Pro tuniče elektrokol:
https://www.auto.cz/francie-vs-upravena...
30 tisíc je dost i na ně, ale to se dalo celkem čekat že to dřív či později postupně přijde.
V Německu je to podobné, tedy netuším jaká je výše pokuty, ale před vypuknutím globální paniky se zhusta informovalo o kontrolách, které budou probíhat.
Nový motor Bosch CX měl možnost natůnění bloklou pro všechny známé nadrsňovací čipy, ovšem jejich výrobci to už zase obešli a tak snad tůnit lze i tenhle.
Navíc, jsou i takové, kde natůnění zkombinují se softwarem tak, že se to tváří jako aplikace pro telefon sledující charakteristiky motoru, což skutečně dělá, a pak taky telefonem zapneš nebo vypneš tůnění. Na to obyčená Cruchot v terénu nemá šanci přijít. Čili ochcávaná funguje, jako vždycky. Ale nejsou to levné hračky.
Požadavek "natůnit" tady v těch elektrosekcích čteme často, nejsem příznivcem. Když udržíš 25 celou cestu, dojedeš za den dost daleko i tak.
Nevím jak na kola, ale na některý kololoběžky už je firmware, kdy to valí jak z praku, ale stačí něco zmáčknout a přenastaví se to na legální limit. Populární v Dojčlandu.
To ta kola mají taky, ovládalo se to pomocí tlačítka WALK, které umožňuje snadnější tlačení kola, nebo jiným čudlem, u jiných displejů.
Jenomže ani Cruchot není tak blbej, aby si takové kombinace nenašel a nevyzkoušel, jestli je chip instalován nebo ne.
Proto to ovládání přesunuli do mobilů a tam už jsou možnosti zablokovat některé části nebo celek soft heslem, či všelijak přítomnost natůnění maskovat.
Tak k objevení čipu by museli lousknout motor, a to si nejsem jistej, jestli v terénu někdo bude dělat. Přítomnost čipu na nadrsnění je zakázána, ale přítomnost jiného, ci diagnostikuje už nikoliv, jako vždy, ti drzí jsou vždy o trochu rychlejší než policie.
To není o čipu, to je o nahrání softwaru. A těžko bude mít Cruchot s sebou technika, kterej bude zvládat veškerý firmwary na všechny elektrický hejblata. Krom toho, ty čínský kolobrndy se zpravidla bavěj jenom s "tím svým jediným" mobilem, kterej jsem, pane strážník, jak na potvoru nechal doma...
Kdyby naše strana a vláda byla co k čemu, jakože není, viz virus, tak usnadní legalizaci. Typu máš odblokovaný elektrokolo, ok, tak tadyhle si kup povinný ručení jako na fichtla, tohle si nalep na rám kola a bez přilby na to nesmíš.
Ale předpokládám, že maj spoustu dobrých důvodů, proč to nejde. Protože tady je vždycky spousta dobrých důvodů, proč něco nejde...
Myslím si, že v schopnostech nějaké nařízení vochcat, koukáme Frantíkům smutně na záda.
Jen fakt, že kolem jsou ukáznění skopčáci, nám dává pocit, že jsme v tom nějak mimořádní.
Myslíš, že je pro frantíky problém tu kolobrndu zapečetit, zabavit a podrobit technické expertize?
Vzpomínam si, že právě ve Francii - už nevím kterému českému fotbalistovi - sešrotovali tuším Ferrari, když špatně zaparkoval. Asi mají větší pravomoci!
Ne, to byl Baroš a jel na 130ce dvoustovkou.
Myslím si, že by to řešili, jen kdyby mu naměřili náhodou někde padesátku nebo kdyby měl nehodu.
Totéž u cyklisty.
Jakože by udělali na stezce zátaras a začli zkoumat jestli nemá někdo natůněno, to asi nehrozí.
No a pak mu stroj rozlousknou a kecy o zapomenutém founu nezaberou
Pro to,aby někomu něco zabavili a odvezli to do nějaké laboratoře prozkoumat,by museli mít nějaký důvod.Takže asi stále zůstává jen varianta,že vás chytí,jak frčíte do kopce šedesátkou bez šlapání,nebo odrážení.Pak by ten důvod ke zkoumání měli.
Tipnul bych si, že půjde především o postihy úpravcům na kšeft a majitelů upravených elektrohybů se to bude týkat jen při řešení velkého maléru, kdy to dostane do ruky znalec a pak se mj.zhojí i pojišťovny.
naprosto souhlasím, ti drzí jsou vždy nebo trochu rychlejší než policie.