Jen o trochu míň, taky už ta vložka prosvítala. Není se čeho bát. Na suchém povrchu to drží, do zatáčky jedeš po vzorku po stranách. Zvýší se akorát riziko defektu, to je všechno.
...jak se zvýší riziko defektu, když je ta modrá vložka(což je právě zvýšená ochrana proti defektu) v pořádku- jen se sjel vzorek nad ní? :-/
no, právě jsi si sám odpověděl, protože se sjel ten vzorek, a část gumy nad ní.
...jenže ta "sjetina" je jen a jen guma bez jakékoliv ochrany proti defektu- tou je až ten modrý pás! ;-)
Ochrana je až pod modrým pásem, hustě tkaná. Modrý pás je ochrání před malými střípky a trny, drží distanc. A tupějším střípkům znesnadní průnik. Je to jen další vrstva gumy. Možná trochu lehčí, než ta vrchní, hlavně ale levnější (recyklát)
Pořád tu diskutujete o modré ... na mě vykoukla barva žlutá, takže to ještě nebylo na výměnu?
Spodní vrstvy pod běhounem můžou mít různou barvu podle výrobce a typu pláště, jsou modré, zelené a viděl jsem i béžové. Pokud je sjetý běhoun a začne prosvítat spodní vrstva, tak je lepší plášť vyměnit, nehrozí tolik problémů.
Podle této stránky je to trochu jinak- recyklát je u zeleného a tzv. "hustě tkaná osnova-EPI/TPI" je 67 (např. Continental Travel Contact má vyšší).
https://www.kolapesek.cz/schwalbe-vlastnosti...
Ta nepropich (modrá...) vrstva zvětšuje oblast, kam může projet hřebík, aniž by to došlo k duši a propíchlo dušu. To není plech, kterým hřebík neprojde.
....tak defekt "s hřebíkem" jsem doposud nezažil- maximum byl jen jednou připináček, jinak většinou střípek, drátek ap (poslední roky nic)...;-)
Na polní cestičce jsem zažil zatlučený bodec na cyklisty jezdící přes jeho pole. Z boku to vypadalo jak kord s velkou záštitom a delším konce zapichlé do země. 3cm trčely a nebyly vidět v hrudkách, i ráfek jsem musel měnit.
Jo, na elektrokole jsem to sjel taky na barvu....
to je stav, kdy je vhodné nasadit nový plášť.
Určitě je. Už jsem viděl tyhle Marathony, kde vložka prosvítala v souvislém pásu. :-)
Na tomhle ještě dá hafo kilometrů.
Ty pláště tam mám od roku 2012 a bude na nich 20 000km s jediným defektem.Kolo je rok výroby 2001!To už je skoro do můzea.
Taky mám takové v boudě.
Na starožitnosti se nesmí spěchat. zakonzervovat, uložit, a za takových pět, šest generací na tom rodina zbohatne
pro mne ne. Když už jsou takhle prosvítající tak se zvyšuje riziko defektu a když mám defekt já tak si vyměním duši, dofoukám a jedu dál, když ale píchne moje paní, tak mi zavolá, že píchla a to je věc kterou raději eliminuji tím, že ten plášť vyměním dříve než se zvýší riziko defektu.
O plných obručích pro ni jsi zatím neuvažoval?
a co s plnýma když ojedeš vzorek?
Když naboucháš silniční pláště 19 mm šířky na maximum, máš pocit, jako by si jel na železné obruči