Termín: 01.05.2020
Místo: Hodonín, Česká města
Ahoj nákoláci, touto cestou chci podpořit akci "Do práce na kole". Myslím, že smysl má i když většině z nás je jízda na kole do práce, nebo kamkoliv jinam zcela přirozená. Nutí mě to vybrat obec, tak vybírám Hodonín, ale jedná se o různá města. Zde je odkaz: https://auto-mat.cz/projekt/dopracenakole
V Číně jezdila většina do práce na kole, a ejhle jak dopadli!
Myslíš, že to chytli od kola? :-O
Mám pocit, že v Číně, stejně jako ve Vietnamu jezdí už všichni na mopedech a motorkách.
jen ty furt archaicky šlapeš, EU sází na elektromobilitu :-)
Nechtěl jsem psát o evropských a českých motorkářích. :D
Včera jsem si byla v jednom šourumu vyzvednout balíček a nestíhala jsem čumět. Hafo celoodružených elektrokol s traktorama jak na motokros... Se mi vybavily stáda timťonů, stadiónů a různejch jawet, co na nich kdysi drandili po záhumenkách mladí kluci. Jestli to všechno vyrazí v létě do terénu, aby ses bál jít na výlet. Ale ono to nejspíš skončí někde ve sklepě, hned jak se na tom něco posere... Nebo to tam prostě stojí jako výstavka, beztak mi spousta těch cyklošopů přijde jak prádelna na peníze, nikdy tam není ani noha, která by si ty kola za desetitisíce kupovala. Natož aby tam u toho byl nějaký plac, na kterým by si to ty zástupy zájemců testovaly a kvalifikovaně vybíraly velikost rámu, šířku sedla, jak sedí přilba, ladily posaz...
Byla ses někdy podívat u prodejců aut nebo motorek?
Taky plno vystavených aut a žádné fronty ani davy zájemců. Prostě občas někdo nějaký kousek koupí a to jim celkem stačí.
Zájem je, elektrik se prodává docela dost, jezdí jich stále víc.
jestli budu muset zajišťovat chod našeho odboru, podatelna, spisovna, podpora uživatelů, na kole jezdit začnu asi hned. zatím trvá stav z loňska, kdy jsme nesměli s kolem do budovy a nikde se místo na parkování nenašlo.
Teď je skvělá chvíle pro útok. Kolo je proti MHD podstatně méně nebezpečné na nakažení se. Jen ráno bývá zima, chce to se obléci.
no právě, do čtvrtka by to snad šlo, v dešti se mi nikdy nechce. teď řešíme vzdálené připojení a kdo tady bude muset být :-)
I v tom dešti bývá alespoň 1/2 hodinová díra, kdy se dá projet. V době globálního oteplování tolik neprší.
dneska paráda, kdyby nebylo toho všeho kolem, bylo by to úžasné ráno jak stvořené pro jízdu na kole. žádná auta, žádní lidi, psi, kočárky, jen občas nějaký zachumlaný běžec nebo cyklista. ovšem dnes ráno vymizelo zdravení, jen dva naznačili
Ano, ti zachumlaní cyklisté nezdraví, nechápu proč, až doteď každý alespoň pokynul hlavou. Jsou to jiní cyklisté?
Zavřeli mi Nádražní, ale díky málo autům jezdím v klidu po pravém břehu Vltavy. Vlastně to ani nevadí.
nezdraví, protože se vyhýbají styku
Dneska odpoledne to bylo docela ftipný. Po lese chodily různé rodinky a dvojice, bez roušek a jak jsem se začala na kole blížit, tak se honem odvracely a hledaly kolem krku šálu na zakrytí pusy a nosu :o)))
Já to ještě dneska dala bez roušky. Teda s rouškou v kapse :o)))
Ne ne, já to dnes večer zkusil domů s profi respirátorem stupně 1 s výdechovým ventilem. I do kopce na Petra Rezka v Praze pod Nuselákem to šlo bez problémů udýchat, ale nahoru jsem přijel s akváriem v tom náhubku. Všechna radost byla pryč, zbyly jen zaťaté zuby a touha už to strhnout. Ti zakuklenci jsou tak nasraní, že je nějací jiní cyklisté nezajímají. Je třeba vyvinout sportovní prodyšnější roušku.
Docela by mě zajímalo, jak v tom dělňasové, co to musí nosit v práci, vydrží celý den.
Nevydržim-e v roušce celou směnu... Většinou si ji vezmem kdyz jdeme z oracoviště. Já s kolegou co děláme nejbliže k sobě jsme spolu domluvení a roušky sundáme. A na piti a jidlo se stejně musi sundat....
Na kole do práce jezdim v nákrčníku... Za městem to sdtahnu. Koho bych na kole nakazil auta? Cyklo tu nemámne...
Já se včera na cestující široce usmívala.
Uši si roušku ze silonové síťky proti hmyzu, to bude prodyšné dost. :-)
Tak to si rovnou může na nos natlačit pletivo - bude krásně kopírovat rysy obličeje a určitě bude i držet :o)))
To by bylo moc okatý. Když si koupí tu zelenou síť, tak si nikdo ani nevšimne, že je to samá díra :-)
A to se ještě objeví jedna nepříjemná věc v souvislosti s rouškami,totiž zamlžování brýlí.Co je mi platné,že se nenakazím koronavirem,když na křižovatce naslepo napochoduji pod auto?Já jsem právě po vyzkoušení různých materiálů vyrobil roušku na kolo,skrze kterou se dá dýchat.Nehodlám jezdit do města,ani se s nikým potkávat,chci jí na cesty opačným směrem,z města pryč do lesa.Babišovo nařízení o zakrytí nosu a úst splním a zároveň se neudusím.Lepší varianta než tato mně zatím nenapadla.
Včera večer jsem ušil vlastní sportovní roušku. Je to z jedné vrstvy bavlny, z vyleženého prostěradla. Plocha je souvislá, ale tenká. Udělal jsem to na dvě gumičky kolem hlavy. Kolem nosu jsem do lemu zaentloval roztaženou dopisní sponku potaženou nějakou umělou hmotou, abych to mohl dobře tvarovat kolem nosu a nefoukal mi tudy výdech tolik na brýle. Dnes ráno jsem s tím vyjel a je to podstatně lepší než včerejší respirátor. Zejména, než to zvlhne a ztratí částečně průdušnost. Vřele doporučuji na kolo vlastní průdušnější roušky. Jde to s nimi podstatně lépe.
To pocení brýlí se hodně omezí tím tvarovacím drátem kolem nosu. A pak jakmile se kolo rozjede, tak jsou ty brýle dostatečně ofukované.
Mám další poznatky o cyklistické roušce. Chce to vozit minimálně dvě. Jednu tam a druhou nazpátek. I když se dá uschnout, tak je hnus ten proslintaný hadr si dávat znovu na obličej.
Roušku udělejte na dvě gumičky za hlavou. Když vás začne štvát, tak se musí dát snadno stáhnout a opět natáhnout. Zavazovací nejde, gumy za uši ohýbají ty uši.
Profi respirátor jsem vymáchal v saponátu se savem, vypláchl a odstředil. Vypadá dobře.
A jak voní?!? :o)))
Na roušky našívám buď dvě gumičky křížem nebo nahoru gumičku a dole šňůrky. Obojí pohodlné a dá se snadno stáhnout/vytáhnout.
Máchal jsem to, ale když jsem to vytáhl z pračky (odstředění) tak to bylo cítit. Snad to vyvane. Ale s jarní alergickou rýmou ten čich není dominantní smysl.
Ty si teda fajnšmekr :o)))
Já jsem si na dezinfekci namíchala francovku + 60% líh + trochu peroxidu. Mám to v rozprašovači a respirátor s tím po použití dezinfikuju.
Ale je fakt, že já respirátor používám jen a pouze do obchodu, jinak nosím roušku a tu vyvařuju.
Ráno to ještě smrdělo. Nechal jsem respirátor doma. Jestli do večera nevysmrádne, tak ho znova vymáchám. To Savo asi není úplně to pravé. Respirátor vypadá dobře, ale je nepoužitelný. No na kolo je stejně lepší ta moje rouška. Hlavně se dá snadno stáhnout, když jedu někde, kde nejsou lidé. Alespoň po cestě trochu vyschne.
To nemusí být jarem, jedna ze známek nákazy je prý ztráta čichu :-)
Je to možné, ale já jsem prokázaný alergik a letos po zintenzivnění léčby se mi ten čich trochu navrátil. Tímhle mne nepostrašíš. No a také kdybych onemocněl teď, tak by pro mne ještě měli i tu postel a dýchač. Až to doběhne k vám na dědinu, tak už budou mít jen ty truhly a to ještě v lepším případě.
Nechal jsem to na šňúře. Večer už to bylo docela snesitelné, zítra to bude dobré. Problém toho respirátoru je v tom, že ta látka uvnitř má obrovský povrch a tudíž chytá každý zápach. Obyčejná textilní rouška praná s ní nesmrděla. Příště to vezmu menší koncentrací a lépe vypláchnu. To jen, jak jte mi myli hlavu, že to nedesinfekuji, tak jsem to teď udělal.
Ano zamlžováni brýli když mám něco přes pusu a nos je na kole hrozné. Nejvic se mlží když funím na kopec....
Buď mít brýle už z výroby s trvalou úpravou proti zamlžení, nebo vlastní úprava. Já používám NanoConcept, jsou i látky proti mlžení skel auta, ale to příliš nefunguje. Prý pomáhá glycerin, ale nevim jak se podaří dočista vyleštit povrch. Že taky dobře pomáhá pěna na holení.
Když jedu, tak se to nemlží. Když zastavím na křižovatce, tak se to mlží. Pokud je řízená, tak to tolik nemusí vadit. Pokud potřebuji opravdu vidět, tak jí tahám dolů, protože vjet pod auto je mnohem nebezpečnější, než nějaká nákaza. Také proto jsem zavrhl upevnění za uši, poněvadž se to nedá operativně stahovat a natahovat.
Tak si ty očka za uši svaž vzadu kusem gumy z trenýrek.Pak to jednoduše stáhneš a zase nasadíš.Urovnáš to potom cestou.
Mám to na dvě gumy, jednu okolo hlavy nad ušima a druhou okolo krku. To sundavání a nandavání dokážu snadno jednou rukou za jízdy. Také jsem tu roušku tvořil sám a má několik prototypů. Teď už jí umím šít docela rychle pro celou rodinu. S profesionálně vytvořeným respirátorem jsem jel jen jednou. Už ho nepoužívám. Byl stejně užitečný jako ta rouška a na kole podstatně méně příjemný. Jen vypadá mohem lépe.
Asi nejlepší by bylo dát si s tím tu práci a na té roušce v prostředku udělat otvor a ten překrýt další vrstvou ve tvaru nosu,otevřenou směrem dolů.Prostě takový jako tunel.To by mohlo s tím zamlžováním brýlí a vůbec i s dýcháním pomoci.Nevím,nakolik by to vypadalo pěkně,aby v tom člověk mohl jít i někam jinam,ale na kolo by to asi stačilo.Jde prostě o to,že po nasazení té roušky se ta rouška přitiskne na obličej a tady by byl na ní uprostřed třeba čtyřcentimetrový pruh,který by byl přišitý nahoře a po stranách a dole by byl volný a odstával by.Ono by to šlo ušít i obráceně,že by si člověk vytvaroval ten vnější povrch roušky s tím nosem a pak to přišil naplocho ke kusu látky,do které by pak udělal ten otvor.To je varianta nad kterou uvažuji.Mám tu po babičce zánovní Singrovku z r.1912,tak nějaký prototyp zkusím.
Mám profi respirátor stupně 1, jen na prach s výdechovým ventilem. Ven to jde celkem bez odporu. Má pěkné tvarování kolem nosu, takže to mlžení je minimální. Přesto když vyjedu kopec, tak jsem v něm jako v akváriu. Už ho proto nevozím. Ta rouška je lepší. Jo a na roušce mám kolem nosu natvarovaný zaentlovaná drát, takže tamtudy to přímo nefouká. Ale když zastavím na kole, tak se mi ty brýle trochu mlží.
Tady mám ten prototyp,který jsem dnes ráno vytvořil.Podotýkám,že jsem ho musel ještě různě párat a upravovat,takže nevypadá úplně krásně.Jde prostě o to,že ta látka na ústech přiléhá v té spodní vrstvě s otvorem a ta hořejší vrstva v té spodní části odstává.Vyzkoušel jsem ho do Penny a musím napsat,že se dýchá docela dobře,jako bez ničeho.Po návratu jsem tam ještě doplnil z froté prostěradla proužky,které by měly definitivně ucpat mezeru kolem nosu k brýlím.Budu pokračovat v testování...
nejjednodušší recept na protimlžící úpravu skel brýlí, Vemeš kapesník. Namočíš ho do jaru. Necháš ho vyschnout. A pak tím suchým kapesníkem otřeš skla brýlí zvenku i zevnitř.
Když jsem ještě měl práci , kdy jsem musel chodit ven za každého počsí tak jsem tuhle úpravu používal.
Ideální materiál na roušku na kolo je materiál na vyšívání "kanava". Je to teda o tom vlkovi a koze....
a tím si ten respirátor vyřadil z provozu :-)
Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.
Ale kdepak, vždyť je to jen kus tužšího hadru. Má to třídu 1. Postě ho přepláchnu ve vodě se saponátem a trochou sava, usuším, možná lehce přežehlím a pojede se dál. To není žádný filtrovací stroj s trojitým filtrem co chytá i viry. Koupil jsem ho kdysi v pracovních oděvech.
Teď na mě vykouklo tohle:
https://video.aktualne.cz/dvtv/po-dvaceti...
Takže když přijedeš do práce na kole v roušce, chytne to od tebe hned vrátnej, a zemře (tedy podle Hamáčka) :-)
Souhlas, ale vláda nařídila. Nenechám se buzerovat policajtem a ještě méně nějakým strachy připosraným chodcem.
Musíš projevit trochu občanské statečnosti, nasadit roušku a poslat ho do prdele :-)
Když ti vláda, vedená stbákem, nařídí, že si máš uříznout levé ucho, uděláš to?
Jako správný křesťan si uříznu i to pravé.
kdy že to ta STB v tomhle státě byla? Před třiceti lety? No ty to ještě pamatuješ ale stále častěji se s tím argumentem o estebákovi setkávám od voličů Pirátů a co tak sleduju tak ti Piráti jsou většinou děcka těch důstojníků STB. To mi přijde na tom nejvíce zajímavé.
souhlas, v roušce se nedá jezdit, když musím, přetáhnu si tunel - šátek jednou vrstvou přes nos a pusu a když není nikdo v dohledu okamžitě sundám. včera u nás v lese se z roští vynořil člověk v roušce, úplně jsem se lekla. no a dneska nám v práci měřili před vstupem teplotu. já z kola, zpocená měla 35,2 kolega dokonce jen 32 a moje vedoucí 31st :-) nevím, kde se stala chyba, že bychom byli všichni podchlazení?
Naprosty souhlas s HMS! Jezdim s nákrčnikem a mimo lidi stahnu. Stejne ho oslintám... A teplotta to skoušeli stejně. Já se ani když mne do prace v te době vozil brácha nedostal přes 35,5... Jako Terazky my mali aj 27stupňou...
Celý týden jsem jezdil do práce na trojkolce na ruční pohon. Je to dřina a tím i výborná možnost posílit "vršek". Ještě štěstí, že je to necelý kilometr, ale to, že bych si trasu prodlužoval, jako kdysi, nehrozí, protože to by byla už tortura, ne zábava.
A co elektrika? Nebo si zapřísáhlý odpůrce pokroku? :-))
To ať se dá raději stylově tahat drakem.
Jezdit na elektriku je neekologické! Zejména v Čechách to dokonce podporuje hnědouhelnou lobby.
Nejsem, v určitém okamžiku k nějaké podpoře vlastní síly sáhneme všichni. Jen u mne ta chvíle ještě nenastala-nebudu ten handbike už dál používat, jen jsem si ověřoval jízdní vlastnosti, než jsem ho předal. Nadále budu jezdit na svém "pulci", na zatím nožní pohon. Jen nevím, při současné situaci, kam. Těšil jsem se na první letošní sraz, ale pak jsem vyměkl a rezervaci v Podhájské zrušil.
Já jsem najezdil svého času spoustu km na lehkém a obratném kole značky Ukrajina,včetně cest do své první práce,to kolo tehdy stálo 600Kčs a když jsem ho dostával,bylo mi řečeno,že kvůli tomu nebudeme mít co jíst.Nikdy nezapomenu,jak jsem při jízdě do kopce,vestoje,zlomil osu pedálu a dopadl jistým orgánem na štangli.Dnes,s titanovými a plastovými součástkami v srdci,jsem rád,že elektrokolo existuje,protože jinak bych na kole nejezdil vůbec.A teď k tomu ještě ta rouška...
Nezapomněl si dát termín "Lehkém a obratném kole" do uvozovek?!?
Tohle kolo jsem měla také. Těch necelých 600 jsem si dokonce z valné části ušetřila z kapesného.
A bylo to super kolo - jediné, na kterém se daly sjíždět schody :o)))
Vzpomínám na dětství v Říčanech, malý krámek "Jízdní kola, šicí stroje", prodavačka se jmenovala Smržová... šící stroj jsme tam sehnali pod rukou zn. Lucznik, z kol tam bývala (a to jenom občas) právě ta Ukrajina.
Je to už více než padesát roků...
Ano,byly obchody pojmenované jízdní kola a šicí stroje,obvykle tam neměli ani jedno.Jediná jízdní kola,která občas dostali,byly ty ruské Ukrajiny.Pozor na to,to ale bylo úplně speciální kolo.Rusové měli všechny rozměry jiné.I ten pedál,co jsem zlomil,měl zcela jiný průměr osy,takže ho nešlo vyměnit.Jedině by člověk musel koupit novou Ukrajinu.Podařilo se mi tehdy sehnat české kliky,tak jsem je vyměnil celé.Stejně tak Ukrajina měla rozměr kol 28,ovšem ruský.Český plášť 28 byl větší.Zjistil jsem to,když se mi podařilo poškodit výplet zadního kola v lese o klacek.Nebylo,jak ty dráty vyměnit.Musel jsem sehnat české zadní kolo s torpédem a velikostí 28.Bylo celé větší,než to ruské.V tom českém kole se mi pak ještě podařilo v tom torpédu mojí brutální jízdou vymačkat střed nad těmi zabíracími válečky,že se mi začaly protáčet pedály.Cykloservisy nebyly,díly také ne.Musel jsem tedy to kolo rozplést a zapletl jsem tam ten původní ruský střed.Pár dnů jsem to kolo měl doma postavené na sedačce a řídítkách a centroval jsem výplet.Pak už nikdy žádný problém nebyl.Musím se ale přiznat,že jednu úpravu jsem provedl ihned,jak jsem to kolo dostal.Aby se mi kamarádi nesmáli,zabarvil jsem hrdý nápis Ukrajina.
Ukrajina bylo nekolo. Byl to pozoruhodný příklad toho, jak by kolo vypadat nemělo a z čeho ho rozhodně nevyrábět. Taky jsem tento pozoruhodný přístroj k zošklivění velosportu vlastnil.