Snad jsem to téma nezaložil duplicitně...
Něco pro fajnšmekry https://www.zive.cz/clanky/mapycz-nove...
Ty uzavírky jsou zajímavé. Teď jen, aby data byla opravdu aktuální.
Já se picnu... Dám sem odkazy na mašinky/koleje a Tebe tam zaujaly zácpy :-) Tedy, ty dopravní :-)))
Tak železnice jsou také zajímavé, ale vím, že už některé tratě v mapě jsou.
O těch zácpách jsem doposud nevěděla.
Uzavírky jsou v mapách už několik let a funguje to celkem spolehlivě. Vyznačení uzavírky a odstranění uzavírky záleží na správci komunikace jak to nahlásí.
Jo zácpy, ty já neřeším, to už hromadu let nevím co je :-)
Tyhle nejsou zrovna na internetu, ale mohou se hodit.
Vletěl jsem do knihkupectví a chvilku se přehraboval, až jsem to našel. Nejsou to jen mapy, ale spíš průvodce, člověk se dozví malinko víc.
Pro mě obsahují ovšem zásadní informaci:
dobrý povrch, mizerný (nejistý) povrch stezky.
To samé u silnic.
Zdá se, že mi chybí ta cyklospeciálka pouze pro Côte d'Azure a Var, tu neměli.
Celá Francie je v tom atlasu Voies verted, ale v něm jsou převážně jen mapy, žádné další povídání.
Fajn je, že je všechno v kroužkové vazbě, takže to pujde snadno naskanovat. Pochopitelně kvůli (c) to neplácnu na veřejně přístupný web, ale kdybyste se do Francie chystali,víte kde se zeptat a shánět mapy :-)
A teď jsem náhodou objevil, že taky mapy umí vyhledávat dle "zaniklý objekt či ves"
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3446484&y=51...
Už několikrát se mi stalo, že na nějakou dobu nefungovala synchronizace map.cz v telefonu - neviděl jsem nově zaznamenané trasy (stopařem) v počítači. Vždycky to zas nějak opravili a vše se dočetlo.
Teď už mi to nefunguje přes měsíc, tak jsem začal hledat a možná příčina by byla, že Mapy.cz ukončili podporu Androidu pod verzi 5.
To by mě tedy docela nas.ali!
Pošli jim dotaz, docela rychle odpovídají, pak podej raport :-)
Tak aktuální verze je 11 a ta minimální požadovaná 5 je z Listopadu 2014, to mi nepřijde jako přehnaný požadavek. Aspoň máš záminku proč si udělat radost novým telefonem.
Když já mám radost, že mi sedm let starý telefon bezvadně slouží, fotí, natáčí, furt těsní ...
Záminku prostě nepotřebuju :o)
Tak můžeš zkusit zjistit, jestli není nějaká aktualizace, třeba i neoficiální.
Ale tenhle problém se bude zhoršovat, čím dál víc aplikací nebude dostávat aktualizace, protože bude vyžadován Android aspoň 5.
njn, dnešní bláznivá spotřební filozofie - dva tři roky a všechno nové, všechno obměnit, i to funkční a zachovalé. Hlavně že se běsní okolo klimatu...
:-)
dva tři roky? To ti ujede vlak o 4 modely....
Každý půlrok mají nový model, který má něco, kvůli čemu ho potřebuješ :-)
Už by mohli zvolnit na jeden za rok....
No vidíš. A vyhodit roušky spíchnuté ze starejch hader je jim líto, dyť ještě nejsou ani pořádně unošený a co to dalo práce...
Já měnil loni na podzim po pěti letech, už měl na displeji pavouka a i když sem vyměnil baterii, tak se mi strašně rychle vybíjel, teď nedávno sem zjistil, že se vybije za den dva i úplně vypnutý, takže aby byl připraven k použití musel bych to mít trvale na nabíječce, tak sem ho definitivně vyřadil.
Ale kupoval sem to jako novinku a byla to "vlajka", takže z původního Androidu 4.4 postupně byly upgrady na 5 a 6. A díky tomu, že to byla vlajka, tak by to výkonově stále stačilo jako mapník na řidítka apod.
njn, ty nevyměnitelné, nebo obtížně a draho (pracností) vyměnitelné baterie, to je taky věc. Funkční mašinu kvůli tomu vyhodit, když jinak bohatě dostačuje a stíhá požadované.
Já sem tu baterku měl uživatelsky nevýměnnou, ale podle návodu na YT to šlo celkem snadno. Akorát první baterie co sem objednal, když sem to po třech a půl letech měnil, byla jen o půl roku mladší, než ta co tam byla původně.
Tak sem pak poptával všechny shopy co to měly skladem s jakým datem baterku mají a objednal ještě jednu celkem čerstvou, ale ani to moc nepomohlo, asi uhnilo něco dalšího v tom telefonu.
Teď to vypadá na aktivitu EU směrem ke snadné vyměnitelnosti baterií.
Tak jsi mě inspiroval zase k bastlení :-)
Podle YT jsem si měnil třeba displej na malém mobilu a leccos dalšího. A teď jsem koukal, že i ty mé dva "tablety" půjdou.
Akorát, když koukám na ilustrační fotku nabízených baterií (prý origo Sony), nemůžu tam nikde vyčíst datum výroby. Asi to mají v nějakém mě nečitelném kódu :-/ A nebo, lepší případ, je někde třeba z boku, mimo dosah těch fotek. No, uvidím.
Tak teď mi obchodník psal, že datum na baterii prý uvedený není.
Nemusí být, nebo ho taky neumí přečíst.
Máte někdo ponětí, jak je tomu u Li-Pol ? Těch různých baterií už je moc a každým vadí něco jiného. Jak je to u nich s přirozeným stárnutím (ne provozem). U některých je to snad že jedno, u některých ne...
Pro hračičky
https://www.zive.cz/clanky/12-netradicnich-map...
No, je to zajímavé
https://geoportal.cuzk.cz/(S...
Jak to ale zpracovat, jak kdysi ty výcucy do Lotusu z map seznamu a jiných.
Panáčkové na Živě.cz nějak recyklují...
Tohle je podle nich nový článek :-/
https://www.zive.cz/clanky/12-netradicnich-map...
Zase něco z české historie
https://www.zive.cz/clanky/cuzk-zverejnil...
Pro nadšené spottery ;-)
Profláklý FlightRadar má ještě co dohánět ;-) Když to má zapnutý odpovídač, tak to na mapě prostě bude ;-)
https://www.radarbox.com/
Teď mi před okny proletěl Piper18 s pořádnými bantamy, asi nějaký "bushpilot". Neni ale ani na radarboxu :o(
Letěl hodně pod 300m, asi tedy odpovídač vypnul úmyslně ...
Jak to tak občas zkoumám, tak se musí používat všechno. Jak FlightRadar, tak i RadarBox... Oba se navzájem doplňují a každý ukazuje něco, co ten druhý zase ne :-/
Někdy v týdnu jsem ve FlightRadaru zaregistroval hromadu míst v ČR, kde se to hemžilo větroněma. No, a RadarBox neukázal ani jeden...
Technika je pokročilá, někdy až překvapivě.
Když mě zase donavigovala doprostřed polí, došlo na tu mapu.
A tak si tak zkoumám, kde to vlastně zase jsem, zjišťuji, a od plic si zakleji.
V tom okamžiku na mě můj telefon promluvil. Česky, ženský hlas povídá:
Nevím jak vám pomoci s příkazem "doprdele".
Marně pátrám, která aplikace mě běžela na pozadí, google assistant česky neumí.
Tak bacha i mapy vás můžou poslouchat :-)
Ne přímo na internetu, ale za vyzkoušení možná stojí.
https://www.mobilmania.cz/clanky/turiste-pesi-i...
Přijde mi, že tady najdu odpověď rychleji než na mapy.cz
Nerozumím barvám když si vytrasuji nějakou cestu autem. Co znamená ten žlutý a červený proužek?
Děkuji oběma. To asi bude ta správná odpověď.
Prý lepší předpověď deště na meteoradaru CHMI
https://www.zive.cz/clanky/ted-uz-budete-vedet...
Stejně uměli počasí nejlíp předpovídat, když neměli počítače žádný (nebo jeden přes celý patro) a v televizi měli natažený takový šňůrky na mapě republiky a ty vždycky v průběhu předpovědi strhávali.
Tehdy se dalo spolehnout na předpověď na 3 dny.
Jen jestli u tebe neplatí mé oblíbené: Za naše dobré vzpomínky může naše špatná paměť.
Jenže tehdy pracovali na zcela jiném principu !
Pamatuju dobu, kdy předpovídal v televizi počasí sv. Petr. Byl to pro mě takovej večerníček.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani...
Od 10:30 min.
Hezké připomenutí :-)
Tak pokud mohu se svojí troškou do technologického zařízení, sloužícího k mletí obilí nebo k mletí rudy.
Jako konzervativní человек nemám šmatlafoun a tedy ani tydlencty gpsy. Používám mapy.cz, fotím si obrazovku se zvolenou trasou do foťáku a tím se případně po cestě řídím (teda Ljubitěl na kinofilm to, pravda, už není.) Protože chodím a na kole jezdím dosti mimo turistické značky, hodně mi pomáhá nafotit si náhledy rozcestí, křižovatek, a tak, což je funkce "panorama" v mapách.cz.
No. A teď jsem hledal náhledy z trasy na horní nádrž přečerpávací elektrárny Čierny Váh. Přičemž náhledy na slovenském území už na mapy.cz nejsou...
Takže jsem našel a dávám odkaz na doménu, jejíž obsah se mi moc líbí.
https://www.freemap.sk/?map=14/49.018930/19...
...to jsou ty důsledky rozchodu, deklarované jako "po rozdělení jsme na tom líp jako ve společném státě"- slovenština je pro mnohé cizí a nesrozumitelný jazyk, vztahy a zájem z české strany politiků vlažný(i přes deklarovaný "nadstandart"....:-(
Další vychytávka Mapy.cz
https://www.svetandroida.cz/mapy-cz-zeleznicni...
A ze stejného soudku, ale nějak pozapomenuté ;-)
https://www.zive.cz/clanky/mapycz-nove...
Hledaje nějaké údaje o trailech na Závisti nad Zbraslaví jsem našel stránku asi evropských trailů. Okolí Prahy je pěkně zpracováno i s mapkami. Dál jsem podklad nezkoumal a začnu to hledat a porovnávat fyzicky. Zatím se mi to moc líbí. Je to:
https://m.trailforks.com
Asi to vy poučení znáte, ale mne to velice potěšilo.
Zajímavé, ale je to spíš světová záležitost pro orientaci.
Ale hned jsem zjistil, že traily v České Třebové tam vůbec nejsou a v Říčkách jsou hodně zjednodušené.
Ty pražské mají mapku, obtížnost i nějaký komentář a fotky. Rozhodně jsem schopen je nyní nalézt a lehce zkusit. Jen si nesmím rozbít hubu. Zjišťoval jsem názor znalých a zkušených a řekli mi jen, že je to vesměs hodně prudké. Tak s tím svým hardtailem musím opatrně.
V Praze znám akorát Točnou a tam některé pasáže jsou hravé a zábavné :-)
A ještě jsem na mapě nenašel Mladé Buky a Trutnov trails je ve starém provedení, chybí nové trasy.
Hravé a zábavné, co to znamená? Například takový Ho Či Min je hravý i zábavný i se svým koncem, to je krpálem do údolí? Dá se to sjet i na hardtailu?
Asi mi nic jiného nezbyde, než to zkusit...
Traily na Točné jsem párkrát projížděl, ale vždycky v závěsu za místními co dobře znají :-)
Místní názvy jako Ho Či Min mi celkem nic neříká. Maturita ano, protože tu se tam pár lidí pokusilo "složit", byly nutné reparáty :-)
Ho Či Min jsem dohledával co to je a jak jsem viděl prvních pár vteřin záběru s mapkou a začátkem trailu, tak se mi hned rozbliklo a dobře jsem si vzpomněl. Samozřejmě jsme ji jeli a stálo to za to. My na rozdíl od Huntera (co to točil) jsme to jeli po vydatnějších deštích. Podklad je písko-jílovytý, tak místy krapet klouzavější. Za sucha to musí být paráda, ale závěrečný úsek podél plotů a nějakého statku dolů k silnici by na HT už asi mohla být obtížnější disciplína.
A tady je průjezd trailu
https://www.trailhunter.cz/hocimin-trail/
Díky za video, je to moc pěkné. Ten vršek je doslova nádherný a ten poslední úsek se dá případně vynechat. Viděl jsem napravo nějakou silničku a domy. Ale podle toho videa se to snad dá jet. Jen se to nesmí moc pustit, aby tě to na HT někam nevyhodilo. Určitě se na to pojedu podívat. Moc jsi mě tím videem pomohl, díky :)
Hlavně jsem se bál o ten poslední úsek, zda se to dá vynechat.
Jo je to tam pěkné a určitě to stojí za projetí, ale s HT bych tam fakt jel až za sucha když to neklouže.
Osobě prozkoumat?!? Tak to good luck!
Koukala jsem na některé treky v mém okolí a mnohé z těch pěšinek znám. Dají se místy sotva slézt pěšky, natož s kolem. Hlavně ty skalnaté úseky.
Na těch mapkách je vyznačena obtížnost. Některé ty zelené jsem už dříve zkusil a ty se dají. Ty těžší je třeba předem prohlédnout, co to znamená. Je to jako se vším ostatním, obtížnost se musí zvyšovat jen zvolna a nesmíš se naprat do něčeho, co nezvládneš.
Tentokrát to nebude oslava nějaké novinky, ale naopak nasranost s jejich krokem zpět :-(((
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/online...
Hmm, takže když se občas budu chtít kouknout jestli mi někdo náhodou bez mého vědomí neprodal střechu nad hlavou, tak se, KURVA, zase budu muset někam DOPRDELE!!! registrovat???
Si fakt už dělají z lidí prdel :-(((
Na adresu majitele nejdříve dojde doporučený dopis o podání vkladu a zahájení zpracování. Není to tak horké, jak se zdá. Potíž je v různých "informačních" webech, které zneužívají zákona o volném přístupu k informacím. Že při kácení lesa lítaj třísky, je bohužel zvykem. Takový seznam mapy na to mají smlouvu, jako asi jediní...
To je bohužel jen teorie... Už jsem slyšel/četl o pár případech, kdy se to dalo nějak obejít a původní majitel se to dozvěděl až jako úplně poslední, a když už bylo na všechno pozdě...
Já nevím, řešit obranu proti robotům pouhým posílením serverů... To snad takhle může dělat jenom stát, ne??? :-(((
No, a nebo pak zavést účty... Chjo :-(
Na některých stránkách mě zas vytáčí "zaškrtni obrázky se semaforem", když to udělám pokračuje druhé kolo "... s motocyklem", v nejhorším případě ještě i kolo třetí ... grrrrrrrr!!!!!!!!
Mě spíš udivovali, že to bylo volně přístupné bez jakékoliv registrace a ověřování kdo se dotazuje na moji nemovitost.
Když chceš zjistit kdo majitel auta co ti každou chvíli překáží nebo ti skácel popelnici, tak se taky musíš registrovat a doložit kdo jsi a proč top chceš vědět. A to jen o auto a ne nemovitosti.
Majitelé aut taky byli kdysi (snad do 2017) takhle dohledatelní, právě podle SPZ... Snad na České kanceláři pojistitelů nebo tak.
Když si vzpomenu, jaké obstrukce jsou celé ty dlouhé roky s přístupem do registru vozidel u nás v práci (má to opravdu jen pár jedinců z celého 150+ úřadu). Pomalu se zapisovalo i kdo co kdy tam hledal... A souběžně s tím se to válelo oficiálně veřejně na netu :-)
Dneska se na těch stránkách dá podle SPZ zjistit jen jestli to auto je pojištěné... Ale aspoň díky za tohle, myslím.
Asi to kvůli čmuchalům dobře není, ale pro jejich majitele to je celkem dobrá pomůcka. Já tam občas kontroluji náš bývalý pozemek a jenom se děsím až to od současného majitele jednou koupí soused, kterému bych nerad aby to skončilo v pařátech :-/
Mám eIdentitu i dálkový přístup, nemám problém. No tak se někam zaregistruješ, to je problém? Si snad mentálně retardovanej?
A proč bych se furt měl všude kam koukám registrovat??? Ještě k tomu do "státní identity"... :-/
Za chvíli si nepřečteme ani zprávy na Seznamu apod. bez toho abysme tam neměli zřízenej účet...
Někdo třeba může mít ten problém, že od příštího roku použití eIdentity vůči státní instituci automaticky založí datovou schránku pravděpodobně se všemi s tím souvisejícími povinnostmi. Viz právě projednávaný zákon zvaný DEPO.
Naprosto ujetá ta datová schránka je svou minimálností, bo v základu má 10MB a pak samozřejmě "zdarma", takže pokud nějaký státní debil potřebuje 18-20 příloh, tak to posíláte po jedné. Navíc tím chodí koronavirově i klasický spam, bo si to mohl zřídit kde kdo a nyní budou muset všichni. Bez možnosti jakéhokoliv filtru. Jediné plus je to zaručené doručení za "dostupné" poštovní ceny...
Datovou schránku, vlastně dvě, mám dobrovolně od roku 2013 abych nemusel s papírama na úřad a neprošvihl důležitou korespondenci když nejsem dlouhodobě v trvalém bydlišti. A i proto sem si pak snadno zřídil ten dálkový přístup do ČÚZK, tenkrát nepřihlášení museli furt opisovat captchu.
Takže tohle zpátečnictví prostě nechápu.
No, konečně taky něco pozitivního ;-)
https://www.zive.cz/clanky/av-cr-spustila-cesky...
Locus je již i na PC, článek:
https://www.locusmap.app/cs/locus-map-4-je-tady...
mapa:
https://web.locusmap.app/cs/?lat=49.952160&...
Vypadá to pěkně, jen jsem nepochopil, jestli je v té verzi "zdarma" synchronizace s mobilem nebo až v předplatném. Moje ENG nula, že. Chtěl bych to nějak porovnat s mapy.cz
Tyhle mapy jsou mnohem podrobnější než mapy.cz. Jsou tam zanesené i takové pěšiny co si lidi vyšlápli v trávníku aby si zkrátili cestu.
Asi jak kde. U nás tam chybí i značené cesty, pomníčky, prameny, skály atd. Cestiček je sice hodně, ale třeba jinudy, než v reálu. Je to asi kopie OSM, ovšem s přehlednější grafikou, dá se na to koukat, to jo!
Nevim, koukal jsem ve svém okolí kde to dobře znám a docela mě překvapili některé pěšiny. Netuším jak seč dostaly do té mapy, ale mnohé oficielní pěšiny nejsou a majitelé z nich asi také nejsou nadšeni :-)
Já si myslím, že je to kopie OSM, stejně jako jsou kopií OSM mapy.cz mimo území ČR.
Takže pokud ti tam něco chybí, chce to domalovat do OSM a třeba to tam časem probublá.
A nemusí to být jen v našem příhraničí. Mapy.cz jsem ocenil třeba tady (a gogglemaps byly úplně naprd):
Samozřejmě že je to OSM stejně jako ty jejich LoMaps. A občas v OSM je něco, co v mapy.cz chybí, ale zase tam někdy chybí i relativně významné věci, podle toho jak aktivní jsou lidi v dané oblasti.
A hlavně tam může kdokoliv cokoliv změnit a tedy i rozbít, ať už je to škodič nebo aktivní blbec, zrovna nedávno se jeden takový řešil, a může trvat měsíce, než si toho někdo všimne a opraví to. Takže za mě jsou mapy.cz daleko spolehlivější zdroj a dost mě štve, že ta jejich aplikace je tak primitivní.
Webový plánovač Locus mi nepřijde nijak zajímavý. Webových plánovačů nad OSM jsou tuny a tady hned první co mě zarazilo je že u naplánované trasy nemohu změnit typ dopravního prostředku, z MTB na silničku nebo na chůzi.
Já začal Locus používat v době, kdy ještě mapy.cz neměly aplikaci do mobilu. Měli funkci „upozornit na sjetí z plánované trasy“. To přestalo fungovat…uvidím co v nové verzi…zatím jsem neměl čas zkoumat.
Subjektivně se mi zdá, že Locus má (měl) menší spotřebu baterie.
Mapy.cz mají silniční a horské kolo, u Locus vidím navíc „cykloturistika“.
Pohledem na spodní okraj mapy vidím, že mapy.cz mají „svoje“ mapy a „další“ a rozkliknutím vidím že to jsou OSM. U Locus vidím Leaflet (neznám) a OSM.
Mě zase Kanaďané cyklo-putující po Evropě doporučovali aplikaci https://maps.me/ Nějak mě to nechytlo.
Dneska mi přistál v poště odkaz na "školní atlas" v podání mapy.cz
https://atlas.mapy.cz/
A to vypadá dobře a zajímavě, líbí :-)
Už se tu dlouho nic neobjevilo
https://www.zive.cz/clanky/zeleznicni-mapa...
Hezké. Kdysi jsem něco takového dělával ručně. Ne na počet přestupů, ale na čas dojezdu. Bylo to na téma, kam dojedu když vyrazím v sobotu ráno v 6 nebo v 8 hodin a maximální čas na cestě 4 hodiny.
Tahle aplikace má tu nevýhodu, že nebere v úvahu kalendář. Takže některé věci nejdou současně. Ale blbůstka je to fakt pěkná.
Včera jsem pokoukal dalekohledem z vyhlídky a snažil jsem se teď najít nějaká panoramata k ověření. Běžně používám generátor panoramat https://www.udeuschle.de/panoramas...
Je skvělý, tady je něco podobného v češtině:
https://www.rozhledy.net/panorama.php
Tohle je novější, ale přijde mi to nepřehledné (a taky pomalé), zase se spoustou dalších funkcí
https://peakvisor.com/panorama.html?lat=45...
Ale co mě nadchlo, je stránka s fotopanoramaty, zvlášť ty označené "tele" jsou skvělé. Nechybí možnost zapnout popisy, kurzy, nadmořské výšky a vzdálenosti.
https://www.panorama-photo.net/panorama.php?pid...
Něco pro městské cyklouny ;-)
https://www.svetandroida.cz/mapy-cz-cyklo...
Ještě aby cyklosměrky začly přibejvat a budu spokojenej uplně :-)
Zatim je okolo každý jednotlivý pomalu vlajkosláva, místo aby to byl standard...
Já s tím nemám problém. Pro mne je každá Pražská jednosměrka, co vznikla kvůli parkování aut na obou stranách, současně cykloobousměrkou. Když jede auto proti, tak se schovám, abych mu nepřekážel a pak jedu dál. Žádný problém.
byl bych docela rád, kdyby takové jednání nebylo protiprávní :-)
To já také. Zatím mi to v Praze vychází. Jen jednou na mne nějaký řidič v ulici široké na tři oruhy něco halekal. Ale ten by halekal všude, jen tak z principu. Tam kde je těsno, tak když uhnu, tak řidič prostě tiše projede.
Aby to nebylo protiprávní, tak by ta vozovka musel a být hodně široká aby na ni mohl být 2,5 m široký pruh pro auto a 1,5 m široký pruh pro cyklistu. Také se protijedoucímu autu uklidím aby mohl projet, ale to uklizení a zastavení udělá jen minimum cyklistů, nedá se na to spolehnout, takže kde není dost místa, tak se ten cyklo obousměrný provoz nedá zákonně upravit.
Kecy. Znám spoustu legálních obousmerek, kde se dvě auta nevejdou a v případě potkání se musí couvat, vyhýbat a uklízet se. A nikomu to nepřijde divný.
Jednosměrky jsou (minimálně v Praze) používaný za účelem zkomplikování či úplném znemožnění průjezdnosti oblastí s cílem vyhnat transitní dopravu z obytných oblastí na hlavní tahy.
Cyklista chce dělat pravý opak.
To je vlastně docela zajímavý, že na čtyřmetrový silnici je normální obousměrný provoz, ale na třímetrový jednosměrce nesmí cyklista (nebo třeba moped) v protisměru. Přitom je to úplně to samý.
Jezdím ulicí, pěkně prudkou, kam se proti sobě nevejde s osobním autem ani to kolo. Je samozřejmě obousměrná. Dříve jsem dolů jezdil rychle a dole jsem měl hladce přes 60km/h. Teď co se to zůžilo parkujícími auty už to nejde, pokud nechci být placatý.
Nějak mi tím připomínáš ty "motoristy". Ti "praví" taky všude musí jet podlahu a jakákoliv překážka jim vadí (jiný motorista, zůžení, nebo třeba cyklista ...).
Tím ježděním prázdnou ulicí, kde dříve ani nyní nikdo moc nejezdí? Že na konci dosáhnu 60km/h? Kolik aut jezdí po městě 90. Mohu tě uklidnit, už tam jezdím opatrně, není kam uhnout a čelně vzít auto se mi nechce.
Ale ten co tou prázdnou ulicí jezdí autem sedmdesát tě bude taky uklidňovat, že jezdí opatrně a cyklistu, nebo chodce, sejmout nechce ...
Hele, nic proti tomu, že občas jako cyklisti porušíme předpisy, dělám to taky. Ale chápu, že se to někomu nemusí líbit a na druhou stranu nevyžaduju ani od motoristů striktní dodržení úplně všeho :-)
A když už porušuji, tak tím neargumentuji na diskuzi...
Aby sis nepřisadila, že?
Sorry, ale jezdit jednosměrkou v protisměru rychlostí 60 km/h - to jsou dva dopravní přestupky najednou.
Opravdu si myslím, že je lepší o tom pomlčet než tím argumentovat a ještě navíc to tak rozpatlávat.
Průjezd prázdnou ulicí autem 70km/h je mnohem nebezpečnější pro okolí než na kole.
1. Auto tu ulici zcela vyplní, nemůže se ničemu vyhnout, protože nemá prostor.
2. Auto má minimálně 10x větší hmotnost než kolo s jezdcem a s tím lineárně i energii. Když někoho trefí, tak ho 10x pravděpodobněji i zabije.
3. Auto jede 70km/h klidně jako svou podrychlost. Řidič má pocit nízké rychlosti a může se jen vézt. Cyklista je v tu chvíli napnutý a pozorný na maximum, poněvadž je to pro něj mezní rychlost.
Přesně tohle jsem čekal ...
Čekal jsi to, chápu. Nemám ale pravdu?
Už to prosímtě dál nerozebírej a budem dělat že se to nestalo...
A pročpak? Porušil jsem kodex správného chování NaKole? Někoho jsem urazil? Je vám to trapné, nebo se vás to nějak niterně a osobně dotýká?
Namachrovanci co mají pocit že můžou všechno protože (doplň si) jsou mi osobně z duše nepříjemní se všemi návaznými důsledky.
NaKole zůstane mnohem sluníčkovějším místem, když mi svůj pocit nadřazenosti nebudeš potloukat o hlavu...
....žeby proto, že to nic neříká o tom "kam letos" a zasíráš téma?
oprava: ....žeby proto, že to nic neříká o "Mapách na interetu"a zasíráš téma?
Opravdu ti nedochází, že si udělal dva dopravní přestupky?!?
Jestli jezdíš obdobně i autem, tak potěš koště...
5. jezdit v obydlené oblasti po veřejné komunikaci, která je sdílená všemi účastníky provozu, třeba i dětmi, mezní rychlostí, je kravina na kvadrát. Mezní rychlostí se jezdí na uzavřených závodních tratích.
Jenže tohle je právě jeden z těch důvodů, proč jsou cyklisté mnohdy v nemilosti.
Křičet "my jsme doprava" a jezdit si podle vlastních pravidel, to tak nějak nejde dohromady.
Jenže když ta doprava je totálně autocentrická, kde potřeby cyklistů jsou ignorovány, tak striktní dodržování pravidel pro auta může být pro cyklistu nebezpečnější, než když něco s rozmyslem poruší.
Když už tu máme internetové mapy a letos se chystám na tu apokalyptickou cyklojízdu invalidů k Baltu, tak mně napadlo. Co prosím Vás vlastně používáte na sdílení polohy, tak něčeho automatického bez "vlastní" iniciativy?
Všichni v rodině máme smartphone s Androidem, takže používáme na tohle funkci v Google maps, ta aplikace tam je tak jako tak, tak mi to přijde jako menší zátěž než extra aplikace.
Gůgl maps je dobrý akorát když hledáš prádeldnu. Na ostatní je lepší Mapy.cz. Kromě Finska, Švédska a Španělska, tam si nejsem jistý.
Francie je někde mezi... +/- 50m a Německo genau.
Ještě poznámka, že nejde tak o tu přesnost, ale že na mapě je cesta a v lese žádná není, nebo že na mapě cesta není a přitom je.
Docela by mě zajímalo, jakým způsobem fungují tyto aplikace.
Předpokládám, že je nějaká mezinárodní databáze, která prodává data, národní subscribeři jí sdílejí data, prodávají je a pak si každý platí co považuje za vhodné, protože Gůgl a Mapy občas ukazují něco jiného.
Na Mapách jsem měl třeba problém najít někdy prádelnu a pak jsem jich viděl na Gůglu několik.
Neplatíš, nejsi na mapě, jak jednoduché ;-)
Jardo, já neplatím, jsem náčelník Šošonů, jezdím krajem.
Ty samozřejmě ne, ale ty firmy, firmičky, provozovny čehokoli apod. musí zaplatit, aby se v nějaké mapě objevily ;-) Dneska jim propagaci/reklamu zadarmo už fakt nikdo neudělá... A jestli všechny ty prádelny došly k názoru, že Google mapy mají větší dosah co se týče počtu uživatelů, tak si to předplatili jen u nich a u českých Mapy.cz holt už jenom pár z nich, no. Asi proto tam většina z nich nebude.
Ještě horší to pak bude u map, za které se platí. To je prostě byznys...
Máš chybnou představu. Nevím jak dělá mapy Google, ale mapy.cz co se týká zahraničí čerpají data z volně dostupné OpenStreeMap (osm.org). Je to taková mapařská wikipedie, přispívat do ní může každý a tím se postupně mění. Pamatuju jak kdysi na počátku tam byla tak mizerná data, že mezi Lipovou a Sohlandem bylo jezero. Dneska už je to jiné, viz mapy.cz. Pokud narazíš na prádelnu, která tam není, pro svět nejlepší je, když si zřídíš účet na osm.org a prádelnu tam doplníš.
Pak to v OSM vypada jako na prvním obrázku a časem to propadne na mapy seznamu tak, jak je to na obrázku druhém.
Dávat do do OSM má smysl i v tom, že pak z toho čerpají i jiné aplikace, třeba OSMAND pro mobily.
Tak konečně vím jak to funguje. Průser je, že když jsi na cestě, šetříš baterku jak to jde, takze je to hlavne na lokalech co jezdi kolem komina. A to mi dava logiku, frantici, polaci,spanele.,..to maji na hovno, nemci, rakusaci, cesi, maji nejpresnejsi mapy.
Ano na turistiku mám na mobilu mapy.cz a jako navigaci na kolo ještě LocusMap s OSM. Ale mapy.cz sdílení polohy neumí a Locus to má až v tom vyšším předplatném, takže na to používám Google maps. V Google maps se taky fajn ty recenze restaurací.
mapy.cz v zahraničí jedou na OSM, takže to postrádá smysl, ale já se pohybuju v ČR.
Jen pro zajímavost ;-)
https://www.svetandroida.cz/kluci-z-prahy...
Jo, to sem viděl. Že někdo může napsat recenzi na objednávku je asi jasné všem, i když že toho je až 10 % sem si nečekal. Na druhou stranu pořád je tam těch 90% skutečných recenzí.
Už nějaký čas to k výběru míst, kde se najím v neznámém městě používám, a nestalo se mi, že bych se spálil. Samozřejmě mohlo se stát, že se kvůli falešným negativním recenzím. Sem se vyhnul dobrému podniku.
Nicméně pamatuju si z doby kdy sem byl ještě dítě, kdy sme v osmdesátých letech kupovali chatu. Sjezdili jsme střední Čechy a okolí křížem krážem a výlet probíhal většinou tak, že byla prohlídka nabízené nemovitosti, nějaká výletní destinace jako hrad či zámek a jídlo. A hledání restaurace kdy se v podstatě jede/jde naslepo a vyhlíží se restaurační podnik, pak omrknutí z venku, studium jídelního lístku vyvěšeného venku, pokud byl a pak opatrné nahlédnutí dovnitř jak to tam vypadá, jak je to cítit, jak vypadají stoly a nezřídka otočka a opakování. Tenhle způsob hledání místa na jídlo už nechci nikdy absolvovat.
My v rodině "vocap". Ale netuším, jak moc to žere data, používáme to spíš v situacích, kdy mi dcera veze vnoučata a cca půl hodiny před dojetím si to zapne, abych měla představu, jak se blíží. :-)
Celkem blbina, ale pro solárníky asi užitečná věc ;-)
https://www.zive.cz/clanky/shademap-kresli...
Moc se podle toho cestovat nedá, ale zajímavé je to zase z jiných důvodů ;-)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/statisticky...
Tak zase nějaká novinka na Mapy.cz
https://www.svetandroida.cz/mapy-cz-letecke...
Dodatek
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc...
spíš mi chybí že na mapy cz zmizly ty předchozí ročníky fotomap. Byly situace kdy to docela pomohlo.
Kde? Dej návod, také je postrádám, hlavně ty dvě či tři nejstarší.
Nevím o jak moc dávno historii Ti jde, ale takhle se dají přepínat až do roku 2001. Levý horní roh, pod těma volbama typu map ;-)
Aha, oni to tam mají trochu schované :-)
Takže neklikat přímo na tlačítko "Z letadla", ale na "Změnit mapu", pak vybrat tu leteckou a pak teprve se objeví ten ovládací prvek pro změnu roků... Chjo
Dobrý, ale byly tam také mapy někdy z 60 let a z 80 let a ty bohužel nejsou.
myslám že se jedná o tesně poválečnou ortofotomapu
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map?openNode...
Starý letecký snímky jsou tady
https://ags.cuzk.cz/archiv/
Vpravo nahoře vybereš Letecké měřičské snímky a pak klikneš do mapy
To vím,, ale to je úplně něco jiného než měly mapy, tam to byl ucelený pohled a ne jen jednotlivé výseče a byly tam krásně zakreslené současné komunikace a další. Dobře se v tom orientovalo.
Já si tedy vůbec nevybavuju, že by na mapy.cz ty předrevoluční fotomapy byly.
Ty jednotlivé snímky na ČUZK zas mají výhodu, že jedno místo je je nafoceno vícekrát z různých úhlů. Akorát snímky z let 1970 - 1990 nejsou naskenované.
Tak to tam zase vrátili, asi už jim lidi fakt moc nadávali :-)
https://www.zive.cz/clanky/mapycz-jak-zobrazit...
Mě - teda spíš HMS s Lenkou, protože já na Dámskou nakonec nemohla odjet - docela vypeklo, že při plánování trasy ti mapy.cz natrasují cyklo po jakékoli pěšině, která v mapě je. Na základě dřívějších zkušeností mě vůbec nenapadlo těm pěšinám nevěřit. Ani ve snu by mě nenapadlo, že ty cesty nemusí existovat nebo že jsou pro kolo nesjízdné.
O to víc jsou ty navrhnuté trasy zajímavější při zatrhnutí - silniční kolo :-D
Zásadní chyba, příště už budete vědět.
Já tedy na základě předchozích zkušeností to komplet detailně procházím, algoritmus výběru trasy pro kolo je na mapy.cz fakt zoufalý.
V podstatě si to plánuju sám podle oka a pohledu do mapy a jejich plánovač tlačím do mnou zvolené trasy desítkami průjezdních bodů jen proto abych měl spočtenou délku a převýšení trasy a mohl to přenést do navigace.
Názor na to, co je sjízdné a co už ne, je čistě individuální záležitost. V době gravelů, které jsou schopné projet singletrack a horáků, které nezastaví ani skála je to hodně těžké. Další hledisko je ještě váhové zatížení kola. S plnou polní se do terénu moc nechce. Buďme rádi alespoň za to silniční a horské kolo v rozlišení plánování.
Plánovač mapy.cz v režimu MTB nesmyslně preferuje cyklotrasy a cyklostezky bez ohledu na terén kterým vedou, je schopen to poslat na kdejakou pěšinu, která pro leckoho nemusí být sjízdná a ve městech na chodníky, což je výslovně zakázáno. Ale pokud mají někde zaneseno, že ulice nebo stezka je jednosměrná, tak není boha donutit ho to tam naplánovat opačně, je to fakt sračka.
Kdo zkusil i jiné plánovače, tak to nemůže nevidět. Úskalím těch jiných plánovačů je zase použití OpenStreetMap, které jsou prostě horší a vzhledem k jejich principu tam může kdokoliv cokoliv rozvrtat.
Brahma má pravdu, je to čistě individuální záležitost. MTB dokáže projet v podstatě jakýkoliv terén. Že to nedokáže jeho majitel je irelevantní. Plánovač v režimu MTB, který tě pošle na pěšinu, kterou ty nezvládáš, to naplánoval dobře. Chyba je v nedostatečně šikovném jezdci.
A opravdu nedokážeš projet jednosměrkou??? Nazvat kvůli tomu mapy.cz sračkou je... zvláštní přístup.
Mapy.cz jsou svými podklady naprosto skvělé, o tom žádná, ale to jejich plánování pro kolo, je opravdu docela tristní. Je to dost ode zdi ke zdi. Plánování pro "silniční kolo" to prakticky nepustí mimo asfalt a horské to táhne občas děsnými terény. Nějakou rozumnou cestu sjízdnými polňačkami, šotolinou apod. z toho vyrazit nelze.
Kdysi mívali i variantu "trekové", případně možnost si cestu rozkouskovat a použít na jednotlivé úseky různé předvolby a to se s tím pracovalo podstatně lépe.
Mohl by mi někdo naznačit, podle čeho má robot čtoucí jen mapu poznat, jaký je reálný povrch té které cestičky? Ten robot vidí způsob štrafování cesty, zda to má tzv. zpevněný povrch či nikoliv a pozná značenou cyklistickou trasu. To je vše, co vidí. Tohle všechno vidíte i vy a máte úplně stejné informace jako ten robot. Jen tomu robotovi slepě věříte a pak se zlobíte. Prostě vemte rozum do hrsti a používejte ho.
Však jo. Můžu používat mapový plánovač a pokud je nepoužitelný, tak holt rozum v hrsti. Ale říct nahlas, že je plánovač nepoužitelný, to snad můžu, ne?
A teď si představ to věštění z křišťálový koule, když jedeš na tříkolce :-D
A na čem si myslíš, že asi tak jezdím? ;-)
Vím já?
Pokud ale na tříkolce, tak naprosto netuším, nač žehráš na mapový plánovač Seznamu.
Tříkolka má natolik specifické požadavky na ideální trasu a je to natolik raritní prostředek, že mě naprosto vůbec nepřkvapuje, že jsou dostupné nástroje použitelné jen velmi přibližně.
No, právě proto přece. Ta dříve existující volba "trek" by mi už stačila - až tolik specifické ty požadavky nejsou. Nepotřebuji "ideální" trasu, stačí mi, když bude funkční.
No a čemu říkáš funkční?
Na kole se vcelku běžně protáhneš i vyšlapanou pěšinou, teď moderně se tomu říká "singltrek".
S tříkolákem přeju mnoho zdaru; i pokud tě nezastaví u cesty rostoucí stromy, tak za tři kilometry umřeš vyčerpáním, jak budeš přední nápravu tlačit vzrostlou travou podél obou stran pěšiny.
Například...
Taky už jsem potkal cyklostezku, která z technických důvodů obsahovala asi deset schodů. I s horákem je to vcelku sranda oběma směrama, s tříkolkou (nedejbože naloženou!) je to dolů adrenalinový zážitek pro fyzicky zdatné, nahoru úkol v jednotlivci již jen obtížně proveditelný.
Když dorazíš na místo, kde sice vede cesta, ale 200m jí rozorali lesáci likvidující kůrovcovou kalamitu, s kolem je to opět nepříjemnost, ale vcelku nic proti tříkolce.
Ty nároky na cestu jsou posunuté dost výrazně aby se to dalo přehlédnout, ale prostě je nás moc málo, aby to někomu stálo za to brát v potaz...
No, právě. Já takhle právě na tu rozoranou cestu narazila ne v délce 200 metrů, ale skoro dva kilometry do cca sedmiprocentního stoupání. A ta tříkolka byla naložená natěžko.
V porovnání s tím, už říkám "funkční" skoro všemu. (Deset schodů tahám domů běžně, tj. vytáhnu to i v terénu. V nejhorším nadvakrát - tašky zvlášť. Tohle jsou věci nic moc, ale zvládnutelné. V tom rozrytém krpále jsem si fakt myslela, že zdechnu...)
A podle čeho by tak ten robot z mapových podkladů, poněvadž nic jiného nemá měl rozhodovat, co je ještě k projetí na treku a na co už potřebuješ horáka. Ten program nemá věšteckou kouli. Momentálně je tam silniční kolo a to jede minimálně po cestách 3 třídy a to jsou většinou asfaltové. Pak je tam horské kolo a to je ochotné vyhledávat i po cyklotrasách. Navíc si horák nechá změnit trasu na jakoukoliv cestu, která je na mapě. Silniční kolo na cyklotrasu pokud nevede po zpevněné cestě nedostaneš.
Přiznám se, že tvým argumentům nerozumím. Pár z nás tady tvrdí, že ta navigace je dost mizerná. Ty nás tady přesvědčuješ, že mizerná být musí, protože dobře udělat nejde. OK, třeba máš pravdu, ale to jen doplňuješ to, co říkáme my. Proč to pořád formuluješ, jako bys nesouhlasil?
Protože se dá použít, jen se jí nesmí slepě věřit. Má vlastnosti, které s daným mapovým podkladem nejde překonat. Pak ovšem nemá smysl jí negativně hodnotit, když z pricipu lepší být nemůže.
To co píšete je ekvivalent tohoto: Tvoje auto je mizerné, poněvadž neumí jezdit po běžných silnicích rychleji než 200km/h.
Pište toto: Neumím navigaci použít, poněvadž mi v režimu horské kolo generuje trasy, po kterých ne vždy dokážu projet.
Na internetu je několik plánovačů, které se chovají lépe než ten v mapy.cz ačkoliv pracují s horšími mapami. Tak to prostě je, plánovač v mapy.cz stojí za vyliž.
No, spíš je to ekvivalentní tomu, že "tvoje auto je mizerné, protože se v letních horkách přehřívá a pak nejede".
Jasně, pokud člověk takové auto "umí použít" a bude vědět, že má co dvacet kilometrů zastavit ve stínu a počkat až vychladne, tak bude použitelné.
To, že se člověk - u čehokoli - musí naučit negativům přizpůsobit a navzdory jim s věcí pracovat, přece neznamená, že bude tvrdit, že ta negativa nejsou.
Znovu - bavíme se o tom, že plánovač na mapy.cz fugnuje "blbje".
Ano, můžeme použít jiný (podle potřeby to určitě i děláme), ano, můžeme si trasu naplánovat sami bez mapy.cz (taky to podle potřeby děláme). A i tak si dovolujeme "plakat", že tento funguje blbje. (Zvlášť když předchozí verze fungovaly podstatně lépe.)
Fakt je to tak těžké na pochopení?
Dřív měl lepší možnosti primárního rozdělení druhu trasy. Dřív ty jednotlivé možnosti měly ještě zaškrtávací možnosti podrozdělení. Dřív šlo pro každý úsek trasy použít jinou předvolbu.
Všechno tohle zmizelo a tím to mapy.cz coby cyklistický plánovač prakticky znehodnotilo.
Aha, takže protože tě tam plánovač nepustil, tak jsi do té doby jezdila jen po silnicích a tudíž jsi se do kopřiv nemohla dostat. A před existencí internetových map jsi se podle papírové mapy díky své křišťálové kouli také nemohla dostat. :D :D
To už je ale dost paranoidní vyvozování závěrů.
Plánování tras věnuji dost času a podrobně si trasu projíždím - i v leteckých záběrech. A fakt tu nehodlám číst podobné hovadiny.
Znovu - původně šlo o upozornění na to, že mapy.cz po jakési aktualizaci plánují pro kola dost jinak než tomu bylo loni.
Nic víc, nic míň.
Já jsem třeba několik let po sobě psal na mapy.cz jestli by nemohli implementovat funkci, kterou jsem používal na bikemap.net, tedy že část trasy si prostě naklikám z lomené čáry, protože vím, že tam lze projet či projít aniž by tam vůbec byla v mapě cesta. Nakonec jsem to vzdal.
Zrovna tak jsem, teď už nevím kde, používal funkci, že to zobrazilo, samozřejmě anonymně, projeté trasy někoho jiného. Čím tlustější čára to byla, tím bylo jasné, že to projelo víc lidí, tedy naděje, že by to mohlo být sjízdné a vice versa.
Ten robot skládá trasu po cestách, které jsou zamapované podle nějakých kritérií.
Je hloupost provozovatele, že ty vyhledávací kritéria má zamčené pod "zavádějícími" škatulkami silničního a horského kola, když mnohem lepší by byly zaškrtávací políčka "bez zpoplatněných úseků" jako to mají auta.
Prostě by sis vyškrtal co jsi ochotný na kole projíždět a bylo by.
Tady se ale obávám, že narážíme na strop mapových podkladů jako takových, protože všechny ty přerušované cestičky nikdo určitě osobně nekontroloval a zrovna na nich bude lecjaká záludnost čekat spíš, než na značené cyklostezce postavené z eurofondů.
Leč i přesto by varianta "vyhýbat se silnicícm I. třídy" a "preferovat cyklostezky" byla docela fajn a byť to (možná) předdefinované silniční a horské kolo nějakým způsobem pokrývá, není to zřejmé a já bych třeba nějakou mezikombinaci využil rád...
Volba vyhýbat se silnicím 1. tř. v silničním režimu byla a zrušili ji, možnost změnit typ vozidla mezi dvěma úseky taky zrušena.
Chybí možnost treking/turistika kde by se zohlednilo i převýšení a neposílalo by to na hůře sjízdné úseky ani do provozu.
A i to horské je naprd, protože to supluje částečně ten trek a cpe to na cyklotrasy, i když, vedou po silnici. A preferuje to cyklotrasy i za cenu zajížděk zbytečně nastoupaých metrů.
Jak říkám, zaškrtávací kritéria pro trasování...
Volba vyhýbat se prvním třídám by jistě byla proveditelná, optimalizovat na co nejmenší převýšení asi taky a dalo by se pokračovat...
Ale teď jsem kdesi četl že zavedou zpoplatněnou verzi, tak ta třeba bude za 299,90 na měsíc umět spoustu a spoustu super vymožeností :-)
Na treka tam trasování máš, je to horské kolo, táhne tě trasa po značených cyklotrasách, silnice, polní a lesní cesty, nikdy ne na nějaké pěšinky. Po vyznačení je samozřejmě potřeba trasu projít a podívat se aby to bylo vedené po plné lince, pokud ne tak přeznačit, nebo prostě risknout čárkovanou s rizikem hodně opatrné jízdy případně krátké chůze.
Tak třeba pro mě je plánovač seznam mapy tím nejlepším co existuje. Velmi dobře vyhovuje a nic lepšího pro moje účely jsem zatím nepotkal.
A kolik jiných jsi vyzkoušel?
Promin že reauguji přez tvuj příspěvek--jinde mi to už nepustilo.
Co se týče nových mapy cz, také se mi zdá, že je to ted nějaký divný, dříve jsem kombinoval cyklo s turistickou a to mi ted nejde. 6e přez mapy cz ve vobě horské kolo občas končím v kopřivách mě osobně zase až tak nevadí, alespon si pak podle těch kopřiv pamatuji kde jsem vubec byl minulý víkend, ale občas si fakt říkám, jak tohle mohl vubec dát jako trasu pro horský kolo, když se tudy nedá projít ani pěšky, to mi uplně jasný teda fakt není.
Jinak pokud nějakou takovou nesmyslnou kopřivovou trasu mapám cz nahlásíte, oni ji máznou, nebo tak něco--prostě to budou řešit.
Já takto nahlásil mapám cz když mě autem navigovali v zimě z příchovic na paseky přez sjezdovky v pasekách nad jizerou--v zimě je ta silnice neprujezdná, mapy cz poděkovali za info a v navigaci to upravili.
Ono by u těch tras pro horská kola bylo super, pokud by tam byla číslicí označená obtížnost, ale poslední dobou mám i tak trochu pocit, že čím dál tím víc se všude začínají těžit stromy a zy cesty jsou pak často neskutečně zrajbovaný tou těžkou technikou a zvlášt v mokřadech je to pak často opravdu lahudka.
Pro každého je obtížnost úplně jiná. Co projedu je už pro mnohé nesjízdné a naopak znám dost lidí, co celkem snadno a hravě dávají co je pro mě nesmysl a sotva schůdné.
Tenhle problém mají i mnohé traily. Někde červenou projedeš celkem snadno na "městském" kole a někde už má na modré dost lidí problém na dobrém kole.
Znovu píšu, ten plánovač je robot, který má stejně jako ty k dispozici mapu a nic víc. Z mapy nevyčteš obtížnost průjezdu ani aktuální stav cesty.
to že z mapy nevyčtu obtížnost je mi jasný, právě proto by bylo fajn, kdyby z ní tu obtížnost šlo někdy v budoucnu vyčíst.
Ono mě samotnému je to fakt jedno, když se dostanu někam, kde to hold dál už nejde, tak se neposeru a třeba se i vrátim a jedu jinudy, ale když naviguju i pro někoho jiného, fakt problém mu vysvětlit že tu louži jsem v té navigaci fakt neviděl, nebo že je to ted chvíli hodně moc z kopce a už má beztak od brždění hodně prodřený ráfky a ted do toho ještě takový padák a navíc to ještě hodně drncá.
Já to beru v poho, zkusil jsem a ted alespon vím, že tady tou zkurvenou cestou už nikdy nepojedu, ale žiju a navíc o co víc zkurvenější cesta, o to větší radost mám pak když se zaplatpanbuh zase nějak dobelhám domu, nebo do kempu, prostě že to mám za sebou ale že fakt žiju, takže o co goo--byli tam kopřivy, no a co, byla tam louže, no a co, nějak se to nakonec vyřešilo, takže jde o co? o hovno.
Pokud tě trasa MTB vede po značené cyklotrase a ta je "mrtvá", tak to rozhodně není problém map, ale KTČ, kteří značí a udržují trasy.
Znám pár, pěších, které jsou na kole neprůjezdné, ale to nemůžu dávat za vinu mapám.
Pokud mapám napíšeš, že nějaká značená trasa nebo cesta je neprůjezdná a "mrtvá", tak oni to ověří a celkem rychle napraví.
Dost, určitě alespoň 8. Mnohé mají nějaké přednosti a také nějaké nedostatky, ale mapy prostě vyhovují nejlíp, výhody převážně převažují.
No, když mě algoritmus pro horáka vede převážně po asfaltu s tím, že se snaží vyhnout první třídě, ale čárkovanými cestami pohrdne, tak to asi neni úplně doladěný, že jo?
Ale kdyby tě navedl na štrafovanou pěšinu a ona by už 20 let neexistovala, tak bys byl také nespokojený. Prostě s daty co má, není schopen spolehlivě určit, kudy to vést, aby vyhověl všem. Je príma ho použít, ale pak tu trasu je třeba kriticky zhodnotit a ještě být připraven na změny na místě. No a nebo si to navrhnout rovnou sám.
Třeba pro dálkové jízdy to v režimu silničního kola docela sedí. Přesto jsou nutné a vhodné korekce.
Čárkovaná cesta v mapě tam, kde v reálu neexistuje je chyba mapových podkladů, né plánovače.
Navíc já fakt nechci aby "vyhověl všem", vždyť každý z nás si dokáže najít trasu i bez něj. Ale dole jsem dal příklad nelogičnosti. Nic víc.
Pokud je cyjklotrasa vyznačená po silnici a ne lesem, tak tě MTB potáhne po silnici. Tohle není problém plánovače map, ale problém KTČ, který vyznačuje pěší a cyklo trasy.
Pokud chci jet nějakými pěšinami, které nejsou značené, tak použiju plánovač pro pěší - krátká.
Moje příklady s cyklotrasou nesouvisely. Tam žádná nevede.
Pokud tam cyklotrasa nevede, tak tě tam ani MTB trasa nepošle, snad jen vyjimečně když tam široko daleko není ani jiná rozumná trasa.
Mě by se líbilo, kdyby ti trasu pro kolo natrasovalo po cyklostezkách s tím, že si pak každý může sám dle vlastní libosti trasu upravit po pěšinách nebo turistických trasách jak uzná za vhodné.
Současné trasování je na prd - po poslední zkušenosti si to sice nechám natrasovat (abych měla nějakou spojnici start - cíl), pak to shodím na silnice a cyklostezky, abych to následně vedla po stezkách, po kterých to uznám za vhodné.
Tak si to nastav na horské kolo a bude ti to vyhovovat.
Ale to přece možné je, plánovač ti nalajnuje trasu a ty si pak můžeš snadno trasu přetáhnout na cesty a pěšiny, které ti vyhovují.
Nedělám to jinak a bohatě vyhovuje.
Teda už se mi to dlouho nestalo, ale máš mínus :o)))
Jak píšu jinde - když ti cesta zmizí a zůstaneš mezi poli v kopřivách, pak končí legrace. Zvlášť když máš kolo naložené na těžko.
Ber to z té lepší stránky. Jízda v kopřivách je velmi zábavná a hlavně zdravá. Lukačovič to vlastně dělá pro tvoje zdraví :-)))
Nemohla by mu VZP proplácet nějaké body, když vlastně léčí cyklisty? :-)))
Myslim, že mám podobný problém jako xtonda, nejde ani o to, co je a neni sjízdné. Spíš divný algoritmus - když chci třeba z práce vyjet přes Bynov do lesů, tak mi to při zvoleném horském kole hodí trasu po E13 do Bynova, tam je přitom pěkná alternativa. Skrz Bynov až k odbočce navrhne nesmyslný objížďky sídlištěm. Když přidám bod 2 abych měl trasu podél potoka, tak stejně kličky v Býnově zůstanou, až třetí bod to upraví jak potřebuju.
Někdy je to prostě opruz.
Ale zas tak často neplánuju, používám převážně stopaře a pokud ho na konci jízdy nezapomenu vypnout (nejde trasu rozdělit / oříznout dodatečně), tak ten je úplně v pohodě.
Tak když ti cesta náhle zmizí nebo je evidentně zarostlá kopřivama, pak ti je i gravel k prdu.
A o tom co je a není průjezdné prosím polemizovat POUZE u cest, které reálně znáš. Soudy podle toho, co vidíš v mapě, můžou být hodně mimo realitu.
No právě a jak to má poznat ten robot, když nemá nic jiného než tu mapu? Pláčeš dobře, ale na špatném hrobě. Za cestu zarostlou kopřivami si můžeš jen ty sama.
OK, takže robot je skvělej a v pořádku a blbá je ta mapa. To je ale v daném případě pořád stejnej hrob, ne? Jak se ti z toho povedlo vydedukovat, že za to může radka?
Poněvadž stejně jako s papírovou mapou musí vždy posuzovat cestu, do které se hodlá navézt, zda skrze ní projede. Když si na papírové mapě vybere čárkovanou pěšinku, která se později ztratí v kopřivách, tak z toho obviní mapu? To je špatně, měla včas otočit a jet jinudy, nebo statečně pokračovat skrz.
OK, takže můžeš mi říct, jak by si posoudil tyto cesty?!? Já se přiznám, že jsem tam zradu opravdu nečekala, zvlášť když se jedná o okraj Českého Ráje.
Já bych to posuzoval jako možná průjezdné a možná je cesta na poli už leta zaoraná a ta lesem dávno nepoužívaná. Tohle se musí zhodnotit na místě.
Také se to na místě zhodnotilo - bohužel cesta končila zhruba uprostřed úseku.
A nemohu souhlasit s tím "léta nepoužívaná". Seznam mapy průběžně aktualizuje.
Tomu snad ani sama nemůžeš věřit, tyhle věci opraví možná tak když ji nějakou konkrétní věc někdo nahlásí, ale že by to sami nějak systematicky procházeli a aktualizovali je nereálné, kolikrát mají blbě i to co bu se dalo opravit od stolu podle jejich fotomap a Panoramy, kdyby se na to někdo podíval.
Jo, věřím tomu, že si průběžně pořizují aktualizované podklady.
Ty mapy pocházejí z vojenských topografických map. První papírové vydání turistických map 1:50000 dokonce obsahovalo mnoho čistě vojenských značek. V dalších vydáních je mazali. mapy.cz vychází pravděpodobně ze stejných map.
Za cestu zarostlou kopřivama si můžu jen já sama?!?
A jak mám asi tušit, že ta cesta bude zarostlá kopřivama, když jí mapy.cz ofiko uvádějí a navíc tam trasují cestu?!?
To je stejné, jako by na ofiko cyklostezce byla najednou díra, co nejde objet nebo někde chyběl most z důvodu opravy a mapy.cz to ještě nezaznamenaly.
Mně se díky mé snaze o lepší a neprozkoumanou cestu často stává, že cesta zmizí. Tak prostě včas otočím a jedu jinudy. S kolem natěžko tyto experimenty nedělám.
Ale o tom tu celou dobu mluvíme - nejde o experiment, jde o to, že mapy.cz tě s kolem pošlou na jakoukoli cestu, což dříve nebylo možné.
Co nebylo možné, jako že dřív mapy.ca neumožňovaly v režimu horské kolo naplánovat trasu po pěšině? To asi ne.
A to právě jo. V režimu kolo měly mapy.cz pro některé cesty omezení.
Ale to je přece právě přednost, že si můžeš vybrat jakoukoliv cestu. Na tu tě nepošle plánovač, ale to už děláš ty a na své riziko. Pokud nevíš, co děláš, tak to prostě nedělej a jezdi po asfaltu.
Ne, že si ji "můžeš vybrat". Že ti ji naplánuje plánovač a není síly, jak mu říct, že to tak nechceš.
Ano, vybrat si cestu podle mapy sám, to jistě jde - ale to není předmětem této debaty. (Což ti vlastně sděluju už nejméně potřetí.) Bavíme se o funkcích plánovače.
Sorry, ale to je jako bys tvrdil, že předností nefungujícího mixéru je, že si to přece můžeš nakrájet nožem na jak velké kousky chceš.
Chvíli jsem si s "trasou" hrál a mapy.cz zřejmě i pro horské kolo preferují cyklotrasy, pak asfaltky nižších tříd, po nich dlouhočárkované cesty a krátkočárkované považují za nesjízdné. Tedy jako pro treka/gravela/natěžko?
Až teď jsem zjistil, že tedy rozlišují podle délky čárkování u přerušovaných čar. Zkusil jsem výjezd z města od Lesního parku k ludvíkovickému lesnímu hřbitovu (snímek) a divil jsem se, že druhá navrhovaná trasa (první je nesmyslně po silnicích přes Folknáře) vede po Ecce Homo (počátek kamenitý a u obrázků schody) ale pak mě vyžene na výpadovku E13 nadýchat zplodiny kamionů, místo pěkné a sjízdné cesty podél potoka (ČTZ). Jenže ta je krátkočárkovaná ...
Já to samozřejmě jezdim ještě jinak, bez sesedání a vynášení, u domova důchodců tedy kousek po chodníku, ale to bych od plánovače samozřejmě nikdy neočekával: https://mapy.cz/s/hokaputozo
Ano, krátké čárky jsou pěšina, dlouhé čárky lesní či polní cesta, tedy nezpevněná dvoustopá cesta, kde by mělo projet terénní vozidlo. To je u nás zavedený úzus už hodně dlouho.
A z toho zde je krásně vidět, že mapy.cz tě na cestu značenou jako pěšina samy pošlou jen vzácně, musel si tam nasázet ty průjezdní body, když je vyhodím, na pěšinu tě to prostě nepošle.
Ale jo, jen jsem nevěděl, že to plánovač zohledňuje a upřednostní silnici. Pak tady jsou chyby v podlkadu - jak jsem popsal, ty cesty by měly být značené opačně.
Ale proč jako první variantu hodí ty asfaltky, to nevim. I když nejvíc bikerů, odresovaných jak na Tour, potkávám právě tam, tak asi proto ...
Já naštěstí plánování a navigování nepoužívám, takže ten opruz s ručním dopřesňováním trasy se mě týká jen když si chci něco ověřit (délku, profil ...), nebo navrhuju trasu pro jiné.
Jo, tahle varianta ukazuje, že to plánovač radši pošle na silnici 1. třídy, než na pěšinu
https://mapy.cz/s/cagovudopa
Což v režimu horské kolo taky není úplně ideální.
Proč pro tohle používáš MTB a ne pěší - rychlou?
To není nelogické, ale naopak logické. Cyklotrasa široko daleko nikde není, tak tě na ni nemůže poslat a protože si zvolíš kolo, tak tě pokud to jde a je to rychlejší nepošle na pěší trasu, proto lesní cesta a pak silnice, protože tam není ani jiná běžná lesní nebo polní cesta.
Tvojí logikou by mě měl poslat od startu jen po silnici. Alespoň bych se vyhnul šutrům a schodům :-)
PS. On to tedy v primárně navrhovaný variantě dokonce dělá - o 30% delší zajížďkou :-)))
Holt, logiku máme každý jinou ...
Je to značené jako pěšina, takže je třeba zvýšit pozornost.
Nicméně je to zakreslené i v ostatních mapách - ZMČR, OSM a podle Strava heatmap je tam provoz, pěšky hodně, ale na kole jen jednotky průjezdů.
Takže já bych čekal, že to bude průchozí, ale že to na kole nemusí být komfortní. Snad nečekáš, že podél všech pěšin zakreslených v mapě někdo kosí kopřivy.
Znám pár cest, které jsou super v Dubnu, ale v Červenci bych tam právě kvůli kopřivám nejel.
Nicméně zkouším v okolí plánovač mapy.cz a samo to tam rozhodně nepošle, pokud to tam nenatlačíš.
Nečekám a ani jsem nečekala zázrak. Čekala jsem pěšinu, po které bude možný průjezd.
Opravdu jsem nečekala, že cesta v půlce skončí v kopřivách.
Kopřivy narostou za pár měsíců, tohle je fakt naivní očekávání.
Tak tohle už jsme opravdu dost odbočili. Řešit nesmrtelnost chrousta fakt nebudu. A řešit kdo je kdy jak naivní je taky na prd - stalo se to určitě každému z nás.
Původně šlo o to, že u trasování na mapy.cz se nyní musí dávat dvojnásob pozor, protože po jakési aktualizaci v průběhu roku ti v módu "kolo" natrasují cestu kudykoli.
A myslím, že i toto téma bylo vyčerpáno.
Halí belí, to je celý.
Žádná taková změna nenastala, to je jen tvůj stihomam. mapy.cz na tuhle pěšinu kolo neposílá, pokud si to tam sama nenaklikáš.
Omyl, právě že samy mapy.cz poslaly. Mě by tahle zkratka nenapadla.
Ošmírovala jsem to na letecké mapě a zdálo se to být OK, tak jsem to ponechala.
Tak sem dej odkaz na tu naplánovanou trasu. Jý když dám režim kolo, tak mě to pošle celkem oklikou po cyklotrase.
https://mapy.cz/s/hosuhevupe
Když dám rychlou pěší, tam to nabídne jako jednu z alternativ.
https://mapy.cz/s/gunocudeva
Takže za mě kecáš.
Už jsem ji smázla. Neschovávám si trasy. Nemám důvod.
Je mi fuk, jestli mi věříš nebo ne. Jsi neskutečně zabedněný - točíš se tady na jednom příkladu, který mě zrovna napadnul.
O tenhle úsek ale v diskuzi nejde - jak už po několikáté zdůrazňuji, jde o upozornění, že mapy.cz pro kolo trasují jinak než před rokem.
Jenže to upozornění je nesmysl, protože nic takového se neděje, plánovač na mapy.cz v režimu horské kolo to na pěšiny posílá spíš výjimečně, pokud ho k tomu nějakým způsobem nedotlačíš, naopak celkem dost používá asfalt
Technický dotaz: Je nějaký způsob, který třeba nevidím, jak by mapy.cz zvládly pracovat s importovaným gpx souborem? Mně to vykreslí čáru na mapě, to jo, ale tím to končí. Nenacházím, zda se podle toho dá i nechat navigovat, zda to lze rozsekat na etapy atd.
Pokud vím tak není, mapy mají dobré, ale ta jejich aplikace, webová i pro mobil, je zoufale primitivní a v podstatě nic to neumí, občas mi přijde, že jejich cílová skupina jsou jedinci na úrovni šimpanze po lobotomii.
Jeden fanoušek udělal aplikaci nad API mapy.cz, která supluje některé věci co mapy.cz neumí. Průběžně to doplňuje, takže nemám přehled co všechno to aktuálně umí.
https://gpxmapy.cz/
Jsem do toho nakouknul a zdá se to zajímavé. Mohl bys krátce napsat, na co to používáš? Díky.
Do mapy jde naimportovat projetou trasu, vyznačí se jako čára, je pevná, nedá se změnit, ale jde podle ní jet, běžně to používám.
Jinak pokud chceš tu pevnou trasu nějak změnit, tak je nutné si tu trasu podle téhle znovu natrasovat v novém okně mapy, což taky občas používám, jde to docela rychle a snadno.
Snad na dvou monitorech. Ale rychle a snadno to teda nebude. Ale ten odkaz xtondy už se za rychle a snadno považovat dá.
Tohle je celkem dobré řešení a určitě rychlejší. Jinak zrovna před pár dny jsem na jednom monitoru dělal trasu hodně přes sto km podle již projetého záznamu, otázka čtvrt hodiny. Napíchnout 6 základních bodů trasy, nechat to vykreslit a zbytek doladit do detailu a zkontrolovat.
Podle již projetého záznamu, zvlášť pokud jsi jej projel sám, asi jo. Ale na již projeté trasy plánovač nepotřebuji.
Nikoliv své trasy, to nemusím dělat, protože ji už přece mám. To jsem samozřejmě dělal podle projeté trasy někým jiným.
Možná slyším trávu růst nebo ji málo hulím, ale mapy.cz mají mít v "dohledné" době placenou verzi, takže to povypínání funkcí "neohrožující" základní funkčnost by dávalo u nich "smysl". Jsou u toho docela v mínusu, ti reklamní objížděči seznamu to asi nedávají.
Jako když jim dáte update mapy, tak se to v první řadě projeví na oupnstrítkách, kde to opraví jako podklad pro své zobrazování. Pokud je v mapy.cz problém, tak to začíná víte kde. Tipnu si je jako jednoho z největších upravovatelů oupnstrítek. Budovy z katastru ale zanáší akorát u sebe, do oupnstrítek to nedávají.
Jestli to budou chtít provozovat jako teďka celý slavný Seznam.cz, tak potěš koště :-/ Člověk případně zaplatí "výpalné kvůli reklamám" a tak by celkem čekal, že se jich zbaví úplně... Ale ne, ono to, a to ještě prý, bude jenom méně šmírovat uživatele, reklamy mu budou cpát furt :-(((
Momentálně je za podobné svinstvo popotahovaný Zuckerberg se svou Meta a Facebookem až u Evropské komise... Tak by už bylo načase, aby někdo za tohle šlápl na krk i Seznamu :-/ Jsem sice patriot, ale nenechám si takhle srát na hlavu ani od krajana :-/
Jako u té placené verze bych očekával, asi naivně a lacině, využívání IA pro posouzení vhodnosti trasy dle zadání, lidově zvaného promty. Ale spotřeba elektriky už jen na chlazení a pronájem serveru bude asi za hranicí možností.
Jako letos jsem si dost šáhnul na dno, když jsem výběru trasy slepě důvěřoval po loňských dobrých zkušenostech, dost jsem nechápal, co dělám špatně, než mi po dlouhé době se spoustou kilometrů došlo, že těch porouchaných přijímačů bude v řadě asi povícero. Naučil jsem se ty trasy alespoň "projet" očima na orthomapách, bo fotečka i když špatná, je taky furt lepší než nic.
Apple Mapy konečně online
https://www.zive.cz/clanky/apple-mapy-jsou...
Tak uvidíme, co nakonec předvedou...