Ahoj všichni, moc by mě zajímalo, zda jezdíte silnici nebo dáváte přednost terénu. Když jednou za čas vyjedu na kolo, tak volím terén, ale ráda bych zkusila i silnice (což samozřejmě znamená pořídit spoustu věcí). Proto bych uvítala někoho, kdo dává přednost silnici, zda by mi mohl do začátků trochu poradit. Díky
Co máš přesně na mysli?Chceš si koupit silničáka,nebo jakou spoustu věcí myslíš?
Jo, přesně tak - chtěla bych si koupit silničku, abych to mohla kombinovat s MTB. Jenže vůbec nic o tom nevím - jaký kolo, jaký tretry - prostě amatér.... :-)
No záleží na tom kolik peněz chceš investovat do silničky.Tretry si můžeš klidně nechet z mtb.Znám lidi kteří to tak mají,nebo potom investovat do kačáků.
Na bajka i na silničku používám ty samé doplňky - dresy, boty, pedály... šetří to velkej balík peněz.
Pedály vozím od Crank Brothers na všech svých kolech - pak stačí jen jedny tretry na léto a jedny na zimu, nemusí být spešl na bajka a spešl na silnici.
No a vo vo tom to je :-)))
S ohledem na bezpečnost na silnicích preferuji jednoznačně terén, ale jezdím i na silnici. Ideální je mít několik kol. Do "houpacího" terénu mám fulla, na zimu a do "obyčejného" terénu mám HT a na silnici mám silničku. Pokud ale nechceš nebo nemůžeš mít několik kol, tak se to dá řešit i takto : na pevným bajkovi jezdím na tlustejch gumách téměř jakýkoliv terén. Když chci na silnici, přezuji na úzké slicky a jedu téměř jako na silničním kole (téměř = trochu jiný posed, místo převodníku 53 zubů pouze 46 zubů...). Takže : bajk s gumama do terénu a na silnici.
Jaké pláště používáš na silnici (typ) a jak moc se to zhruba projevuje na ztrátě rychlosti -bay očko ?
Na silnici používám :
- na silničce Schwalbe Blizzard
- na bajkovi IRC Smoothie 1,2'
Na IRC jezdím na trase Unhošť - Praha Zličín (cca 20 km, rovinaté) průměr lehce pod 40 km/h, maximálku na stejné trase mám kolem 70 km. Na silničce jsem to neměřil.
já jezdím po silnici i v terénu na celoodpruženým lehokole s 2x 26" kolama. Vlastním i závodní silniční kolo i MTB. Jejich výhodou je pouze to, že na nich dá skákat a že do kopce jsou o něco lehčí. Na silničce jezdím jen na nákupy a na MTB si vyjedu tak jednou za rok 20 km, nijak mi to nechybí.
No ja moc teren rada nemam, protoze jak na te sedacce zadek (a i předek :-) poskakuje, tak mam po 30km všechno rozbitý, odřený, popraskaný... na silnici se mi prdel za celou cestu skoro nehne a obcas si vyjedu i v elastakach bez vystelky a je to ok. Takže ja jednoznacne uprednostnuji silnici. Mam silnicni kolo od lonska a jsem spokojena...i kdyz z tech prevodu jsem byla zpocatku trochu rozcarovana.. na horským kole se dá vyjet vsechno, na silnicním mám hranici-stoupání víc jak 12% delší než 1km = tlačím. (stalo se mi to jednou v Italii a od te doby vím, kam nemam se silnickou jezdit :-)
Tak zkus vyměnit dvojpřevodník za trojpřevodník. Např. Shimano Sora 3303 se dá koupit kolem 1200,- nebo Ultegra 6503 kolem 6000,- (podle toho, jakou řadu jezdíš). S převody 52x42x30 se dá vyjet bez problémů cokoliv. Taky můžeš dát dozadu horskou kazetu, kdysi jsem to používal - vozil jsem 39-30 a s tím vyjedeš i po zdi :o)))
Ono se také v terénu na kole nesedí jak pantáta. Musíš to spíš propružovat nohama, na sedle se ani moc nesedí... A předek se dá vyřešit pořádnou, seštelovanou odpruženou vidlicí...
Jinak proti silničkám nic nemám, každému co ho baví, hlavně že jezdíme...