VAROVÁNÍ- KOMERCE!
Tak nám přišel do firmy reklamí mail na možnost
vzít do firmy (pro zaměstnance) na leasing elektrokola resp klasická kola.
A v daném mailu to hýří daňovou optimalizací různými pozitivy vůbec.
Dokonce jsou ke kolům servisní plány a smluvní servis.
Jen nechápu proč to firma z Prahy nabízí na Moravě, zejména s ohledem na to že podle všeho mají servis jen v Praze.
No a že by snad jejich web obsahoval jedinou nabídku z které by si člověk udělal obrázek
o cenách... ani ň.
Díky dotacím a daňovým odvodům se svět v cosi obrací.
Tak nic, vyplakal jsem se...
No naše firma už na pojíždění po centrálním městě se šroubovákem v kapse jedno elektrokolo koupila. Jsou místa, kde se auto zaparkovat nedá. Tak uvidíme, kdy tam ukradnoou to kolo. Také si myslím, že to spíš byla optimalizace daní.
Společnost ATE (Aussig-Teplitzer Eisenbahn-Gesellschaft) postavila celou trať z Teplic přes Českou Lípu do Liberce jako hodně drahou jen aby nemusela odvádět daně.
Tak pokud si ty náklady fakturujou kamoši mezi sebou, je to celkem výhodné. Ale kdyby měly jít ty nákladové položky mimo kamarádský klan, tak ten výdaj je vyšší, jak daň ze stejně velkého zisku.
Abych uvedl věci na pravou míru. U té zmíněné ATE šlo hlavně o to raději mít vyšší výdaje než platit do státní kasy. Což může být pro někoho motivací i dnes.
Legenda. To by byl hlupák, nevíš, kdo mu fakturoval a jaký spolu mají vztahy.
Prdlajs legenda. Neměli rádi C&K monarchii.
Navíc tím že to byla nejziskovější železniční firma v Rakousku-uhersku měla vláda na jejich zisky furt spadeno. Ale třeba o jejich sociálním programu by si i dneska někteří zaměstnanci mohli nechat zdát.
50-100 litrů je nevytrhne.
Je lákavé napsat si elektrokolo do daní a mít ho levnější o DPH. Nebo silničku.
Není to dobrý nápad, financové nejsou blbci a skočí po tom, jako po školení na Kanárských ostrovech
No naši servisáci na tom opravdu občas jezdí. Do Škodova paláce nebo na Mafiánské náměstí nemá smysl jezdit autem. Buď pěšky nebo MHD a tahat vercajk v batohu nebo v tašce. To kolo něco uveze.
Jo, ale o víkendu si to neberou na výlety, nemají fulla nebo silničku, ale rozumné dopravbí elektrokolo.
To bych odepsal taky.
ale i když čaato jezdím do práce na kole, tak v nákladech není. Ani navigace, i když někdo by řekl, že cyklonavigaci můžeš použít i ve služebním voze.
To jsou hlouposti, fakt da!oví úředníci nejsou hlupáci
Dokonce jsem na to podepisoval nějaké bezpečnostní školení, že na tom budu jezdit v reflexní vestě a podobně. Má to u Googla v kalendáři požadavky na sdílení, abychom se o to nepoprali. Ale ještě jsem na tom nejel. Jezdím na vlastním. Musím to někdy vyzkoušet. Je to nějaký ten tvůj červený full s Boshem. Takové typické městské přibližovadlo :)
Pokud je nějaká šance, jak použití toho kola ve firmě zdůvodnit, tak bych se nebála.
Kdekdo si "napíše do daní" auto třeba za milion - a po kole by chtěli skákat?
Záleží evidentně na berním úředníkovi.
Najde na wbeu fotku Zelenáče v Pyrenejích, a bude problém.
Autem za milión jezdíš služebně, a pokud máš vyjednáno soukromé použití, platíš, však víš.
Rozdělovat u kola služební a privátní jízdy, vést knihu jízd a psát cesťáky???
Konzultoval jsem už před lety, neradili mi to.
Ale dá se nějak nasmlouvat benefit ve formě příspěvku na sportovní nářadí. To je pak daňově zvýhodněno a neodvádí se z toho pojistné. Kamarád takový benefit v práci má a koupil si takto kolo...
To jsou benefity, které jsou nějak ošetřené a zdaněné, to bude vědět Ifča. Trik je v tom, že se z toho neodvádí pojistné.
U nás nám to za ten administrativní opruz nestojí, možná větší firma, co má hodně zaměstnanců s tím může umět pracovat, benefity, stravenky a všeljaký vochcávky
jo, přesně toto to bylo, kolo jako benefit.
https://www.az-data.cz/clanky/pruvodce...
tak jsem si to schválně zkouknul a zdá se mi, že benefit ve formě kola je "daňově neutrální" až "daňově nevýhodný".
V obou případech je lepší zaměstnanci vyplatit peníze a ať si za ně koupí kolo, motorku, nebo je prochlastá.
U synka ve firmě měli jako benefit, ne kolo, ale skutečnost, že zaměstnanec na svém kole dojíždí do práce. Pokud přijel do zaměstnání tolikrát, že cesty daly dohromkady 800km a více, podnik jim přispěl na dovolenou 20 000 kč. Bohužel to, v rámci úspor, už zrušili.
Hezkýýý.
A jak to dokládal?!?
Ten den kdy jel na kole, neparkoval v areálu autem, ale měl tam v držáku kolo. Kdyby šéf měl pochybnosti o férovosti jeho údajů, mohl si dělat někde čárky, kolikrát byl v práci "kolmo". Do práce to má cca 30km, to je šedesát každý den jízdy. Není problém z dvou set pracovních dnů najít patnáct se solidním počasím a přijet na kole. Nemusel nijak švindlovat.
Švindlovat nemusel, ale dolož to berňáku :-)
Byla to vnitropodniková záležitost, jsem technik, nerozumím těmhle věcem, jak se to netočí, a není třeba to mazat, není to má parketa :-). Nevím, zda tyto věci podléhají nějak berňáku. Brahma dole píše, že jim platí startovné "Do práce na kole". Určitě pak nekontrolují jak často tak jezdí. Já se do práce dopravuju kolmo celých čtyřicet let i bez nějakého startovného - ostatně tenkrát nic takového nebylo.
Tak určité benefity zaměstnancům podléhají jinému režimu z hlediska započitatelnosti do nákladů a odvodů pojistného. Benefit musí být v nějaké kolektivní či jaké smlouvě definován. A nejspíš to musí být zdokladované. Příspěvek na rekreaci zdokladuješ fakturou, nákup sportovního nářadí paragonem či fakturou..., ale když to podmíníš nájezdem kilometrů na kole do práce, tak to už asi moc zdokladovat nejde. Si může vozit kolo jednu cestu vlakem a jet jenom zpátky atd. Měli si to sepsat jinak.
Já nevím, jak zněla oficiálně ta sepsaná verze. Vidíš, to mě nenapadlo, vozit kolo vlakem, ale tím vlakem by mohl, a pravděpodobně i jezdí, i někdo jiný z toho podniku, a za tu ostudu by to nestálo, alespoń mně ne. To je trend dněška všechno ošvindlovat. Nedělám v takovém podniku, my máme sice také příspěvek na rekreaci, ale podle kolektivní smlouvy a různě vysoký- jak se který rok daří. Letos tři a půl tisíce a není to ničím podmíněno. Pokud si oni mohli dovolit víc (nevím kolik dostávali ti, co na kole nejezdili) a dvacet dávali těm, u nichž očekávali lepší zdravotní stav, a výkonnost, je to snad jen jejich věc. Ale třeba ne a možná i proto to zrušili.
Na berním úředníkovi to tak moc nezáleží jako na tom podnikateli, resp. jeho účetní. Pokud mám užití toho kola pro firemní účely zdokumentované, nevidím problém. Jak by v zápise to doměření zdůvodnil? Notabene kolik by s tím pak měl práce, když by musel vyřizovat odvolání? Nepůjde do toho, když se nedám.
U toho auta - schválně. Krátíš si náklady a odpisy o soukromé použití? Případně jako zaměstnanec dodaňuješ to procento pořizovací ceny měsíčně? Nebo tvrdíš, že žádné soukromé použití neexistuje? (Pochopitelně nemusíš odpovídat, resp. je to tu veřejně přístupné, tak radši opravdu neodpovídej.)
Mám soukromé i služební vozidlo.
Někde jsem četl, jak úředník na mistra vytáhnul fotky z FB, kde se na dovče fotil u služebního mercedesu, a nekrátil.
Ale může to být jen povídačka.
M9ji "služební" silničku by taky nebyl ptoblém dohledat.
Asi nějaké rozumně zdůvodnitelné kolo by šlo odepsat, ale karbonovou silničku, nebo ekektrickýho horáka, to mě za to nestojí.
A že bych tvrdil že mám Akupack Bosch jako záložní baterku k UPS?
Takové optimalizace nechám premierovi.
Ten akupack ti prodají klidně jako bednu kofoly na pohoštění při školení zaměstnanců na bezpečnost práce. Detaily neřeším, ale dělám trochu nákupčího ve firmě.
Já jsem nenapsal, že to dělám. Jen mi to bylo nabídnuto jako konkurenční výhoda :-D V množství olověných akumulátorů 12V9Ah spotřebovaných za rok jsme schopni poslat opravdu auto přes 100km :-D Přes firmu jsem si nenechal ani poslat akumulátor za pár stovek na svou airsoftku.
Nápad je to ale hezký, přímo zaměstnavatelem jsem byl ale vybídnut ke koupi elektrokola na 48V, bo používáme li-po ve stejné voltáži. Mohl bych tak čerpat "odpadní" aku po roce provozu na ultra důležitých místech. Tedy nikoliv nové a musel bych se zapsat do pořadí.
No jo, věřím ti, holt jsme země neomezených možností, jak jsem furt v trapu, zapomínám na to
Mě by teda vůbec nevadil firemní elektro leháč. I referentské zkoušky bych kvůli němu klidně dělal :-D