K založení tohoto tématu mne přivedlo setkání.
Naše cyklostezka Koleje z Hostašovic do Nového Jičína vede v Bludovicích souběžně v délce asi kilometr se silnicí.
Tak já jsem jel autem po silnici a vedle mne běžela nějaká holka neurčitého věku, protože v roušce věk ženy odhadovat nelze, ale z toho jak rychle v té roušce utíkala bylo vidět že je mladá. Stará baba by tak rychle utíkat nedokázala.
Na tom by nebylo vůbec nic divného, že tam někde po cyklostezce běží mladá, vytrénovaná holka. Divné bylo pouze to, že kromě těch aut, která jezdila vedle ní tam nebylo nikde ani živáčka. Jenom ona běžela sama v roušce.
Jistě, máme to od naší moudré vlády nařízeno, ale proč to někteří ovčané tak slepě ženou do extrémů těžko chápat. Náš národ už totálně zblbnul a to je jediné vysvětlení. Já neříkám, kdyby někdo šel kolem, no tak dobrá, nasadím si teda roušku, ale takhle nikde nikdo a ta holka běží v roušce. To proč jako? Vždyť je to i kontraproduktivní, ve výsledku škodlivé, v roušce se ty viry hromadí a dýcháme je pak pořád i když v zavirovaném prostředí už dávno nejsme. Vysvětlení hledám marně a tak se ptám vás, velmi moudrých Nákoláků.
Další postřeh. Potkával jsem cestou řadu aut. V autě roušku mít ani podle naší moudré vlády nemusíte. Nicméně jsem potkal několik řidičů, kteří ač jeli sami, na obličeji měli roušku. Tady chápu, důvodem může být zkomplikování identifikace řidiče při dopravním přestupku policajtům, ale v prázdném autě mít na nose roušku, to mi jinak hlava nebere. Snad že někdo chce být papežštější než papež anebo jak tak holka z cyklostezky demonstruje, že právě on je lepší a disciplinovanější, než jiný, málo disciplinovaný obyčejný ovčan. Že by taková soutěž v ovčanské kázni a osobní disciplíně? Snad možná.
Tak třeba v tom autě si umím představit, že na roušku, pokud je hodně jetá, nechce šofér po nastoupení sahat, a tou samou rukou potom na volant, řadící páku a spol., takže v ní dojede až dom, rovnou jí dá do karantény a jde si umýt ruce.
Já třeba na kole v obci, nebo když někoho potkám v lese, si taky dávám límec přes obličej, ani ne tak kvůli sobě, ale kvůli ostatní lidem, někteří jsou z toho fakt hotoví a já je nechci zbytečně děsit.
Jestli trénuje intenzivně, tak pro ni může být ta rouška i přínosem. Stížení přísunu vzduchu (obtížnější dýchání) je tréninková metoda. Jedni za tím jezdí vysoko do hor, jiní běhají v plynové masce. No a někdo na to využije třeba tu roušku. No a někdo jiný zase slyší trávu růst a z prosté neznalosti třeba vyvozuje ukvapené závěry a jiné zbytečně uráží.
Taky vídám pár řidičů s rouškou. Nikdy by mě ale nenapadlo vyvozovat tvoje závěry.
Ale když to rozebíráš, tak bych řekl, že si jí třeba zapomněli sundat (to se mi zrovna dneska stalo, když jsem párkrát vylejzal), nebo můžou jet ve vypůjčeném, nebo služebním vozem a nechtěj ho zavirovat. Nebo je to prostě baví a nosej jí i doma, jejich věc ne?
V Německu, které je důkladné a důsledné ve všem co provádí, roušky nenařídili.
Mají k tomu dobré důvody, a kdo je chce znát, nechť použije google.
U nás se stala rouška něčím, jako modlou. Hospodyňky se předhánějí, která jich spíchne víc, a udavači v telefonátech na policii, že viděli někoho bez.
Děsivá jsou i vystoupení hvězdiček v bedně, jako by snad o roušce divák ty fráze slyšel poprvé. Hele, roušku má i Krajčo, tak to si jí teda vezmu.
Vrcholem mentálního úpadku a kýče je notování, mírně slaboduché písničky plné špatných rýmů a barvotiskové pointy či tleskání z balkónů.
Stádní mentalita.
Stačí už jen: kdo nemá roušku, není Čech.
Aby bylo jasno.
V kontaktu s lidmi čistá rouška nemůže uškodit a zřejmě je žádoucí. Ale požadovat po někom, kdo jde po opačné straně chodníku, aby to měl furt na hubě, je hloupost a navíc, škodlivá.
Oslintaná rouška je nebezpečnější, než žádná.
Ale kdo neskáče, není Čech.
Hop, hop, hop.
Bych to asi nenapsal líp. Naprosto souhlasím. Bohužel nevlastním TV přijímač. A sám jezdím s respirátorem na bradě a když se k někomu blížím, tak cca. 10m. před ním si na nějaký čas nasadím. Protože potřebuji dýchat a né se dusit.... A to, že lidé denně sledující TV, se chovají jako ovečky vím už dávno. Jen oni ne.
Že se to s rouškami přehání, v tom s tebou souhlasím.
Ale tvoje "hop hop hop" mi přijde na pár facek.
Vysmíváš se lidem, kteří jsou prostě jen obyčejně vyděšení, ať už z viru, nebo z postihů, nebo z nějakého důvodu nemají dostatek informací, jako že třeba nesedí celý den u kompu protože někde zařezávaj, nebo ho vůbec nemají apod, každopádně se snaží chovat zodpovědně.
Já jsem rád, že to lidé přehání, je to lepší, než kdyby se na to vykašlali.
Dá se ušít rouška, se kterou se dá v tempu vyjet na kole kopec. Mám takovou. Ale nahoře je mokrá, uslintaná a hnusná. Nemámjí rád a rád se jí zbavím.
Dnes večer se mi podařilo v práci dodělat jednu etapu, na kterou všichni čekali a já se tam zasekl. V eufórii jsem vyrazil domů a šťastně si na kole pískal. Až asi po kilometru mi došlo, že mi to pěkně píská, protože nemám ten hadr. Musel jsem se vrátit a měl jsem útrum.
A teď rozumně.
Koho si na tom kole potkal na vzdálenost menší než 5 metrů?
Po dojetí na místo, sis oblíknul jednorázové mikroténové rukavice, roušku opatrně sejmul, vložil do mikroténového sáčku, sudnal ty rukavice a vložil rovněnž do mikroténového sáčku, sáček zavázal, a vhodil do kontejneru určeného pro biologický odpad
(pro tebe nejblížsí asi bude v Thomayerce), popřípadě okamžiitě spálil? Pak sis důkladně umyl ruce a mýdlem a posléze i obličej?
Pokud ne, tak tvé trápení v té roušce bylo totálně k prdu.
Ono by se asi těžko v nějakém obecném nařízení definovalo,v jaké vzdálenosti od sebe musejí lidé tu roušku používat.Ještě by tam musela být tabulka,kde by se podle směru a síly větru ta vzdálenost měnila.Je jednodušší prostě nařídit všichni a spolehnout se na to,že alespoň většina bez odmlouvání poslechne.S nějakými vzdálenostmi by to bylo stejné,jako to měnění časů nákupu pro důchodce,stejně tak,jako že prodejna musí mít nad 200m2.Jak takový obchod poznám?Co když má jen 190m2?Zase pobíhání s nějakými měřiči.Prostě čím komplikovanější systém se vymyslí,tím méně se bude dodržovat.
U nás to vyřešili podle zastavěné plochy. Žádné špekulování jak měřit rozlohu.
A Ty znáš zastavěnou plochu obchodů?Jinak bys ho musel stejně před vstupem dovnitř obejít zvenku s metrem.Nebo by vláda musela vydat další nařízení,že plocha obchodu musí být napsaná na dveřích.U lidí by pomohlo jedině laserové světýlko,které bychom měli na hlavě a které by kolem nás kreslilo kruh o požadovaném poloměru.Jen by přibyla hlášení na tísňovou linku,že někdo neoprávněně pronikl do něčího poloměru.To už je to jednodušší a levnější s těmi rouškami.
Zastavěnou plochu zná stavební odbor městského úřadu z historie stavebních povolení. Ten majáček na hlavě by se mi líbil. Dal bych si k němu zeleně blikající anténky :-D
Jdu po ulici,vidím obchod.Stojím před obchodem,váhám...Pak zavolám na stavební odbor,abych se ujistil,že mohu vstoupit?To je praktické!Jen než se dovím plochu obchodu,tak zapomenu,co jsem chtěl koupit.
U nás to vyhlásil úřad, kde to platí a kde ne. Netuším , co řešíš. Označené by ty obchody ale mohly být.
Co řešíš...Někdo bydlí ve Vidlákově s jednou samoobsluhou,někdo ve čtyřistatisícovém městě.Bohužel,nemohu znát rozlohy všech obchodů,ani kdyby to vyhlásili obecním rozhlasem,tak si to nebudu pamatovat.Chci jenom říct,že méně složité je někdy lepší.
Má otevřeno - nakoupim, nemá - nenakoupim. Proč to řešíš?
Když už ti jde o koronu, mělo by tě spíš zajímat, jestli má pokladní roušku, jsou k dispozici jednorázový rukavice a pečivo je zabalený.
A už sis zkoušel přečíst za upozornění a oznámení co mají na dveřích?
Možná by ti to pomohlo při tvém váhání a ušetřil bys za volání na stavební úřad.
Psals "rozumně", takže ten postup s likvidací by platil pro rukavice, nebo jednorázový respirátor. Na těch můžou být "cizí" viry zachyceny z venkovní strany/ve filtru. Proto to používají převážně ti, kteří přichází do kontaktu s nakaženými. A taky správně likvidují.
Jenže rouška tě zvenku neochraňuje, ale zachytává většinu svinstva, které bys vydechoval, vykašlával a jinak vychrchlával a šířil do okolí. A to je tvoje, takže už ti kontakt s ním moc neublíží. Strčíš do pytlíku a doma vypereš, nebo jinak vydezinfikuješ.
PS.
Ale stejně jsem přesvědčenej, že ty tohle všechno víš, tak blbej nejsi (i když jeden nikdy neví ...), jen prostě chceš prudit, mstít a posmívat se. V tom mi fakt věrně připomínáš "slunce naše nejjasnější" :o(
Ty vole, ty fakt máš asi taky nějakou psychózu...
Nemám důvod ani potřebu se komukoliv mstít, tím méně Brahmovi.
Jen mu nastavuji (a ostatním) zrcadlo.
Prostě jezdit na kole v roušce je pitomost, pokud zrovna nejsi ráfek na ráfek někde na Modřanské.
Přes ty z fabriky se blbě dejchá, tak jsou lepší ty látkové... tolik včera mektal někdo v té bedně.
No proto ty , přes které se "blbě dejchá" zachycují až 90 procent, a ty z hadru jen 50. No a když je mokrá tak vůbec.
Vir si lítá tedy jak se mu zamane, s jakousi restrikcí, rouška v podstatě slouží k tomu, abys na někoho neprskal a když sáhněš na madlo, so nesáhnul hned do huby.
V Německu, pokud jsem četl, se teď "odborníci" přou jestli ta rouška víc pomáhá, nebo víc škodí, právě tím následným nakládáním s případně infikovanou.
Prostě běhat po lese, ale i chodit po liduprázdném městě, opalovat se na lavičce, jezdit na kole, to všechno by člověk měl bez roušky.
Jenže u nás převládl Hamáčkův rouškový fašismus vyjádřený dpaniku vyvolávající debilní formulací.
"Někoho nakazíte a ten umře".
A tak se ti, kteří se chovají naprosto logicky a normálně stávají psanci.
Typické - já ke tvým "rozumným" zdůvodněním, ty k nošení roušek v lese, nebo obecně hodně daleko od lidí. Klidně si sem odpoledne zajeď, někam do lesa za Lotharův vrch, abys zkontroloval (a klidně nabonzoval), že cestou z práce lesem nemám hadr na hubě :o)
Hlavně že skáčeš "Hüpfen, hüpfen, hüpfen" ...
Už jsi zřejmě vážně psychycky přetížen.
Meleš pátý přes devátý.
Bez nějaké myšlenky, prostě jen s cílem "nasadit chobot".
Hezky si to užij na cestě v tom kopci, i v práci.
Si vždy vzpomenu na Medvěda, když pročítám ty diskuze, škoda, že tu nemůže diskutovat, vyrušili by se navzájem, fungoval podobně, byl hyperaktivní, chrlil hromadu rozsáhlých příspěvků plných polopravd a manipulací, bylo mu jedno, že se ztrapňuje, hlavně že je středem pozornosti, určuje náladu v diskuzi, čili nas.re spoustu lidí.
Ale vlastně je všechno jak má být, bylo by divný, kdyby se v diskuzi, která není moderována, nenašel alespoň jeden, který toho nechutně zneužívá, jsem se o tom bavil se synem a ten říkal, že v moderovaných diskuzích už by dávno skončil, buď by dostal ban od moderátora, nebo by se sám vybodoval, v některých diskuzích prý po určitém množství záporných bodů končíš.
Jen čistě technická - coby Vlastička, ale regulérně přiznaný Medvěd diskutovat může.
Jen blbněte...
Ale je vidět, že pořád ještě může být hůř.
Jindro nepřekrucuj význam Hamáčkova výroku - byl pronesen v jisté situaci!
Hamáček něco podobného pronesl v reakci na dotazy médií, když z něho chtěli dostat jaké restrikce bude vnitro používat vůči nenosičům! Odpověděl v tom duchu, že nechystají žádná opatření, že očekávají, že občané to - nočení roušek - pochopí, protože nechtějí někoho zabít přenesením viru.
To mělo svoji logiku a nezavánělo to fašismem, ani komunismem. Navíc to řekl v době před zpřísněním opatření.
já, v rámci duševní hygieny, Hámáčkovi projevy nesleduji ani nečtu.
A možná spousta lidí.
Ovšem tohle zazářilo v titulcích, v reportážích, prostě něco, co mu nikdo neodpáře, řekl to.
A je to blbost, v jakémkoliv kontextu pronesená.
Blesk, Špígl, AHA a spol.? :-)))
a Le Figaro, Le Monde a taky Midi Libre.
já jsem prostě primitiv, co čte jen titulky a navíc jen v tebou zmíněných periodikách
nervy v hajzlu?
bude hůř :-)
Francouzi píšou o Hamáčkově rouškovém fašismu a udávání na lavičce v parku?
Bavíš čím dál víc :o)))
Ty jseš takovej moudrej, jakou vojenskou hodnost měl vlastně ten Kadáfí? :-)
Už zase četl jen titulky?
U Hamáčka i to vyžaduje velké sebezapření :-)
Větší blbost už je jen číst titulky, v jakémkoliv kontextu pronesené. :-)
Jsou chvíle, kdy titulek vystihne podstatu sdělení naprosto dostatečně
https://domaci.ihned.cz/c1-66737750-po-dvaceti...
Proto mám do lesa pseudoroušku z kapesníku (pro remcaly) a v kapse v sáčku si vezu pěknou, ušitou na knoflíčky, kdyby bylo potřeba jít mezi lid či projet pár metrů dědinou. Ale stejně jsem prej nezodpovědnej sobec a měla bych solidárně (s kým vlastně?, s těma důchodcama v LDN?) sedět doma na prdeli.
A to je i odpověď na část titulní otázky: Ano existují rozumné důvody pro nošení zcela zbytečné roušky. Ovšem se slepou poslušností ovčana to nemá nic společného. To je zcela racionální opatření proti lidské blbosti, kterou nelze vymýtit a je potřeba s tím žít.
Sem objednal ty jednorázový, snad dorazí, než m3 skončí karanténa (už za 4). Vezmu jich pár s sebou na kolo, kdybych náhodou musel n3koho potkat.
Ale předpokládám, že v době, kdy pojedu, budou všichni práskači poctivě zakládat kopíráky, nebo kafrat na netu, takže budu v klidu.
Najdi ve skříni nějaké staré plátěné Soniny (malé, dámské). To je optimální rozměr a starší oprané jsou už téměř průhledné, při dejchání to ani nepoznáš. A dá se do toho smrkat, takže do kapsy jich pober několik a budeš mít luxus.
Kde jsi ty roušky objednával ? Nejeden z těch e-shopů je falešných, nebo je za tím jen nějaký reklamní švindl pro kliknutí na jejich stránky :-)
Mě to docela pobavilo.
Náš největší expert na všechno a v dnešní době si objedná roušky na netu :o)))
Ale říkala jsem si, že si počkám na pointu za ty 3 dny.
Holt si to profláknul...
nějakej eshop to byl, jestli mě okradlim budou dříve nebo později mít problém.
Koukám na to, jmenuje se to darky.cz, poslali mě potvrzovací mail, telefon, a prý jak to dodají přepravci, budu moci trasovat.
Není to taková suma, aby mě z toho bolela hlava.
Jinak, třeba Alza naprosto selhala, to co jsem měl dostat minulou neděli průběžně odkládají, teď mám termín pondělí. Zaplaceno, a naopak slušná částka, protože potřebuji mít doma slušný hardware. Chovají se sprostě.
Dotřetice, betonové tvárnice, objednané včera, zaplacené dnes, volal mě přepravce, kdy se mi to hodí, aby mi je sem hodil.
Dobré ráno, pane inženýr...
Alza neprodává roušky a respirátory již od února.
Pokud by si sledoval zprávy a nečetl jen titulky, tak bys věděl, že na internetu dnes roušky "prodávají" jen podvodníci.
Seznam již nahlášených podvodných e-shopů najdeš na ČOI.
U Alzy píše něco o hardware, to asi roušky nebudou.
Ne všichni musí být podvodníci, ale vyrojilo se toho dost. A tou praktikou potvrzovat i zboží, které nemohou dodat trpí mnoho i jinak seriózních e-shopů. V posledních letech jsem s tím bojoval co chvíli i u věcí na kolo. No a u roušek to teď graduje.
Je docela možné, že to dodají až Prymula odpíská poplach, ale jak říkám, nejde o takovou částku, aby mě to nějak trápilo.
Kdyby to klaplo, bylo by to fajn.
Alza mě nasrala těžce, protože od nich nakupujeme celkem dost, máme status nějaké té superkafky, takže se k nim dovolám trochu rychleji, ale to je celé.
Neschopnost nebo lži.
Prodávají, a nechají si zaplatit něco, co nemají skladem, a pak mlží.
Říkám, mají psáno skladem, k vyzvednutí v Holešovicích ihned. Dokonce jsem i PIN dostal. Voláme tam, pro sichr, že prý ta informace neplatí. No, proto volám, nechci někoho hnát do Holešovic, aby se dozvěděl, že mu to nedají. Ale že prý v neděli dovezou. Že mám objednávku vystornovat a udělat novou.
Vystornuji, udělám novou, tím pádem jim zbova platím aniž by mě ty prachy vrátili, protože banky a tak. V neděli od 8-20 Soňa v roušce u vrat vyhlíží Alzavoz, prd. V pondělé mail, že odkládají na neurčito.
Radši jsem se nekoukal, jestli mi tu první vystornovanou platbu už vrátili, zbytečně bych se nasral.
Snaha změnit dopravu naprosto marná.
Prý mám vystornovat a dát vyzvednutí osobně.
Jo, že bych jim jako půjčil potřetí?
Oni se vždycky chovali hnusně, ale to co předvádí teď je už fakt moc.
Kdybych neviděl ten rozdíl s těma stavebninama, řekl bych si, jo, mají problémy všichni.
Ono změnit ty parametry e-shopu z "k dodání ihned" na dodání "do týdne" nebo dvou fakt nevyžaduje velký zásah, a není k tomu potřeba přeprogamovávat systém.
Zboží může kejsnout v kamionech na hranicích, to by se dalo pochopit. Ale to stornování a další placení teda hlava nebere.
Právě to jsem mu říkal, jenomže on ten chudák na telefonu taky ví prd, ani řvát člověk na něj nemůže, když ví, že je v tom nevinně.
Na to mě dostali právě minulej pátek.
Pro zboží si nemůžete dojet, vystornujte, kupte znova a v neděli ho máte.
Pokud ho už tenkrát neměli na skladě, měli mě to říct. A v pondělí další trik, vystornujte, zaplaťte znova a přijeďte se, my nemůžeme v systému s tím nic dělat? Bohužel nám selhává doprava.
Jak nemůžou v systému nic dělat.
Chápu, že selhává doprava, nepřekvapuje mě to. Říkám, pošlu pro to, nechci změnu faktury, dopravu klidně nechte jak tam je zaplacená. Jen zařiďte, ať to zboží někdo vydá, když teda tvrdíte, že vydáváte.
Proč mám stornovat a znova platit?
Ono to nejsou srandovní částky, ale 70 litrů.....
Nejsou tak náhodou před krachem? V současné době by to nebylo vůbec divné. Tak nějak se chovají krachující firmy, že vytahají ze zákazníků prachy a potom po nich zbudou jenom dluhy a holé stěny. Bacha na to ať neděláš sponzora šmejdům.
U roušek a respirátorů je tenhle stav od ledna.
Je mi jasné, proč má zdravotnictví problémy, pokud dodávky zajišťují podobní experti, jako si ty.
V novinách psali že nejsou od ledna, tak nejsou, a kdo si myslí opak, je blb. :-)
No, alza ne, soudružko referentko, ale ten eshop, co jsem uvedl.
Teď jsem dostal dopis od PPL, že zakázku převzali a budou "v nejbližších dnech" doručovat. Samozřejmě, jako vždy u PPL je možnost trasování balíčku.
PPL jezdí i teď poměrně spolehlivě.
Takže, výsměch, není a nebyl na místě.
To víš, že ne, jsou prodejci co roušky prodává, mají několik druhů a dodají ti je do i do tří dnů.
Ne snad zrovna falešný, ale neseriozní, slibují okamžité doručení, což je v současných podmínkách nereálné - zboží není, a asi dlouho nebude, skladem.
Že ti to hledání podstaty trvalo čtyři hodiny, než jsi našel vhodný titulek až z 19.3., tedy 8 dní starý. Pobavil´s mně.
Já byl v té době na delší procházce a na závěr jsem si dal pivo u stánku Bernarda. Plzeň nebyla, ale lepší než to Popovické takypivo > to snad raději i Starobrno!
Kola jsou nachystaná na zítřek - buď Favorit, nebo e-kolo - podle nálady a počasí. :-)
A ještě k tématu:
my nejsme doktoři na sále a nepotřebujeme sterilní roušky, nám jde o to abychom neprskali na ostatní a ostatní přímo na nás. Na to ty bavlněné bohatě stačí.
Je to otázka primární ochrany a ohleduplnosti k okolí.
Pokud je suchá, tak těch 20 minut, brání ta hadrová tak z 50 procent tomu viru, pokud bys ho měl.
Po těch 20ti minutách už vůbec.
Navic, pokud je v ní naslintáno, a je to kontaminováno, a někde to položíš, otřes s tím něco, a někdo na to sáhne, je to jako bys na něj plivnul.
Tebe nechrání ten hadr ani trochu malinko.
To sis musel sundat roušku, než si se napil.
Průšvih jak hrom.
Jo, souhlas, popovické pivo se už zhruba čtvrtstoletí nedá pít, teda ne že ty sračky co so vyjmenoval, byly lepší. Oni změnili technologii výroby na kontinuální, a tím to zazdili.
Někteří tu pijí tankovou 11ku nebo to kvasnicové, v hospodě Kozlovna, ale já mám svůj hlavní stan Pod ledem, kde máme tankovou Plzeň. Až se to všechno přežene, dobij baterky a přijeď, je fakt luxusní, ta z toho tanku.
Nesundal, jen odhrnul na levé ucho a to v dostatečné vzdálenosti od ostatních. :-)
Plzeň je i moje značka a U dvou koček moje časté stanoviště a zásadně hladinka u čepu. Ty tanky jsou pro pivo balzám, krásně dojde a není rozkvedlané.
Nemám absolutně problém s útrobami, ale Kozel mě vždy překyselí žaludek, tak jsem si rejpnul. Jiná piva jsou tak dobrá na umývání nohou a ještě ti je natočí minimálně nadvakrát, a teplá - hrůza!
Ano, když jsi sám, tak roušku nepotřebuješ a také tě nemá kdo buzerovat, že jí nemáš. Takže není co řešit. V lese, daleko od lidí chodím bez roušky. Když v lese někoho náhodou míjím, nic nenasazuji, jen ho víc obejdu. Na kole jsem jí na prázdné stezce a silnici stahoval. Teď mám lepší model a už je to zbytečné.
Roušku nepoužívám v primárně infekčním prostředí, kde je třeba s ní nakládat tebou citovaným způsobem. Používám jí opakovaně v běžném prostředí a proto s ní také běžným způsobem nakládám. Prostě jí v ruce pod tekoucí vodou mýdlem přeperu, usuším a přežehlím.
Myslím si, že ač asi účinek těch roušek není veliký, tak to v našem marazmu pomáhá a je to jednodušší opatření než karanténa. Není to zázrak, ale je to lepší, než drátem do oka. Je ale třeba, aby se opravdu nosily v odůvodněných případech. To znamená to nakázat všem a vyžadovat to. Takže s nimi asi ještě nějaký čas vydržíme. I já v ní na tom kole budu nadále jezdit, i když je to nepříjemné a štve mne to.
Jo a panu plukovníku Prymulovi a jeho suitě jsem vděčný za jeho rázný postup s karanténou, poněvadž nás to snad zachrání od stavu který zažívá Itálie, Španělsko, New York a budou zažívat postupně i další.
Takže slunce v duši, nepodléhejte panice a škarohlídům. :)
1. dle všeho, nejsi schopen, a nikdo v tomto státě, ani kdekoliv jinde, pisoudit, jsi-li v infekčním prostředí, nebo ne..
2. Itálie a Španělsko jsou obětí svých zdravotních systémů
3. Roli plukovníka v řešení krize posoudíme v budoucnosti, doufám, že u soudu, v jeho případě, vojenského. :-)
Hm. Miliony ldí šaškují v pofidérních rouškách, polovina výroby stojí, ekonomika se propadá a to jediné, k čemu to všechno mělo být selhalo.
Prokazatelně máme nakažené staré nemocné lidi v zařízení pro ně určeném (a tudíž neměl být tak velký problém je ochránit) a de-facto to většina z nich zaplatí životem. Je jim kulový platný, že jezdíme v lese s rouškama. Většina z nás to dřív nebo později stejně prodělá a někteří si toho ani nevšimnou. Ale tam, kde bylo jasné, že je problém, kde bylo jasné, kde ty lidi jsou a dalo se něco dělat, tam se to posralo.
Ale ONO se to tam nepo.ralo.
Po.ral to vždycky jeden konkrétní jedinec.
Zkrátka buď budeme ohleduplní vzájemně vůči sobě a teď prostě dodržovat nějaká ustanovení nebo si prostě nevidíme dál než na špičku vlastního nosu a co je za ním je nám u zádele.
A o tom to všechno je...
Od začátku se mluví jen a pouze o zpomalení, rozhodně né o zastavení epidemie. Bohužel i do těch domovů důchodců se to časem dostane, úplně izolovat je nejde. Tak snad se brzy najde nějaký lék. Jde jen o čas.
Ovšem právě tito teď zaberou ty důležité přístroje, které se třeba nedostanou na někoho z terénu. Tito byli známí, v podstatě separovaní a bylo možno technicky učinit tak důsledná opatření, že by se to k nim nedostalo a mohli čekat, až bude třeba ta vakcína.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus...
Moc pěkný inteligentně napsaný článek. Dříve nebo později to nějak dostihne každého. Naší výhodou snad bude, že ti, kteří to budou potřebovat, najdou postel ve špitále, volný dýchač a doktora. Někdo se možná dočká i nějakého léku.
Tak jestli se nám to bude dostávat do LDN a podobných zařízení, tak těch postelí za chvílu nebude. Tam je celkem zichr, že je vytíží.
Ale jistě že bude. Donese to tam personál, který žije normální život. Pro svého tatínka 87 jsem také v současnosti největším nebezpečím já. Moc dobře to vím. Přesto je lepší o něj pečovat přímo, docházet k němu a tahat ho ven, než ho nechat propadnout depresi. Ta ho zabije rychleji než virus.
Dokud nebudou o LDN a domovy důchodců pečovat sterilní roboti, tak to tam personál bude občas donášet. Je to nevyhnutelné asi tak jako, že i ty proděláš nákazu covidem.
Ale prd.
Neolizuješ záchodová prkénka, netlačíš se v MHD, máš zažité hygienické návyky po léta před virem, a ještě máš u tatínka hadr přes hubu.
Není d7vod, abys n3co chytil ty a pak on.
Spíš abys mu eměl rozptýlit obavy a nenechal ho trápit se v depce. Když je duše churavá, tělu to taky nesvědčí
To je furt dokola to samé.
Mě by spíš zajímalo, jak se bude vyvíjet v nejbližší době reprodukční křivka.
Ještě před měsícem kdekdo hlásal, že je neodpovědné přivádět do "tehdejšího" nejistého a nebezpečného světa další mláďata.
No a v souvislosti s karanténou jdou zas hlasy o babyboomu.
Tak jsem docela zvědavej, jestli se bude vánoční nadílka konat, nebo nebude. Přece jenom ta dnešní antikoncepce umí snadno zmařit snahu přírody o omlazení populace...
Když jedeš na kole a trochu víc se do toho opíráš, tak dýcháš hodně z hluboka a chrchláš a prskáš a věř tomu, že to z tebe lítá na hodně metrů daleko a na všechny strany.
Rouška nebo šátek tohle prskání na metry daleko zastaví a všem kolem tebe to pomůže, mají jistotu, že si je nepoprskal. Za jízdy na kole ta bezpečná vzdálenost bude určitě alespoň na deset metrů, spíš ale víc.
Třeba měla roušku proto, aby ji nějaký aktivní blbec nenabonzoval. Jak je teď zvykem.
to není bonzování ale "socální kontrola" :-)
Zajímavé - kdo napíše, že nemusí jít o slepou občanskou poslušnost, dostane ranec mínusů.
Kdo skáče s Cyklopoutníkem hop, hop, hop je náležitě poplácán po ramenou. A třeba dostane k snídani i koblížek :o)))
Prosím tě neblázni! Tím, že jedu autem po městě v roušce, přece nic nedemonstruji, jen se mi jí nechce na tu chvíli sundavat a válet jí po palubce.
Co kdyby ses staral raději o sebe a neblábolil nesmysly?!
Já teda - co se týká těch nařízení - jsem poslušnej a disciplinovanej. I když s mým selským rozumem, který do těch nařízení a doporučení dávám.
Teď momentálně ale tápu: včera večer v jedný reklamě doporučovali, abychom se obrátili na svého dealera mercedesu - a já nevím, kdo je mým dealerem. Tady ani selský rozum nepomáhá...
Mě včera dorazilo tohle:
To je pěkně podané aj v animáku Wall (úklidový robůtek), kde se lidi nakonec vrátí na zem a budou budovat civilizaci. Začali úvahou nad zemědělstvím a kdeže je návod jak pěstovat pizzu :-D
:-)
Ale zaregistrovali jste, že v reklamách už jsou krávy hnědý a ne fialový? Já chodím jednou týdně na televizi a jsem si toho všimla. Fialový krávy už zrušili :-)
Dneska ty holky vykoupu.
Naprosto úžasný ženský, pořád drží hubu
ale chvilku je nehlídáš, a rozlezou se všude
https://photos.app.goo.gl/rwXpWZJ8M8MrMrJx7
v autě roušku nemám, venku jo na ulici, bohužel i v budově v práci, naštěstí jsem v kanceláři sama, tak bez roušky. na kole stále sundávám a nandávám šátek v lese a na poli a hlavně do kopce jedu bez. když se někdo blíží, raději si jej zase natáhnu. co mne tedy včera vůbec nepotěšilo, když Prymula řekl, že roušky budeme nosit nejméně do léta.
Primula o tom naštěstí nerozhoduje.
PrImula určitě ne:-))
Pan Prymula by se měl nechat přejmenovat na standardní gramatickou versi, když jeho rodině patrně nějaký hloupý matrikář někdy v 50 letech dokurvil jméno. Přece po H,CH,K,R,D,T,N píšeme Y. :D
Hele, bez hodnosti hodnosti nejmenovat.
Dycinky soudruh plukovník (bez bezpečnostní prověrky)
Myslím si, že opatření, které nejméně vadí, se bude rušit až úplně poslední.
Ušij si na kolo roušku z jedné vrstvy plátna, dostatečně dlouhou a do horního švu ventluj dlouhý drát přes celou délku roušky. Tím drátem vytvaruješ tu roušku okolo nosu a lící, aby to tamtudy nefoukalo a nemlžily se brýle. Lepší je uchycení kolem hlavy než za uši, poněvadž se to dá snadno stáhnout dolů za jízdy a opět nasadit. Budem jí nosit dlouho, tak se vyplatí ji optimalizovat.
Nesouhlasím Brahmo. nejzbytečnější opatření by se měla rušit coby první a nikoli poslední. Zbytečná opatření narušují občanovu úctu k zákonu a předpisům, to je společensky velice škodlivý jev. Lidi potom kašlou na všechno, obcházejí co jen mohou, žádný div, když se to stalo národním sportem tak specifickým pro naši českou společnost.
Ty jsi vystudoval hygienu, nebo jsi kovaný epidemiolog, že dokážeš posoudit význam celonárodního nošení roušek zejména v natěsnaných městských aglomeracích na šíření toho viru? Já to tedy posoudit nedokážu a tak jsem odkázán na mínění těch odborníků.
Tak vono bejt zdravej a v karanténě, vlastně není až tak k zahození :-)
Proboha co to piješ za žabí hněv?
Čéče to je šumivé céčko.
Ono to reaguje se světlem, nejdřív je to žlutý jako chcanky a na světle to postupně bledne, až jeto nakonec čirý.
Tvoje otázka je stejná, jako ptát se, proč jezdí (některá) auta po městě jen 50 km/h, když není na dohled nikdo s radarem. Prostě protože je to tak nařízeno!
S rouškami je to stejné. Nařízení je velmi stručné, všude mimo bydliště musíš mít zakrytý obličej. Žádné vyjímky neexistují. Jestli jo, tak mi je prosím najdi v oficiálním dokumentu.
Mně ten hadr neskutečně vadí, takže mám něco, co lze za roušku považovat jenom formálně a jakmile nikoho nevidím, sundávám... ale připadám si přitom jak kriminálník.
A zrovna s tím autem na to v televizi někdo (asi Ken) odpovídal, že rozhodně ano!
Já jsem svým založením optimista a tak doufám a věřím, že se do naší společnosti s uklidněním paniky jednou vrátí zdravý rozum.
Se zdravým rozumem nabude významu otázka společenské nebezpečnosti, která se teď v panikařící společnosti vytrácí.
Jiná společenská nebezpečnost překročení padesátky je tam kde daleko široko nikdo není, někde mimo intravilán barák žádný, pohyb chodců bezvýznamný, jen oblíbené místo městských hovínkářů k měření rychlosti a následného vybírání pokut.
Jiná společenská nebezpečnost je například před školou v době když děti chodí do školy, snad chápete ten rozdíl?
Podobné s rouškami. Jiná společenská nebezpečnost bez roušky na nějakém opuštěném chodníku anebo ulici kde nikdo nechodí, jiná například ve veřejném dopravním prostředku, kde je hlava na hlavě.
Panikařící společnost ze které vyprchal zdravý rozum rozlišit míru společenské nebezpečnosti nedokáže a tak doufám že panika nebude trvat věčně a rozum se zase jednou vrátí naší společnosti do normálu a koncentrace bláznů bude pomalu a jistě klesat.
Ono tak je to i s tím pobytem v přírodě.
Oficielně jen do háku a domů.
Tady má policie furt slabiny, bezrouškaře už má pod kontrolou :-)
Ale prd, na vycházku se může.
Ukaž, ide to máš písemně.
To jsou jen "výklady".
Přesně jak to píše Jrr, roušku máš mít na hubě furt, mimo domov, a z domu máš jen do práce, na nejnutnější nákupy, a domu.
Yo žádném trajdání ani slovo.
Změkčující výklady jako že roušku nemusíš mít někde, kde není nikdo jiný, mají oporu ve zdravém rozumu, nikoliv však v nařízení vlády.
Stejně tak vycházky.
Ty sis začal, ta nejdřív ukaž ty z jakého titulku si to vyčetl.
On přeci věděl, jak to je.
Přeci musel vědět podle jakého přikázání vybíhá jeho žena bez karantény s rouškou na krku do lesa. Musí vědět, podle čeho pojede do lesa až mu skončí karanténa.
Prudí, bo se nudí:-))
Jj, vidím že už neví, co by pro svoji zábavu vymyslel.
Ovšem ta Soni nekaranténa je podivná. Teda je jasné, že není, protože se nenahlásila. A proč by se nahlašovala, když to není povinné, že...
Nicméně mám v okolí dva obdobné případy. Tam se ale i manžel/ka nahlásili (protože jim to jaksi přišlo logické když žijí s někým v povinné karanténě) a šli do karantény rovněž.
Nevím, kde to máš písemně ty, ale já to našla pod písmenem h)
:-))
link pls :-)
Tady je to i s číslováním a označením odstavců:
https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne...
Takže slovy naší Velké Perly - Jindřich Pařík lže a stopro nemá ani koule na to, aby to přiznal.
Nemáš zakládat kopíráky?
Hele, doufám, že nechodíš sobecky v těch dvojkovejch respirátorech, jak si se tuhle chlubila. Tím, plukovník to říkal, pliveš na ostatní ty svoje jedy, a jsi okolí nebezpečný sobec :-)
Pobyt v přírodě je přímo vyjmenovanej ve vyjímkách:
https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne...
dík
Jen pro jistotu jsem to hledal a nezdá se, že by se od 18.3.2020 cokoliv změnilo, takže stručně píšeš píšeš nesmysly a blbneš lidem hlavu! Fujky!
Sb 106/2020
I. zakazuje s účinností od 19. března 2020 od 00:00 hod. všem osobám pohyb a pobyt na všech místech mimo bydliště, bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos, ústa) jako je respirátor, rouška, ústenka, šátek, šál nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének
V televizi sice říkají na veřejnosti, ale to je (bohužel) lež, počet osob v okolí ani indoor/outdoor nehraje roli. Jinde než v bydlišti si NIKDO roušku sundat nesmí... omluva pro sundání neexistuje (jídlo, zubař, modelka, potápěč, sprcha, spánek...) snad jen při dýchání z úst do úst je šance obhájit to krajní nouzí... ;-)
Je zajímavé, co s mnohými udělá , že je něco "nařízené".
Jenže bohužel, lidská ohleduplnost a logika u nás tak nějak nefunguje.
Mě by se třeba líbilo, pokud by lidi smysl roušek pochopili a třeba při chřipkové epidemii by jí různí frkači, kašlači a kýchalové v MHD nosili.
Ne, že musí. To rozhodně nemám na mysli.
Prostě jen tak z pohé ohleduplnosti vůči ostatním, aby neprskali bacily kolem sebe, když už jsou nastydlí a mermomocí musí do rachoty, protože ta by se bez nich zřejmě zhroutila.
Tak teď jsem zvědavá, zda za svůj rebelantský názor dostanu jen nůši mínusů nebo budu pranýřovaná a o Svatojakubské noci upálená :o)))
Tak si tak na té terase přemýšlím, za co tě vlastně v té krankkase platí.
Vždyť ty snad nemáš pauzu ani na sváču, imrvére někoho mentoruješ tady, nakole
A koho v tom příspěvku mentoruju?!?
A jako každý jiný, mám home office, takže zcela volná pracovní doba. Takže zaroluj.
Od 6ti od rána hodin každého, ještě nějaký dotaz?
Ale až ti zkončí pracovní doba, snad bude chvilku klidu
Tak vladimir má první třetinu výstavy za sebou.
Bez vernisáže, bez návštěvníků.
Měla to být taková malá oslava jeho 70tin.
Je to nefér, roušku měl v práci skoro pořád.
https://youtu.be/15VIBhP8d8Y
Tak si na něj vzpomeňte a připomeňte si, nebo objevte krásu co léta tvoří.
"Ohřejte si oko" zahřeje to i duši.
Kde to měl? Je to pěkné.
V sklářském museu v Novém Boru.
Zatím jsme domluveni, že místo zrušené vernisáže udělá derniéru, 24.5.
Teda jestli plukovník dovolí.
Možná, jestli to uvolní, ještě třeba bude šance výstavu navštívit.
Je to velká škoda, ono těch "žijících" legend československého skla už moc potkat nelze.
Opět si nezklamal.
Další téma, které musíš stůj co stůj využít ke své vlastní prezentaci, viď...
Ale trošku to šidíš. Tentokrát si zapomněl přidat vlastní foto.
Ale ne, jsi předpojatá. Ta výstava vypadá skvěle.
Ale proč info o ní v tomto tématu?!?
Není to škoda, aby tady zapadlo?!?
Proč myslíš, že se tady zakládá více témat současně a některé z nich mají dokonce tradiční názvy?
Jindra tak dlouho porušuje triviální pravidla této diskuze, až si na to většina diskutujících zvykla, bohužel včetně tebe, však ji znáš, tu povídačku o vařené žábě.
Tenhle Jindrův příspěvek sem prostě nepatří a vadí mi to stejně jako Radce, ta jeho neomalenost, klidně začne řešit svoje hubnutí v tématu, kde se řeší koronavirus, mortalita a podobné věci, je to nevkusné.
Nemyslím si, že v obecně plkacím tématu je zrovna tohle na škodu. To striktní dělení témat razí pouze Radka a je v tom osamocená. Ano, u technických témat je to vhodné, na tom se shodnem. Z tvého současného odporu trčí jen tvá nechuť k Jindrovi.
Brahmo, třídíš témata na technická a ostatní.
Ostatní parametry tě nezajímají. Ignoruješ celkovou závažnost situace, ve které umírají lidé a Jindra se přesto snaží zviditelnit za každou cenu.
Pominu tedy technická témata - zastáváš názor, že si každý může psát co se mu zachce a kdy se mu zachce.
Naše potkanky to dělají stejně, kadí a čůrají v okamžiku, kdy to na ně přijde.
S Radkou jsme napsali názor, že se Jindra zviditelňuje za nevhodných okolností, a máme na to právo.
Ale pozor, jeho příspěvky nikdo nesmazal.
Rád bych tě upozornil, že Jindra mi ve svém tématu "francouzský tisk" smazal příspěvek o tom, že pracuje v průměru tři hodiny denně.
A ty jsi ani nepípl, přestože jsem na to pro jistotu upozornil v tématu "Co mě vytočilo".
Chtěl bych vědět proč, protože Jindrovo téma odborné není.
Brahmo, vše nasvědčuje tomu, že je to naopak, než píšeš.
Moje nechuť k Jindrovi netrčí tak, jako ty v příspěvku, na který reaguji, trčíš v Jindrově řiti.
Jak se ti tenhle argument líbí, brouku?
Panečku, to je politik, nebojí se jít v čele a ukázat, že to nezabíjí, teda možná :-)
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/online...
Prchale?
Neměl by Andy tak něco chytit? Národ by truchlil a modlil se za svého zachránce, i Fendrych by napsal dojemný úvodník a Kalousek dal sloužit mši.
Panečku, Anglie šla vždycky svojí cestou.
Něco na tom je. Už i Greta oznámila prodělaný Covid-19.
Měl by sebrat odvahu a ukázat, že v tom jede se svými voliči. (nakonec, kdo to bude v jeho karanténě kontrolovat, že jo...)
Gréta naprosto selhala.
Čekal jsem, že když pouhým okem vidí CO2, že tak velkou bestii jako je virus nemůže přehlédnout.
Zklamala mě
Charles to má taky a uvidíš, že přežije. Bětka to nemá jednduché, v jejím věku. Ale pokud vydrží Charles, tak vydrží aji Bětka, ta mu žezlo nedá :-)
Malá naděje tu je, že sž to dostane i Prymula, že nám otevřou nejen všechny krámy ale i Pod ledem a hranice, a začneme odstraňovat škody, co tu ta vojensko-stbácká junta napáchala.
Respirátory 3kové řady nebude mít vláda když vítá letadlo se šrotem a hraničáři, co ja dálku měří teplotu, ale ti ohrožení senioři, a svět se začne zbavovat paniky a strachu.
To, že by se Italové místo navonění sprejem začali mejt nehrozí, to bude zápas na generace.
Taky asi čte jen titulky, Blesk a Sputnik...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/marne-volani...
O té hranici jsem to psal před týdnem, nebo ne?
Byla jsem zjistit situaci v reálu.
za 1. - nákrčník je hnus, za chvíli jdu šít roušku na kolo.
za 2. - pokud ta běžkyně měla roušku, která jí seděla a nevadila jí při běhání, pak se vůbec nedivím, že ji nestahovala. Murphyho zákony fungují, takže jakmile stáhneš roušku, objeví se někdo a zase jí natahuješ
za 3. - Šárka, i v odlehlých koutech, je docela frekventovná
za 4. - kde je xakru ten nejhlubší les, o kterém se píše v pohádkách!!!
Ale jinak bylo dneska nádherně a musím konstatovat, že roušky se nosí a nezdá se, že by s nimi měl někdo nějaký extra problém.
Cyklorouška ušita. Už je vyvařena, zítra testnu.
Měla jsi ji ušít víc optimistickou. Zvednout jí koutky do úsměvu. Takhle je to spíš Halloween ;-)
Nejdřív jsem si říkala, že bych si na ní ještě nakreslila široký úsměv, ale to by pak nemuselo přežít vyvářku, resp. těch 60°.
Ale ono je to fuk, hlavně že to splní svůj účel.
A jde to dobře stáhnout pod nos :o)))
Pod nos? To se přece mimo bydliště nesmí... ;-)
Pokud máš při jízdě brýle, tak je třeba pořádně tvarovat oblast kolem nosu a lící, aby těsnila.
Zase ten tvůj drátek :o)))
Dneska jsem neměla žádný problém s mlžením brýlí. Nebo možná jednou, dvakrát - když jsem jela do kopce.
A to jsem si nákrčník poctivě vytahovala až k okraji brýlí.
Jednu chvíli jsem se dokonce lekla, že jsem brýle ztratila a musela jsem se pohmatem ujistit, že mi sedí na nose :o)))
Ten můj drátek, pokud je dost dlouhý, tak je skvělý. Kdyby tomu tak nebylo, tak bych to tu tak nepropagoval. Samotného mne překvapilo, jak dobře to funguje. Funguje to i kolem nuly a zadýchaný na křižovatce.
Ale každý svého štěstí strůjcem. Udělej si to jak chceš. Je to tvoje rouška a tvoje brýle.
Jistě. Já ti také ten tvůj drátek neberu.
:-)
Si děláš srandu, ale co taková Účtenkovka ? :-))
Tu už odpískali.
Fakt ji stopli ? To v tom šumu úplně zaniklo :-)
Jo, zastavili a bude zsstavená ještě 3 měsíce po skončení mimiřádného stavu.
Teď jsem četl na jejich stránkách, že definitivně poslední slosování je 15.4.
Řekl bych, že docela ochotně se zbavili tohodle nechtěného dítěte. Bylo jim blbý přiznat chybu a stopnout to dřív, tenhle logický důvod se jim hodil :-)
Vtipné na tom bylo hlavně to, že ji zrušili v rámci úspor, přitom do poslední chvíle tvrdili, že vydělává.
:-)
Všichni nosí roušky možná taky proto, že je v tom jakási naděje, co umírá poslední, tak proč to chvíli nevydržet.
Ale jako pesimista, co by se měl radši zdržovat komentářů, si myslím, že lidi to nevydrží dlouho a masově jim hrábne. Rok bez společenských aktivit, nutnost roušek i v letním parnu nebo možná napořád, to se prostě zvrhne. Ve stylu - žijeme jen jednou, právě tady a na jinou planetu neutečem, tak proč si radši ještě neužít.
V práci nám dali roušky už třikrát a bylo i na výběr. Ta poslední je na kolo zatím nejlepší - tlustá a téměř neprodyšná, zato drží dobře tvar aerodynamického zobáku, nepřisává se na pusu a dá se, dýchat naplno - vzduch jde volně okolo ní. Takže splňuje, co má - je hlavně vidět.
Akorát musím teď bez brýlí - do a z práce se to dá s téměř zavřenýma očima vydržet. Zajímavé bude časem to opálení - negativ dřív normálního cyklovzhledu.
Ale jinak - za chvíli vyrážím do lesů na celý zbytek noci a počítám, že v tomto duchu se bude nést i celá letošní aktivita.
Je třeba pořádně vytvarovat oblast kolem nosu a lící, aby tudy nefoukalo. Pak se brýle nepotí. Svou poslední roušku už na kole nesundavám, je to zbytečné a nepohodlné. Brýle se už nepotí,a ni když zastavím.
Já myslím, že v noci to nebude potřebovat.
V noci nebylo potřeba brýle, ale s mokrým hadrem na nose jsem to vydržel schválně po celou dobu, pět a půl hodiny. Ani jsem ho už nevnímal. Jenom kvůli pití jsem ho odsunul na bradu - hlavně že to šlo i při jízdě.
Přitom jsem zjistil, že ta vůně teplého nočního vzduchu docela chybí, bez ní to není ono, smradlavý hadr ji nenahradí.
Vhodná teplota už místy byla, pohybovala se od 1 do 8,5 °C a ty změny byly někde hodně rychlé.
Loňské noviny, pro zamyšlení:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/chripka...
A co dělá ta chřipka letos?
Vše nechala tý koroně?
Dyť to tam píšou: Proočkováním se otevře okno pro další druhy. Tak se otevřelo okno Covidu a ty neočkovaný na chřipku posílaj domů s tím, že maj obyčejnou chřipku. Mladí se zdatní se na chřipku vesměs neočkují, ti přežijou všechno, jestli chřipku nebo covid, to máš fuk :-)
Teď mě napadá: nemůže být ta velká nebezpečnost covidu ve starších ročnících způsobena tím proočkováním na chřipku?
I samotná chřipka je rizikovější pro starší ročníky.
Covid je - velmi zjednodušeně řečeno - velmi silná chřipka.
Vakcína na chřipku tě chrání jen proti známým mutacím viru. Proti novým mutacím nechrání. Ani proti SARSu, jehož klonem je COVID.
Přečti si něco k očkování proti chřipce.
Nějak nechápu, že jsi k němu tak upnutá.
Očkování proti chřipce je očkování nepovinné, tudíž pouze na přání fyzické osoby.
Tudíž se očkuje pouze ten, kdo si o to řekne.
Vybrané skupiny (s vybranými zdrav. kompliakcemi) ho mají zadarmo, ostatní si ho musí uhradit.
Vakcína je max za 250, aplikace je cca 100 - 200 Kč.
Když nás přesvědčuješ, že COVID je neviňátko, tak operuješ tím, že na chřipku zemře u nás v průměru 2000 lidí ročně.
A pak sem práskneš link, kde se píše o 550 mrtvých za pět sezón.
Že by tohle vystudovaný inženýr nepobral?
Tak už se sakra rozhodni, jaká čísla budeš porovnávat. Porovnávat hrušky s jabkama je hezké, ale k výsledku to nevede.
Jsou různé zdroje.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/je-novy...
Tenhle tvrdí 2000, že jo. A tamten 500.
Asi podle toho, jestli je sezóna chřipky nebo ne.
Dobře znáš oba zdroje, jen potřebuješ exhibovat.
Tak si to užij.
550 za pět let. Řádově někde úplně za rohem, že, inženýre:-))
????
neumíš číst?
No to je skvělá zpráva:
"Česko zatím žádný potvrzený případ koronaviru nemá"
Ještě že tě tu máme, jinak bychom tu blbli d rouškama.
Jenom takový detail:
27. 1. 13:06
Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) chce cíleně vytipovávat pasažéry, kteří vykazují příznaky nákazy. Zakazovat přímé lety z Číny do Prahy nepovažuje za racionální. Pražské letiště už ale pro lety z Číny vyčlenilo dva speciální vchody, které se budou pravidelně dezinfikovat.
A další: z roku 2018
https://www.zdravotnickydenik.cz/2018/01...
Také tady ale byla Španělská chřipka, také "obyčejná" chřipka jenom nejméně s 50 miliony mrtvých za rok.
A teď si vem, že tenhle současnej vir je mnohonásobně nakažlivější, než běžný chřipkový. Pak víš, co můžeš čekat.
No, zařínám mít o tom pochybnosti, tedy měl jsem je popravdě vždycky.
A nejen já.
https://zahranicni.ihned.cz/c1-66741910...
No, ne že bych se nechal ohromit titulem "vědec" nebo tím Oxfordem , ostatně u nás jsme schopni udělat vědce z lobbistického plukovníka, ale ta čísla mi prostě nějak nehrají. Takže toto také beru s rezervou.
U nás je jisté, že prstíčkem šťourali, aby nějakou tu oběť koronaviru mohli připsat, ale jinde jsou ta čísla zdánlivě velká. Zdánlivě, protože neznáme čísla "normální".
Kdybychom je znali, pak bychom videli:
vloni v tomto týdnu zemřelo X osob
letos zemřelo X + K osob, přičemže to K je nárust o oběti viru.
nemám chuť to někde hledat, ale kdyby někdo měl takové zdroje, jistě by to bylo velmi poučné.
Další věc je ta "smrtnost" kterou se tu operuje, a Ivča mi vysvětlila tento, dosud běžně neužívaný pojem.
To je absolutní hausnumero, pokud skutečně neznáme počet nakažených, ale známe jen počet pozitivně testovaných. Pozitivně testovaná jsou ti, kteří většinou už nějaké příznaky měli, nebo s někým, kdo je měl, přišli do kontaktu. Ti, co prodělali, podle nich "bežné nachlazení", jako třeba můj tchán v půlce února, mohli prodělat chřipku způsobenou koronavirem a vyléčit se.
To pak těžce hodí vidle do čísel "smrtnosti".
Vlastně "smrtnost" je tak vyprefabrikovaný pojem bez vypovídající schopnosti, ale velmi účinný k šíření paniky, strachu a tím dává netušené možnosti schopným a a všehoschopným k realizaci astronomických zisků.
Ostatně během každé války někteří mimořádně zbohatli.
To je samozřejmě teoretická možnost, zvlášť když je nakažlivost tak velká, jenže jí bez masivního testování nezjistíš. Já taky doufám, že už to mám třeba za sebou :o)
V Británii na to z počátku sázeli a už mají taky opatření. Co Švédsko?
No, Švédi snad jediní odolávají.
Ono je to fakt těžko posoudit, protože nemáme dost skutečných dat a žurnalisté se chytají spíše extrémů, co jim dělají titulky a zisky, a to z obou stran. Jak strašení, tak naděje vkládané do zázračných léků.
K opatřením jsou všechny vlády donucené právě těmi veřejnými tlaky, mrtvých hrozivě přibývá (opravdu tak hrozivě?) a "životy jsou přednější než peníze", je třeba být "předběžně opatrní" a tak se přijímají "opatření".
Nicméně, přes veškerá ta "opatření" se virus šíří dál, a to trochu náhrává myšlence, že prostě už je ho mezi námi dost a možná i dlouho, a ždáná "opatření" nepomáhají (v Italii i Španělsku se nesmí z baráku už dlouho, přesto to jede furt dál).
Když někdo řekne, že by se možná mělo rozumně se zamyslet nad těmi mrtvými a jejich počty, a jsou-li ta opatření adekvátní hrozbě, začnou se vytahovat "dědeček s babičkou, o které nechceme přijít" a pak zase i v tom Švýcarsku nakonec byli přinuceni.....
Prostě hledejme to X
Počet mrtvých po jednotlivých týdnech letech předchozích a pátrejme po tom X + K dnes.
Z toho můžeme usoudit, jak moc se epidemie odlišuje od normálu, jak opravdu jsou velká ta čísla obětí.
Já takové informace nemám, jen ta čísla "obětí na milion obyvatel" a vlastná zkušenost z ČR, kde je evidentní, že jako oběti koronaviru evidují lidi, kteří by tak jako tak zemřeli na něco jiného a možná, ve stejné, okamžiku.
Byl bych strašně rád, kdyby se nepodlehlo panice, a celá tahle taškařice se stopla co nejdříve, nejpozději toho 11tého dubna.
Asi po sté: Opatření nemají za účel zastavit virus. Jde o to, aby ti nejvážněji nemocní neumírali pro přetečení kapacit zdravotnictví. Spousta jich zemře i při dobré péči stejně jako u běžných chřipek.
Ono je snadné tady říkat jak je to všechno k ničemu, ale zkus to jako premiér, ministr, šéf krizového štábu ... a vzít si na triko případné tisíce zemřelých jenom proto, že se sešli najednou a zahltili systém. Zvlášť když vidíš Itálii a Španělsko.
Jasně, ve Spartě by to neřešili, my máme už trochu jinou kulturu. Třeba v poli zranění vojáci mají jistotu, že se pro ně někdo vypraví i když oni už jsou vojensky nepoužitelní a zachránci riskují svůj život. Prostě to tak je, život má v naší kultuře absolutní přednost.
Opatření neměla vůbec žádný vliv na to, aby ti nejvážněji nemocní neumírali. Zatím neumírají na přeteční kapacit, ale umírají proto, že tato společnost nedokázala ochránit ty nejvíce ohrožené. Pustili jsme covida na takové, kterým ty dýchačáky s vysoku pravděpodobností ani nepomůžou (takže je celkem putna, kolik těch dýchačáků máme), přitom stačilo, aby se prioritně zajistily ochranné prostředky (a finance) pro zařízení, kde se ti ohrožení vyskytují.
Místo toho se dělají celoplošné manévry s méně rizikovou populací za cenu obrovských ekonomických ztrát.
Možná jde o to rozložit ty úmrtí rovnoměrněji v čase. Když ti každý den na Covid umře průměrně 10 lidí, je to smutné, ale lidi si na to rychle zvyknou, něco jako nehody na silnici, ale kdyby ti během měsíce umřelo 5000 lidí, byl by to nejen logistický problém ale hlavně skandál, který by vláda nemusela rozdýchat... to uznáš sama, že 7000 během dvou let působí lépe. ;-)
Až budem ve finále sčítat ty mrtvé, pak by bylo zajímavé zjistit, odkud byli. Mám obavu, že jich drtivá většina bude z těch LDN a domovů důchodců... :-(
A propo, tuší někdo kolik jich může v těch zařízeních být?
někde byly dvě čísla dvou typů, že asi 900 zařízení a přes 50000 důchodců v nich.
To je cca 200 kusů na milion. V Itálii mají k dnešku 151 mrtvejch na milion...
Takže jakmile se nám to dostalo do těch starobinců, máme se na co těšit.
Roušky v lese s tím ale nenadělají lautr vůbec nic. Ani to, že fakani seděj doma, místo ve škole, natož aby ti starší mazali do výroby a na pole kompenzovat nemocné pracovníky a pracovníky v karanténě..
Všechno je jinak, uf, to jsem si oddechla. To není 200 na milion, jsem dělila ěco úplně blbě. Teď jsem z toho tak zblblá, že to ani nespočítám :-)
Je nás 10 milionů a máme 50 tisíc lidí v zařízeních pro seniory. Spočítejte někdo, kolik těch seniorů v zařízeních připadá na jeden milion...
zhruba 5 000/1 000 000
Tams psal 50 tisíc, proč dělíš 5 tisíc?
Já jsem teď zářný příklad, jak mozek odmítá některé věci přijmout. Já to fakt nespočítám :-(
Tomu se mozek fakt brání.
Mi teď vychází 5 000 na milion. Je nás deset milionů, tak celkem 10 x 5 000 = 50 000... Panebože :-(
Aji kdyby tam měl Arnošt původně překlep a mělo být jen 5 000 v zařízeních pro seniory, tak je to 500 kusů na milion? Je nás deset milionů, tak celkem 10 x 500 = 5 000... Panebože :-(
Ne, já to fakt nespočítám, to takhle není možný. V Itálii mají k dnešnímu dni 151 mrtvejch na milion a nezvládají to, to musím počítat nějak špatně :-(
Zatím je tedy ochránit vůbec nedovedli, dokonce ani ve špitále....
A jak bys je chtěl ochránit? Ochranné pomůcky zřejmě zatím víceméně neměli a ani tak nemají 100% účinnost. O ty lidi se musí starat někdo, kdo pochopitelně chodí ven, takže je to jen otázka času...
Ty jejich ochrané pomůcky měli ti, co mě měřili přes okýnku teplotu na hranicích.....
Kdejakej kravín v době slintavky a kulhavky měl aspoň chloraminovou rohož před bránou a lidi se museli před odchodem umejvat a nesměli vynášet z areálu hadry.
Tady víme čtvrt roku, že se sem tahá zvenku virus, a nejou schopní udělat běžná protinákazová opatření v ohrožených objektech. Se měli raděj poptat u veterinářů, jak se to dělá...
A jak bys ty nejohroženější chtěla izolovat, i s personálem hermeticky oddělit od zbytku společnosti? A na jak dlouho, až do jejich přirozené smrti? Veškeré ochranné prostředky jen sníží pravděpodobnost přenosu, ale nikdy né na nulu, zvlášť v dlouhodobém horizontu. Když už to jednou Číňani vypustili, nezastavíš to.
Že MZ zatím nedodalo respirátory a místo toho doporučuje zákaz návštěv a mytí rukou, což oboje domovy důchodců provozují už od počátku března i bez ministerstva, to je samozřejmě průser vlády.
No Boris měl v plánu, že zestátní hotely a bude v nich izolovat seniory nad 70 let čtyři měsíce. Nějak asi nedomyslel, že totálně izolovaní senioři pomřou hlady, když budou totálně izolovaní.
A tak ta představa vzala za své.
Nemusí pomřít hlady. Stačí, že se bez kontaktu s dětmi utrápí. Trest za porušení zákonných pravidel je kriminál, jeho zostření je samotka. To je to co se tu starcům ordinuje. Pro zachování zdraví. K čemu jim to zdraví bude?
Dávám plus. I na mě doléhá ta "izolace" od dětí a od vnoučat. A navíc pracovní problémy. Ale chápu to.
A to jsem normálně mobilní, zatím nejsem senior, nejsem v domově důchodců, mám spousty možností se jinak zabavit a jsem s miláčky v denním mobilním kontaktu.
Mě mnohem víc trápí moje o generaci starší matka. Protože je, v tuto chvíli, za nepřekročitelnou hranicí.
A ano, máš pravdu. Selhání bylo v tom, že se na ty domovy důchodců vykašlali a nepořídili personálu aktivní ochranné prostředky. Normálně se tak totiž neděje.
Jo je to chyba. Stejná chyba, jaká se stala i jinde ve světě.
Kdyby jim ve Francii onemocnělo 13 lidí ve špitále, asi by to stálo ministra zdravotnictví post.
To všechno co píšeš, by platilo v okamžiku, kdyby ten virus skutečně byl tak vražedný.
Taky asi posté opakuji
On zřejmě tak vražedný není, a je ho mezi náma mnohem víc, než podle omezených možností testování jsme schopni zjistit, takže ta "smrtnost" zdaleka není taková, jakou nám předkládají.
Nemám sebemenší iluze o tom, že by si Babiš vzal na triko cokoliv, kdyby mu to prospělo.
Jenomže jemu teď prospívá ta panika, a nikým nekontrolovaný transfer peněz do Číny. Na "triko" si klidně vzal ta květinářství, protože z nich má nepatrné prachy, a doufám že i ty, přes veškerou zaujatost uznáš, že skutečně pro chod země nebylo nutné, aby se zrovna květinky prodávaly furt.
Itálii a Španělsko vidím, a protože Španělsko znám dost dobře, chápu, proč tam mají stráty řádově vyšší než všude jinde. Itálii neumím. Na druhou stranu, i ty výkazy mrtvých připsaných na vrub koronaviru ve Španělsku, bych se nebál klidně vydělit dvěma, až třema, protože Španělé....
(ostatně, ty naše oběti by s klidným svědomím šlo také podělit třema).
Průser státu je jinde.
Zavřeli hranice, nejlepšíma respirátorama vybavili ty, co z vlasti znovu dělají žalář.
A ouvej, včera 13 seniorů v Thomayerce, dneska 15 někde v domově důchodců na Vysočině, a strážníci nahánějí lidi bez roušek.
Takženezbývá než doufat, že to fakt takový vrahoun není, protože zatím normální chřipka vede. Možná i v té Itálii.
Googlil jsem kolik mrtvých je běžně v Itálii, ale nedokázal jsem se dostat na nějaké měsíční výkazy. Našel jsem jen tohle:
https://www.statista.com/statistics/568024...
Z toho vychází, že denně by mělo v Itálii umírat asi 29,32 lidí na milion
tahle statistika začíná 22.ledna, tedy máme to nějakých 65 dní, za tu dobu, by podle dat z roku 2018 v Italii mělo zemřít 1 905 lidí na milion obyvatel. Koronavirus si z toho vzal 151 lidí, tedy asi 8 procent. To není malé číslo ale stálo by zato to srovnat s běžnou chřipkou.
Ale zkoukni, jestli ty počty mám správně
jo tahle statistika
https://www.worldometers.info/coronavirus/...
samozřejmě to jsou všechno výpočty přes palec, průměry, které mě dávají nějaké řády a nastřelují do čísel, o kterých jinak nevím vůbec nic a nikdo, kdo ty čísla má k dispozici, se s náma nesnaží o ně podělit, dřív, než přijme ekonomicky likvidační opatření
"Zatím normální chřipka vede".
Hele už se rozhodni, jaká čísla budeš používat. Tuhle jsi přímo v tomto tématu dal link, že :
https://www.nakole.cz/diskuse/28255-existuji...
zavřít
SZU: "U infekce koronavirem je 30 až 40x vyšší pravděpodobnost úmrtí, než je tomu u běžné chřipky."
http://www.szu.cz/tema/prevence/chripka-versus...
Problém je, to velmi volné nakládání s daty.
Prostě hodí číslo do luftu 30x až 40x....
Kde sebrali ty data, když to publikovali 20.března.
Z Číny? Z Itálie?
Zatímco chřipku mapují už celkem dlouho, a s čísly pracují rovněž velmi volně, podle toho, hodlají-li tě přesvědčit, abys koupil vakcínu či nikoliv, tady u COVIDu je jasný nedostatek dat, nikdo nic pořádně neví, účet není uzavřen ani spočítán a
STÁTNÍ ZDRAVOTNÍ ÚSTAV hodí do placu nějaké číslo.
30x až 40x
Já ti nevím.
Mě prostě vychází v té Italii, že úmrtí na COVID dělají 8 procent bežných úmrtí, zatím.
Kolik lidí zemřelo na chřipku v Italii v uplynulých letech nevím, ale můžu zkusit ta čísla nagooglit, ale zase, vůbec nic nevím o jejich pravdivosti, jenom mohu dát zdroj a link.
Prdikovat cokoliv pro COVID je bohapusté šarlatánství, manipulace, nikoliv práce s daty.
"Prdikovat cokoliv pro COVID je bohapusté šarlatánství, manipulace, nikoliv práce s daty."
To je fajn, žes na to konečně přišel, když ti to tu všichni říkáme už asi tři týdny.
To jsem zvědavá, jak dlouho ti to vydrží, než znova začneš s prdikováním. :-)
Nemyslím si, že to říkáte 3 týdny, vy se 3 týdny plašíte :-)
Stále Státnímu Zdravotnímu Ústavu věřím víc, než Jindrovi s hodnotami "přes palec" ...
To tě ovšem nečeká nic pěkného, pak :-)
Což je logické. Jedná se o úplně nový patogen, který ještě před pár měsíci vůbec nikdo neznal. Mutace viru, jakých se děje běžně tisícovky, která ovšem v tomto případě měla "šanci" potkat se někde na wuchanském tržišti s vhodným nositelem - s člověkem. Kdyby tu šanci nedostala, zhyne a nic bychom o ní nevěděli. Jenže tentokrát dostala šanci. Tak to mezi viry chodí.
Normální sezónní chřipka je tu s námi spousty let. Dokonce tak dlouho, že hygienici mají algoritmy a dovedou s větším či menším úspěchem namíchat dopředu na příští sezónu vakcínu.
Kdyby byl někdo těm Indiánům kdysi řekl, že se mají bát neviditelných neštovic víc než viditelných zbraní, taky by houfně neumírali.
A ano, já jsem taky ještě před měsícem tvrdila, že se nás to moc nedotkne, a když, tak jen jako obyčejná chřipka. Jenže pak se situace změnila a jen bloud si toho nevšiml a furt mele tu svou.
Ukázalo se, že nějaký wuchanský ouřada to podcenil, že o tom náběhu nemáme přesné informace, že o viru toho moc nevíme a že Čína dnes patří do toho "globálního" světa.
A tak se to "rozprasilo" i tady a jinde. A tak se s tím pereme, jak umíme.
Jen blbec nemění názory, i když má přímo před sebou informace, které předtím neměl:-))
V té Itálii jde o počet mrtvých za den, a pak za bezprostředně další den...a tak dokola třeba celý měsíc.
Nechce se mi věřit, že by Itálie a Španělsko naschvál publikovali ta hrozivá čísla, ukazovali přeplněné nemocnice a celé to zoufalství jen proto, aby mystifikovali Jindru z Perly.
Že by Frantíci vypravovali ty jejich zdravotnické vlaky jen proto, aby všechny kolem vystrašili.
No, vypravili vlak pro 20 osob.
Jeden
Když to podáš tak, že "Frantíci vypravují vlaky", má to v sobě sobě silný manipulační náboj
No, prej je covid snad pětkrát míň nakažlivej jak spalničky...
Proto se na spalničky povinně plošně očkuje.
Za mě teda ne, jsem je měla a v mojí generaci byly celkem běžné, někdo dřív, někdo později, čím později, tím snad bylo hůř, ale žádný cavyky se s tím nedělaly, natož celostátní manévry.
Když jsem je měla, ani školu, ani třídu nedali do karantény. Jo žloutenka, to bylo něco jiného, tam karanténa byla.
Já je taky prodělala.
Co z toho mám vyvodit?
Za ten hattrick se moc omlouvám. Chtěla jsem říct, že kdyby nám do této epidemie vlítly ještě spalničky nebo záškrt či černý kašel, byli bychom v pěkné kaši.
Černý kašel tady už několik let opět je. Rizikový je ale hlavně pro dětskou populaci, která je proti němu očkovaná. U dospělých se projevuje jako velmi silný kašel a zjistí se jen testem.
U dětí je zase covid o mnoho méně rizikovým než u dospělých, takže u těch nebezpečí nehrozí. U dospělých je otázka, do jaké míry by to způsobilo komplikace.
Tak už to vím, to bude těma spalničkama...
A spálu a zarděnky si měla taky?
A plané neštovice?
:-)
Můžeš si to nastudovat.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2769980-v...
Na mě nemáte :-)
Já měla i ten černý kašel.
(Spalničky, zarděnky a plané neštovice pochopitelně taky, jako tenkrát každej.)
Já zase měl zápal plic, ale ten není infekční, ale za půl bodu by to mohlo být, ne?
Proti planým neštovicím se už očkovalo.
A já měla ještě spálu a zarděnky dokonce 2x, heč :o)))
To nic není, já měl dvakrát příušnice, což je prej taky pěkná rarita.
To si nemyslím. I moje děti ještě plané neštovice měly.
Moje děti stopro očkované byly. Už tehdy dostaly trojkombinaci "variola, varicella + černý kašel".
Proti černým neštovicím se očkovalo, naše generace měla tu jizvičku na rameni celá. Když očkovali děcka, měli to nějak vymakaný, a ta kulatá jizva se jim neudělala.
Nejdřív se snad zjišťovalo množství protilátek a kdo je neměl, dostal to pigáro do ramene.
V těch 80tých letech ještě nějaké očkování proběhlo - očkovala se trojkombinace.
Proti pravým neštovicím se už dneska neočkuje, jsou od roku 1980 celosvětově vymýcené.
Já jsem ale 59tej :-)
Aha, u nás se dělal nejdřív test.
Proti pravým neštovicím:-))
Tak teď kdo první chytne koronu, ten vítězí, jinak v tom bude chaos, hlavně protože nevíme, co je krutější, jestli pláňata, nebo příušnice.
U obou záleží spíš na věku, kdy je chytíš.
Příušnice u chlapů v dospělosti není žádná sranda.
Já těžce a úporně sbáším třeba jen rýmu.
Každá z jmenovaných chorob je pro mě prakticky smrtelná
Covida vyhrál Brahma - ten tvrdil, že ho prodělal už v prosinci :o)))
Dokaž mi, že jsem se mýlil. :D
To nemusím dokazovat - je to silně infekční onemocnění. Nakazil se někdo jiný, s kým si byl v kontaktu?!?
Nenakazil, že...
To už by byla opravdu neuvěřitelná náhoda.
Uznávám, je to silná argumentace, ale nikoliv důkaz. Ten musí platit zcela a úplně. Mohl bych se nechat testovat na protilátky, ale odevšud mne po právu vyženou. Ale jestli to chytnu, tak vyhráváš.
Tak hlavně neprozraď Jindrovi, že minimálně ty spalničky taky prodělal:-))
Já měl všechno a 3x, a k tomu ten zápal plic, heč
a taky zlomenou haksnu v gipsu
Pamatujete na to, jak bez pketacích jehlic by člověk to svědění snad nepřežil?
Kam se hrabe Covid
V tom případě by sis neměl nechat ujít ani toho covida!
Šel jsem mu vstříc:
březen 11, 16, 17.... ty nebezpečné země :-)
Jenomže mráz kopřivu nespálí
Loni tady bylo několik ohnisek spalniček.
Pokud by byl 5x nakažlivější než covid, pak je zvláštní, se to masově nerozšířilo.
Spalničky jsou hodně nakažlivé.
Dokonce i u nás, kde je velmi vysoká proočkovanost se objevují. Tedy objeví se, když kvůli odporu proti očkování klesna proočkovanost jen o malinko níž.
P.S. kombinace dvou epidemií, i kdyby jedna z nich postihovala převážně děti a druhá převážně seniory, by znamenala obrovský tlak na nemocniční lůžka.
Mě o spalničkách přednášku dělat nemusíš.
Mám na starosti očkování, takže vím dost. I to, co bych vůbec vědět nechtěla.
Mimochodem ta proočkovanost poklesla docela dost. Nejen díky odpůrců, ale i díky cizincům, kteří ve své zemi absolvovali jiná schémata očkování.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Index_naka%C5...
Soudružko referentko, (převzaté z diskuze, protože se mi to líbí)
možná jsi na to kápla! Nejsi tak blbá jak se tady často děláš. Pak jsou ti roušky vlastně k ničemu, tedy odhoď je a žij spokojeně život neposlušného ovčana. Ušetříš!
Ne, neexistují.
To to mně zaujalo
https://www.idnes.cz/technet/veda/italie...
Vezmu-li obec Nembo a podle ní udělám opatření pro Beroun, není to rozumné, ale grafy jsou to hezké
Dávám sem zážitky z dneška:
nejdříve ráno s Ane autem rychlý nákup v benešovském Kaufu: po nezbytném olízání prstů, abych navlíknul mikrotenové sáčky na ruce, zjištění, že ovoce + zelenina (v této době doporučované) je nekřesťansky drahé, naopak co mě potěšilo, že Kaufland pružně reaguje na situaci a ve slevové akci jsou všechny druhy hřbitovních svíček.
V deset hodin sólo na kolo: motal jsem se v oblasti podél Sázavy, Jevansko + chtěl jsem projet Voděradské bučiny. Všade na cestách (zákazy vjezdu nezákazy, to je jedno, na to se nehledí) desítky a desítky aut s pražskými SPZ, všade spousty lidí, bučinami jsem neprojel, to prostě nešlo, ta základní vrstevnicová cesta připomínala živou ulici. No a pokud jde o hospody: kiosek naproti hvězdonické šroubárně otevřený, točilo se pivo, u stolečků cca 40 lidí, cyklistů i pěšáků, stejně tak pod zlenickou hláskou. Já sice nevím, jestli ta rouška má až takový význam, nicméně ji - zřejmě jako tydýt - používám, ale když jsem viděl ty dva výčepy, tak si říkám k čemu to je. I sem uvažoval, že na ten kiosek zavolám poliše, nicméně pak jsem se na to vykašlal.
Včera obdobně hospoda u mostu přes Sázavu v Kamenném Přívozu: čepovalo se do plastu, ale lidi jeden vedle druhýho u stolečků před hospodou.
Mě to prostě se.e!
No, a to nejsi majitelem hospody :-)
Pak se nemůžeme divit, jestli nám zase vláda přitvrdí. Ještě, že zase bude pár dní hnusně. Jinak bych se fakt bála toho, že nám vycházky do parků a lesoparků zakážou.
Ale dobrá zpráva je, že je hospoda v Kameňáku opět otevřená.
Tak to já při nočním sólu jsem projel všechno, co jsem chtěl, potkal jsem celkem asi tři auta a kupodivu i dva cyklisty, oba ještě před desátou večer. Jinak krajina duchů.
Jen uprostřed lesů Drahanské vrchoviny, jak se plazím do kopce, vidím něco prosvítat a najednou se vedle cesty vynořila osamělá trampská chata, které jsem si dřív ani nevšiml a tentokrát to tam kolem ohně žilo. Těžko hádat, kdo byl pro koho větším překvapením, když jsem se tam zjevil se vším osvětlením a ani tu tepající house muziku jsem zrovna nevypnul, jak ji nechávám i v lese schválně trochu nahlas pro snížení pravděpodobnosti nechtěného setkání s lesním zvířecím obyvatelstvem.