvsku by chyběla lůžková péče o rakovinisty a jiné taky životně ohrožené pacienty.
A návrat dětí do škol? Celou dobu v jedné roušce? Bez svačiny a oběda? Nebo hradní varianta, každé ráno každé dítě test pro možnost sundání roušky k požití potravin uprostřed kolektivu? To dadatečné zásobníky pro desinfekce a ty desinfekce bude platit v těch školách kdo?
Beru to návrch začátku takové "kontrolované" pandemije, bo ta "inteligentní" karanténa vypadá zatím spíš na plácnutí do vody.
Rektor, protože je HLAVNĚ politik, má svá prohlášení a výzvy dobře prokonzultované a promyšlené.
Na druhou stranu, kdyby s takovým prohlášením přišel před třemi týdny, už by rektorem asi nebyl.
To jsem siohl dovolit já, tak nějak si číst a porovnávat ta čísla a ptát se, zda-li všichni ti mrtví jsou opravdu obětí viru, když celková úmrtnost nenarostla. Samozřejmě v zemi, kde nějaká úmrtnost, co by mohla hnout se ststistikou je, nikoliv u nás nebo v Německu.
Tak mi to nedalo, podíval jsem se, co jsi tady řešil zhruba před třemi týdny - mrdiální masáž!
:-D
https://www.nakole.cz/diskuse/28229-covid-5...
Já, narozdíl od vás, fakt nejsem vystaven vy neustálý mrdiální masáži, tak jerm si zachoval zdravý rozum a bepodlehl jsem panice
Ale chápu vás.
Vidím fo to dělá s dcerama, co jim media mymejvají mozek kokem dokola.
Možná, vy chyt4ejš8, byste měli vytáhnout hlavu z prdele a začít přemýšlet víc, než se bát.
Jak viru, tak represe
Tak manželka jednoho hocha z příbuzenstva dělá sestru v LDN a z těch roušek na ten čínský šmejd už má do masa rozedráno za ušima. A ta prdel lízačská pátá kolona děkuje do čajná za tu vlnu nákazu a mermomocí je chcou na tom ještě vydělat...
O respirátorech s vysokou účinností, brýlích, štítech a podobném vybavení se jasně říká, že jejich dlouhodobé nošení je zdraví poškozující, ale život zachraňující. Podívejte se na fotky lékařů z hlavních epidemmických center Itálie a Španělska. Obrovské do masa rozbolavělémodřiny po obličeji. Otlaky od stále nošené masky.
Buď to těsní, chrání a poškozuje, nebo je to pohodlné a dost na nic jako ty roušky.
A už si jdou po krku :-)
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus...
Bulváre :-) Ty jsi horší jak novináři :-)
Ten "hate"man asi není z ANO, že NE :-)